Renault 8

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
Uživatelský avatar
PEPE-K
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: ned srp 06, 2006 16:18
Bydliště: Brno - Řečkovice

Příspěvek od PEPE-K » ned srp 06, 2006 16:41

Omlouvám se za velký rozsah svého příspěvku všem, které odradila jeho délka, želbohu jsem poněkud výřečný :lol: Ale budu se snažit se malinko mírnit, slibuji :wink:
Renault R5 GTE 16V

Volantu se jen držím. Pětka se řídí srdcem...

www.renault5brno.webnode.cz

Uživatelský avatar
-=Mike=-
Starting member
Příspěvky: 97
Registrován: pon srp 08, 2005 15:57
Bydliště: Kosice SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -=Mike=- » čtv srp 10, 2006 22:57

PEPE-K píše:Omlouvám se za velký rozsah svého příspěvku všem, které odradila jeho délka, želbohu jsem poněkud výřečný :lol: Ale budu se snažit se malinko mírnit, slibuji :wink:
No ja ti len prajem aby si ta nejaka R8 nasla.. :wink:
Budes spokojny a stastny, ze sa o nieco take mozes starat :wink:
Renault 8 R.1132 r.v.:1968
Renault 8 R.1132 r.v.:1970
Renault 5 R.1222 r.v.:1973
Renault Twingo 2003 1.2 8V

Uživatelský avatar
Michal Kerndl
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: ned led 29, 2006 19:29
Bydliště: Brno

Příspěvek od Michal Kerndl » čtv srp 10, 2006 23:50

-=Mike=- píše:
PEPE-K píše:Omlouvám se za velký rozsah svého příspěvku všem, které odradila jeho délka, želbohu jsem poněkud výřečný :lol: Ale budu se snažit se malinko mírnit, slibuji :wink:

....Budes spokojny a stastny, ze sa o nieco take mozes starat :wink:
Tak tak, můžu jen potvrdit :lol:
Clio RL 1,2 (1996); R21 Nevada GTS 1,7 (1990); R19 RT 1,4e (1995); R19 16V (1995); R8 R1130 (1964); R8 R1130 (1965); R8 R1130 (1967); R8 R1132 (1969); R16 R1150 (1969); R16 TS R1151 (1970); R10 1300 R1192 (1970); R6 TL R1181 (1971); R12 TL R1170 (1972); R16 TS R1151 (1975); R15 TL R1300 (1975); R15 GTL R1300 (1976); R16 TX R1156 (1977); R20 TL R1271 (1978); R14 TS R1212 (1981); Fuego GTS 1,6 R1362 (1982); R30 TurboD R1127 (1983); Dacia 1300 (1972)

Uživatelský avatar
PEPE-K
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: ned srp 06, 2006 16:18
Bydliště: Brno - Řečkovice

Příspěvek od PEPE-K » ned srp 20, 2006 22:29

Děkuji za pěkné přivítání :wink: Vzhledem k tomu, že mám s R8 jisté, řekněme až rodinné, zkušenosti, myslím, že pocit z jeho vlastnictví mi nebude cizí :D Pánové, jste jistě zkušenější něž já a máte větší přehled, poraďte, prosím - kde se dají sehnat kvalitní náhradní díly na R8? Vynecháme-li klasické burzy, záblesky štěstí a jiné, existuje u Renaultu něco jako u Mini British Motor Heritage, které vyrábí kompletně všechny náhradní díly? Mluvím teď o takříkajíc spotřebním materiálu, jakým jsou brzdové destičky, kotouče, prasátka, tlumiče, topné jednotky a podobně... Zajímalo by mě také, zda jsou na trhu k mání zvětšené přední reflektory, resp. reflektory s většími parabolami, charakteristické pro R8 Gordini, mlhové světlomety do čela a vůbce čelo samotné, nevíte, prosím, jak se to s nimi má? Mám takový dojem, že jsem samotné světlomety kdesi na internetu zahlédl zcela nové, ale nejsem si jist. Existuje druhovýroba, kdo je vyrábí, dají se sehnat, jak? Předem vám děkuji za vaše případné rady a zkušenosti, o něž se se mnou podělíte. Zobanu zdar PEPE-K
Renault R5 GTE 16V

Volantu se jen držím. Pětka se řídí srdcem...

www.renault5brno.webnode.cz

Uživatelský avatar
Michal Kerndl
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: ned led 29, 2006 19:29
Bydliště: Brno

Příspěvek od Michal Kerndl » čtv srp 24, 2006 19:20

PEPE-K píše:Děkuji za pěkné přivítání :wink: Vzhledem k tomu, že mám s R8 jisté, řekněme až rodinné, zkušenosti, myslím, že pocit z jeho vlastnictví mi nebude cizí :D Pánové, jste jistě zkušenější něž já a máte větší přehled, poraďte, prosím - kde se dají sehnat kvalitní náhradní díly na R8? Vynecháme-li klasické burzy, záblesky štěstí a jiné, existuje u Renaultu něco jako u Mini British Motor Heritage, které vyrábí kompletně všechny náhradní díly? Mluvím teď o takříkajíc spotřebním materiálu, jakým jsou brzdové destičky, kotouče, prasátka, tlumiče, topné jednotky a podobně... Zajímalo by mě také, zda jsou na trhu k mání zvětšené přední reflektory, resp. reflektory s většími parabolami, charakteristické pro R8 Gordini, mlhové světlomety do čela a vůbce čelo samotné, nevíte, prosím, jak se to s nimi má? Mám takový dojem, že jsem samotné světlomety kdesi na internetu zahlédl zcela nové, ale nejsem si jist. Existuje druhovýroba, kdo je vyrábí, dají se sehnat, jak? Předem vám děkuji za vaše případné rady a zkušenosti, o něž se se mnou podělíte. Zobanu zdar PEPE-K
Zdravím, inu s náhradními díly je to bída. U Renaultu vás vyženou pomalu se superpětkou, že je to veterán :evil: tudíž tam bych se vůbec neobracel. Z dílů na R8 jsem objednával nedávno ve skladovém výprodeji zadní brzdové desky. Přední se mi sehnat nepovedlo. Tlumiče možná půjdou přední, možná ještě spojka na R1132, ale to nevím jistě. Kotouče jsou naprosto nedostatkové zboží. Přední světlomety na R1130(bez integrované žárovičky na parkovací světla) se daly před pár lety koupit zcela nové, jelikož se montovaly do legendární R4 ještě na začátku 90.let, před měsícem jsem si chtěl koupit ještě jedny do rezervy na R6, ale bohužel už to nešlo...možná zkusit nějaký zapomenutý sklad :lol: Co se velkých Gordini a "S" světlometů týče, tak bych dal tip na burzy ND na oldtimery v Rakousku nebo ve Francii. Možná by se daly i objednat z Francie nové, ale to by bylo v ceně 2 celých R8 :lol: U nás jsem viděl originál světlomety Cibié jen na jedné krásné žluté R8 S... 8) Jinak já si potrpím na zcela originálním stavu, takže žádné úpravy tohoto typu jsem nikdy nedělal, to bych musel sehnat origo R8 S nebo Gordini...což je u nás nemožné, takže nic :)
Clio RL 1,2 (1996); R21 Nevada GTS 1,7 (1990); R19 RT 1,4e (1995); R19 16V (1995); R8 R1130 (1964); R8 R1130 (1965); R8 R1130 (1967); R8 R1132 (1969); R16 R1150 (1969); R16 TS R1151 (1970); R10 1300 R1192 (1970); R6 TL R1181 (1971); R12 TL R1170 (1972); R16 TS R1151 (1975); R15 TL R1300 (1975); R15 GTL R1300 (1976); R16 TX R1156 (1977); R20 TL R1271 (1978); R14 TS R1212 (1981); Fuego GTS 1,6 R1362 (1982); R30 TurboD R1127 (1983); Dacia 1300 (1972)

Uživatelský avatar
PEPE-K
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: ned srp 06, 2006 16:18
Bydliště: Brno - Řečkovice

Příspěvek od PEPE-K » čtv srp 24, 2006 21:29

Chápu a respektuji, každý má svoji vizi o Renaultu jinou. Cena nových Gordini světlometů mě nepřekvapuje, ale i tak skličuje. Ale za tip na rakouské burzy, stejně jako za ostatní vstřícné rady, mnohokrát děkuji :D PEPE-K
Renault R5 GTE 16V

Volantu se jen držím. Pětka se řídí srdcem...

www.renault5brno.webnode.cz

Uživatelský avatar
PEPE-K
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: ned srp 06, 2006 16:18
Bydliště: Brno - Řečkovice

Příspěvek od PEPE-K » čtv srp 24, 2006 21:52

Cena světlometu (nebo světlometů, v tom lepším případě) Cibié činí 62 euro... Hm.
Renault R5 GTE 16V

Volantu se jen držím. Pětka se řídí srdcem...

www.renault5brno.webnode.cz

Uživatelský avatar
Michal Kerndl
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: ned led 29, 2006 19:29
Bydliště: Brno

Příspěvek od Michal Kerndl » čtv srp 24, 2006 22:00

PEPE-K píše:...ale za tip na rakouské burzy, stejně jako za ostatní vstřícné rady, mnohokrát děkuji :D PEPE-K
není vůbec zač, rád poklábosím s nadšencem pro R8 :D
PEPE-K píše:Cena světlometu (nebo světlometů, v tom lepším případě) Cibié činí 62 euro... Hm.
Mohu se zeptat na zdroj? Ta cena není tak závratná, jak jsem předpokládal... Jednou jsem zjišťoval cenu klasického předního světlometu z Francie a tehdy to bylo kolem 4000,- za jednu parabolu :roll:
Clio RL 1,2 (1996); R21 Nevada GTS 1,7 (1990); R19 RT 1,4e (1995); R19 16V (1995); R8 R1130 (1964); R8 R1130 (1965); R8 R1130 (1967); R8 R1132 (1969); R16 R1150 (1969); R16 TS R1151 (1970); R10 1300 R1192 (1970); R6 TL R1181 (1971); R12 TL R1170 (1972); R16 TS R1151 (1975); R15 TL R1300 (1975); R15 GTL R1300 (1976); R16 TX R1156 (1977); R20 TL R1271 (1978); R14 TS R1212 (1981); Fuego GTS 1,6 R1362 (1982); R30 TurboD R1127 (1983); Dacia 1300 (1972)

Uživatelský avatar
PEPE-K
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: ned srp 06, 2006 16:18
Bydliště: Brno - Řečkovice

Příspěvek od PEPE-K » pát srp 25, 2006 12:21

Těší mě, že jsem krátce po přihlášení našel spřízněnou duši :D Světlomety jsem našel na odkazu, zveřejněném na tomto foru, jmenovitě na stránkách: www.mecaparts.com, přesný odkaz přímo na světlomety je zde: http://www.mecaparts.com/Accessoires/pa ... R8&page=35
A souhlasím, ta cena není až tak závratná... Samozřejmě, není to pro začínajícího nadšence malá položka, ale vzhledem k tomu, že pokud bych R8 stavěl, tak by to bylo od základů směrem k vytyčenému cíli, s těmito světlomety bych zřejmě počítal... A navíc je na výše uvedených stránkách k nalezení vše, tedy i čtyřleflektorové čelo a mnohé další. Stačí se jen kochat... :D PEPE-K
Renault R5 GTE 16V

Volantu se jen držím. Pětka se řídí srdcem...

www.renault5brno.webnode.cz

Uživatelský avatar
-=Mike=-
Starting member
Příspěvky: 97
Registrován: pon srp 08, 2005 15:57
Bydliště: Kosice SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -=Mike=- » sob srp 26, 2006 20:10

Mozem len potvrdit, ze zhanat diely je velmi zlozite...Ale potesi, ked sa podari...A najviac potesia 100% renovacie dielou, ktore sa podari dat do povodneho stavu...
No s brzdami a podobnymi dielami je to tazke...
Ja uz davno setrim na diely z www.mecapart.... :)
No minule som cital clanok v oldtimer casopise a bola tam reportaz z renault burzy, ktora sa konala vo francuzku.. Bolo tam vsetko na co si clovek spomenie...Od novych po pouzite diely..Od srubky, cez motor renault 8 gordini 1300ccm 130k po cele Alpine...
Kto sa chce pridat moze a emigrujeme do francie :lol: :lol:
Renault 8 R.1132 r.v.:1968
Renault 8 R.1132 r.v.:1970
Renault 5 R.1222 r.v.:1973
Renault Twingo 2003 1.2 8V

Uživatelský avatar
PEPE-K
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: ned srp 06, 2006 16:18
Bydliště: Brno - Řečkovice

Příspěvek od PEPE-K » úte říj 17, 2006 19:18

Zdravím vás všechny, kteří si bez zobanu na kapotě taktéž nedokážete jízdu představit. Nevím, zda mé členství na foru nebude již po tak dlouhé době stornováno :lol: , avšak přesto v hloubi duše doufám, že se na něm přesto tento příspěvek objeví...
Chtěl bych touto cestou poprosit všechny, kdož mají s R8 nějaké zkušenosti, o radu, pomoc.
Naskytla se mi možnost koupit velice pěkný (rozumějte - na rekonstrkci) exemplář R8-ičky a čím déle nad touto nabídkou přemítám, tím více jsem pro ni nadšený...
Ptáte se, v čem je tedy problém? Vůz je vybaven motorem 956 ccm, s nímž jsem bohužel nikdy neměl tu čest. Nevím tedy, jak jede, zda s ním nejsou problémy, jak vychází ze srovnání s motorem 1132 ccm atd., což jsou však informace, které bych nerad opomněl zjistit dříve, než vůz zakoupím. Prosím, neporadili byste?
Děkuji za každý váš příspěvek.
PEPE-K
Renault R5 GTE 16V

Volantu se jen držím. Pětka se řídí srdcem...

www.renault5brno.webnode.cz

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » úte říj 17, 2006 23:47

S motorem si opravdu nedělej starosti.
I kdyby odešel díly na něj jsou, případně jsou k mání motory.
Pokud bys zrovna potřeboval nějaký do foroty, něco bych vymyslel.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Michal Kerndl
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: ned led 29, 2006 19:29
Bydliště: Brno

Příspěvek od Michal Kerndl » stř říj 18, 2006 01:16

PEPE-K píše:Zdravím vás všechny, kteří si bez zobanu na kapotě taktéž nedokážete jízdu představit. Nevím, zda mé členství na foru nebude již po tak dlouhé době stornováno :lol: , avšak přesto v hloubi duše doufám, že se na něm přesto tento příspěvek objeví...
Chtěl bych touto cestou poprosit všechny, kdož mají s R8 nějaké zkušenosti, o radu, pomoc.
Naskytla se mi možnost koupit velice pěkný (rozumějte - na rekonstrkci) exemplář R8-ičky a čím déle nad touto nabídkou přemítám, tím více jsem pro ni nadšený...
Ptáte se, v čem je tedy problém? Vůz je vybaven motorem 956 ccm, s nímž jsem bohužel nikdy neměl tu čest. Nevím tedy, jak jede, zda s ním nejsou problémy, jak vychází ze srovnání s motorem 1132 ccm atd., což jsou však informace, které bych nerad opomněl zjistit dříve, než vůz zakoupím. Prosím, neporadili byste?
Děkuji za každý váš příspěvek.
PEPE-K
Zdravím, tak nad motorem jsem nikdy moc nepřemýšlel, když jsme kupovali první R8čku, tak jsem chtěl tu starší verzi (R1130 s motorem 956ccm) Proč :?: archaičtější vzhled - interiér, chromové lišty, doplňky.. 8) samozřejmě také motor a mechanika nesou stopy dřívějšího data zrodu. Když přesedneš z R1130 do R1132, je to obrovský rozdíl. Pokrok v technice i dílenském zpracování - od převodovky (řazení je v 1132 přesnější, kratší dráhy) přes motor (samozřejmě o něco dynamičtější - jiná spojka, karburátor, tišší a jemnější chod...atd) až po konfort - R1132 má (dle mého názoru) lepší sedadla :P Rozdílů je plno...
A ještě k těm dílům - víc je jich k sehnání na R1132 (z vlastních zkušeností :) )
Michal
Clio RL 1,2 (1996); R21 Nevada GTS 1,7 (1990); R19 RT 1,4e (1995); R19 16V (1995); R8 R1130 (1964); R8 R1130 (1965); R8 R1130 (1967); R8 R1132 (1969); R16 R1150 (1969); R16 TS R1151 (1970); R10 1300 R1192 (1970); R6 TL R1181 (1971); R12 TL R1170 (1972); R16 TS R1151 (1975); R15 TL R1300 (1975); R15 GTL R1300 (1976); R16 TX R1156 (1977); R20 TL R1271 (1978); R14 TS R1212 (1981); Fuego GTS 1,6 R1362 (1982); R30 TurboD R1127 (1983); Dacia 1300 (1972)

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » stř říj 18, 2006 02:19

Osobně mám také raději starší model.
Nicméně zrovna u R8-mičky je možno bez dalšího vzájemně motory prohodit, pokud někdo netrvá na absolutní autentičnosti.
Klubová komise by takovou záměnu v případě historické testace tolerovala.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
PEPE-K
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: ned srp 06, 2006 16:18
Bydliště: Brno - Řečkovice

Příspěvek od PEPE-K » čtv říj 19, 2006 14:28

Ahoj, děkuji za vaše vstřícné a pohotové rady. Jistých rozdílů jsem si samozřejmě všiml - naše původní R8 byla z roku 1965, takže mám mnoho věcí zažitých :)
Ačkoli je zřejmě poněkud brzy se tu o něčem podobném rozšiřovat, na seznam sháněných dílů se nejspíše připojí i novější palubní deska s dvěma budíky, starší typ mi ne a ne jít do oka... :shock:
Ale zpět. Říkáte tedy, že s motorem problémy nejsou a že rozdíl je skutečně, jak jsem se dozvěděl také od majitele, minimální? Výborné! Měl jsem jisté obavy... Ale po vašem ujištění jsem již klidný :D Přesto se mi však i montáž většího motoru zamlouvá, obzvlášťě, pokud to skutečně není až tak náročné... Jaká je případná šance u nás takový motor sehnat a jaká by byla orientační cena? Můj dobrý kamarád, také velký fanoušek, hlavně však vlastník dvou Mini, nedávno sehnal motor 1,3 do jednoho ze svých "knedlíků" a cena byla příjemných 8 000 Kč - je Renault dražší, či levnější? Opět předem díky, moc mi pomáháte!
S pozdravem PEPE-K
Renault R5 GTE 16V

Volantu se jen držím. Pětka se řídí srdcem...

www.renault5brno.webnode.cz

Uživatelský avatar
PEPE-K
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: ned srp 06, 2006 16:18
Bydliště: Brno - Řečkovice

Příspěvek od PEPE-K » čtv říj 19, 2006 14:31

A málem bych zapomněl dodat ještě jednu důležitou věc - pakliže vůz pořídím, samozřejmě ihned do příslušné sekce fora dodám fotografie, abyste mohli zhlédnout, co že mi to vlastně poslední dva týdny nedalo spát :D
Renault R5 GTE 16V

Volantu se jen držím. Pětka se řídí srdcem...

www.renault5brno.webnode.cz

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » čtv říj 19, 2006 14:41

PEPE-K píše:A málem bych zapomněl dodat ještě jednu důležitou věc - pakliže vůz pořídím, samozřejmě ihned do příslušné sekce fora dodám fotografie, abyste mohli zhlédnout, co že mi to vlastně poslední dva týdny nedalo spát :D
Pokud bys byl členem, pak si na to můžeš udělat své stránky na naší doméně.
Tady: http://www.renaultclub.cz/index.php?p=members_pages
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
PEPE-K
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: ned srp 06, 2006 16:18
Bydliště: Brno - Řečkovice

Příspěvek od PEPE-K » pát říj 20, 2006 11:37

Fajn, díky za info, pakliže Renouška pořídíme, nerad bych to zakřinkul..., a bude chvilka času, rád nějakou kartu foraře založím a doplním fotkami a komentářem. PEPE-K
Renault R5 GTE 16V

Volantu se jen držím. Pětka se řídí srdcem...

www.renault5brno.webnode.cz

Uživatelský avatar
-=Mike=-
Starting member
Příspěvky: 97
Registrován: pon srp 08, 2005 15:57
Bydliště: Kosice SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -=Mike=- » ned říj 22, 2006 20:34

No a čo tak PEPE-K mať 2 modely R8..Starsi R.1130 a novši R1132 ?? Ja už nad tym premyslam :wink:
Muj tatinek mal R8 R1130 i R1132...To bolo daaavnoo..Pacili sa mi oboje...No teraz po rokoch som si aj ja kupil R8 novsiu... Ale zacinam rozmyslat, nad starsim modelom...
Niekto mi raz rozpraval, ze starsi model s mensim motorom ide viac do otacok... V praxi je to mozne... A interier ma vetsie kuzlo 60-let...
Ako spominal DDT...o motor sa neboj..Diely su... Ostatne je uz problem..
No nevzdavaj to a drzim palce dalsiemu 8smickarovy :D
Renault 8 R.1132 r.v.:1968
Renault 8 R.1132 r.v.:1970
Renault 5 R.1222 r.v.:1973
Renault Twingo 2003 1.2 8V

Jan Moravec
Člen RCČR
Příspěvky: 130
Registrován: stř zář 20, 2006 00:21

Příspěvek od Jan Moravec » pon říj 23, 2006 15:09

Vždy budu obdivovat Renaulta za to,že si klidně dovolil dát do rodinného auta už v roce 1962 šoupací okna vzadu,za to,že dokázal uzavřít chladící systém naplněný nemrznoucí směsí expanzní nádobkou přesně jako dnes,za to,že jako první dal do seriového vozu kotoučové brzdy na všechna kola.Klidně namontoval větší disky,hubené pneu,akumulátor dopředu,motor o objemu pouhých 956 ccm a s klikou pětkrát uloženou,spotřebou 6 litrů a svezením jak ve snu,vždyt tak sametový chod jsem pak už měl až v R 16,také si s kopci Vysočiny jen hrál.Na řízení,pokud si vzpomínám,byly vratné pružiny,čerstvý vzduch proudil z výdechů v rozích přístrojové desky s hranatým rychloměrem,všechno mělo své kouzlo a punc originality.I nůžkový hever,či klika na protočení motoru s klíčem na kola.Stále jsme v roce 1962.Pak jsem si pořídil krátce po sobě novější typy 1132 s motorem 1108 s kruhovými přístroji,látkovými sedadly,ale přišlo mi,že už to není ono.Motor byl takový obyčejný,ztratil pružnost a tu lehkost chodu.Později jsem ho měl v R 9 a bylo to stejné.Výkon nic moc,řadící páka stále v provozu,ale spotřeba malá.Lidé,kteří dnes hrdinně testují a stejným způsobem popisují dnešní automobily,by měli občas zavítat do historie Renaultu a věděli by,že už v roce 1965 brázdil silnice takový kočár jako byl R 16, s pátými dveřmi vzadu,variabilním interiérem,tichým motorem,díky němuž člověk vystupoval neunavený,tedy přesný opak dnešních šlágrů českých rodin,ve kterých jsou lidé agresivní,stresovaní a nikoli v pohodě.Samý plast okolo sebe,tdi pod kapotou a ....jistě mi rozumíte,to už sem nepatří.Tak ještě k tématu-nikdy na R 8 nezapomenu.

___________________________________

Renault Safrane 2.5 r.97

Uživatelský avatar
PEPE-K
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: ned srp 06, 2006 16:18
Bydliště: Brno - Řečkovice

Příspěvek od PEPE-K » úte říj 24, 2006 19:02

Byť jsme R8 (1132) měli, je pro mě osobně tento vůz stále spíše vzpomínkou na budoucnost, v níž se mi, jak doufám, zadaří tu svoji dát do provozuschopného stavu a trochu ji upravit. Cítím se jako na prahu velkého dobrodružství... Možná již do měsíce ji budu mít doma! Jak já se těším ani nelze vyslovit... :D
Asi si pro tuto příležitost pořídím speciální "adventní" kalendář, do něhož odliji znaky Renaultu a každou neděli u fotografie zapálím svíčku... :lol:
Renault R5 GTE 16V

Volantu se jen držím. Pětka se řídí srdcem...

www.renault5brno.webnode.cz

Uživatelský avatar
-=Mike=-
Starting member
Příspěvky: 97
Registrován: pon srp 08, 2005 15:57
Bydliště: Kosice SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -=Mike=- » čtv říj 26, 2006 22:59

PEPE-K píše:Byť jsme R8 (1132) měli, je pro mě osobně tento vůz stále spíše vzpomínkou na budoucnost, v níž se mi, jak doufám, zadaří tu svoji dát do provozuschopného stavu a trochu ji upravit. Cítím se jako na prahu velkého dobrodružství... Možná již do měsíce ji budu mít doma! Jak já se těším ani nelze vyslovit... :D
Asi si pro tuto příležitost pořídím speciální "adventní" kalendář, do něhož odliji znaky Renaultu a každou neděli u fotografie zapálím svíčku... :lol:

:t18: R8 pod stromcek... Poznam ten pocit...Ked som po 15 let siel si pre moju prvu R8... Mal som pocit, ze sa vraciam do casu, ked som bol dieta a vozil som sa s tatom na jeho R8...

Mozno ani nove auto by ma tak netesilo, ako vec na ktoru sa viazu spomienky.. Vzdy ked si sadnem do R8, vidim ako sedim s rodinou a cestujeme po vyletoch za rodinkou do Prahy, Tabora, Ceskeho Krumlova.... uff... Nostalgia.. Povodom mam rodicou z Ciech. :wink:
Je to uzasne auticko s velkym srdcom.., ktore nesklame.. Daj vediet hned PEPE-K ked uz bude Renca tvoja
:D
Renault 8 R.1132 r.v.:1968
Renault 8 R.1132 r.v.:1970
Renault 5 R.1222 r.v.:1973
Renault Twingo 2003 1.2 8V

Joska
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: čtv lis 17, 2005 13:05
Bydliště: Praha

Příspěvek od Joska » sob říj 28, 2006 22:47

Přídám tedy také svoji trošku do mlýna. R8 1132 jsem měl někdy po roce 1970 a zůstaly mi z ní jen ty nejlepší vzpomínky. Skvěle odpružené auto, luxusní sedačky, motor šel krásně a potichu do otáček, nádherně sedělo v zatáčkách, i když se trochu naklánělo. K motoru byl pěkný přístup, prostě byl jsem s autem nadšen. Zajímalo by mě, jak bych ho posuzoval dnes v porovnání s moderními auty. Jestli to není tak, že za mého mládí bylo lepší počasí, sníh bělejší, léto teplejší a lidi hodnější! :lol: Zkrátka na to špatné se zapomíná a dobré je ve vzpomínkách ještě lepší.

Uživatelský avatar
PEPE-K
Starting member
Příspěvky: 77
Registrován: ned srp 06, 2006 16:18
Bydliště: Brno - Řečkovice

Příspěvek od PEPE-K » sob lis 11, 2006 12:31

Ahoj všem Renaultařům,

takže... Pakliže se nic zásadním způsobem nepokazí, pro svoji R8 bych si měl jet příští víkend v neděli (19.11.) :D . Chvějí se mi ruce, jen když to tu píši, tedy doufám, že se vám budu moct již v průběhu datu následujícího týdne pochlubit s několika fotkami a infem 8) .
Do té doby se těším na jakékoli vaše příspěvky, které moji erosmičku zahřejí u srdíčka... :wink:

PEPE-K
Renault R5 GTE 16V

Volantu se jen držím. Pětka se řídí srdcem...

www.renault5brno.webnode.cz

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » ned lis 12, 2006 03:13

čau osmičkáři.

Tak PEPE-Kovi přeju dobré pořízení a nádherné první svezení :wink:

Já před týdnem stěhoval moje osmičky určené k renovaci a na díly a vzhledem k tomu, že se mi díky jednomu fajn renaulťákovi podařilo jednu ustájit v garáži, asi se brzy vrhnu na rozebírání a přípravu renovace. Čeká mě velký úkol, při kterém budu určitě potřebovat spoustu rad od kamarádů osmičkářů, ale těším se a doufám, že mi pomohou :wink:
<> Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti