Nový Megane vs. přeplnění oleje z výroby...

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Nový Megane vs. přeplnění oleje z výroby...

Příspěvek od rousini » sob čer 20, 2009 20:19

Ahoj potřebuji poradit. Mám MIII 1,6i najeto 300km a při kontrole oleje na měrce (blbá žlutá plastová tyčka na který není čistý olej takřka poznat...) jsem zjistil asi 1cm nad šrafovanou oblast.
V manuálu, kterej překládal asi strýček Google je popsaná kontrola pomocí palubního počítače (ten mi ukazuje na všech 6 pozicích čtverečky, ale nikde jsem nezjistil, kolik má být při správné míře čtverečků a kolik pomlček).

Jako nejde mi do palice, proč by ve fabrice plýtvali olejem nebo v servise při předprodejní údržbě???
Na druhou stranu mám strach, aby třeba nešel olej do výfuku, katalyzátoru...
Za názory předem dík. Auto stálo rovně, motor studený...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » sob čer 20, 2009 20:22

Určitě s tím zajeď do servisu ať odsajou to co je navíc, rozhodně 1cm je hodně kdyby to bylo v řádek milimetrů, ale cm je fakt moc
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » sob čer 20, 2009 20:37

Jj díky krt.ecek: No odcucnout to nějak dovedu sám, do servisu to je 65km...
Spíš mi jde o to jestli to třeba nemohlo nechat trvalý následky na katu. Nerad bych vyletěl za 4 roky z STK. Hlavně že na přelití upozorňují v manuálu :twisted:
Nebo jestli rovnou mám nechat udělat nezávisle emise a přijet jim to omlátit o palici nebo jen mám zbytečné obavy. Rád bych slyšel názor od lidí z praxe.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » sob čer 20, 2009 20:41

Hele s 300km si myslím že to na motoru nic nezanechalo a emise a tak by byly vyhozený peníze :wink: nejsi první kdo to řeší, u meganů se to asi stává častěji, zkus pohledat je tady více info o tom :wink:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » sob čer 20, 2009 21:16

No tak jsem na fóru něco počet, odsaju to a nebudu to hrotit, nicméně pocit odfláknuté kontroly ve fabrice a servisu mi zůstal. Prostě ve stylu zaplať, flákni sebou a vypadni.
Krt.ecku jak se projevuje vyražený gufero (asi přetlakem oleje) a co to vůbec je? Myslím, že je to nějaký speciální pryžový těsnění s břitem na ose a obvodovou p r u ž i n o u ... Tak to kdysi vypadalo na Jawe 350. A kde se to vlastně nachází, co to žere, kam to chodí spát? :shock:
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » sob čer 20, 2009 21:31

Hele tyhle gufera jsem nikdy moc nepochopil, ale řekl bych že to bdue těsnění na klice, nebo tak něco a kdyby se to vyrazilo, tak by ti utíkal olej a orzhodně by ho nebylo více :lol:

Jo to u mě to taky odflákly, jsem ve své nové thalii zklupil zadní sedačky a našel jsem tam střepy skla (podle teček od krajů bylo zadní), zabít :cry: ale co můžu dělat, je to opravený, ale kdyby to aspoNˇpořádně vyluxovali, abych nic nepoznal
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » sob čer 20, 2009 21:44

Díky za tvůj čas.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » sob čer 20, 2009 21:49

V pohodě, není zač :wink:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » ned čer 21, 2009 18:12

mal som tiez asi 1cm cez a povedali ze to tak ma byt, asi zicher skrze presuvnik ktory tam mas a bude ta strasit :-). Jazdil som s tym 4r a nic sa nestalo. Dokonca som asi nidky nemusel menit presuvnik, ale nabehanych som moc nemal
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » ned čer 21, 2009 18:33

Mám za to, že 1,6i 100k nemá variabilní časování a ani předsuvník. Olej odsávám 20 ml stříkačkou... :twisted:
Už jsem ho vycuc asi litr a furt se to nějak motá nad maximem :D
Dokud ho nesrazím pod rysku, tak nestartuju :wink:
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » ned čer 21, 2009 19:26

to som si nevsimol, ze tu speci vyvhytavku nemas :-)
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » ned čer 21, 2009 21:54

Tak hotovo. Odsál jsem 1,3l abych se dostal na rysku Max. a dalších 0,3 abych byl uprostřed. Potvrdil to i palubní PC, který ukazuje hladinu 3 puntíky z 6 možných.
Olej půjde asi do sekačky :D
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
Jaromír Novák
Člen RCČR
Příspěvky: 321
Registrován: pon kvě 21, 2007 19:50
Bydliště: Kámen, okr.Děčín

Příspěvek od Jaromír Novák » pon čer 22, 2009 18:38

rousini píše:Mám za to, že 1,6i 100k nemá variabilní časování a ani předsuvník. Olej odsávám 20 ml stříkačkou... :twisted:
Už jsem ho vycuc asi litr a furt se to nějak motá nad maximem :D
Dokud ho nesrazím pod rysku, tak nestartuju :wink:


Ahoj,že by to nemělo přesuvník???já osobně nevim....... ví to někdo jestli tento motor přesuvník má nebo ne???Mirek
Renault Laguna hatchback 2,0 16V 103kW r.v.2000

Uživatelský avatar
blazej11
Advanced member
Příspěvky: 336
Registrován: čtv pro 28, 2006 18:09
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od blazej11 » sob črc 18, 2009 08:47

-Dneska som pozeral na ten olej a bol 1cm nad max. ale auto bolo trocha naklonene dopredu, ale aj tak sa mi zda ze ho je tam vela.
Co teraz, vytiahnut ho von, alebo si motor este nieco vcucne?
Mam cca 900km.

Uživatelský avatar
Jaromír Novák
Člen RCČR
Příspěvky: 321
Registrován: pon kvě 21, 2007 19:50
Bydliště: Kámen, okr.Děčín

Příspěvek od Jaromír Novák » pon črc 20, 2009 20:51

odčerpat na rysku....nejlepší řešení
Renault Laguna hatchback 2,0 16V 103kW r.v.2000

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » úte črc 21, 2009 10:25

Hoši co tu furt řešíte, z fabriky je to schválně přeplněný, protože při záběhu motoru je povolený limit spotřeby i 1l oleje na 1000km, tak aby nějaký umělec nepřijel na garančku s polozadřeným motorem. Víte, lidé jsou jen lidé a někteří ani nevědí, kde je měrka, a že je vůbec nějaký olej v motoru. :wink:
Tak proto se to přeplňuje, kvůli blbuvzdornosti. :D
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » ned črc 26, 2009 18:43

Nemám to technicky doložený, jestli je to záležitost konkrétního motoru, ale obecně, včetně Megane příručky se zakazuje přeplňování olejem...
Na blbuvzdornost jsou tam kontrolky, tady potřebujeme zjistit, co je dobře a co špatně.
Až se budu bavit s dealerem budu očekávat jakýkoliv argument, který ze mě udělá blba a z importéra dobrodince...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » stř zář 02, 2009 16:14

myslite si, ze by mohol byt problem, ked si mimo renaultu necham vymenit olej pred terminom vymeny a ked bude cas dla servisky pojdem do renaultu ? Predpokladam ze musim aj tak mozno 1l doliat a tam ma napadlo to pred zimou rovno vymenit, ked budem mat cca 15tkm
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » čtv zář 03, 2009 14:33

Pokud si koupíš doporučený olej a originální filtr, nemají šanci nic poznat. Taky o tom přemýšlím, protože se mi 1. výměna po 30k km na nový motor zdá dost.
Motoru to nemusí pomoct, ale určitě neublíží...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů