Celoročné pneu
Moderátor: Moderators General
Celoročné pneu
Pred nedávnom som videl výsledky testu tzv. univerzálnych pneu. ADAC testoval Dunlop, Pirelli, Goodyear, Hankook a ešte jednu ázijskú pneu.
Myslím, že aj v takom poradí skončili.Prvé tri boli odporúčané ako celoročné s max počtom bodov a naviac boli aj označené ako M+S.Prekvapilo ma že mali horšie brzdné vlastnosti :
- v lete napr.Dunlop mal väčšiu brzdnú dráhu,Pirelli zase nebrzdil dobre na
vlhkej vozovke a pod. ,
- Hankook získal strednú úroveň hodnotenia s obmedzeným odporúčaním,
- nevyhovela tá ďalšia ázijská pneu.
Uvedené závery ma vedú k otázke, či nie je lepšie za investovať do značkových pneu a tým ušetriť jednu sezónnu sadu... a druhá nadväzujúca otázka čo na to dopravná polícia? Zaujímal by názor respekt. či sa s tým už niekto stretol v praxi a prípadne čo na to českí (alebo EU) dopraváci. V Slovakii to bude povinné už od 1.2.2009. Ďík.Zdraví Kris
Myslím, že aj v takom poradí skončili.Prvé tri boli odporúčané ako celoročné s max počtom bodov a naviac boli aj označené ako M+S.Prekvapilo ma že mali horšie brzdné vlastnosti :
- v lete napr.Dunlop mal väčšiu brzdnú dráhu,Pirelli zase nebrzdil dobre na
vlhkej vozovke a pod. ,
- Hankook získal strednú úroveň hodnotenia s obmedzeným odporúčaním,
- nevyhovela tá ďalšia ázijská pneu.
Uvedené závery ma vedú k otázke, či nie je lepšie za investovať do značkových pneu a tým ušetriť jednu sezónnu sadu... a druhá nadväzujúca otázka čo na to dopravná polícia? Zaujímal by názor respekt. či sa s tým už niekto stretol v praxi a prípadne čo na to českí (alebo EU) dopraváci. V Slovakii to bude povinné už od 1.2.2009. Ďík.Zdraví Kris
Kristian: krátce Ti napíšu, co jsem si naposledy zjistil (osobní zkušenost s konkrétními pneu žel příliš nemám) a jaké jsem si (zatím?) udělal závěry.
Rozhodující je, kde a s jakými průměrnými teplotami bydlíš. Vlastně v zimě jezdíš. A zda-li vůbec. Tj. jestli v těch pár týdnech v roce a když je opravdu zima nenecháváš auto raději doma. Také jestli máš auto nějaké (pří)městské vozítko a bydlíš ve velkým městě. Kde je zajištěna pravidelná zimní údržba silnice (ulice).
Třeba v mém, byť podhorském případě, ta zima je v posledních letech max. tak 3 měsíce, z toho teploty výrazněji pod nulou tak 1 měsíc.
Ale zákon pro povinné zimní pneumatiky a tam kde je umístěna příslušná značka uvádí období 6 měsíců. Tj. začátek listopadu až konec dubna. Záleží na době umístění konkrétních značek resp. další specifikaci, takže doba může být i kratší.
Pokud budu fanda zimních horských sportů, není co řešit, podobně to platí třeba pro cesťáky: těm zvlášť zimním a letním pneu se dle mne dotyčný nevyhne.
V tom zbytku potom platí, že kvůli něco asi 1/4 roku (tj. mírné zimní podmínky) se hledá nějaký kompromis pro 1 sadu univerzálních resp. celoročních pneumatik. Přitom ale téměř 3/4 roku a obvykle i hlavní nájezd km se bude jezdit nad tou nulou!
Průšvih velký je, že až na výjimky se u tzv. univerzálních pneumatik (které to M+S označení budou obvykle mít) právě dle testů daleko rychleji(!) sjíždí dezén!
Přitom dle zákona ta zimní pneumatika, ve značkou vymezených úsecích, musí mít dezén min. 4 mm a nikoli min 1,6 mm, což je jinak obecný požadavek.
Takže třeba asi 3/4 roku (tj. od jara do podzimu) na takové pneu budeš vesele sjíždět dezén, abys stejně nakonec zjistil, že pro zimní účely a z pohledu zákona je ta pneumatika už nepoužitelná
Z ekonomického hlediska předpokládané úspory to bude komplikace ... a i možný prodělek.
Dle testů a co jsem viděl já (plus výběr co mi je prakticky a cenově dostupné), tak s nízkým opotřebením tzv. univerzálních pneu se dokáže poprat zatím jen zn. Goodyear, buď ten Vector 5+ nebo tohle by mělo být ještě asi lepší a je novější:
http://eu.goodyear.com/cz_cs//tires/rep ... /index.jsp
Stejně však, právě dle viděných testů, i tato pneu vždy bude zaměřena na tu zimu a ne na dobu, kdy především já tak z 85 až 90% v roce jezdím, tj. od už teplejšího jara do podzimu, kdy hlavně v létě chci mít zajištěny velmi dobré vlastnosti právě pro jízdu na suchu nebo na mokru. Takže rozpor.
Ovšem a jak jsem náhodou zjistil, tak jsou zařazením pneu sice letní, ale které výrobce a prodejce doprovází komentářem, že jsou celoroční a to včetně jízdy v lehkých sněhových podmínkách.
Je to také můj případ, kdy jsem nové auto dostal na Bridgestone B381, cituji co jsem následně zjistil:
"Pneumatika s ocelovým páskem je celosezónní pneumatikou vyrobenou obzvláště pro rodinné sedany. Specializuje se na snižování spotřeby paliva, komfrotní jízdu a celoroční provoz, i na lehčích sněhových podmínkách."
Tady, proti tzv. univerzálním pneumatikám a jak se důvodně domnívám, by měl být důraz kladen naopak na ten letní provoz.
Ještě jsem si ale nenašel čas pátrat, jestli to M+S (nebo prý může být M.S.) tam mám, spíše ne ale na nějaké podobné pneu tam může už být nebo to tam začnou výrobci dávat kvůli kšeftu
V zákoně je také prý důležitá věta: zimní pneumatiky mohou být nahrazeny sněhovými řetězy ... to ovšem nelze použít vždy, že, řetězy navíc mohou poničit auto, opravdu záleží na konkrétních podmínkách.
Navíc se obávám, že ten zákon se bude ještě měnit?
Souhrn zákona v Česku je třeba tady :
http://www.e-pneumatiky.cz/news/5-Zimni ... .2008.html
Rozhodující je, kde a s jakými průměrnými teplotami bydlíš. Vlastně v zimě jezdíš. A zda-li vůbec. Tj. jestli v těch pár týdnech v roce a když je opravdu zima nenecháváš auto raději doma. Také jestli máš auto nějaké (pří)městské vozítko a bydlíš ve velkým městě. Kde je zajištěna pravidelná zimní údržba silnice (ulice).
Třeba v mém, byť podhorském případě, ta zima je v posledních letech max. tak 3 měsíce, z toho teploty výrazněji pod nulou tak 1 měsíc.
Ale zákon pro povinné zimní pneumatiky a tam kde je umístěna příslušná značka uvádí období 6 měsíců. Tj. začátek listopadu až konec dubna. Záleží na době umístění konkrétních značek resp. další specifikaci, takže doba může být i kratší.
Pokud budu fanda zimních horských sportů, není co řešit, podobně to platí třeba pro cesťáky: těm zvlášť zimním a letním pneu se dle mne dotyčný nevyhne.
V tom zbytku potom platí, že kvůli něco asi 1/4 roku (tj. mírné zimní podmínky) se hledá nějaký kompromis pro 1 sadu univerzálních resp. celoročních pneumatik. Přitom ale téměř 3/4 roku a obvykle i hlavní nájezd km se bude jezdit nad tou nulou!
Průšvih velký je, že až na výjimky se u tzv. univerzálních pneumatik (které to M+S označení budou obvykle mít) právě dle testů daleko rychleji(!) sjíždí dezén!
Přitom dle zákona ta zimní pneumatika, ve značkou vymezených úsecích, musí mít dezén min. 4 mm a nikoli min 1,6 mm, což je jinak obecný požadavek.
Takže třeba asi 3/4 roku (tj. od jara do podzimu) na takové pneu budeš vesele sjíždět dezén, abys stejně nakonec zjistil, že pro zimní účely a z pohledu zákona je ta pneumatika už nepoužitelná
Z ekonomického hlediska předpokládané úspory to bude komplikace ... a i možný prodělek.
Dle testů a co jsem viděl já (plus výběr co mi je prakticky a cenově dostupné), tak s nízkým opotřebením tzv. univerzálních pneu se dokáže poprat zatím jen zn. Goodyear, buď ten Vector 5+ nebo tohle by mělo být ještě asi lepší a je novější:
http://eu.goodyear.com/cz_cs//tires/rep ... /index.jsp
Stejně však, právě dle viděných testů, i tato pneu vždy bude zaměřena na tu zimu a ne na dobu, kdy především já tak z 85 až 90% v roce jezdím, tj. od už teplejšího jara do podzimu, kdy hlavně v létě chci mít zajištěny velmi dobré vlastnosti právě pro jízdu na suchu nebo na mokru. Takže rozpor.
Ovšem a jak jsem náhodou zjistil, tak jsou zařazením pneu sice letní, ale které výrobce a prodejce doprovází komentářem, že jsou celoroční a to včetně jízdy v lehkých sněhových podmínkách.
Je to také můj případ, kdy jsem nové auto dostal na Bridgestone B381, cituji co jsem následně zjistil:
"Pneumatika s ocelovým páskem je celosezónní pneumatikou vyrobenou obzvláště pro rodinné sedany. Specializuje se na snižování spotřeby paliva, komfrotní jízdu a celoroční provoz, i na lehčích sněhových podmínkách."
Tady, proti tzv. univerzálním pneumatikám a jak se důvodně domnívám, by měl být důraz kladen naopak na ten letní provoz.
Ještě jsem si ale nenašel čas pátrat, jestli to M+S (nebo prý může být M.S.) tam mám, spíše ne ale na nějaké podobné pneu tam může už být nebo to tam začnou výrobci dávat kvůli kšeftu
V zákoně je také prý důležitá věta: zimní pneumatiky mohou být nahrazeny sněhovými řetězy ... to ovšem nelze použít vždy, že, řetězy navíc mohou poničit auto, opravdu záleží na konkrétních podmínkách.
Navíc se obávám, že ten zákon se bude ještě měnit?
Souhrn zákona v Česku je třeba tady :
http://www.e-pneumatiky.cz/news/5-Zimni ... .2008.html
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/
http://www.plynovka.cz/
re
Ahoj, dík za vyčerpávajúcu odpoved a názor. Este na vysvetlenie, v BA a v podstate na celom JZ Slovensku je zima možno 2-3 týždne v roku, max mesiac , teploty +/- 5°C . Takže si myslím ak budem mať dobré celoročné/ resp.s veľkým desenom LP asi tá výmena nebude taká žhavá. Ročne najazdím do 15 tis. km. Zdraví K
Re: re
Kristian: no mě napadlo, že se asi ptáš odněkud víc z teplých krajin. Já jsem směr Krkonoše, ale i tady si už ani v pohodě poslední 2 až 5 let nezalyžujeme. Začíná to být tak, jak píšeš. Jen bych k těm Tvým 2-3 týdnům 1 týden přidal.
Průšvih je, že čas od času nás straší tím, jak a kterak zimáky nakážou všem a všude.
Pokud to bude zatím omezené jen těmi úseky se značkami a tak nějak nebude přicházet v úvahu, že tam budu v zimě jezdit, a zatím já ne, tak se asi také zařídím jak píšeš.
Chce to chvíli hledat. Já zatím u stávající značky našel také tyto další letní Bridgestone B330 EVO, dle popisu jsou už právě stříknutý vlastnostmi i pro zimu a nečas, viz parametry FLAT FORCE BLOCK, SILIKA.
Přitom právě ale výdrž pneu je hodnocena velice dobře (na rozdíl od naprosté většiny tzv. univerzálních pneu), třeba namátkou tady je jedno osobní hodnocení:
http://www.pneunet.cz/hodnoceni-pneumat ... -b330-evo/
a cenově to je snesitelné.
Ovšem, jako příklad a na co jsem narazil, značka to je původně japonská. Moje pneu B381 lze na webu vidět na foto s made in Japan, já mám ale na pneu made in Turkey, zatím si nestěžuji.
Ovšem třeba tady jeden hodnotící, pro původem japonskou jinou pneu B391, ale vyrobenou v Braziílii, moc pochopení nemá:
http://www.pneunet.cz/hodnoceni-pneumat ... tone-b391/
takže to je také případ od případu. Ode mne jako dovětek
Průšvih je, že čas od času nás straší tím, jak a kterak zimáky nakážou všem a všude.
Pokud to bude zatím omezené jen těmi úseky se značkami a tak nějak nebude přicházet v úvahu, že tam budu v zimě jezdit, a zatím já ne, tak se asi také zařídím jak píšeš.
Chce to chvíli hledat. Já zatím u stávající značky našel také tyto další letní Bridgestone B330 EVO, dle popisu jsou už právě stříknutý vlastnostmi i pro zimu a nečas, viz parametry FLAT FORCE BLOCK, SILIKA.
Přitom právě ale výdrž pneu je hodnocena velice dobře (na rozdíl od naprosté většiny tzv. univerzálních pneu), třeba namátkou tady je jedno osobní hodnocení:
http://www.pneunet.cz/hodnoceni-pneumat ... -b330-evo/
a cenově to je snesitelné.
Ovšem, jako příklad a na co jsem narazil, značka to je původně japonská. Moje pneu B381 lze na webu vidět na foto s made in Japan, já mám ale na pneu made in Turkey, zatím si nestěžuji.
Ovšem třeba tady jeden hodnotící, pro původem japonskou jinou pneu B391, ale vyrobenou v Braziílii, moc pochopení nemá:
http://www.pneunet.cz/hodnoceni-pneumat ... tone-b391/
takže to je také případ od případu. Ode mne jako dovětek
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/
http://www.plynovka.cz/
neviem ako vy, no ja si radsej auto prezujem, aby som mohol jazdit bez ohladu na sneh na ceste. teda samozrejme ked je nasnezene, tak idem pomalsie.
jazdim trasy v okoli BA a aj ked tu je sneh a zima len kratko, sneh ma neprekvapi. tento rok to nahodou bolo v okoli BA celkom huste a snehove jazyky ci sneh na celej ploche cesty... bol som rad, ze mam zimne pneu a nie celorocne. auto mi super sedelo.
samozrejme, kedze cena pneu je cca rovnaka a kvalita je rozdielna, tak som kupoval podla testu ADACu vredesteiny snowtrac3. stali ma nieco malo cez 200 eur, co mi neprislo nejak brutalne vela, kedze tu sumu rozdelim minimalne na 3-4 sezony.
jazdim trasy v okoli BA a aj ked tu je sneh a zima len kratko, sneh ma neprekvapi. tento rok to nahodou bolo v okoli BA celkom huste a snehove jazyky ci sneh na celej ploche cesty... bol som rad, ze mam zimne pneu a nie celorocne. auto mi super sedelo.
samozrejme, kedze cena pneu je cca rovnaka a kvalita je rozdielna, tak som kupoval podla testu ADACu vredesteiny snowtrac3. stali ma nieco malo cez 200 eur, co mi neprislo nejak brutalne vela, kedze tu sumu rozdelim minimalne na 3-4 sezony.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Ještě když jsem jezdil Lagunu 2.2D tj. 99-04, používal jsem jen pneu Michelin Energy celoroční, nevím jaké měli přesně označení, ale na gumě bylo sluníčko, kapky a vločky. No v zimě se klouzaly a v létě taky nic moc. O tom sjíždění už bylo popsáno dost.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Já asi po 3/4 roce tohle téma oživuji. Až dosud v posledku se jako nejlepší celoroční pneumatika jevila a dle testů ta Goodyear Vector 4Seasons. S dost velkým odstupem od ostatních.
V minulých dnech jsem narazil na zprávičku, jak a kterak dle nějakých posledních testů (dokonce jsem se na ně i proklikal ale na zopakování nemám čas) jí začala šlapat na paty a někde je i o chloupek prý lepší tato Hankook H730 Optimo 4S, třeba odkaz je zde s obrázkem:
http://www.pneu-central.cz/hankook-h730 ... u/d-87170/
Kladem té celoroční Goodyear má být také velmi nízký stupeň opotřebovávání. To je také velmi důležitý a ekonomický parametr. Jak je na tom ten srovnatelný a o něco levnější Hankook jsem ale nějak a přesvědčivě nedohledal.
V současný době je ten Hankook prakticky nedostupný nebo za vyšší cenu, to by znamenalo že je vyprodaný a že přece jen nějaká praktická zkušenost už může s pneu tady být?
Máte to někdo doma a jak se pneu jeví, případně váš názor? Názor k pneu: diskuzi jestli celorok pneu ano nebo ne vynechejte
V minulých dnech jsem narazil na zprávičku, jak a kterak dle nějakých posledních testů (dokonce jsem se na ně i proklikal ale na zopakování nemám čas) jí začala šlapat na paty a někde je i o chloupek prý lepší tato Hankook H730 Optimo 4S, třeba odkaz je zde s obrázkem:
http://www.pneu-central.cz/hankook-h730 ... u/d-87170/
Kladem té celoroční Goodyear má být také velmi nízký stupeň opotřebovávání. To je také velmi důležitý a ekonomický parametr. Jak je na tom ten srovnatelný a o něco levnější Hankook jsem ale nějak a přesvědčivě nedohledal.
V současný době je ten Hankook prakticky nedostupný nebo za vyšší cenu, to by znamenalo že je vyprodaný a že přece jen nějaká praktická zkušenost už může s pneu tady být?
Máte to někdo doma a jak se pneu jeví, případně váš názor? Názor k pneu: diskuzi jestli celorok pneu ano nebo ne vynechejte
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/
http://www.plynovka.cz/
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2219
- Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Tam kde je označení značkou ZIMNÍ VÝBAVA se asi s celoročními pneu nechytáte pokud nemají označení M + S viz :
Dne 1.7.2008 vešla v platnost vyhláška, která zavádí dopravní značku "Zimní výbava". Dopravní značka platí od 1.listopadu do 30. dubna, pokud není pod značkou umístěna dodatková tabulka, vyznačující odlišnou dobu platnosti. Konec úseku, kde je nutná zimní výbava je označen značkou "Zimní výbava - konec". Dopravní značka přikazuje řidiči motorového vozidla použití zimních pneumatik (označení:M+S, M.S., MS nebo M/ S, případně terénní pneumatiky), a to u vozidel do 3,5t na všech kolech a u vozidel nad 3,5t pouze na hnaných kolech.
Sankce za nedodržení této povinnosti je pokuta až 2000Kč a 1 trestný bod.
Dne 1.7.2008 vešla v platnost vyhláška, která zavádí dopravní značku "Zimní výbava". Dopravní značka platí od 1.listopadu do 30. dubna, pokud není pod značkou umístěna dodatková tabulka, vyznačující odlišnou dobu platnosti. Konec úseku, kde je nutná zimní výbava je označen značkou "Zimní výbava - konec". Dopravní značka přikazuje řidiči motorového vozidla použití zimních pneumatik (označení:M+S, M.S., MS nebo M/ S, případně terénní pneumatiky), a to u vozidel do 3,5t na všech kolech a u vozidel nad 3,5t pouze na hnaných kolech.
Sankce za nedodržení této povinnosti je pokuta až 2000Kč a 1 trestný bod.
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.
Dík za upozornění.
Ale ty opravdu přední celoroční pneumatiky to potřebné označení M+S už mají. Ano, je potřeba na to při výběru pamatovat a ověřovat. Teoreticky jakoby táž pneumatika a dřív vyrobená by to označení mít ještě nemusela: ale výrobci jsou dostatečně pružní, že
Tady jde spíš o to, že když už celorok, tak opravdu vybírat špicu. Zatím to byl ten Goodyear 4Seasons , teď se objevil Hankook a na který se ptám.
Ty testy jsou dostupné (myslím pro celorok obecně!) kdy zamíchají nějaké ty celorok do zimních pneu, tam se špica už umístí na průměru, ale závojem tajemství bývá zahaleno umístění mezi letními pneumatikami ... a tady také je a mj. důležitý ekonomický parametr rychlost opotřebení, což třeba ten Goodyear by měl být až dosud nejlepší, u toho Hankook je otazník.
PS stejně asi teď kvůli Německu je a bude nabídka tj. dostupnost mizivá a ceny vyšroubované nahoru.
Ale ty opravdu přední celoroční pneumatiky to potřebné označení M+S už mají. Ano, je potřeba na to při výběru pamatovat a ověřovat. Teoreticky jakoby táž pneumatika a dřív vyrobená by to označení mít ještě nemusela: ale výrobci jsou dostatečně pružní, že
Tady jde spíš o to, že když už celorok, tak opravdu vybírat špicu. Zatím to byl ten Goodyear 4Seasons , teď se objevil Hankook a na který se ptám.
Ty testy jsou dostupné (myslím pro celorok obecně!) kdy zamíchají nějaké ty celorok do zimních pneu, tam se špica už umístí na průměru, ale závojem tajemství bývá zahaleno umístění mezi letními pneumatikami ... a tady také je a mj. důležitý ekonomický parametr rychlost opotřebení, což třeba ten Goodyear by měl být až dosud nejlepší, u toho Hankook je otazník.
PS stejně asi teď kvůli Německu je a bude nabídka tj. dostupnost mizivá a ceny vyšroubované nahoru.
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/
http://www.plynovka.cz/
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2219
- Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
RE
Manželka měla letní Hankook a vydržely jí 60tis.km , takže až tak špatné asi nejsou.Sice nepatřily mezi tiché pneu. Když sháním nějaké pneu, tak kouknu sem : www.rajpneu.cz a tam si pročtu názory uživatelů na jednotlivé pneumatiky, což také pomůže při výběru a pak hledám, kde mnou vybranou pneumatiku mají nejlevněji. Osobně bych do celoročních pneu nešel ( je to můj názor ) - mám rád sebe i rodinu a autíko také - mám k nim nedůvěru. Na všech autech máme letní Pirelli a zimní Dunlop 3D a max. spokojenost. Samozřejmě na každé auto máme dvě sady disků, takže odpadá 2x ročně přezouvat, což nedělá dobře pneumatikám a ani peněžence Nehledě na ty fronty v pneuservisech, když se mění sezona pneumatik. Proslýchá se, že příští rok budou zimní pneu povinné i u nás, tak uvidíme jak to ty naše chytré hlavy ve vládě vymyslí a nastaví.
Test pneu třeba zde : http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Test ... a-pultucet
Test pneu třeba zde : http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Test ... a-pultucet
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.
Dík za odpověď. Co se týče vychytávky na největší jistotu bezpečnosti máš pochopitelně pravdu. Jinak tebou odkazovaný test píše a cituji:
Když něco zaostane za nejlepším, tak to je dobrý průměr, takže pořád lepší než nějaký podstatou noname a odněkud z chvostu testovanýho pořadí. Na kterým ale řidiči také jezdí ... a třeba i přezouvají.
Kámen úrazu zůstává právě u letního provozu, takže horší průměr: a tady ten nový Hankook a co jsme viděl několik málo zahraničních srovnání (ale mám potíže s jazykem) tak by a právě možná měl být v letním provozu o chlup lepší, než ten Goodyear.
Je to ale pořád vlastně novinka, tak proto se tu ptám. Tvůj odkaz na prodejce to ani nezná, ale je fakt že ty Goodyear 4S tam má cenové snad i nejníže, co jsme kdy viděl - žel nedostupné.
a já bych to vztáhl jen na ten Goodyear Vector 4Seasons, to ostatní a až za tím přes i zvučná jména (v jiných srovnáních pneu celoroků) ve mně také budilo dost otazníků a přímo nedůvěry.odkazovaný test píše:... Dvojice celoročních plášťů mezi patnáctipalcovými pneumatikami za nejlepšími zaostala. „Celoroční pneumatiky jsou jen kompromisem. Uvedená hodnocení ukazují srovnání se zimními pneumatikami. Jako letní pneumatiky by obstály hůře,“ dodává expert. ...
Když něco zaostane za nejlepším, tak to je dobrý průměr, takže pořád lepší než nějaký podstatou noname a odněkud z chvostu testovanýho pořadí. Na kterým ale řidiči také jezdí ... a třeba i přezouvají.
Kámen úrazu zůstává právě u letního provozu, takže horší průměr: a tady ten nový Hankook a co jsme viděl několik málo zahraničních srovnání (ale mám potíže s jazykem) tak by a právě možná měl být v letním provozu o chlup lepší, než ten Goodyear.
Je to ale pořád vlastně novinka, tak proto se tu ptám. Tvůj odkaz na prodejce to ani nezná, ale je fakt že ty Goodyear 4S tam má cenové snad i nejníže, co jsme kdy viděl - žel nedostupné.
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/
http://www.plynovka.cz/
... tak jsem měl čas to dohledat. Ten celorok Hankook proti Goodyear 4S a potom další celorok pneu a dokonce na standardní rozměr 175/65 R14 třeba pro Thálinku:
http://www.autobild.de/artikel/ganzjahr ... 78053.html
Německy jsem slabota, strojový překladač není úplně to nejlepší, němčináři jak to vidíte vy, když už celorok tak co vybrat?
http://www.autobild.de/artikel/ganzjahr ... 78053.html
Německy jsem slabota, strojový překladač není úplně to nejlepší, němčináři jak to vidíte vy, když už celorok tak co vybrat?
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/
http://www.plynovka.cz/
Re: Celoročné pneu
Včera jsem poprvé a na zkoušku projel ty z testů špicové celoroky:
Hankook H730 Optimo 4S
Tím chci napsat, že je mám. Zatím na suché silnici a při letní prázdninové teplotě, tj. kdy svítilo sluníčko a bylo asi 25 stupňů C, tak pneumatika v zatáčkách seděla a také jsem byl spokojen s nízkou hlučností. Proti teď už notně ojetým Bridgestone B391 a který jsem dostal tehdy s novým autem a na kterých jsem najel asi 40 tis. km. Na kterých byl vzorek ještě s drobnou rezervou, tedy vyhovující, ale čas se podepsal na vlastnostech materiálu.
Pořídil jsem Hankook v rámci dost výrazné, tehdy velikonoční slevy přímo z Německa.
Hankook H730 Optimo 4S
Tím chci napsat, že je mám. Zatím na suché silnici a při letní prázdninové teplotě, tj. kdy svítilo sluníčko a bylo asi 25 stupňů C, tak pneumatika v zatáčkách seděla a také jsem byl spokojen s nízkou hlučností. Proti teď už notně ojetým Bridgestone B391 a který jsem dostal tehdy s novým autem a na kterých jsem najel asi 40 tis. km. Na kterých byl vzorek ještě s drobnou rezervou, tedy vyhovující, ale čas se podepsal na vlastnostech materiálu.
Pořídil jsem Hankook v rámci dost výrazné, tehdy velikonoční slevy přímo z Německa.
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/
http://www.plynovka.cz/
Re: Celoročné pneu
Já je mám taky (Hankook Optimo 4S) na Espace . Byly na autě při koupi a já myslel že to jsou zimáky tak sem hned koupil letnáky i s novými 17 alu ty Hankooky jsou 16tky. Takže je používám jen jako zimáky jezdím dost do hor lyžovat a i v hlubokym sněhu byli super. I sem se s nimi vyhrabal když sem vjel předkem mimo uježděný sníh.
Nov
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
- CyberDeath
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř dub 08, 2009 18:31
Re: Celoročné pneu
Potreboval bych radu.
Hodne premyslim nad Celorocnimi pneu na me Clio III . Protoze posledni 1-2roky toho najezdim min a min max 10tisic rocne a to v zime z tech 10tisic max 2,5tisice ale jezdim na valassku.
A protoze potrebuji nove zimni pneu a pristi rok i letni tak uvazuju nad nakupem celorocnich.A po zkusenostech z predlonske zimy s Uniroyal MS Puls 66 si myslim ze ty celorocky nemuzou byt horsi nez tyhle gumy (na cliu v brecce a vysokem snehu nebyl poznat prakticky rozdil mezi Continental Premium contact 2 - letni guma).
Co sem se tak dival tak pri cene do 2000,- za gumu s tech znamejsich znacek tam sou Kleber Quadraxer , Dunlop SP 4 All Seasons , Pirelli P6 FourSeasons , Hankook H730 Optimo 4S , Nokian All Weather Plus , Dunlop SP SPORT 01 A/S , Vredestein Quatrac 3 , Goodyear Eagle Vector EV-2+ , Bridgestone A001.
PS: Na valassku znamena ve meste cista cesta .. kamkoliv bokem vetsinou ujezdeny sneh posypany skvarou (kdyz tam vyjede sypaci vyz )
Hodne premyslim nad Celorocnimi pneu na me Clio III . Protoze posledni 1-2roky toho najezdim min a min max 10tisic rocne a to v zime z tech 10tisic max 2,5tisice ale jezdim na valassku.
A protoze potrebuji nove zimni pneu a pristi rok i letni tak uvazuju nad nakupem celorocnich.A po zkusenostech z predlonske zimy s Uniroyal MS Puls 66 si myslim ze ty celorocky nemuzou byt horsi nez tyhle gumy (na cliu v brecce a vysokem snehu nebyl poznat prakticky rozdil mezi Continental Premium contact 2 - letni guma).
Co sem se tak dival tak pri cene do 2000,- za gumu s tech znamejsich znacek tam sou Kleber Quadraxer , Dunlop SP 4 All Seasons , Pirelli P6 FourSeasons , Hankook H730 Optimo 4S , Nokian All Weather Plus , Dunlop SP SPORT 01 A/S , Vredestein Quatrac 3 , Goodyear Eagle Vector EV-2+ , Bridgestone A001.
PS: Na valassku znamena ve meste cista cesta .. kamkoliv bokem vetsinou ujezdeny sneh posypany skvarou (kdyz tam vyjede sypaci vyz )
Clio III 3dv. rv2007 1.2TCE
Re: Celoročné pneu
S prominutím. A vůbec nechci aby to vyznělo ironicky. Ale nechápu, na co se to vlastně a proč ptáš?
Jestli vybíráš celorok podle toho co je prý nejznámější značka a podle ceny co je nejdražší, no tak si přece kup co chceš podle google a žádnou radu nepotřebuješ.
Jestli se ale také alespoň trochu zajímáš co za svý poníze dostaneš a jak se ta která pneu bude asi tak chovat, tak se laskavě seznam s testy na celoroky za poslední roky. A potom si najdi recenze majitelů. Tam zjistíš, že vlastnostmi obvykle je mezi těmi pneu a i zvučných značek velký rozdíl: přitom u celoroků je záhodno jít jen po tom opravdu parametry nejlepším, protože teprve potom máš šanci se dostat alespoň na slušný průměr v porovnání na běžné pneu léto nebo zima.
Třeba já ty Hankook 730 Optimo 4S kupoval na jaře ve velikonoční slevě přímo z Německa za cenu á pod 1.200,- Kč, a přitom to je na střídačku s Gooyear Vector 4Seasons jasná jednička nebo dvojka ... a potom dlouho nic.
Pozornost také věnuj tomu, aby jako celorok nabízené a potom tebou vybrané pneu opravdu nesly označení dle požadavků naší legislativy: když jsme se v tom naposledy asi před 1/2 rokem hrabal já a snažil jsme se vybírat i z jaksi méně častých modelů a značek, tak jsem na možné problémy také narazil.
Jestli vybíráš celorok podle toho co je prý nejznámější značka a podle ceny co je nejdražší, no tak si přece kup co chceš podle google a žádnou radu nepotřebuješ.
Jestli se ale také alespoň trochu zajímáš co za svý poníze dostaneš a jak se ta která pneu bude asi tak chovat, tak se laskavě seznam s testy na celoroky za poslední roky. A potom si najdi recenze majitelů. Tam zjistíš, že vlastnostmi obvykle je mezi těmi pneu a i zvučných značek velký rozdíl: přitom u celoroků je záhodno jít jen po tom opravdu parametry nejlepším, protože teprve potom máš šanci se dostat alespoň na slušný průměr v porovnání na běžné pneu léto nebo zima.
Třeba já ty Hankook 730 Optimo 4S kupoval na jaře ve velikonoční slevě přímo z Německa za cenu á pod 1.200,- Kč, a přitom to je na střídačku s Gooyear Vector 4Seasons jasná jednička nebo dvojka ... a potom dlouho nic.
Pozornost také věnuj tomu, aby jako celorok nabízené a potom tebou vybrané pneu opravdu nesly označení dle požadavků naší legislativy: když jsme se v tom naposledy asi před 1/2 rokem hrabal já a snažil jsme se vybírat i z jaksi méně častých modelů a značek, tak jsem na možné problémy také narazil.
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/
http://www.plynovka.cz/
- CyberDeath
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř dub 08, 2009 18:31
Re: Celoročné pneu
Asi muj prispevek spatne vyznel.
Nejake testy i reakce uzivatelu sem nasel ale tak malo ze mi to vubec v nicem nepomohlo . Kdyz uz sem nasel nejakou vetsi diskuzi k nektere z celorocnich pneu tak tam byly jen teoreticke odpovedi (bez praktickych zkusenosti) coz je mi k nicemu.
Ja se ptal hlavne jestli mam jit do celorocnich vzhledem k memu malemu najezdu ale take k okolnostem kde v zime jezdim.
A pokud ano tak jakou gumu doporucite . K tomu jsem jiz odpoved dostal Hankook nebo Goodyear. Na pirelli nejake zkusenosti pozitivni nejsou ? Z jejich zimnimi a letnimi gumami sem byl vzdy vice nez spokojen.
Nejake testy i reakce uzivatelu sem nasel ale tak malo ze mi to vubec v nicem nepomohlo . Kdyz uz sem nasel nejakou vetsi diskuzi k nektere z celorocnich pneu tak tam byly jen teoreticke odpovedi (bez praktickych zkusenosti) coz je mi k nicemu.
Ja se ptal hlavne jestli mam jit do celorocnich vzhledem k memu malemu najezdu ale take k okolnostem kde v zime jezdim.
A pokud ano tak jakou gumu doporucite . K tomu jsem jiz odpoved dostal Hankook nebo Goodyear. Na pirelli nejake zkusenosti pozitivni nejsou ? Z jejich zimnimi a letnimi gumami sem byl vzdy vice nez spokojen.
Clio III 3dv. rv2007 1.2TCE
Re: Celoročné pneu
Já také nejsem ohledně celoroků praktik a co je všechny na svým autě také otestoval. Byl jsem na tom jako ty. Asi přes 1 rok jsem příležitostně hledal informace a pneu teoreticky vybíral. S výhledem, že je asi nakonec koupím. Z cizojazyčných zdrojů lze dohledat i ty praktické zkušenosti. Jasně, že je třeba je utřídit a někdy vyloučit podezřelé podivnosti.
Co se týče právě značky Pirelli tak dost jsem se tomu věnoval. Protože Hankook nebo Goodyear byly občas dost nedostupné nebo právě relativně drahé ... a třeba právě od Pirelli šly slevové akce. Tam se jedná asi o dva modely které by přicházely v úvahu. Zde jsem se dostal po delším pátrání (protože jsem o ně měl zájem) na zkušenosti uživatelů z vícero zdrojů: raději nebrat. Dnes překonaná věc. Byla nespokojenost, i když asi to je pořád lepší volba než nějaké no name coloroky a které mohou být i dle testů nebezpečné.
Především tady jsem nabyl názoru, že je potřeba u celoroků orientovat se na relativně nové modely a od těch značek, které se tím opravdu a úspěšně zabývají. Ta pneu od Pirelli je ale už vlastně stará modelem pneumatika!
Nutnost orientovat se na poslední modely celoroků platí a jako příklad právě také u značky Goodyear: tam když si najedeš na jejich nabídku tak těch modelů celoroků má (měl) Goodyear více, ale vybrat je třeba opravdu ten vždy nejlepší a obvykle poslední. Cenou se řídit v tržním prostředí vždy nemůžeš, protože z důvodu nákladů na režii někdy ty starší a ne tak výkonné pneu mohou být dražší, pozor na to.
A tak jak jsou výrobci pneu už kapitálově provázaný, tak narazíš na to že nějaký jiný a značkou tzv. levnější výrobce tu už překonanou celorok pneu od Goodyear jakoby recykluje a nabízí ji: pokud se budeš držet zásady že na pneu se nemá šetřit tak nemá smysl takovou pneu kupovat, zvláště když cenový rozdíl je prakticky nevýznamný (v případě slevové akce té pokročilejší varianty).
Pozornost jsem nakonec věnoval také novince Bridgestone A001 a kterou uvádíš. Na jaře na tuhle pneu ještě nebyly dohledatelný testy včetně těch srovnávacích. Zajímalo mě to proto, že s Bridgestone jako značkou na posledním autě mám také dobré zkušenosti a letní pneu byla dokonce dle popisů takovým celorokem, ovšem a žel bez toho označení M+S.
Na tehdejší moji korespondenci se zastoupením firmy mně bylo sděleno, že s dodávkami pneu do Česka se nepočítá. Musel bych ji tedy brát z Německa. Pneu byla udělaná, pokud se dobře pamatuji, na podmínky Velké Británie tedy spíše s důrazem na plískanice než na nějakou zimní Sibiř. To mne zaujalo, protože a právě když je už fakt zima tak já auto ven když nemusím tak do přírody tj. mimo město netahám.
Postupně se také skrze A001 dostávám k závěru a co bys měl pořád vést v patrnosti: že dnes u alespoň dobrých celoroků pneu není ani tak už problém jak se jezdí vysloveně v zimě, ale jak ta pneu se právě chová v létě(!) a v plískanicích, resp. při projíždění různými pásmy třeba na trase Praha - Krkonoše a v průběhu jednoho dne. A právě ty dobře zvládnuté plískanice a teplotní rozdíly mohou být u vynikajícího celoroku výrazně přidanou hodnotou, než když střídáš speciál pneu léto a zima.
Co se týče právě značky Pirelli tak dost jsem se tomu věnoval. Protože Hankook nebo Goodyear byly občas dost nedostupné nebo právě relativně drahé ... a třeba právě od Pirelli šly slevové akce. Tam se jedná asi o dva modely které by přicházely v úvahu. Zde jsem se dostal po delším pátrání (protože jsem o ně měl zájem) na zkušenosti uživatelů z vícero zdrojů: raději nebrat. Dnes překonaná věc. Byla nespokojenost, i když asi to je pořád lepší volba než nějaké no name coloroky a které mohou být i dle testů nebezpečné.
Především tady jsem nabyl názoru, že je potřeba u celoroků orientovat se na relativně nové modely a od těch značek, které se tím opravdu a úspěšně zabývají. Ta pneu od Pirelli je ale už vlastně stará modelem pneumatika!
Nutnost orientovat se na poslední modely celoroků platí a jako příklad právě také u značky Goodyear: tam když si najedeš na jejich nabídku tak těch modelů celoroků má (měl) Goodyear více, ale vybrat je třeba opravdu ten vždy nejlepší a obvykle poslední. Cenou se řídit v tržním prostředí vždy nemůžeš, protože z důvodu nákladů na režii někdy ty starší a ne tak výkonné pneu mohou být dražší, pozor na to.
A tak jak jsou výrobci pneu už kapitálově provázaný, tak narazíš na to že nějaký jiný a značkou tzv. levnější výrobce tu už překonanou celorok pneu od Goodyear jakoby recykluje a nabízí ji: pokud se budeš držet zásady že na pneu se nemá šetřit tak nemá smysl takovou pneu kupovat, zvláště když cenový rozdíl je prakticky nevýznamný (v případě slevové akce té pokročilejší varianty).
Pozornost jsem nakonec věnoval také novince Bridgestone A001 a kterou uvádíš. Na jaře na tuhle pneu ještě nebyly dohledatelný testy včetně těch srovnávacích. Zajímalo mě to proto, že s Bridgestone jako značkou na posledním autě mám také dobré zkušenosti a letní pneu byla dokonce dle popisů takovým celorokem, ovšem a žel bez toho označení M+S.
Na tehdejší moji korespondenci se zastoupením firmy mně bylo sděleno, že s dodávkami pneu do Česka se nepočítá. Musel bych ji tedy brát z Německa. Pneu byla udělaná, pokud se dobře pamatuji, na podmínky Velké Británie tedy spíše s důrazem na plískanice než na nějakou zimní Sibiř. To mne zaujalo, protože a právě když je už fakt zima tak já auto ven když nemusím tak do přírody tj. mimo město netahám.
Postupně se také skrze A001 dostávám k závěru a co bys měl pořád vést v patrnosti: že dnes u alespoň dobrých celoroků pneu není ani tak už problém jak se jezdí vysloveně v zimě, ale jak ta pneu se právě chová v létě(!) a v plískanicích, resp. při projíždění různými pásmy třeba na trase Praha - Krkonoše a v průběhu jednoho dne. A právě ty dobře zvládnuté plískanice a teplotní rozdíly mohou být u vynikajícího celoroku výrazně přidanou hodnotou, než když střídáš speciál pneu léto a zima.
Renault Thalia 1.2 16V 5/2006, pneu 175/65 R14 82T celoroční Hankook H730 Optimo 4S
http://www.plynovka.cz/
http://www.plynovka.cz/
-
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: ned kvě 01, 2016 19:12
Re: Celoročné pneu
Dobrý den, brácha celoroční měl, ale spokojený nebyl, léto bylo v pohodě, ale zimní nakonec koupit musel. Já se držím klasiky a měním každý půlrok. Pneu kupuji tady https://www.blablabla123.cz/ - od ověřených výrobců za bezkonkurenční cenu. Brácha si tu kupoval i hliníkový disky a taky absolutní spokojenost. Doporučuju
Uživatel je pravděpodobně založen za účelem distribuce reklamy... /admin/
Uživatel je pravděpodobně založen za účelem distribuce reklamy... /admin/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů