Renault Megane IV

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od renault841 » úte zář 17, 2019 12:24

Z boku dveří, jak je zámek, je místo, kde lze vložit klíč a auto "nouzově" zamknout.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

suchojik
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: pát dub 03, 2009 13:55

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od suchojik » úte zář 17, 2019 12:44

niky79 píše:
úte zář 17, 2019 10:44
"- bezklicovy pristup by mel byt standartem - mechanicky klicem zamknu jen dvere u ridice. Nezkoumal jsem mechanizmus jak zamknout cele auto"

Co tim chces rici? To mechanicke zamykani je tam přece jen pro nouzove ucely, napr. vybiti dalkoveho ovladace. Jinak normalne tlacitkem na ovladaci.

Tlacitka /guma nad mikrospinaci/ jsou proskrabnuty - asi nejaka zena s drapy. Takze klic co strkam do zapalovani pouzivam i na odemknuti a zamknuti - to jsem mel za zakladni myslenku
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice

viti2
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned bře 10, 2019 14:04

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od viti2 » stř led 22, 2020 09:35

Ahoj, jdu s prosbou o radu ohledne noveho Megane :-)
Zacinam hledat auto, zadani je cca rodinny kombik, +-400 000kc, nove, benzin, 84+kW (tolik ma stary 1.6 Megane a beru to jako osvedcene minimum).
Dlouha leta mam ruzne Megane, zkusenosti celkem ok, takze klidne zustanu u Renaulta (orientacne jsem ted pokukoval po Opelu a Fiatu a nevidim tam na prvni pohled zadne extra vyhody pro prechod k jine znacce).
Jak je to s temi novymi 1.333 motory? Jake jsou s nimi zkusenosti? Predpokladam, ze mi bude stacit ta nejslabsi verze 85kW nebo je lepsi se ji vyhnout a priplatit?
Najezd mam cca 15kkm.
Nebo je lepsi se novym Megane vyhnout?

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Šamša » čtv led 23, 2020 00:46

Můj známý udělal několik koleček autosalony škoda, VW, Renault, Fiat, Hyunday a nakonec převádl Hyu i30 kombi 1.4T-GDI, bezkonkurenčně nejlépe vybavený a i jízdně a prostorově. Před tím léta vlastnil LII. a prostorově nemohl zkousnout Meg IV.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Zdeněk ZsP
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv bře 12, 2020 07:58

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Zdeněk ZsP » čtv bře 12, 2020 08:15

Mám první týden Grandtoura s motorem 1,3 TCe 115 GPF. Vyměnil jsem ho za Fluence 2015 motor benzin 16 a zatím (200km) musím říci, že v první řadě výkon motoru s nízko položeným krouťákem je opravdu proti Fluenci o něčem jiném. Zatím jedu jen v „ záběhových „ otáčkách ale i tak se mi to líbí a navíc zase proti Fluenci není motor skoro slyšet. Takže (zatím) za mě spokojenost až se naučím s R-Link2, vypínat start stop a ostatní elektronickou výbavu, tak se začínám těšit na léto .

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Šamša » sob bře 14, 2020 14:34

Vypni start-stop nafurt propojením spínače kapoty. Hlavně nepropadnout pocitu, že je to "diesel" a nepodtáčet motor pod 2000 otáček, pokud není nutno (jízda z kopce, ustálená rychlost při projíždění specifických úseků).
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Zdeněk ZsP
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv bře 12, 2020 07:58

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od Zdeněk ZsP » sob bře 14, 2020 20:08

Je to moje první turbo, tak jsem opravdu rád za každou radu. Trochu jsem se bál to více vytáčet, protože "nápovědné šipky" na mě chtějí řadit hodně brzo, ale teď už na ně nekoukám a řadím, tak jak to cítím. A na tu kapotu taky kouknu, protože ten start-stop je někdy opruz. Tak ještě jednou díky.

Uživatelský avatar
berka79
Advanced member
Příspěvky: 302
Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od berka79 » ned bře 15, 2020 08:43

Na nápovědné šipky se vykašli, řiď se vlastním rozumem. Pokud to je možné, tak je v menu vypni. Nízké otáčky motoru vadí víc než vysoké. Prostě se toho nijak neboj, nehledej v tom vědu a jakmile se motor pořádně ohřeje využívej jeho potenciál.Jinak ho časem zabiješ.
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet

auto-radce
Junior member
Příspěvky: 168
Registrován: pon úno 03, 2020 14:26

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od auto-radce » pon bře 16, 2020 10:57

Rádce řazení vždy poslouchejte pokud Vám ukazuje šipku dolů, tedy podřadit. To je ve většině případů správná signalizace.
Pokud ukazuje šipku nahoru, ignorujte jej. Akorát to vede k podtáčení motoru.
Ideálem je se pohybovat kolem 2 000 otáček. To vždy auto vystřelí na sebemenší polechtání plynu (platí pro manuální převodovku).
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012

Uživatelský avatar
berka79
Advanced member
Příspěvky: 302
Registrován: stř bře 27, 2019 03:51
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od berka79 » pon bře 16, 2020 18:51

Bohužel, z některých aut mám zkušenost, že i na podřazení upozorňuje šipka až ve velmi nízkých otáčkách v době kdy už by normální člověk dávno podřadil.
Subaru Outback 2.5 Executive
Megane IV Grandtour GT 1.6 TCe 205 - prodáno
Clio V Intens TCe 100 LPG Valencia
BMW 316ti compact M packet

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od kotasekh » úte bře 17, 2020 08:22

Vsak ano, to se nevylucuje. Kdyz ukazuje sipku dolu, vzdy poslechnout. Ne cekat, az ukaze sipku dolu. Protoze kdyz ukaze sipku dolu, je motor podtoceny takovym zpusobem, ze kdyby mel ruce, tak je pouzije ;). Ale to uz clovek musi byt jo hluchy, aby se ukazala sipka na podrazeni...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

tanoxiss
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned říj 24, 2021 12:53

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od tanoxiss » pát úno 11, 2022 09:49

Zdravím, vlastním celkem nově model GT 1.6 Energy TCe 205. Celkem bojuji s (ne)funkcemi R-linku verze 2.x... Na fórech i renault mi potvrdil, že je možná aktualizace na 7.x... (příp. 8.x...). Chtěl bych se zeptat, jestli je někdo už po aktualizaci přímo s tímto modelem auta, zda se funkce zlepšily (hl. mi jde o android auto např nebo zrcadlení mobilu) a o dojmy.
Děkuji

tanoxiss
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned říj 24, 2021 12:53

Re: Renault Megane IV

Příspěvek od tanoxiss » pát úno 11, 2022 09:49

Zdravím, vlastním celkem nově model GT 1.6 Energy TCe 205. Celkem bojuji s (ne)funkcemi R-linku verze 2.x... Na fórech i renault mi potvrdil, že je možná aktualizace na 7.x... (příp. 8.x...). Chtěl bych se zeptat, jestli je někdo už po aktualizaci přímo s tímto modelem auta, zda se funkce zlepšily (hl. mi jde o android auto např nebo zrcadlení mobilu) a o dojmy.
Děkuji

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů