zimni pneu v lete

Boty pro auto

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
dukemb
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: úte led 22, 2008 21:33
Bydliště: Praha 9

zimni pneu v lete

Příspěvek od dukemb » pát kvě 09, 2008 08:10

nejak bych potrebal dojezdit zimni pneu a tak me zajima, jestli je to pri vyssich teplotach nebezpecny? kdyz je tam jina prilnavost nez u letnich

Smog
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: pát dub 25, 2008 07:09
Bydliště: SR

Příspěvek od Smog » pát kvě 09, 2008 08:58

To si piš, že je to nebezpečné.Hovorí ti niečo brzdná dráha :!: prilnavosť k povrchu ... :!: ja by som to nerobil 8)

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pát kvě 09, 2008 09:14

:arrow: A ja bysom to robil , protože nebudu vyhazovat gumy s dobrým vzorkem.

:arrow: Jen bysom to robil teraz, protože zatím to ještě jde. Ve 30 stC už zimní gumy opravdu tečou a až budeš chtít zabrzdit, pojedeš jako na saních. :wink:

:arrow: Z tohoto pohledu jsou lepší dvoje disky a když potřebuješ dojet zimáky, nechej je na autě do konce května a na červen až červenec přezuj letní, pak tam mlaskni zpět ty zimní zbytky, dojezdi je a koncem listopadu přezuj na nové zimní gumy.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » pát kvě 09, 2008 09:42

A ja by som to nerobil :D lebo dosť záleží od výrobcu zimnej pneumatiky.
U kamaráta v pneuservise už som videl zničené zimné pneu koncom Mája (Května) jednoducho na nich nabehli "pukle" a nedalo sa s nimi jazdiť :!:
Čo sa stane keď taký pukel praskne v rýchlosti čo i len 50km/h si určite väčšina z nás dokáže predstaviť. :idea:

Brzdná dráha je druhá vec, cesty v ČR a SR sú preplnené a čo horšie kreténov na cestách je tiež celkom dosť, takže sa mi čoraz častejšie stáva že dobrzďujem LTT (lentaktak) s pomocou podradzovania a mierneho popiskovania pneu.
Myslím že nikomu z nás nestojí búračka (a tie vybavovania, opravy a amortizácie okolo) za to aby ušetril 3 - 10 percent vzorku z letných pneu za pomoci dojazdenia zimných pneu. O tom že sa môže stať aj horšia vec ako krivé plechy radšej ani nehovorím.

Ak chceš zimné pneu vyradiť tak ichj jednoducho predaj za symbolickú cenu prípadne ich pri kúpe nových nechaj v pneuservise.

Zlomová teplota pre pneumatiky je asi 10 stupňov, keď je vyššia jazdi na letných pneu, ak je nižšia jazdi na zimných. :idea:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

josef01
Člen RCČR
Příspěvky: 445
Registrován: pon čer 20, 2005 12:54

Re: zimni pneu v lete

Příspěvek od josef01 » sob kvě 10, 2008 22:10

dukemb píše:nejak bych potrebal dojezdit zimni pneu a tak me zajima, jestli je to pri vyssich teplotach nebezpecny? kdyz je tam jina prilnavost nez u letnich
dobrá otázka:

zimní jsou určeny na zimu, letní na léto. Ale co podzim a jaro. Na tato období už gumy nejsou :P :P :P

Uživatelský avatar
Wasi
Experienced member
Příspěvky: 545
Registrován: stř úno 06, 2008 18:26

Příspěvek od Wasi » pon kvě 12, 2008 14:02

posledne 3 roky som dojazdieval kazde zimne pneu pocas celeho leta..ziadny rozdiel som nepostrehol..Skor to este lepsie drzalo koly makej zmesi.Rychlost som nikdy neobmedzoval a chodil kludne 180km/h.Na konci leta boli vzdy dopukane,tvrde,auto hrabalo na mokrom asfalte ako zblaznene.Ale to uz bol koniec leta.Pravdaze to boli vzdy originaly, nie protektory.Teraz mam po 4 r. prve letne na aute :lol:.Mali sme na pneu predajnu tak sa nechcelo prezuvat kazdu sezonu, holt obuvnik chodi bosý :D. (s kludnym srdcom by som to na tvojom mieste dojazdil) radsej v lete zimne ako v zime letne...

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pon kvě 12, 2008 14:44

Já bych tazateli odpovědě, že by bylo vhodné, dát si trochu práce a porozhlédnout s po zdejším fóru.
Dospěl by totiž k poznatku, že jezdit v létě na zimních gumách je asi tak rozumné jako jezdit na letních v zimě.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Příspěvek od Jean ViC » pon kvě 12, 2008 15:09

mam to odzkousene na sobe, ze to fakt skoro vubec nebrzdi na rozehratem asfaltu... auto jen trochu spomaluje, zatim co za autem zustavaji pekne cerne pruhy na silnici ...
parkrat uz sem to mel fakt jen tak tak... no radeji nedomyslet...
(jezdim sice stale zimnimy ale neni cas prezout, bud je auto v servisu nebo ja nemam cas ze sem v praci :) )
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Uživatelský avatar
Václav Sedlář
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Václav Sedlář » pon kvě 12, 2008 15:48

Trochu OT: Kolik let mohu používat letní gumy? Když jsem minulý rok kupoval auto, byli tam pneu Sava Perfecta a teď jsem na to koukal a a byli vyrobeny 10týden roku 2003 a mají asi 3,9mm vzorek.Mohu na tom jezdit? Počítám s tím, že je letos dojezdím a na příští léto koupím nové.

P.S.: Za deště hrabou-do levotočivé zatáčky do mírného kopce na 2-ku.
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.

Uživatelský avatar
Alibaba
Advanced member
Příspěvky: 464
Registrován: úte bře 15, 2005 12:31

Příspěvek od Alibaba » pon kvě 12, 2008 16:56

Václav Sedlář píše:Trochu OT: Kolik let mohu používat letní gumy?
To je dobrá otázka :wink: , taky bych se přidal. V souvislosti s letními, jsem žádné limity neregistroval, osobně je jezdím dokud vypadaj zdravě nebo nejsou ojeté.
Viděl jsem na jednom služebáku slušné zpuchřeliny, dokonce s výdutěmi na bočnicích a taky to jelo, ale do takového auta bych tedy nevlezl...
Octavia Combi 1,9 TDI (96kW) - 04´

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » pon kvě 12, 2008 18:54

Videl jsem nekdy v zime 2003 zimni gumy na kterych byl rok vyroby 1989... na Espace. Majitel na to kouknul a rika: "nojo, tak jsou trochu tvrdsi, no" a odjel. 8)
Normalne se rika tri roky, ne?
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pon kvě 12, 2008 19:00

Jak dlouho? na to jednoznačná odpověď neexistuje.
Obecně platí, že pneumatika stárne podle toho, jakým vlivům je vystavena.
Pokud je permanentně na autě a vystavena (především) ultrafialovému světlu, jsou na ní známky stárnutí patrné už po dvou letech. na druhou stranu, pokud je (například v zimě) pneumatika skladována na suchém temném místě, není ani po pěti letech určena k vyhození.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Václav Sedlář
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Václav Sedlář » pon kvě 12, 2008 22:42

DDT píše:Jak dlouho? na to jednoznačná odpověď neexistuje.
Obecně platí, že pneumatika stárne podle toho, jakým vlivům je vystavena.
Pokud je permanentně na autě a vystavena (především) ultrafialovému světlu, jsou na ní známky stárnutí patrné už po dvou letech. na druhou stranu, pokud je (například v zimě) pneumatika skladována na suchém temném místě, není ani po pěti letech určena k vyhození.
Nevím jak to skladoval předchozí majitel, ale já jsem je měl tuhle moji 1. zimu na půdě ve stínu bez ráfku.
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.

Uživatelský avatar
Wasi
Experienced member
Příspěvky: 545
Registrován: stř úno 06, 2008 18:26

Příspěvek od Wasi » pon kvě 12, 2008 22:43

tu som nasiel k tomu nejaku polemiku:
http://www.auto.sk/spravy/?clanok=4874
http://www.porada.sk/t81417-pneumatiky.html

Nazori su rozne..Ja sudim s vlastnych skusenosti k comu sa priklana aj clanok..ako som hovoril na mokrej ceste to ku koncu leta klzalo inak ziadny iny rozdiel,,,este podla druhu asfaltu to pyska..Inak nic.Hovorim zalezi od kvality pneu ak niekto jazdi na matadore co je 60% recyklat moze mat skusenosti ako pisete..Ale ak mate kvalitnu gumu rozdiel nepatrny.(Pri oznaceniach M+S) jazdil som na tom 3 roky goodyear,continental alebo mischelin, nechoval som sa k nim setrne.Napokon keby to bolo az take hrozne ako tvrdite nebol by zakon vyhradne na situaciu Letne pneu+ zimne obdobie=sposobena nehoda, (nepreplaca poistka)..no nie? :wink:

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » úte kvě 13, 2008 00:00

Moje zkusenost je diametralne odlisna. Na zimnich pneumatikach tak o 25% delsi brzdna draha, na mokru po zacatku deste, kdy je na silnici jeste blato muze byt brzdna draha absurdne dlouha (kolem 70m z 60km/h). Naprosto to nedrzi na silnici, je to citit i ve volantu, ktery jde mnohem lehceji otacet.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
Wasi
Experienced member
Příspěvky: 545
Registrován: stř úno 06, 2008 18:26

Příspěvek od Wasi » úte kvě 13, 2008 07:56

testy nepustia podla toho mas pravdu...Podla testou to je vsak zapricinene prave makostou, mnostvom lamiel a tym ze pevny podklad potrebuje tvrdy profil ktory poskytuje iba letna pneu...ale pacilo sa mi vysvetlenie jedneho "poradcu" odcitujem:

,,zimne pneu horsie "sedia" v zakrutach v lete na asfalte a tiez maju dlhsiu brzdnu drahu. Tyka sa to predovsetkym novych zimnych pneu, s vyssim dezenom. Postupnym opotrebovanim sa zlepsuju jazdne vlastnosti na suchom asfalte a umerne tomu sa zhorsuju vlastnosti na snehu, az sa pri cca 4 mm vyske dezenu zo zimnej stava v podstate letna.

Je taky dost rozsireny blud, ze zimne maju lepsie jazdne vlastnosti aj na suchm asfalte, ak su pouzite pri nizkych teplotach v zime. Toto rozsiruju predajcovia pneu, ako dalsi argument na kupu zimnych. Seriozne testy ale dokazali, ze nova zimna guma ma vzdy dlhsiu brzdnu drahu na suchom asfalte, a to aj pri minus 10 st. Rovnako to plati aj pre mokry asfalt pri teplotach tesne nad nulou.

Zimne v lete samozerjme mozes pouzit, ak su uz zcasti ojazdene tak uplne v pohode, ak su nove, tak treba nechavat pri vacsich rychlostiach vacsi odstup, lebo sa to moze stat, ze vcas nezabrzdis."-koniec citatu
Naposledy upravil(a) Wasi dne úte kvě 13, 2008 10:01, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte kvě 13, 2008 09:48

Wasi píše:Zimne v lete samozerjme mozes pouzit
Pokud ti nevadi ze za sezonu z nich udelas slicky (overeno), tak urcite.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Odpovědět

Zpět na „Pneumatiky, ráfky, podložky ap.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů