Espace III

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » čtv kvě 04, 2006 07:27

Stepaan píše: Tomáš Langer: Jezdí u vás tři? :wink:
Správně! Jako vítěz máš u mě pivo na srazu 8)

A k tomu je u nás ještě jedna J63-ka, ale tu nepočítám, jednak má stejného majitele, jako ten šestnáctiventil, jednak mu momentálně stojí na dvoře a čeká na prodej ;-)
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Stepaan
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pon led 09, 2006 16:23

Příspěvek od Stepaan » pát kvě 05, 2006 14:57

Mám další dotazík... Dá se nějak jednoduše dostat do palubky (Espace fáze III)? Nesvítí mi jedna žárovička pod centrálním megadisplayem a jedna poblikává do rytmu drncání.
A je možno se šetrně dostat k centrálu zadních dveří (ne pátých)? Jedny se mi centrálně neodemykají (aspoň, že se centrálně zamykají)...

Dík za cenné rady

Štěpán

Igor
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pon říj 18, 2004 20:39

Příspěvek od Igor » sob kvě 06, 2006 22:06

Děkuji,převodovka zatim sice špatně ale slouži,počkam až odejde uplně.Co se tyče hučeni tak napinaci kladka klinoveho řem. a když ji sundaly tak zjistlose že huči take nejspiš rozvodovy řetěz,což se stava vzacne a musi to bejt zrovna u mne! Sada stoji 18 000 + 7 000 nap.kladka klinoveho. A museji vyndat motor! Ohledně palubky tak měl jsem nikde manual stručnej,prace asi na 40 min. Sundat kryty reprod. pod tim jsou šrouky pak jak maš vlevo od volantu tlacitka tak vyndat celej blok a pod tim take šr. Skusim najit ten manual pak se ozvu,jelikoz jak dal už ne vzpominam.

Igor
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pon říj 18, 2004 20:39

Příspěvek od Igor » sob kvě 06, 2006 22:15

Rozvody ve 130 asi neuslyšiš,spiš ložisko kola nebo nove pneu,co s dveřma ne poradim,u 5 jsem musel šetrně vylomit cele obloženi :cry: .Už jsem sehnal nahradni.

Uživatelský avatar
Stepaan
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pon led 09, 2006 16:23

Příspěvek od Stepaan » sob kvě 06, 2006 23:39

Za tu palubku dik, zkusim se na to mrknout...
Ad hučení: Ložiska ani pneu to bohužel nebudou, protože když vyřadím, tak to přestane... :cry:
A nevím, jestli je to normální zvuk, ale kdykoliv přidám prudčeji plyn, ozývá se někde velmi slabé, jakoby kovové spojité šustění... Jakoby tření... Nevim, jak to popsat a taky jsem nikdy nejel v jiném Espasu, abych věděl, jak má znít :) Jestli máte někdo podezření, co by to mohlo být, budu vděčen... Děkuji

Štěpán

suchos
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: úte led 10, 2006 22:34
Bydliště: Přerov

Příspěvek od suchos » ned kvě 07, 2006 21:20

Stepaan píše: A je možno se šetrně dostat k centrálu zadních dveří (ne pátých)? Jedny se mi centrálně neodemykají (aspoň, že se centrálně zamykají)...

Dík za cenné rady

Štěpán
Rozdělával jsem zadní dveře u Espace ll - jsou tam dva šroubky dole, potom jeden šroubek v madlu dveří, tam jsem se dostal po vycvaknutí umělohmotné krytky. Ještě jsem musel sundat kliku okna, která je též zacvaknutá. Nakonec jsem použil trochu síly a celé to vysadil směrem nahoru. Možná to bude podobné Luděk
Espace J637 rv 1993 2.2i

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Renault ESPACE IV 2.0 T - benzín turbo by wilczek

Příspěvek od DDT » čtv kvě 25, 2006 19:11

Po 10 letém vlastnictví vozu R21 NEVADA jsme chtěli zakoupit jiný, novější. Vybírali jsme napříč vozovým parkem tohoto světa bez předsudků k jakýmkoliv výrobcům. Naše požadavky byly: Vyšší posed typu MPV, velké otevírací střešní okno, čelní okno vysunuté dopředu, nejlépe s bočními okénky před dveřmi, posuvný volant v podélném směru, řadící páka na podlaze a né v prodloužené přístrojovce, aby byl dostatek místa na pravou nohu řidiče. Tyto požadavky splňoval pouze ESPACE IV. generace. Cena nového vozu byla nad naše finanční možnosti. Ojetiny s potřebnou výbavou (střešní okno) se pohybovaly v ceně nad 500 KKč, tak jsme opravili NEVADU s tím, že budeme čekat, až ESPACE IV slevní. Kontrolovali jsme inzertní servry jak u nás, tak AUTOSCOUT24 a čekali na vhodný vůz. Ten se s pomocí Boží objevil v Kolíně n. R. za 11 000 EUR. Byl z 02/2003 v provedení PRIVILEG s otevírací střechou, metalýza, xenony, nebouraný, najeto 140 KKm, rezervní zimní gumy na discích, servisní knížka, vyměněný rozv. řemen. Bylo to nepochopitelné, neuvěřitelné a dokonce nám vydržel neprodaný skoro týden, než se sehnaly fin. prostředky. Vůz náz vyšel i s dovozem po vlastní ose a se všemi souvisejícími náklady vč. přihlášení něco přes 330 KKč. Tak obšírně toto popisuji, poněvadž za cenu o něco málo nižší se prodávají vozy minulé generace a staršího data. Všem zájemcům doporučuji nespěchat a hledat. To, že vozy prvně zakoupené v ČR jsou dražší při koupi z 2. ruky je sice fakt, ale ať si je kupuje kdo chce. Vozy z Německa jsou při stejném kilometrovém proběhu v lepším stavu (neznají naše cesty), interiéry zachovalejší a servisní kázeň je tam zaručenější, tachometry se před prodejem běžně nestáčejí. Náš vůz byl (nejen) intériérově jako nový, na STK potvrdili velmi dobrý stav podvozku, vše bez koroze.
Zatím jsme najeli kolem 3 KKm s těmito zkušenostmi: Vůz má vynikající jízdní vlastnosti, nekompromisní brzdy, stabilní podvozek, maximálně pohodlná sedadla, o výhledu není nutno mluvit. Velký rejd usnadňuje parkování a otáčení. Spotřeba benzínu byla při cestě z Německa 8,3 L/100 Km při obvyklé rychlosti cca 130 km/h. Při popojíždění v obci je spotřeba 9,5-10,5 l/100 Km bez zaplé klimatizace. Minimální spotřeby jsme dosáhli při cestě Orlová-Sedmihorky-Kuks-Orlová 7,3 L/100 Km, cestovní rychlost ale málo kdy překračovala 100 Km/hod. Je v tom ale zahrnuto popojíždění po silnicích Českého ráje. Další výlet do Jižních Čech s využitím dálnice a povolené rychlosti řízené tempomatem byl se spotřebou 8 L/100 Km. Pravidlem zde je, že na dálnici spotřeba rostla, na okreskách klesala. Při tomto výletu jsme měli sundaný střešní nosič zavazadel, který v základním složeném stavu slouží jako spojler a zdálo se nám, že při vyšší rychlosti je spotřeba bez něj vyšší. (Už je namontován zpět) Spotřebu dle palubního počítače jsme ověřili měřením a výpočtem, je v řádu 0,1 L/100 km přesná. Pro úplnost uvádím, že auto jezdilo zde obsazené dvěmi osobami, na výletech bez zadních sedadel (sloužilo co by hotel).
Motor: Má úctyhodný zátah. Je to turbo VOLVO-RENAULT na který jsou rozporuplné názory s ohledem na životnost hydraulických zdvihátek. Měřil jsem spotřebu oleje a tato byla při popojíždění cca 0,25 l/KKm, při kombinovaném provozu 0,15 l/KKm. V motoru je ELF 10W/40, tedy polosyntetika. Mechanik z RENAULTU mi radí, s ohledem na hydraulická zdvihátka + turbo a budoucí životnost motoru, přejít při výměně na plnou syntetiku. Zvažuji použití 5W/30, motor extrémně nezatěžuji (mám 47 let). Uvítám každou zodpovědnou radu a zkušenost.
Před koupi auta jsem uvažoval takto: Lépe koupíme benzín než naftu. Bývá levnější. Následně přestavíme na sekvenční LPG a budeme jezdit levněji než na naftu. Jenže teď se přestavby bojím. Životnost výfukových ventilů a sedel, které nejsou na plyn stavěné, se dá udržet částečnou jízdou na benzín SHELL V-POWER nebo přidáním aditiva. Bojím se ale vlastního zásahu do motoru. Sací potrubí vypadá, že je s hlavou jeden odlitek a nevím, jak (a hlavně kam) by dopadly špony při vrtání a závitování otvorů vstřikovačů. Sklon potrubí je do válců a při otevřeném ventilu by tam špona spadla. Dále se také mluví o zvýšení spotřební daně na LPG. Zde také uvítám každou dobrou radu.
Nyní budu chtít vyřešit celodenní svícení po nastartování tak, aby nepohasla palubovka a tím i digitachometr. Pokud se mi to podaří, udám postup.
Četl jsem na stránkách, že ESPACE je fandovské auto, je tomu opravdu tak. Zdravím všechny ESPACISTY a přeji mnoho zdaru. St.W
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
Pema
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: čtv zář 08, 2005 21:09

Potíže s rezervou

Příspěvek od Pema » sob kvě 27, 2006 00:02

Mojí drahé polovičce se podařilo prorazit novou přední pneu u Našeho Espace r 1995,říkal jsem si nerozčiluj se nejde o život .Ale když jsem zjistil,že rezervu nevyndam protože je to celé zarezlé a nemám to za co vymněnit zmrzl mi na tváři už tak nucený úsměv,navíc když jsme museli čekat na kamoše asi 2 hodiny až přijede s moji zimní pneu.Doporučení:Všichni si to zkontrolujte protože až mate defekt je pozde.
Doma jsem se pak k rezervě dostaval další 2 hodiny!-šlo by to i na ceste ale nevozím sebou žadné nářadí protože stejně nic neumím opravit-nyní už alespon zaklad sebou vozím! :D

Uživatelský avatar
Stepaan
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pon led 09, 2006 16:23

Příspěvek od Stepaan » úte kvě 30, 2006 10:26

DDT: Mohu se zeptat, jaký máš obsah motoru?
Začínám si totiž myslet, že jsem s dvoulitrem trochu prohloupil. Nejsem žádný závodník, ale po R25 V6 třílitru mi přijde, že Espace z r. 1997 dvoulitr prostě vůbec nejede, a se zapnutou klimatizací se přímo plouží. Navíc musím více šlapat na plyn. Jestli je moje úvaha správná, s autem naloženým na dovolenou a zapnutou klimatizací bych se ve finále dostal na přibližně stejnou spotřebu jako s třílitrem. (Pokud bych si odpustil můj oblíbený automat :) )

Mimochodem, v manuálu k mému Espacu se píše, že s tím střešním nosičem složeným jako zadní křídlo stoupá spotřeba o 9 %. :wink:

A za 330 000 Kč Privilége! Tichá závist! :oops:

Uživatelský avatar
Regis
Senior member
Příspěvky: 1871
Registrován: pon pro 27, 2004 19:05
Bydliště: UK

Příspěvek od Regis » úte kvě 30, 2006 11:15

Stepaan píše:DDT: Mohu se zeptat,...
DDT sem ten prispevek pouze presunul, puvodne byl od uzivatele St.W (tedy pokud to byla reakce na prispevek od DDT tady nahore)

Pokud je to turbo benzin, tak je to 2.0 l

Cim nalozenejsi auto, tim mensi relativni spotreba silnejsiho motoru, nemusis ho tak honit... na druhou stranu v novem Espace se velke sestivalce delaji jen s automatem, takze nevim jak to nakonec vyjde se spotrebou... Nicmene ten 2.0T je 4 valec a vyrabi se i s manualni 6° prevodovkou.

viz.: http://www.renault.cz/nove_vozy/espace/
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano :(
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » úte kvě 30, 2006 21:52

Stepaan píše:DDT: Mohu se zeptat, jaký máš obsah motoru?
Začínám si totiž myslet, že jsem s dvoulitrem trochu prohloupil. Nejsem žádný závodník, ale po R25 V6 třílitru mi přijde, že Espace z r. 1997 dvoulitr prostě vůbec nejede, a se zapnutou klimatizací se přímo plouží. Navíc musím více šlapat na plyn. Jestli je moje úvaha správná, s autem naloženým na dovolenou a zapnutou klimatizací bych se ve finále dostal na přibližně stejnou spotřebu jako s třílitrem. (Pokud bych si odpustil můj oblíbený automat :) )

Mimochodem, v manuálu k mému Espacu se píše, že s tím střešním nosičem složeným jako zadní křídlo stoupá spotřeba o 9 %. :wink:

A za 330 000 Kč Privilége! Tichá závist! :oops:
Motor je 2.0L turbo, 120 KW. Rozjíždí se od cca 1 500 ot. slušný zátah má od 2 000 ot. od kterých má konstantní točivý moment (charakteristika je na stránkách renaultu). S autem 1,8 tuny zahýbe o dost lépe než motor 2,2 L benzín s autem R21 Nevada (cca 1,3 tuny), které jsem měl před tím.
Srovnej výkon a točivý moment svého 2-litru. Nicméně s tou Nevadou jsem jezdil o cca 1-1,5 L/100 km levněji, hmotnost auta neošidíme. Zajímavé by bylo zjištění, kolik by si vzala obě auta po přehození motorů. Espace bych pak stěží uživil. Ale olej polosyntetika mě stál u Nevady 100 Kč/litr, pneumatiky byly za cca 1/2 cenu, značkové servisy jsem znal jen z vyprávění. Výměna rozvodového řemene je zde za 7-12 KKč, to je zase plus pro Tvůj motor. Když rozpočítáš tyto zvýšené náklady na km, nebude starý 8-ventil na tom tak špatně.

Klimatizaci pokud možno nepouštím, takže nemám údaje o navýšení spotřeby na dálkovkách. Po městě na kratičkých úsecích to doslova žralo nad 12 L/100km. Ve městě jezdím s otevřenou střechou, při rychlostech nad 80 km/hod to pro hluk ale prakticky nejde.

Střešní nosič (složený jako křídlo) jsem sice zpět namontoval, ale jízdou po obci nic nezjistím. Uvidíme. Každopádně ta rovná záď není nejlepší aerodynamický prvek. Bratr měl R21 sedan a neměl takový nárust spotřeby při zvýšení rychlosti, jako já s R21 Nevadou. Obdobný nárust pozoruji u Espace.

S pozdravem St.W.

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » úte kvě 30, 2006 22:12

Neuvedl jsem, že mám u ESPACE 2,0 turbo manuální řazení, 6-rychlostní. Beru to nějak jako samozřejmost, nikdy jsem neměl automat. Všechny rychlosti jsou naskládány hodně krátce, na 6-ku to točí při 100 km/hod skoro 2.500 ot. Je to jistě pro jízdu s plně naloženým autem dobré, ale stejně bych to posunul výš. St.W.

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » úte kvě 30, 2006 23:29

wilczek píše:Neuvedl jsem, že mám u ESPACE 2,0 turbo manuální řazení, 6-rychlostní. Beru to nějak jako samozřejmost, nikdy jsem neměl automat. Všechny rychlosti jsou naskládány hodně krátce, na 6-ku to točí při 100 km/hod skoro 2.500 ot. Je to jistě pro jízdu s plně naloženým autem dobré, ale stejně bych to posunul výš. St.W.
Aha, a já jsem si myslel, že se u Renaultů už poučili a že dělaj 6-ti kvalty proto, že jejich odstupňování dělalo z Espaců na dálnicích jejich zvukem motorový pily. Já to, pravda, tolik nepociťuju, většinou jedu s lodí na střeše a přes 130 nejdu, ale nechtěl bych jet na pětku 160 km/h třeba přes celý Německo.
A jestliže 6-ti kvalt točí na šestku skoro stejně jako 5-ti kvalt, tak vážně nechápu, nač jsou v převodovce ty 2 kola navíc. Bodejť by nebyl Espace 4. generace o tolik těžší než předchozí :wink:
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » stř kvě 31, 2006 06:08

Tomáš Langer píše:Aha, a já jsem si myslel, že se u Renaultů už poučili a že dělaj 6-ti kvalty proto, že jejich odstupňování dělalo z Espaců na dálnicích jejich zvukem motorový pily. .......:wink:
O hlučnost ani tak nejde. Vůz je perfektně odhlučněný a někdy si ani nevšimnu, že jedu na nižší převodový stupeň, než je vhodné. Uvítal bych signalizaci zařazeného stupně na palubovce. Nikdy dříve jsem otáčkoměr nepotřeboval. Tady není skoro vůbec slyšet motor a ani cítit vibrace (zvláště pak při otevřené střeše). Vyšší posazení rychlostních stupňů by snad trochu pomohlo jezdit úsporně a zvýšila by se životnost, ale snad to mají v Renaultu odzkoušené. Při elektronickém plynovém pedálu ten rozdíl ve spotřebě není při snížení otáček tak výrazný. Váha auta je fakt vysoká, škoda, že při jeho konstrukci nešli cestou předchozích Espaců. St.W.

Uživatelský avatar
Stepaan
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pon led 09, 2006 16:23

Příspěvek od Stepaan » stř kvě 31, 2006 11:13

Začínám mít dojem, že přes všechny vymoženosti a fajnovčičky, které do Espace IV nacpali to byl v konečném výsledku spíše krok stranou, než kupředu. :? :wink:
Ale přesto je to krasavec nesmírný. A taky jsem rád, že slyším i od někoho jiného, že na dálnici Espace III strašlivě ječí. Bál jsem se, že je něco v nepořádku...

Martin
Člen RCČR
Příspěvky: 266
Registrován: pon úno 02, 2004 13:22
Bydliště: Praha-východ

Příspěvek od Martin » pát čer 30, 2006 07:25

Rozhodl jsem se pořídit nějaký větší rodinný vůz a vzhledem k mým finančním možnostem mi nejlépe vychází Espace II. Jen se stále nemohu rozhodnout, jaký motor zvolit. Výkonější benzín nebo úspornější diesel? Rád bych slyšel vaše názory na oba motory 2.2i vs.2.1TD.
Kdyby někomu doma vyloženě přebýval takový krasavec, sem s ním :wink:
Dík Martin
Laguna´95 1.8i, ex.Espace II´96 2.1TD

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » pát čer 30, 2006 22:10

Mohu sdělit svou zkušenost s motorem 2,2i. Měl jsem jej v Nevadě z r.90 po dobu 11 let. Auto jsem koupil po těžké havárce a motor byl naražený. Po čase můj mechanik sundal hlavu, protože jsem svou vinou propálil těsnění pod hlavou (neodvzdušnil jsem při uvádění do provozu chladič). Motor byl nárazem zkřivený a všechny 4 válce měly rýhy na jedné straně. Měl jsem auto co nejrychleji prodat dokud ještě jezdí, ať se na takto zničený motor nachytá někdo jiný. Není to můj styl a auto jsem si nechal. Motor mi sloužil ještě 220 000 Km (do 380 000 Km), dále slouží mému bratrovi, kterému jsem auto věnoval. Olej polosyntetika vydrží skoro vždy do výměny bez delévání. Spotřeba benzínu při klidné jízdě na dálku byla cca 6,5 L/100Km, při běžném provozu cca 8,5 l/100km. Děkuji motoru za jeho službu. Koukni na stránku o R21, tam o těch motorech něco určitě bude.

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » ned črc 02, 2006 20:25

Souhlasím s Wilczekem. Měli jsme 2,2i Espace I, koupili jsme ho se 141000 km na tachometru, dneska má (už u jiného majitele) 240000 km. Motor je to nízkootáčkový, pohodový pro běžného řidiče, závodníka asi moc nenadchne. Můj pocit z něj je skoro jako z nafťáku, táhne od spoda, nechá si všechno líbit, a když potřebuješ předjet nebo vyřešit nečekanou situaci, klidně ho můžeš vytočit a pojede s chutí do otáček. A jeho typický zvuk hned tak někde nenajdeš - snad jen opět u starších Renaultů. Já jsem si ten zvuk zamiloval.
Na druhou stranu počítej s tím, že ten motor je starší a tudíž na něm odcházejí "věci okolo" - hlavně cokoli, co je gumové. Nejhorší je to asi s těsněním rozdělovače, je vzadu za motorem a blbě se tam leze i zespoda (shora to nede vůbec).
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Stepaan
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pon led 09, 2006 16:23

Příspěvek od Stepaan » pon črc 10, 2006 11:45

Koncem měsíce plánuji zatěžkávací zkoušku: Jedem s přítelkyní do Pobaltí, a když peněženka dá i na kus Finska se dostane. Ve dvou, bez sedaček, jen s matrací v zavazadlovym prostoru. Podám samozřejmě report, jak se s tim Espace porval.
Mimochodem - předcestovní oprava: všechny tlumiče, uložení předních tlumičů, přední brzd. kotouče a destičky, motorový a převodový olej, něco málo kulových čepů, geometrie a 9x žárovička do palubky - sakumprdum 27 000,-
Tvrdili mi, že jsem měl v palubce 5 W žárovky místo 3 W, takže mi to tavilo tišťák.
Taky prý chybělo 1,5 l převodového oleje. Není to známka něčeho nekalého v převodovce? Přijde mi, že po doplnění se mi šaltpáka jakoby méně "kvrdlá" při sešlápnutí plynu (předtím při každém záběru/ubrání šaltpáka tak trochu poskakovala sem a tam).
Dík za odpovědi,

Štěpán

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pon črc 10, 2006 16:09

Stepaan píše:Mimochodem - předcestovní oprava: všechny tlumiče, uložení předních tlumičů, přední brzd. kotouče a destičky, motorový a převodový olej, něco málo kulových čepů, geometrie a 9x žárovička do palubky - sakumprdum 27 000,-
Vzal bych si s sebou jednu náhradní dvojcívku a možná i kabely, pokud jsi je už nevyměňoval. A klidně bych přibalil jedno spojkový lanko, nestojí moc a vymění ti ho vesnickej kovář za pár babek.
Jo, a stavil bych se v spřáteleným servisu, ať ti ukážou, jak se leze do zadních (pátých) dveří, když se náhodou kousnou zámky. Dá se do toho sice lízt bočníma dveřma, ale je to nepříjemnost. Přitom když víš jak a máš s sebou správnej klíč, otevřeš to za 10 minut. A zjistil bych si, jak se dá auto rozchodit, když se něco stane s klíčkem (jak obejít imobilizér).
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Stepaan
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pon led 09, 2006 16:23

Příspěvek od Stepaan » pon črc 10, 2006 17:34

Vzal bych si s sebou jednu náhradní dvojcívku a možná i kabely, pokud jsi je už nevyměňoval.
To si vzít můžu, ale nevím, k čemu to všechno je a jak poznat, že je ta správná chvíle to vyměnit :wink: :lol:
Jo, a stavil bych se v spřáteleným servisu, ať ti ukážou, jak se leze do zadních (pátých) dveří, když se náhodou kousnou zámky. Dá se do toho sice lízt bočníma dveřma, ale je to nepříjemnost. Přitom když víš jak a máš s sebou správnej klíč, otevřeš to za 10 minut. A zjistil bych si, jak se dá auto rozchodit, když se něco stane s klíčkem (jak obejít imobilizér).

A ty to víš? Poradil bys mi prosím třeba do soukromé zprávy nebo tak nějak? Dík moc.

(Mimochodem, to se mi stalo dvakrát s R25 Baccarou, že se zamkla a nešla odemknout. Zajímavé, že to bylo pokaždé na jednom a tom samém místě v jednom campu u Berounky! :lol: )

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pon črc 10, 2006 22:21

Stepaan píše:
Vzal bych si s sebou jednu náhradní dvojcívku a možná i kabely, pokud jsi je už nevyměňoval.
To si vzít můžu, ale nevím, k čemu to všechno je a jak poznat, že je ta správná chvíle to vyměnit :wink: :lol:
Jo, a stavil bych se v spřáteleným servisu, ať ti ukážou, jak se leze do zadních (pátých) dveří, když se náhodou kousnou zámky. Dá se do toho sice lízt bočníma dveřma, ale je to nepříjemnost. Přitom když víš jak a máš s sebou správnej klíč, otevřeš to za 10 minut. A zjistil bych si, jak se dá auto rozchodit, když se něco stane s klíčkem (jak obejít imobilizér).

A ty to víš? Poradil bys mi prosím třeba do soukromé zprávy nebo tak nějak? Dík moc.

(Mimochodem, to se mi stalo dvakrát s R25 Baccarou, že se zamkla a nešla odemknout. Zajímavé, že to bylo pokaždé na jednom a tom samém místě v jednom campu u Berounky! :lol: )
Cívku a kabely bych zkoušel ve chvíli, kdy auto začne cukat, jet nepravidelně, zejména za horka. Cívky jsou na těchto motorech známou poruchovou věcí. Je nádherně přístupná hned po otevření kapoty (což je na Espace nevídaná věc :D ) a lze ji vyměnit na cestě. Když nepomůže cívka, může za nepravidelným chodem vězet i kabel ke svíčce. Ten může být "zlomený", i když na povrchu není vidět žádné poškození.

S tím klíčkem si nejsem úplně jistý, jak to funguje (kdybych to věděl, napsal jsem to rovnou). Pokud máš náhradní klíč (ten bez imobilizéru), může ti Renault servis na požádání odblokovat imobilizér a odjedeš s tím náhradním klíčem. Jen pak nesmíš vypnout motor na víc než 5 minut. Ovšem doporučuju se zeptat v servisu před odjezdem, jak je to doopravdy :wink: .
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Dendy
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: ned zář 17, 2006 23:06

Renault Grand Espace 2,2,DCi 2001

Příspěvek od Dendy » ned zář 17, 2006 23:30

Vážení přátelé před zhruda dvěma lety jsem si zakoupil Renault Grand EspaceIII a udělal jsem si tím velkou radost, jelikož v mých očích je to velký krasavec a rychlý a pohodlný vůz. Měl najeto ověřených 86000 km. Dnes jsem překročil 160000 km. Toto je vše co vám pozitivního mohu napsat o tomto voze. Celé ty dva roky se potýkám se závadami, které mě doposud stály asi 200000,- Kč a další závady, které tzv. nejezdí mě čekají opravit. Tyto neopravené jsou zhruba v ceně dalších 100000,- Kč. Tyto sumy jsou dle autorizovaného servisu A.M.O.S. - Otava v Praze, kam jezdím. Jelikož jsem tam dobrým zákazníkem, tak mám již náhradní vůz zdarma a permanentně slevu snad na všechno naco si můžete jen pomyslet. Velmi pozorně jsem si pročetl celou diskusi na tomto foru a musím konstatovat, že z mého pohledu si již žádný Renault nekoupím. Je mi to moc líto, možná, že této značce křivdím,ale tento krásný vůz mě vážně finančně dost rujnuje. Jsem ocoten se s vámi podělit o své zkušenosti se závadami, které byly mnohdy dost vypečené a některé i životu nebezpečné.
S pozdravem nový člen Zdeněk Rybář - Dendy

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Re: Renault Grand Espace 2,2,DCi 2001

Příspěvek od Tomáš Langer » pon zář 18, 2006 07:31

Dendy píše:Vážení přátelé před zhruda dvěma lety jsem si zakoupil Renault Grand EspaceIII a udělal jsem si tím velkou radost, jelikož v mých očích je to velký krasavec a rychlý a pohodlný vůz. Měl najeto ověřených 86000 km. Dnes jsem překročil 160000 km. Toto je vše co vám pozitivního mohu napsat o tomto voze. Celé ty dva roky se potýkám se závadami, které mě doposud stály asi 200000,- Kč a další závady, které tzv. nejezdí mě čekají opravit. Tyto neopravené jsou zhruba v ceně dalších 100000,- Kč. Tyto sumy jsou dle autorizovaného servisu A.M.O.S. - Otava v Praze, kam jezdím. Jelikož jsem tam dobrým zákazníkem, tak mám již náhradní vůz zdarma a permanentně slevu snad na všechno naco si můžete jen pomyslet. Velmi pozorně jsem si pročetl celou diskusi na tomto foru a musím konstatovat, že z mého pohledu si již žádný Renault nekoupím. Je mi to moc líto, možná, že této značce křivdím,ale tento krásný vůz mě vážně finančně dost rujnuje. Jsem ocoten se s vámi podělit o své zkušenosti se závadami, které byly mnohdy dost vypečené a některé i životu nebezpečné.
S pozdravem nový člen Zdeněk Rybář - Dendy
Jen piš, piš, to nás zajímá!!!!
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Petra Havránková
Moderátor
Příspěvky: 327
Registrován: pon led 05, 2004 14:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petra Havránková » pon zář 18, 2006 09:56

Každý nákup ojetého vozu je sázkou do loterie - bez ohledu na značku vozu........ 8)
Možná, že by bylo nejlépe si koupit novou Škodovku - tam (možná) tyto problémy nehrozí. Ale pravděpodobně se zvýší výdaje za rehabilitace.....

Ono jde také o to, co člověk bere jako vážné závady a jak je řeší.
My doma razíme heslo, že starší vůz do autorizovaného servisu nepatří!
Tam chtělí všechno hned měnit a výsledek je vztek, prázdná peněženka a přetrvávající závada...
Megane CC 2,0 16V ( Antioch ) Obrázek
Master L3H2 2,8 (Hlemýžď Matěj) Obrázek
OBSAH NIČÍM NENAHRADÍŠ!

ex: R25 2,0 (Renda), R5 (Alena), R Safrane (Míťa), R19 1,8 16V (Běla), R Espace II 2,8 (Eman), R Espace III 3,0 24V automat (Eman II.), R Megane Coupe 2,0 16V (Róza), R Twingo 1,2 16V (Pipin), Laguna II Grandtour 3,0 24V (Luisa)

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů