Renault Fluence - zkušenosti z provozu

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
Odpovědět
Uživatelský avatar
makkynka
Experienced member
Příspěvky: 725
Registrován: čtv srp 19, 2010 20:24

Re: Renault Fluence - zkušenosti z provozu

Příspěvek od makkynka » pát lis 09, 2012 15:08

Jetdis po 20 k km? no ja to nechavam na tech 30 k km.
Renault Fluence (Agátka) - Comfort, 1.6 benzín , Modrá Crepuscule - najeto 93 000km

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1937
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Renault Fluence - zkušenosti z provozu

Příspěvek od Hounddog » sob lis 10, 2012 00:43

Vieš čo prvú som mal pri nejakych 25 000 a vtedy som si povedal že budem dávať každých 15k.
Olerj stojí par korun (do 40 E+ filter) Nemam závazky, Autu som vždy doprial a spravim si to sám.
Chcem vymeniť aj kabínovy filter čo su jednoduche úkony.
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2418
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Fluence - zkušenosti z provozu

Příspěvek od Concionator » pon lis 12, 2012 01:32

makkynka: Přes léto jezdím fáčkem a trabíkem. ;)
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992, 80 000 km, tmavě červená Apollo, 8 l/100 km (pohárová sériovka)
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990, 52 000 km, šedá, 7 l/100 km (radůstka - Get psyched! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) Obrázek [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2418
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Fluence - zkušenosti z provozu

Příspěvek od Concionator » ned led 11, 2015 19:01

Ještě než mi byl vůz v září 2014 ukraden, tak jsem asi rok předtím kolem 45000 km stačil zjistit, že potíže s přesuvníkem se týkají i novějších motorů. V servisu mi ale bylo řečeno, že o tom vědí, vadný díl včetně rozvodů mi byl vyměněn a prý tam už snad konečně přišel kvalitnější díl, protože Renault požádal, tuším, společnost Delphi o nápravu.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992, 80 000 km, tmavě červená Apollo, 8 l/100 km (pohárová sériovka)
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990, 52 000 km, šedá, 7 l/100 km (radůstka - Get psyched! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) Obrázek [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

jelinek
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: ned pro 28, 2014 22:58

Re: Renault Fluence - zkušenosti z provozu

Příspěvek od jelinek » ned led 11, 2015 21:13

Fluence 1,5 dci od 2/2012 ,63500km,zatial okrem výmeny oleja a filtrov 2x menený paliv.filter /32500 a 63300km/, 2x menené predné sklo /rozbité oproti idúcim vozidlom-kameň od kolesa/ a kupenie poťahu na volant koža 16,-Eur/odlupuje sa pôvodná vrstva/ občasná vmena žiarovky H7 som celkom v pohode. Pohodlné,priestranné ,celkom dobrá výbava..... :)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8062
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Renault Fluence - zkušenosti z provozu

Příspěvek od Rado77 » čtv led 29, 2015 10:39

Ja mam pozitivnu skusenost s jazdou Fluence na snehu. Oproti MII, kde ABS zaberalo prilis prehnane rychlo je Fluence vyladeny ovela lepsie. Sedi na zasnezenej ceste ako pribity. Napr. ked sa prechadza s pruhu do pruhu tak u MII casto ubehol zadok, ako zadne kolesa prechadzali sikmo cez navyseny sneh. ZA celu zimu som sa nestretol s jedinym zavahanim auta, dokonca nemuseli zasiahnut ani asistencne systemy. Mozno cast tejto dobrej prace vykonaju aj nove pneu (neviem teraz znacku, auto som kupil na zimakoch a nepozeral som co su zac), ale fakt ze super. Jazda na snehu je ista a presna, nic nepresmykuje, nic neubieha, a ani nic zbytocne nemusi zasahovat. Palec hore.
PS: dneska rano - panicke brzdenie cca zo 60km na nulu. Moj Flu ani nemusel na mokrej ceste pouzit ABS, kdezto SuperB za mnou doslova skrizilo a ostal stat krizom cez cestu. Pritom nesiel rychlejsie ako ja a mal vlastne presne ten isty usek cesty na brzdenie, ako som mal ja
Fluence 1,6 Expression 10/2013
Fiesta MK6 1,25 8/2008

fatst
Junior member
Příspěvky: 126
Registrován: pát bře 09, 2012 21:53

Re: Renault Fluence - zkušenosti z provozu

Příspěvek od fatst » ned čer 14, 2015 14:33

Concionator píše:Ještě než mi byl vůz v září 2014 ukraden, tak jsem asi rok předtím kolem 45000 km stačil zjistit, že potíže s přesuvníkem se týkají i novějších motorů. V servisu mi ale bylo řečeno, že o tom vědí, vadný díl včetně rozvodů mi byl vyměněn a prý tam už snad konečně přišel kvalitnější díl, protože Renault požádal, tuším, společnost Delphi o nápravu.

To Concionator: ahoj, je to už nějaký pátek, co jsi přišel o auto. Vím také, že vyšetřování je uzavřeno. A protože Tvá recenze, kdesi na netu, byla pro mě jednou z těch rozhodujících, rád bych věděl, jak na tom jsi dnes? Máš už další Fluence? Případně uvažuješ o jeho koupi?
A jaké jsi tam měl bezpečnostní prvky? Měl jsi to alespoň pojištěné?
Možná už se ani odpověď nedozvíme, protože sem třeba ani nechodíš, ale nějak jsi mi tu přirostl k srdci. :-)

Co se provozu týká, tak až na díru ve dveřích od na hory natěšeného vystupujícího dítěte z vedlejšího auta, nemám žádných problémů a doufám, že to tak ještě dlouho bude.
Renault Fluence 1.6 16V, Privilege, DRL + xenony (kombinace funkční na světelné čidlo), kontrola tlaku, zadní spoiler kufru, překvapivě automatické zavírání oken při zamknutí vozu, originální plastové madlo na zavírání kufru, bederní opěrka, Arkamys, tažné, černá metalíza, chybí schránka na brýle (nebyla z nějakého důvodu dodána, Renaul mi nabídl přemontování celé stropní desky nebo finanční kompenzaci, kterou jsem zvoli a koupil za ni GSM alarm do auta), autozásuvka v kufru.

radler
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv črc 23, 2015 08:55

Re: Renault Fluence - zkušenosti z provozu

Příspěvek od radler » čtv črc 23, 2015 08:59

RENAULT FLUENCE po 3,5 roku mam 40 000 km. Zavady:
- vrzganie striesky budíkov
- malinke hrdzave flaicky po zime na prahoch zvnutra, daju sa umyt, ale podla mna korozia toto auto neminie
- po 39 000 km hluk v prevodovke, zrejme odislo lozisko. vymena prevodovky majland, oprava tiez...
- spotreba 6,9 km
- inak spokojnost, vela miesta, celkom dobre riadenie. jedine zla prehladnost, vyhlad pri soferovani

Uživatelský avatar
makkynka
Experienced member
Příspěvky: 725
Registrován: čtv srp 19, 2010 20:24

Re: Renault Fluence - zkušenosti z provozu

Příspěvek od makkynka » čtv črc 23, 2015 09:36

Tez mi zacalo hučet něco když jedu na 3 a 4 stupeň, ale nepridavam plyn, třeba jen dojizdim a tak, ale jakmile zas trochu pridam tak to zmizi, ale drive to nebylo. auto ma 90 000 km.
Renault Fluence (Agátka) - Comfort, 1.6 benzín , Modrá Crepuscule - najeto 93 000km

Uživatelský avatar
Tomina1987
Junior member
Příspěvky: 210
Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Fluence - zkušenosti z provozu

Příspěvek od Tomina1987 » ned zář 13, 2015 11:53

makkynka: přesně stejnou věc mi dělá Laguna II a dlouho jsme to v servisu nemohli identifikovat, nakonec jsme zjistili, že je to ložisko, které jde z převodovky na poloosu. V převodovce, odkud se jde rovnou na kola je vlisované kuličkové ložisko. Stačí výrobní vada, kulička praskne a dělá to tento kravál - evidentně špatná výstupní kvalita u výrobce těchto ložisek. Nejvíce slyšitelné je to při zařazeném kvaltu, noha z plynu, jet v zástavbě domů, sundat všechna okna a poté to uslyšíte. Oprava cca 10tis. Díl je levný, ovšem musí se rozdělat převodovka a tak je nejdražší práce.
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17529
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Renault Fluence - zkušenosti z provozu

Příspěvek od Zefek » ned zář 13, 2015 14:18

Kulička jako taková nepraskne, vydrží toho docela hodně. Problém může být materiál obalu ložiska (to, po čem kuličky jezdí). Tam se většinou udělají drážky, důlky, ... Tímhle trpí všechny ložiska, i kvalitní. Ovšem u těch nekvalitních tahle vada nastane dřív.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Mirek265
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: stř srp 03, 2011 21:11

Re: Renault Fluence - zkušenosti z provozu

Příspěvek od Mirek265 » ned lis 01, 2015 20:00

Dlouho jsem tu nebyl, mam 1.6 benzín r.v. 1/2012, najeto 85.000 Km
ZÁVADY
- 3x měněná žárovka (nezkoumám jaká svítí mi to dobře jak tu někdo řešil xenony)
- po 30.000 mi vyměnili ošoupanej volant a řadičku
- po 50.000 opět ošoupáno a uvažuji o nové kůži na volant, stojí to kolem 1500
- po 60.000 mi při startu šly zuby přes sebe, cosi za 11.000 Kč v záruce vyměnili
- mám 110 kg, popraskala mi levá koženka na sedadle i opěradle - dojdu k čalouníkovi někdy
Jinak víceméně bez opotřebení a bez závad, brzdy, spojka, tlumiče OK, nic nevrže.
SPOTŘEBA
- skoro nikdy nenuluju takže znám svojí průměrnou na 10.000 km
- nejčastější trasa z domova do práce má 3.1 km, a to velice ovlivní spotřebu :)
- takže dlouhodobě je to mezi 7.5 a 7.9 l/100 km
- krátkodobě když třeba dávám Liberec a zpátky, tak je to kolem 7l ale to nesmím jet po dálnici 130, spíše tak 110
- když se nehlídám, mám spotřebu přes 8 l
A to je asi důvod proč už Flu nekoupím, nenabízejí ho s úspornějším motorem
Asi jsem ho špatně zajel nechápu jak to někdo umí pod 7 l.
Koukám po Mitsubishi, Lancer i ASX jsou za dobrou cenu a spotřebu by mohly mít menší.
DOTAZ
- když už je to starej ojetej pekáč a asi si ho další dvě zimy nechám
- neumí někdo poradit jestli a jak udělat do zadního opěradla díru na lyže?
:D
A DŮVOD PROČ UVAŽUJU O JINÝM ALE NECHÁM SI FLU
- mám nejvyšší výbavu s navi a za takovou bych si musel hodně připlatit
- za ty peníze je to prostorný a pohodlný, těžko se hledá náhrada
2/2012 Fluence Privilege 1.6, šedá Eclipse

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17529
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Renault Fluence - zkušenosti z provozu

Příspěvek od Zefek » ned lis 01, 2015 21:01

Benzínový motor bude rozežraný ve všech autech přes všechny značky, to je prostě vlastnost benzínu. Úspornější motor je nafta, ale pokud jezdíš 3km do práce a zpátky, tak to nemá smysl. Jiná značka má třeba motor s nižším obsahem, tak si řekneš, že to bude úspornější, ale ten motor je po většinu času ve vyšším nebo plném zatížení a žrát to bude kolem maximálního možného množství.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
makkynka
Experienced member
Příspěvky: 725
Registrován: čtv srp 19, 2010 20:24

Re: Renault Fluence - zkušenosti z provozu

Příspěvek od makkynka » pon lis 02, 2015 08:34

Zefek, dneska uz to taky není zas tak pravda o nenažranosti, benzin pomalu klesa ke spotrebe nafty, pomalu, ale zlepsuje se to.

A nebudeme si povídat o skandalu s naftovými motory, že. kdyby chtěli udržet Euro normu, museli by snižit vykon motoru a tim padem bys na to musel šlapat vic a bude zrat vic.... tot cela otázka proc jsou lepsi naftaky....
Renault Fluence (Agátka) - Comfort, 1.6 benzín , Modrá Crepuscule - najeto 93 000km

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17529
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Renault Fluence - zkušenosti z provozu

Příspěvek od Zefek » pon lis 02, 2015 16:34

Nedělám si iluze, že benzíny plní normu NOx emisí. Ty vznikají tak, že vzdušný dusík N2 reaguje za vysokých teplot s kyslíkem a vzniká NOx. To znamená, že abys snížil emise NOx, tak bys musel dodávat směs bez dusíku. V praxi to znamená méně vzduchu jako takového. Jenže tím vzniká zase více CO, HC a pevných částic (benzín, nafta, to je jedno, bez vzduchu hoří špatně všechno). Benzíny jsou na tom o něco lépe, protože mají škrtící klapku a z povahy benzínového motoru je potřeba, aby směs byla stechiometrická (i když, vrstvené spalování ji nevyžaduje), tj. aby množství kyslíku odpovídalo množství paliva. V ideálním případě pak na dusík nezbyde žádný kyslík. Z této podstaty je pak produkce NOx u benzínů o hodně nižší než u nafty, kdy se dodávka vzduchu nedá nijak regulovat. Třeba do motoru objemu 2.0 nacpeš do jednoho válce cca 800mg vzduchu. A z diagnostiky je to krásně vidět, kdy je pro válec změřeno třeba 750mg vzduchu. Jediná šance, jak regulovat vzduch je egr ventil, případně nějaká klapka v sání (mají už dnes všechny motory asi). Jenže nafta je na tom hůř než benzín a v případě stechiometrické směsi bude produkovat brutální množství sazí, což si vyžádá větší fap filtr a jeho častější vypalování ...

Emise NOx a zbytek měřených emisí (HC, CO, CO2 a pevné částice) jsou tedy dost v rozporu, snížením jednoho dojde ke zvýšení ostatních emisí a naopak. Je to bez ohledu na typ paliva. Benziňáky mají výhodu z pohledu konstrukce motoru. Nafťáky, jak správně píšeš, aby měly méně NOxů, museli by nasávat méně vzduchu, ale aby snížili množství ostatních emisí, museli by také snížit množství paliva, což by logicky znamenalo nižší výkon.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

christonero
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: sob lis 28, 2009 19:42
Bydliště: Praha

Re: Renault Fluence - zkušenosti z provozu

Příspěvek od christonero » čtv pro 10, 2015 12:21

Hledal jsem v příspěvcích případnou odpověď na můj problém. Mám u nového FLU autorádio R-plug Radio +. V jednom modu nabízí "Add contacts". U rádia Arkamys to znamenalo, že je možné přetahnout určitý počet kontaktů z telefonu do paměti autorádia ( v malém počtu kontaktů se lépe hledalo).Tady po zmačknutí této nabídky se objeví prosba o přetažní kontaktů a dál nic. Má prosím s tímto někdo zkušenosti?

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host