trosku skokan ne? az ti pojistovna rekne ze nedostanes ani kacku pac ten rozmer kol nemas v TP a tudiz mas ozidlo nezpusobile k provozu na pozemnich komunikacich budes se divit a zbydou ti oci pro plac hodne stesti pri pouzivani nehomologovanych rozmeru pneumatik na MIIDiego píše:Upřímně řečeno na to co je v techničáku moc nedam (myslim že nejsem sam) vim je to moje věc...
ale proč píšu: Zalezi na tom co je bezpečnější
PS: jinak mam radost jak se nam tu rozhořela diskuze
šiřka pneu na zimu ?
Moderátor: Moderators General
Renault R11 1,4 Turbo 105k - r.v. 1984
Dodge Intrepid 3,5V6 - denni vozitko - r.v. 1993
ITexpert
Dodge Intrepid 3,5V6 - denni vozitko - r.v. 1993
ITexpert
Pokud se budme držet homologace, tak je to rozdíl šířek např. 185 -205 řádově 10% což je i rozdíl styčné plochy a to není s ohledem na změnu vlastností mnoho. Většinou jezdíme s rezervou ovladatelnosti nad 10%.
Pokud se budeme ohánět moderními komunikacemi a zároveň dodržováním rychlostních limitů a dopravního značení, vystačíme s rozměrem 165...
Prosím vás a nevíte proč má pás buldozeru nebo rolby takový ty příčný lišty, když velká plocha by měla sama o sobě zabezpečit dostatečné tření? Já nevím, o hodinách fyziky jsem kouřil na záchodě...
Pokud se budeme ohánět moderními komunikacemi a zároveň dodržováním rychlostních limitů a dopravního značení, vystačíme s rozměrem 165...
Prosím vás a nevíte proč má pás buldozeru nebo rolby takový ty příčný lišty, když velká plocha by měla sama o sobě zabezpečit dostatečné tření? Já nevím, o hodinách fyziky jsem kouřil na záchodě...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
No keby som sa chcel riadiť tvojou radou ,tak by som zase len musel riešiť ,že aku šírku ,lebo mam vTP 165/175/185/195/205 ,takže je z čoho vyberať.DDT píše:Přijde mi to téma trochu legrační.
Vysvětlím proč.
Bavíme se tu o šířce pneumatiky a o jejích vlastnostech vzhledem k měrnému tlaku a další hm.... pro laika těžko uchopitelné vlastnosti.
Proč se raději nebavíme o tom, jaké máme předepsané pneumatiky v techničáku a vzhledem k tomuto údaji jakou pneumatiku - značku, dezén - zvolíme?
Je to věc, které je mnohem důležitější než cosi jako šířka.
Při jednom ze zimních testů jsme porovnávali zimní pneumatiky s různou šířkou na různých autech s různým druhem náhonu. Bylo téměř putna, jaká byla šířka. Záleželo na kvalitě pneumatiky...
Takže neřešte nějakou šířku. Pokud chcete mít dobrou trakci, pořiďte si kvalitní (ano, dražší) gumu.
Ale kupil som 165 tak uvidíme ako sa to bude správať. Ja ale jazdím dosť malo a v zime to bude ešte menej ,tak mne na tom až tak nezaleží.
Naposledy upravil(a) angelo dne pát říj 23, 2009 10:41, celkem upraveno 1 x.
CLIO III 1.2 55 Kw
[img]http://gallery.pcraj.com/out.php/i8756_podpisclio.jpg[/img]
[img]http://gallery.pcraj.com/out.php/i8756_podpisclio.jpg[/img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 24
- Registrován: pon zář 21, 2009 10:41
- Bydliště: Žirany, okres Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Treba si dať zapísať a budeš mať aj ty (etop.sk)Guterjunge píše:195 , 205 ??? na clio 55kW? Jak to ze ja mam rovnake s vybavou expression a tieto sirky tam nemam??
CLIO III 1.2 55 Kw
[img]http://gallery.pcraj.com/out.php/i8756_podpisclio.jpg[/img]
[img]http://gallery.pcraj.com/out.php/i8756_podpisclio.jpg[/img]
-
- Junior member
- Příspěvky: 145
- Registrován: sob říj 17, 2009 09:57
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
lidičky, jaký obutí použít na Grand Espace IV 2.2DCi? Chci na tto koupit na zimu něco slušnýho a bezpečnýho
VW Multivan T5 2.5 TDi 128kW Highline r.v.2005
Grand Espace IV 2.2 DCi Privileg r.v.2004
VW Transporter T4 2.5 TDi LBW 9míst bus
Opel Omega 2.3 TD
Opel Rekord 2.3
Škoda 120 GLS
Kdyby někdo chtěl kapelu pro jakoukoli příležitost tak s obraťte na mne nebo http://www.facebook.com/kamuflaz ... jsme schopni odehrát "téměř" jakoukoli akci
Grand Espace IV 2.2 DCi Privileg r.v.2004
VW Transporter T4 2.5 TDi LBW 9míst bus
Opel Omega 2.3 TD
Opel Rekord 2.3
Škoda 120 GLS
Kdyby někdo chtěl kapelu pro jakoukoli příležitost tak s obraťte na mne nebo http://www.facebook.com/kamuflaz ... jsme schopni odehrát "téměř" jakoukoli akci
na leto ne viktore na leto bych tam foukl 205/50 R16 ale pocitejtej stím že se to rozjede jen z kopceDDT píše:A k cemu sis tam nechal zapisovat ten nesmyslnej rozmer (vzhledem k vykonu) a pak si kupujes 165ky?angelo píše:Treba si dať zapísať a budeš mať aj ty (etop.sk)Guterjunge píše:195 , 205 ??? na clio 55kW? Jak to ze ja mam rovnake s vybavou expression a tieto sirky tam nemam??
Renault R11 1,4 Turbo 105k - r.v. 1984
Dodge Intrepid 3,5V6 - denni vozitko - r.v. 1993
ITexpert
Dodge Intrepid 3,5V6 - denni vozitko - r.v. 1993
ITexpert
Však to mam na zimu .DDT píše:A k cemu sis tam nechal zapisovat ten nesmyslnej rozmer (vzhledem k vykonu) a pak si kupujes 165ky?angelo píše:Treba si dať zapísať a budeš mať aj ty (etop.sk)Guterjunge píše:195 , 205 ??? na clio 55kW? Jak to ze ja mam rovnake s vybavou expression a tieto sirky tam nemam??
Na leto mam 195/50/16 a tých 205 mi tam dopísali k tým 195. A že by to bol nezmysel ? Auto ovela lepšie sedí a v zakrutach je ako prilepené ,na 165-kách pri rýchlosti 130 to plavalo ,teraz ide suverenne . Je pravda , že je cítiť menšiu živosť auta ,ale aj tak ma zatlača do sedačky ked tomu pridam ,jasne že to neni žiadny rakeťák ale ten motor to v pohode zvlada. Al disky mam iba o 800 g ťažšie plecháč 6,8 Al 7,6 . Ešte k tomu dodam ,že pre tento motor Renault priamo podporuje rozmer 195/50/16 .
No nie je to nádhera
CLIO III 1.2 55 Kw
[img]http://gallery.pcraj.com/out.php/i8756_podpisclio.jpg[/img]
[img]http://gallery.pcraj.com/out.php/i8756_podpisclio.jpg[/img]
OT, ja prave na jaro taky planuju litaky, kdyz si z te ne moc velke nabidky v danych parametrech (ve 4x100 rozteci je v nabidce bohuzel mene kol nez v 5xXYZ) konecne vyberu 17" kola, co se mi libi, tak se bohuzel delaji vetsinou v sirce 7.5J, takze nejmensi doporuceny rozmer je 205/40 R17... Nemyslim si ze rozdil ve vykonu bude oproti treba 195 nejak brutalni. Kazdopadne radeji uberu trochu vykonu, nez jezdit v lete na tech 165/65 R15, s tim se clovek ani do zatacky moc oprit nemuze.
Jinak experti, co jezdi na pneu, co nemaji v technicaku, tak za ty sve pojistky akorat vyhazuji penize. Pojistovny nejsou charita a hledaji kazdy zpusob, jak se vyhnout placeni, resp. jak maximalizovat zisk. Zjistit si, na jakych pneu auto pri nehode bylo, je pro ne minimalni investice v porovnani s tim, kolik usetri na nevyplacenem pojistnem.
Jinak experti, co jezdi na pneu, co nemaji v technicaku, tak za ty sve pojistky akorat vyhazuji penize. Pojistovny nejsou charita a hledaji kazdy zpusob, jak se vyhnout placeni, resp. jak maximalizovat zisk. Zjistit si, na jakych pneu auto pri nehode bylo, je pro ne minimalni investice v porovnani s tim, kolik usetri na nevyplacenem pojistnem.
Renault Clio 2009, 1.2 16V 48 kW/65 k
-
- Starting member
- Příspěvky: 5
- Registrován: úte zář 04, 2012 00:23
Re:
Nejlepší je podívat se na aktuální test: http://www.test-zimnich-pneumatik.cz/2013/Fifac píše:lidičky, jaký obutí použít na Grand Espace IV 2.2DCi? Chci na tto koupit na zimu něco slušnýho a bezpečnýho
Re: šiřka pneu na zimu ?
Když ujíždíš po ledu,tak brzdíš dlaněma,nebo zarejváš nehty
Zkušenost:
Kamarád si koupil starýho patrola na balonech a byl hotovej z toho,jak na 4x4 nic nevyjede,a jako bonus mu to ujíždí bokem do příkopa,prostě sáňky.
hned mazal do obchodu pro úzký.
Jeli jsme pak spolu na lyže po nevyhrnutejch cestách a jel jak tank.
Vidím to tak,že přítlak se rozdělí na velkou plochu a nezaříznou se,
začínal jsem s trabi,ten se dal otočit jednou rukou za závěs,takže vím,co je to malý přítlak,musel se pod kopcem rozdivočit,jak ztratil hybnost,
tak to bylo akorát heeeeeeeeeeeen a pak couvačka,a to jsem měl výhodu extrémně malého krouťáku )
Průser může být,když rozměr není v tp,nikoho to nebude zajímat,každá záminka je dobrá.
(Ale to je jedno,že jste při nárazu stál,ten druhý mohl mít o metr delší brzdnou dráhu,když to do Vás nakouřil a ubrzdil by to.
Ale to mě nezajímá,že nárazová rychlost byla 50km,s číím Vám ještě můůžu pomoci.Žijem v kocourkově ne).
V některejch případech asi může být širší lepší(silnice ala sklenice),ale chtělo by to měřenej test.
Zkušenost:
Kamarád si koupil starýho patrola na balonech a byl hotovej z toho,jak na 4x4 nic nevyjede,a jako bonus mu to ujíždí bokem do příkopa,prostě sáňky.
hned mazal do obchodu pro úzký.
Jeli jsme pak spolu na lyže po nevyhrnutejch cestách a jel jak tank.
Vidím to tak,že přítlak se rozdělí na velkou plochu a nezaříznou se,
začínal jsem s trabi,ten se dal otočit jednou rukou za závěs,takže vím,co je to malý přítlak,musel se pod kopcem rozdivočit,jak ztratil hybnost,
tak to bylo akorát heeeeeeeeeeeen a pak couvačka,a to jsem měl výhodu extrémně malého krouťáku )
Průser může být,když rozměr není v tp,nikoho to nebude zajímat,každá záminka je dobrá.
(Ale to je jedno,že jste při nárazu stál,ten druhý mohl mít o metr delší brzdnou dráhu,když to do Vás nakouřil a ubrzdil by to.
Ale to mě nezajímá,že nárazová rychlost byla 50km,s číím Vám ještě můůžu pomoci.Žijem v kocourkově ne).
V některejch případech asi může být širší lepší(silnice ala sklenice),ale chtělo by to měřenej test.
Naposledy upravil(a) zub10 dne stř pro 18, 2013 20:49, celkem upraveno 2 x.
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.
Re: šiřka pneu na zimu ?
Moc sa tým zaoberate.
V prvom rade volte to čo je zapísane v TP inač sa stane to čo hore uvádza ITExpert-jedine čo sa vám može lišiť je zális kolesa (Pri diskoch)
či mate 195/60 R15 alebo 205/55 R16 sa prejaví akurat tak na cene pneumatiky ako na jazdnych vlastnostiach. Rozdiely su minimalne.
Určite sa mi javí ako sprostosť dať na MEgane 1.6 zimne pneu 225/45 R17 -nerentabilne a radšj ani nechcem vidiet tu zimnu spotrebu pri tomto valivom odpore.
Vačšina ludí dáva zimny rozmer vždy menší a užší-Užšia pneu sa lepšie brodí snehom, vyšší profil je lepší na vstrebavanie jám a nerovnosti a ma to menši dopad na napravu-v zime je tých jam požehnane.
Bezpečnejšie je v prvom rade na zimnej gume nešetriť a namiesto toho že si kúpim 225/45 R17 (SAVA Eskimo) si radšj zoberem pneu menšieho rozmeru ako napriklad DUNLOP WINTER SPORT, MICHELIN ALPIN, CONTI TS850 a pod.
V prvom rade volte to čo je zapísane v TP inač sa stane to čo hore uvádza ITExpert-jedine čo sa vám može lišiť je zális kolesa (Pri diskoch)
či mate 195/60 R15 alebo 205/55 R16 sa prejaví akurat tak na cene pneumatiky ako na jazdnych vlastnostiach. Rozdiely su minimalne.
Určite sa mi javí ako sprostosť dať na MEgane 1.6 zimne pneu 225/45 R17 -nerentabilne a radšj ani nechcem vidiet tu zimnu spotrebu pri tomto valivom odpore.
Vačšina ludí dáva zimny rozmer vždy menší a užší-Užšia pneu sa lepšie brodí snehom, vyšší profil je lepší na vstrebavanie jám a nerovnosti a ma to menši dopad na napravu-v zime je tých jam požehnane.
Bezpečnejšie je v prvom rade na zimnej gume nešetriť a namiesto toho že si kúpim 225/45 R17 (SAVA Eskimo) si radšj zoberem pneu menšieho rozmeru ako napriklad DUNLOP WINTER SPORT, MICHELIN ALPIN, CONTI TS850 a pod.
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů