Velikost kol a jízní vlastnosti
Moderátor: Moderators General
Velikost kol a jízní vlastnosti
Jaký vliv má velikost kol na jízdní vlastnosti? Když budu mít na autě 15´ nebo 13´, jaký v tom bude rozdíl. Samozřejmě kromě toho, že větší kola lépe vypadají a pneumatiky budou dražší.
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 731
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
Re: Velikost kol a jízní vlastnosti
Myslím, že jízdní vlastnosti záleží spíš na šířce a profilovém čísle (tedy výšce "gumy").Sváťa píše:Jaký vliv má velikost kol na jízdní vlastnosti? Když budu mít na autě 15´ nebo 13´, jaký v tom bude rozdíl. Samozřejmě kromě toho, že větší kola lépe vypadají a pneumatiky budou dražší.
Průměr bude mít určitě vliv na životnost. Větší pneumatiky se otočí míňkrát než malé za stejný počet kilometrů.
A pak při větším průměru bude mít pneumatika větší styčnou plochu než ta menší.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
- NeviM
- Experienced member
- Příspěvky: 683
- Registrován: úte led 13, 2004 14:19
- Bydliště: kutna hora
- Kontaktovat uživatele:
vetsi stycna plocha = kola maji lepsi prilnavost, auto lepe sedi v zatackach, ale taky ma vetsi spotrebu zhorsuje se dynamika (vetsi valivy odpor) ale pokud nejde o nejake extremni rozsireni tak to neni tak hroznySváťa píše:A jaký je vliv šířky kola ?
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal
No, to plati ovsem hlavne pro suchy cisty povrch. Za mokra je prinos diskutabilni (hosi odvod vody atd.). Nechci se hadat, ale myslim si ze napriklad vyber pneumatik muze mit podobny, ne-li vetsi vliv.
Nikdy jsem to nezkousel, ale neocekaval bych od prosteho pouziti sirsi pneumatiky nejaky znatelny dopad na prilnavost v zatacce (pri stejnem profiovem cisle). Zvlaste na mekkce nastavenem podvozku normalniho serioveho auta... ale je to nej muj nazor.
Nikdy jsem to nezkousel, ale neocekaval bych od prosteho pouziti sirsi pneumatiky nejaky znatelny dopad na prilnavost v zatacce (pri stejnem profiovem cisle). Zvlaste na mekkce nastavenem podvozku normalniho serioveho auta... ale je to nej muj nazor.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
- NeviM
- Experienced member
- Příspěvky: 683
- Registrován: úte led 13, 2004 14:19
- Bydliště: kutna hora
- Kontaktovat uživatele:
samozrejme sem to myslel pri srovnatelnych podminkach s tou uzsi pneu, to znamena stejnej vzorek, stejna smes, stejny auto, atd, je jasny ze to ovlivnije spousta dalsich veci, ale obecne mylsim ze to lze rict jak sem to rekl jinak asi je pravda ze u sirsi gumy bude vetsi pravdepodobnost aguaplaningu
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal
Nechci působit příliš konzervativně, ale já upřednostňuji řešení, které navrhl výrobce.
Širší pneumatika zvětšuje styčnou plochu, a ta některé jízdní vlastnosti vylepšuje a některé zhoršuje. Prodlouží osu ramene ( míněno od osy čepů po vnější líc pneumatiky ) a tím zvětší namahání všech prvků nápravy.
Nikdy bych ale neměnil obvod kola.
Nebezpečí při brždění u plně zatíženého vozu je významné. Dynamiku opomíjím.
Můžeme zvětšit průměr disků a snižovat profilové číslo pneumatiky, ale nejsme v Německu, Rakousku, nebo Francii. Pneumatika má i tlumící význam a rázy na uzkoprofilových pneumatikách jdou do náprav. Pohleďte na naše silnice - co 100m to Taxisuv příkop.
Širší pneumatika zvětšuje styčnou plochu, a ta některé jízdní vlastnosti vylepšuje a některé zhoršuje. Prodlouží osu ramene ( míněno od osy čepů po vnější líc pneumatiky ) a tím zvětší namahání všech prvků nápravy.
Nikdy bych ale neměnil obvod kola.
Nebezpečí při brždění u plně zatíženého vozu je významné. Dynamiku opomíjím.
Můžeme zvětšit průměr disků a snižovat profilové číslo pneumatiky, ale nejsme v Německu, Rakousku, nebo Francii. Pneumatika má i tlumící význam a rázy na uzkoprofilových pneumatikách jdou do náprav. Pohleďte na naše silnice - co 100m to Taxisuv příkop.
Souhlasim s kazdym slovem. Cca 14 dni jsem jsem misto 145/70R13 jezdil na 145/80R13 a na brzdach a jizdnich vlastnostech celkove jsem to dost pocitoval.Radovan píše:Nechci působit příliš konzervativně, ale já upřednostňuji řešení, které navrhl výrobce.
Širší pneumatika zvětšuje styčnou plochu, a ta některé jízdní vlastnosti vylepšuje a některé zhoršuje. Prodlouží osu ramene ( míněno od osy čepů po vnější líc pneumatiky ) a tím zvětší namahání všech prvků nápravy.
Nikdy bych ale neměnil obvod kola.
Nebezpečí při brždění u plně zatíženého vozu je významné. Dynamiku opomíjím.
Můžeme zvětšit průměr disků a snižovat profilové číslo pneumatiky, ale nejsme v Německu, Rakousku, nebo Francii. Pneumatika má i tlumící význam a rázy na uzkoprofilových pneumatikách jdou do náprav. Pohleďte na naše silnice - co 100m to Taxisuv příkop.
- hudes
- Junior member
- Příspěvky: 197
- Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
- Bydliště: Hroznová Lhota
- Kontaktovat uživatele:
u těchto pneu je rozdíl na průměru 3cm na obvodu 9cm a to je docela dost, se nedivím žes poznal rozdíl. Tyto hodnoty jsou u ideálních nových pneu, rozhodně se to liší podle toho jestli jsou nové nebo jeté (kdybych špatně počítal tak mě opravte)otas1 píše: Souhlasim s kazdym slovem. Cca 14 dni jsem jsem misto 145/70R13 jezdil na 145/80R13 a na brzdach a jizdnich vlastnostech celkove jsem to dost pocitoval.
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi
-
- Experienced member
- Příspěvky: 679
- Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
- Bydliště: Aachen, Beisweiler
Prispeji take svoji trochou do mlyna...
Na msito 195 jsem si na pomerne tezkeho a velkeho Safrana dal 205 a je to opravdu znat. Nejen ze auto lepe sedi a prijde mi, ze je jistejsi pri vyssich rychlostech, ale necha se lehce premluvit vyjetymi kolejemi, vetsi plochou vychytnu take vice nerovnosti , coz neni prinosem. Chce to si porovnat prinosy a zapory. Clovek by si rekl, 1 cm to nebude znat. Ale je to znat opravdu dost. Na zadek jsem si dal nejen sirsi kola, ale take vyssi. Bal jsem se, ze to bude mit vliv na ABS, ale rozhodne nema. Naopak, auto je podstatne komfortnejsi. Vyssi profil pneumatiky tlumi vice razu a neprenaseji se tak ostre do karoserie. To ze by auto nebylo stabilni je nesmysl. Jak jste videli sami na srazu pri zrucce, zadek mi neustrelil ani jednou Dalo se jet i rozumneji a ne tak prasit kola, ale chtel jsem udelat trosku sou
Na msito 195 jsem si na pomerne tezkeho a velkeho Safrana dal 205 a je to opravdu znat. Nejen ze auto lepe sedi a prijde mi, ze je jistejsi pri vyssich rychlostech, ale necha se lehce premluvit vyjetymi kolejemi, vetsi plochou vychytnu take vice nerovnosti , coz neni prinosem. Chce to si porovnat prinosy a zapory. Clovek by si rekl, 1 cm to nebude znat. Ale je to znat opravdu dost. Na zadek jsem si dal nejen sirsi kola, ale take vyssi. Bal jsem se, ze to bude mit vliv na ABS, ale rozhodne nema. Naopak, auto je podstatne komfortnejsi. Vyssi profil pneumatiky tlumi vice razu a neprenaseji se tak ostre do karoserie. To ze by auto nebylo stabilni je nesmysl. Jak jste videli sami na srazu pri zrucce, zadek mi neustrelil ani jednou Dalo se jet i rozumneji a ne tak prasit kola, ale chtel jsem udelat trosku sou
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
Zdravým každého !!!
Chcel by som sa spýtať. Som novým majiteľom Renaulat Laguna2.0 RXE, verzia B56LKC, r.v 1996. Na aute mám alu kola orig.od výrobcu 195/65/15. v technickom preukaze je však napísané185/65 R14. Poradte my,aké pneumatiky sú tie najvhodnejšie pre optimálné jazdné vlastnosti auta. Vopred ďakujem.
Chcel by som sa spýtať. Som novým majiteľom Renaulat Laguna2.0 RXE, verzia B56LKC, r.v 1996. Na aute mám alu kola orig.od výrobcu 195/65/15. v technickom preukaze je však napísané185/65 R14. Poradte my,aké pneumatiky sú tie najvhodnejšie pre optimálné jazdné vlastnosti auta. Vopred ďakujem.
- renda4
- Advanced member
- Příspěvky: 451
- Registrován: ned úno 18, 2007 08:05
- Bydliště: HAVÍŘOV
- Kontaktovat uživatele:
obvod pneu
Původně 185/65 R 14 tam patří , ale koupil sem 195/65 15 asi 90% kleber po 400 kč prostě sem neodolal , může být problém ? Obvod o 12cm delší asi 6% Laguna 97 1,8 8V ( samozřejmě že mám ráfky 15ky )
Problém můžeš mít na technický a možná s policajtama, ale tam nejspíš žádnej nebude. Jediný problémy, který můžeš mít z hlediska jízdních vlastností je drhnutí o podběhy v zatáčkách (nemyslím si, že bys mohl - není to nijak drastická změna), lepší přilnavost v zatáčkách, větší valivej odpor - větší spotřeba a horší zrychlení/Vmax. O obvod moc nejde. Jsou o centimetr širší než origo, to není nijak drastický.
to myslis ze srandy?MarB píše:Problém můžeš mít na technický a možná s policajtama, ale tam nejspíš žádnej nebude. Jediný problémy, který můžeš mít z hlediska jízdních vlastností je drhnutí o podběhy v zatáčkách (nemyslím si, že bys mohl - není to nijak drastická změna), lepší přilnavost v zatáčkách, větší valivej odpor - větší spotřeba a horší zrychlení/Vmax. O obvod moc nejde. Jsou o centimetr širší než origo, to není nijak drastický.
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
-
- Advanced member
- Příspěvky: 407
- Registrován: pon čer 11, 2007 15:15
- Bydliště: Tuchlovice
-
- Advanced member
- Příspěvky: 407
- Registrován: pon čer 11, 2007 15:15
- Bydliště: Tuchlovice
-
- Advanced member
- Příspěvky: 407
- Registrován: pon čer 11, 2007 15:15
- Bydliště: Tuchlovice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů