Renault 5 1985 - 1993

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
Uživatelský avatar
R5
Člen RCČR
Příspěvky: 232
Registrován: pon dub 14, 2008 02:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od R5 » stř dub 16, 2008 16:54

Ahoj,jsem tu nový a svojí super pětku mám od září 2007.Je to 1,4 43 kW s katalyzátorem (C3J),3 dv. Campus-takže výbava je nulová :) Od té doby jsem s ním byl v servisu dvakrát.Poprvý když se měnila nádrž a podruhý při výměně náplní a takových těch věcí co člověk radši při koupi hned vymění. Od tý doby jezdí a jezdí a nemůžu si ho vynachválit. Jediná věc byla tekoucí nádrž u plováku,ale to si časem sedlo.
Honza :mn7:
Renault Super 5 Campus, 1390 ccm, 43 kW, r. v. 1990
O mém autíčku: http://renaultclub.cz/index.php?p=prezentace&clen=537
Renault Super 5 Spring, 1397 ccm, 44 kW, r. v. 1988
Renault Megane Grandtour, 1.4 16V, 70 kW, r.v.2002

Uživatelský avatar
vampire.five
Junior member
Příspěvky: 215
Registrován: stř říj 10, 2007 15:30
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vampire.five » stř dub 23, 2008 09:29

Kdyź jsem si udelal ridicak tak mi kazdej rikal at si koupim 120ku :? , ale ja chtel auti ktere taky jede a ne jen zere :lol: .Jiz tri roky mam R5 GTS. Servis videl jedine kdyz jsme kolem nejakyho jeli. Ve stychu me nechal jen jednou a to kdyz dosel benzin :oops: , za coz se na nej nemuzu zlobit. Jediny co se menilo tak sport podvozek KONI, brzdy z GTT a karbec :D . Pri kopupi samozrejme naplne!! Ohledne mista sem spokojeny. Nasoukalo se nas tam 5 borcu a nikdo z nas nema pod 185cm :shock: . Jinak v nem jezdim sam s moji drahou a pesanem. Mimo jine sem jel pro par dilu a vesla se mi do nej nahradni zadni naprava, 4 disky s gumami, motor 1,4 (na ND), tapecy, tlumice, tehlice, prahy GTT, Brzdy GTT a dva pytle cementu :roll: . To vse a vedle me sedel kamarad ktery ma 205cm. Sedelo ja k zemi pribity. Ted sem koupil GTE a bude se z nej predelavat motor do me kastle. Jinak bych R5 nevymenil. Jeste jsem neboural (musim zaklepat) a nikdy me nestaveli policajti :roll: :wink: . Mam ja ale stesti. Takze vsem preji podobne stesti, hodne ujetych km a lasku k motoru a znacce Renault. :P 8) :lol:

Cabas 8)

paži
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv črc 03, 2008 16:52

Příspěvek od paži » čtv črc 03, 2008 16:59

Zdravím, chtěl bych si koupit Renaulta r5ku.Zajímalo by mě, na co si mám při koupi dávat pozor, jak se od sebe liší jednotlivé verze (3dveřová od 5dveřový, verze Campus...), jaké motory jsou nejlepší z hlediska spolehlivosti, úspory paliva atd...děkuji.

Uživatelský avatar
R5
Člen RCČR
Příspěvky: 232
Registrován: pon dub 14, 2008 02:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od R5 » čtv črc 03, 2008 18:07

Jukni na zadní kola jestli nejdou do A, jak vypadá podvozek, prahy a kolem zadního úchytu nádrže a kolem rezervy to je občas krásnej pohled :shock: jukni na šroubení u plováku jestli neteče ale to se dá vyřešit, koukni na nádrž před pravým zadním kolem je takovej zaslepenej vývod ( k čemu tam je to netušim ) a ten občes časem povolí a pak tam teče benzín, poslechni si čerpadlo jak hučí a jinak zkontroluj včechny věci co se běžně kontrolujou u aut.Co se týká motorizace, myslím že 1,4 s jednobodovým vstřikem je docela spolehlivá a hlavně se dělala 1985-96 u pětek a do r 1998 u Expresu, takže se na ní dá sehnat poměrně dost dílů. Do 1.2 je to takový příjemný svezení od 1.4 výš už to pěkně sprintuje :D 5dv. je asi o 6 cm delší a máš lepší přístup na zadní sedadla, ale i 3dv. je dost prostorná, na tak malý auto až až. Horší je to s dostupností náhr dílů na vrakáčích. Už tam nic nemaj. Jinak kdo neni nijak náročnej na vzhled vnitřku tak si např s Campusem vystačí, halt Baccaru jen tak každej nesežene :D Ale jinak je to auto super :D
Honza :mn7:
Renault Super 5 Campus, 1390 ccm, 43 kW, r. v. 1990
O mém autíčku: http://renaultclub.cz/index.php?p=prezentace&clen=537
Renault Super 5 Spring, 1397 ccm, 44 kW, r. v. 1988
Renault Megane Grandtour, 1.4 16V, 70 kW, r.v.2002

Uživatelský avatar
vampire.five
Junior member
Příspěvky: 215
Registrován: stř říj 10, 2007 15:30
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vampire.five » čtv črc 03, 2008 19:25

jeste mrkni na 3/5 dvere ale zevnitr kolm okynka, tam byva rez, zadni lemy, loziska, zadni okynka jestli tesni, atd. Dvirka od vicka nadrze a kolem vicka je takova guma, tu odhrn a pod tim byva dost rzi. Jinak je to best kara, doporucil bych ti GTE (1.7i 94PS :lol: ) Ale esi chces usetrit tak nic. 8)
R5 GTS (bez srdce), R5 GTE (implantovana do GTS)

paži
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv črc 03, 2008 16:52

Příspěvek od paži » ned črc 06, 2008 13:24

díky moc. A jak je na tom naftovej motor 1,6?

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3955
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » ned črc 06, 2008 17:15

Pokud s ním předchozí majitelé nedělali závody, nevytáčeli za studena a včas měnily olej tak je to jeden z nejspolehlivějších motorů co se tam kdy dával. :idea:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
R5
Člen RCČR
Příspěvky: 232
Registrován: pon dub 14, 2008 02:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od R5 » ned črc 06, 2008 21:34

Jenomže takovýho majitele aby člověk hledal světa kraj.
Honza :mn7:
Renault Super 5 Campus, 1390 ccm, 43 kW, r. v. 1990
O mém autíčku: http://renaultclub.cz/index.php?p=prezentace&clen=537
Renault Super 5 Spring, 1397 ccm, 44 kW, r. v. 1988
Renault Megane Grandtour, 1.4 16V, 70 kW, r.v.2002

operatorXM
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv lis 13, 2008 07:22
Bydliště: Hrotovice

Příspěvek od operatorXM » čtv lis 13, 2008 09:09

Pětkaři, pomožte s rozhodnutím o koupi R5. Chci ji jako druhé auto na krátké cesty a na pravidelné dojíždění 7 km do práce. Rozhoduji se mezi 1,4 a 1,1. Nepotřebuju dynamiku a max. rychlost (na to mám třílitr šestiválec), spíš spolehlivost, jednoduchost a ekonomičnost (na to chci tu R5). 1,1 mám vybrané, ale má najeto přes 200 t. km. Bojím se, že nakonec bude žrát benzín a olej víc než 1,4. Údajně 1,1 nemá rozvodový řemen. Dík za rady.

Uživatelský avatar
R11
Člen RCČR
Příspěvky: 637
Registrován: pon úno 18, 2008 16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od R11 » čtv lis 13, 2008 13:50

Pokud vim, ma rozvodovy remen jen 1,7i, to uz neni Cleon motor, takze jakmile ma v kodu motoru prvni pismenko C, je to Cleon a ma retez. Rozdil je samozrejme v sazbach povinneho ruceni, nicmene bych rekl, ze 1,4 je nejvic, takze by se lip mely dat sehnat dily do motoru. Stejny motor mel i R9/11, Clio, R19...
Jsou dve verze motoru 1,4 a to karburatorova (Weber) a s monovstrikem (Renix monopoint). Ostatni motory C maji karbecy (Zenith-1,0 a Solex-1,1).
Spotreba benzinu a spotreba oleje zavisi na sestelovani a tom, kdo a jak s tim autem jezdil a co ma za sebou.

Vubec bych se ty 1,1 nebal, ani tech 200 000, zalezi samozrejme na tavu.
:mrgreen: Jirka :mrgreen:

<> Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r. v. 1986 :arrow: foto ZDE
<> Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, 5 dv., r. v. 2010

operatorXM
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv lis 13, 2008 07:22
Bydliště: Hrotovice

Příspěvek od operatorXM » sob led 10, 2009 08:53

Tak provozuju dva měsíce R5 1,1 najeto 225 tkm. Jsem s ní velice spokojen. Je to moje první malé auto, krásně se s ním jezdí, parkuje, otáčí, díly jsou neuvěřitelně levné, vše je jednoduché a snadno přístupné (moje druhé auto je Citroen XM V6). Při projetí první nádrže, kdy jsem jel 150 km od původního majitele a pak už jen párkilometrové šudlačky byla spotřeba 8,9 litrů. Motor běží pěkně, olej nežere, z víčka dolejvání oleje celkem dejchá. Po návštěvě servisu kde byly měněny náplně, filtry, svíčky, seřízeny ventily, předstih, karburátor je spotřeba 7,8 litrů. Nedokážu posoudit jestli to je hodně, je zima, jezdím 7 km do práce, manželka na nákupy 1 km, byly čtyři "větší" cesty po 20 km. Jezdím do 90 km/h, s lehkou nohou. Myslíte, že je spotřeba odpovídající? Čekal jsem tedy trochu míň, samozřejmě ne 4,1 jak se uvádí v prospektu.
Naposledy upravil(a) operatorXM dne sob led 10, 2009 12:00, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3955
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » sob led 10, 2009 11:38

U správně seřízený R5 1,1 je spotřeba kolem 5 litrů. Teď v zimě by méla být kolem 7 litrů. Problém bych viděl v karburátoru, buď byl vyměněn předchozím majitelem za jiný, nebo není správně seřízený. To že ho seřizovali v servisu neznamená že ho seřídíli správně. Většina servisů ladí karburátory podle zvuku a podle toho jak jede za plynem. Málokdo používa přístroje a měří předepsanou kontrolu emisí z výfuku. :idea:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Faki
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pát říj 02, 2009 20:06
Bydliště: Libiš

R5 ,dají se někde sehnat kovové trubučky brzd na zadek?

Příspěvek od Faki » pát říj 02, 2009 20:35

ahoj všichni,dnes mi moje polovička odjela s R5 na cvičení s dalšími 3babami a na půli cesty mi volá,že jí nějak nebrzdí autíčko a vzadu z něj něco kape.Skočil jsem do auta a vyrazil za nima a na místě zjistil,že ze zadní kovové trubičky kape brzdovka.Dojel jsem s tím domů a teď musím najít někde náhradní díl.O trochu výš jsem četl nějaký odkaz tak na něj mrknu,ale pokud někdo ví kde bych to sehnal,tak prosím písněte.Díky.
Faki ,co si neopravím,to si opravit nechám.

misakus
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: ned dub 08, 2012 10:07

Re: Renault 5 1985 - 1993

Příspěvek od misakus » sob říj 12, 2013 17:01

Čau všichni pětkaři,dostalo se mi potěšení se seznámit s 1,6 GTD a musím konstatovat,že SUPER je opravdu super.Budu muset časem navštívit motor ze vnitř,protože na jednom pístu je vyflákaná drážka,takže kapinku klepe,ale jinak chytá,běhá a nežere (4,5).Jediný co mě trápí je,že nemůžu nikde sehnat nové prahy na moje 5 dv.,všude nacházím pouze pro 3 dv. Nevěděl by někdo kde bych pochodil? Autíčko mám 4 roky a musím říct,že já osobně sem s ním moc nenajel,protože mi ho manželka nechce půjčovat.To je první auto které ji sedí a já se vůbec nedivím. Tak kdyby někdo dal vědět,byl bych šťasnej jako blecha.Chci mu dát trchu po lásce aby nám vydržel.

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti