Sjíždění středů předních pneu

Boty pro auto

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
tomas.krumpholz
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: ned bře 27, 2011 11:13
Bydliště: Bohumín

Sjíždění středů předních pneu

Příspěvek od tomas.krumpholz » sob dub 23, 2016 20:43

Zdravím všechny, mám Lagunu Grandtour 2,0 dCi GT 4control 127 kW. Na zimu mám DISK - 8.0 J 18-ET40 PNEU - 225 / 45 R18 95V . DUNLOP WS4D 95V XL MFS M+S. Před 6-ti tisíci km jsem nechal kola převážit a byly O.K. Dnes jsem přezouval na léto a obě přední pneu jsou sjeté středem, jako bych jezdil po kolejích. Na krajích je vzorek 5 mm a ve středu ani ne 1 mm. Celkem je na nich ujeto 26785 km. Zadní jsou o.k. Na Letních kolech DISK - 7.5 J 18-ET47 PNEU - 225 / 45 R18 95V : DUNLOP SP01 95W XL MFS se toto nevyskytuje. Jezdím 99 procent dálnice. mám huštěno přední 2,8 a zadní 2,3,. Nesetkal jste se někdo s tímto jevem ? Je na vině rozdílné ET a šíře u disků ??? Disky jsou pro tento model schváleny. Jak toto řešit. budu vděčný za každou radu. Děkuji Tomáš

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Sjíždění středů předních pneu

Příspěvek od amater3 » sob dub 23, 2016 20:53

Přehustěné pneumatiky.Jaký tlak doporučuje výrobce v předních kolech? 2,8 asi ne. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

tomas.krumpholz
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: ned bře 27, 2011 11:13
Bydliště: Bohumín

Re: Sjíždění středů předních pneu

Příspěvek od tomas.krumpholz » ned dub 24, 2016 06:36

No právě, výrobce udává při cestách po dálnici a při zatížení přední 2,8 a zadní 2,3. Mimo dálnice 2,6 přední a zadní 2,2. Tlak pneu kontroluji před každou cestou, do práce jezdím 1300 km a to 99 % po dálnici, i snímače tlaku ukazují za studena přední 2,8 zadní 2,3.přehuštěním to není. Auto má najeto 40000 km , je 2 roky staré.

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Sjíždění středů předních pneu

Příspěvek od Davidak79 » ned dub 24, 2016 08:16

foukám tak aby to tu hodnotu po zahřátí nepřekročilo , kolik to stoupne během jízdy ??? 3,1 ??? zimní měkčí guma muže tím pádem mizet uprostřed ale klidně to muže být samotnejma gumama
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

tomas.krumpholz
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: ned bře 27, 2011 11:13
Bydliště: Bohumín

Re: Sjíždění středů předních pneu

Příspěvek od tomas.krumpholz » úte dub 26, 2016 06:26

Ano to máš pravdu , po zahřátí při teplotách jaké byly tuto zimu i na 3,2. zadní pak na 2,5. zajímavé je , že to udělaly pouze přední kola. Nic méně další záhada je , že jsem foukal pořád stejně , již druhou sezonu a naposledy jsem kola nechal převážit a dofoukat v pneuservisu 10.2.2016 a byly úplně O.K. Pak jsem je 23.4.2016 přezouval po 6025 ujetých km a jsou jak se říká na sračku ale pouze přední.

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sjíždění středů předních pneu

Příspěvek od DDT » stř dub 27, 2016 23:36

To přece není žádná záhada...
Když jsem začínal závodit, nafoukal jsem na okruh kola na 2,0 atm.
Výrobce říkal 2,2.
Říkal jsem si, zahřejí se a tlak stoupne...
Nepočítal jsem ale, že stoupne až tak moc, že budou kola za hodinu na hadry.
Pak jsme se poučili u zkušenějších a foukali jsme na 1,6!
První dvě kola to bylo plavání, ale jak se zahřály, stoupl tlak a fungovaly tak jak mají.
Stejné ale v menším to je s normálními koly na normální ježdění.
Výrobce předpokládá, že se s autem pojede relativně klidně, proto předepisuje relativně vysoké hodnoty huštění (v dnešní době) > jde přece o spotřebu, že?
Pokud tedy jezdíš ostře, raději sniž tlak. Odvalováním a třením se pneumatika zahřeje a ohřeje vzduch vevnitř. Tlak stoune.
Pokud stoupne moc, projeví se to tak, že střed pneumatiky vystoupne a převezme na sebe všechnu práci. to způsobí jeho zvýšenou expozici vůči tření.
To, že se ti opotřebily přední pneumatiky více než zadní má také jednoduché vysvětlení.
1.) poháněná náprava způsobuje větší namáhání gumy. zároveň je na přední nápravě nastavena nějaká hodnota sbíhavosti. To znamená, že jsou kola permanentně v malinkatém smyku.
Jestliže jsou přehuštěné, zvýšené tření odnese střed pneumatiky...
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

tomas.krumpholz
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: ned bře 27, 2011 11:13
Bydliště: Bohumín

Re: Sjíždění středů předních pneu

Příspěvek od tomas.krumpholz » čtv dub 28, 2016 06:44

Tomu všemu rozumím, a vlastně jsme po všemožných diskusích také došli k závěru , že na vině jsou přehuštěné pneu. Jen mě prostě velmi a to "velmi" podotýkám překvapilo, že celých 20000 km byly pneu o.k. a pak během jednoho měsíce a 6000 km jsou na sračku a to při relativně stejném provozu ( pokud jistě pominu povětrnostní podmínky ). Dokonce jsem slyšel názor, že výrobci pneu používají na svrchní dezén o něco tvrdší, nebo odlišnou směs než na střed (myšleno výška dezénu). No teď už jen zbývá dobře volit při koupi nových zimních pneu a kontrolovat a hlídat a maturovat s tlaky. Každopádně díky všem za názory. Tomáš

Odpovědět

Zpět na „Pneumatiky, ráfky, podložky ap.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host