Dnes mě vystrašil starší článek o novém palivu natural 95-E10 od roku 2019. https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Trochu jsem zaspal a nerad bych poškodil auto tak bych se rád alespoň opožděně dozvěděl jak je to s těma našima renckama, konkrétně teda můj Mégan I - 1,6 16V - r. 2002. Pokud to už někdo řešil a má info o tom jak se zachovat, jestli kupovat prémiovky nebo to auto zvládne a vůbec to neřešit tak to sem prosím napište. Díky
Palivo natural 95-E10, problém ?
Moderátor: Moderators General
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Palivo natural 95-E10, problém ?
V Evropském parlamentu už se projednávají změny, aby se přestal využívat etanol z monokultur, které poškozují životní prostředí daleko více, než ropa. Bude povolena alternativa pouze z reverzní recyklace plastů a olejů.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Palivo natural 95-E10, problém ?
Co se paliva a motorů týče, zjednodušeně se dá říct, že "nový" 95 benzín bude trochu méně "táhnout", s čímž si motory s řízeným vstřikováním poradí. Mnohem horší je to pro karburátorové motory, které by bylo nutné přetryskovat a seřídit na tohle "horší" palivo.
Dlaší aspekt je agresivita ethanolové složky, jednak se budou víc uvolňovat usazeniny ze "starého" 95 benzínu a jednak pravděpodobně půjdou dřív do kopru gumové hadice a těsnění.
Na otázku zda se vyplatí tankovat "prémiovku" 98 - 100 okt. neexistuje univerzální odpověď, jde o nájezd v km (například v chopperu tankuju N98 protože se mi nevyplatí ho předělávat s nájezdem cca 9.000km ročně, Espace jezdí i na "nový" N95 v pohodě tak to nemám důvod řešit)
Jinak docela pěkné čtení na téma alternativních složení benzínu je na JEEP klubových stránkách zde:
http://www.jeep-club.net/clanek/jak-to- ... kracuje-33
+ dovolil jsem si téma přesunout do sekce "paliva a maziva" protože jde o téma obecné, nikoliv týkající se pouze Megane.
Dlaší aspekt je agresivita ethanolové složky, jednak se budou víc uvolňovat usazeniny ze "starého" 95 benzínu a jednak pravděpodobně půjdou dřív do kopru gumové hadice a těsnění.
Na otázku zda se vyplatí tankovat "prémiovku" 98 - 100 okt. neexistuje univerzální odpověď, jde o nájezd v km (například v chopperu tankuju N98 protože se mi nevyplatí ho předělávat s nájezdem cca 9.000km ročně, Espace jezdí i na "nový" N95 v pohodě tak to nemám důvod řešit)
Jinak docela pěkné čtení na téma alternativních složení benzínu je na JEEP klubových stránkách zde:
http://www.jeep-club.net/clanek/jak-to- ... kracuje-33
+ dovolil jsem si téma přesunout do sekce "paliva a maziva" protože jde o téma obecné, nikoliv týkající se pouze Megane.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů