levná nafta z Tank-Ono

Na co jezdíme a co nám cpe reklama...

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1037
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: levná nafta z Tank-Ono

Příspěvek od marek230177 » pát úno 10, 2017 12:33

Já mám konkrétně se SHELL (v Třebíči) ty úplně nejhorší zkušenosti v životě, jak s naftou, tak i s benzinem. Nebylo to jednou, bylo to hned třikrát. Moc bych se divil, že bych natankoval špatné palivo právě v ona tři jmenovaná tankování (to by asi byla sakra velká náhoda, že?) - podle mého názoru mají paliva na prd dlouhodobě. Nevím, zda je to jen v Třebíči, nebo u SHELLu obecně (nikdy poté jsem na žádné SHELLce už netankoval), ale já bych po mých zkušenostech u SHELLu nikdy více nenatankoval, i kdyby mi hrozilo, že mi dojde palivo a půjdu pustou mrazivou nocí s PET flaškou na jinou pumpu. Prostě NE.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T706 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 83kW K4M812 (*2006) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M706 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11356
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: levná nafta z Tank-Ono

Příspěvek od Šamša » sob úno 11, 2017 18:44

Ono to s tou Shell-kou je tak trochu jinak, je to tak trochu franšíza, nebo jak se to jmenuje. Prostě pumpa má svého soukromého vlastníka a provozovatele a Shell jim propůjčuje image a produkt a pak je jen na provozovateli jak "podvádí", jestli někde koupí naftu z NZtu, nebo obyčejnou prodává jako prémiovou??? Je to jen o kontrolách a pohlídání ze strany Shellky. Nebo je tak trochu nabonzovat, že to co prodávají nemá onu kvalitu.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1037
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: levná nafta z Tank-Ono

Příspěvek od marek230177 » sob úno 11, 2017 19:24

Jo, to bude ono.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T706 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 83kW K4M812 (*2006) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M706 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

eisy811
Starting member
Příspěvky: 60
Registrován: stř srp 15, 2018 14:36

Re: levná nafta z Tank-Ono

Příspěvek od eisy811 » sob říj 26, 2019 20:39

V podstate je technicky nepreveditelne nejake sidenie paliva na pumpe. Mam znameho, co chodil s cisternou a ten mi to osvetlil.
Vsetko je elektronicky kontrolovane, vodic nema moznost ovplyvnit mnozstvo paliva. Vzdy sa davaju blomby. Ak by nasiel porusenu blombu, je v jeho osobnom zaujme, aby to nahlasil na dispecink. Tam totiz nejde iba o nejaku prestiz znacky, co sa tyka dodrziavania kvality, je v tom danovy a colny urad.
Co sa tyka nejakej preukazanej nekvality paliva, tak to sa stava v drvivej vacsine kontaminaciou nafta/benzin v systeme plnenia a prepravy, aj ked by sa to stavat nemalo, kedze pocitadla su korigovane teplotou precerpavaneho paliva. Avsak ku kontaminacii moze dojst este pred plnenim do cisterny. Su napriklad statne hmotne rezervy a aj tam musi byt kolobeh paliva atd…
Rozdiely medzi znackami su predovsetkym v aditivach ktore su primiesavane.
Ci aditivuju aj zakladne paliva (nie premiove) je otazkou. Avsak z roznych testov co uz boli publikovane musi byt kazdemu jasne, ze napr. znackova pumpa, so zakladnou naftou vs Ono nafta neni ziaden rozdiel. Zrovna tak aj zakladny 95 benzin. Jejich vlastnosti urcuju normy.
Mimochodom, Ono ponuka taktiez nejaku aditivovanu naftu, aspon co som postrehol, ked som tam nedavno tankoval.
Cenovy rozdiel medzi Ono a nejakou naftou na dialnici je takmer 20%.
Nechat na pumpe o 10€ (250 kacek) viac na jednej nadrzi, jedno tankovanie, docela velky rozdiel, teda, ak niekto nema zaujem o premiove/aditivovane palivo.
Zial, zvacsa nemam moznost tak lacno tankovat, takze rocne tankujem asi 60x o tych 10€ viac na jedno tankovanie. Za 4 roky, co mam auto v kolobehu si priplatim cez 2000€. Za to iste, co ponuka Ono…
Renault GS 1.6 DCi R9M 414 Bose Edition

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11356
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: levná nafta z Tank-Ono

Příspěvek od Šamša » pon říj 28, 2019 10:47

Rozdíl, je v tom, když státní hmotné rezervy uvolní po letech naftu a benzín, aby se to otočilo a problém je ve stáří paliva, kdy jsou některé složky paliva degradované nebo oddělené.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

eisy811
Starting member
Příspěvky: 60
Registrován: stř srp 15, 2018 14:36

Re: levná nafta z Tank-Ono

Příspěvek od eisy811 » pon říj 28, 2019 15:03

Tam je kazdodenny kolobeh nakupu, predaja. Benzin, nafta tam nestoji ale cirkuluje. Je to len naskladnene mnozstvo. Ten benzin, ci nafta je v podstate ako zaklad, co mozno kupit na inych lacnych pumpach (bez aditivacie). Avsak je samozrejme, ze splna normy…
Renault GS 1.6 DCi R9M 414 Bose Edition

Uživatelský avatar
berka79
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
Bydliště: Středočeský kraj

Re: levná nafta z Tank-Ono

Příspěvek od berka79 » pon říj 28, 2019 17:13

Tankuji téměř výhradně na ONO posledních cca. 6 let dvě auta (benzínová), vždy přidávám aditivum VIF a nikdy jsem neměl problém. Cenový rozdíl je oproti pumpám v okolí 2.30-3 Kč na litru a to je znát. VIF kupuji vždy v 5 litrovém balení, takže i jeho cena je mnohem nižší.
Megane Grandtour GT 1.6 TCe 205
Twingo II phase 2, 1.2 16v nákupní taška

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2076
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: levná nafta z Tank-Ono

Příspěvek od Dawes » pon říj 28, 2019 19:22

Kolega tankuje do tranzita naftu téměř výhradně u ONO už nějakých 7 let. Tu nejlevnější, bez aditiv, nic nepřidává. Tuším že je to 2.3 tDci ale kecal bych. Auto najezdí cca 2-5 tkm měsíčně s aparaturou, bez nejmenších známek nějakého nezdraví způsobeného nějak nekvalitním palivem.
GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
Obrázek Obrázek http://www.kral-restaurator.cz

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

eisy811
Starting member
Příspěvky: 60
Registrován: stř srp 15, 2018 14:36

Re: levná nafta z Tank-Ono

Příspěvek od eisy811 » pon říj 28, 2019 20:52

Ked si pozriete pravoplatne pokuty, co rozdava COI benzinkam, tak na nejake ozaj problemy si clovek koleduje asi iba na tych naj zapadnutych pumpach, kde nemaju odbyt a palivo maju dlho v nadrziach.
Som casto pracovne (vacsinu roka) v FR, ludia tu vacsinou tankuju predovsetkym na styl Tesco pumpy. DCi, HDi, TDi atd bez vynimky, nove, stare a jazdi im to. Kebyze si tym koledovali o pruser, koli nejakej nekvalite paliva (asi viete, ze frantici miluju naftu pod kapotou) tak by tankovali iba premiove paliva na pumpach vedla dialnice (mimochodom aj o takmer 40 centov/liter drahsie). Bezna sadzba v autorizaku je cez 60€/h,a ani v dedinskej garazi si o nic moc neprilepsia, cca 40€/h a viac. Jazdim tu uz cez 10 rokov, tankujem kde pride a uprimne, este som nikdy nepocitil nejaky rozdiel v nafte. Ci uz premiovej, co obcas svedomie ma k nej dokope, alebo na samoobsluznom stojane vedla Carrefouru… Ani v spotrebe nebadam rozdiely, poslednych 9999km mam uz 4 roky spotrebu 6,8l/ 100km. Domnievat sa, ze frantici maju na tych lacnych pumpach inu (kvalitnejsiu) naftu, nez v CR/SR je mylne, kedze vsetko je riesene nadnarodnymi, eu normami.
Mimochodom, cca 5 rokov dozadu som mal problem cez zimu s naftou od Benzina (Verva?).
Schvalne som tankoval tu premiovu, plnu nadrz ako vzdy. Medzi Rozvadovom a Plznou. Pridem vecer domov, 500 km teda som urobil bez problemu a rano v - 16° C som uz nenastartoval. Muselo cerpadlo z nadrze von.
A napriek tomu som uz X krat tankoval na Benzine…
Mimochodom, vcera, Tank ONO Vysoke myto, nafta ani nie za 30kc. D5 pred Rozvadovom, “prijemnych“ 35,90 kc.
Ale chapem, ze vacsina tankuje za ceny okolo cca 32 kc, a mozno tie 2 kacky na liter nerobia daky problem, hoc je to aj cez 100 kc na jednej nadrzi rozdiel.
Osobne nemam problem tankovat kdekolvek, ked viem, ze tam chodi hodne ludi…
Renault GS 1.6 DCi R9M 414 Bose Edition

Odpovědět

Zpět na „Paliva, maziva a přísady do paliv a maziv“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host