šiřka pneu na zimu ?
Moderátor: Moderators General
- Diego
- Advanced member
- Příspěvky: 270
- Registrován: čtv kvě 14, 2009 21:30
- Bydliště: Plzeň-Sever
- Kontaktovat uživatele:
šiřka pneu na zimu ?
Dnes jsem mel diskuzy ohledne pneu zda na zimu jsou lepsi 195 / 205 ne 225
jakej je vas nazor
podle mne čim širši tim lepsi ne ?
jakej je vas nazor
podle mne čim širši tim lepsi ne ?
Naposledy upravil(a) Diego dne stř říj 21, 2009 18:48, celkem upraveno 2 x.
[img]http://img.rozzlobenimuzi.com/users/f3c ... 4ca511.gif[/img]
Renault megane II 2005 @1,9Dci 88KW
Renault megane II 2005 @1,9Dci 88KW
Re: šiřka pneu na zimu ?
do sněhu lepší žiletky na led a na silnici lepší širšíDiego píše:Dnes jsem mel diskuzy ohledne pneu zda na zimu jsou lepsi 195 / 205 ne 225
jakej je vas nazor
podle mne čim širši tim lepsi ne ?
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Hodně široká pneumatika nestačí odvádět vodu a rozbředlý sníh tak dobře jako užší, zase líp drží na silné vrstvě sněhu a na ledu. Záleží za jakých podmínek jezdíš častěji. Zjednodušeně: do hor širší, do města užší.
Já osobně používám 195-ky celý rok a nemám si nač stěžovat a na silnici to drží taky pěkně, ale je pravda, že jako na Barum rally vážně nejezdím.
Já osobně používám 195-ky celý rok a nemám si nač stěžovat a na silnici to drží taky pěkně, ale je pravda, že jako na Barum rally vážně nejezdím.
Já: Renault Laguna I liftback 1,6l 16V r.v.1999
Manželka: Renault Twingo 1,2 (D7F) r.v.1996
Manželka: Renault Twingo 1,2 (D7F) r.v.1996
-
- Experienced member
- Příspěvky: 629
- Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
- Bydliště: Pohořelice (BV)
- Kontaktovat uživatele:
- mirek G.
- Inzerce 2013
- Příspěvky: 1145
- Registrován: sob led 12, 2008 19:38
- Bydliště: Ostrava-Radegast 10°
Víťa Malina píše:no, tak přesně naopak, do hor úzké, do města širší - si všimněte na čem se jezdí rally ve Švédsku
spíše bych to zjednodušil, že na zimu vždy užší, než byly na léto nebo stejné
Nové díly za bezkonkurenční ceny http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 56#p640356
kontakt www.Granex.cz tel. 774862512 Miroslav Grašar
kontakt www.Granex.cz tel. 774862512 Miroslav Grašar
Proč On bude to rally jezdit?Víťa Malina píše:no, tak přesně naopak, do hor úzké, do města širší - si všimněte na čem se jezdí rally ve Švédsku
Na sněhu potřebuji zabrat vzorkem do sněhu ( a ne se po něm klouzat jako ve Švédsku ) = široká pneu. Ve městě potřebuji minimalizovat možnost aquaplaningu ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Aquaplaning ) na vodě nebo na té břečce = užší pneu.
Pokud se mýlím, tak mě vyveďte z bludu .
Já: Renault Laguna I liftback 1,6l 16V r.v.1999
Manželka: Renault Twingo 1,2 (D7F) r.v.1996
Manželka: Renault Twingo 1,2 (D7F) r.v.1996
-
- Experienced member
- Příspěvky: 629
- Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
- Bydliště: Pohořelice (BV)
- Kontaktovat uživatele:
Tak tak, ty kola se do toho snehu museji zariznout, aby chytly grip. To same v zatackach na snehu, siroke pneu kdyz to prezenu klouze po tom povrchu kdezto uzke se do neho zareze a drzi si stopu. Srovnani se sankama a boby mi prijde asi opravdu nejpraktictejsi .
Renault Clio 2009, 1.2 16V 48 kW/65 k
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Širší na léto, užší na zimu - tečka.
Aby byly široký nějakou výhodou (?) na sněhu, musel by ten sníh být mokrý, hluboký a já jet pomalu jako první a dělat stopu tak, abych si nesedl na přicho - jinak si nedovedu představit, jak by mi takový gumy měly/mohly pomoct. Na ledu je to úplně jedno, to ujede každá, tam záleží víc než na čemkoliv jiným na měkkosti směsi.
Aby byly široký nějakou výhodou (?) na sněhu, musel by ten sníh být mokrý, hluboký a já jet pomalu jako první a dělat stopu tak, abych si nesedl na přicho - jinak si nedovedu představit, jak by mi takový gumy měly/mohly pomoct. Na ledu je to úplně jedno, to ujede každá, tam záleží víc než na čemkoliv jiným na měkkosti směsi.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
V tomto ohledu se zcela jistě neshodneme.
Nesouhlasím s tvrzením, které platilo před 20ti lety - že širší na léto a užší na zimu je lepší.
Dříve byl zimní vzorek velmi hrubý a pneumatiky na zimu se podobaly spíše drapákům než pneumatikám, jak je známe dnes.
V zimě nám hrozí pohyb na větším množství diferencovaných povrchů - od suchého asfaltu, přes mokrý, zasněžený čerstvým/ujetým/rozbředlým sněhem až po led suchý/mokrý
Na suchém a mokrém asfaltu jsou lepší pneumatiky širší. Zajišťujťují větší adhezi. Je samozřejmě třeba dát si pozor na aquaplaning a tedy dostatečnou hloubku vzorku - nicméně, to je stejné jako v létě.
Pro pohyb na sněhu platí, že kromě plochy pneumatiky zajišťují trakci lamely, do kterých se sníh zamáčkne a zajistí trakci. Čím víc lamel je v kontaktu se sněhem v dosedací ploše a čím je jejich délka větší, tím lépe.
Opět tedy vše mluví pro širší pneumatiku.
Platí to pro všechny druhy sněhu.
Pochopitelně na kvalitě sněhu je závislá velikost síly, kterou jsou pneumatiky schopny přenést.
Co se ledu týče - tady je každá rada drahá. Je-li čistý pak je šance na nějakou adhezi. Je-li mokrý, pak anděl strážný s námi. Tady šířka pneumatiky neovlivní téměř nic. Je celkem fuk jestli bude součinitel tření vlivem šířky 0,05 nebo 0,07... Jestliže uvážíme, že hrubý silniční beton budeme referenčně uvažovat za 1.
Závěrem:
Dnešní technologie výroby pneumatik (pozor- nemluvím o značkách WANLI, Kwik-Kwak ap.) hovoří spíše pro širší než užší pneumatiku.
EDIT: Chce-li kdokoliv srovnávat s rallye ve Švédsku, měl by se podívat, že se jezdí sice na úzkých pneumatikách, ovšem ty jsou vybaveny hřeby...
Pak to funguje tak, že se úzká pneumatika prohrabe na led/ujetý sníh skrz sníh a prorazí do něj dírku o jejíž stěny se opře...
Nesouhlasím s tvrzením, které platilo před 20ti lety - že širší na léto a užší na zimu je lepší.
Dříve byl zimní vzorek velmi hrubý a pneumatiky na zimu se podobaly spíše drapákům než pneumatikám, jak je známe dnes.
V zimě nám hrozí pohyb na větším množství diferencovaných povrchů - od suchého asfaltu, přes mokrý, zasněžený čerstvým/ujetým/rozbředlým sněhem až po led suchý/mokrý
Na suchém a mokrém asfaltu jsou lepší pneumatiky širší. Zajišťujťují větší adhezi. Je samozřejmě třeba dát si pozor na aquaplaning a tedy dostatečnou hloubku vzorku - nicméně, to je stejné jako v létě.
Pro pohyb na sněhu platí, že kromě plochy pneumatiky zajišťují trakci lamely, do kterých se sníh zamáčkne a zajistí trakci. Čím víc lamel je v kontaktu se sněhem v dosedací ploše a čím je jejich délka větší, tím lépe.
Opět tedy vše mluví pro širší pneumatiku.
Platí to pro všechny druhy sněhu.
Pochopitelně na kvalitě sněhu je závislá velikost síly, kterou jsou pneumatiky schopny přenést.
Co se ledu týče - tady je každá rada drahá. Je-li čistý pak je šance na nějakou adhezi. Je-li mokrý, pak anděl strážný s námi. Tady šířka pneumatiky neovlivní téměř nic. Je celkem fuk jestli bude součinitel tření vlivem šířky 0,05 nebo 0,07... Jestliže uvážíme, že hrubý silniční beton budeme referenčně uvažovat za 1.
Závěrem:
Dnešní technologie výroby pneumatik (pozor- nemluvím o značkách WANLI, Kwik-Kwak ap.) hovoří spíše pro širší než užší pneumatiku.
EDIT: Chce-li kdokoliv srovnávat s rallye ve Švédsku, měl by se podívat, že se jezdí sice na úzkých pneumatikách, ovšem ty jsou vybaveny hřeby...
Pak to funguje tak, že se úzká pneumatika prohrabe na led/ujetý sníh skrz sníh a prorazí do něj dírku o jejíž stěny se opře...
a proč teda výrobce dávaj uzký pneu na auto, když je vždy lepší širší, proš se nedělaj jen 200 a víc, ale i takový mrchy mrňavý jako mám já 165.... Já si nemyslím že inženýři jsou nejlepší na světě, ale tohle by mohlo vyjít dle nich ne
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Třeba proto, že ne každý jezdí s autem do hor, ale jen 5 km po městě do práce? DDT neřekl, že "vždy lepší", ale že na sníh jsou lepší .krt.ecek píše:a proč teda výrobce dávaj uzký pneu na auto, když je vždy lepší širší ....
A k Tvému překlepu: mám kolegu a ten se jmenuje Píša a u něj je záměma č a š mnohem horšíkrt.ecek píše:.... širší, proš se ....
Naposledy upravil(a) DragonIII dne stř říj 21, 2009 21:11, celkem upraveno 1 x.
Já: Renault Laguna I liftback 1,6l 16V r.v.1999
Manželka: Renault Twingo 1,2 (D7F) r.v.1996
Manželka: Renault Twingo 1,2 (D7F) r.v.1996
no řekl, že na mokru a na sněhu, takže za sluníčka to beru že to je jedno
No počkej tak to maj napsat do manuálu, že to auto je jen do města
No počkej tak to maj napsat do manuálu, že to auto je jen do města
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
umím, to by bylo jak kola od traktoru (zadní )
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Ja tvrdim na zimu uzsi, vsude, kde jsem na toto tema cetl, se shodli, ze obecne jsou na zimu uzsi lepsi. Prectete si tuningove fora, kde vam tuningari s 225+ pneu povi, jak jim to v zime "sedi"... Kazdy rozumny tvor z tech sirokych pneu na zimu prezouva na uzsi (samozrejme taky kvuli cene a dostupnosti takto sirokych zimnich pneu).
Pokud nekdo potrebuje vlastni zkusenost, nazujte si stejny typ zimnich pneu jak v uzkem tak sirokem rozmeru a pak tim projedte stejne useky (s ruznymi povrchy - snih, led, voda) a uvidite. Nebo si od nekoho aspon pujcte karu s poradne sirokym pneu a vyrazte nekam, kde zima nevypada jako v Praze (trocha slane vody na ceste) .
Pokud nekdo potrebuje vlastni zkusenost, nazujte si stejny typ zimnich pneu jak v uzkem tak sirokem rozmeru a pak tim projedte stejne useky (s ruznymi povrchy - snih, led, voda) a uvidite. Nebo si od nekoho aspon pujcte karu s poradne sirokym pneu a vyrazte nekam, kde zima nevypada jako v Praze (trocha slane vody na ceste) .
Renault Clio 2009, 1.2 16V 48 kW/65 k
hm hm hm .,.. zajimavej poznatek ja si myslim ze je to nekde jinde ... loni v zime jsem se smal vsem oktavkarum na horach jak nazouvaji na svuj skvely rozmer 195/65/R15 ty skvely retezi, byl mezi nimi i znamy ktery mel 2mesice stare pneumatiky mam 195/45/R16 takže šíře stejná ale nízkoprofilák takže mě to prostě taky sedí tuning RULEZZZZZ a jel jsem ... jel jsem i tam kde vsichni ostatni nejeli uz ani s retezi ... jen tak mezi nami retezy nemam nebudu mit a nechci mit oni se blbej na litaky davaj a ty hadrovi sou k nicemu v nasich podminkachHB píše:Ja tvrdim na zimu uzsi, vsude, kde jsem na toto tema cetl, se shodli, ze obecne jsou na zimu uzsi lepsi. Prectete si tuningove fora, kde vam tuningari s 225+ pneu povi, jak jim to v zime "sedi"... Kazdy rozumny tvor z tech sirokych pneu na zimu prezouva na uzsi (samozrejme taky kvuli cene a dostupnosti takto sirokych zimnich pneu).
Pokud nekdo potrebuje vlastni zkusenost, nazujte si stejny typ zimnich pneu jak v uzkem tak sirokem rozmeru a pak tim projedte stejne useky (s ruznymi povrchy - snih, led, voda) a uvidite. Nebo si od nekoho aspon pujcte karu s poradne sirokym pneu a vyrazte nekam, kde zima nevypada jako v Praze (trocha slane vody na ceste) .
Renault R11 1,4 Turbo 105k - r.v. 1984
Dodge Intrepid 3,5V6 - denni vozitko - r.v. 1993
ITexpert
Dodge Intrepid 3,5V6 - denni vozitko - r.v. 1993
ITexpert
-
- Experienced member
- Příspěvky: 629
- Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
- Bydliště: Pohořelice (BV)
- Kontaktovat uživatele:
Protože všchni v průměru jezdíme 99,99% času za podmínek, kdy se guma dotýká asfaltu a potřebujeme cokoli (voda, břečka, sníh...) co je eventuálné na silnici jaksi návíc, dostat ze stopy. Je tedy nad slunce jasné, že je jednoduší pro pneumatiku vyčistit úzkou stopu než širokou.
Širší guma v tomto smyslu dokáže to co úzká za podmínky stejného měrného tlaku a potřebuje na to hlubší dezén.
Větší lopatu už poruce nemám
Širší guma v tomto smyslu dokáže to co úzká za podmínky stejného měrného tlaku a potřebuje na to hlubší dezén.
Větší lopatu už poruce nemám
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
rada od odborníkov.
Mnoho řidičů má zažitou informaci, že zimní pneumatiky by měly být pokud možno co nejužší, protože tlak působící na užší pneumatiku je větší a kvalitní vzorek tím pádem dosahuje vyššího záběru. Což by po fyzikální stránce sice mohlo být pravdivé, nicméně v oblasti pneumatik to tak doslovně neplatí. Koupit užší zimní pneumatiky se vyplatí pouze řidiči, který jezdí v permanentně zasněžených oblastech.
V našich podmínkách jsou však silnice pokryty sněhem a ledem jen cca 15 % zimního období a zbytek času jsou mokré nebo suché.
Vznikají nové rychlostní komunikace a silnice dálničního typu, což vede k neustálému zrychlování provozu. Pro běžného řidiče je zcela jistě rozumnější použití širších pneumatik, které mají větší styčnou plochu s vozovkou a tím dosahují vyšší směrové stability při jízdě v přímém směru i při zatáčení.
Mnoho řidičů má zažitou informaci, že zimní pneumatiky by měly být pokud možno co nejužší, protože tlak působící na užší pneumatiku je větší a kvalitní vzorek tím pádem dosahuje vyššího záběru. Což by po fyzikální stránce sice mohlo být pravdivé, nicméně v oblasti pneumatik to tak doslovně neplatí. Koupit užší zimní pneumatiky se vyplatí pouze řidiči, který jezdí v permanentně zasněžených oblastech.
V našich podmínkách jsou však silnice pokryty sněhem a ledem jen cca 15 % zimního období a zbytek času jsou mokré nebo suché.
Vznikají nové rychlostní komunikace a silnice dálničního typu, což vede k neustálému zrychlování provozu. Pro běžného řidiče je zcela jistě rozumnější použití širších pneumatik, které mají větší styčnou plochu s vozovkou a tím dosahují vyšší směrové stability při jízdě v přímém směru i při zatáčení.
CLIO III 1.2 55 Kw
[img]http://gallery.pcraj.com/out.php/i8756_podpisclio.jpg[/img]
[img]http://gallery.pcraj.com/out.php/i8756_podpisclio.jpg[/img]
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Přijde mi to téma trochu legrační.
Vysvětlím proč.
Bavíme se tu o šířce pneumatiky a o jejích vlastnostech vzhledem k měrnému tlaku a další hm.... pro laika těžko uchopitelné vlastnosti.
Proč se raději nebavíme o tom, jaké máme předepsané pneumatiky v techničáku a vzhledem k tomuto údaji jakou pneumatiku - značku, dezén - zvolíme?
Je to věc, které je mnohem důležitější než cosi jako šířka.
Při jednom ze zimních testů jsme porovnávali zimní pneumatiky s různou šířkou na různých autech s různým druhem náhonu. Bylo téměř putna, jaká byla šířka. Záleželo na kvalitě pneumatiky...
Takže neřešte nějakou šířku. Pokud chcete mít dobrou trakci, pořiďte si kvalitní (ano, dražší) gumu.
Vysvětlím proč.
Bavíme se tu o šířce pneumatiky a o jejích vlastnostech vzhledem k měrnému tlaku a další hm.... pro laika těžko uchopitelné vlastnosti.
Proč se raději nebavíme o tom, jaké máme předepsané pneumatiky v techničáku a vzhledem k tomuto údaji jakou pneumatiku - značku, dezén - zvolíme?
Je to věc, které je mnohem důležitější než cosi jako šířka.
Při jednom ze zimních testů jsme porovnávali zimní pneumatiky s různou šířkou na různých autech s různým druhem náhonu. Bylo téměř putna, jaká byla šířka. Záleželo na kvalitě pneumatiky...
Takže neřešte nějakou šířku. Pokud chcete mít dobrou trakci, pořiďte si kvalitní (ano, dražší) gumu.
- Diego
- Advanced member
- Příspěvky: 270
- Registrován: čtv kvě 14, 2009 21:30
- Bydliště: Plzeň-Sever
- Kontaktovat uživatele:
Upřímně řečeno na to co je v techničáku moc nedam (myslim že nejsem sam) vim je to moje věc...
ale proč píšu: Zalezi na tom co je bezpečnější
PS: jinak mam radost jak se nam tu rozhořela diskuze
ale proč píšu: Zalezi na tom co je bezpečnější
PS: jinak mam radost jak se nam tu rozhořela diskuze
[img]http://img.rozzlobenimuzi.com/users/f3c ... 4ca511.gif[/img]
Renault megane II 2005 @1,9Dci 88KW
Renault megane II 2005 @1,9Dci 88KW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů