Renault Clio III 2005- 2012

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Renault Clio III 2005- 2012

Příspěvek od DDT » ned dub 09, 2006 21:15

Zkušenosti s Renaultem Clio III 2005- dosud
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
deekay
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: úte dub 10, 2007 15:01
Bydliště: Nové zámky

Příspěvek od deekay » úte dub 10, 2007 15:40

Je mi cťou, že som prvý, kto prispeje postehy o Cliu III :D

Naše je konkrétne Espression 1,4 16V.
Autíčko je oproti pôvodnému cliu zvnútra o poznanie vačsie, hlavne vzadu.

Motor je dostatočne svižný ale musím mu vytknúť pomalú reakciu elektroniky. Ináč klasický 16 ventil: ťahá až dosť vysoko.

Pri takomto krátkom sprevodovaní by sa hodila šestka pretože pri piatom stupni a 130 km/h je asi 4300 otáčok čo je podla mňa privela, hlavne kvôli spotrebe. Tá je trochu vyššia ako som čakal, ale nie nejak neúnosne (1,4 a 100 koní, niekde sa to muselo prejaviť :D)..

K prevodovke mám viac pripomienok: radiaca páka je dlháááá. Je asi o 5cm kratšia ako na favorite čo je neuveriteľné. Mne osobne to vyhovuje ale kúsok z nej mohli ubrať.
Radenie je veľmi presné ale trochu zvláštne - zvuky typu "RUP" sú bežnou súčasťou preraďovania a je skoro nemožné preraďovať rýchlo (neviem čím to je ale podľa mňa francúzi nevedia robiť prevodovky :D).

Momentálne mám na Cliu najazdených cca 10tis. km a absolvoval som prvú servisnú prehliadku. Bolo zistené, že mám chladiacu kvapalinu na minime. Ale vraj je to v poriadku. Okrem toho žiadne problémy. Snáď len indikátor parkovacej brzdy si raz myslel, že je zatiahnutá pričom nebola :D

Celkovo som s autíčkom veľmi spokojný hoci teraz som už v pár veciach múdrejší: napr. by som si už nekúpil najvyššie Renault autorádio ktoré má problém sa občas rozhodnúť či vie alebo nevie načítať MP3 CD a nie je schopné vypísať názov skladby bez stlačenia tlačidla... (defaultne vypíše len napr. ALB01 TR25, a z toho teda nie som múdry) za tie prachy: ruky preč!! Pokojne za to mohol byť kvalitny zosík, repráky aj subwoofer a nie 15W šmejd. Aspoňže zvuk je OK.

Zdar :D

madit
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pát říj 12, 2007 11:09

CLIO III

Příspěvek od madit » pát říj 12, 2007 11:34

zdravím Vás

Vlastním clio III authentic a v decembri prejdem do 3 roka leasingu. Doteraz som nemal vážnejší problém - doteraz.

Asi pred 2 mesiacmi som mal menší stret s osamelým kolíkom vedla cesty v rámci mikrospánku. Nič vážne - výmena predneho plastu, svetla átď - oprava 65 tisíc. Este pred opravou - kedze som na aute mohol chodiť- sa sem-tam rozsvietila kontrola tlaku oleja spolu s kontrolkou "stop". V múdrej knižke je napísané, aby som skontroloval stav kvapalín a ked je vsetko v poriadku, mám sa obrátit na servis renault-pricina bude v inom.
Hlavna vec je, ze po oprave to robilo stále a vyskytol sa aj dalsi problem a to ze pri štartovaní po otočení klucikom zacne "ťahať" ale motor nenaskočí (z 15 pripadov to spraví 1x).
Tak som zavolal do servisu, objednal sa, dali to na diagnostiku a vymenili nejaký regulátor otáčok- s tým že všetkému je na vine on.
Vyšiel som zo servisu a po 20 kilometroch zase kontrolka a asi po 5. naštartovaní zase "ťahá" do prázdna.
Takže neviem. Neviem koľkokrát si budem este musiet dat dovolenku, kedze inokedy do servisu nemôžem.

Inak s autom som spokojný.

sud
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon pro 17, 2007 11:26
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Spokojenost....

Příspěvek od sud » úte pro 25, 2007 13:46

Jak jsem se tu zmiňoval v jiném tématu:

Mám třídveřové Clio dynamic plus (1,6l, 110k), jízdní vlastnosti za jedna, prostor na segment vozů, v jakém se nachází, velice luxusní, překvapilo mě místo pro nohy vzadu.

Co se týče vozu: Musím souhlasit s absencí šestého stupně, protože při povolené rychlosti 130 jdou otáčky trochu výš a s tím i spotřeba. Spotřeba - rozhodně neodpovídá údajům, které uvádí výrobce :wink: Převodovka - nějak si na ni nemůžu zvyknout, rozhodně by mohla být kratší a taky přesnější. Zažil jsem o hodně lepší. Dobrý nápad při rozsvicování bočních světel do zatáček, ale zezačátku docela nezvyk, nemluvě o řidičích, kteří jedou proti mně, když zatáčím, musí je to značně oslňovat. Dále ještě zhoršená viditelnost při couvání, dozadu toho opravdu není moc vidět přes malé zadní okno a velké C-sloupky, ale to je subjektivní názor.

Jinak mírná nespokojenost s kvalitou potahů u zmíněné verze, naopak veliká spokojenost s použitým "plastem" v interiéru!! Mám najeto 15 000 a z problémů pouze ojedinělé nesepnutí podsvícení přístrojové desky, ale vyřeší to "restart" :wink:

Závěrem ale musím říct, že jsem s tímto vozem nadmíru spokojen, snad tomu bude tak i nadále...

František Viesner
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: stř čer 04, 2008 18:57
Bydliště: Brná 22,Potštejn

Příspěvek od František Viesner » stř čer 04, 2008 19:18

Renault Clio III je mým prvním novým automobilem vůbec. Udělaljsem si radost do důchodu a koupil si nové auto. Bohužel jsem si zcela neuvědomil, co to je NOVÉ AUTO s výrazně méně výkoným motorem neý bylo "staré" auto.
Ke koupi jsem se rozhodl protože jsem chtěl auto s nižší spotřebou. Můj strý vůz měl obsah 2 litry a jednalo se o čtyřkolku Subaru Impreza. Proto jsem si z počátku připadal v Cliíčku na silnici velmi nezvykle. Zpočátku také spotřeba nového miláčka byla vyšší než jsem čekal, ale po ujetí 10000 km se začalo vše dost výrazně mněnit. Je pravda, že jsem si také zvykl, ale řekl bych, že i motor si zvykl i na mně.
Dnes jsem spokojen jak s jízdními vlastnostmi, s místem ve voze kam se vejdou i dva vnuci na sedačkách a jeden uprostřed na sedáku, tak i spotřeba je vyhovující. Jen jsem zvědav, na kolik vyjde výměna žárovek a jiná běžná malá údržba, kterou doporučuje výrobce provést v autorizovaném servisu a kterou jsem si u bývalých autíček dělal sám.
Takže díky za CLIO, které bych doporučil všem zájemcům z řad důchodců.

makud
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pát čer 20, 2008 21:37
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od makud » stř čer 25, 2008 13:06

Moje clio je v zakladni vybavě s motorem 1.2 55kw a mám najeto po 3 letech asi 25tisic a musim to zatim zaklepat ale vše funguje jak má. Nemám tam prakticky nic v elektrice co se okýnek a zrcátek týče, takže se ani moc pokazit nemuže. Akorát mě ztrochu štvou kola který maji divnej rozměr.. 15palců s profilem 65 je v poho... ale při šířce 165 to vypadá jako kdyby misto kol mělo auto brusle :roll: ..

nell
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: ned čer 29, 2008 02:24
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

renault clio grandtour 1.2 16V

Příspěvek od nell » ned čer 29, 2008 02:42

zdravim, taky sem pridam svuj dojem z tohohle renaultika, a jako zenska mam asi jina meritka:-)
nedavno jsem si poridila renault clio grandtour 1.2 16V, motor je hodne slabounky, ale do mesta staci. Obrovskym plusem je prostornost a obrovsky kufr, na vetsi nakupy jako delany :wink:
ovladatelnost je perfektni a lehka, takze i pro me v podpadkach je lehky i podelne zaparkovat nebo nekam zacouvat :D
pro zapometliky je supr automaticky rozsveceni svetel nebo upozorneni na to ze nejste pripoutani ( to me ale rozciluje :lol: )
co se tyce vzhledu davam 1* moc se povedl.
tak to je muj nazor...no jo zenska no
:D :D :D
renault clio grandtour 1.2 16V

Katmai
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: úte srp 26, 2008 22:43

Renault Clio III po první servisní prohlídce

Příspěvek od Katmai » úte říj 07, 2008 19:15

Je tomu rok, co jsem si pořídil Renault Clio III 16V 55kW a protože jsem právě ustál první záruční prohlídku, podělím se o své dojmy.
Co se týká vzhledu (vnějšího i vnitřního) a pohodlí osobně nemám co vytknout. Na rozdíl od některých příspěvatelů tady mi vůbec nevadí ta spousta plastů, protože jsou provedeny kvalitně, nic nevrzá a neskřípe, navíc je to snazší na údržbu. Prostoru pro cestující je dostatek a to i vzadu (na nohy i hlavu) :D .
Mám zatím najeto cca 16 tis. km bez jediné poruchy nebo problému. Motor je spolehlivý, i když 1,2 55 kW není žádný trhač asfaltu. Protože ale jezdím prakticky výhradně po městě a dálnici kliouš ochutná opravdu výjimečně, nemůžu si stěžovat. Spotřeba se od začátku pohybuje na 6,5 po městě, a to většinou s klimatizací.
Četl jsem tady, že francouzi neumějí udělat převodovky. U mně bylo řazení taky zpočátku dost tuhé, ale tak po 3 tis. km je přesné a lehké, i když taková Octavia je přece jen o stupínek lepší.
A teď co mi vadí: Na středovém panelu pod ovládači topení začal oprýskávat :!: lak , což mně při dnešním stavu výrobních technologií dost překvapilo. U Renaultu to asi vědí, protože v rámci garančky bez mrknutí oka prohlásili, že objednávají nový.
Co ale považuji za nápad naprosto šíleného konstruktéra je umístění rezervního kola pod kufrem. Rezervu stejně nevyndáte bez toho, abyste nevyházeli celý kufr na cestu, navíc bude totálně zasviněná a to se nezmiňuju o měření tlaku během roku. Žádná úspora místa v kurfu v tom nehraje roli, tak nevím...
Další překvapení: stěrače díky přesahující kapotě nezvednete dále než 10 cm od čelního skla :shock: .
To jsou ale spíše kosmetické drobnosti a auto kvúli nim stát nezůstane. Celkově musím říci, že jsem spokojen.
První servisní prohlídka v AutoDoležal Ostrava (výměna oleje, pylového filtru, kontrola): 4 600 Kč.

intago
Junior member
Příspěvky: 138
Registrován: pát lis 28, 2008 15:00

šrotovné

Příspěvek od intago » čtv čer 11, 2009 09:52

já do toho půjdu protože můj favouš už na STK nesmí. Koupil bych nové stejně. Radost ale nemám, Clio má nyní 20 000 slevu, ale tu jistě zruší, když budou mít odbyt a ještě budu muset čekat na úřadech i šrotovišti, znám své Pappenheimské. Nikdo nyní nákup nepřizná, ale jak to vypukne, bude větší mela než na Slovensku :-(
Nebo mám koupit nové Polo, poradte.

ITexpert
Člen RCČR
Příspěvky: 2456
Registrován: ned led 11, 2009 17:18
Bydliště: Stochov

Re: šrotovné

Příspěvek od ITexpert » čtv čer 11, 2009 10:04

intago píše:já do toho půjdu protože můj favouš už na STK nesmí. Koupil bych nové stejně. Radost ale nemám, Clio má nyní 20 000 slevu, ale tu jistě zruší, když budou mít odbyt a ještě budu muset čekat na úřadech i šrotovišti, znám své Pappenheimské. Nikdo nyní nákup nepřizná, ale jak to vypukne, bude větší mela než na Slovensku :-(
Nebo mám koupit nové Polo, poradte.
Kup clio ... muzes porovnat polo a clio na silnici atd. a uvidis myslim si ze komfortnejsi svezeni je v tom novem cliu nez v novem polu ale je to vec nazoru :wink: svez se porovnej a je to!!!
Renault R11 1,4 Turbo 105k - r.v. 1984

Dodge Intrepid 3,5V6 - denni vozitko - r.v. 1993

ITexpert

Pandora
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: stř čer 03, 2009 21:07

Příspěvek od Pandora » sob čer 13, 2009 20:30

Dnes jsem byl v salonu a překvapilo mě, že na Cliu III ten stěrač před řidičem šek odtrhnout od skla jen na vzdálenost několika cm, ten druhý šel normálně zvednout celý, čím to?
To musí být při čištění nebo škrábání ledu dosti nepraktické, ne?

Uživatelský avatar
angelo
Experienced member
Příspěvky: 518
Registrován: pát kvě 15, 2009 20:01

Příspěvek od angelo » pon čer 15, 2009 20:42

čo sa týka tých stieračov, tak na megane III a udajne aj na novom cliu to funguje tak ,že pri vypnutom motore a aj spínacej skrinke, treba dať ovladač stieračov do najrýchlejšej polohy a stierače sa vysunú nahor. potom, že sa dajú odklopiť. kedže clio ešte nemam ,tak som to nemohol overiť , ale mohli by to skusiť tý čo majú Clio III a dať vedieť či to tak funguje.

Pandora
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: stř čer 03, 2009 21:07

Příspěvek od Pandora » pon čer 15, 2009 21:32

Tak jsem se ptal prodejce a prý stěrač nejde moc odklopit, aby jej někdo neukradl. Je to taková ochrana.
Co se týká té polohy na nejrychlejší rychlost, tak to prý nefunguje, ale nejdříve tvrdil, že jo.

intago
Junior member
Příspěvky: 138
Registrován: pát lis 28, 2008 15:00

autokoutek.cz

Příspěvek od intago » pon čer 22, 2009 12:40

tak jsem tam ženu posadil do Clia(co to slovo znamená??) Nejdřív říkala, že má klaustrofobii. Ale posunul jsem ji na doraz dozadu a sklopil sedačku, a už to brala. Pola ještě nemají, až koncem července, ale prodejce autoenge byl arogantní.
Akorát mi vadí a to je problém snad většiny nových aut, že je strop níž než u favouše a sklopené sklo se tlačí na nos a asi se špatně utírá zevnitř, ne?
Ale elegantnější auto jsem nesehnal v téhle kategorii, vy ano.
tAK SE MÁM CO TĚŠIT, AŽ TEN ŠRUMEC S ŠROTOVNÝM VYPUKNE, JEŠTĚ, ŽE MÁM ZNÁMÉHO NA ŠROTIVIŠTI, BUDE TO JAK ZA TOTÁČE...

intago
Junior member
Příspěvky: 138
Registrován: pát lis 28, 2008 15:00

A JEŠTĚ

Příspěvek od intago » pon čer 22, 2009 12:47

když jsem koukl pod kapotu, nevěděl jsem, zda je to benzinák či diesel. Ani svíčka se prý nedá vymětit svépomocí. Já, co si vše dělám sám, i výfuky na ulici měním..., táklo řazení v převodovce :?
Jo a Clio má 4 válce a 16vhntilů a vyšší výkon něž ten tříválec WV

Pandora
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: stř čer 03, 2009 21:07

Příspěvek od Pandora » pon čer 22, 2009 21:31

Když se sedí na místě u řidiče, doporučuji vyzkoušet odklopit tu sluneční clonu, člověk musí téměř uhnout hlavou, aby se vyhnul.

Pandora
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: stř čer 03, 2009 21:07

Příspěvek od Pandora » pon čer 22, 2009 21:34

Jestli bude šrotovné, stále není jisté, pokud nebude do října - do voleb - už podle mě nebude vůbec. A pokud bude, co když prodejci zdraží?

Cop se týká toho místa nad hlavou a vzdálenost hlavy k oknu, takv tom je lepší nová Fabie, tam je místa dost, ale zase má to čelní okno nějaký malý, je to výhled jak z tanku. Prostě všude je něco.

intago
Junior member
Příspěvky: 138
Registrován: pát lis 28, 2008 15:00

Valibuk

Příspěvek od intago » úte čer 23, 2009 08:27

Fabie? Fuj, je to Valibuk! Ošklivější auto se Škodovce nepovedlo :?
A líp by bylo, když šrotovné nebude, protože po Novém roce bývají velké slevy a ty by zanikly a to běhání po ouřadech a tlačenka ve šrotovišti, nechci tam stát celou noc :(
ZATÍM sice nikdo nedává zájem najevo, ale znám své Pappenheimské, bude hůř jak bylo na Slovensku!

Pandora
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: stř čer 03, 2009 21:07

Příspěvek od Pandora » úte čer 23, 2009 20:58

Taky záleží na ceně - pokud Renault využije šrotovného a zdraží...

intago
Junior member
Příspěvky: 138
Registrován: pát lis 28, 2008 15:00

atermální skla

Příspěvek od intago » úte čer 30, 2009 14:52

potřeboval bych atermální skla, aby se mi nepřehříval interier a nemusel zbytečně pouštět klimatizaci. Lze je objednat a za kolik?

intago
Junior member
Příspěvky: 138
Registrován: pát lis 28, 2008 15:00

Renault odpověděl:

Příspěvek od intago » úte črc 07, 2009 09:20

U verze nové Clio nelze bohužel objednat atermální sklo.Vozidlo je vybaveno sériově tónovaným sklem , které odráží 15% světla a tepla.

Uživatelský avatar
Tomlu
Junior member
Příspěvky: 192
Registrován: pát říj 31, 2008 11:21
Bydliště: Kolínsko

Re: Renault odpověděl:

Příspěvek od Tomlu » stř črc 08, 2009 15:47

intago píše:U verze nové Clio nelze bohužel objednat atermální sklo.Vozidlo je vybaveno sériově tónovaným sklem , které odráží 15% světla a tepla.
Lze, ale pouze u nejvyšší verze Dynamique a jen pro zadní 3 skla (zadní spolujezdci a pátý dveře).
Renault CLIO V 1.0 TCe 67kW Intens - rv. 08/2021
Renault CLIO Grandtour 1.2 TCe 87kW Intens/BOSE - rv. 02/2018, červená flamme, LED Pure Vision, R-link Evolution
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Intens - rv. 03/2015 - R.I.P.
Renault CLIO Grandtour 1.2 16V 55kW Expresion - rv. 10/2008 - R.I.P.

ClioRS2009
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon říj 12, 2009 14:50

Clio Sport 2009

Příspěvek od ClioRS2009 » pon pro 21, 2009 16:50

Zatím mám najeto 1100km, takže jej ještě trochu šetřím.

Zvukový projev do 4000 nic moc až potom to začíná být zajímavé a při rychlejší jízdě pomáhá pípnutí před omezovačem, což je přijemné.
Motor je oproti minulému trošku přepracován a to pomohlo k tomu, že motor má plynulejší nástup do otáček a více krouťáku odspodu. A trochu se i přeskládaly převody.

Jsem rád, že jsem nepřiplácel za CUP podvozek, jelikož auto užívám i do města, kde bych trpěl. Tohle je celkem komfortní. A při jizdě s předváděčkou jsem se přesvědčil, že toho i hodně dokáže a ESP zasahuje opravdu v krajních situacích, ve kterých se Clio dostává s velkým úsilým Laughing

Jinak poloha za volantem optimální, skvěle tvarovaný volant s měkčenou kůží a řadička hned po ruce, která se výborně drží. Sedačky(ne Recara) s bederkou příjemně drží tělo, jen ve výšce ramen chybí opora. Ale výhoda je, že budou příjemné i na delší cesty po dálnici.

Brzdy jsou absolutně bez chyby kotouče o průměru 312mm vpředu s pomocí Brembo brzdičů dodávají auto velkou jistotu. Přitom nemají tak rychlí nástup, jako třeba u Volva, takže se dá účinek krásně dávkovat.

No a spotřeba, jelikož s autem nemám moc najeto, tak jsem osciloval od 8l na okresce (90km/h tempomat), 12l dálnice až 20l 1,5hodiny v koloně.

Ale co vím, tak předváděčka jezdila mezi 12 - 14l a to jí nikdo moc nešetřil.

Abych nezapomněl na zápory, tak za tu chvíli mi vadil malý rejd kol.

intago
Junior member
Příspěvky: 138
Registrován: pát lis 28, 2008 15:00

dík, ale

Příspěvek od intago » úte pro 29, 2009 12:33

ta spotřeba se mi zdá velká, zvl.při 90ti, já jsem příznivec jezdit do 6 l. Jaký máš vlastně motor? Mě stačí ten nejslabší
Hlavně aby byla poč.roku nějaká akce, všichni nabízejí už ted, i šrotovné, ale Renault jakoby nic :(
Nenapadá mě ale žádná jiná volba než Clio

ITexpert
Člen RCČR
Příspěvky: 2456
Registrován: ned led 11, 2009 17:18
Bydliště: Stochov

Re: dík, ale

Příspěvek od ITexpert » úte pro 29, 2009 19:40

intago píše:ta spotřeba se mi zdá velká, zvl.při 90ti, já jsem příznivec jezdit do 6 l. Jaký máš vlastně motor? Mě stačí ten nejslabší
Hlavně aby byla poč.roku nějaká akce, všichni nabízejí už ted, i šrotovné, ale Renault jakoby nic :(
Nenapadá mě ale žádná jiná volba než Clio
má sporta ve 2,0 takže to bere kapku více, clio je rozumná volba, vždy je otázkou co od auta chceš:-) změna ... zatím vím o 1,2TCE 100k, že bude plnit EURO 5 ale to je pro tebe nepodstatna informace, cena si myslímzůstane ale například nový megane bude za 249 900,- s 6ti airbagama mechanickou klimou atd... to bude mazec ... už se na něj těším jednoznačnej bestseller přístiho roku
Renault R11 1,4 Turbo 105k - r.v. 1984

Dodge Intrepid 3,5V6 - denni vozitko - r.v. 1993

ITexpert

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host