Kolové šrouby

Boty pro auto

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Martin41
Starting member
Příspěvky: 68
Registrován: ned bře 30, 2014 22:50
Bydliště: Brno-venkov

Kolové šrouby

Příspěvek od Martin41 » úte říj 21, 2014 13:10

Zná někdo technický důvod, proč by neměly být použity kolové šrouby pro litá kola, na montáž "plecháčů" ?
Když je porovnávám, úhel kužele, závit, samozřejmě stejné. jediný rozdíl vidím na těch pro litá kola, že mají volnou podložku aby se sedla litých kol nevydírala.
Renault Megane III Grandtour 1,6 81 kW, 2009 černá metla
ex.: Ford Focus I 1,6, 100 Hp, SEAT Toledo 1,9 D, Š favorit, LADA 1500,
Š110L, Š 1100MB, Š440 Spartak.

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Experienced member
Příspěvky: 999
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Kolové šrouby

Příspěvek od mudr.hematolog » úte říj 21, 2014 17:44

ja pouzivam jedny a bezproblemov.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

culko
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: čtv led 01, 2009 16:43

Re: Kolové šrouby

Příspěvek od culko » úte říj 21, 2014 19:58

je to preto:ta podložka je z mekšieho materialu ako elektron.takže samozrejme je mäkši ako plechovy disk.použiješ ho na plechovy disk,určite poškodiš tu podložku.potom ju použiješ na elektron,a určite alebo pravdepodne poškodiš dosadzovacie plochu na elektrone.ta podložka niekedy je aj umelohmotna alebo z teflonu.vtedy ju môžeš aj zlomiť o plechovy disk.potom môžeš ten šrob aj vyhodiť
RENAULT MEGANE III GRANDTOUR 1,9dci 96kw šeda eclipse r2010

Martin41
Starting member
Příspěvky: 68
Registrován: ned bře 30, 2014 22:50
Bydliště: Brno-venkov

Re: Kolové šrouby

Příspěvek od Martin41 » úte říj 21, 2014 22:17

Jj culko, tak nějak to bude. Po chvíli co jsem to tu odpoledne napsal, jsem šrouby znovu prohlížel a napadlo mne,
že je to především proto, že plocha sedla v plecháči je o hodně menší než v litém disku a podložka by se poškodila
(deformovala).
Ex post jsem začal problém se šrouby řešit, až potom co jsem si jich 15 koupil (pro zimní kola). Za vzorek jsem si
vzal origo šrouby, které byly přibaleny k plechové rezervě. Jinak byl Meg. na litých kolech. V Renaultu stojí šroub,
ten obyč. 119 kč. Na netu jsem viděl za 23,- a 25,-. Nakonec jsem koupil v kameném obchodu za 38,- ale jsou o
4 mm delší.
Renault Megane III Grandtour 1,6 81 kW, 2009 černá metla
ex.: Ford Focus I 1,6, 100 Hp, SEAT Toledo 1,9 D, Š favorit, LADA 1500,
Š110L, Š 1100MB, Š440 Spartak.

Uživatelský avatar
radar77
Advanced member
Příspěvky: 479
Registrován: stř led 26, 2011 14:26

Re: Kolové šrouby

Příspěvek od radar77 » stř říj 22, 2014 07:52

Používám origo šrouby s podložkou na obyčejné zimní plecháče i na origo "falešné" elektrony a bez problémů, šrouby vypadají pořád stejně.
| Renault Megane III Grandtour 1.6 16V 74kW (K4M 848) | Advantage 2011 / 16" kola, digi klima, tempomat, auto daylight, bluetooth, sunset atd. |

Martin41
Starting member
Příspěvky: 68
Registrován: ned bře 30, 2014 22:50
Bydliště: Brno-venkov

Re: Kolové šrouby

Příspěvek od Martin41 » stř říj 22, 2014 13:02

mudr.hematolog píše:ja pouzivam jedny a bezproblemov.
:) doktore a které jsou to ty jedny? S volnou podložkou, nebo klasika jako pro "plecháče" ?
Renault Megane III Grandtour 1,6 81 kW, 2009 černá metla
ex.: Ford Focus I 1,6, 100 Hp, SEAT Toledo 1,9 D, Š favorit, LADA 1500,
Š110L, Š 1100MB, Š440 Spartak.

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 513
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Re: Kolové šrouby

Příspěvek od pedroo » stř říj 22, 2014 20:08

pozor na to jak píšeš že ty jedny jsou o 4mm delší, aby to někde nevadilo..., nejlépe sundat z auta ty kola a podívat jak moc ten šroub trčí, potom vyzkoušet ty druhé disky se šroubama co pro ně máš, jak trčí, méně by určitě neměli ty co orig. ,více by ale mohly vadit, tak to dotáhni a kolo volně protoč...
10.2016- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.6Sce

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Experienced member
Příspěvky: 999
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Kolové šrouby

Příspěvek od mudr.hematolog » stř říj 22, 2014 20:46

Martin41 píše:
mudr.hematolog píše:ja pouzivam jedny a bezproblemov.
:) doktore a které jsou to ty jedny? S volnou podložkou, nebo klasika jako pro "plecháče" ?
S volnou podlozkou. Ziadny problem som nezaregistroval a ani mi to pri prehadzovani diskov nehlasili.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Martin41
Starting member
Příspěvky: 68
Registrován: ned bře 30, 2014 22:50
Bydliště: Brno-venkov

Re: Kolové šrouby

Příspěvek od Martin41 » stř říj 22, 2014 23:31

To pedroo, už jsem to udělal. Psal jsem že jsou o 4 mm delší, protože prostě to byl nejbližší rozměr k tomu origo. Odpoledne jsem flexkou všechny zkrátil a jsou připraveny. Nebýt toho, že jsem přitom zjistil, že když nasadím plecháč, tak na korunkové matce ve středu kola není žádná krytka, už by tam kola byly. Takhle musím ráno koupit alespoň nějaké poklice.
Nemohu si vzpomenout jak to bylo na Focusu, ale Lada a starší škodovky tam měly naraženou krytku do které jsme cpali vazelinu.
:D Asi je to věkem, co bylo včera je problém, ale jak to měl Spartak to vím přesně.

To mudr.hematolog: když jsem zkoušel koupit šrouby v Renaultu, tak tam mne "vystrašili", že na plecháče musí být bez té podložky. Ukazuje se, že tedy asi ne. Je lepší tady napřed věci probrat, než za všechno cvakat. Ještě že jsem nekoupil ty šrouby za 119 kč ! :lol:
Renault Megane III Grandtour 1,6 81 kW, 2009 černá metla
ex.: Ford Focus I 1,6, 100 Hp, SEAT Toledo 1,9 D, Š favorit, LADA 1500,
Š110L, Š 1100MB, Š440 Spartak.

Martin41
Starting member
Příspěvky: 68
Registrován: ned bře 30, 2014 22:50
Bydliště: Brno-venkov

Re: Kolové šrouby

Příspěvek od Martin41 » pon říj 27, 2014 22:59

A aby věc měla nějaký závěr pro ostatní - není žádný důvod mít dvoje šrouby.
Když jsem šrouby detailně prohlédl nepřipadá v úvahu, že by se volná podložka mohla deformovat při použití na plechový disk. Mezi hlavou šroubu a podložkou je úhel cca 120° a dosedají na sebe celou plochou. Jediný rozdíl je, že šroub s podložkou v případě litých disků nevydírá sedlo. Zbytečně jsem utratil šest kil. :idea: Takže mi v Renaultu "dobře" poradili.
Renault Megane III Grandtour 1,6 81 kW, 2009 černá metla
ex.: Ford Focus I 1,6, 100 Hp, SEAT Toledo 1,9 D, Š favorit, LADA 1500,
Š110L, Š 1100MB, Š440 Spartak.

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 513
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Re: Kolové šrouby

Příspěvek od pedroo » stř říj 29, 2014 18:30

Jo, je to možné... no já koupil nového Megana na plechových 15" kolech se zimníma pneu, letní jsem pořídil 16" hlíníky a k těm byli šrouby automaticky a podle mého pohledu mají úhel dosedu jiný, tak to taky neřeším ..mám dvoje kola a každé mají svoje šrouby, a když mám tedy ty hliníky nasazené tak vozím s rezervním diskem 5 šroubů, který je plechový, že..
10.2016- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.6Sce

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17547
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Kolové šrouby

Příspěvek od Zefek » sob zář 05, 2015 22:59

Hodím ten dotaz tady. Už asi po čtvrté se mi stalo, že jsem urval šroub kola. Vždy při povolování. Není na to ani potřeba žádná síla, že by šroub praskl, když skáču po klíči. Ne, stačí se do klíče jen lehce opřít a hlava šroubu prostě upadne. Zajímá mě, čím by to mohlo být. Stačí pak trošku povolovače z druhé strany a po sundání kotouče vytočím zbytek šroubu kleštěma - třikrát jsem na zbytek šroubu vařil matku a i přes nějaký povolovač to šlo dost těžko. Teď jsem koupil jiný povolovač a šlo to těma kleštěma. Zase pro změnu jsem ani za nic nedokázal povolit ty dva malé šrouby, co drží brzdový kotouč na unašeči. Musel jsem je odvrtat. Jeden se pak podal a nechal se vytočit, druhý odvrtat úplně + nový závit.
Samotné šrouby šly do unašeče našroubovat dost těžko. Vzal jsem závitník a projel všechny čtyři závity v unašeči. Bylo v nich dost bordelu a rzi. Závitovým očkem jsem pak projel i závity samotných šroubů. Změna byla téměř 100%, šrouby šly našroubovat rukou až na doraz. Takhle to vypadá, že v závitech je bordel, který se tam zapeče a pak to nejde povolit a šroub praskne.

Nicméně, chci se zeptat, zda s tím nemáte zkušenosti, nebo čím to případně namazat (třeba silikonový olej), aby to šlo vždy povolit a šroub nepraskl. Taky je možné, že to v předcházejících letech některý autoservis přehnal s momentem a šrouby jsou prostě natažené. Ale stává se to skutečně jen při povolování a dodám, že je nedotahuji na krev, spíš je nechávám víc volnější, než dotaženější. Na žádném dalším autě se šrouby nemám problémy, jen na thálii. Teď jsem udělal jednu stranu a nemám odvahu začít řešit tu druhou, aby zase nějaký šroub nepraskl :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Kolové šrouby

Příspěvek od soptik » ned zář 06, 2015 07:34

Na kolový šrouby dávám grafitku nebo molyku (oboje vazelíny), co je zrovna po ruce. Dotahuju s citem čtvrt otočky před stržením či prasknutím šroubu. :D Šroub musí jít volně rukou natočit až na konec. Na povolování mám epesní přípravek ve spreji byť staršího data, ale kam se hrabe WD, brzdovka či petrolej.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10900
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Kolové šrouby

Příspěvek od krt.ecek » ned zář 06, 2015 09:16

taky máme mázlé grafitkou a jednou za x let to obnovuji.... kola utahuji momenťákem na cca 100Nm (nenastavuji to nějak přesně, protstě tak nějak okolo)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10391
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Kolové šrouby

Příspěvek od Šamša » ned zář 06, 2015 13:06

Taky jsem si už před lety koupil momenťák a udělal jsem dobře. Když vidím pomatence, jak někdy rvou a skákají po klíči u osobáků, tak se ťukám do čela. Momenťák se dá na netu, nebo v akci v Lidlu pořídit okolo 500kč, hlavně po použití opět povolit na 0. Utahuji na 110Nm. Šrouby jsem kdysi používal oboje, pro alu s podložkou a pro plecháče, což jsem zjistil též že jsou z alu, užčitá verze pro LII. Rozdíl je v tom, že ty na alu jsou zhruba o 4mm delší, aby se kompenzovala tloušťka materiálu. Teď s podložkami pod alu, používám opět dvě délky šroubů s rozdílem 5mm.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 388000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 210000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 352000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17547
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Kolové šrouby

Příspěvek od Zefek » ned zář 06, 2015 13:19

Hm, musí to někdy změřit, jakým momentem to dotahuju. Ale 100Nm tomu ani dávat nebudu. Tak odhadem 70-80Nm. Mám na to teleskopický klíč a opravdu dotahuju na cit. U megana mám klasický kříž a dotahuju pouze rukou. Táta dotahuje ještě trubkou a skutečně šrouby rve. Nejde to pak ničím povolit, ale ještě se mu nestalo, aby nějaký šroub praskl. Za to se mi stalo, že jsem dotahoval na cit, jako u svého auta, kola na tátově a po deseti km se to povolilo :D

Problém je v tom, že pokud je kolo nahozené, tak nemám šanci se dostat k náboji s nějakým uvolňovačem. A i když to dotáhnu na cit, tak stejně je to problém povolit. V dubnu jsem měl obě kola sundané a v srpnu mi praskl šroub. Takže po čtyřech měsících nemám šanci to kolo sundat. A vidím to dost jako problém třeba při defektu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 10391
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Kolové šrouby

Příspěvek od Šamša » ned zář 06, 2015 13:58

Mohl jsi mít nějakou várku překalených šroubů, nebo opravdu neodhadneš moment, a můžeš je mít dotažené i na dvojnásobek, problém je, že se natahuje šroub a mrší závit(vymačkává), vznikají tam vůle a pak se zvyšuje možnost samovolného povolení.
Šrouby mažu při každé výměně vazelínou ve spreji, ta udělá v závitu jen tenkou vrstvu.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 388000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 210000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 352000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Pneumatiky, ráfky, podložky ap.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host