Fúkanie pneumatík dusíkom-domáci test

Boty pro auto

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Fúkanie pneumatík dusíkom-domáci test

Příspěvek od SilverA » ned bře 30, 2014 21:48

Čo máte v pneumatikách? Klasický vzduch, či plyn (dusík)?

Priznám sa, keď som počul výhody plynu (dusíku) v pneumatikách, tak som tie 4 eurá obetoval a vymenil vzduch za dusík.Proste, argumenty že v dusíku z fľaše neni vlhkosť, nie sú olejové pary z kompresora, a taktiaž menšia rozpínavosť a tým stálejší tlak v závislosti na teplote ma presvedčili, že to skúsim. Akosi som pritom zanedbal fakt, že v bežnom vzduchu čo dýchame je 78% dusíka!!! Napriek všetkému som výmenu urobil.

Dnes som dával auto na letné gumy (mám ich na druhých diskoch), tak som si pre zaujímavosť otestoval tú teplotnú stálosť dusíka. Hodil som koleso do studenej miestnosti, kde mohlo byť cca 8°C. Nechal som ho tam asi hodinu a zmeral tlak. Výsledok 2,3 baru. Následne som dal koleso na slnko a za ďalšiu hodinu zmeral tlak. Výsledok 2,6 baru.

Toto má byť stabilnejší tlak za rozličných teplôt - čo tak hojne prezentujú pneuservisy v prospech dusíka? Takýto výkyv urobí aj bežný vzduch.

Suma sumárum - skúsil som, očakávanie nesplnilo. Až budem potrebovať dofúknuť gumy, určite nebudem utekať do pneuservisu po dusík. Domáci kompresor je jasný.

Neviem ako ste na tom vy. Či dávate len dusík, alebo naopak iba vzduch. Ako som tomu zo začiatku veril, dnes to beriem ako obyčajný marketingový ťah na cucanie peňazí od ľudí. Proste fúkneme ti tam vzduch, len ho inak nazveme a ty zaplatíš za niečo, čo máš okolo seba a je zadarmo.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Fúkanie pneumatík dusíkom-domáci test

Příspěvek od Davidak79 » pon bře 31, 2014 19:08

už mám vzduch , mám podobnou zkušenost jako ty.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Fúkanie pneumatík dusíkom-domáci test

Příspěvek od EfineSS » úte dub 08, 2014 19:10

Já myslím, že tohle mluví za vše :lol:

Obrázek
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Fúkanie pneumatík dusíkom-domáci test

Příspěvek od Šamša » stř dub 09, 2014 22:35

Já vzhledem k tomu, že v mém oblíbeném pneuservisu je dofukování "dusíkem" zdarma, tak když na to nezapomenu, tak dofukuju u nich, jinak kompresor vozím denně v autě, tak nouproblém. Marketing to opět trochu pokřivil, ohledně toho zázračného dusíku, jediné co je pravda, tak dusík disponuje podstatně většími atomy, než kyslík a proto tolik nemizí mikroskopicky pórovitou gumou, prostě v pneumatikách nemáme kyslíkovou bariéru, pak též nám krmí ucho o jeho oxidačních účincích, což opět zas tak úplná pravda taky není, protože uvnitř pneumatiky, je relativně stálé prostředí pouze s proměnou teplot, tak podstatně větší vliv má kyslík z vnějšku, kde panují někdy podmínky vyloženě kruté, zvláště na vysolené břečce, nebo najetí do uniklé močůvky z hovnocucu.
Plyn pro plnění pneumatik není čistý dusík, ale jde o směsný plyn, kde se může klidně vyskytovat ve velkém procentu Argon a i CO2, nebo i CO2 v čisté formě, protože je výrobně nejlevnější.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Odpovědět

Zpět na „Pneumatiky, ráfky, podložky ap.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů