Espace III

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Stepaan
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pon led 09, 2006 16:23

Příspěvek od Stepaan » pon pro 04, 2006 18:49

Ahoj!
Mám dotazík na tachometr v Espacu III. Vím, že to tu už někdo psal, ale zaboha to nemůžu najít... Občas se mi stává, že mi tachometr začne při jízdě ukazovat rychlost 0 km/h. Po chvíli na něm začnou lítat čísla jako 187 km/h, když se zrovna ploužím po zasekané magistrále v Praze :) A další věc... Připadá mi, že k téhle chybě OPRAVDU dochází jen na magistrále mezi Vltavskou a Václavákem. Opravdu! Nemůže třeba chytat nějaké interference nebo tak něco? Připadám si jak v Aktech X! :D
Dík za odpověď.
Štěpán

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 638
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Víťa Malina » úte pro 05, 2006 08:31

hehe, to mi připomělo, jak naše stará Š105 nikdy nenastartovala před jedním domem (ani kontrolky se nerozsvítily), stačilo ji odtlačit 10 metrů a naskočila okamžitě.
pardon na Off topic
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre

Uživatelský avatar
Stepaan
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pon led 09, 2006 16:23

Příspěvek od Stepaan » úte pro 05, 2006 09:50

Když už jsme off topic, moje stará Baccara se sama zamykala u kamaráda v kempu u Berounky. Šla odemknout jen mechanicky. Ale zpět k Espacu...
Ocenil bych tu pomoc s tachometrem. ;-)
Kromě toho mám ještě jeden dotaz. Mám na palubce funkci "Clear view" pro "odrosení" oken. Připadá mi, že když ji zapnu, jakoby poklesne výkon motoru. Něco jako když naskočí klima. Nevíte, co se vlastně při zapnutí téhle funkce děje? Navíc mám dojem, že tohle odmlžování oken je daleko rychlejší, než když na ně jen naplno pustím teplý vzduch nasměrovaný ovladačem na okna... Dík.
Štěpán.

josef01
Člen RCČR
Příspěvky: 458
Registrován: pon čer 20, 2005 12:54

Příspěvek od josef01 » úte pro 05, 2006 12:23

Stepaan píše:Když už jsme off topic, moje stará Baccara se sama zamykala u kamaráda v kempu u Berounky. Šla odemknout jen mechanicky. Ale zpět k Espacu...
Ocenil bych tu pomoc s tachometrem. ;-)
Kromě toho mám ještě jeden dotaz. Mám na palubce funkci "Clear view" pro "odrosení" oken. Připadá mi, že když ji zapnu, jakoby poklesne výkon motoru. Něco jako když naskočí klima. Nevíte, co se vlastně při zapnutí téhle funkce děje? Navíc mám dojem, že tohle odmlžování oken je daleko rychlejší, než když na ně jen naplno pustím teplý vzduch nasměrovaný ovladačem na okna... Dík.
Štěpán.
předpokládám, že "klesnou" otáčky pouze při volnoběhu při běžné jízdě to nepoznáš. To je z důvodu vyššího odběrem el. energie.

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9701
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » úte pro 05, 2006 14:08

Stepaan píše:Když už jsme off topic, moje stará Baccara se sama zamykala u kamaráda v kempu u Berounky. Šla odemknout jen mechanicky. Ale zpět k Espacu...
Ocenil bych tu pomoc s tachometrem. ;-)
Kromě toho mám ještě jeden dotaz. Mám na palubce funkci "Clear view" pro "odrosení" oken. Připadá mi, že když ji zapnu, jakoby poklesne výkon motoru. Něco jako když naskočí klima. Nevíte, co se vlastně při zapnutí téhle funkce děje? Navíc mám dojem, že tohle odmlžování oken je daleko rychlejší, než když na ně jen naplno pustím teplý vzduch nasměrovaný ovladačem na okna... Dík.
Štěpán.
Ona doopravdy sepne klima ;-) Další věc, která se stane je, že se uzavřou průduchy které nejsou směrovány na na okna.
Díky zapnuté klimatizaci dochází také k separaci vodní páry a tím i rychlejšímu odmlžení.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Stepaan
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pon led 09, 2006 16:23

Příspěvek od Stepaan » úte pro 05, 2006 14:47

Ona doopravdy sepne klima Wink Další věc, která se stane je, že se uzavřou průduchy které nejsou směrovány na na okna.
Díky zapnuté klimatizaci dochází také k separaci vodní páry a tím i rychlejšímu odmlžení.
No! To jen dokazuje, jaký vychytávky má v sobě to auto zakomponovaný. Je fakt, že je až neuvěřitelný, jak rychle se ztrácí zamlžení, vezmeme-li v úvahu tu obrovskou plochu čelního skla... Já toho Espace miluju! ;-) :-D

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 747
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » čtv pro 07, 2006 20:46

Stepaan píše:Já toho Espace miluju! ;-) :-D
Hele, ty seš do toho Espace ještě větší blázen než já... :lol:
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Stepaan
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pon led 09, 2006 16:23

Příspěvek od Stepaan » pon pro 11, 2006 10:10

Po tom co jsem si přečetl tvou reportáž z Matra Muzea tvrdím, že zdaleka nejsem! :-D Good work. A návod na výměnu žárovek v panelu je taky super, už mě jich taky pár vyhořelo a chystám se na jejich výměnu. Jen jsi neuvedl, že občas není vadná žárovička, ale že je vlastně spálený tišťák pod ní. V tom případě pomůže žárovku napájet trochu vedle, kde jsou spoje ještě v pořádku. Ale stejně dík, alespoň nemusím hodiny laborovat, kudy se do palubky leze... ;-)
Štěpán

coolio
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: pát lis 10, 2006 18:00
Bydliště: Praha

Tachometr

Příspěvek od coolio » úte pro 12, 2006 17:22

Nevím jestli jsem to už psal, můj problém s tachometrem byl v tom že odešlo čidlo v převodovce (a byť je v autě ABS - doufám - tak se rychlost vozu nebere z jeho čidel). Nejenže občas za jízdy vypadla rychlost vozu, ale někdy i během stání naskočila rychlost, i když jen mírná (řekněme do 15kmh).

Ad pneumatiky - taky šilhám po 17kách, dokonce někdo má Espace na 18kách, ale přece jenom, po dlouhém přemýšlení asi obuju lité 15tky, kvůli komfortu a většímu obvodu. Předběžně mířím na Alessio Spider na Semperitech SpeedComfort. Budu pilně šetřit do jara a uvidíme co povolí peněženka. Jinak, teoreticky spočítané hodnoty průměru kola, podle rozměru pneu:
Ráfek Šířka Výška % Výška cm Průměr cm
15 215 65 27,95 66,05
16 225 55 24,75 65,39
15 205 65 26,65 64,75
17 215 50 21,50 64,68
18 235 40 18,80 64,52
17 235 45 21,15 64,33
16 215 55 23,65 64,29
18 225 40 18,00 63,72
15 195 65 25,35 63,45
17 225 45 20,25 63,43
16 205 55 22,55 63,19
15 205 60 24,60 62,7

coolio
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: pát lis 10, 2006 18:00
Bydliště: Praha

Mlžení skel

Příspěvek od coolio » úte pro 12, 2006 17:42

Ještě k mlžení skel - zvlášť teď na podzim za deštivého října a listopadu se mi mlžila skla, nepříjemné je to u trojúhelníkových předních skel, kudy se dívá do zrcátek. Potom jsem vždy na chvíli pouštěl klimatizaci, aby vysušila vzduch co jde na okna. I když ho zároveň zchladila, rosení zmizelo během chvilky. Není hned nutné pouštět Clearview, na můj vkus dělá moc kravál.

TomSek
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon pro 12, 2005 11:08

Příspěvek od TomSek » stř pro 13, 2006 11:59

zdravim,
rozhodnul jsem si pořídit espace 2.0i16V ´99 (taknějak doufám, že 3 - 4 roky mi vydží bez větších problémů .. :lol: ), ale zajímá mne, kolik může mít tento typ hmotnosti přívěsů na tažném - co jsem hledal různě tak tam bylo od 1500 do 2.1 t ... máte někdo přesné informace ? :) Ď.

rejnok
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob led 06, 2007 22:58

Příspěvek od rejnok » sob led 06, 2007 23:07

Asi budu porizovat Grand Espace. Jen nevim, jestli maj jit do IV nebo III. Kolik ma max. na taznem serie III s motorem 2.2dci? Ten posledni, IV, ma maximalne dve tuny, coz potrebuji. Jak je na tom trojka? Tahate s Espacem nekdo neco tezsiho obcas?

rejnok
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob led 06, 2007 22:58

Příspěvek od rejnok » sob led 06, 2007 23:08

aha, koukam, ze se TomSek pta na to same, tak sorry :-)

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 743
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Espace III nebo IV

Příspěvek od wilczek » ned led 07, 2007 10:04

rejnok píše:Asi budu porizovat Grand Espace. Jen nevim, jestli maj jit do IV nebo III.
Nejdříve si obě auta vyzkoušej, sedni si do nich a projeď se, neopomeň vyšší rychlost. Přímo Ti neporadím, protože bych nazlobil pravověrné zastánce Espaců z Matry. Každopádně, co se týče tahání přívěsů, všeobecně je dobré pouze auto s malým převisem zádi. Tedy koule ať je co nejblíže zadní nápravy. Poměr hmotnosti auta a přívěsů co nejvyyšší ve prospěch auta. Důležité jsou nekompromisní brzdy.

rejnok
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob led 06, 2007 22:58

Příspěvek od rejnok » ned led 07, 2007 10:55

No tak ja primarne asi jsem pro IV generaci, po te, co jsem zde vycetl o predchozich modelech si myslim, ze bych na to nemel nervy. Slo mi spis o to, jeslti ta III. generace utahne take 2t a jestli bych teoreticky mohl usetrit a koupit ji.

Uživatelský avatar
Stepaan
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pon led 09, 2006 16:23

Příspěvek od Stepaan » ned led 07, 2007 20:35

Jde tu ještě o jednu věc. Před měsícem jsem musel měnit celou převodovku a spojku. V několika servisech mi nezávisle na sobě řekli, že obojí je u Espace III silně poddimenzované a spočítené na 5 let provozu, pak je nutná oprava... S dvoutunovým přívesem bych se s převodovkou loučil mnohem dřív...

rejnok
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob led 06, 2007 22:58

Příspěvek od rejnok » ned led 07, 2007 21:18

Proc francouzi vsechno pocitaji na 5 let? U Volva 740 mam originalni spojku a to auto je z roku 1988. Nerezne, elektrika neblbne a vzdycky vsude dojede. Skoda jen, ze volvo nevyrabelo MPV...

prominte, musel jsem si ulevit...

nicmene v technickych specifikacich renault espace iv ma, ze utahne dve tuny, takze by na to mel byt i dimenzovan. Samozrejme ne kazdy den ale parkrat do roka by to snad *mohlo* prezit, ne? A kolik ma tedy na kouli generace III? I kdyz jak to tak vidim, tak kupovat starsiho renaulta je asi silenstvi, co?

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 743
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Převodovka - životnost

Příspěvek od wilczek » pon led 08, 2007 05:55

K té převodce ještě něco. Dle výrobce není nutno (u Espace IV) měnit olej v převodovce po celou dobu životnosti. Zkušený automechanik mi k tomu řekl: Je to tak. Nemusíš jej měnit a najezdíš 300 000 Km. Pokud chceš najet více, vyměň olej každých 100-150 000 km a bude sloužit mnohem déle.

Uživatelský avatar
Stepaan
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pon led 09, 2006 16:23

Příspěvek od Stepaan » pon led 08, 2007 09:29

Tak to jsem teda měl asi OPĚT smůlu na kus! Hehe. Nicméně. Jsem druhý majitel toho auta. Prvního jsem neznal, ale soudě podle servisní knížky a celkového stavu vozidla byl velký pečlivka. Olej měnil pravidelně. Motorový i převodový. Přesto mi odešel diferenciál a spojka (obojí zároveň) skoro přesně ve 140 tisících. Jen 3000 km po výměně nového převodového oleje.

:EDIT: Aha, nevšiml jsem si, že mluvíš o fázi IV... ;-)

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9701
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pon led 08, 2007 10:58

Stepaan píše:Tak to jsem teda měl asi OPĚT smůlu na kus! Hehe. Nicméně. Jsem druhý majitel toho auta. Prvního jsem neznal, ale soudě podle servisní knížky a celkového stavu vozidla byl velký pečlivka. Olej měnil pravidelně. Motorový i převodový. Přesto mi odešel diferenciál a spojka (obojí zároveň) skoro přesně ve 140 tisících. Jen 3000 km po výměně nového převodového oleje.

:EDIT: Aha, nevšiml jsem si, že mluvíš o fázi IV... ;-)
Pozor na výměny olejů v převodovkách. Renault je háklivý na specifikaci oleje a použití nesprávného způsobí přesně to, co popisuješ (spojky se to pochopitelně netýká.
Mnoho servisů tohle neví, takže je dobře je na to upozornit. V praxi jsem se setkal už s mnoha takovými případy, kdy po výměně oleje s nesprávnou specifikací odešla převodovka.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Stepaan
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pon led 09, 2006 16:23

Příspěvek od Stepaan » pon led 08, 2007 11:03

Pozor na výměny olejů v převodovkách. Renault je háklivý na specifikaci oleje a použití nesprávného způsobí přesně to, co popisuješ (spojky se to pochopitelně netýká.
Mnoho servisů tohle neví, takže je dobře je na to upozornit. V praxi jsem se setkal už s mnoha takovými případy, kdy po výměně oleje s nesprávnou specifikací odešla převodovka.
Objevily by se pak v oleji nějaké nečistoty? Piliny nebo něco takového. Já měl po těch několika tisících (bylo to vlastně 6500 km od výmeny) olej úplně v porádku...

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9701
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pon led 08, 2007 11:05

Stepaan píše:
Objevily by se pak v oleji nějaké nečistoty? Piliny nebo něco takového. Já měl po těch několika tisících (bylo to vlastně 6500 km od výmeny) olej úplně v porádku...
Mohou ale nemusí. Přijde na to, co odejde.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

trainster
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: úte led 09, 2007 20:26

Zdravim

Příspěvek od trainster » úte led 09, 2007 20:55

Predem chci pozdravit a podekovat vsem za tyhle stranky,) velmi uzitecne a zajimave informace. Mam moznost se pracovne vozit v Renault Espace III, r.v. 1997 2.2dt. byl koupen cca pri 70 000km, nyni je uz 163 000km. bylo to dovezeny z nemecka. za tu dobu co to mame, tak se resil nejaky problem se spojkou, dosud neni spraveny, rikam tomu jizda ze struhadlem. nevim presne co tam ze ja problem ale pry ta soucastka stoji okolo 25 000 v renaultu. struhadlovy zvuk je kdyz zacina zabirat turbo tak to ma takovy jako chrastivy zvuk.
kapajici olej okolo sroubu na vaně se vyresil prevrtanim noveho zavitu a novy sroub.
kdyz zapnu klimu tak to celkem smrdi, na jare udelame vymenu filtru, ale prej je to hodne narocna operace je tam najit )))
jinak klasika, po nastartovani kontrolka airbagu, dvakrat na oprave, porad to dela, ignorujeme. akorat ted strasi to ekg, dneska pokus o napojeni na diagnostiku nevysel, zopakujeme priste.
nedavno vypadl cely predni levy blinkr na dalnici, sehnali jsme pouzitej, stalo to tak 1000. drzi to tam nejaka pruzinka ktera se nejak odepnula, na druhe strane pruzina chybi, blinkr drzi.
jak sem tady nekde cetl ze v nekterych mistech se projevuje nejaka zavada tak to mame presne v praze na jednom dvore, kde auto pravidelne nestartuje. zorvna dneska to bylo opet, ale po par hodinach zkouseni, toceni naprazdno a ani naznaku chyceni, jsme rozdelali pojistkovou skrin, vse zkontrolovali a auto nastartovalo.
pri kontrole motoru je nekde unik nafty v oblasti spadu, jak je zhavic, tak je to cely od nafty, musi se to dat do opravy, servis v ostrave. neznackovy. problemy ze startovanim souvisi z pumpou na leve strane, ktera nekde nabira vzduch, takze doporuceno pred nastartovanim napumpovat, a melo by jit nastartovat, uvidim rano.
jinak se stal nekdy v lete celkem zasadni problem,. zasekl se klic v zapalovani. nesel otocit, nastartovat, vypnout nic. varianta Renault assitance zamitnuta. sehnali jsme zamecnika co do toho delal, prijel, rozmontoval to, vzal si zamek, cekal sem celou dobou v aute, cca 3 hodiny, a dojel namontoval a vsecko v poradku, nejaky vypadeny valecek nebo neco takoveho. oprava stala 900.)
jinak ted je praskla leva pruzina nebo to je tlumic ? ale vubec to neni poznat, obcas to bouchne, jinak to nepoznam. vymena obou cca 10 000 v nezn servisu.
jinak spokojenost, jede to jak ma, radio, dalkovy vse funguje na vybornou. az se nekdy divim. akorat ta spojka a tekouci nafta a uvidime co nam rekne diagnoza.
snad se to da precist, pisu to z notebooku atd)

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 747
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » úte led 09, 2007 21:24

Dobrý čtení, první půlka je prostě popis typickýho Renaulta. Levně koupíš a pak průběžně platíš. Máš-li štěstí, průběžně platíš málo. Nemáš-li, brečíš jak želva.
Druhá půlka jenom potvrzuje radu kamaráda, který nám před koupí Espace III řekl, že turbodiesel nad 100000 km nekupovat. Tímto připíjím chilským vínem na zdraví Oty Rollingera a za tuto bezva radu mu děkuju 8) .
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

trainster
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: úte led 09, 2007 20:26

Příspěvek od trainster » úte led 09, 2007 21:59

chtel sem se jeste zeptat, nahradni dily kdyz schanim, tak idealni je treba pomoci servisu ucastnenych v projektu autofranc ? samozrejme idealni je usetrit, treba vymena tech pruzin ma vyjit na cca 10 000, ja jen abych sel treba do spravnyho topicu ))) diky za tip. jeste jedna vec, tesneni se prodava v sade nebo jde koupit treba tesneni jen na pravy predni dvere ? diky za tip )

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host