zimni pneu v lete
Moderátor: Moderators General
zimni pneu v lete
nejak bych potrebal dojezdit zimni pneu a tak me zajima, jestli je to pri vyssich teplotach nebezpecny? kdyz je tam jina prilnavost nez u letnich
A ja bysom to robil , protože nebudu vyhazovat gumy s dobrým vzorkem.
Jen bysom to robil teraz, protože zatím to ještě jde. Ve 30 stC už zimní gumy opravdu tečou a až budeš chtít zabrzdit, pojedeš jako na saních.
Z tohoto pohledu jsou lepší dvoje disky a když potřebuješ dojet zimáky, nechej je na autě do konce května a na červen až červenec přezuj letní, pak tam mlaskni zpět ty zimní zbytky, dojezdi je a koncem listopadu přezuj na nové zimní gumy.
wecka
Jen bysom to robil teraz, protože zatím to ještě jde. Ve 30 stC už zimní gumy opravdu tečou a až budeš chtít zabrzdit, pojedeš jako na saních.
Z tohoto pohledu jsou lepší dvoje disky a když potřebuješ dojet zimáky, nechej je na autě do konce května a na červen až červenec přezuj letní, pak tam mlaskni zpět ty zimní zbytky, dojezdi je a koncem listopadu přezuj na nové zimní gumy.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
- Anarki
- Člen RCČR
- Příspěvky: 3889
- Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
- Bydliště: Atomograd
- Kontaktovat uživatele:
A ja by som to nerobil lebo dosť záleží od výrobcu zimnej pneumatiky.
U kamaráta v pneuservise už som videl zničené zimné pneu koncom Mája (Května) jednoducho na nich nabehli "pukle" a nedalo sa s nimi jazdiť
Čo sa stane keď taký pukel praskne v rýchlosti čo i len 50km/h si určite väčšina z nás dokáže predstaviť.
Brzdná dráha je druhá vec, cesty v ČR a SR sú preplnené a čo horšie kreténov na cestách je tiež celkom dosť, takže sa mi čoraz častejšie stáva že dobrzďujem LTT (lentaktak) s pomocou podradzovania a mierneho popiskovania pneu.
Myslím že nikomu z nás nestojí búračka (a tie vybavovania, opravy a amortizácie okolo) za to aby ušetril 3 - 10 percent vzorku z letných pneu za pomoci dojazdenia zimných pneu. O tom že sa môže stať aj horšia vec ako krivé plechy radšej ani nehovorím.
Ak chceš zimné pneu vyradiť tak ichj jednoducho predaj za symbolickú cenu prípadne ich pri kúpe nových nechaj v pneuservise.
Zlomová teplota pre pneumatiky je asi 10 stupňov, keď je vyššia jazdi na letných pneu, ak je nižšia jazdi na zimných.
U kamaráta v pneuservise už som videl zničené zimné pneu koncom Mája (Května) jednoducho na nich nabehli "pukle" a nedalo sa s nimi jazdiť
Čo sa stane keď taký pukel praskne v rýchlosti čo i len 50km/h si určite väčšina z nás dokáže predstaviť.
Brzdná dráha je druhá vec, cesty v ČR a SR sú preplnené a čo horšie kreténov na cestách je tiež celkom dosť, takže sa mi čoraz častejšie stáva že dobrzďujem LTT (lentaktak) s pomocou podradzovania a mierneho popiskovania pneu.
Myslím že nikomu z nás nestojí búračka (a tie vybavovania, opravy a amortizácie okolo) za to aby ušetril 3 - 10 percent vzorku z letných pneu za pomoci dojazdenia zimných pneu. O tom že sa môže stať aj horšia vec ako krivé plechy radšej ani nehovorím.
Ak chceš zimné pneu vyradiť tak ichj jednoducho predaj za symbolickú cenu prípadne ich pri kúpe nových nechaj v pneuservise.
Zlomová teplota pre pneumatiky je asi 10 stupňov, keď je vyššia jazdi na letných pneu, ak je nižšia jazdi na zimných.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
Re: zimni pneu v lete
dobrá otázka:dukemb píše:nejak bych potrebal dojezdit zimni pneu a tak me zajima, jestli je to pri vyssich teplotach nebezpecny? kdyz je tam jina prilnavost nez u letnich
zimní jsou určeny na zimu, letní na léto. Ale co podzim a jaro. Na tato období už gumy nejsou
posledne 3 roky som dojazdieval kazde zimne pneu pocas celeho leta..ziadny rozdiel som nepostrehol..Skor to este lepsie drzalo koly makej zmesi.Rychlost som nikdy neobmedzoval a chodil kludne 180km/h.Na konci leta boli vzdy dopukane,tvrde,auto hrabalo na mokrom asfalte ako zblaznene.Ale to uz bol koniec leta.Pravdaze to boli vzdy originaly, nie protektory.Teraz mam po 4 r. prve letne na aute .Mali sme na pneu predajnu tak sa nechcelo prezuvat kazdu sezonu, holt obuvnik chodi bosý . (s kludnym srdcom by som to na tvojom mieste dojazdil) radsej v lete zimne ako v zime letne...
mam to odzkousene na sobe, ze to fakt skoro vubec nebrzdi na rozehratem asfaltu... auto jen trochu spomaluje, zatim co za autem zustavaji pekne cerne pruhy na silnici ...
parkrat uz sem to mel fakt jen tak tak... no radeji nedomyslet...
(jezdim sice stale zimnimy ale neni cas prezout, bud je auto v servisu nebo ja nemam cas ze sem v praci )
parkrat uz sem to mel fakt jen tak tak... no radeji nedomyslet...
(jezdim sice stale zimnimy ale neni cas prezout, bud je auto v servisu nebo ja nemam cas ze sem v praci )
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
- Václav Sedlář
- Experienced member
- Příspěvky: 938
- Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
- Bydliště: Liberec
Trochu OT: Kolik let mohu používat letní gumy? Když jsem minulý rok kupoval auto, byli tam pneu Sava Perfecta a teď jsem na to koukal a a byli vyrobeny 10týden roku 2003 a mají asi 3,9mm vzorek.Mohu na tom jezdit? Počítám s tím, že je letos dojezdím a na příští léto koupím nové.
P.S.: Za deště hrabou-do levotočivé zatáčky do mírného kopce na 2-ku.
P.S.: Za deště hrabou-do levotočivé zatáčky do mírného kopce na 2-ku.
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
To je dobrá otázka , taky bych se přidal. V souvislosti s letními, jsem žádné limity neregistroval, osobně je jezdím dokud vypadaj zdravě nebo nejsou ojeté.Václav Sedlář píše:Trochu OT: Kolik let mohu používat letní gumy?
Viděl jsem na jednom služebáku slušné zpuchřeliny, dokonce s výdutěmi na bočnicích a taky to jelo, ale do takového auta bych tedy nevlezl...
Octavia Combi 1,9 TDI (96kW) - 04´
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jak dlouho? na to jednoznačná odpověď neexistuje.
Obecně platí, že pneumatika stárne podle toho, jakým vlivům je vystavena.
Pokud je permanentně na autě a vystavena (především) ultrafialovému světlu, jsou na ní známky stárnutí patrné už po dvou letech. na druhou stranu, pokud je (například v zimě) pneumatika skladována na suchém temném místě, není ani po pěti letech určena k vyhození.
Obecně platí, že pneumatika stárne podle toho, jakým vlivům je vystavena.
Pokud je permanentně na autě a vystavena (především) ultrafialovému světlu, jsou na ní známky stárnutí patrné už po dvou letech. na druhou stranu, pokud je (například v zimě) pneumatika skladována na suchém temném místě, není ani po pěti letech určena k vyhození.
- Václav Sedlář
- Experienced member
- Příspěvky: 938
- Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
- Bydliště: Liberec
Nevím jak to skladoval předchozí majitel, ale já jsem je měl tuhle moji 1. zimu na půdě ve stínu bez ráfku.DDT píše:Jak dlouho? na to jednoznačná odpověď neexistuje.
Obecně platí, že pneumatika stárne podle toho, jakým vlivům je vystavena.
Pokud je permanentně na autě a vystavena (především) ultrafialovému světlu, jsou na ní známky stárnutí patrné už po dvou letech. na druhou stranu, pokud je (například v zimě) pneumatika skladována na suchém temném místě, není ani po pěti letech určena k vyhození.
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
tu som nasiel k tomu nejaku polemiku:
http://www.auto.sk/spravy/?clanok=4874
http://www.porada.sk/t81417-pneumatiky.html
Nazori su rozne..Ja sudim s vlastnych skusenosti k comu sa priklana aj clanok..ako som hovoril na mokrej ceste to ku koncu leta klzalo inak ziadny iny rozdiel,,,este podla druhu asfaltu to pyska..Inak nic.Hovorim zalezi od kvality pneu ak niekto jazdi na matadore co je 60% recyklat moze mat skusenosti ako pisete..Ale ak mate kvalitnu gumu rozdiel nepatrny.(Pri oznaceniach M+S) jazdil som na tom 3 roky goodyear,continental alebo mischelin, nechoval som sa k nim setrne.Napokon keby to bolo az take hrozne ako tvrdite nebol by zakon vyhradne na situaciu Letne pneu+ zimne obdobie=sposobena nehoda, (nepreplaca poistka)..no nie?
http://www.auto.sk/spravy/?clanok=4874
http://www.porada.sk/t81417-pneumatiky.html
Nazori su rozne..Ja sudim s vlastnych skusenosti k comu sa priklana aj clanok..ako som hovoril na mokrej ceste to ku koncu leta klzalo inak ziadny iny rozdiel,,,este podla druhu asfaltu to pyska..Inak nic.Hovorim zalezi od kvality pneu ak niekto jazdi na matadore co je 60% recyklat moze mat skusenosti ako pisete..Ale ak mate kvalitnu gumu rozdiel nepatrny.(Pri oznaceniach M+S) jazdil som na tom 3 roky goodyear,continental alebo mischelin, nechoval som sa k nim setrne.Napokon keby to bolo az take hrozne ako tvrdite nebol by zakon vyhradne na situaciu Letne pneu+ zimne obdobie=sposobena nehoda, (nepreplaca poistka)..no nie?
Moje zkusenost je diametralne odlisna. Na zimnich pneumatikach tak o 25% delsi brzdna draha, na mokru po zacatku deste, kdy je na silnici jeste blato muze byt brzdna draha absurdne dlouha (kolem 70m z 60km/h). Naprosto to nedrzi na silnici, je to citit i ve volantu, ktery jde mnohem lehceji otacet.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
testy nepustia podla toho mas pravdu...Podla testou to je vsak zapricinene prave makostou, mnostvom lamiel a tym ze pevny podklad potrebuje tvrdy profil ktory poskytuje iba letna pneu...ale pacilo sa mi vysvetlenie jedneho "poradcu" odcitujem:
,,zimne pneu horsie "sedia" v zakrutach v lete na asfalte a tiez maju dlhsiu brzdnu drahu. Tyka sa to predovsetkym novych zimnych pneu, s vyssim dezenom. Postupnym opotrebovanim sa zlepsuju jazdne vlastnosti na suchom asfalte a umerne tomu sa zhorsuju vlastnosti na snehu, az sa pri cca 4 mm vyske dezenu zo zimnej stava v podstate letna.
Je taky dost rozsireny blud, ze zimne maju lepsie jazdne vlastnosti aj na suchm asfalte, ak su pouzite pri nizkych teplotach v zime. Toto rozsiruju predajcovia pneu, ako dalsi argument na kupu zimnych. Seriozne testy ale dokazali, ze nova zimna guma ma vzdy dlhsiu brzdnu drahu na suchom asfalte, a to aj pri minus 10 st. Rovnako to plati aj pre mokry asfalt pri teplotach tesne nad nulou.
Zimne v lete samozerjme mozes pouzit, ak su uz zcasti ojazdene tak uplne v pohode, ak su nove, tak treba nechavat pri vacsich rychlostiach vacsi odstup, lebo sa to moze stat, ze vcas nezabrzdis."-koniec citatu
,,zimne pneu horsie "sedia" v zakrutach v lete na asfalte a tiez maju dlhsiu brzdnu drahu. Tyka sa to predovsetkym novych zimnych pneu, s vyssim dezenom. Postupnym opotrebovanim sa zlepsuju jazdne vlastnosti na suchom asfalte a umerne tomu sa zhorsuju vlastnosti na snehu, az sa pri cca 4 mm vyske dezenu zo zimnej stava v podstate letna.
Je taky dost rozsireny blud, ze zimne maju lepsie jazdne vlastnosti aj na suchm asfalte, ak su pouzite pri nizkych teplotach v zime. Toto rozsiruju predajcovia pneu, ako dalsi argument na kupu zimnych. Seriozne testy ale dokazali, ze nova zimna guma ma vzdy dlhsiu brzdnu drahu na suchom asfalte, a to aj pri minus 10 st. Rovnako to plati aj pre mokry asfalt pri teplotach tesne nad nulou.
Zimne v lete samozerjme mozes pouzit, ak su uz zcasti ojazdene tak uplne v pohode, ak su nove, tak treba nechavat pri vacsich rychlostiach vacsi odstup, lebo sa to moze stat, ze vcas nezabrzdis."-koniec citatu
Naposledy upravil(a) Wasi dne úte kvě 13, 2008 10:01, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů