Nanotech Europe

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lenka
Člen RCČR
Příspěvky: 17
Registrován: stř pro 31, 2003 00:23

Nanotech Europe

Příspěvek od Lenka » stř zář 01, 2021 15:44

Tato firma nabízí zázračné aditivum do motorového oleje, které má snížit tření v motoru a tím i spotřebu.
Nanotech Europe udává snížení spotřeby až o 15%.
Paráda, ne?

Pojďme se podívat, jak to s tímto aditivem je:

Níže je přepis z facebooku Nanotech Europe

💪SNADNÁ APLIKACE & EFEKTIVNÍ VÝSLEDEK pro všechny motoristy. ➔ Přípravek, který po nalití do auta absolutně změní vlastnosti auta na formuli 🚀. To jsou pěkné pohádky, že?
Nic takového, ale my neslibujeme. Ve zkratce. Nano částice, které vyrábíme, prošly za posledních 20 let takovým vývojem, že jsme schopni je za relativně málo peněz vyrábět a dodávat do každého auta či motorky. Tím, že jsme byli první 🥇, kdo umožnil výrobu nanočástic sériově, tak jsme si to chytře pohlídali a jako jediní máme patent na tuto výrobu. Má to ale i své nevýhody. Tím, že jsme jediný výrobce, tak u automobilek máme dveře zavřené. A to z toho důvodu, že automobilky nechtějí být závislí na jednom dodavateli. Proto NANOTECH-EUROPE dodáváme servisům a koncovým zákazníkům 🙋‍♂.
To co NANOTECH-EUROPE umí jsou reálná fakta, tedy žádné pohádky:
✅ Nižší spotřeba PHM – až o 15%
✅ Nižší škodlivé emise – běžně o 8 a víc %
✅ Tišší a klidnější chod motoru
✅ Eliminuje studené starty – bezkonkurenční mazivost nanočástic IF-WS2
✅ Vyšší výkon a točivý moment
✅ Delší životnost motoru – bezkonkurenční mazivost
A co o NANOTECH-EUROPE říkají zákazníci, co již zakoupili?
👉Otto Wien👈
Vlastním Volvo C30 2d black edition. Najeto 220000 Km. Tankuji vždy jen VERVU Diesel. Před aplikací NANOTECH jsem měl spotřebu 5.5 litrů nafty. Jezdím spíše časté krátké úseky s kolonami a plynem spíše na podlaze. Před aplikaci Nano jsem jeden táhlý kopeček jel na pětku. A nyní po aplikaci, což je po 1000Km aplikace, ten samý kopeček při stejném zátahu jedu na šestku. A spotřeba podle palubního počítače a i praktická spotřeba podle reálného praktického odečtu po natankování je 4.7 nafty. Takže u mě těch 15% půspory paliva sedí. Mohu též konstatovat, že chvění motoru se snížilo o cca 50%. Jednoduše jsem položil korunu na motor a sledoval, než spadne. Studený start hodnotit nemohu, protože auto startuje v nynějších teplotách na první válec jako před aplikací. Příští rok budu měnit olej a chci po dodavateli slevu...Nechci samozřejmě nic. Slevu jsem si už samozřejmě vyjezdil. Za mě spokojenost. A kdo se toho bojí, tak ať si to nepořizuje. P.S. Před i po jsem používal-používám auto klimatizaci.
👉Petr Holý 👈
Nejsem žádný agitátor, dlouho jsem váhal, ale po zdejších plamenných diskuzích jsem se rozhodl peníze vložit do této přísady oleje. Popravdě řečeno, již po 100km šla spotřeba z 7,8 na 7,2 , motor je daleko tišší a celkový jízdní projev je takový klidnější, spokojenější. Za mě určitě ano, budu dávat i do druhého auta. Nyní VW Caddy 1,6TDI..
👉Tomáš Krs👈
.. jsem poměrně dost v těchto ohledech nedůvěřivý, ale v tomto případě jsem udělal vyjímku a asi díky vašemu marketingu s logem TKS2. Kluky znám velmi dobře osobně a proto jsem to koupil. Mám to v autě 6. den, poměrně dost jezdím a mohu potvrdit, že všichni, kdo se tady pošklebují a hází moudra jsou neznalý a bez konkrétních zkušeností s tímto produktem. Pozoruji nejen tišší chod V6 motoru, ale spotřeba pomalu klesá a aktuálně o ca 1.2l. Za mě to funguje a určitě budu doporučovat.
👉Posuďte sami, jestli i vaše auto toho bude důkazem.👈

Viktor Kazda
Dobrý den, čím je zajištěno snížení spotřeby až o 15%?

Nanotech Europe
Viktor Kazda dobrý den, aplikací přípravku se sníží tření a vyhlazením povrchů wolframovou nanovrstvou dojde ke zvýšení účinnosti motoru = snížená spotřeba.

Viktor Kazda
Nanotech Europe To je skvělá zpráva.
Víte, mechanické ztráty motoru způsobené třením se pohybují mezi 5-17%.
Podle toho, co uvádíte, se vám povedlo zrušit tření jako takové, jinými slovy, snížit tření v motoru až o 100%.
To je téměř science fiction.
Celé generace tribologů usilují o snížení třecích ztrát o jednotky procent.
Velké nadnárodní olejářské koncerny by vám utrhaly ruce.
Předpokládám, že disponujete měřeními změny mechanických ztrát.
Snažil jsem se najít protokoly o takovém měření na naší liberecké strojní fakultě, která má patentovaný revoluční způsob měření takových ztrát. Ani VUT Brno vás neměřilo, pokud jsou mé informace správné.
Můžete takové protokoly zveřejnit?
Protože pokud ne, je to jen další šarlatánský nesmysl.
Děkuji

Nanotech Europe
Viktor Kazda pane Kazdo, asi jste hledal špatně. Testy máme zveřejněné na našem shopu už pořádně dlouho. A také si dovolím okomentovat Váš komentář. Možná jste špatně četl, ale nic nepíšeme o snížení tření o 100%. Nebo snad jste to v našem komentu našel? Místo obviňování a ironických připomínek se nás ptejte, rádi Vám budeme odpovídat.


Viktor Kazda
Nanotech Europe Myslím, že to je celkem snadné na pochopení.
Začnu tím, na čem se pravděpodobně shodneme.
Ve vašem příspěvku je obrázek, na kterém někdo nalévá aditivum do motoru. Tento obrázek je doplněný textem, ve kterém tvrdíte až o 15% sníženou spotřebu.
Až doposud jsme zajedno, že?
Jestliže se jedná o aditivum do motorového oleje, pak jediné, co toto aditivum může dělat je modifikace součinitele tření styčných ploch. Tato modifikace, aby se projevila snížením spotřeby musí tření snižovat.
Stále si rozumíme?
Jestliže má toto aditivum snížit spotřebu až o 15%, musí snížit tření podstatným způsobem.
Podle níže uvedené práce při univerzitě VUT Brno, Fakulta strojního inženýrství,
https://core.ac.uk/download/pdf/30293051.pdf
, jsou ztráty způsobené třením v motoru 5-17%.
Logicky tedy lze dovodit, že snížením těchto ztrát by mělo dojít ke snížení spotřeby o stejnou hodnotu.
Jestliže je tedy ztráta třením 5% a vy snížíte tření o 100%, pak ztráta způsobená třením bude 0%.
Jestliže je ztráta třením 10% a vy snížíte tření o 50%, pak ztráta způsobená třením bude 5%.
To je jednoduchá matematika.
Jestliže tedy má vůz spotřebu 10l/100km, pak na pokrytí ztráty způsobené třením spotřebuje 0,5 – 1,7l/100km. Jestliže deklarujete pokles spotřeby o 15%, pak je nezbytné, aby ztráta způsobená třením dosahovala nejméně 15% a více.
Pakliže dosahuje 15% a vy snížíte spotřebu o 15%, povedlo se vám zcela zrušit tření.
To je celkem logický závěr.
Jestliže bude ztráta třením dosahovat 17% a vy snížíte spotřebu o 15%, snížili jste tření o 88%.
Tedy k vašemu tvrzení, že netvrdíte, že dokážete snížit tření o 100%. > Přesně toto tvrdíte.
Dále k vašim testům. Z hlediska mazání motoru a třecích ztrát v motoru není relevantní ani jeden.
Na vaší stránce https://shop.nanotech-europe.cz/testy-2/
uvádíte jediný test provedený zkušební autoritou a který se vzdáleně týká tématu.
Bohužel však neříká absolutně nic o mazání motoru. Při tomto testu bylo použito základového oleje R560/88, který se pro mazání motorů nepoužívá!
Po přidání vašeho aditiva do oleje, který se do motorů nepoužívá, kleslo tření o 25%.
Šlo o běžný kuličkový test, který s poměry panujícími v motoru nemá nic společného, stejně tak jako použitý základový olej.
I kdybych připustil použití základového oleje v motoru, pak pokud by si nějaký idiot přece jen základový olej do auta nalil, snížil by ztrátu způsobenou třením v motoru na hodnoty 3,75 – 12,75% (za předpokladu stejné mazivosti základového oleje jako motorového oleje).
Pominu-li fakt, že na světě snad takového idiota, co by si nalil základový olej do motoru, pak aplikací vašeho wolframového nano povlaku (a zde se nechci pouštět do diskuse o označení nano, to by bylo na samostatné téma) uspořil 1,25 – 4,25%.
K vašemu komentáři mého komentáře: Tvrdíte, neobviňuji, ale konstatuji. Co se ironie týče, připouštím, že to tak můžete vnímat. Vaše vnímání nejsem schopen ovlivnit.
_____________________________
ještě názor:

Petr Chytka, vysokoškolský pedagog a akreditovaný tribodiagnostik:
To ještě není nanotechnologie

„O nanotechnologii hovoříme v rozsahu obvykle cca 1–100 nm. Mohli bychom ji definovat jako mezioborové a průřezové technologie, zabývající se praktickým využitím nových a neobvyklých vlastností nanomateriálů pro konstrukci nových struktur, materiálů a zařízení. V uvedeném případě však se nejedná o „využití nových a neobvyklých vlastností nanomateriálů“. Vlastností sulfidů některých kovů se využívá již desítky let. Díky své „mazlavé“ konzistenci se vyznačují nízkým koeficientem tření při jejich aplikaci na třecích površích. Sulfid wolframičitý (WS2) je tedy jedním z mnoha. A co se týče nano rozměrů, 280 nm čili 0,28 mikrometru není „nano“, jak výrobce uvádí. Částice o rozměru 280 nm naopak může být větší než síla olejového filmu. A může pak tření spíš zvyšovat, než že by ho snižovala. Než výrobce uvede na trh motorový olej, mívá stoprocentní jistotu, že motory, pro které je určen, v žádném případě nepoškodí. U přísad se sulfidy nemáte úplnou jistotu nikdy. Dobře si pamatuji, jak v devadesátých letech frčely přísady MoS2. Například značka Fuchs je dokonce začala přidávat do svých olejů. V nedalekém ČSAD na ně tehdy najeli, ale po čase jim začaly praskat klikové hřídele. Ve specifických podmínkách mazacího klínu kluzných ložisek docházelo k navrstvení destiček MoS2 tak, že se vůle postupně zmenšovala a „karetním efektem“ rostl odpor až k havárii. Jakkoliv v nanočásticích vidím perspektivu pro další vývoj maziv, toto je dle mého názoru dobrá přísada spíš do plastických tuků třeba na díly podvozku zemědělských strojů.“

Tak co? Pořídíte si Nanotech a nalejete si ho do svého auta?

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Nanotech Europe

Příspěvek od kotasekh » stř zář 01, 2021 19:03

Dekuji za info ;). Zazracne pripravky zasadne nepouzivam, ale jinym to muze pomoci v rozhodovani.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Nanotech Europe

Příspěvek od Šamša » stř zář 01, 2021 23:31

Používám jen Militec1 a to pouze do převodovek, kde mám vyzkoušeno, že se zlepší řazení. Řadička jde lehčeji. Používám ho od poloviny 90 let.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Lenka
Člen RCČR
Příspěvky: 17
Registrován: stř pro 31, 2003 00:23

Re: Nanotech Europe

Příspěvek od Lenka » čtv zář 02, 2021 15:39

Tak mi pánové z Nanotech Europe všechny mé dotazy a příspěvky do diskuse u nich na FB smazali.
Nu, co se dá dělat :-P

Uživatelský avatar
Lenka
Člen RCČR
Příspěvky: 17
Registrován: stř pro 31, 2003 00:23

Re: Nanotech Europe

Příspěvek od Lenka » čtv zář 02, 2021 18:34

Trochu jsem si u nich postěžoval, když mi přišla výzva, abych se stal jejich fanouškem:

Počkat, vy mi mažete mé příspěvky v diskusi a teď mi posíláte výzvu, abych se stal vaším fanouškem?
Oh wait 🤣🤣

Odpovědí mi bylo toto:

Nanotech Europe
Mažeme vulgární komentáře a dál komunikujeme se všemi bez rozdílu. Kdo má zájem se dozvědět o funkčnosti IF-WS2. Na tom není nic špatného. A když nechcete, nemusíte se stát našim fanouškem. A když se nás budete ptát na funkčnost našich přípravků, rádi Vám budeme odpovídat.

Takže jsem využil toho, že říkají, že si chtějí povídat a zopakoval jsem, co už jsem psal prve (vy to vidíte výše)
Přišla tato odpověď:


Nanotech Europe
Viktor Kazda konečně věcná diskuze, děkujeme. Ztráty v motoru z důvodu tření jsou kolem 10% a vývin tepla z důvodu třecích ztrát je kolem 15%, celkem tedy kolem 25%. Na snížení těchto 25% pracují motoráři všech, nebo většiny firem. A zde je jedna část našeho zájmu, kde aplikací IF-WS2 snižujeme tření. A další věcí jsou autoreparační vlastnosti částic - za působení tlaku a smykového namáhání se sloupne z částice typu fullerenu jedna vrstva, která se naváže na kluznou plochu a vytváří vysoce odolný wolframový nano povlak. Jednoduše, částice a povlaky vyhlazují povrch a zvyšují efektivitu motoru, podobně jako výbrus. Máme zákazníky, kteří aplikací snížili spotřebu o 20%. Jako poslední nám psal zákazníky je zde v některém komentáři, že ve starém Volvu mu klesla spotřeba z 10 na 8l. Máme zákazníky s novými vozy, kde klesla spotřeba o necelých 11%. Pravdou je, že nedokážeme paušalizovat a všem říci, že aplikací sníží spotřebu o xxx%. Proto píšeme nejběžněji o 5-15% a to co píšeme potvrzuje 97% zákazníků, kteří naše výrobky koupili. Vždy pracujeme s laboratorními, zákaznickými a dalšími informacemi. Pak si teprve troufneme napsat nějaké tvrzení.

načež jsem se pokusil o odpověď:

Viktor Kazda
Nanotech Europe V mém předchozím příspěvku jsem záměrně zvolil práci, která pro ztráty třením vyznívá příznivěji. Reálně v moderních motorech (tím mám na mysli posledních cca 30 let) jsou ztráty třením 5-8% > viz tato diplomová práce
https://docplayer.cz/32274930-Ceske-vys ... nosti.html
Při měření třecích ztrát jsou zahrnuty také ztráty způsobené vznikem tepla. Viz práce níže.
https://dspace.tul.cz/bitstream/handle/ ... sAllowed=y
Tepelné ztráty třením, o kterých hovoříte jsou součástí všech ztrát způsobených třením a netvoří dalších x procent, o kterých hovoříte. Tyto tepelné ztráty jsou způsobené odvodem tepla ze spalování paliva, nikoliv třením.
Váš odkaz na tepelné ztráty tedy není absolutně relevantní.
Těší mne, že máte spokojené zákazníky, nicméně jejich sdělení postrádá objektivitu, protože neexistuje žádná metrika, která by doložila, že jejich tvrzení jsou věcně správná a že nejde o placebo efekt.
Netvrdím, že váš přípravek nemůže způsobit snížení tření v motoru a tím snížení třecích ztrát.
Nemohu také tvrdit, že váš přípravek prospěje nebo neprospeje motoru.
To, co tvrdím je, že vy pro svá tvrzení nemáte oporu v žádné studii, která by změřila o kolik se tyto ztráty sníží a také, že nemáte k dispozici žádnou studii, která by objektivně změřila snížení spotřeby paliva po aplikaci vašeho přípravku.
Také tvrdím, že testy, které jsou k dispozici na vašich stránkách jsou buď necertifikované, tedy pochybné, anebo se nevztahují k provozu motoru.
Také tvrdím, že jsem na vašich stránkách nenalezl žádný materiál, který by pojednával o výsledcích dlouhodobého používání vašeho přípravku v motoru.
Pro odstranění těchto pochybností je nezbytné, abyste disponovali takovými důkazy, které výše uvedené pochybnosti vyvrátí.

A teď jsem zvědavý, co mi odpoví :-)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Nanotech Europe

Příspěvek od Šamša » čtv zář 02, 2021 22:09

Museli by zařídit relevantní měření na motoru(ů) připojeného napřímo k zátěžové brzdě v laboratorních podmínkách. Použít motor(y) co má už něco za sebou a provést několik dlouhodobých měření před aplikací a několik dalších měření po aplikaci, za přesně daných a shodných postupů. Pak z toho teprve vypracovat odbornou práci.
Jinak uváděné pocity uživatelů, jsou naprosto irelevantní, něco jako placebo firmy ABC.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Nanotech Europe

Příspěvek od Renaulťák » pát zář 03, 2021 09:35

Jiz jsem videl tolik zazracbnych reklam na jeste zazracnejsi pripravky, ze pri jejich kumulovanem pouziti by mi muselo v nadrzi palivo pribyvat.

Jediny vliv na snizenou spotrebu jsem v posledni dobe vypozoroval v dobe loskdownu. Take pomahaji prazdniny. Od vcerejska mi musela spotreba poradne vyskocit. Parchantici jsou opet rozvazeni sem a tam, nejlepe dvema auty najednou a cesta z mesta mne trvala trikrate tak dlouho. Po ceste z chalupy jsem mezi kazdyma dedinami jeste potkal aspon tri pumpickare, co se nedaji predjet.
Nahvrhl bych cesty poskytnout bez omezeni chodcum, cyklistum a kolobezjkarum. Dokud nebudou mit tito sebevrazi absolutni prednost, nebude na svete dobre. Take, po vzoru WOB VW a menzi v Berline vyloucit maso, protoze je vekle mnozstvi veganu.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
Lenka
Člen RCČR
Příspěvky: 17
Registrován: stř pro 31, 2003 00:23

Re: Nanotech Europe

Příspěvek od Lenka » čtv zář 09, 2021 23:44

Dnes jsme se posunuli o kousek dál:


Autor
Nanotech Europe
Dobrý večer pane Kazdo, nechci Vám kazit radost, ale bylo by dobré abyste si přečetl i závěr diplomové práce, podívejte se na tepelnou roztažnost wolframu...My pracujeme s materiály motorářů. Vámi uvedená diplomová práce je staršího data, nic tam není o nových nano povlacích, které zvyšují účinnost motorů a prodlužují životnost. Hledejte v novějších materiálech, Myslíte, že Mercedes Benz používá nanopovlak Nanoslide pro nic i když je velice drahý? A když napíšete, že laboratoře na VUT nejsou certifikované, tak k tomu už není co dodat. Pro zajímavost, pracují pro firmy jako Honeywell, Koyo...a hlavně naše matka je světová jednička v nanostrukturách, Weizmann Institute of Science si myslím, že je certifikovaný, nebo ne??? Co myslíte.

Viktor Kazda
Nanotech Europe Dobrý večer, Nanotech,
děkuji vám za odpověď.
Dovolte mi několik otázek:

1. Radost z čeho mi nechcete kazit?
2. Bavíme se o ztrátách třením. Jak souvisí tepelná roztažnost wolframu, aplikovaného na ocel, se ztrátami třením v motoru? Prosím doložte.
3. S jakými materiály motorářů pracujete? Prosím, doložte.
4. Diplomové práce hovoří (mj.) o ztrátách třením, nikoliv o přípravku vaší firmy. Máte k dispozici diplomovou práci, která hovoří o účincích vašeho přípravku? (nesmírně rád bych si ji přečetl)
5. Jak souvisí Nanoslide® vyvinutý Mercedes-Benze(em) a Gebr. Heller Maschinenfabrik GmbH s přípravkem vaší firmy? Prosím, případnou spojitost doložte. V dohledání jakékoliv spojitosti jsem, přiznám se, nebyl úspěšný.
6. Kde jsem psal, že laboratoř VUT není certifikovaná? Prosím o odkaz, případně citaci.
7. Jak souvisí práce laboratoře VUT pro rozličné subjekty s účinky vašeho produktu ve spalovacím motoru?
8. Jak souvisí test provedený VUT na základovém oleji, který se nepoužívá pro provoz motorů s účinky vašeho přípravku, který je aplikován do motorového oleje?
9. Matkou NANOTECH EUROPE s.r.o. se vkladem 100.000,- Kč, je, podle obchodního rejstříku, jediný společník, paní Dana Štelclová. Prosím uveďte a doložte její certifikaci.
10. Prosím doložte vlastnickou spojitost (vaše tvrzení) mezi izraelským Weizmann Institute of Science, který deklarujete jakou svou matku a vaší společností. Dále, prosím doložte spojitost mezi Weizmann Institute of Science a vaším produktem.

Děkuji ještě jednou za zajímavou diskusi

Uživatelský avatar
Lenka
Člen RCČR
Příspěvky: 17
Registrován: stř pro 31, 2003 00:23

Re: Nanotech Europe

Příspěvek od Lenka » pon zář 13, 2021 18:57

Tak tohle už asi bude neslavný závěr:

Nanotech Europe
Dobré ráno, pane Kazdo pro nás to není zajímavá diskuze, připadám si jak na policii - doložte, doložte... A přitom stačí si otevřít světové weby a zjistíte, že nemusíme nic dokládat. Najdete tam většinu odpovědí (a hlavně z nezávislých zdrojů) na Vaše dotazy.

Viktor Kazda
Nanotech Europe Chápu vaše pocity.
Vy jste výrobce, nebo alespoň tvrdíte, že jste.
Vy se snažíte svůj produkt prodat.
Je tedy na vás, abyste možného zákazníka přesvědčil, že to, co prodáváte funguje.
To však nečiníte. Vy pouze tvrdíte a nedokládáte.
Na položené otázky odpovídáte obecně, někdy i nesmyslně.
Namísto odpovědi ohledně vašeho produktu odkazujete kamsi na web.
Průkazné testy nemáte.
Celé to pak vyšperkujete zcela nepravdivým tvrzením, že vaše matka je Weizmann Institute of Science, přičemž obchodní rejstřík vás z této nepravdy okamžitě usvědčuje.
Opravdu se nedivím, že se cítíte jak se cítíte.

Uživatelský avatar
Lenka
Člen RCČR
Příspěvky: 17
Registrován: stř pro 31, 2003 00:23

Re: Nanotech Europe

Příspěvek od Lenka » pon zář 13, 2021 21:36

Tož ano, byl to neslavný závěr. Nanotech Europe tuto diskusi smazal.

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti