Espace III
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.
Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.
Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.
Děkuji za respektování těchto pravidel.
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.
Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.
Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.
Děkuji za respektování těchto pravidel.
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Espace
šežrala ho databáze. Pokusíme se ho obnovitOta Černý píše:Kam se poděla rubrika Espace 1984 - ? Ať hledám, jak hledám, nic !
Je zajímavý, že takový VelSatis, kterýho se u nás prodalo "jak šafránu" (renaulťáckej blbej fórek ) tu svoje téma má a Espace nic!
Po R25 jsem se rozhodl jít do Espace III. Chtěl bych se zeptat na vaše postřehy... A taky mám pár otázek:
1. V bazarech často uvádějí "lehkou poruchu automatu". Je pravda, že je automat Espacu hodně poruchovej?
2. Dají se zadní sedadla výškově nastavovat? Já jsem vzadu neseděl, ale přítelkyně (160 cm) tvrdí, že je tam málo místa a že musela dost pokrčit nohy! Je to vůbec možný?!
3. Kolik asi papá dvoulitr Espace s manuální převodovkou. Příjde mi, že 12l je docela dost na dvoulitra.
4. Je něco, co bych měl před koupí Espacu r.v. 97/98 (+/-) vědět, eventuelně cp říci chlapíkovi, co pro něj pojede za kopečky?
Děkuju moc za váš čas a odpovědi,
Štěpán
P.S. a taky... pokud náhodou znáte někoho, kdo by se rád zbavil krasavce, dejte, prosím, vědět...
Po R25 jsem se rozhodl jít do Espace III. Chtěl bych se zeptat na vaše postřehy... A taky mám pár otázek:
1. V bazarech často uvádějí "lehkou poruchu automatu". Je pravda, že je automat Espacu hodně poruchovej?
2. Dají se zadní sedadla výškově nastavovat? Já jsem vzadu neseděl, ale přítelkyně (160 cm) tvrdí, že je tam málo místa a že musela dost pokrčit nohy! Je to vůbec možný?!
3. Kolik asi papá dvoulitr Espace s manuální převodovkou. Příjde mi, že 12l je docela dost na dvoulitra.
4. Je něco, co bych měl před koupí Espacu r.v. 97/98 (+/-) vědět, eventuelně cp říci chlapíkovi, co pro něj pojede za kopečky?
Děkuju moc za váš čas a odpovědi,
Štěpán
P.S. a taky... pokud náhodou znáte někoho, kdo by se rád zbavil krasavce, dejte, prosím, vědět...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 327
- Registrován: pon led 05, 2004 14:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
1. V bazarech často uvádějí "lehkou poruchu automatu". Je pravda, že je automat Espacu hodně poruchovej?
Na to si dej velikej pozor! Lehká porucha automatu=průser!
My měli štěstí, že nepsali "lehká porucha" ale narovinu přiznali, že je v pytli a cena vozu byla v podstatě jako bez převodovky, že nás následná repase AP nerozhodila.
2. Dají se zadní sedadla výškově nastavovat? Já jsem vzadu neseděl, ale přítelkyně (160 cm) tvrdí, že je tam málo místa a že musela dost pokrčit nohy! Je to vůbec možný?!
Zadní sedadla se výškově nastavovat nedají (alespoň jsem to ještě neviděla) . Málo místa při 160 cm postavě???
Sedadla se dají posunovat v kolejnicích, případně přesadit dle potřeby. Přesněji - pokud jedeme ve 4 a bagáž, zadní řadu necháme doma a střední posuneme do zadnější polohy. vznikne tím místo pohodlné i pro člověka 190cm/120 kg.....
Pokud však jedeme v plném počtu (7) místo se samozřejmě zmenší, ale věř, že je ho stále dost a určitě více, než v nejmenovaných koncernových vozech....
3. Kolik asi papá dvoulitr Espace s manuální převodovkou. Příjde mi, že 12l je docela dost na dvoulitra.
Se spotřebou je to těžké - my jezdíme dálky (s vlekem a rakví) okolo 10, po Praze tak za 12-13 a když se povede a jedeme sami a prázdní dokáže Eman jet i pod 10..
Ono vždy záleží na řidiči, jízdním režimu, povaze cest (krátké/delší), nákladu atp.
Nejdůležitější však je si uvědomit, že je vždy "něco za něco" - nemůžeš očekávat, že tak velký, variabilní a pohodlný vůz Ti bude jezdit za 6 l .....
4. Je něco, co bych měl před koupí Espacu r.v. 97/98 (+/-) vědět, eventuelně cp říci chlapíkovi, co pro něj pojede za kopečky?
Za kopečky jeď s chlapíkem a prohlédni si, za co zaplatíš...
Tak, snad jsem Ti trochu pomohla
Na to si dej velikej pozor! Lehká porucha automatu=průser!
My měli štěstí, že nepsali "lehká porucha" ale narovinu přiznali, že je v pytli a cena vozu byla v podstatě jako bez převodovky, že nás následná repase AP nerozhodila.
2. Dají se zadní sedadla výškově nastavovat? Já jsem vzadu neseděl, ale přítelkyně (160 cm) tvrdí, že je tam málo místa a že musela dost pokrčit nohy! Je to vůbec možný?!
Zadní sedadla se výškově nastavovat nedají (alespoň jsem to ještě neviděla) . Málo místa při 160 cm postavě???
Sedadla se dají posunovat v kolejnicích, případně přesadit dle potřeby. Přesněji - pokud jedeme ve 4 a bagáž, zadní řadu necháme doma a střední posuneme do zadnější polohy. vznikne tím místo pohodlné i pro člověka 190cm/120 kg.....
Pokud však jedeme v plném počtu (7) místo se samozřejmě zmenší, ale věř, že je ho stále dost a určitě více, než v nejmenovaných koncernových vozech....
3. Kolik asi papá dvoulitr Espace s manuální převodovkou. Příjde mi, že 12l je docela dost na dvoulitra.
Se spotřebou je to těžké - my jezdíme dálky (s vlekem a rakví) okolo 10, po Praze tak za 12-13 a když se povede a jedeme sami a prázdní dokáže Eman jet i pod 10..
Ono vždy záleží na řidiči, jízdním režimu, povaze cest (krátké/delší), nákladu atp.
Nejdůležitější však je si uvědomit, že je vždy "něco za něco" - nemůžeš očekávat, že tak velký, variabilní a pohodlný vůz Ti bude jezdit za 6 l .....
4. Je něco, co bych měl před koupí Espacu r.v. 97/98 (+/-) vědět, eventuelně cp říci chlapíkovi, co pro něj pojede za kopečky?
Za kopečky jeď s chlapíkem a prohlédni si, za co zaplatíš...
Tak, snad jsem Ti trochu pomohla
Megane CC 2,0 16V ( Antioch )
Master L3H2 2,8 (Hlemýžď Matěj)
OBSAH NIČÍM NENAHRADÍŠ!
ex: R25 2,0 (Renda), R5 (Alena), R Safrane (Míťa), R19 1,8 16V (Běla), R Espace II 2,8 (Eman), R Espace III 3,0 24V automat (Eman II.), R Megane Coupe 2,0 16V (Róza), R Twingo 1,2 16V (Pipin), Laguna II Grandtour 3,0 24V (Luisa)
Master L3H2 2,8 (Hlemýžď Matěj)
OBSAH NIČÍM NENAHRADÍŠ!
ex: R25 2,0 (Renda), R5 (Alena), R Safrane (Míťa), R19 1,8 16V (Běla), R Espace II 2,8 (Eman), R Espace III 3,0 24V automat (Eman II.), R Megane Coupe 2,0 16V (Róza), R Twingo 1,2 16V (Pipin), Laguna II Grandtour 3,0 24V (Luisa)
Dík za odpověď. Popravdě jsi mi pomohla i nepomohla. Protože v podstatě s tou spotřebou Vašeho třílitra Emánka s automatem je to přibližně stejný, jako s mou bývalo Baccarou (Bárou). A s kvalitou provedení automatu to teda asi taky nebude zlý (soudím z Tvé odpovědi). To znamená vážnou hrozbu, že si zas pořídim třílitr, automat! A toho jsem se bál!
-
- Moderátor
- Příspěvky: 327
- Registrován: pon led 05, 2004 14:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Počkej, já neřekla, že kvalita automatu je dobrá! Já napsala, že je třeba si dát veliký pozor při koupi, aby cena vozu odpovídala tomu, že budeš muset ev. inestovat cca 40 000 Kč do opravy AP.
Na druhou stranu musím po 3/4 roce provozu ( 20 000 km) s repasovanou AP konstatovat, že se žádná závada neprojevila a snad ani nechystá projevit:-)
To znamená vážnou hrozbu, že si zas pořídim třílitr, automat! A toho jsem se bál!
Bál, bál... čeho?? Jestliže si již třílitr měl, víš jaké je povinné ručení ale jistě máš i nějaké bonusy a tak to zase není taková tragédie.
Když si uvědomíš, že v Espácku je tolik místa, že je velmi pravděpodobné, že ho budeš používat k přepravě více lidí a nákladu uznáš sám, že motor se hodí spíše silnější než slabší.
Nakonec Ty víš sám nejlépe, jak hodláš auto používat a co Ti bude nejvíce vyhovovat
Já Ti mohu popřát jen hodně štěstí při výběru nového "papundeklového" kamaráda!
Na druhou stranu musím po 3/4 roce provozu ( 20 000 km) s repasovanou AP konstatovat, že se žádná závada neprojevila a snad ani nechystá projevit:-)
To znamená vážnou hrozbu, že si zas pořídim třílitr, automat! A toho jsem se bál!
Bál, bál... čeho?? Jestliže si již třílitr měl, víš jaké je povinné ručení ale jistě máš i nějaké bonusy a tak to zase není taková tragédie.
Když si uvědomíš, že v Espácku je tolik místa, že je velmi pravděpodobné, že ho budeš používat k přepravě více lidí a nákladu uznáš sám, že motor se hodí spíše silnější než slabší.
Nakonec Ty víš sám nejlépe, jak hodláš auto používat a co Ti bude nejvíce vyhovovat
Já Ti mohu popřát jen hodně štěstí při výběru nového "papundeklového" kamaráda!
Megane CC 2,0 16V ( Antioch )
Master L3H2 2,8 (Hlemýžď Matěj)
OBSAH NIČÍM NENAHRADÍŠ!
ex: R25 2,0 (Renda), R5 (Alena), R Safrane (Míťa), R19 1,8 16V (Běla), R Espace II 2,8 (Eman), R Espace III 3,0 24V automat (Eman II.), R Megane Coupe 2,0 16V (Róza), R Twingo 1,2 16V (Pipin), Laguna II Grandtour 3,0 24V (Luisa)
Master L3H2 2,8 (Hlemýžď Matěj)
OBSAH NIČÍM NENAHRADÍŠ!
ex: R25 2,0 (Renda), R5 (Alena), R Safrane (Míťa), R19 1,8 16V (Běla), R Espace II 2,8 (Eman), R Espace III 3,0 24V automat (Eman II.), R Megane Coupe 2,0 16V (Róza), R Twingo 1,2 16V (Pipin), Laguna II Grandtour 3,0 24V (Luisa)
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 731
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
1. V bazarech často uvádějí "lehkou poruchu automatu". Je pravda, že je automat Espacu hodně poruchovej?
Máme 2.0 osmiventil, takže v tom ti neporadíme .
2. Dají se zadní sedadla výškově nastavovat? Já jsem vzadu neseděl, ale přítelkyně (160 cm) tvrdí, že je tam málo místa a že musela dost pokrčit nohy! Je to vůbec možný?!
Seděla přítulkyně opravdu v Espace? Možná ve třetí řadě a ten človíček před ní měl sedačku posunutou na doraz dozadu. Pokud by ti na tomhle záleželo a budeš jezdit v 6 či 7 lidech, pak doporučuji Grand Espace. Má i jiné výhody, dlouhatánskej rozvor (skoro 3 m), tedy velmi klidnou jízdu (pravda, taky se s těma 4,8 metrama délky hůř hledá místo k zaparkování - do díry po Fabii fakt nezaparkuješ ).
3. Kolik asi papá dvoulitr Espace s manuální převodovkou. Příjde mi, že 12l je docela dost na dvoulitra.
Náš Grand Espace si vezme okolo 9 litrů na delší trase, ale pravda je, že ho moc nehoníme. Na dlouhýho Espace je ten osmiventil lehce slabší, ale chtěli jsme co nejjednodušší motor kvůli cenám oprav (chcem si ho nechat dlouho).
4. Je něco, co bych měl před koupí Espacu r.v. 97/98 (+/-) vědět, eventuelně cp říci chlapíkovi, co pro něj pojede za kopečky?
Pošli tam někoho, kdo se v Espacech vyzná - sám na pohled poznáš kulový . Rozvodovej řemen se mění po 5 letech, takže ten budeš měnit určitě, nás ještě trochu vypekl radiátor topení, výměna v neznačkovým je za cca 9 000 Kč. Dobrý je se kouknout, jaký typ elektroniky má pod kapotou. Novější verze (98 a výš) mají Siemens, který je prý výrazně poruchovější (je to podobný systém jako má Laguna II). Ještě mě napadá, že kapota je na Espace III jedinej karosářskej díl z plechu a často začíná rezavět u spodní hrany, pod znáčkem Renault - to se vyplatí prohlídnout.
Máme 2.0 osmiventil, takže v tom ti neporadíme .
2. Dají se zadní sedadla výškově nastavovat? Já jsem vzadu neseděl, ale přítelkyně (160 cm) tvrdí, že je tam málo místa a že musela dost pokrčit nohy! Je to vůbec možný?!
Seděla přítulkyně opravdu v Espace? Možná ve třetí řadě a ten človíček před ní měl sedačku posunutou na doraz dozadu. Pokud by ti na tomhle záleželo a budeš jezdit v 6 či 7 lidech, pak doporučuji Grand Espace. Má i jiné výhody, dlouhatánskej rozvor (skoro 3 m), tedy velmi klidnou jízdu (pravda, taky se s těma 4,8 metrama délky hůř hledá místo k zaparkování - do díry po Fabii fakt nezaparkuješ ).
3. Kolik asi papá dvoulitr Espace s manuální převodovkou. Příjde mi, že 12l je docela dost na dvoulitra.
Náš Grand Espace si vezme okolo 9 litrů na delší trase, ale pravda je, že ho moc nehoníme. Na dlouhýho Espace je ten osmiventil lehce slabší, ale chtěli jsme co nejjednodušší motor kvůli cenám oprav (chcem si ho nechat dlouho).
4. Je něco, co bych měl před koupí Espacu r.v. 97/98 (+/-) vědět, eventuelně cp říci chlapíkovi, co pro něj pojede za kopečky?
Pošli tam někoho, kdo se v Espacech vyzná - sám na pohled poznáš kulový . Rozvodovej řemen se mění po 5 letech, takže ten budeš měnit určitě, nás ještě trochu vypekl radiátor topení, výměna v neznačkovým je za cca 9 000 Kč. Dobrý je se kouknout, jaký typ elektroniky má pod kapotou. Novější verze (98 a výš) mají Siemens, který je prý výrazně poruchovější (je to podobný systém jako má Laguna II). Ještě mě napadá, že kapota je na Espace III jedinej karosářskej díl z plechu a často začíná rezavět u spodní hrany, pod znáčkem Renault - to se vyplatí prohlídnout.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
Mám 2.2dt a bere si asi 8-9l na 100km nafty průměrně.Když se hodně snažím a OPRAVDU nikam nepospíchám tak jsem jel i za 6l/100km....Jinak chci napsat jedno varování.Nějaký dobytek(bohužel se do teď nepřiznal),mi omylem(doufám) vylil flašku sodovky do pojistkové skříně u nohou spolujezdce....Nejprv jsem si toho nevšiml,jen prázdné lahve a krapet mokrého koberečku(což jsem dával za vinu našlapanému sněhu).Ale po pár dnech mi začal zhasínat hlavní displej,než zhasl docela..V servisu prý z toho vytáhli téměř kýbl vody a vysušili za 3tis+ doporučení že gumové koberečky opravdu nejsou k zahození.....
TomB Espace 2.2dT
Zdravíčko.
Tak už ho konečně mám. RXE, 1997, dvoulitr, voňavčička s výbavičkou. Ale chtěl bych se zeptat, jestli někdo nevíte, kde stáhnout manuál v češtině. Nebo kde ho sehnat tištěný. Skoro na všechno jsem už přiššel sám, ale zbývá ještě pár páček a hejblátek, se kterýma bych potřeboval pomoct...
Díky, Štěpán
Tak už ho konečně mám. RXE, 1997, dvoulitr, voňavčička s výbavičkou. Ale chtěl bych se zeptat, jestli někdo nevíte, kde stáhnout manuál v češtině. Nebo kde ho sehnat tištěný. Skoro na všechno jsem už přiššel sám, ale zbývá ještě pár páček a hejblátek, se kterýma bych potřeboval pomoct...
Díky, Štěpán
-
- Moderátor
- Příspěvky: 327
- Registrován: pon led 05, 2004 14:21
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Gratuluji! Ať Ti spolehlivě slouží:-)Stepaan píše:Zdravíčko.
Tak už ho konečně mám. RXE, 1997, dvoulitr, voňavčička s výbavičkou. Ale chtěl bych se zeptat, jestli někdo nevíte, kde stáhnout manuál v češtině. Nebo kde ho sehnat tištěný. Skoro na všechno jsem už přiššel sám, ale zbývá ještě pár páček a hejblátek, se kterýma bych potřeboval pomoct...
Díky, Štěpán
Českej manuál mám, ale kopírovat ho si myslím bude docela opruz
Spíš se zkus konkrétně zeptat - myslím, že Ti tu jistě všichni dohromady dobře poradíme....
Megane CC 2,0 16V ( Antioch )
Master L3H2 2,8 (Hlemýžď Matěj)
OBSAH NIČÍM NENAHRADÍŠ!
ex: R25 2,0 (Renda), R5 (Alena), R Safrane (Míťa), R19 1,8 16V (Běla), R Espace II 2,8 (Eman), R Espace III 3,0 24V automat (Eman II.), R Megane Coupe 2,0 16V (Róza), R Twingo 1,2 16V (Pipin), Laguna II Grandtour 3,0 24V (Luisa)
Master L3H2 2,8 (Hlemýžď Matěj)
OBSAH NIČÍM NENAHRADÍŠ!
ex: R25 2,0 (Renda), R5 (Alena), R Safrane (Míťa), R19 1,8 16V (Běla), R Espace II 2,8 (Eman), R Espace III 3,0 24V automat (Eman II.), R Megane Coupe 2,0 16V (Róza), R Twingo 1,2 16V (Pipin), Laguna II Grandtour 3,0 24V (Luisa)
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím Stepaana i Petru. Se Stepaanem mám podobný "osud". Pořídil jsem si právě dvoulitr z r. 1997 a už hodinu marně hledám na internetu, kde by se dal získat manuál v češtině. Jestli už něco takového máš, dej prosím vědět.Petra Havránková píše:Gratuluji! Ať Ti spolehlivě slouží:-)Stepaan píše:Zdravíčko.
Tak už ho konečně mám. RXE, 1997, dvoulitr, voňavčička s výbavičkou. Ale chtěl bych se zeptat, jestli někdo nevíte, kde stáhnout manuál v češtině. Nebo kde ho sehnat tištěný. Skoro na všechno jsem už přiššel sám, ale zbývá ještě pár páček a hejblátek, se kterýma bych potřeboval pomoct...
Díky, Štěpán
Českej manuál mám, ale kopírovat ho si myslím bude docela opruz
Spíš se zkus konkrétně zeptat - myslím, že Ti tu jistě všichni dohromady dobře poradíme....
Petro, ty píšeš, že manuál máš. Na třílitr nebo dvoulitr. Pokud dvoulitr, uvažoval bych i poslat Ti nějaký obolus na účet, pokud bys mi poslala papírovou kopii nebo aspoň oskenované na email.
Doporučuje dále vznášet dotazy zde, tak to rovnou zkusím. Vlastně jsem momentálně chtěl najít manulál kvůli tomu, že v německém manuálu jsem neviděl nic o otáčkách motoru. Mám na mysli horní a dolní mezní otáčky. Aby to člověk nedusil dole (to bych ještě citem zvládl) nebo nepřepískl, když potřebuje odněkud rychle vypadnout (např. když předjíždí). Ve skutečnosti můj vůz ani otáčkoměr nemá, takže bych potřeboval dojít k mezním rychlostem v km/h pro jednotlivé jízdní stupně. . Např. u mého starého vozu vím, že tabulkově jsem mohl jet na dvojku maximálně rychlostí 88 km/h.
žanek
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 731
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
Já mám dvoulitr osmiventil od léta, taky s německým manuálem a tyhle věci neřeším. Otáčkomer v rodinným autě je blbost, jezdit se má podle ucha a citu . Osmiventil je, alespoň na mýho Granda tak akorát na dolní hranici rozumnýho tahu, takže mu v nízkejch otáčkách nešlapu moc za krk. Ale kromě předjíždění a prudkých kopců řadím odhadem těsně nad 3000 min-1 a motor nijak neprotestuje.žanek píše:Doporučuje dále vznášet dotazy zde, tak to rovnou zkusím. Vlastně jsem momentálně chtěl najít manulál kvůli tomu, že v německém manuálu jsem neviděl nic o otáčkách motoru. Mám na mysli horní a dolní mezní otáčky. Aby to člověk nedusil dole (to bych ještě citem zvládl) nebo nepřepískl, když potřebuje odněkud rychle vypadnout (např. když předjíždí). Ve skutečnosti můj vůz ani otáčkoměr nemá, takže bych potřeboval dojít k mezním rychlostem v km/h pro jednotlivé jízdní stupně. . Např. u mého starého vozu vím, že tabulkově jsem mohl jet na dvojku maximálně rychlostí 88 km/h.
Horní mezní otáčky řešit nemusíš, o ty se stará elektronickej omezovač. A dolní ti řekne cit - zvuk motoru, cukání, atd.
Z manuálu jsem si se slovníkem přeložil akorát pár věcí, výměny žárovek atd.
Zkoušel jsem vytáhnout grafy motoru a převodovky od kamaráda, kterej je přijímací technik u Renaultu - nepořídil jsem.
Jinak souhlasím s Petrou, nejrychlejší a nejspolehlivější je napsat tady dotaz - Espace je fandovský auto a kdo bude vědět, rád poradí .
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 13
- Registrován: stř pro 31, 2003 07:51
- Bydliště: Hradec Králové
Poznámka ke spotřebě
Z fyzikální podstaty pobybu vyplývá, že potřebuju-li přemístit auto z bodu A do bodu B spotřebuji na to nějaké množství práce. Tu práci musí odvést slabší i silnější motor. Energie, kterou přeměňuji, je skryta v benzínu. Takže při zachování stylu jízdy spotřebuje auto se silným motorem zhruba stejné množství paliva jako auto se slabším. Úvaha je samozřejmě zjednodušená a její tvrzení oslabují jiné parametry, kterých je hodně. Například valivý odpor (velikost pneu bývá u silných vozů vetší=valivý odpor menší, druh a huštění pneu....), hmotnost vozu (silnější motor je težší), elektrická výbava, ale hlavně automatická převodovka, která má vždy vyšší ztráty než manuální. Takže v praxi bude mít auto se silnějším motorem vždy větší spotřebu, ale nijak dramaticky a to svezení za to stojí . Můj Espace V6 ročník 1993 (manuální převodovka) jezdí průměrně za 10,5 a stačí mu v běžném provozu něco kolem 2500 ot/min.
Povinné ručení platím raději pololetně, aby ta částka byla alespoň opticky menší, ale neměnil bych a pro pětičlennou rodinu je to ideální vozítko .
Vlasta
Povinné ručení platím raději pololetně, aby ta částka byla alespoň opticky menší, ale neměnil bych a pro pětičlennou rodinu je to ideální vozítko .
Vlasta
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 731
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
Řekl bych že ta teorie o spotřebě přestává platit v krajních případech.
Kdysi naše národní automobilka vyráběla jediný automobil se dvěma motory - základní Š120 s 1,2 l a úspornější Š105 s 1,05 l. Výsledkem bylo, že většina řidičů měla se stopětkou větší spotřebu než se stodvacítkou. Stopětka byla totiž tak slabá, že ji řidiči neustále využívali v oblasti nejvyššího výkonu, jinak by na cestě zavazeli snad i Trabantům. Naproti tomu řidiči stodvacítek pro dosažení stejné dynamiky využívali schopností motoru méně, tady používali pro jízdu méně paliva, než by odpovídalo poměru objemů obou motorů.
To je dávná zkušenost z motorů s karburátory a člověk by řekl, že dnešní vstřikování takové rozdíly bude stírat. Jenže já jsem udělal čerstvou zkušenost, velmi podobnou tomu příkladu se Škodovkami. Tři roky jsem jezdil s Fábií 1,4 50 kW (tou nejslabší), za cca 6,5 l/100 km. Pak jsem místo ní dostal Focuse Combi 1,6 a s ním jezdím za 6,7 l/100 km. Jak je to možné, když kombík je o dost těžší a větší motor by měl podstatně brát víc benzínu? Přitom styl jízdy jsem nezměnil, spíš jezdím s Focusem ostřeji.
Druhým protipólem jsou vysokoobjemové motory. Takový americký 4 litrový motor nebude jezdit se stejnou spotřebou jako 2,5 litr, i když bude mít nejmodernejší vstřikování, protože spotřebuje jen na udržení tolika válců v chodu (třeba na volnoběh) podstatně víc paliva, než menší motor.
Takže příliš velký motor bude mít velkou spotřebu, příliš malý taky.
Podle mého názoru se Renault u Espace 3. generace trefil nabízenými motory docela dobře. Nejmenší 2 l osmiventil je tak akorát na rozumné dolní hranici, zatímco 3 l šestiválec tu horní hranici, podle toho co tu píšete, pořád ještě nepřekračuje.
Kdysi naše národní automobilka vyráběla jediný automobil se dvěma motory - základní Š120 s 1,2 l a úspornější Š105 s 1,05 l. Výsledkem bylo, že většina řidičů měla se stopětkou větší spotřebu než se stodvacítkou. Stopětka byla totiž tak slabá, že ji řidiči neustále využívali v oblasti nejvyššího výkonu, jinak by na cestě zavazeli snad i Trabantům. Naproti tomu řidiči stodvacítek pro dosažení stejné dynamiky využívali schopností motoru méně, tady používali pro jízdu méně paliva, než by odpovídalo poměru objemů obou motorů.
To je dávná zkušenost z motorů s karburátory a člověk by řekl, že dnešní vstřikování takové rozdíly bude stírat. Jenže já jsem udělal čerstvou zkušenost, velmi podobnou tomu příkladu se Škodovkami. Tři roky jsem jezdil s Fábií 1,4 50 kW (tou nejslabší), za cca 6,5 l/100 km. Pak jsem místo ní dostal Focuse Combi 1,6 a s ním jezdím za 6,7 l/100 km. Jak je to možné, když kombík je o dost těžší a větší motor by měl podstatně brát víc benzínu? Přitom styl jízdy jsem nezměnil, spíš jezdím s Focusem ostřeji.
Druhým protipólem jsou vysokoobjemové motory. Takový americký 4 litrový motor nebude jezdit se stejnou spotřebou jako 2,5 litr, i když bude mít nejmodernejší vstřikování, protože spotřebuje jen na udržení tolika válců v chodu (třeba na volnoběh) podstatně víc paliva, než menší motor.
Takže příliš velký motor bude mít velkou spotřebu, příliš malý taky.
Podle mého názoru se Renault u Espace 3. generace trefil nabízenými motory docela dobře. Nejmenší 2 l osmiventil je tak akorát na rozumné dolní hranici, zatímco 3 l šestiválec tu horní hranici, podle toho co tu píšete, pořád ještě nepřekračuje.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
Na ucho a cit rozhodně slyším. Stejně bych ale rád znal horní mez rychlosti v km/h, při které začne omezovač už působit. Při dvojce a trojce kvaltu. Přijde-li na to, že např. člověk předjíždí a z protisměru se objeví nečekaně auto (já vím, že tomu člověk zejména musí předejít) tak se musí rozhodnout., jestli např. přeřadí ze dvojky na trojku (a ztratí sekundu akcelerace) nebo tam tu dvojku nechá. Pokud ona ještě má kam akcelerovat, než to omezí. Jestli se mi nepodaří to zjistit dotazem, určitě to můžu zkusit přímo na autě. Jenom nevím, jestli mám pokoušet osud, aby v něm něco nehrklo hned po prvních 100 km, co ho mám.Tomáš Langer píše: Já mám dvoulitr osmiventil od léta, taky s německým manuálem a tyhle věci neřeším. Otáčkomer v rodinným autě je blbost, jezdit se má podle ucha a citu . Osmiventil je, alespoň na mýho Granda tak akorát na dolní hranici rozumnýho tahu, takže mu v nízkejch otáčkách nešlapu moc za krk. Ale kromě předjíždění a prudkých kopců řadím odhadem těsně nad 3000 min-1 a motor nijak neprotestuje.
Horní mezní otáčky řešit nemusíš, o ty se stará elektronickej omezovač. A dolní ti řekne cit - zvuk motoru, cukání, atd.
Z manuálu jsem si se slovníkem přeložil akorát pár věcí, výměny žárovek atd.
Zkoušel jsem vytáhnout grafy motoru a převodovky od kamaráda, kterej je přijímací technik u Renaultu - nepořídil jsem.
Jinak souhlasím s Petrou, nejrychlejší a nejspolehlivější je napsat tady dotaz - Espace je fandovský auto a kdo bude vědět, rád poradí .
žanek
Zdravím všechny!!
Ohledně te diskuze na poměr výkonu(zrychlení) a otáček motoru.
Osobně si myslím že moment kdy auto již nezrychluje a "má toho dost" a potřebuje přeřeřadit,se dá nakrásno s citem poznat.Mám zkušenost že přesně naopak kdy jedu "šetřivě" dívám se na otáčkoměr rozhodně častěji,než když jedu tzv. brutus ....a v nejhorším,je tam omezovač
Chci se ale zeptat(jestli s tím náhodou nemá někdo zkušenost),teď mi na autě zničehonic jakoby "propadl" brzdový pedál...Stále brzdí ale ne "nahoře" ale úplně dole....Brzdová kapalina je na stejné hladině a brzdové destičky jsem měnil nedávno(ale i když byli sjeté,tohleto nedělaly)...jsem z teho úplně jelen
Ohledně te diskuze na poměr výkonu(zrychlení) a otáček motoru.
Osobně si myslím že moment kdy auto již nezrychluje a "má toho dost" a potřebuje přeřeřadit,se dá nakrásno s citem poznat.Mám zkušenost že přesně naopak kdy jedu "šetřivě" dívám se na otáčkoměr rozhodně častěji,než když jedu tzv. brutus ....a v nejhorším,je tam omezovač
Chci se ale zeptat(jestli s tím náhodou nemá někdo zkušenost),teď mi na autě zničehonic jakoby "propadl" brzdový pedál...Stále brzdí ale ne "nahoře" ale úplně dole....Brzdová kapalina je na stejné hladině a brzdové destičky jsem měnil nedávno(ale i když byli sjeté,tohleto nedělaly)...jsem z teho úplně jelen
TomB Espace 2.2dT
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Napsal uživatel HANSOK:
Na podzim 2005 jsem si koupil tohohle mazlíka a je to fakt nádherný auto. Nečekal jsem že bude bez problémů - najeto 108000km (dovoz z N),ale zatím to není až tak hrozný.
- měl jsem tam baterku z roku 1999 a v zimě 2005 jsem se s ní rozloučil (to je normální)
- přestal mě fungovat zadní stěrač (čeká mě rozborka a sborka)
- objevil se mě únik proudu (něco mě žere baterku, vše mám odpojené a odběr je kolem 250mA, mám elektro vzdělání takže vím že to není v pořádku, prozatím odpojuji baterku, budu to řešit na jaře)
- překvapila mě velká nepřesnost ukazatele stavu paliva! (výkyvy o 3-4 puntíky na displeji...po ujetí cca 100km, nebo stání auta 2 dny...to není asi v pořádku)
- spotřeba - na podzim necelých 8l/100km, v zimě mezi 9-10l/100km
- technická podpora? - hodně slabá...v podstatě jsem na webu od koupě auta a na Espace III jsem našel minimum materiálů (podařilo se mě sehnat uživatelský manuál a rád bych i servisní...to ale asi bude problém)
- topení jsem řešit moc nemusel, auto jsem koupil s bufíkem WEBASTO a v autě bych mohl provozovat saunu.....
tolik zatím mé postřehy...rád se podělím o zkušenosti a rady s dalšími majiteli tohoto nádherného a užitečného vozu.
HONZA
Na podzim 2005 jsem si koupil tohohle mazlíka a je to fakt nádherný auto. Nečekal jsem že bude bez problémů - najeto 108000km (dovoz z N),ale zatím to není až tak hrozný.
- měl jsem tam baterku z roku 1999 a v zimě 2005 jsem se s ní rozloučil (to je normální)
- přestal mě fungovat zadní stěrač (čeká mě rozborka a sborka)
- objevil se mě únik proudu (něco mě žere baterku, vše mám odpojené a odběr je kolem 250mA, mám elektro vzdělání takže vím že to není v pořádku, prozatím odpojuji baterku, budu to řešit na jaře)
- překvapila mě velká nepřesnost ukazatele stavu paliva! (výkyvy o 3-4 puntíky na displeji...po ujetí cca 100km, nebo stání auta 2 dny...to není asi v pořádku)
- spotřeba - na podzim necelých 8l/100km, v zimě mezi 9-10l/100km
- technická podpora? - hodně slabá...v podstatě jsem na webu od koupě auta a na Espace III jsem našel minimum materiálů (podařilo se mě sehnat uživatelský manuál a rád bych i servisní...to ale asi bude problém)
- topení jsem řešit moc nemusel, auto jsem koupil s bufíkem WEBASTO a v autě bych mohl provozovat saunu.....
tolik zatím mé postřehy...rád se podělím o zkušenosti a rady s dalšími majiteli tohoto nádherného a užitečného vozu.
HONZA
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů