šiřka pneu na zimu ?

Boty pro auto

Moderátor: Moderators General

Na zimu je lepší:

Širší pneu
7
23%
Užší pneu
20
65%
Je to jedno
4
13%
 
Celkem hlasů: 31

Uživatelský avatar
Diego
Advanced member
Příspěvky: 270
Registrován: čtv kvě 14, 2009 21:30
Bydliště: Plzeň-Sever
Kontaktovat uživatele:

šiřka pneu na zimu ?

Příspěvek od Diego » úte říj 20, 2009 20:34

Dnes jsem mel diskuzy ohledne pneu zda na zimu jsou lepsi 195 / 205 ne 225

jakej je vas nazor
podle mne čim širši tim lepsi ne ?
Naposledy upravil(a) Diego dne stř říj 21, 2009 18:48, celkem upraveno 2 x.
[img]http://img.rozzlobenimuzi.com/users/f3c ... 4ca511.gif[/img]
Renault megane II 2005 @1,9Dci 88KW

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: šiřka pneu na zimu ?

Příspěvek od Davidak79 » úte říj 20, 2009 20:46

Diego píše:Dnes jsem mel diskuzy ohledne pneu zda na zimu jsou lepsi 195 / 205 ne 225

jakej je vas nazor
podle mne čim širši tim lepsi ne ?
do sněhu lepší žiletky :wink: na led a na silnici lepší širší
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
DragonIII
Advanced member
Příspěvky: 331
Registrován: pát srp 01, 2008 08:25

Příspěvek od DragonIII » stř říj 21, 2009 06:29

Hodně široká pneumatika nestačí odvádět vodu a rozbředlý sníh tak dobře jako užší, zase líp drží na silné vrstvě sněhu a na ledu. Záleží za jakých podmínek jezdíš častěji. Zjednodušeně: do hor širší, do města užší.
Já osobně používám 195-ky celý rok a nemám si nač stěžovat a na silnici to drží taky pěkně, ale je pravda, že jako na Barum rally vážně nejezdím.
Já: Renault Laguna I liftback 1,6l 16V r.v.1999
Manželka: Renault Twingo 1,2 (D7F) r.v.1996

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 629
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Víťa Malina » stř říj 21, 2009 08:48

no, tak přesně naopak, do hor úzké, do města širší - si všimněte na čem se jezdí rally ve Švédsku
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre

Uživatelský avatar
mirek G.
Inzerce 2013
Příspěvky: 1145
Registrován: sob led 12, 2008 19:38
Bydliště: Ostrava-Radegast 10°

Příspěvek od mirek G. » stř říj 21, 2009 09:03

Víťa Malina píše:no, tak přesně naopak, do hor úzké, do města širší - si všimněte na čem se jezdí rally ve Švédsku
:ikonrock: :t18:

spíše bych to zjednodušil, že na zimu vždy užší, než byly na léto nebo stejné
Nové díly za bezkonkurenční ceny http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 56#p640356
kontakt www.Granex.cz tel. 774862512 Miroslav Grašar

Uživatelský avatar
HB
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: stř zář 16, 2009 12:18

Příspěvek od HB » stř říj 21, 2009 09:05

Ja bych se osobne priklanel k uzsim, sanky drzi stopu lip nez boby... ;) Zamysli se taky nad cenu, rozdil mezi 195 a 225 tam bude (obzvlast kdyz ty 195 budes mit treba na mensich plechacich nez letni 225).
Renault Clio 2009, 1.2 16V 48 kW/65 k

Uživatelský avatar
DragonIII
Advanced member
Příspěvky: 331
Registrován: pát srp 01, 2008 08:25

Příspěvek od DragonIII » stř říj 21, 2009 09:57

Víťa Malina píše:no, tak přesně naopak, do hor úzké, do města širší - si všimněte na čem se jezdí rally ve Švédsku
Proč :?: On bude to rally jezdit?
Na sněhu potřebuji zabrat vzorkem do sněhu ( a ne se po něm klouzat jako ve Švédsku ) = široká pneu. Ve městě potřebuji minimalizovat možnost aquaplaningu ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Aquaplaning ) na vodě nebo na té břečce = užší pneu.
Pokud se mýlím, tak mě vyveďte z bludu :idea: .
Já: Renault Laguna I liftback 1,6l 16V r.v.1999
Manželka: Renault Twingo 1,2 (D7F) r.v.1996

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 629
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Víťa Malina » stř říj 21, 2009 13:00

no, ono právě na sněhu potřebuješ co největší přítlak na co nejmenší plochu aby se ty gumy mohly "zakousnout do sněhu" takže opravdu na sněhu drží líp užší pneu, obzvláště při jízdě do kopce.
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre

Uživatelský avatar
HB
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: stř zář 16, 2009 12:18

Příspěvek od HB » stř říj 21, 2009 14:19

Tak tak, ty kola se do toho snehu museji zariznout, aby chytly grip. To same v zatackach na snehu, siroke pneu kdyz to prezenu klouze po tom povrchu kdezto uzke se do neho zareze a drzi si stopu. Srovnani se sankama a boby mi prijde asi opravdu nejpraktictejsi :).
Renault Clio 2009, 1.2 16V 48 kW/65 k

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Příspěvek od Davidak79 » stř říj 21, 2009 14:20

asi taky bude rozdíl ujetý sníh a nebo čerstvě padnutý. Zlatej střed :wink:
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » stř říj 21, 2009 14:45

Širší na léto, užší na zimu - tečka.
Aby byly široký nějakou výhodou (?) na sněhu, musel by ten sníh být mokrý, hluboký a já jet pomalu jako první a dělat stopu tak, abych si nesedl na přicho - jinak si nedovedu představit, jak by mi takový gumy měly/mohly pomoct. Na ledu je to úplně jedno, to ujede každá, tam záleží víc než na čemkoliv jiným na měkkosti směsi.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » stř říj 21, 2009 18:04

V tomto ohledu se zcela jistě neshodneme.
Nesouhlasím s tvrzením, které platilo před 20ti lety - že širší na léto a užší na zimu je lepší.

Dříve byl zimní vzorek velmi hrubý a pneumatiky na zimu se podobaly spíše drapákům než pneumatikám, jak je známe dnes.

V zimě nám hrozí pohyb na větším množství diferencovaných povrchů - od suchého asfaltu, přes mokrý, zasněžený čerstvým/ujetým/rozbředlým sněhem až po led suchý/mokrý

Na suchém a mokrém asfaltu jsou lepší pneumatiky širší. Zajišťujťují větší adhezi. Je samozřejmě třeba dát si pozor na aquaplaning a tedy dostatečnou hloubku vzorku - nicméně, to je stejné jako v létě.

Pro pohyb na sněhu platí, že kromě plochy pneumatiky zajišťují trakci lamely, do kterých se sníh zamáčkne a zajistí trakci. Čím víc lamel je v kontaktu se sněhem v dosedací ploše a čím je jejich délka větší, tím lépe.
Opět tedy vše mluví pro širší pneumatiku.
Platí to pro všechny druhy sněhu.
Pochopitelně na kvalitě sněhu je závislá velikost síly, kterou jsou pneumatiky schopny přenést.

Co se ledu týče - tady je každá rada drahá. Je-li čistý pak je šance na nějakou adhezi. Je-li mokrý, pak anděl strážný s námi. Tady šířka pneumatiky neovlivní téměř nic. Je celkem fuk jestli bude součinitel tření vlivem šířky 0,05 nebo 0,07... Jestliže uvážíme, že hrubý silniční beton budeme referenčně uvažovat za 1.

Závěrem:
Dnešní technologie výroby pneumatik (pozor- nemluvím o značkách WANLI, Kwik-Kwak ap.) hovoří spíše pro širší než užší pneumatiku.

EDIT: Chce-li kdokoliv srovnávat s rallye ve Švédsku, měl by se podívat, že se jezdí sice na úzkých pneumatikách, ovšem ty jsou vybaveny hřeby...
Pak to funguje tak, že se úzká pneumatika prohrabe na led/ujetý sníh skrz sníh a prorazí do něj dírku o jejíž stěny se opře...
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
DragonIII
Advanced member
Příspěvky: 331
Registrován: pát srp 01, 2008 08:25

Příspěvek od DragonIII » stř říj 21, 2009 20:22

Slyšeli jste slovo Boží. Amen. :D
Asi tak nějak to bude.
Já: Renault Laguna I liftback 1,6l 16V r.v.1999
Manželka: Renault Twingo 1,2 (D7F) r.v.1996

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » stř říj 21, 2009 20:29

a proč teda výrobce dávaj uzký pneu na auto, když je vždy lepší širší, proš se nedělaj jen 200 a víc, ale i takový mrchy mrňavý jako mám já 165.... :?: Já si nemyslím že inženýři jsou nejlepší na světě, ale tohle by mohlo vyjít dle nich ne :lol:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
DragonIII
Advanced member
Příspěvky: 331
Registrován: pát srp 01, 2008 08:25

Příspěvek od DragonIII » stř říj 21, 2009 21:07

krt.ecek píše:a proč teda výrobce dávaj uzký pneu na auto, když je vždy lepší širší ....
Třeba proto, že ne každý jezdí s autem do hor, ale jen 5 km po městě do práce? DDT neřekl, že "vždy lepší", ale že na sníh jsou lepší :wink: .
krt.ecek píše:.... širší, proš se ....
A k Tvému překlepu: mám kolegu a ten se jmenuje Píša a u něj je záměma č a š mnohem horší :D :D :D
Naposledy upravil(a) DragonIII dne stř říj 21, 2009 21:11, celkem upraveno 1 x.
Já: Renault Laguna I liftback 1,6l 16V r.v.1999
Manželka: Renault Twingo 1,2 (D7F) r.v.1996

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » stř říj 21, 2009 21:08

no řekl, že na mokru a na sněhu, takže za sluníčka to beru že to je jedno :lol:

No počkej tak to maj napsat do manuálu, že to auto je jen do města :lol:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
DragonIII
Advanced member
Příspěvky: 331
Registrován: pát srp 01, 2008 08:25

Příspěvek od DragonIII » stř říj 21, 2009 21:13

Na Twingo jsou i 165 celkem dost. Umíš si na něm představit 205-ky ? :D
Já: Renault Laguna I liftback 1,6l 16V r.v.1999
Manželka: Renault Twingo 1,2 (D7F) r.v.1996

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » stř říj 21, 2009 21:24

umím, to by bylo jak kola od traktoru :lol: (zadní :lol: )
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
HB
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: stř zář 16, 2009 12:18

Příspěvek od HB » stř říj 21, 2009 23:36

Ja tvrdim na zimu uzsi, vsude, kde jsem na toto tema cetl, se shodli, ze obecne jsou na zimu uzsi lepsi. Prectete si tuningove fora, kde vam tuningari s 225+ pneu povi, jak jim to v zime "sedi"... Kazdy rozumny tvor z tech sirokych pneu na zimu prezouva na uzsi (samozrejme taky kvuli cene a dostupnosti takto sirokych zimnich pneu).

Pokud nekdo potrebuje vlastni zkusenost, nazujte si stejny typ zimnich pneu jak v uzkem tak sirokem rozmeru a pak tim projedte stejne useky (s ruznymi povrchy - snih, led, voda) a uvidite. Nebo si od nekoho aspon pujcte karu s poradne sirokym pneu a vyrazte nekam, kde zima nevypada jako v Praze (trocha slane vody na ceste) :).
Renault Clio 2009, 1.2 16V 48 kW/65 k

ITexpert
Člen RCČR
Příspěvky: 2456
Registrován: ned led 11, 2009 17:18
Bydliště: Stochov

Příspěvek od ITexpert » čtv říj 22, 2009 08:22

HB píše:Ja tvrdim na zimu uzsi, vsude, kde jsem na toto tema cetl, se shodli, ze obecne jsou na zimu uzsi lepsi. Prectete si tuningove fora, kde vam tuningari s 225+ pneu povi, jak jim to v zime "sedi"... Kazdy rozumny tvor z tech sirokych pneu na zimu prezouva na uzsi (samozrejme taky kvuli cene a dostupnosti takto sirokych zimnich pneu).

Pokud nekdo potrebuje vlastni zkusenost, nazujte si stejny typ zimnich pneu jak v uzkem tak sirokem rozmeru a pak tim projedte stejne useky (s ruznymi povrchy - snih, led, voda) a uvidite. Nebo si od nekoho aspon pujcte karu s poradne sirokym pneu a vyrazte nekam, kde zima nevypada jako v Praze (trocha slane vody na ceste) :).
hm hm hm .,.. zajimavej poznatek ja si myslim ze je to nekde jinde ... loni v zime jsem se smal vsem oktavkarum na horach jak nazouvaji na svuj skvely rozmer 195/65/R15 ty skvely retezi, byl mezi nimi i znamy ktery mel 2mesice stare pneumatiky mam 195/45/R16 takže šíře stejná ale nízkoprofilák takže mě to prostě taky sedí tuning RULEZZZZZ a jel jsem ... jel jsem i tam kde vsichni ostatni nejeli uz ani s retezi ... jen tak mezi nami retezy nemam nebudu mit a nechci mit oni se blbej na litaky davaj a ty hadrovi sou k nicemu v nasich podminkach :-)
Renault R11 1,4 Turbo 105k - r.v. 1984

Dodge Intrepid 3,5V6 - denni vozitko - r.v. 1993

ITexpert

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 629
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Víťa Malina » čtv říj 22, 2009 08:55

ja taky tvrdim že do sněhu jsou lepší užší pneu. howgh
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » čtv říj 22, 2009 17:45

Protože všchni v průměru jezdíme 99,99% času za podmínek, kdy se guma dotýká asfaltu a potřebujeme cokoli (voda, břečka, sníh...) co je eventuálné na silnici jaksi návíc, dostat ze stopy. Je tedy nad slunce jasné, že je jednoduší pro pneumatiku vyčistit úzkou stopu než širokou.
Širší guma v tomto smyslu dokáže to co úzká za podmínky stejného měrného tlaku a potřebuje na to hlubší dezén.

Větší lopatu už poruce nemám :wink:
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
angelo
Experienced member
Příspěvky: 518
Registrován: pát kvě 15, 2009 20:01

Příspěvek od angelo » čtv říj 22, 2009 18:41

rada od odborníkov.
Mnoho řidičů má zažitou informaci, že zimní pneumatiky by měly být pokud možno co nejužší, protože tlak působící na užší pneumatiku je větší a kvalitní vzorek tím pádem dosahuje vyššího záběru. Což by po fyzikální stránce sice mohlo být pravdivé, nicméně v oblasti pneumatik to tak doslovně neplatí. Koupit užší zimní pneumatiky se vyplatí pouze řidiči, který jezdí v permanentně zasněžených oblastech.
V našich podmínkách jsou však silnice pokryty sněhem a ledem jen cca 15 % zimního období a zbytek času jsou mokré nebo suché.
Vznikají nové rychlostní komunikace a silnice dálničního typu, což vede k neustálému zrychlování provozu. Pro běžného řidiče je zcela jistě rozumnější použití širších pneumatik, které mají větší styčnou plochu s vozovkou a tím dosahují vyšší směrové stability při jízdě v přímém směru i při zatáčení.

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » čtv říj 22, 2009 19:45

Přijde mi to téma trochu legrační.
Vysvětlím proč.
Bavíme se tu o šířce pneumatiky a o jejích vlastnostech vzhledem k měrnému tlaku a další hm.... pro laika těžko uchopitelné vlastnosti.
Proč se raději nebavíme o tom, jaké máme předepsané pneumatiky v techničáku a vzhledem k tomuto údaji jakou pneumatiku - značku, dezén - zvolíme?
Je to věc, které je mnohem důležitější než cosi jako šířka.
Při jednom ze zimních testů jsme porovnávali zimní pneumatiky s různou šířkou na různých autech s různým druhem náhonu. Bylo téměř putna, jaká byla šířka. Záleželo na kvalitě pneumatiky...

Takže neřešte nějakou šířku. Pokud chcete mít dobrou trakci, pořiďte si kvalitní (ano, dražší) gumu.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Diego
Advanced member
Příspěvky: 270
Registrován: čtv kvě 14, 2009 21:30
Bydliště: Plzeň-Sever
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Diego » čtv říj 22, 2009 23:03

Upřímně řečeno na to co je v techničáku moc nedam (myslim že nejsem sam) vim je to moje věc...
ale proč píšu: Zalezi na tom co je bezpečnější

PS: jinak mam radost jak se nam tu rozhořela diskuze
[img]http://img.rozzlobenimuzi.com/users/f3c ... 4ca511.gif[/img]
Renault megane II 2005 @1,9Dci 88KW

Odpovědět

Zpět na „Pneumatiky, ráfky, podložky ap.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů