Renault Mégane I 1996 - 2003
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.
Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.
Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.
Děkuji za respektování těchto pravidel.
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.
Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.
Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.
Děkuji za respektování těchto pravidel.
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Renault Mégane I 1996 - 2003
Zkušenosti s Renaultem Mégane I 1996-2003
Bohužel předchozí fórum o tomto voze je bohužel nenávratně ztraceno. Založil jsem tedy nové. Níže uvedené příspěvky jsou příspěvky majitelů Méganů přenesené z dočasných diskusí.
Bohužel předchozí fórum o tomto voze je bohužel nenávratně ztraceno. Založil jsem tedy nové. Níže uvedené příspěvky jsou příspěvky majitelů Méganů přenesené z dočasných diskusí.
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Uživatel analytic napsal:
Po té, co jsem se neuváženě ! zbavil mého milého R21 2,0l TXI, r.v. 1990 (na nátlak polovičky), jsem koupil Mégane 1.9 D , rok 1996 jako druhý majitel v ČR. Auto pochází z Belgie a nic jiného o něm, bohužel, nevím. Po stránce motoru a jízdy je vozidlo OK. Jak jsem ale, po týdnu zjistil, vozidlo má dost za sebou. Ne že by bylo nadměrně opotřebováno, ale podlahy pod koberci, kabelové svazky pod palubkou (zkrátka tam, kam hadr nemúže) je spousta jemného prachu, jako by snad bylo vozidlo po povodni nebo jezdilo na nějaké farmě. Majitel v ČR přede mnou byl starý pán a vozidlo měl rok, takhle zsdělat ho nemohl ani kdyby chtěl -asi jen jezdil a nestaral se o stav.
Nicméně první zkušenosti. Po 1000 km mi přestala spínat tlumená světla. Závada ne v pojistce ale v kombinovaném spínači-nečistroty a vypálené kontakty. U tohoto vozidla k mému překvapení svězta nespínají pomocí relátek ale přímo přes kombinovaný spínač teče celých 10 A (no opět výrobce ušetřil). Rozhodl jsem se jej opravit. K mému překvapení je oprava dosti jednoduchá, upozorňuji, že na vás navylétnou žádná pérka, spínač je kompaktní a snadno opravitelný. Vyčistil jsem,vyleštil cigárkovou bruskou, otočil přepínací kolébku, postříbřil kontakty (není nutno - ale stříbřicí roztok je k mání na www.elchemco.cz . To jen pro ty, kteří raději jdou koupit jiný (na vrakárnu), což z tohoto hlediska je zbytečný výdaj.
Další příspěvky budu uvádět s dalšími opravami a rozborkami. Přispějte se zkušeností s tímto typem.
Nicméně první zkušenosti. Po 1000 km mi přestala spínat tlumená světla. Závada ne v pojistce ale v kombinovaném spínači-nečistroty a vypálené kontakty. U tohoto vozidla k mému překvapení svězta nespínají pomocí relátek ale přímo přes kombinovaný spínač teče celých 10 A (no opět výrobce ušetřil). Rozhodl jsem se jej opravit. K mému překvapení je oprava dosti jednoduchá, upozorňuji, že na vás navylétnou žádná pérka, spínač je kompaktní a snadno opravitelný. Vyčistil jsem,vyleštil cigárkovou bruskou, otočil přepínací kolébku, postříbřil kontakty (není nutno - ale stříbřicí roztok je k mání na www.elchemco.cz . To jen pro ty, kteří raději jdou koupit jiný (na vrakárnu), což z tohoto hlediska je zbytečný výdaj.
Další příspěvky budu uvádět s dalšími opravami a rozborkami. Přispějte se zkušeností s tímto typem.
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Megane 1.9dCI/ 75kw/ 2002/ F9QK732
Chcel by som vyzvat vsetkych majitelov s tymto typom motora aby sem prispeli svojimi skusenostami a chybami ktore sa im pocas prevadzky vyskytli. Chcem Vas poziadat aby ste uvadzali aj r.vyroby a pocet km ktore ma auto najazdene.
Moje skusenosti:
- 2002/9 - 39k km - kupa, dovoz Taliansko
- 65k km - vymena EGR ventilu - 10.000 Skk - auto mi normalne zastavilo, museli ma odtiahnut.
- 90k km - zadrhavajuca sa volnobezka na alternatore - prejavovalo sa to rezonanciou klinoveho remena. Oprava 17.000Skk vratane oboch kladiek a remena.
- 95k km - 2006/01 - dnes mam auto v servise - tlkotavy zvuk od motora - po analyze mi povedali za je to servo cerpadlo. Oprava ma vyjde na 8.000 Skk.
Uvidime co to bude nabuduce...
Tak prispievajte.
Rasto,
Megane 1.9dci,
2002, 95t.km.
Moje skusenosti:
- 2002/9 - 39k km - kupa, dovoz Taliansko
- 65k km - vymena EGR ventilu - 10.000 Skk - auto mi normalne zastavilo, museli ma odtiahnut.
- 90k km - zadrhavajuca sa volnobezka na alternatore - prejavovalo sa to rezonanciou klinoveho remena. Oprava 17.000Skk vratane oboch kladiek a remena.
- 95k km - 2006/01 - dnes mam auto v servise - tlkotavy zvuk od motora - po analyze mi povedali za je to servo cerpadlo. Oprava ma vyjde na 8.000 Skk.
Uvidime co to bude nabuduce...
Tak prispievajte.
Rasto,
Megane 1.9dci,
2002, 95t.km.
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Uživatel Alibaba napsal:
1997-2002 - garážované málo používané, najeto cca 18000 km.
2002 - koupě, téhož roku upadlý prorezivělý výfuk.
2003 - prasklý chladič - výmněna
- ztráta komunikace pravé ovládací páčky - výměna
2005 - odešly destičky i kotouče - výměna
- ztrácí se olej ze serva
- čím dál větší netěsnost motoru načatá díky špatnému připáskování trubic chlazení po výměně v roce 2003
- 2x nestartuje kvůli "zaseklé pružině" ve startéru
2006 - výměna těsnění, srovnání hlavy, výměna řemenů, vyčištění startéru
K dnešnímu dni najeto 42000 - je to holt o stáří a možná o poruchovosti některých evropských značek...
Jinak skvělé auto, velmi pohodlné a prostorné s (pro mne) skvělými jízdními vlastnosti a příjemným ovládáním.
2002 - koupě, téhož roku upadlý prorezivělý výfuk.
2003 - prasklý chladič - výmněna
- ztráta komunikace pravé ovládací páčky - výměna
2005 - odešly destičky i kotouče - výměna
- ztrácí se olej ze serva
- čím dál větší netěsnost motoru načatá díky špatnému připáskování trubic chlazení po výměně v roce 2003
- 2x nestartuje kvůli "zaseklé pružině" ve startéru
2006 - výměna těsnění, srovnání hlavy, výměna řemenů, vyčištění startéru
K dnešnímu dni najeto 42000 - je to holt o stáří a možná o poruchovosti některých evropských značek...
Jinak skvělé auto, velmi pohodlné a prostorné s (pro mne) skvělými jízdními vlastnosti a příjemným ovládáním.
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Uživatel ado79 napsal:
Moje skusenosti s renaultom 1,6 66kW, r.v. 7/97 - najazdene 90t km, bez vacsich problemov, len bezna udrzba-vymena prevadzkovych kvapalin, nedavno urobena diagnostika motora-bez zavad! Stretol som sa len s malymi problemami a to - vypalena ziarovka v tlacidle vyhrievanie sedadla, a svetlo v zadnom kufri striedavo svieti-nesvieti-asi zly kontakt. Nezistil som ani ziadne problemy v zime, ked boli velke mrazy a auto parkovalo vonku. Asi som natrafil na dobry kus-dufam, ze som to nezakrikol a odteraz sa mi auto nezacne nejako extremne kazit.
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Uživatel fanda01 napsal:
Taky píšu malý příspěvek mám 1.9D rok 1996.Přivezen z Německa.U nás ho měl 1 majitel a pak já byl bouraný na přední blatník.Mám na něj najeto 11.tis a měnil jsem rozvody, přední ložisko,zadní ložisko, a náplně jinak ok.nechal tam 55Amh baterii ,je to slabota ted v těch mrazech musím vícero točit aby vůbec chyt.Jinak vše ok.
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Uživatel Gobake napsal:
megane 1.9dci 2001
Auto bolo dovezene tiež z Talianska po miernej havarke,malo najazdene 47k km.Dnes mam 107k km a až do teraz sa nevyskytli žiadne važne poruchy.Pravidelne menim olej,vzduchovz,palivovy,pelovy.olejovy filter,na 100k km vymena rozvodoveho a klinoveho remeňa aj s kladkou,cca 11000sk.Ale prečo sedim doma a čitam to tu?Auto v servise,odišlo mi turboduchadlo.V Renaulte oprava približne 50000sk,to neprichadzalo do uvahy.Robi mi to jeden fachman ktory ma firmu na turba a cena bude okolo 30000sk.Takže hlava v smutku.Okrem toho mi niečo pri vysokej rychlosti piska v prednom kolese,asi ložisko a lanka ručnej brzdy už tiež treba meniť.Takže asi tolko s mojim meganom.
Auto bolo dovezene tiež z Talianska po miernej havarke,malo najazdene 47k km.Dnes mam 107k km a až do teraz sa nevyskytli žiadne važne poruchy.Pravidelne menim olej,vzduchovz,palivovy,pelovy.olejovy filter,na 100k km vymena rozvodoveho a klinoveho remeňa aj s kladkou,cca 11000sk.Ale prečo sedim doma a čitam to tu?Auto v servise,odišlo mi turboduchadlo.V Renaulte oprava približne 50000sk,to neprichadzalo do uvahy.Robi mi to jeden fachman ktory ma firmu na turba a cena bude okolo 30000sk.Takže hlava v smutku.Okrem toho mi niečo pri vysokej rychlosti piska v prednom kolese,asi ložisko a lanka ručnej brzdy už tiež treba meniť.Takže asi tolko s mojim meganom.
- Maverick
- Člen RCČR
- Příspěvky: 192
- Registrován: stř zář 21, 2005 11:02
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Megane 1,6e Century, r.v. 1998
Dovezene z Nemecka, najazdene 130k km. Okrem beznych veci - olej, voda, remene+kladka+vodna pumpa, filtre, mi zatial najviacej starosti urobil regulacny obvod otacok ventilatora kurenia. Nakolko mam auticko s klimou vymenou odporov, alebo tepelnej poistky sa to neda opravit. Po cca 3 tyzdnoch sa to podarilo opravit. Zhrnute je to v tomto clanku http://phoenix-team.sk/car/regul.htm. Auto mam 10 mesiacov a urobil som na nom cca 10k km. A som maximalne spokojny.
Dovezene z Nemecka, najazdene 130k km. Okrem beznych veci - olej, voda, remene+kladka+vodna pumpa, filtre, mi zatial najviacej starosti urobil regulacny obvod otacok ventilatora kurenia. Nakolko mam auticko s klimou vymenou odporov, alebo tepelnej poistky sa to neda opravit. Po cca 3 tyzdnoch sa to podarilo opravit. Zhrnute je to v tomto clanku http://phoenix-team.sk/car/regul.htm. Auto mam 10 mesiacov a urobil som na nom cca 10k km. A som maximalne spokojny.
Renault Megane Century, 1998, 1,6e/66 - Asterix
Renault Megane Scenic RX 4, 2001, 1,9DCi - Obelix
Toyota Land Cruiser 120, 2005, 3l D4D - Tank
Renault Megane Scenic RX 4, 2001, 1,9DCi - Obelix
Toyota Land Cruiser 120, 2005, 3l D4D - Tank
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Tento topic byl zbytečně zamčený
Tento topic byl zbytečně zamčený a jsem rád, že jej root poté, co jsem jej založil, po počátečním uzamčení opět zprovoznil, neboť ve vláknu o scéniku jsem neviděl příliš dobrou podobnost k méganu. Přece jen je to jiné auto.
Nicméně se vrátím hned ke svému úvodnímu příspěvku (ze dne 29.12.2003). Závada na kombinovaném přepínači se opakovala - tím, že kontakty opět vlivem oxydace nespínají.
Je s podivem, že výrobce neřešil spínání silových proudů světel přes relé ale přímo kombinovaným spínačem. Řešení je v tom, že jsem se rozhodl investovat cca 200,- Kč a za pomoci manuálu instaluji spínací relátka (jakákoli autorelé - ty nejlevnější - třeba škodovácká - 3ks ) na potkávačky, mlhovky a dálková světla. Tím se tato konstrukční vada definitivně odstraní. Kdo má podobný problém a chce poradit se zapojením reléové destičky nebo poradit jak s rozborkou a sborkou kombinovaného spínače, jsem k dispozici. Jako manuál zapojení elektriky vřele doporučuji anglický text na http://jester.com.ua/renault/Megane/ - uveřejněno zde - odkazy na manuály.
Nicméně se vrátím hned ke svému úvodnímu příspěvku (ze dne 29.12.2003). Závada na kombinovaném přepínači se opakovala - tím, že kontakty opět vlivem oxydace nespínají.
Je s podivem, že výrobce neřešil spínání silových proudů světel přes relé ale přímo kombinovaným spínačem. Řešení je v tom, že jsem se rozhodl investovat cca 200,- Kč a za pomoci manuálu instaluji spínací relátka (jakákoli autorelé - ty nejlevnější - třeba škodovácká - 3ks ) na potkávačky, mlhovky a dálková světla. Tím se tato konstrukční vada definitivně odstraní. Kdo má podobný problém a chce poradit se zapojením reléové destičky nebo poradit jak s rozborkou a sborkou kombinovaného spínače, jsem k dispozici. Jako manuál zapojení elektriky vřele doporučuji anglický text na http://jester.com.ua/renault/Megane/ - uveřejněno zde - odkazy na manuály.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Muj Meganek pochazi z Rakouska, kde s nim podle servisky jezdila nejaka pani...kdyz jsem ho tenkrat pred asi peti lety kupoval, na tachometru mel 80.000km. Od te doby jsme spolu hodne zazili a najezdily, a kdyz nepocitam takove ty bezne veci jako jsou brzdy, olej, filtry, po 120.000km rozvody, tlumice a komplet cepy a silentbloky tak me auticko nikdy nezklamalo. A to uz ma najeto skoro 160.000km.
I kdyz jedna vec me trapi...na aute byly puvodne plne kotouce, ktere jsem brzy vymenil za vzduchem chlazene, ale i pres to vsechno mi porad "horely" brzdy az do te doby, nez jsem namontoval spec. kotouce od Bremba (jsou cerny, ne stribrny jako vsechny ostatni, z obsahem horciku...snad to rikam spravne) ktery snasi vyssi teploty a "nekrouti" se. Nicmene se mi porat zda, ze auti nebrzdi zdaleka tak jak by melo...
I kdyz jedna vec me trapi...na aute byly puvodne plne kotouce, ktere jsem brzy vymenil za vzduchem chlazene, ale i pres to vsechno mi porad "horely" brzdy az do te doby, nez jsem namontoval spec. kotouce od Bremba (jsou cerny, ne stribrny jako vsechny ostatni, z obsahem horciku...snad to rikam spravne) ktery snasi vyssi teploty a "nekrouti" se. Nicmene se mi porat zda, ze auti nebrzdi zdaleka tak jak by melo...
Megane 1.6
-
- Starting member
- Příspěvky: 3
- Registrován: pon kvě 01, 2006 23:46
- Kontaktovat uživatele:
Ztráta výkonu
Mám 2 roky po otci (1.majitel) Megane Break 1,9dCi r.2000. Během těch 6 let běžná údržba náplní, 2x měněné rozvody, 2x pření, 1x zadní kotouče, preventivně vodní pumpa, 1x zadní tlumiče(letos). Nebouráno, najeto 150kkm, spotřeba do 6,5l, obvykle pod 6 (a do 7,5l v Německu). Chybičky: nepoužívám ruční brzdu - lanko se někdy nevrátí a jemně přibržďuje levé zadní kolo a to se buď zablokuje nebo z destiček lítají jiskry. Špatně sedí při mokru a na sněhu se nevyhrabe tam, kde to zvládne i Škoda felicie. Často odchází žárovky (1x za rok obě H7 i obě zadní obrysové, svítím celoročně). Klady: absolutní spolehlivost (baterie už kroutí 6. rok), téměř bezúdržbové, do včerejška bezporuchovost.
Teď ke včerejšku: V Regensburgu téměř prázdná nádrž, tankuji 10L ULTIMATE DIESEL. Pak se mi podařilo při brždění z 90 zařadit za 2 (cca 6000 ot.). Po dalších 50 km se rozsvěcí kontrolka žhavení (=máš problém, navštiv servis) a rapidně klesá výkon. V místech, kde to jede obvykle 140 za 5 se plahočím 110 za 4 a hodně to kouří. Mohl jsem přetočit motor? Odešlo turbo? Natankoval jsem něco, co jsem neměl? Poraďte prosím.
Teď ke včerejšku: V Regensburgu téměř prázdná nádrž, tankuji 10L ULTIMATE DIESEL. Pak se mi podařilo při brždění z 90 zařadit za 2 (cca 6000 ot.). Po dalších 50 km se rozsvěcí kontrolka žhavení (=máš problém, navštiv servis) a rapidně klesá výkon. V místech, kde to jede obvykle 140 za 5 se plahočím 110 za 4 a hodně to kouří. Mohl jsem přetočit motor? Odešlo turbo? Natankoval jsem něco, co jsem neměl? Poraďte prosím.
Karel [Megane Break 1,9dCi]
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Ztráta výkonu
Doporučuji navštívit servis a zkontrolovat, případně nechat vymazat chybová hlášení(možné přetočení motoru) a nebo ti při tom přetočení mohl o zub přeskočit rozvodový řemen.CarlosSalinas píše:Mám 2 roky po otci (1.majitel) Megane Break 1,9dCi r.2000. Během těch 6 let běžná údržba náplní, 2x měněné rozvody, 2x pření, 1x zadní kotouče, preventivně vodní pumpa, 1x zadní tlumiče(letos). Nebouráno, najeto 150kkm, spotřeba do 6,5l, obvykle pod 6 (a do 7,5l v Německu). Chybičky: nepoužívám ruční brzdu - lanko se někdy nevrátí a jemně přibržďuje levé zadní kolo a to se buď zablokuje nebo z destiček lítají jiskry. Špatně sedí při mokru a na sněhu se nevyhrabe tam, kde to zvládne i Škoda felicie. Často odchází žárovky (1x za rok obě H7 i obě zadní obrysové, svítím celoročně). Klady: absolutní spolehlivost (baterie už kroutí 6. rok), téměř bezúdržbové, do včerejška bezporuchovost.
Teď ke včerejšku: V Regensburgu téměř prázdná nádrž, tankuji 10L ULTIMATE DIESEL. Pak se mi podařilo při brždění z 90 zařadit za 2 (cca 6000 ot.). Po dalších 50 km se rozsvěcí kontrolka žhavení (=máš problém, navštiv servis) a rapidně klesá výkon. V místech, kde to jede obvykle 140 za 5 se plahočím 110 za 4 a hodně to kouří. Mohl jsem přetočit motor? Odešlo turbo? Natankoval jsem něco, co jsem neměl? Poraďte prosím.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 3
- Registrován: pon kvě 01, 2006 23:46
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ztráta výkonu
Vyměnil jsem vzduchovou váhu - kus sacího potrubí s elektronikou - je hned za filtrem vzduchu. Výkon je zpět na normálu a stal se z něj nekuřák. Pokud má člověk desítku klíč, šroubovák, hvězdičky, kleště a aspoň jednu ruku pravou, není třeba jezdit do servisu.Šamša píše:Doporučuji navštívit servis a zkontrolovat, případně nechat vymazat chybová hlášení(možné přetočení motoru) a nebo ti při tom přetočení mohl o zub přeskočit rozvodový řemen.CarlosSalinas píše:Mám 2 roky po otci (1.majitel) Megane Break 1,9dCi r.2000. Během těch 6 let běžná údržba náplní, 2x měněné rozvody, 2x pření, 1x zadní kotouče, preventivně vodní pumpa, 1x zadní tlumiče(letos). Nebouráno, najeto 150kkm, spotřeba do 6,5l, obvykle pod 6 (a do 7,5l v Německu). Chybičky: nepoužívám ruční brzdu - lanko se někdy nevrátí a jemně přibržďuje levé zadní kolo a to se buď zablokuje nebo z destiček lítají jiskry. Špatně sedí při mokru a na sněhu se nevyhrabe tam, kde to zvládne i Škoda felicie. Často odchází žárovky (1x za rok obě H7 i obě zadní obrysové, svítím celoročně). Klady: absolutní spolehlivost (baterie už kroutí 6. rok), téměř bezúdržbové, do včerejška bezporuchovost.
Teď ke včerejšku: V Regensburgu téměř prázdná nádrž, tankuji 10L ULTIMATE DIESEL. Pak se mi podařilo při brždění z 90 zařadit za 2 (cca 6000 ot.). Po dalších 50 km se rozsvěcí kontrolka žhavení (=máš problém, navštiv servis) a rapidně klesá výkon. V místech, kde to jede obvykle 140 za 5 se plahočím 110 za 4 a hodně to kouří. Mohl jsem přetočit motor? Odešlo turbo? Natankoval jsem něco, co jsem neměl? Poraďte prosím.
Karel [Megane Break 1,9dCi]
- guseppe2
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: čtv kvě 11, 2006 09:02
- Bydliště: Moravsko - slezsko
Nafťáček
Můj megánek je dovoz z francie (po bouračce, která byla samozřejmě zatajena) r.v. 1996, 1.9D v základní výbavě. U nás ho jezdila žena 6 let a jak jsem pochopil později před velkými investicemi jej dala na protiúčet a koupila si nové auto. Provedené opravy zatím:
- výměna náplní a filtrů
- výměna žhavících svíček
- výměna obou čepů řízení + geometrie
co mě čeká:
- rozvodový řemen a kladky
- přetěsnění motoru (teče olej)
- přetěsnění převodovky (kolem tyče řazení)
- po zimě teče přední tlumič
- výměna kotoučů + obložení
- kontrola startéru
S autem jsem zatím najel cca 9000 km a jsem spokojen. Motor je sice slaboučký - nemá doping turbem - ale pro můj klidný styl ježdění je akorát, a má dobrou spotřebu. V zimě kolem 7 litrů a teď 5,6 - 6 litrů nafty (nejvíc mu chutná od Shellu) na krátké trasy do práce na nákup a tak. Na delších štrekách bere kolem 5 litrů, ale na dálnicích je to mazec, protože auto má krátkou pětku takže při 130 - 140 km/h jde spotřeba zase nahoru. Ideální na spotřebu a rychlost je tak 110 km/h, podle polohy pedálu plynu.
Takže auto dám za nějaký čas do pořádku udělám si ho k obrazu svému a dostane ho syn za 2 roky. Já koupím něco jiného a zas budu spravovat platit atd. To je úděl lidí kteří si nemohou dovolit nový vůz.
Býval jsem škodovkář (110 - 120 - Favorit) a toto je první auto zahraniční a ještě diesel. Mrzí mě ceny náhradních dílů na Renaulty, oproti Škodovce to byl šok, ale snad budou mít větší životnost. Jinak si veškeré opravy na autě dělám sám, zvlášť u mého diesela který ještě nemá žádnou složitou elektroniku.
- výměna náplní a filtrů
- výměna žhavících svíček
- výměna obou čepů řízení + geometrie
co mě čeká:
- rozvodový řemen a kladky
- přetěsnění motoru (teče olej)
- přetěsnění převodovky (kolem tyče řazení)
- po zimě teče přední tlumič
- výměna kotoučů + obložení
- kontrola startéru
S autem jsem zatím najel cca 9000 km a jsem spokojen. Motor je sice slaboučký - nemá doping turbem - ale pro můj klidný styl ježdění je akorát, a má dobrou spotřebu. V zimě kolem 7 litrů a teď 5,6 - 6 litrů nafty (nejvíc mu chutná od Shellu) na krátké trasy do práce na nákup a tak. Na delších štrekách bere kolem 5 litrů, ale na dálnicích je to mazec, protože auto má krátkou pětku takže při 130 - 140 km/h jde spotřeba zase nahoru. Ideální na spotřebu a rychlost je tak 110 km/h, podle polohy pedálu plynu.
Takže auto dám za nějaký čas do pořádku udělám si ho k obrazu svému a dostane ho syn za 2 roky. Já koupím něco jiného a zas budu spravovat platit atd. To je úděl lidí kteří si nemohou dovolit nový vůz.
Býval jsem škodovkář (110 - 120 - Favorit) a toto je první auto zahraniční a ještě diesel. Mrzí mě ceny náhradních dílů na Renaulty, oproti Škodovce to byl šok, ale snad budou mít větší životnost. Jinak si veškeré opravy na autě dělám sám, zvlášť u mého diesela který ještě nemá žádnou složitou elektroniku.
Megánek 1.9D, sice lenoch ale m?j
-
- Starting member
- Příspěvky: 4
- Registrován: čtv čer 22, 2006 08:53
Megane 1,4 16V - cívky
Byl jsem již majitelem R 19 diesel. Perfektní spolehlivé auto. 13 let bez poruchy. Pouhý základní servis.
Před dvěma roky jsem si koupil Megana 1,4 16V r.v. 2001 dovoz z Německa. Ihned se projevila porucha - začaly odcházet jedna po druhé jednotlivé cívky na každém válci. Cena 3000,-Kč za jednu. V servise mi řekli, že je to normální, u všech aut s franouzkými cívkami zn.SAGEM po ujetí 40 000 km cívky odcházejí. Ihned po vzniku Megane byly tyto modely vybavovány cívkami japonské produkce, ty vydrží do konce života auta. Soudím, že firma RENAULT měla tuto výrobní vadu uznat a všem takto postiženým cívky bezplatně vyměnit. Pokládám takový postup za solidní přístup renomovaného výrobce automobilů. Nestalo se tak. Naštěstí byla to jediná porucha, do dněšního dne šlape bez problémů.
Nevěřím německým anketám spolehlivosti automobilů.
Před dvěma roky jsem si koupil Megana 1,4 16V r.v. 2001 dovoz z Německa. Ihned se projevila porucha - začaly odcházet jedna po druhé jednotlivé cívky na každém válci. Cena 3000,-Kč za jednu. V servise mi řekli, že je to normální, u všech aut s franouzkými cívkami zn.SAGEM po ujetí 40 000 km cívky odcházejí. Ihned po vzniku Megane byly tyto modely vybavovány cívkami japonské produkce, ty vydrží do konce života auta. Soudím, že firma RENAULT měla tuto výrobní vadu uznat a všem takto postiženým cívky bezplatně vyměnit. Pokládám takový postup za solidní přístup renomovaného výrobce automobilů. Nestalo se tak. Naštěstí byla to jediná porucha, do dněšního dne šlape bez problémů.
Nevěřím německým anketám spolehlivosti automobilů.
-
- Starting member
- Příspěvky: 36
- Registrován: ned srp 27, 2006 13:59
- Bydliště: J. Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Megane 1,4 16V - cívky
Já mám taky mégana 1.9D a zajímalo by mě jestli jenom já mám takovej poruchovej motor. Protože jsem ho nechával komplet přetěsňovat a nepomohlo to a půl roku po GO je komplet KO. Olej teče ze všech šroubů, chladící kapalina se míchá s olejem z motoru. Te%d budu dávat jinej motor a doufám že to bude koněčně ok
Re: Uživatel Alibaba napsal:
Musím doplnit svůj původní příspěvek o jednu významnou zkušenost:DDT píše:1997-2002 - garážované málo používané, najeto cca 18000 km.
2002 - koupě, téhož roku upadlý prorezivělý výfuk.
2003 - prasklý chladič - výmněna
- ztráta komunikace pravé ovládací páčky - výměna
2005 - odešly destičky i kotouče - výměna
- ztrácí se olej ze serva
- čím dál větší netěsnost motoru načatá díky špatnému připáskování trubic chlazení po výměně v roce 2003
- 2x nestartuje kvůli "zaseklé pružině" ve startéru
2006 - výměna těsnění, srovnání hlavy, výměna řemenů, vyčištění startéru
K dnešnímu dni najeto 42000 - je to holt o stáří a možná o poruchovosti některých evropských značek...
Jinak skvělé auto, velmi pohodlné a prostorné s (pro mne) skvělými jízdními vlastnosti a příjemným ovládáním.
2006 - 19-20.9. vůz ukraden
http://www.renaultclub.cz/kdyz_padne_kosa_na_kamen.html
Octavia Combi 1,9 TDI (96kW) - 04´
-
- Starting member
- Příspěvky: 4
- Registrován: čtv čer 22, 2006 08:53
Re: Megane 1,4 16V - cívky
Pokračování: V březnu 2007 opět odešla jedna z cívek nedávno vyměněná po ujetí 28 tisíc km. Prostě šmejd. Opět jsem nesehnal jinou cívku než od slavného francouzkého výrobce SAGEM. Kdy a kde mám očekávat, že auto opět mi na cestě vypoví službu pro další poruchu cívky nevím.
Renault Megane 1,6e, automat
Takže taky něco přidám:
Renault Megane 1,6e 11/1996 66kW, automat. Dovezeno z D, otočeno přes
střechu. Nebyly rozbitá ani světla. Takže nový pravý prah, nová střecha,
+ trochu kitu a lak. Viděl jsem to.
Koupil jsem po opravě za 80 000 v květnu 2005, naj 6O 000.
Dnes najeto 110 000 z toho 90% po Praze.
2005: těsnění pod hlavu, nové brzd.kotouče a destičky, filtr + olej
2006: filtr + olej, svíčky Bosch
2007: 0
Takže když pominu hafo benzínu tak zatím pohoda ťuk..ťuk..ťuk
Jinak se na nic nesáhlo. Jo nová Al kola, žárovky, stěrače.......
a promáčklá kapota a dveře u Tesca........normálka.
Renault Megane 1,6e 11/1996 66kW, automat. Dovezeno z D, otočeno přes
střechu. Nebyly rozbitá ani světla. Takže nový pravý prah, nová střecha,
+ trochu kitu a lak. Viděl jsem to.
Koupil jsem po opravě za 80 000 v květnu 2005, naj 6O 000.
Dnes najeto 110 000 z toho 90% po Praze.
2005: těsnění pod hlavu, nové brzd.kotouče a destičky, filtr + olej
2006: filtr + olej, svíčky Bosch
2007: 0
Takže když pominu hafo benzínu tak zatím pohoda ťuk..ťuk..ťuk
Jinak se na nic nesáhlo. Jo nová Al kola, žárovky, stěrače.......
a promáčklá kapota a dveře u Tesca........normálka.
Renault Megane 1,6 66kW, Automatic,[img]http://images.spritmonitor.de/173787.png[/img]
Aj moj skromny prispevok
Megane Break, 1,9 dTi, r.v. 2000
Auto kupene v oktobri 2005.
Uz pri kupe malo najazdene 150.000 km. Teraz je stav 207.000 km.
Hned po kupe som preventivne dal vymenit rozvodovy remen, vodnu pumpu a naplne.
Asi po mesiaci po kupe zacali problemy so startovanim (nic vazne, vzdy naskocil, akurat som ho musel dlhsie tocit).
Potom zisteny vadny snimac otacok kluky (motylik) - vymena.
Postupne som vymenil predne tlmice a ich ulozenia, capy riadenia a ramena+tycky riadenia (zbytocne! - buchanie sposobovali silentbloky na stabilizatore - za par korun) - vsetko spolu s pracou asi 10.000 sk
Od vtedy zatial ziadne neplanovane opravy (olej a filter menim kazdych 15.000 km).
Po prvych subjektyvnych dojmoch sa moj nazor na moj megan obratil k dobremu
Klady:
1. nizka spotreba (kombinovana 5,6l)
2. zatial spolahlivost
3. slusny vykon
4. dostatocny priestor (a hlavne velky kufor s rovnym nakladacim priestorom)
Zapory:
1. hlucnost (traktor)
2. urcite by sa este nieco naslo, ale dnes mam dobru naladu
Auto kupene v oktobri 2005.
Uz pri kupe malo najazdene 150.000 km. Teraz je stav 207.000 km.
Hned po kupe som preventivne dal vymenit rozvodovy remen, vodnu pumpu a naplne.
Asi po mesiaci po kupe zacali problemy so startovanim (nic vazne, vzdy naskocil, akurat som ho musel dlhsie tocit).
Potom zisteny vadny snimac otacok kluky (motylik) - vymena.
Postupne som vymenil predne tlmice a ich ulozenia, capy riadenia a ramena+tycky riadenia (zbytocne! - buchanie sposobovali silentbloky na stabilizatore - za par korun) - vsetko spolu s pracou asi 10.000 sk
Od vtedy zatial ziadne neplanovane opravy (olej a filter menim kazdych 15.000 km).
Po prvych subjektyvnych dojmoch sa moj nazor na moj megan obratil k dobremu
Klady:
1. nizka spotreba (kombinovana 5,6l)
2. zatial spolahlivost
3. slusny vykon
4. dostatocny priestor (a hlavne velky kufor s rovnym nakladacim priestorom)
Zapory:
1. hlucnost (traktor)
2. urcite by sa este nieco naslo, ale dnes mam dobru naladu
Renault Mégane Break (kombi) 1,9 DTi, 72 kW
r.v. 2000
r.v. 2000
-
- Experienced member
- Příspěvky: 855
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
libelius:megane 1,6e /96r 66kw
NAZDAR! Tak aj ja pridám pár mojich skúseností s Meganom. Bol to
dovoz z Nemecka-jedna majitelka. Najazdených pri kúpe(jar 2005)
113000 km teraz cez 132000 km
Hnet po kúpe som menil olej a pravdaže vyšlo najavo že je krivá hlava, tak som to dal spravit aj s výmenou remeňa aj kladky.No smolu som mal na mechanika-po zložení motora mi vrela voda!!!Tak to dal znova rozobrat a dat dokopy a zatial to drží. Pravdaže som potom menil všetky rýchlospojky za sk-pásky, bo nič nedržali,Aj som zmenil mechanika:-)) Potom som vymenil filtre-pelový, vzduchový, sviečky. Po polroku začal tiect chladič-výmena za nový a odvzdušnovací ventil pri termostat sa odtrhol-nahradil som ho iným. Niečo neskor sa uplne odlomil pravý zadný tlmič, boli ešte pôvodné--kúpil a vymenil za nové. Tento rok som menil palivový filter-jasné že tie svorky boli zničené tak som musel filter prepojovať hadičkami s sk.páskami. Počas leta začala tiect prevodovka cez snímač spiatočky, odlomený bol závit --naštastie šiel vybrat a som ho vymenil hnet aj s olejom.Ps:V prevodovke bola voda aj olej, vraj je to u renaultoch bežné, ked majú nabehané kopu km!! Teraz začiatkom jesene som mal potopu v aute-zatekalo cez šíber. Hadičky sa nejak moc pokrútili a neodtekala potom voda. Pravda pozabudol som ešte na pár drobností ako sú-odtrhnuté lanko kapoty, ventilátor kúrenia nešiel-predrané odpory, zadné svetlá svietili ako vianočný stromček-chyba v kontaktoch zaseknutá ručná brzda, zaseknuté pz dvere--nejde centralne ručne sa dajú otvoriť, pomaly dožíva pôvodná batéria 40ah 330a.
dovoz z Nemecka-jedna majitelka. Najazdených pri kúpe(jar 2005)
113000 km teraz cez 132000 km
Hnet po kúpe som menil olej a pravdaže vyšlo najavo že je krivá hlava, tak som to dal spravit aj s výmenou remeňa aj kladky.No smolu som mal na mechanika-po zložení motora mi vrela voda!!!Tak to dal znova rozobrat a dat dokopy a zatial to drží. Pravdaže som potom menil všetky rýchlospojky za sk-pásky, bo nič nedržali,Aj som zmenil mechanika:-)) Potom som vymenil filtre-pelový, vzduchový, sviečky. Po polroku začal tiect chladič-výmena za nový a odvzdušnovací ventil pri termostat sa odtrhol-nahradil som ho iným. Niečo neskor sa uplne odlomil pravý zadný tlmič, boli ešte pôvodné--kúpil a vymenil za nové. Tento rok som menil palivový filter-jasné že tie svorky boli zničené tak som musel filter prepojovať hadičkami s sk.páskami. Počas leta začala tiect prevodovka cez snímač spiatočky, odlomený bol závit --naštastie šiel vybrat a som ho vymenil hnet aj s olejom.Ps:V prevodovke bola voda aj olej, vraj je to u renaultoch bežné, ked majú nabehané kopu km!! Teraz začiatkom jesene som mal potopu v aute-zatekalo cez šíber. Hadičky sa nejak moc pokrútili a neodtekala potom voda. Pravda pozabudol som ešte na pár drobností ako sú-odtrhnuté lanko kapoty, ventilátor kúrenia nešiel-predrané odpory, zadné svetlá svietili ako vianočný stromček-chyba v kontaktoch zaseknutá ručná brzda, zaseknuté pz dvere--nejde centralne ručne sa dajú otvoriť, pomaly dožíva pôvodná batéria 40ah 330a.
Startovanie
Ahojte,
pisal som vo svojich prispevkoch, ze som mal problemy so startovanim. Bol to uvolneny rozvodovy remen! Oprava rychla a lacna
Takze poucenie z vlastnych skusenosti, nevyhadzovat zbytocne peniaze na drahe servisy a suciastky, ale ist od najlacnejsieho riesenia.
pisal som vo svojich prispevkoch, ze som mal problemy so startovanim. Bol to uvolneny rozvodovy remen! Oprava rychla a lacna
Takze poucenie z vlastnych skusenosti, nevyhadzovat zbytocne peniaze na drahe servisy a suciastky, ale ist od najlacnejsieho riesenia.
Renault Mégane Break (kombi) 1,9 DTi, 72 kW
r.v. 2000
r.v. 2000
-
- Starting member
- Příspěvky: 35
- Registrován: sob pro 31, 2005 21:35
- Bydliště: Trnava, B.Smetanu 6, SR
skúsenosť s Renaultom
Ľudkovia, toto som mal čítať predtým ako som kúpil Renault Megane Combi 1.9dTi, r.v.10/2001, výkon 59kw. Ja som už na ňom vymenil okrem motora tuším už všetko. Nové kotúče vpredu i vzadu, domček riadenia, snímače teploty nasávaného vzduchu, relé žhavenia, snímač teploty motora, kladky a rozvody, kladka alternátora, teraz pre istotu je niečo s prevodovkou, mechanik tvrdí, že to sú nejaké ložiská a keďže ide meniť semerink pod prevodovkou, tak už pozrie i na to. To je hrúza. A že vraj auto s rytmom života. Už nikdy v živote!!
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: skúsenosť s Renaultom
Hmmm... zajímavý názor... mě přijde, že se nejedná o nijak zvláštní opravy, zvlášť pokud má auto víc najeto, což asi má... půlka z toho je běžná údržbaJaroslav Kollár píše:Ľudkovia, toto som mal čítať predtým ako som kúpil Renault Megane Combi 1.9dTi, r.v.10/2001, výkon 59kw. Ja som už na ňom vymenil okrem motora tuším už všetko. Nové kotúče vpredu i vzadu, domček riadenia, snímače teploty nasávaného vzduchu, relé žhavenia, snímač teploty motora, kladky a rozvody, kladka alternátora, teraz pre istotu je niečo s prevodovkou, mechanik tvrdí, že to sú nejaké ložiská a keďže ide meniť semerink pod prevodovkou, tak už pozrie i na to. To je hrúza. A že vraj auto s rytmom života. Už nikdy v živote!!
Navíc při koupit staršího vozu vždy počítám s investicí do opravy
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů