Renault Clio IV 2012 - dosud

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
nerd-26
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon říj 16, 2017 22:52

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od nerd-26 » sob dub 07, 2018 23:00

Bože ty mi pises ze sa neviem pozrieť do cenníka?
Life, advantage, limited, intens a este je verzia RS
Aj keby sme sa dohodli ze RS nie je vybava tak stale nie si v strede.
Laktova opierka (original renault) sa da do clia objednat iba v packu komfort a ten sa da objednat iba k vybave intens. A mas pravdu ja clio nemam, jazdi na nom manzelka.

Teraz k veci. V prvom prispevku pisem ze z vyfuku ide cierny dym co nie je normálne, cize vráťme sa k tomu
megane 3 1.6 110hp 4/2010
clio 4 90 tce 8/2017

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5767
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od kotasekh » ned dub 08, 2018 07:01

A k tomu patri i to, ze cela vase diskuze je uplne spatne, protoze zde nepatri technicke dotazy, ale pouze a jen zkusenosti s modely. Technicke dotazy patri do technicke sekce dle typu vozidla. Melo by byt presunuto...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od Dawes » ned dub 08, 2018 19:30

Obecně pánové, držte se tématu “zkušenosti”.
Časem to trochu pročistím.
Další útoky kohokoliv na koho/cokoliv budu řešit zamknutím/smazáním/zeleninou.
Bububu
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2513
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od GREYWOLF » pon kvě 21, 2018 08:21

Dobré dopoledne,
tak jsem měl možnost projet si Clio IV ( 2017) 1,2 na Sicílii a za těch 700km k němu mám pár připomínek.
Nevím co to bylo za verzi ( rezervoval jsem si Fiat 500, ale byl jsem povýšen na lepší :mrgreen: ),ale výbavově tam byla přední okna v elektrice, klima a tempomat. Nájezd 27 000km.

Začnu s negativy protože je dobré končit něčím pozitivním 8)
1, ovládání oken nebylo s dojezdem, pořád se muselo držet tlačítko...
2, Převodovka jen 5kvalt takže auto bylo i dost hlučné ( 90km/h = 3000ot/min )
3, Na displeji mi neustále mizel údaj o teplotě ( nevím od kdy s tím Renault přišel a jestli to tak mají všechny novější,ale teda v těch starších kdy byl teploměr oddělený to bylo lepší)
4, není zde teploměr chladící kapaliny
5, strašně špatný výhled do křižovatky přes levý A sloupek


Tak a teď ty pozitivní věci :P
1, auto je docela pohodlné
2, Na sicilských polňačkách bych čekal ,že se se sem tam ozve nějké to zavrzání v interiéru,ale ani píp
3, velice dobrá průchodnost terénem ( tak kde 500 stáli já jsem v pohodě projel)
4, Mile mě překvapila pružnost auta na 5 se dalo jet 50km/h po městě i 140km/h po dálnici
5, Najel jsem 700km na 3/4 nádrže :shock: spotřebu to ukazovalo 6,2l/100km takže na to že jsem ho vůbec nešetřil paráda.
6, perfektně jedovaté brzdy
7, hlasitý klakson ( to byla nezbytnost)

Když to shrnu tak s autem jsem byl víceméně spokojen a nenáročnému řidiči bych jej i doporučil. Kdyby si ho kupoval pro sebe tak rozhodně s vyšší výbavou a lepším motorem, ale jako auto na dovolenou pro 2 spokojenost :wink:
Naposledy upravil(a) GREYWOLF dne pon kvě 28, 2018 15:49, celkem upraveno 1 x.
Lukas
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T

nerd-26
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon říj 16, 2017 22:52

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od nerd-26 » sob kvě 26, 2018 21:58

0.9tce na 5. stupni pri 90kmlh netoci ani 2500ot/min. 50 po meste sa na 5ke ist neda 🤔 Si si istý ze si mal tento motor? 😉
megane 3 1.6 110hp 4/2010
clio 4 90 tce 8/2017

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2513
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od GREYWOLF » sob kvě 26, 2018 22:36

Popravdě nejsem. Pod kapotu jsem nekoukal a v papírech to nebylo odhadoval jsem dle výbavy a zvuku
Lukas
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T

nerd-26
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon říj 16, 2017 22:52

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od nerd-26 » ned kvě 27, 2018 16:22

Tak som si to všimol, pri 50km/h toci na 5ke iba 1250otacok a pri 90km/h cca 2300. Tak si asi s 0.9tce nejazdil. 😊
megane 3 1.6 110hp 4/2010
clio 4 90 tce 8/2017

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2513
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od GREYWOLF » pon kvě 28, 2018 07:37

Tak mi to nedalo a kouknul jsem do smlouvy a píšou tam výkon 66KW to by měla být ta 0,9 ne ?
Lukas
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T

nerd-26
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon říj 16, 2017 22:52

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od nerd-26 » pon kvě 28, 2018 15:43

Ale jazdil si pravdepodobne 1,2 16V 55kW
megane 3 1.6 110hp 4/2010
clio 4 90 tce 8/2017

Uživatelský avatar
GREYWOLF
Člen RCČR
Příspěvky: 2513
Registrován: čtv srp 19, 2004 15:38
Bydliště: Praha 10

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od GREYWOLF » pon kvě 28, 2018 15:48

Tak to nerozporuji jelikož netuším :-) Ale přesvědčil jsi mě a upravím svůj příspěvek :-)
Lukas
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway

bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od DDT » čtv čer 07, 2018 23:06

Zpátky k tématu: Ta trocha sazí je normální. Dochází k tomu při jízdě s nezahřátým motorem, kdy ve výfuku kondenzují vodní páry, Ty se mísí se sazemi a vylétávají jako kapičky z výfuku ven u každého auta.
Díky konstrukci výfuku a zádě vozu dochází u tohoto auta k turbulentnímu proudění a kapičky se "vrací" na záď vozidla. Kapičky oschnou a zbudou viditelné saze.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
mafian
Starting member
Příspěvky: 95
Registrován: sob říj 19, 2019 18:41
Bydliště: Milovice

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od mafian » sob říj 19, 2019 18:48

Ahoj vsem. Sháním nové auto na přibližování a padlo mi do oka clio grandtour. Ročně mám nájezd cca 45000 km s poměrem cca 70:30 dalnice a město. Chtěl bych koupit 0.9 tce a dodat lpg.,protože při mém nájezdu je i nafta drahé ježdění a hlavně už se nedá ani koupit. Jaké jsou vaše zkušenosti s tímto motorem? Resp. doporučili byste 75 nebo 90? Děkuji za reakce a omlouvám se za možná hloupé dotazy, ale bude to můj první renault.
A ještě dotaz jak funguje rlink a v jakých výbavach je dostupný?
RENAULT CLIO GRANDTOUR IV Dynamique ENERGY TCe 90 2014, Black-Pearl
Renault Megane Grandtour III, 1.6. 16V 81kw 2009

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od Dawes » pon říj 21, 2019 08:26

Ahoj,
při tomhle nájezdu po dálnicích se obávám, že jakoukoliv malorážku brzo popravíš. Tyhle motůrky nejsou na dlouhodobou zátěž na dálnici ale na pojezdy kolem města, takže buď budeš často v servisu, nebo ti autíčko vydrží jen velmi krátkou dobu.

To lpg... už tak slabej výkon motůrku ještě snížíš energeticky méně vydatným palivem. Navíc zabereš místo pro nádrž plynu.
Osobně bych se v tomhle případě podíval po něčem už vyrobenym s CNG, pokud ovšem na tvých trasách jsou CNG stanice. Výhodu to má jednak v lepším využití energie v plynu, ty motory jsou na CNG dělané a ne dobastlené jako v případě většiny LPG a jednak v plynulém přechodu benzín-plyn podle situace (start na benzín, jízda na CNG, v případě že dojde tak plynulý přechod na benzín).

Malorážkovej případ CNG mojí kolegyně:
VW ecoUP s CNG, spotřeba asi 10Kg / 300km při průměru ceny 26,5 / Kg. Takže slušně pod korunu / km.
Na dálnici bych se s tim bál, ale párkrát jsem si vyzkoušel jízdu kolem Prahy a docela mě ta motokára bavila :)
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od Šamša » pon říj 21, 2019 12:27

Navíc CNG mají i v akčních cenách, neplatíš silničku. Na benzín to startuje až v opravdu velkých mrazech.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
mafian
Starting member
Příspěvky: 95
Registrován: sob říj 19, 2019 18:41
Bydliště: Milovice

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od mafian » úte říj 22, 2019 22:22

V současné době jezdím lpg na peugeot 308 2009, 1.4 70 kW o motor se pravidelně starám a zatim po cca 60 000 km pohoda.
Cng by se mi líbilo ale pořizovací cena je nad moje možnosti.
RENAULT CLIO GRANDTOUR IV Dynamique ENERGY TCe 90 2014, Black-Pearl
Renault Megane Grandtour III, 1.6. 16V 81kw 2009

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od Dawes » stř říj 23, 2019 10:51

60tkm je vlastně novej motor, takže pokud ho předchozí majitel nějak netýral, není důvod aby v pohodě nebyl.
Píšeš nájezd 45tkm ročně, tak po dvou třech letech uvidíš. Pořád je tu ale nepoměr mezi 308 s 1.4 a Cliem s 0.9 nebo dokonce 0.75l. V extrémním případě máš skoro dvojnásobný objem na srovnatelné auto a to se na životnosti musí projevit.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od renault841 » sob říj 26, 2019 13:25

Ta 75 není objem, ale jenom výkon, takže 0.9 l, akorát s nižším výkonem.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Uživatelský avatar
mafian
Starting member
Příspěvky: 95
Registrován: sob říj 19, 2019 18:41
Bydliště: Milovice

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od mafian » úte říj 29, 2019 16:02

Tak nakonec koupeno grandtour 90 Tce, 2014 a velká spokojenost. Docela zajímavá výbava za ty peníze a jezdí to moc pěkně.
RENAULT CLIO GRANDTOUR IV Dynamique ENERGY TCe 90 2014, Black-Pearl
Renault Megane Grandtour III, 1.6. 16V 81kw 2009

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti