Olej nad ryskou max.

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
samo
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte bře 31, 2009 07:56

Olej nad ryskou max.

Příspěvek od samo » úte bře 31, 2009 08:19

Zdravím, mám nové Clio grandtour od prosince 08, najel jsem 1700km a nedávno jsem zjistil že mám oleje v motoru asi 0,5cm přes rysku max. Chtěl jsem se zeptat co s tím, jestli má někdo podobnou zkušenost tak napište, dík.

lada
Junior member
Příspěvky: 221
Registrován: sob srp 21, 2004 17:09

Příspěvek od lada » úte bře 31, 2009 11:47

Přebytečný olej odsaj,nebo odpusť.Hladina má být mezi ryskami MAX a MIN,pokud je oleje moc,tak se může dostat do výfukové soustavy a zničit katalyzátor.

Uživatelský avatar
mayko
Senior member
Příspěvky: 1009
Registrován: stř lis 21, 2007 20:26
Bydliště: Podolinec

Příspěvek od mayko » úte bře 31, 2009 13:34

HMMM? ten olej bude niečo take ako virus u počitačov. Nenapadne sa niekam dostane a tam to znici :D Prosim ťa a kadial sa dostane k tomu katalyzatoru? No teraz važne. ide o to o kolko ho tam mas viac nad ryskou. ak milimeter dva nič sa nedeje ak je to centimeter tak ho treba odsať alebo odpustit pretože ti to može popretlačať gufera v motore a olej ujsť ku spojke a v najhoršom pripade zničiť aj ju. dalšia vec je akoto že je ho tam viac. Naliali ho tam v servise vela alebo je niečo vadne. Kludne sa mohlo stať že ti prasklo tesnenie pod hlavou a dostava sa ti tam voda. Tak otvor vyčko pre nalievanie oleja či tam neuvidiš bielu emulziu. :idea:
Edit. teraz pozeram ze je to ročnik 2008 tak je to jednoduche. Čo s tym? no zajsť do servisu Renault nech si s tym poradia alebo nech sa vyjadria čo s tym T.j. či s tym možeš jazdiť

samo
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte bře 31, 2009 07:56

Příspěvek od samo » úte bře 31, 2009 14:33

Dík za radu, teď jsem přijel ze servisu, koukli na to a že prý se nemám bát že ve výrobě tam dali trochu víc a že pokud nesvítí žádná kontrolka můžu jezdit, ale pořád mi to vrtá hlavou.

maxxz
Junior member
Příspěvky: 116
Registrován: pon úno 02, 2009 17:59

Příspěvek od maxxz » úte bře 31, 2009 14:36

Pokud je to opravdu titerné množství nad max ryskou nevadí to, ale centimetr už je problémek. Beztak bych být tebou upustil tak na mezi min - max a máš jistotu.
Současnost : Renault Mégane Coupe (Coach) 1.6 e - Yellow
Historie : Alfa Romeo 146 1.4 i.e. Boxer

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » úte bře 31, 2009 17:21

samo píše:Dík za radu, teď jsem přijel ze servisu, koukli na to a že prý se nemám bát že ve výrobě tam dali trochu víc a že pokud nesvítí žádná kontrolka můžu jezdit, ale pořád mi to vrtá hlavou.
I kdyby tam bylo oleje ze potece ven, zadna kontrolka se podle me nerozsviti (pochybuju ze by tam bylo cidlo vysoke hladiny oleje) a motor pujde stoprocentne do kopru. Zda se mi, ze to jsou nejaky experti. :evil:
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
Mr.Brain
Experienced member
Příspěvky: 692
Registrován: pon úno 25, 2008 14:37
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.Brain » úte bře 31, 2009 18:52

Regis píše:I kdyby tam bylo oleje ze potece ven, zadna kontrolka se podle me nerozsviti
Rozsviti, protoze ani nenastartujes :twisted: ... Overeno znamym co jel k nejake pani, ze ji manzel rekl at doplni olej, tak lila az to mela az k viku ventilu... :twisted: :lol:
Renault 19 Chamade Ph1 rv.90, Cléon powah kompresni tlaky 13,6-13,6-13,6-13,6 (173 000 km)
Alpine 9884R,Rainbow SAX 265.20 na Audison SRx4,Helix P10 Precision - 15l uzavřenka na Vibe Slick A7.

Obrázek

lada
Junior member
Příspěvky: 221
Registrován: sob srp 21, 2004 17:09

Příspěvek od lada » úte bře 31, 2009 22:59

[quote="mayko"]HMMM? ten olej bude niečo take ako virus u počitačov. Nenapadne sa niekam dostane a tam to znici :D Prosim ťa a kadial sa dostane k tomu katalyzatoru?

Knížka Jak na to pro R Mégane(u Clia v tom nebude v této věci rozdíl) strana 60,odstavec Spalování oleje.Celé to opisovat nebudu.V podstatě se tam píše,že při spalovacím procesu dochází také ke spalování nepatrného množství motorového oleje ve válcích,spálení zbytků při výfuku a při tření.Zanormálních podmínek nesmí spotřeba oleje překročit 1L na 1000 Km.A poslední odstavec ti opíšu,abys to teda pochopil:Hladina oleje nesmí překročit rysku pro maximum.Přebytečný olej musíme vždy vypustit nebo odsát.Nespálený olej by se jinak dostal do výfukové soustavy a došlo by k poškození katalyzátoru.
No a jinak pokud je někde napsáno MAX tak to znamená,že víc než po tuto značku tam toho nepatří. 8)

Uživatelský avatar
mayko
Senior member
Příspěvky: 1009
Registrován: stř lis 21, 2007 20:26
Bydliště: Podolinec

Příspěvek od mayko » stř dub 01, 2009 07:01

Ano ja tomu rozumiem že ked je niekde max tak je to max. rozumiem aj tomu že každy motor "žerie" olej ale to by musel mat najezdene kopec km aby mu to v takom mnozstve žralo ten olej a zničilo katalyzator. Skus sa zamysliet ako funguje motor a ako by sa mohol dostať olej do vyfukoveho potrubia. Mna napada len cez piesty a to pochybujem ze u motora ktory ma najazdene 1500km je možne. :idea:

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » čtv dub 02, 2009 00:48

mayko píše:Ano ja tomu rozumiem že ked je niekde max tak je to max. rozumiem aj tomu že každy motor "žerie" olej ale to by musel mat najezdene kopec km aby mu to v takom mnozstve žralo ten olej a zničilo katalyzator. Skus sa zamysliet ako funguje motor a ako by sa mohol dostať olej do vyfukoveho potrubia. Mna napada len cez piesty a to pochybujem ze u motora ktory ma najazdene 1500km je možne. :idea:
Motor se přemazává a 1500km to opravdu není motor zajetý natolik, aby dokonale těsnil.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
mayko
Senior member
Příspěvky: 1009
Registrován: stř lis 21, 2007 20:26
Bydliště: Podolinec

Příspěvek od mayko » čtv dub 02, 2009 07:14

No neviem. Pokial y sme sa bavili tak pred 20timi rokmi tak by som aj suhlasil. V tej dobe neboli take presne stroje tak tie sučiastky neboli až take presne. No v dnešnej dobe je to už ine sučiastky su dosť presne a motory sa bredzabehuju už vo fabrikach na brzde. Takže pri 1500 km by už mohli byť "sadnute" všetky sučiastky ved prva vymena oleja sa robi tušim pri 3000KM a aj ked niesu tak unik oleja do vyfukoveho potrubia nieje taky velky aby mu to zničilo katalyzator aj ked ma pol cm nad ryskou.

samo
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte bře 31, 2009 07:56

Příspěvek od samo » čtv dub 02, 2009 18:55

Všem vám moc děkuji za pomoc, na výměnu oleje jdu za rok nebo po 30 000km. Obvolal jsem víc servisů Renault a všude mi řekli, že 0,5cm nevadí. Tak nevím co si z toho mám vybrat. :roll:

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Příspěvek od Jean ViC » čtv dub 02, 2009 19:05

samo: tak tomu davej poradnej kotel... (plnej knedlik do omezovace) a on by se trosku ten olej mohl spalit...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Pajis
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: stř dub 15, 2009 08:46

Příspěvek od Pajis » pát dub 17, 2009 20:27

Taky jsem se s tím setkal u Megana Sedan 1,6 z února 2009, asi 2 cm nad ryskou. Zajel jsem do servisu, tvrdili, že je hladina OK. Ale měřili to hned po tom, co jsem s tím přijel. Myslím, že olej nebyl ještě steklý do vany. Tak jsem doma (po odstátí) odsál asi 1,3 litru, dostal jsem to těsně pod horní rysku.

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů