S tou meluzinou to asi bude vlastnost, to mi dela taky, mam ho pujcene combi, takze to neresim ale musim rici, ze ten motor je dost tragicky, nez se vytoci a trochu jede, tak to je doba, pak to vetsinou jeste srazi omezovac. Pro straseni chodcu je to ale dobre Jedine co je dobre, ze nema Start-stop. Celkove to auto je dost spatne, jak dilenske provedeni tak i jizda pri vyssich rychlostech, dost nestabilni.Ale mam provedeni nejnizsi vybavy rok vyroby 2017, mozna ze doslo k vylepseni, at si kazdy udela obrazek sam, ale pozor, je to zakarne, clovek si na to rychle zvykne a pak mu to ani neprijde. Ale pak kdyz jsem sednul do Octavky, tak jsem se divil, je to preci jenom vyssi level. Ja jsem Renaultak, ale musim to kriticky uznat, nadruhou stranu to auto stalo cca 350 00 tisic, tak nemuzeme ocekavat nejake zazraky.Ivo D píše: ↑ned bře 25, 2018 18:17Prostě pokud jedu proti větru, tak mám meluzínu ve velmi vysokých výškách v kabině a po několika kilometrech buď dobrovolně jedu jen 60 km/h a jsem brzdou provozu, nebo musím auto zastavit achvíli si od zvuku odpočinout. Auto jsem nahlásil v servise a snaží se to vyřešit, jenže po třetí a nic-
Renault Megane IV
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.
Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.
Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.
Děkuji za respektování těchto pravidel.
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.
Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.
Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.
Děkuji za respektování těchto pravidel.
Re: Renault Megane IV
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.
Re: Renault Megane IV
Ten motor ovšem tragicky NENI. Je to normalni atmosfera, ve kterym jsme jezdili jeste par let zpet všichni (a nikdo si nestěžoval). Ale ted jste vsichni rozežraní benzínovými přímovstřiky s turbem
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Renault Megane IV
Kéž by to byla normální atmosféra jako staré 1,6 co si pamatuju třeba z Focusu 1. generace. Jak rád bych takovou 1,6 měl v meganu místo řešení vrtochů 1,2 TCe, ale ta 1,6 je tak udušená eko normama, ža zatáhne až někde nad 4000 a s tím je fakt hrůza jezdit.
Re: Renault Megane IV
Zdravím ! Mám asi 7 týdnů Megana 1.2 130, ale to se asi týká všech motorizací. Všechno OK, jen si nemohu zvyknout na řízení když jedu rovně. Kolem středu je taková divná vůle a tak musím jako pořád řídit. To je na rovinkách a na dálnici dost nepříjemné. Čekal jsem že se to časem zajede, ale ono je to stále stejné. Máte podobný problém, nebo je to jen na mém autě ? Díky za reakce.
Re: Renault Megane IV
Kdyz pustis volant, jede rovne, nebo se hejbe volant? Pokud ne, tak je to blok v tobe a je to o zvyku.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Renault Megane IV
Volat se neklepe, ale auto nedrží stopu a musím furt řídit a vůle kolem středu je nezviklá. Posledních 20 let jsem jezdil Citroeny a toto tam nebylo tok ptám Renaltťáků. Díky za reakci.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Renault Megane IV
Elektrickej posilovač, co jinýho od toho čekat.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Renault Megane IV
Ahoj, vy i u takhle novejch motoru zajizdite?? Mam kiu, bmw, oktavku, ale vsude rikaly ze tyhle motory se nemusej zajizdet jak tomu bylo drive.. Proto se tet divim, ale ma to nejakej duvod u tohoto auta proc zajizdet?
Megane grandtour IV
Re: Renault Megane IV
Postupovat podle navodu, kde je psane, jak s tim jezdit po prvnich 1000 km (mam pocit, ze tam je nezvysovat otacky nad 3000 ci 3500).
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: Renault Megane IV
Zdravím všechny příznivce Renault auto, pořídil jsem si Megane IV 1.2 97 kW,jak je to u vás s tankováním s údajně důležitým 98 oktanovým palivem? Obzvláště u těchto motorů s kódem H5F.Sakra ten benzín nikde v mém okolí není,a verva sto je fakt finanční problém, navíc nevím co to provede s motorem.
MEGANE Bose Energy Tce 130
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Renault Megane IV
Verva určitě motoru neuškodí, právě naopak bude to pro motor spíše plus. Určitě měnit včas olej, tento motor je velmi náchylný na ředění oleje benzínem (olej pak přestane mazat -> zadření motoru), především při kratších trasách, takže je ideální pro delší trasy. Samozřejmě není špatné ho i po dobrém prohřátí trochu prohnat a nedusit jej.
Naposledy upravil(a) renault841 dne čtv kvě 09, 2019 20:04, celkem upraveno 1 x.
Re: Renault Megane IV
Auto je registrované od 2017,a pravidelně servisované, řádně jsem to lustroval,bylo to ale jako předváděcí v Auto Jarov,tedy dostalo co proto,a chci pro motor co nejlepší péči, už co jsem za něj platil.Tedy na nádrži je údaj 95 a 98 oktanů,no sto oktanů to tedy nepoškodí dle Vás?Jezdím za každého počasí cca patnáct km do práce,a jistě si dám svižnější trasu občas.
Naposledy upravil(a) jirka1112 dne čtv kvě 09, 2019 20:11, celkem upraveno 1 x.
MEGANE Bose Energy Tce 130
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Renault Megane IV
Osobně beru jenom Vervu 100 a není jediný důvod, proč by to mělo motoru vadit, u mě se to projevilo minimalizováním škubání za studena, mnohem plynulejší chod a je v ní minimum biosložky.
A určitě motor nějak nešetřit, nebát se ho vytočit atd. Právě u cesťáků, kteří tomu dávají pořádně pohulit slouží tento motor bez problému.
Jinak samozřejmě přeji ať slouží.
A určitě motor nějak nešetřit, nebát se ho vytočit atd. Právě u cesťáků, kteří tomu dávají pořádně pohulit slouží tento motor bez problému.
Jinak samozřejmě přeji ať slouží.
Re: Renault Megane IV
Mam megana 1.6 Sce 84 kW 2017 , 30 000 km.
Klady:
Pekny vzhlad a celkom dost miesta. Dobre sedenie aj pri dlhsej ceste.
Dufam ze spolahlivost motora . No a to je asi tak vsetko.
Zapory:
Neviem kto pisal o tom ake je auto tiche. Ale asi sa neviezol v inom aute. Do 100 km sa to aj da povedat ale nad tuto hranicu je hlucnejsi ako moja stara octavka 1, 1.9 TDI. Ten stredovy "tlmic " vyfuku znie ako keby si niekto ulavoval do plechovky. Ak by som tam dal odkapovu ruru, pravdepodobne by to znelo lepsie a to nehovorim o prenasani otrasov do plynoveho pedalu. Ak by som pi ceste do Chorvatska nemal tempomat, tak by som si asi radsej objednal taxi. Radenie a prevodovka je uz na urovni Škoda 120 L. V porovnani so starsim motorom 1.6 od renaultu je tento aj napriek papierovym kW trochu lenivejši. Tak ako pisem do tych 100 km je to v pohode auto. Nie som ziadny pilot F1 a po vytoceni motora sa da v pohode aj predchadzat. Priemerna spotreba je 7,2 l, ale jazdi prevazne po meste a kratke cesty mimo mesta .
Doterajsie zavady:
Vôla na rucnej brzde - vymena zadnej brzdy v ramci zaruky
Klepanie na prednej naprave: - vymena predneho stabilizatora za novy odolnejsi model - zial iba jedneho v ramci reklamacie
Pri pomalej jazde a toceni kolies pocut piskanie: neodstranene, mechanik nic nepocuje
Preblikavanie obrazovky palubneho pc: objednane prepalenie noveho softu
Dufam, ze zavady sa odstrania v ramci zaruky a dalsie uz nebudu, lebo nove auto sme kupovali preto aby sme don nemuseli investovat peniaze na opravy. Len manzelka nepocita rocnu prehliadku 130 € a havarijnu poistku 300€
Tak asi tak.
Klady:
Pekny vzhlad a celkom dost miesta. Dobre sedenie aj pri dlhsej ceste.
Dufam ze spolahlivost motora . No a to je asi tak vsetko.
Zapory:
Neviem kto pisal o tom ake je auto tiche. Ale asi sa neviezol v inom aute. Do 100 km sa to aj da povedat ale nad tuto hranicu je hlucnejsi ako moja stara octavka 1, 1.9 TDI. Ten stredovy "tlmic " vyfuku znie ako keby si niekto ulavoval do plechovky. Ak by som tam dal odkapovu ruru, pravdepodobne by to znelo lepsie a to nehovorim o prenasani otrasov do plynoveho pedalu. Ak by som pi ceste do Chorvatska nemal tempomat, tak by som si asi radsej objednal taxi. Radenie a prevodovka je uz na urovni Škoda 120 L. V porovnani so starsim motorom 1.6 od renaultu je tento aj napriek papierovym kW trochu lenivejši. Tak ako pisem do tych 100 km je to v pohode auto. Nie som ziadny pilot F1 a po vytoceni motora sa da v pohode aj predchadzat. Priemerna spotreba je 7,2 l, ale jazdi prevazne po meste a kratke cesty mimo mesta .
Doterajsie zavady:
Vôla na rucnej brzde - vymena zadnej brzdy v ramci zaruky
Klepanie na prednej naprave: - vymena predneho stabilizatora za novy odolnejsi model - zial iba jedneho v ramci reklamacie
Pri pomalej jazde a toceni kolies pocut piskanie: neodstranene, mechanik nic nepocuje
Preblikavanie obrazovky palubneho pc: objednane prepalenie noveho softu
Dufam, ze zavady sa odstrania v ramci zaruky a dalsie uz nebudu, lebo nove auto sme kupovali preto aby sme don nemuseli investovat peniaze na opravy. Len manzelka nepocita rocnu prehliadku 130 € a havarijnu poistku 300€
Tak asi tak.
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Renault Megane IV
-
Naposledy upravil(a) renault841 dne ned črc 14, 2019 20:44, celkem upraveno 1 x.
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Renault Megane IV
1.6 SCe se vyloženě na dálnice nehodí. Při 130 už prostě točí moc. S 1.2 TCe je to úplně o něčem jiném. Ale zase 1.6 SCe nemá problémy s krátkými trasami a městským provozem.
Re: Renault Megane IV
U mé 1.2 registrace 2017 nemám žádné potíže s krátkými trasami,do práce jezdím denně 14 km ale tankuji vervu sto, takže drahé ježdění,v parádní káře.Občas jí řádňě proženu jak se doporučuje,spotřeba je stále kolem 5.9/6.1L na sto.
MEGANE Bose Energy Tce 130
Re: Renault Megane IV
Všechno je relativni. 12 let jsem jezdil s 1,4 v megane II. Tocila MNOHEM VIC, o spatne urovni odhlucneni motoru a vlastne celeho vozu ani nemluve. Nejak si nevybavuji, ze bych to vnimal jako problem. 1,6 v Megane IV je uplne nekde jine. Mnohem nizsi otacky, galakticky lepe odhlucnene auto. Ja s tim proste na dalnici nemam sebemensi problem.renault841 píše: ↑ned črc 14, 2019 20:431.6 SCe se vyloženě na dálnice nehodí. Při 130 už prostě točí moc. S 1.2 TCe je to úplně o něčem jiném. Ale zase 1.6 SCe nemá problémy s krátkými trasami a městským provozem.
"Radenie a prevodovka je uz na urovni Škoda 120 L."
To opravdu neni, vzhledem k tomu, ze Skodovku 120L ma otec.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Renault Megane IV
Jako ten hluk mi nepřijde nějaký extrémní. Megane IV je velmi tichý. Spíš jde o to, že pokud chci nízké otáčky na dálnici a prostě klid, tak 1.6 SCe není zrovna v tomhle ideální motor. Ale i při mnohem vyšších rychlostech, než je 130 není problém se v kabině normálně bavit a celkem pohodlně cestovat.
Re: Renault Megane IV
O víkendu jsem se poprvé protáhnul megana po dálnici, takových "běžných" 160 - 170 mi přišlo úplně v pohodě (dokonce i 200 - ano musel jsem to na chvilinku vyzkoušet - nemá nějaký problém stran odhlučnění, byl jsem zvyklý na horší), na nižší střední třídu luxus.
Megane R.S. 280EDC
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Renault Megane IV
Otázka je jestli třeba Man150 nemá něco špatně, protože když popisuje takové zvuky. Já něco takového nezaznamenal ani při 180 přímo u 1.6 SCe.
Re: Renault Megane IV
Ahoj.
Ten hluk a vibrácie sa objavuje len pri tých otáčkach 3500 - 3700. Ak prekročím rýchlosť okolo 140, motor akoby sa ukľudnil aj vibrácie. Neviem možno mám jeden z prvých modelov a teraz to možno vylepšili. Za prevodovkou si stojím, určite patrí v súčastnosti medzi najhoršie. Uznávam, ta Š 120 ( mal som ju) na tom bola troška horšie ale technika je teraz už niekde inde. Uznávam ešte jednu vec a to , že dlho už použíivana nebude lebo tie motory na trhu nevydržia kôli emisným normám. Čo sa týka odhlučnenia podvozku, kolies a aerodynamického hluku, tak Megan je na tom naozaj dobre k tomu nemám žiadne výhrady.
Ten hluk a vibrácie sa objavuje len pri tých otáčkach 3500 - 3700. Ak prekročím rýchlosť okolo 140, motor akoby sa ukľudnil aj vibrácie. Neviem možno mám jeden z prvých modelov a teraz to možno vylepšili. Za prevodovkou si stojím, určite patrí v súčastnosti medzi najhoršie. Uznávam, ta Š 120 ( mal som ju) na tom bola troška horšie ale technika je teraz už niekde inde. Uznávam ešte jednu vec a to , že dlho už použíivana nebude lebo tie motory na trhu nevydržia kôli emisným normám. Čo sa týka odhlučnenia podvozku, kolies a aerodynamického hluku, tak Megan je na tom naozaj dobre k tomu nemám žiadne výhrady.
Re: Renault Megane IV
Ahoj, Megane IV - 1.5dci - 81 kW - pujceno jako nahradni auta po dobu opravy ve srovnani s Lagunou III.
- jede to nalozene usporne jako hrom /do 5 litru s nakladem/ 4.2 l poloprazdne auto zadne extra honeni co dovoli provoz a dalnice /kazdy den 100 km do prace, o vikendu 400 km s rodinou vyletem/
- bezklicovy pristup by mel byt standartem - mechanicky klicem zamknu jen dvere u ridice. Nezkoumal jsem mechanizmus jak zamknout cele auto
- nedrzi smer - najezd cca 50 tkm na budiku ale musim hlidat volant. Umi to rychle ujet ke kraji asi idelani do mesta na svacinu za volantem asi ne
- ekoteristicky panel me rozciluje - spatne radim, zrychluji ale PP ukazuje 4.2 l/100 km takze asi chyba v matrixu
- objem nenahradis - predjizdeni me malinko stresuje - uz jsem se parkrat potupne vratil zpet proste nezrychluje
- 6. st by mohl alespon trochu brzdit motorem - na dalnici musim na brzdy
Zaver pohodovy motor, hezky design venku i uvnitr, podvozek drzi pekne. ALE pokud presedlavate ze silnejsiho motoru do usporneho je to katastrofa v pripade zrychleni mezi 70 az 90 km/h - řadit řadit - nafta eko ale bez kroutaku.
- jede to nalozene usporne jako hrom /do 5 litru s nakladem/ 4.2 l poloprazdne auto zadne extra honeni co dovoli provoz a dalnice /kazdy den 100 km do prace, o vikendu 400 km s rodinou vyletem/
- bezklicovy pristup by mel byt standartem - mechanicky klicem zamknu jen dvere u ridice. Nezkoumal jsem mechanizmus jak zamknout cele auto
- nedrzi smer - najezd cca 50 tkm na budiku ale musim hlidat volant. Umi to rychle ujet ke kraji asi idelani do mesta na svacinu za volantem asi ne
- ekoteristicky panel me rozciluje - spatne radim, zrychluji ale PP ukazuje 4.2 l/100 km takze asi chyba v matrixu
- objem nenahradis - predjizdeni me malinko stresuje - uz jsem se parkrat potupne vratil zpet proste nezrychluje
- 6. st by mohl alespon trochu brzdit motorem - na dalnici musim na brzdy
Zaver pohodovy motor, hezky design venku i uvnitr, podvozek drzi pekne. ALE pokud presedlavate ze silnejsiho motoru do usporneho je to katastrofa v pripade zrychleni mezi 70 az 90 km/h - řadit řadit - nafta eko ale bez kroutaku.
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice
Re: Renault Megane IV
"- bezklicovy pristup by mel byt standartem - mechanicky klicem zamknu jen dvere u ridice. Nezkoumal jsem mechanizmus jak zamknout cele auto"
Co tim chces rici? To mechanicke zamykani je tam přece jen pro nouzove ucely, napr. vybiti dalkoveho ovladace. Jinak normalne tlacitkem na ovladaci.
Co tim chces rici? To mechanicke zamykani je tam přece jen pro nouzove ucely, napr. vybiti dalkoveho ovladace. Jinak normalne tlacitkem na ovladaci.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů