Espace III

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
Odpovědět
Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od EfineSS » pát zář 22, 2006 09:29

Tomáš Langer píše:
EfineSS píše:No je to tim, ze kdyz vyjedes nadrz do prazdna, tak se zavzdusni palivova soustava... Takze pak staci natankovat a ovzdusnit..
Já mám pocit, že kamarád tehdy říkal, že VW TDI tam má nějaký čidlo, který při zavzdušnění nedovolí nastartovat, abys musel do servisu zkontrolovat auto. Jenže už se nepamatuju, z jakýho důvodu tam to čidlo montujou a proč jen do nafťáků.
Kamarad mi rikal ze jeli dvouma autama do Chorvatska, pricemz jedno z tech aut bylo Audi A4 1,9 TDI.. Samozrejme ze vyjeli nadrz az do dna a auto neslo nastartovat.. Volali nejakou tu asistencni sluzbu, ti vzali klic, povolili nejaky srouby, pak zase dotahly a bylo po problemu.. Takze ja bych to zas tak cerne nevidel.. :wink:
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » pát zář 22, 2006 13:52

to je sice hezký ale audi se svým TDI je klasický dieselový ramplovák z 60let kde povolíš trubky na vstřikách a tím to odvzdušníš a renault bude mít už common rail, bych řekl :D
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od EfineSS » sob zář 23, 2006 12:43

Ale ja jsem reagoval na Tomasuv post, ve kterym psal ze TDI maj snad nejaky cidlo a kdyz to zavzdusnis tak musis do servisu.. Takze jen jsem chtel tuhle myslenku vyvratit.. :wink:
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » čtv zář 28, 2006 20:50

jakub píše:to je sice hezký ale audi se svým TDI je klasický dieselový ramplovák z 60let kde povolíš trubky na vstřikách a tím to odvzdušníš a renault bude mít už common rail, bych řekl :D
No já nevím. TDI je přece už hodně dlouho systém čerpadlo-tryska a tedy vysokotlaký vstřik, stejně jako je Common rail. Od něj se liší jenom tím, že nemá jedno centrální čerpadlo, který tlakuje lištu, ale má svoje malý čerpadýlka pro každou trysku zvlášť.
Že je to konina je jasný (ostatně, VW už to letos přiznal a představil svůj první Common Rail), ale zřejmě to tak museli udělat, aby obešli nečí licence. Jiný důvod mě nenapadá.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » pát zář 29, 2006 08:06

TDI je klasický turbo diesel, jen z nějakou elektronikou navíc , systém čerpadlo tryska se označuje jako PD.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pát zář 29, 2006 12:14

Myslím, že obyčejnej "rumplovák" (hezky řečeno :lol: ) už VW pár let nevyrábí, takže dneska na webu VW žádné označení PD nenajdu. Ani jsem si nevšiml, že by ho někdy v materiálech uváděli. To myslím znají jen znalci, běžnej uživatel je spokojenej, že má Áudinu f TéDéÍčku a jak je to řešený uvnitř ho nezajímá 8) .
A4 je natolik novej model, že je asi dost pravděpodobný, že tam ten jeho kamarád měl verzi PD. Ovšem uznávám, že na původní téma, tedy jestli je rozumný dojíždět nádrž "do sucha" to nemá asi žádnej vliv :wink: .
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

coolio
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: pát lis 10, 2006 18:00
Bydliště: Praha

Espace III

Příspěvek od coolio » pát lis 10, 2006 19:14

Tak jsem si přečetl Dendyho strasti a říkám si, že jsem na tom ještě dobře. Máme 1999 Espace Granda III, taky diesel, ale jestli jsem dobře porozuměl, tak on bude mít asi dCi, kdežto my "jen" 2.2dT. Za což jsem rád, je imho spolehlivější.
Auto máme od dubna 06, najeli jsme zatím 15000km, a oprav bylo již dost, ovšem na cestě nás nechal jen jednou (a to jsme projeli Francii a Španělsko).
- nejprve preventivní výměna rozvodů, olejů, filtrů atd. Auto Vašenda našel vykloktanou řemenici, suma celkem skoro 29000, měnili i olej v převodovce.
- kopie klíče v OD Tesco Skalka - 1200
- od začátku vypadával tachometr, za jízdy ukazoval 0. Vadné čidlo v převodovce. Zkusil jsem Blonďáky, ti mi doporučili jednoho garážistu, taky s Espacem, na Pankráci. Správně detekoval závady, ale neměl náhradní díly. Nové čidlo stálo 1000,- u AMOSe
- v palubovce nesvítily žárovičky, podobně jako Stepaanovi. Pár mi jich vyměnili, ale pořád některé poblikávaly. Až teď na podzim jsem rozdělal palubovku a prohřáté plasty podložil drátky, jeden spoj nahradil napájeným drátkem. Od té doby to funguje. Je zajímavé, že celá ta horní deska drží na 6ti šroubech, stačí vám plochý šroubovák a 20tka (nebo 25tka)torx na rozdělání. 10tka torx potom na samotný panel. Jo, a měnili mi to u AMOSe, a zapomněli zpátky zapojit přední reproduktory.
- ve Francii se zasekl zámek zadních dveří, v Renault servisu u Biarritzu jsme auto vypakovali (ještě že je tam zadní otevírací okno) a maník do toho vlezl, sundal čalounění z celého kufru a za 53 Euro přitáhl kleštičkami úchyt táhla, které by se jinak muselo vyměnit i se zámkem). Doma jsem si to ještě jednou cvičně zopakoval.
- pak jsem ujel 3000 km na rezervu, čekal jsem do zimy na zimní gumy, protože letní byly už sjeté a nechtěl jsem kupovat před zimou nové letní. Ale před týdnem bohužel bez rozloučení odešla, úplně se dezén odloupl z kola. Netušil jsem, že v ní jsou dráty, ale i s odloupnutou pneu se dá jezdit (do 60ti). Až budete shánět náhradní disk, Espace má stejnou rozteč jako Peugeot 607, některé Laguny, Modea a Saab 900, i když ten má jinou díru pro náboj. ET je 50.
- zajímavou vlastností je, že za velkých teplot, když auto stojí na slunci, se při žhavení nerozsvítí panel (podsvícení ano), ale auto jede. Po zapnutí klimatizace, když se auto uvnitř po pár km zchladí, palubovka naskočí s nějakými errory, jede se dál.
- taky drobnost v létě, po dlouhé jízdě se příliuš zahřeje displej co ukazuje hodiny, a písmena se jakoby rozpijí. Pomůže rozsvítit světla a stáhnout kolečkem intenzitu svítivosti palubních přístrojů
- při drobném karambolu rozbitá krytka levého bočního blinkru, AMOS za 417 korun. Trochu se roztřepil blatník, ještě že je to laminát, ten nerezne, oceňuji. Není to ani vidět
- zničehonic chcípla baterie na jižní spojce v Praze. Nová Akuma 72Ah za 2600,-. Ale vyzkoušel jsem na to příplatkovou službu u povinného ručení Allianz (300 korun ročně). Odtahovka v sobotu přijela, technik změřil baterii, ovšem na ni se pojištění nevztahuje, takže to napsal jako vadný kontakt, naštěstí. Ona ale skutečně byla vadná, ne vybitá. Nebyla totiž řádně uchycená, přemýšlím, že ji utěsním do vaničky montážní pěnou na okna.
- už během léta jsem pozoroval, že při startu v pravém sloupečku na palubce stále klesají dílky. Nyní již vím, že se jedná o ukazatel množství chladicí kapaliny, protože koncem září jsem motor skoro uvařil. S přestávkami jsem dojel k pumpě, kde jsem dolil litr Fridexu a 3 litry destilky. Pak jsem si nechal vyměnit u Auto Kohout celou chladicí kapalinu, myslel jsem si že je to normální úbytek, ale nebyl. Zpod auta najednou tekla viditelná loužička každé ráno. Auto Kohout, specialista na Fiaty, nabízenou zakázku zdvořile odmítl, že v Espasech je málo místa, že to neradi. Uznávám to, v AMOSu řekli, že je vodní pumpa, ale je to součást rozvodové sady, čili bratru 18000. Vašenda po dotazu, proč teče vodní pumpa z rozvodové sady, kterou na jaře měnili, děl, že pumpa není v rozvodové sadě, a že mi ji pro ušetření celkové celkem vysoké částky měnit nechtěli. Ale že mi dá slevu na opravu. Vyměnili mi tedy - celkem rychle - vodní pumpu, o nový řemen jsem si také pro jistotu řekl, i chladicí kapalinu, týden starou. Za 4600. Od té doby to neteče. Mechanik říkal, že vodní pumpy bývají v pohodě, ale pokud se vymění řemen, a pumpa ne, tak nově napnutý řemen tu starou pumpu zatěžuje víc než starý a ta to pak nevydrží. Škoda, že mi to neřekl na jaře, pumpa stojí jen asi 1500.
- pořídil jsem zimní UltraGripy 205/65 R15 za deset palackých, auto jede jako po kolejích, ale zatím málo zkušeností. Za výměnu pneu, přehození jedné lepší gumy na pátý plnohodnotný ráfek místo rezervy, který jsem levně v bazaru pořídil, a likvidaci 3 starých gum si řekli v Autoprotektě 1260 korun. Nicméně spokojenost, dělají do deseti do večera, a dělají rychle a správně.

Ještě, zajímavá byla druhá výměna oleje po 13000km. Řekl jsem si, jsem chlap, to zvládnu. Mám k dispozici garáž s jámou. Na internetu jsem si našel návody jak na to. Koupil jsem si olej s velkým O, Elf Excellium LDX 5W40. A rovnou 10l, protože byl ve větších baleních levnější. I filtr. V AMOSu byli hodní a poradili mi i typ. Když jsem vlezl pod auto, vypustil olej, zjistil jsem, že filtr nepasuje. Aha, on se od roku 1999 dával jiný typ. OK, předchozí mi vzali protiúčtem a dali mi správný typ (jinde než u AMOSu). Bohužel s nepřesně vyvrtaným závitem, jezdil po závitu nahoru a dolů. Nekupujte Filtron, polská výroba. Zkusil jsem filtr CleanFilters, made in italy. Při nasazování přeskakoval při posledním dotáhnutí, říkám si, to bude určitě pojistka jako je u některých lékovek. Nalil jsem nový olej, trochu přes míru, pravda. Přeskakování posledního závitu nebyla vlastnost, byla to chyba, po nastartování vystříkal olej všude do jámy. Překvapilo mne, že i když jsem starý olej nechal vykapat přes noc, nový byl už zase černý. No nic, vytříkalo ho právě tolik, že se hladina oleje dostala právě tam kde měla podle rysky být. Teprve americký filtr FRAM držel jak měl, když zmíním i původní Purflux. Drobná vada se projevila následující den, když jsem zjistil, že olej kape kolem výpustného šroubu. V AMOSu to spravili, řekli, že ten blbec co mi měnil olej, nevyměnil těsnění za 9 korun. Inu, ani v návodech na internetu není všechno. Naúčtovali si 600 korun, s tím, že přišli i na tu tekoucí pumpu (není to chronologicky)

A co dál? Chystám se na letní pneu i s disky, protože jsem přece chlap, abych si jezdil nechat měnit kola do pneuservisu, si je přehodím sám, jen doufám, že pod koly není nějaké utajené těsnění. I tak si myslím, že to bude dobrodružství, protože bych rád jiný rozměr než mám v techničáku.
Taky možná dojde na výměnu tlumičů (mimochodem, víte kolik asi stojí? V neautor. servisu?) Pak už jen nové koberečky, a handsfree, abych si mohl v autě přehrávat MP3 z mobilu, přece jenom do toho moderního obýváku se to sluší a patří.
Když to shrnu, je to auto na splátky, což jsem při koupi auta čekal. Stálo 180000, po koupi dvou zadních sedaček za desítku (teď jich je 6) a všech opravách se celkové náklady vyšplhaly na čtvrt milionu. Tachometr ukazuje 115000 km, dovoz z Itálie. Nebylo ukradené, nechal jsem ho prověřit Cebií. A zatím se mi pořád líbí, jsem spokojen, je to prostě loď. Ovšem všechno je asi o 30-50% dražší než na obyčejná auta.

Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale třeba se to bude někomu hodit. Některé zkušenosti mi připadají draze nabyté, holt nikdy dřív jsem auto neměl.

coolio
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: pát lis 10, 2006 18:00
Bydliště: Praha

Espace III

Příspěvek od coolio » pát lis 10, 2006 19:16

... vymazáno, duplikát...
Naposledy upravil(a) coolio dne sob lis 11, 2006 20:25, celkem upraveno 1 x.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pát lis 10, 2006 19:32

Co se lidi pořád divíte, kupujete auto "za milion", tak cena dílů je nastavená k výchozí ceně. :roll: Můžete jezdit i v levné "alternativě", třeba v dvanáctsettrosce. :D
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pát lis 10, 2006 20:23

Coolio, dlouhej příspěvek rozhodně nevadí, dokonce jsi ho dal 2x, aby byl ještě delší 8) :lol: .
Neboj, my Espacisti se rádi dozvíme, co nás ještě čeká nebo co jiní řešili stejně jako my. Docela mě zarazilo, že u Vašendů nevyměnili tu pumpu. Když jsem nechával měnit rozvody na našem Espace, prostě mi oznámili, že pumpu vymění, protože to nechcou rozdělávat podruhé :wink: .
Dík za výčet dalších aut, ze kterých pasujou disky na Espáska, zrovna nějaké sháníme.
Jedinou opravu bych měl k tomu pravýmu sloupečku na displeji. Ten totiž po zapnutí neukazuje hladinu chladící kapaliny, ale hladinu oleje v motoru. Teprve po nějaké chvíli se to přepne na obvyklý údaj o teplotě chladící kapaliny.
K těm zaseklým zadním dveřím - nám v brněnským Opportunity mechanici poradili, ať nešaháme na kliku ve chvíli, kdy auto odemykáme. Měl jsem nacvičenej hmat, že jsem levou chytil kliku a pravou skrz okno dálkáčem odemykal. A protože ten mechanismus je opravdu fórovej (jak se sluší na miliónový auto :D ), tak prostě jednou v Chorvatsku v zámku něco přeskočilo, a už jsme až domů neotevřeli. Sranda byla, že jsme tehdy vezli na střeše loď a uvnitř jsme měli strčený manipulační vozík, ráhna atd. Až do té doby jsme si mysleli, že se tyhle věci dají z auta vyndat jenom zezadu. No, jde to i bočníma dveřma. Muselo to...

Tak hodně příjemných kilometrů!
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

coolio
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: pát lis 10, 2006 18:00
Bydliště: Praha

Příspěvek od coolio » sob lis 11, 2006 20:20

Za to dvojnásobné poslání se omlouvám, když ani po minutě server nic nedělal, klikl jsem podruhé.

ad Šamša: To není údiv nad cenou, s tím jsem počítal. Ale pro jistotu to zdůrazňuji ještě jednou. Dnes už bych vybíral auto i podle dalších věcí, pokud by bylo pro každodenní ježdění, například. TCO budiž nová mantra.

ad Tomáš: Tak přece jen hladina oleje?! Já jsem dlouho váhal, mezi tím i oním. Nakonec jsem se přiklonil k množství chladicí kapaliny - v motoru je přece na olej mechanická ryska, že :-) Stejně teď kontroluji chladicí kapalinu týdně. A tlak v pneu i víckrát. V Tesku měli zajímavé čepičky ventilků, pokud je malý tlak, odhalí se červená stupnice. Bohužel maximálně pro tlak 2.2 baru.
BTW - vozíte loď na originálním nosiči? Vydrží, neprohýbá se, jak loď chytíte aby se nehla do strany?

Dveře: uchycení táhla je výsměch, skutečně. Vyřešil jsem to takovou tou jakoby podložkou, co je přeříznutá, jak se tomu říká si teď nevzpomenu, začíná to na "s" (ségrovka?). Kombinačkami jsem ji smáčkl kolem toho "závitu", aby chyt zámku nemohl klouzat sem a tam. Je to bastlířina, vím, ale je to jako s tou nesvítící žárovičkou v přístrojovce z důvodu porušeného vodiče zataveného do plastové fólie - AMOS mi mohl pouze nabídnout výměnu kabelového svazku, jehož je palubní panel součástí, což je 22000 bez práce. Spravila to půlhodinka s pájkou.

Servisy: prohlídky po koupi jsem si nechal dělat v autorizovaných servisech, abych věděl jak na tom koupené auto je. Nejdřív jsem koupil Espace odněkud ze Znojma, no, u Pilaře v Říčanech (což není špatný servis, dle mého soudu) mi našli 14 závad za 50% kupní ceny auta, což jsem už nestrávil a auto bazaru vrátil (naštěstí to vzali - mělo mj. zlomenou přední pružinu, a byl to komisní prodej). Nechal jsem kopii nálezu ze servisu za sluneční clonou a ve dveřích, snad to nějaké oběti po mě pomohlo.
Prošel jsem Autoavant, tam byla prohlídka nejdražší, a ve srovnání s Pilařem toho našli o něco méně, a skončil u AMOSe v Limuzské, jsou celkem OK. Autor Mělník nic moc.
Z neautorizovaných jsem vyzkoušel mimo Vašendy jen toho od Blonďáků, na mechanické opravy je myslím dobrý, na složitější věci zkusím najít někoho jiného, je na čase změnit lokál.

K diskům: jak jsem vysledoval, kola se značí počtem šroubů (Espace má 5), roztečí v mm (středy dvou šroubů, měřeno ob jeden - 108mm) a číslem ET, které značí zapuštění kola dovnitř podběhu. Espace III má 50 - tedy dle orig. disků, je to vyraženo vedle díry náboje v jednom prohybu, čím větší číslo, tím víc uvnitř kolo je. Potom je ještě čtvrtý údaj, pokud se shání kolo od jiné značky - průměr středové díry pro náboj. Espace potřebuje min. 50mm, Saab (moje nynější rezerva) má díru tuším 65mm, ET 49. Teď sdělím jen to co mi řekl maník co mi ho prodal, čili neověřeno na lidech - kolo s větší dírou samozřejmě jen visí na šroubech, což prý samo o sobě nevadí, jen se musí šrouby utahovat po menších otáčkách střídavě dokola, a je lepší ho mít na zadní ose. Přes větší díru v disku držák pod autem kolo udrží. Ceny se pohybují od 500 do 1000 káčé za kus, co je nad to je již imho předražené, bavíme se samozřejmě o použitých. Doporučuji online annonci a sbazar.cz, alespoň pro získání přehledu, a k nákupu se vybavit šuplérou.

Co mi vrtá hlavou, jak snížit hluk na dálnici, tedy otáčky motoru. Auto sice jede dost rychle, ale hluk je nad 150 již nepříjemný. Proto bych rád větší kola - jde mi o celkový průměr, ne disk jako takový. Teoreticky jsem si spočítal, že největšího průměru dosáhnu s pneu 215/65 R15 (d=66 cm). Nemáte někdo zkušenosti, nebo tip třeba na tuningovou firmu, která ví co a jak kolem větších než továrních kol?

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » ned lis 12, 2006 14:23

coolio píše:BTW - vozíte loď na originálním nosiči? Vydrží, neprohýbá se, jak loď chytíte aby se nehla do strany?
Jasně, na originálním, podle Renaultů má vydržet 70 kg a tolik loď nemá. Ta menší, pro děcka má na délku 2,3 m a tu jenom na nosič posadíme a připevníme dvěma popruhy s ráčnou.
Tu větší, co má délku 3,35 m a je širší než nosič, připevňuju na hliníkovej příčník (vlastní výroby), kterej vždycky přišroubuju třmenama na origoš příčník. Normálně je z auta sundávám, ale když třeba během závodního víkendu jedu někam nakoupit, shrnu příčníky dozadu a opticky to vypadá jako tuningový křídlo :lol: :D .
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » pon lis 13, 2006 06:58

u 5 šroubu pokud nesedí středová díra nelze kolo "vycentrovat" pomocí utahování šroubů křížek protože u 5 šroubu i když utahuješ křížem tak si všimni že nikdy to není přes střed ale vždy trochu bokem a to kolo se ti vždy hne na tu stranu a kolo pak hází ("vystředění" utahováním křížem funguje u 4 šroubu) u 5 šroubu je třeba vždy dát středící kroužek, vyzkoušel jsem to osobně, řešil jsem pořád nějaké vibrace, kola nový,gumy nový, vyváženo, utaženo křížem a vibrace byly pořád, tak jsem udělal GO náprav, všechny silentbloky,ramena,čepy jsem dal nový a vibrace stále, nakonec jsem změřil středovou díru a byla o 1.6mm větší, a to jsem kola kupoval dle katalogu přímo na moje auto, nechal jsem udělat středící kroužky a je to OK.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Hrobník
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon lis 13, 2006 16:10
Bydliště: Říčany u Prahy

Dotaz ESPACE II

Příspěvek od Hrobník » pon lis 13, 2006 16:29

Ahoj
Jsem zde nový a měl bych několik dotazů.Nejdřív jsem přečet fórum a nějaké další recenze na jiných stránkách.Ale jde mi tak trochu hlava kolem.

Ve fóru je spousta nářků na závady renaultů ESPACE na druhou stranu jsem slyšel i hodně spokojenýho pomlaskávání.
Otázka první: týkají se ty spousty drahých závad jen posledních vyšlechtěnějších generací a nebo tohoto auta celkově?

ESPACE se mi líbí a prachama došáhnu tak na auto do roku 1994 (ceny od 35000 do cca 80000 tisíc podle stáří a motoru) tj.verze I. a II.

Z toho vyplývá další otázka. U tak starého auta radší diesel nebrat že? Kamarád mi rozhodně doporučoval motor 2,2 benzín ale to spíš obecně s renaultem nemá vlastní zkušenost. Ale prý jednoduchý snadno opravitelný.

Dál mě zajímá na co si dát pozor. Auto kupuju prvně a stačila jedna procházka po baziku s člověkem co autum rozumí abych změnil původní myšlenku co že to chci koupit a "málem se beznadějí rozbrečel nad lidskou ......." nechť doplní každý dle svého slovníku.Omlouvám se za poněkud kostrbatý úvod a předem dík za info.

Další otázky jsou připravené v závilsosti na konkrétních odpovědích.:)

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pon lis 13, 2006 21:52

Hrobníku,

koukni na článek http://www.renaultclub.cz/renault_espace_1987-1991.html, tam najdeš spoustu našich zkušeností právě s motorem 2,2i. Ten byl stejný až do roku 1997, kdy nastoupila III generace s motory napříč.
Že Espace doporučuji asi nemá smysl psát, tak se spíš ptej, co tě zajímá.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

coolio
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: pát lis 10, 2006 18:00
Bydliště: Praha

Příspěvek od coolio » úte lis 14, 2006 07:47

jakub píše:... nechal jsem udělat středící kroužky a je to OK.
Kde, jak a za kolik se dají nechat udělat?

Hrobník
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon lis 13, 2006 16:10
Bydliště: Říčany u Prahy

ESPACE II

Příspěvek od Hrobník » úte lis 14, 2006 10:28

Díky ten článek jsem četl už předtím:) několikrát:).Bez podkuřování tobě jakožto autorovi JE VÝBORNEJ:) mimo jiné mě upevnil v tom že bych to auto chtěl - původní představa byl sice nějakej kombík (aby se tam vešli aspoň čtyři lidi hromada batohů půl kiláku lan a dalších krámů)

Konkrétní dotazy:

Předpokládám diesel ne co? V Libni v bazaru stojí ESPÁSEK 2,1 TD 1990 za 59000

Kolik stojí výměna rozvodovýho řemene

Pak jsi tam psal že odejdou ty těsnění to přijde zghruba na kolik? Abych věděl na comse mám těšit

Existuje nějaká typická vada na kterou se při koupi zaměřit? (Jako že některý auta trpěj na opotřebování nápravy jinejm odchazí určitej typ motoru apod..)

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » úte lis 14, 2006 14:31

coolio píše:
jakub píše:... nechal jsem udělat středící kroužky a je to OK.
Kde, jak a za kolik se dají nechat udělat?
u soustružníka, cena je dle materiálu a velikosti kroužků
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Re: ESPACE II

Příspěvek od Tomáš Langer » úte lis 14, 2006 18:14

Hrobník píše: Konkrétní dotazy:

Předpokládám diesel ne co? V Libni v bazaru stojí ESPÁSEK 2,1 TD 1990 za 59000
Mě bylo před koupí druhého Espace řečeno, že pokud má turbo diesel nad 100 000 km a neznáš dobře jeho majitele, tak nekupovat.
Hrobník píše:Kolik stojí výměna rozvodovýho řemene
Záleží na servisu, myslím že do 8000 Kč by ses měl vejít. Nechej si rozhodně vyměnit i vodní pumpu. U Espace se k řemenu blbě leze, tak ať ty 3 hodiny práce nemusíš platit dvakrát.
Hrobník píše:Pak jsi tam psal že odejdou ty těsnění to přijde zghruba na kolik? Abych věděl na comse mám těšit
Většinou jsou to stokoruny, nejhorší je těsnění okolo hřídele rozdělovače, neboť přístup k rozdělovači je jen zespoda z jámy a ještě k tomu dost blbej. Každopádně se nám nevyplatilo měnit těsnění pod hlavou, tím to neteklo a dali jsme za to zbytečně 5000 Kč.
Hrobník píše:Existuje nějaká typická vada na kterou se při koupi zaměřit? (Jako že některý auta trpěj na opotřebování nápravy jinejm odchazí určitej typ motoru apod..)
Typická vada Espaců do roku 1997 je to, že jsou to Renaulty :roll: . Naopak výhoda posledních modelů všech Renaultů je, že jsou to Renaulty. Aspoň tak to vidím já.
První 2 gerenace Espaců jsou ještě z doby "socialistického" státního Renaultu, kdy se na kvalitu moc nehledělo ani při konstrukci, ani při výrobě. A na tom autě je to po 15 letech holt poznat. Odcházejí hlavně věci na podvozku, klouby, brzdy, praskla mi i pružina na zadním kole.
Naopak pokrok v kvalitě, jakej udělal Renault za posledních 5 let by si měly za vzor vzít skoro všechny německé automobilky, o amerických nemluvě :wink: .
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
TomB
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: pon led 10, 2005 17:03

Příspěvek od TomB » stř lis 29, 2006 21:40

Ahoj! Zdravim opět po letech všechny Espacisty....(konečně mi zas funguje net) :D.Jelikož jsem zde opravdu po dlouhe době tak tu na mne čekalo opravdu hromada nových příspěvků jež jsem si s chutí přečetl.Dost mě pobavilo že skoro každý měl na autě(IIIřada) závadu otvírání kufru :D .Čemuž jsem ani já neunikl.Ale od doby kdy je pravidelně promazávám konkorem už neřešim.. :t18: Ještě bych rád podotkl že od doby mého posledního příspěvku kdy mě zlobila brzdová pumpa,nemám s autem žádnej problém..tzv. leju jen naftu a to sem ted překročil 200tis km...
Byl tu dotaz na max. velikost kol..mám na espacovi letní 225/45 17 ale nevim jestli v konečném důsledku je to v průměru větší než předtím udaný rozměr 215/65 R15.... každopádně 17tky na autě vypadaj užasně!!Jen když vymetete díru(a těch jest u nás požehnaně),tak si cvaknete zubama a zimu co zimu je musim nechávat srovnávat....A to si rok co rok řikám že budu jezdit opatrně :roll: Zatim!!!
TomB Espace 2.2dT

Uživatelský avatar
TomB
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: pon led 10, 2005 17:03

Příspěvek od TomB » stř lis 29, 2006 21:52

Jo a zapoměl jsem přihodit nějaké to ponaučení k dobru :D .Jednou sem jel na šumavu a někde za Strakonicem mi zničehož nic začala poblikávat palubka v rytmu DISCO.K tomu se přidal motor který začal vynechávat a když jsem na "vykopnutou" dojel ke krajnici zhasl docela...Nebudu to natahovat.Po chvilce laborování jsem přišel na to že na baterce jsem měl tak říšerně zoxidovyný kontakty až přestaly převádět docela...Stačilo nožem oškrábat a jelo se dál.....Koukněte se prosím někdy na ty svoje at takhle někde neskončíte :wink: .Oni vypadaj v pořádku,ale pod těma umělohmotnýma šroubovicokrytkama to bylo zelený jak po flašce ehhh zelený :roll: Jinak tohle byla jediná porucha co mě kdy neplánovaně zastavila......... :smajlici5: espace..
TomB Espace 2.2dT

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » čtv lis 30, 2006 10:48

225/45/17 není zas tak nízká guma, používám na autě 235/45/17 a 255/40/17 (pravda mají o nějaký mm větší bok) ale nemá žádný problém a semtam nějakou tu díru vymetu taky tomu se zkrátka u nás nedá vyhnout, auto váží 2010kg s pulkou nádrže bez lidí což je určitě těžší než espace, problém bych spíše viděl v "nekvalitních" discích, je pravdou že některé al. disky jsou zkrátka měkčí (Borbet T, Allesio atd)
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Uživatelský avatar
TomB
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: pon led 10, 2005 17:03

Příspěvek od TomB » pát pro 01, 2006 14:48

To je dost možný.....Espasič má tak 1800kg se všim tim (haraburdim)co sebou vozim(a jednou se to určitě šikne)....Uvidim třeba si udělám k vánocům radost.... :)
TomB Espace 2.2dT

josef01
Člen RCČR
Příspěvky: 445
Registrován: pon čer 20, 2005 12:54

Příspěvek od josef01 » ned pro 03, 2006 21:22

Osobně si myslím že jsou v současné době jenom dobrý auta, ale Renault je auto "pro lidi"
Honza
Naposledy upravil(a) josef01 dne pon pro 11, 2006 20:29, celkem upraveno 3 x.

josef01
Člen RCČR
Příspěvky: 445
Registrován: pon čer 20, 2005 12:54

Příspěvek od josef01 » ned pro 03, 2006 21:23

ok :!:

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů