Renault Vel Satis

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
Odpovědět
MDN
Experienced member
Příspěvky: 679
Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
Bydliště: Aachen, Beisweiler

Příspěvek od MDN » stř říj 31, 2007 18:46

MDN píše:Zde je slibena zprava :

Auto jede naprosto v pořádku. Ale když překročím 105 Kmh cca 2050 otáček teplota vzroste o cca 5stupňů. Když jedu 110Kmh cca 2100otáček dalších 5 stupňů, 120 dalších 10 stupňů.. Když bych jel dlouhodobě 130 tak asi uvařím. Když rychle zrychlím třeba na 140Kmh ale auto nedržím v otáčkách - vyřadím na neutrál, tak je vše v pořádku. Prostě když je motor pod záteží, nestíhá se uchladit. Pokud jedu agresivně po okreskách, tak se to neprojeví, protože nikdy nejedu víc jak 110 a když mu nakládám při rozjezdech, tak to je cca minuta a to se nepřehřívá. V servise mi potvrdili, co zde píšete. Že jsou z venku ucpané chladiče. Od čištění vnitřku chladičů mě odrazují. Prý se tam lije od renaulta chladící směs, která nezpůsobuje usazování vodního kamene, atd.. Je to i vidět, že víčko chladiče je krásně čisté. Voda se mi neztrácí. Mám pořád na milimetr stejně - v nádobce na vodu. Takže zkusím propláchnout z venku chladiče a očistit je - ne vapem.. Nechám pro jistotu vyměnit termostat. A co se větráků - sahar - týče, ty normálně pokud auto stojí, nebo popojíždí, a je zaplá za horkého dne klima, tak se normálně sepnou. Nebo po dlouhé agresivnější jízdě. Prostě když je motor v klidu, téměř nehřeje. Sahary se sepnou opravdu jen výjmečně.

Jak proběhla oprava?

Výměna vodní pumpy, termostatu, ventilu na expanzní nádobce, důkladné propláchnutí chladičů z venku, výměna chladící směsi, pár hadic. Zda jsem problém podchytil včas a nebudu měnit například těsnění pod hlavou ukáže čas - až se motor zahřeje a naroste tlak.
Takže nepodchytil - těsnění pod hlavou se také muselo měnit :( Teď už snad bude vše v pořádku - viz můj popis
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky

MDN
Experienced member
Příspěvky: 679
Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
Bydliště: Aachen, Beisweiler

Příspěvek od MDN » stř říj 31, 2007 19:02

Tak s největší pravděpodobností je problém vyřešen. Nechci to zakřiknout, že je vše ok, ale vypadá to že ano. Je to sled různých událostí.

Motory vyrobené 2002-2005 DENSO ISUZU P9X, BJ0J0B mají chybu v řídící jednotce která chybně vyhodnocuje informace z teplotních a tlakových čidel. (Renault vydal oficiální prohlášení a sezval majitele těchto vozů do servisu). Na základě toho se stane, že se motor může přehřát. Například se pozdě sepnou sahary. Navíc motor nemá ideálně řešený chladící systém a rychle se zanese nečistotami z venku - myslím chladiče. Takže se motor navíc ještě více přehřívá. To se stance cca po 2-3 letech - podle využívání.

To je základ pro to, aby motor šel rychle do háje. Motor je vlastně téměř pořád přehřátý. Nejčastěji pak odchází (Dle referencí majitelů vozu) těsnění pod hlavou případně hlava, vodní pumpa. Výměna obojeho není úplně jednoduchá. Pro výměnu vodní pumpy je potřeba sundat rozvodový řemen. Pro tuto úlohu je nutné odstrojit půl motoru a i pro zkušeného mechanika je to práce na půl dne. Stejně v případě výměny těsnění pod hlavami válců. Nejčastěji odchází zadní řada válců kvůli horšímu přístupu vzduchu. Motor již není v tuto chvíli téměř chlazen vodou, neboť voda již neprodí k ucpaným chladičům (Proč jsou ucpané se dočtete níže) a je vařicí a navíc zavzdušňováním chladícího systému se vytváří vzduchové kapsy a hůř koluje voda jen přes malý okruh přes motor.

V dalším kroku může dojít i k zanešení chladičů - se vzduchem mohou do chladícího systému pronikat i nečistoty které zanesou chladiče.Je také možné že pronikající chladící kapalina s antyfreezem do válce může snížit na určitém místě mazání a může dojít i k zadření motoru - slyšel jsem o dvou případech. Znáte to. Tak dlouho se chodí s džbánkem pro vodu, až se ucho utrhne. Prostě je to postupný proces :)

Tečka :)

Toto mi nebyl nikdo schopný v žádném autorizovaném servise či přímo u Renaultu nikdo říct. Musel jsem přečíst mraky knih, prohlášeních renaultu, dvě technické broužury k motorům Vel Satisu, a diagnostické a postupové příručky a rady od majitelů z téměř celé Evropy. Tímto jim děkuji..

Doporučuji, když někdo provede takovouto generálku udržovat pak chladiče čisté - minimálně jednou ročně proplachovat. Samozřejmě se nevyhnete ani návštěve v Renaultu, kde by Vám bezplatně měli přehrát řídící jednotku novým softwarem - čímž se odstraní prvotní problémy s přehříváním . viz. první odstavec.

Pokud budete kupovat auto s tímto motorem, připravte si alespoň dalších 50.000Kč - těsnění pod hlavami válců, vodní pumpa (Zde se již vyplatí i vyměnit rozvodový řemen), chladiče, expanzní nádobka s ventilem. Pokud budete motor pravidelně udržovat, nebudete mít další problémy. Jak jsem již napsal - všechny problémy s tímto motorem jsou spojeny s přehříváním. Jinak tento motor sám o sobě tolik nehřeje...
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky

tomaskrtek
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob čer 16, 2007 11:28

Příspěvek od tomaskrtek » pon lis 05, 2007 15:18

MDN píše:Tak s největší pravděpodobností je problém vyřešen. Nechci to zakřiknout, že je vše ok, ale vypadá to že ano. Je to sled různých událostí.

Motory vyrobené 2002-2005 DENSO ISUZU P9X, BJ0J0B mají chybu v řídící jednotce která chybně vyhodnocuje informace z teplotních a tlakových čidel. (Renault vydal oficiální prohlášení a sezval majitele těchto vozů do servisu). Na základě toho se stane, že se motor může přehřát. Například se pozdě sepnou sahary. Navíc motor nemá ideálně řešený chladící systém a rychle se zanese nečistotami z venku - myslím chladiče. Takže se motor navíc ještě více přehřívá. To se stance cca po 2-3 letech - podle využívání.

To je základ pro to, aby motor šel rychle do háje. Motor je vlastně téměř pořád přehřátý. Nejčastěji pak odchází (Dle referencí majitelů vozu) těsnění pod hlavou případně hlava, vodní pumpa. Výměna obojeho není úplně jednoduchá. Pro výměnu vodní pumpy je potřeba sundat rozvodový řemen. Pro tuto úlohu je nutné odstrojit půl motoru a i pro zkušeného mechanika je to práce na půl dne. Stejně v případě výměny těsnění pod hlavami válců. Nejčastěji odchází zadní řada válců kvůli horšímu přístupu vzduchu. Motor již není v tuto chvíli téměř chlazen vodou, neboť voda již neprodí k ucpaným chladičům (Proč jsou ucpané se dočtete níže) a je vařicí a navíc zavzdušňováním chladícího systému se vytváří vzduchové kapsy a hůř koluje voda jen přes malý okruh přes motor.

V dalším kroku může dojít i k zanešení chladičů - se vzduchem mohou do chladícího systému pronikat i nečistoty které zanesou chladiče.Je také možné že pronikající chladící kapalina s antyfreezem do válce může snížit na určitém místě mazání a může dojít i k zadření motoru - slyšel jsem o dvou případech. Znáte to. Tak dlouho se chodí s džbánkem pro vodu, až se ucho utrhne. Prostě je to postupný proces :)

Tečka :)

Toto mi nebyl nikdo schopný v žádném autorizovaném servise či přímo u Renaultu nikdo říct. Musel jsem přečíst mraky knih, prohlášeních renaultu, dvě technické broužury k motorům Vel Satisu, a diagnostické a postupové příručky a rady od majitelů z téměř celé Evropy. Tímto jim děkuji..

Doporučuji, když někdo provede takovouto generálku udržovat pak chladiče čisté - minimálně jednou ročně proplachovat. Samozřejmě se nevyhnete ani návštěve v Renaultu, kde by Vám bezplatně měli přehrát řídící jednotku novým softwarem - čímž se odstraní prvotní problémy s přehříváním . viz. první odstavec.

Pokud budete kupovat auto s tímto motorem, připravte si alespoň dalších 50.000Kč - těsnění pod hlavami válců, vodní pumpa (Zde se již vyplatí i vyměnit rozvodový řemen), chladiče, expanzní nádobka s ventilem. Pokud budete motor pravidelně udržovat, nebudete mít další problémy. Jak jsem již napsal - všechny problémy s tímto motorem jsou spojeny s přehříváním. Jinak tento motor sám o sobě tolik nehřeje...
já ti říkal ať koupíš 3.5 V6.....

MDN
Experienced member
Příspěvky: 679
Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
Bydliště: Aachen, Beisweiler

Příspěvek od MDN » pon lis 05, 2007 15:32

Proc bych si kupoval neco co nechci? To je jako bys psal, ja Ti rikal, at si koupis Lagunu. Nechci Lagunu :) A nechci Velsatise s benzinovym motorem. A nechci 4 valec - byt je ten 2,0DCi stejne vykony jako 3,0DCi. mam proste rad Diesely a cim vic valcu, tim lepe - minimum je 5 8) . A s tim, ze tento motor bude mit tuto zavadu, s tim jsem do toho sel. Mel jsem v rezerve uplne novy komplet motor.... Tohle je ta levnejsi varianta. Poskozeni motoru nebylo tak znacne. Tak proc toho nevyuzit?

V servise mi rekli, ze to ale neni o tom, ze by ten motor mel spatne resene chlazeni. Vysvetlili mi to takto. Jedna se o tezke vozidlo, ktere je nacpane elektronikou a modernimi technologiemi. Samozrejme tim narusta riziko poruchy. Pokud je vse v poradku a o auto se pecuje a servisy na prohlidkach provadi to co maji, tento motor funguje jako jakykoli jiny. Ale kazdy skudli penize, nez aby jel primo do renaultu. A kdyz uz tam clovek prijede, ne kazdy je odbornik. Je to o lidech. Ja narazil na cloveka co tomu rozumi a tech penez za opravu nelituji.. Nepocital jsem s tim, ze koupim auto, dam za prohlidku par tisic a budu jezdit... Pocital jsem do startu s nekolika desitkami tisic za uvedeni do me vyhovujiciho stavu. Vymena oleje, rozvodu, kladek, vodni pumpy, tlumicu, cepu,filtru, naplni,atd. je samozrejmosti. Nevim jak stim puvodni majitel jezdil a neminim cekat na to, az mi nekde upadne kolo. A ze nekdo rika, menit neco kdyz je na tom najezdeno jen 50.000KM? Ze to je zbytecne? Neni. Ne kazda zavada ci poskozeni je videt.

Tak asi takhle :D
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky

tomaskrtek
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob čer 16, 2007 11:28

Příspěvek od tomaskrtek » pon lis 05, 2007 15:44

MDN píše:Proc bych si kupoval neco co nechci? To je jako bys psal, ja Ti rikal, at si koupis Lagunu. Nechci Lagunu :) A nechci Velsatise s benzinovym motorem. A nechci 4 valec - byt je ten 2,0DCi stejne vykony jako 3,0DCi. mam proste rad Diesely a cim vic valcu, tim lepe - minimum je 5 8) . A s tim, ze tento motor bude mit tuto zavadu, s tim jsem do toho sel. Mel jsem v rezerve uplne novy komplet motor.... Tohle je ta levnejsi varianta. Poskozeni motoru nebylo tak znacne. Tak proc toho nevyuzit?

V servise mi rekli, ze to ale neni o tom, ze by ten motor mel spatne resene chlazeni. Vysvetlili mi to takto. Jedna se o tezke vozidlo, ktere je nacpane elektronikou a modernimi technologiemi. Samozrejme tim narusta riziko poruchy. Pokud je vse v poradku a o auto se pecuje a servisy na prohlidkach provadi to co maji, tento motor funguje jako jakykoli jiny. Ale kazdy skudli penize, nez aby jel primo do renaultu. A kdyz uz tam clovek prijede, ne kazdy je odbornik. Je to o lidech. Ja narazil na cloveka co tomu rozumi a tech penez za opravu nelituji.. Nepocital jsem s tim, ze koupim auto, dam za prohlidku par tisic a budu jezdit... Pocital jsem do startu s nekolika desitkami tisic za uvedeni do me vyhovujiciho stavu. Vymena oleje, rozvodu, kladek, vodni pumpy, tlumicu, cepu,filtru, naplni,atd. je samozrejmosti. Nevim jak stim puvodni majitel jezdil a neminim cekat na to, az mi nekde upadne kolo. A ze nekdo rika, menit neco kdyz je na tom najezdeno jen 50.000KM? Ze to je zbytecne? Neni. Ne kazda zavada ci poskozeni je videt.

Tak asi takhle :D
když si to myslíš, já ti to vymlouvat nebudu, každý má svojí pravdu. hlavně že jsi spokojený...

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pon lis 05, 2007 15:59

Musim souhlasit s MDN. Chtel Isuzu motor a byl pripraven na komplikace, ktere s sebou ten motor nese. Vzhledem k prijatelne cene auta je to, podle mne rozumna volba.
To nejak nesouvisi s tim, ze konkretne ja bych si auto s timto motorem mj. i pro vyse uvedene nekoupil.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Dušo
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: sob říj 27, 2007 15:19

Příspěvek od Dušo » pát lis 09, 2007 15:06

Celkom zaujímavá téma. Pravdupovediac už dlhšie si robím zálusk na Vel Satis, mam lagunuII , je to super vozenie, ale pred Lagunou som mal C5 a neviem zabudnúť na ten konfort. Bol by som rad keby ste mi poradili vyber motora:

3,5 liter benzin, 2 liter benzin alebo 2,2 dCI. Dosť jazdim a je pre mňa dôležitá aj slušná spotreba, ale dCI mi nejak nie je po chuti a ten 3 liter som vyškrtol úplne.

Takže 3,5liter + plyn alebo 2 liter? Aké máte spotreby na dialnici?
Na čo si dať pozor pri kúpe 2002 - 03 cca 120 až 150 000 km. Kedy sú servisné intervaly a aké servisné úkony ma čakajú pri týchto km- čo to bude stáť? Nejaké výrobné vady ? Elektronika je OK? Koľko žere 3,5 oleja? Je pravda, že podvozok je z laguny?.

Dik za odpoveď
Renault LagunaII TUNING

tomaskrtek
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob čer 16, 2007 11:28

Příspěvek od tomaskrtek » pát lis 09, 2007 15:56

Dušo píše:Celkom zaujímavá téma. Pravdupovediac už dlhšie si robím zálusk na Vel Satis, mam lagunuII , je to super vozenie, ale pred Lagunou som mal C5 a neviem zabudnúť na ten konfort. Bol by som rad keby ste mi poradili vyber motora:

3,5 liter benzin, 2 liter benzin alebo 2,2 dCI. Dosť jazdim a je pre mňa dôležitá aj slušná spotreba, ale dCI mi nejak nie je po chuti a ten 3 liter som vyškrtol úplne.

Takže 3,5liter + plyn alebo 2 liter? Aké máte spotreby na dialnici?
Na čo si dať pozor pri kúpe 2002 - 03 cca 120 až 150 000 km. Kedy sú servisné intervaly a aké servisné úkony ma čakajú pri týchto km- čo to bude stáť? Nejaké výrobné vady ? Elektronika je OK? Koľko žere 3,5 oleja? Je pravda, že podvozok je z laguny?.
Dik za odpoveď
Podvozek je ve VelSatisu unikátní, platforma je z Laguny ale zavěšení kol je jiné, 3.5 mi na dálnici bere mezi 10-12 litry, podle způsobu jízdy, kolem 130ti km/h i pod deset, oleje si vezme tak O.5 l na 10.000km, což mě překvapilo protože 350Z se stejným motorem mi nebrala ani kapku, a Maxima s motorem VQ30DE(VelSatis má motor VQ35DE) taky nic, a to měla už deset let a přes 200tkm. Jestli uvažuješ o plynu tak jedině do 3.5, do benzínových turbomotorů se plyn snad ani nedává, aspoň když jsem se zajímal o LPG do Oktávky 1.8T tak mi ho tam nikdo nechtěl dát. Já osobně bych do 2.0T nešel, přijde mi na tak velké auto slabý a pro dosažení slušné dynamiky se musí točit, což rapidně zvýší spotřebu, nedivil bych se kdyby v reálu byla vyšší než u 3.5. Jinak jsem s VS naprosto spokojenej, celkovou spotřebu mám cca 10.5 dlouhodobě-okresky dělají svoje-a musím přiznat že se s ním budu těžce loučit, kdyby už nebylo na cestě nové Infiniti FX35-se stejným motorem-tak ho nechám, jenže žena je do Infiniti zamilovaná a já nechci riskovat rozvod. Servisní interval mi nastavili na 20tkm, olej a filtr stál pod tři tisíce-neofic, jinak brzdy komplet stojí deset, generálka přední nápravy tak 7-8tis., svíčky se mění po 90tkm a stojí cca 5tis. i s výměnou. Rozvody se nemění, je tam řetěz. Pozor si dej hlavně na celkový stav auta, teď je třeba na prodej na TipCarsu 02 za 239 tisíc, ale kluk co se na něj díval říkal že je dost zanedbaný, sem tam něco nesvítí, napůl utržené zrcátko a tak... ale naštěstí si tato auta nekupovali spořílci ale řiditelé firem takže měli peníze i na pořádný servis. Rozhodně nekupuj bourané.

MDN
Experienced member
Příspěvky: 679
Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
Bydliště: Aachen, Beisweiler

Příspěvek od MDN » pát lis 09, 2007 19:24

No, úplně nesouhlasím. přeci jen je 02 už starší auto. Já třeba prodávám auto vždy 2-3 roky po koupi (Nové auto). Nemyslím si, že lidi co na to mají to dělají jinak. pak je právě prostor pro ty spořílky, který auto další dva tři roky mrví a pak ho někdo dá dodělané na internet. Moje auto má najeto něco přes 70.000Km (Myslím velsatis - ten si nechám dokud se nerozpadne jako druhé auto) a také jak nové není - dovoz z Německa. Serviska, atd. Je pravda, že auto je vevnitř jak nové, ale místy je škráblá kůže. Jen ten motór, že :oops: Rozhodně pokud někdo zvažuje koupi velsatisu, doporučuji motor 3,5V6 a nebo 3,0DCI - ten ale pouze pro otrlé, fundované, bohaté a hlavně nadšence do dieselů. Protože tenhle motor mi přijde nedoceněný :D Kdybych neměl tak rád diesely, jediná volba pro mě je ta 3,5.. Viz mé články výše... A nepředělávat na plyn. Nechápu pak smysl koupi takového obsahu a vůbec takového auta. Pokud někdo šetří, ať si koupí Megana.

Jinak osobně doporučuji verzi Initiale. Je pomalu za stejnou cenu a nabízí úplně jiný pocit z auta. Já bych si Velsatise v jiné výbavě nekoupil..

Jinak je Velsatis pohledné autíčko. Hodně lidí zde na fóru píše, že auto nijak moc neprovokuje. Já tedy kam jsem přijel, všichni se shodli na tom, že auto je dost provokativní až drzé (Ať už se jim líbilo, nebo ne). Mě se líbí, že jezdím autem, které nepotkám na každém rohu. Za poslední měsíc jsem potkal jen 4 (Hodně jezdím. Najedu za měsíc tísíce KM). A navíc měřím 2m a vážím 110Kg a do auta se pohodlně poskládám s dalšími třemi lidmi stejných proporcí.

O přednostech auta asi nemusím moc psát. Chvály se dočteš všude kolem dost. Spíš co mě vadí :
- Audio Cabasse opravdu stojí zaprd. Slyšel jsem to hrát v dalším autě a stálo to za stejnou bačkoru. Na to, jak ho vychvalují.. Těšil jsem se a tohle mě zklamalo asi nejvíc.
- Nepoužití LED pro podsvětlení ovladačů a tlačítek..
- Loketní opěrka - je krásně velká. Mám ji plnou CD a DVD. Vejde se jich tam dost a dají se pěkně umístit popiskami, hřbetem nahoru. Ale strašně neprakticky se otvírá. A za jízdy, když tam mám něco hledat? Nemožné.
- Držáky na lahev ve dveřích jako u Octavie II - chybí
- Průměrný kufr. Mohl být větší. Chybí mi nějaké kapsy po stranách. Ale jsou zde ucha pro síťový program. Nicméně po umístění Subwooferu mnoho místa v kufru nezbude...
-Otevírání dveří kufru. Když motorek dveře odtlačí a já za ně hned nevezmu, zase si je hned přitáhne a musím proceduru opakovat...
- V zadních dveřích je jen malá odkládací přihrádka. Nechápu, že tam neudělali alespoň odklápěcí kapsu jako u předních dveří.. Místo tam je a přímo se to nabízí.


Jo a jedna opravdu dokonalost... Přihrádka před řidičem. Vejde se tam 2Litrová lahev a ještě spoustu věcí. To opravdu oceňuji. Jiné auto s tak velkou přihrádkou jsem ještě neviděl. A to tam mám mechaniku k navigaci....Mám tam stále lahev s Colou, krabici kapesníků, žvýkačky a další věci a vše se tam krásně vejde.
A ještě co se mi líbí, materiály příjemné na dotek. Když jsem poprvé sáhl na plastovou plochu od klimatizace po opěrku, úplně mě do zarazilo. Jako by to bylo pogumované či co. Je to takové zajímavě měkké. A kůže je také příjemná. Přijde mi lepší než je v Passatu.
A ještě jedna věc co mě nadchla, auto je celkem velké a těžké. Ovládá se ale naprosto lehounce. Volant jde úplně sám a auto pěkně sedí. Na kolech 245*45 R18 jede jak pokolejích. To jsem od auta této konstrukce a takové váhy nečekal...

Toď asi vše..
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky

tomaskrtek
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob čer 16, 2007 11:28

LPG

Příspěvek od tomaskrtek » pát lis 09, 2007 21:16

Nemyslím si že plyn je pro šetřílky, je to naprosto legitimní alternativa k naftě a benzínu, naopak z mého pohledu je pro šetřílky právě ta nafta, ale to je věcí názoru a vkusu. Já osobně bych v případě většího nájezdu kilometrů zvažoval plyn raději než dieselovou verzi, u větších obsahů nehrozí nadměrné opotřebení pístních kroužků a celkově je plyn k motoru šetrnější než benzín. Bohužel v lidech přetrvává zakořeněná představa páchnoucího žigulíka s PB lahví v kufru, ale to je dávná minulost. Dnešní systémy vstřikování plynu jsou naprosto spolehlivé a veškerý zápach je eliminován. Vzhledem k tomu že nafta je dnes dražší než benzín je jediná překážka rozšíření LPG nutnost dodatečné instalace a zábor místa v kufru. Toroidní nádrž částečně řeší problém s místem, zvlášť při existenci run-flatových pneu a někteří výrobci již LPG montují sériově-Subaru. Rozhodně je rozumnější koupt benzínovou verzi a ušetřená peníze vrazit do plynu než pokoušet se o rekonstrukci problémového dieselu. Nicméně se již začíná něco proslýchat o třílitrovém šestiválcovém ´´superdieselu´´ vyvinutém Nissanem společně s Renaultem který má mít výkon kolem 240ti koní a krouťák 550 Nm. Pokud by se v tomto motoru spojila spolehlivost motorů Nissan s rozumnou spotřebou, proč ne.

MDN
Experienced member
Příspěvky: 679
Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
Bydliště: Aachen, Beisweiler

Re: LPG

Příspěvek od MDN » pát lis 09, 2007 21:26

tomaskrtek píše:Nemyslím si že plyn je pro šetřílky, je to naprosto legitimní alternativa k naftě a benzínu, naopak z mého pohledu je pro šetřílky právě ta nafta, ale to je věcí názoru a vkusu. Já osobně bych v případě většího nájezdu kilometrů zvažoval plyn raději než dieselovou verzi, u větších obsahů nehrozí nadměrné opotřebení pístních kroužků a celkově je plyn k motoru šetrnější než benzín. Bohužel v lidech přetrvává zakořeněná představa páchnoucího žigulíka s PB lahví v kufru, ale to je dávná minulost. Dnešní systémy vstřikování plynu jsou naprosto spolehlivé a veškerý zápach je eliminován. Vzhledem k tomu že nafta je dnes dražší než benzín je jediná překážka rozšíření LPG nutnost dodatečné instalace a zábor místa v kufru. Toroidní nádrž částečně řeší problém s místem, zvlášť při existenci run-flatových pneu a někteří výrobci již LPG montují sériově-Subaru. Rozhodně je rozumnější koupt benzínovou verzi a ušetřená peníze vrazit do plynu než pokoušet se o rekonstrukci problémového dieselu. Nicméně se již začíná něco proslýchat o třílitrovém šestiválcovém ´´superdieselu´´ vyvinutém Nissanem společně s Renaultem který má mít výkon kolem 240ti koní a krouťák 550 Nm. Pokud by se v tomto motoru spojila spolehlivost motorů Nissan s rozumnou spotřebou, proč ne.
Píšeš, že je Diesel pro šetřílky a pak píšeš, že je diesel dražší než benzín... :roll:

Jinak zase asi je pravda, že dnes už je to úplně někde jinde - technologie a tak. A asi bude plyn i ekologičtější, než benzin. Ale mě se to prostě nelíbí.

Nicméně nemyslím si, že je rozhodně rozumnější koupit si benzín, než to co dělám, jak píšeš. To je pouze Tvůj názor. Nevíš, ani kolik mě to auto stálo a ani v jaké jsem situaci,atd.
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky

Dušo
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: sob říj 27, 2007 15:19

Příspěvek od Dušo » sob lis 10, 2007 08:37

Dik za rady, plyn je pre mňa dosť dôležitý- mesačne robím na Lagune 4000 km a fakturujem si spotrebu podľa tech. preukazu. Ak by bola real spotreba vyššia ako priemerka v tech. preukaze, prerobím aj gate - reál spotreba musí byť nižššia ako v tech. preukaze. Jazdím na plyn faktúrujem benzín - to je celá logika veci. A šete k tej 2002 je o cca 40% lacnejšia v porovnaní s 2004 a myslým si, že ak je konštrukcia auta spolahlivá a neblbne elektronika je jedno či má 3,5 liter 70 000 alebo 140 000 km, samozrejme pri dodržaní všetkých servisných intervaloch. A ešte k motorm NISSAN, ak je vyrobený v Japonsku beriem ak v Anglicku neberiem. Mal som funglivku Nissan Almera 1,8 - skončilo to výmenou motora v záruke a celková kvalita bola najhoršia z aut, ktoré som mal alebo poznal.

Ale nenapísali ste na čo si dať pozor pri kúpe, sú tam nejaké vychytávky o ktorých by som mal vedieť?
Renault LagunaII TUNING

VladoOC_cz
Experienced member
Příspěvky: 981
Registrován: sob kvě 28, 2005 15:11
Bydliště: Považská Bystrica občas Brno

Příspěvek od VladoOC_cz » sob lis 10, 2007 08:58

Dušo píše:je jedno či má 3,5 liter 70 000 alebo 140 000 km, samozrejme pri dodržaní všetkých servisných intervaloch.
Mňa vždy zarážajú tieto kilometre. Určenie VelSatisu bude zamerané asi pre manežérov, riaditelov firiem a podobne. Títo ludia málo necestujú. Tak ako je možné, že tieto autá majú pri predaji vždy okolo 100.000-120.000km?! Ano, na slovensku je to v 90% prípadoch stočené... Chcem tým povedat, že nemá význam kupovať auto podľa najazdených kilometrov...ak na to človek prihliada a má vytúžených do 40.000,50.000, 100.000km, tak jediné čo si kúpi je drahšie auto s realne 200-300.000km stočenými na vytúžených 100.000km. Nemá to význam hnať sa za minimum kilometrov. Sám som si kúpil jazdenú Lagunu 3.0, ktorá ma na tachometri 186.000km, pričom pred kúpou som si zistil, že už v roku 2003 mala cez 280.000km...takže kolko môže mať teraz? 300.000, 400.000km?? Z motora a ani prevodovky olej nikde neteče - to je skutočne ako nové, štartuje na brnknutie klúča. Keď sa v nej prevezeš a natočím ti tam tých 100.000km, tak po technickej stránke je bezchybná - nikde nič nebúcha, nepláva, riadenie reaguje krásne... A motor s prevodovkou určite vydržia 700.000km a viac...neni o čom. :wink:
Ale je tiež pravda, že interiér je zlý - predné sedadlá+laktovú opierku+volant potrebujú novú kožu, koberce na podlahu išli do koša, pedále komplet zodrané a podobne. To však nieje až taký problém...
Auto treba vyberať iba podľa skútočného technického stavu a následne aj podla stavu interiéru...
VelSatis 3.5 V6, 2004, Privilege v šedej koži, drevenný volant.... Víkendovka - Lagunka Initiale Paris v šedej koži, 1998, zelená metalíza, 3.0 V6 24V, manual a Megane II cc 1.9dCi 2004, projekt renovácie bordový R25 GTX, 2.2, 79kW, 1987.

tomaskrtek
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob čer 16, 2007 11:28

Příspěvek od tomaskrtek » sob lis 10, 2007 09:20

VladoOC_cz píše:
Dušo píše:je jedno či má 3,5 liter 70 000 alebo 140 000 km, samozrejme pri dodržaní všetkých servisných intervaloch.
Mňa vždy zarážajú tieto kilometre. Určenie VelSatisu bude zamerané asi pre manežérov, riaditelov firiem a podobne. Títo ludia málo necestujú. Tak ako je možné, že tieto autá majú pri predaji vždy okolo 100.000-120.000km?! Ano, na slovensku je to v 90% prípadoch stočené... Chcem tým povedat, že nemá význam kupovať auto podľa najazdených kilometrov...ak na to človek prihliada a má vytúžených do 40.000,50.000, 100.000km, tak jediné čo si kúpi je drahšie auto s realne 200-300.000km stočenými na vytúžených 100.000km. Nemá to význam hnať sa za minimum kilometrov. Sám som si kúpil jazdenú Lagunu 3.0, ktorá ma na tachometri 186.000km, pričom pred kúpou som si zistil, že už v roku 2003 mala cez 280.000km...takže kolko môže mať teraz? 300.000, 400.000km?? Z motora a ani prevodovky olej nikde neteče - to je skutočne ako nové, štartuje na brnknutie klúča. Keď sa v nej prevezeš a natočím ti tam tých 100.000km, tak po technickej stránke je bezchybná - nikde nič nebúcha, nepláva, riadenie reaguje krásne... A motor s prevodovkou určite vydržia 700.000km a viac...neni o čom. :wink:
Ale je tiež pravda, že interiér je zlý - predné sedadlá+laktovú opierku+volant potrebujú novú kožu, koberce na podlahu išli do koša, pedále komplet zodrané a podobne. To však nieje až taký problém...
Auto treba vyberať iba podľa skútočného technického stavu a následne aj podla stavu interiéru...
Také mě to zajímalo, a zjistil jsem že podle Eurotaxu jsou u VelSatisů daleko nižší průběhy km, cca 30tkm za rok. Můj názor je že VS je na hranici manažerského sedanu s řidičem a běžného vozu vyšší třídy. Dá se předpokládat že majitelé VS radši po Evropě létají než jezdí :) .
Já osobně jsem si stav km ověřil u prodejce, kde bylo auto koupeno jako nové a servisováno, takže mám jistotu, ale i podle stavu interiéru to odpovídá. Motor vydrží 500tkm bez nejmenších problémů, motory řady VQ vyhrávají v USA už 13 let cenu za nejlepší vidlicivý šestiválec, já mám možnost s nimi jezdit šest let a jsem pevně rozhodnutý neměnit. Naštěstí mám velký výběr: Nissan Murano, Maxima, 350Z, Infiniti FX35, G35 sedan a kupé, Renault VS, GrandEspace, nová Laguna kupé....

tomaskrtek
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob čer 16, 2007 11:28

Re: LPG

Příspěvek od tomaskrtek » sob lis 10, 2007 09:29

MDN píše:
tomaskrtek píše:Nemyslím si že plyn je pro šetřílky, je to naprosto legitimní alternativa k naftě a benzínu, naopak z mého pohledu je pro šetřílky právě ta nafta, ale to je věcí názoru a vkusu. Já osobně bych v případě většího nájezdu kilometrů zvažoval plyn raději než dieselovou verzi, u větších obsahů nehrozí nadměrné opotřebení pístních kroužků a celkově je plyn k motoru šetrnější než benzín. Bohužel v lidech přetrvává zakořeněná představa páchnoucího žigulíka s PB lahví v kufru, ale to je dávná minulost. Dnešní systémy vstřikování plynu jsou naprosto spolehlivé a veškerý zápach je eliminován. Vzhledem k tomu že nafta je dnes dražší než benzín je jediná překážka rozšíření LPG nutnost dodatečné instalace a zábor místa v kufru. Toroidní nádrž částečně řeší problém s místem, zvlášť při existenci run-flatových pneu a někteří výrobci již LPG montují sériově-Subaru. Rozhodně je rozumnější koupt benzínovou verzi a ušetřená peníze vrazit do plynu než pokoušet se o rekonstrukci problémového dieselu. Nicméně se již začíná něco proslýchat o třílitrovém šestiválcovém ´´superdieselu´´ vyvinutém Nissanem společně s Renaultem který má mít výkon kolem 240ti koní a krouťák 550 Nm. Pokud by se v tomto motoru spojila spolehlivost motorů Nissan s rozumnou spotřebou, proč ne.
Píšeš, že je Diesel pro šetřílky a pak píšeš, že je diesel dražší než benzín... :roll:

Jinak zase asi je pravda, že dnes už je to úplně někde jinde - technologie a tak. A asi bude plyn i ekologičtější, než benzin. Ale mě se to prostě nelíbí.

Nicméně nemyslím si, že je rozhodně rozumnější koupit si benzín, než to co dělám, jak píšeš. To je pouze Tvůj názor. Nevíš, ani kolik mě to auto stálo a ani v jaké jsem situaci,atd.
Při prohlášení že nafta je pro spořky mi vytanul na mysli typický majitel Oktávky nebo Passata 1.9TDi, jezdí to za pět litrů a naftu mám od traktoristy z JZD za 15Kč, jestli jsem se tě osobně dotknul tak se omlouvám, máš pravdu že nevím v jaké jsi situaci, nevím kolik tě auto stálo (260t) nevím jestli máš naftu zadarmo nebo na zahradě ropný vrt. Jen mi přijde nelogické kupovat problémové auto, resp. auto s problémovým motorem. Píšeš že při správném servisu by se to stát nemělo, ale nepředpokládám že majitelé takovýchto vozů na západ od našich hranic zanedbávají údržbu, přesto když čtu popisky na mobile.de tak mnoho vozů má druhý motor...ale žádný z nich není 3.5.

Dušo
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: sob říj 27, 2007 15:19

Příspěvek od Dušo » sob lis 10, 2007 11:38

Už skončila doba keď sa dala naliať nafta z traktora do auta. Spravte to 1-2 krát a garantujem vám výmenu vstrekovačov - kus za 14 000 Sk. Je dosť ak auto vydrží (kvalitu) nafty na jednotlivých pumpách. Ten Isuzu motor je dosť archaický vo svojom základe a ani v Patrole nebol bez problémov. A speť k tomu čo z vás ťahám ako z chlpatej deky. Sú tam nejaké vychytávky na ktoré si mám dať pri kúpe pozor. Možem podľa VIN zistiť info o vozidle, ktoré je napr. v Nemecku?.
Renault LagunaII TUNING

tomaskrtek
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob čer 16, 2007 11:28

Příspěvek od tomaskrtek » sob lis 10, 2007 12:45

Dušo píše:Už skončila doba keď sa dala naliať nafta z traktora do auta. Spravte to 1-2 krát a garantujem vám výmenu vstrekovačov - kus za 14 000 Sk. Je dosť ak auto vydrží (kvalitu) nafty na jednotlivých pumpách. Ten Isuzu motor je dosť archaický vo svojom základe a ani v Patrole nebol bez problémov. A speť k tomu čo z vás ťahám ako z chlpatej deky. Sú tam nejaké vychytávky na ktoré si mám dať pri kúpe pozor. Možem podľa VIN zistiť info o vozidle, ktoré je napr. v Nemecku?.
Musíš zjistit kde bylo auto prodané, servisované a osobně to ověřit, jinak nemáš šanci, viděl jsem padělané servisky nejen české, takže radši auto prodané v čr-sk a osobně ověřit reálnost údajů. Nebo to nechat na specializované firmě.

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » sob lis 10, 2007 16:24

MDN píše:Jo a jedna opravdu dokonalost... Přihrádka před řidičem. Vejde se tam 2Litrová lahev a ještě spoustu věcí. To opravdu oceňuji. Jiné auto s tak velkou přihrádkou jsem ještě neviděl. A to tam mám mechaniku k navigaci....Mám tam stále lahev s Colou, krabici kapesníků, žvýkačky a další věci a vše se tam krásně vejde.
Velká schránka přístupná řidičem je u Renaltů už tradicí - má ji jak Espace III, tak Avantime.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

MDN
Experienced member
Příspěvky: 679
Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
Bydliště: Aachen, Beisweiler

Příspěvek od MDN » sob lis 10, 2007 19:04

Tomáš Langer píše:
MDN píše:Jo a jedna opravdu dokonalost... Přihrádka před řidičem. Vejde se tam 2Litrová lahev a ještě spoustu věcí. To opravdu oceňuji. Jiné auto s tak velkou přihrádkou jsem ještě neviděl. A to tam mám mechaniku k navigaci....Mám tam stále lahev s Colou, krabici kapesníků, žvýkačky a další věci a vše se tam krásně vejde.
Velká schránka přístupná řidičem je u Renaltů už tradicí - má ji jak Espace III, tak Avantime.
Tak u Espasu to chápu...

Jinak tomaskrtek, tobě jsem vlastně cenu psal, co :D Tak vidíš, je to jak zadarmo... Za téměř nové auto....

A neurazil jsi mě. Mě oktávka bere kolem 6-7 průměr. Záleží kde jezdím. A naftu beru zásadně u Shellu - do všech aut.... A je pravda, že jí mám kvůli úspornosti. Nerad lítám a tak kam můžu, jedu autem (Po Evropě. Mezi kontinenty a nebo někam dál se bohužel letu nevyhnu).

A máš pravdu. Podle mě ten motor 3,5 má delší životnost - to neříkám. O tom jsem už psal výše, co udělat aby motor 3,0DCi byl bezproblémů. Ale 3,5 není diesel :( Motor se teď ještě dělá. Nebo spíše znovu - když už je teď rozebraný, nechal jsem vyměnit kde co. Je u člověka, kterému maximálně věřím a rozumí tomu... A proč jsem si nekoupil novějšího satise 2006 s lepším a bezproblémovým 3,0DCI s větším výkonem o 3KW ? Protože ten motor je úplně stejný, jen má jinak nastavenou řídící jednotku - stejně tak já plánuji přehrát tu svou - v Renault servisu zdarma... Takže asi tak. A jak jsem psal, chtěl jsem V6.

Já recenzím moc nevěřím. Raději si píši s majiteli těchto aut s tímto motorem. Z Německa jich moc neznám :( Hlavně ČR, Francie a Itálie.
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » pon bře 31, 2008 21:38

MDN píše:
Tomáš Langer píše:
MDN píše:Jo a jedna opravdu dokonalost... Přihrádka před řidičem. Vejde se tam 2Litrová lahev a ještě spoustu věcí. To opravdu oceňuji. Jiné auto s tak velkou přihrádkou jsem ještě neviděl. A to tam mám mechaniku k navigaci....Mám tam stále lahev s Colou, krabici kapesníků, žvýkačky a další věci a vše se tam krásně vejde.
Velká schránka přístupná řidičem je u Renaltů už tradicí - má ji jak Espace III, tak Avantime.
Tak u Espasu to chápu...

Jinak tomaskrtek, tobě jsem vlastně cenu psal, co :D Tak vidíš, je to jak zadarmo... Za téměř nové auto....

A neurazil jsi mě. Mě oktávka bere kolem 6-7 průměr. Záleží kde jezdím. A naftu beru zásadně u Shellu - do všech aut.... A je pravda, že jí mám kvůli úspornosti. Nerad lítám a tak kam můžu, jedu autem (Po Evropě. Mezi kontinenty a nebo někam dál se bohužel letu nevyhnu).

A máš pravdu. Podle mě ten motor 3,5 má delší životnost - to neříkám. O tom jsem už psal výše, co udělat aby motor 3,0DCi byl bezproblémů. Ale 3,5 není diesel :( Motor se teď ještě dělá. Nebo spíše znovu - když už je teď rozebraný, nechal jsem vyměnit kde co. Je u člověka, kterému maximálně věřím a rozumí tomu... A proč jsem si nekoupil novějšího satise 2006 s lepším a bezproblémovým 3,0DCI s větším výkonem o 3KW ? Protože ten motor je úplně stejný, jen má jinak nastavenou řídící jednotku - stejně tak já plánuji přehrát tu svou - v Renault servisu zdarma... Takže asi tak. A jak jsem psal, chtěl jsem V6.

Já recenzím moc nevěřím. Raději si píši s majiteli těchto aut s tímto motorem. Z Německa jich moc neznám :( Hlavně ČR, Francie a Itálie.
80 % Motorovych soucastek sou jine. :!:
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

mišoun
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: ned zář 23, 2007 18:34

Příspěvek od mišoun » čtv dub 10, 2008 11:34

Taky jsem si koupil 3,0DCi a nelituju. Dovoz Lucembursko, kupované při 97000km. I když si koupíš 3,5 benzín musíš počítat, že když se ti cokoli podělá, vrazíš do toho spoustu peněz, přeci jen je to auto za 1,5 mega. 3,0DCi je sice tabulkově mnohem poruchovější, ale jestli to třeba taky není tím že jich je vyrobeno o dost víc než 3,5. Neviděl bych v tom zas až takový rozdíly, jde jen o vkus majitele. Sice je 3,5 méně poruchová, zato si průměrně vezmě o 3-4 litry na 100km víc než 3,0Dci. Když si to vezmeš do důsledků, tak to co propálíš v benzínu, vrazíš jednou za 30000km do opravy nafťáku. Nehledě na to, že jsou věci u VS, lépe řečeno u renaultu, které potřebují postupně vyměňovat ať máš benzín nebo naftu - hlavně co se elektroniky týče (senzory apod.). Když si chceš koupit VS, připrav si peněženku a je jedno jestli máš benzin nebo diesel.

Tady se totiž všichni novodobí majitelé VelSatisů chovaj jako ke 120 Škodovce. Koupit, jezdit, ničit, ale nedat na opravu ani halíř víc než je potřeba. A nejlíp si to opravit někde doma na dvorku.

Každej si myslí, že když koupil auto za 300 000, který nový stojí 1,5 mega, že je king a to auto nebude potřebovat nic opravit. Pak se nestačí divit, když nemá prachy ani na servisní prohlídku, která vyjde třeba na 40 000,-. :roll:
Renault VelSatis 3.0dCi Initiale 08/2002 - 215 000 km

MDN
Experienced member
Příspěvky: 679
Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
Bydliště: Aachen, Beisweiler

Příspěvek od MDN » čtv dub 10, 2008 22:09

pivi píše:
MDN píše:
Tomáš Langer píše:
MDN píše:Jo a jedna opravdu dokonalost... Přihrádka před řidičem. Vejde se tam 2Litrová lahev a ještě spoustu věcí. To opravdu oceňuji. Jiné auto s tak velkou ..........................................

.......................Já recenzím moc nevěřím. Raději si píši s majiteli těchto aut s tímto motorem. Z Německa jich moc neznám :( Hlavně ČR, Francie a Itálie.
80 % Motorovych soucastek sou jine. :!:
A můžeš mi prosím poslat nějaké informace? Manuály apodobně? Dle dostupných brožur co mám se motor jeví jako téměř stejný. Také když jsme postavili dvě auta s těmito motory vedle sebe, po odkrytování jsme na oko zásadní rozdíl nepozorovali :(
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky

MDN
Experienced member
Příspěvky: 679
Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
Bydliště: Aachen, Beisweiler

Příspěvek od MDN » čtv dub 10, 2008 22:35

mišoun píše:Taky jsem si koupil 3,0DCi a nelituju. Dovoz Lucembursko, kupované při 97000km. I když si koupíš 3,5 benzín musíš počítat, že když se ti cokoli podělá, vrazíš do toho spoustu peněz, přeci jen je to auto za 1,5 mega. 3,0DCi je sice tabulkově mnohem poruchovější, ale jestli to třeba taky není tím že jich je vyrobeno o dost víc než 3,5. Neviděl bych v tom zas až takový rozdíly, jde jen o vkus majitele. Sice je 3,5 méně poruchová, zato si průměrně vezmě o 3-4 litry na 100km víc než 3,0Dci. Když si to vezmeš do důsledků, tak to co propálíš v benzínu, vrazíš jednou za 30000km do opravy nafťáku. Nehledě na to, že jsou věci u VS, lépe řečeno u renaultu, které potřebují postupně vyměňovat ať máš benzín nebo naftu - hlavně co se elektroniky týče (senzory apod.). Když si chceš koupit VS, připrav si peněženku a je jedno jestli máš benzin nebo diesel.

Tady se totiž všichni novodobí majitelé VelSatisů chovaj jako ke 120 Škodovce. Koupit, jezdit, ničit, ale nedat na opravu ani halíř víc než je potřeba. A nejlíp si to opravit někde doma na dvorku.

Každej si myslí, že když koupil auto za 300 000, který nový stojí 1,5 mega, že je king a to auto nebude potřebovat nic opravit. Pak se nestačí divit, když nemá prachy ani na servisní prohlídku, která vyjde třeba na 40 000,-. :roll:
Konečně jeden rozumný majitel VS, co myslí.

U mě spokojenost po 20.000Km je maximální. Auto teda dostává celkem kouř :) Myslel jsem, že mě za chvíli přestane bavit jezdit svižně, ale baví mě to více a více... (Samozřejmně v rámci rychlostních limitů. Naštěstí do Německa to není tak daleko :) ) Musím zaklepat. Na to jak s autem jezdím, není problém. Teď je na repasi zadní nápravy - kolem 100.000km se začíná projevovat bouchání. Pak ještě pár drobných úpraviček (nedovolím si nazvat tuningem), snad se povedou jak si přeji..

Jinak zvažuji koupi nového vozu. Rozhoduji se mezi Octavia scout, Peugeot 607, Passat, Vel Satis, vše nejvyšší výbavové stupně ještě obohacené o doplňkovou výbavu. Cena všech aut kolem mega (U různých značek mám různé slevy). Na scoutu mi vadí že není v automatu, jinak po zkušenostech se čtyřkolkou mi vyhovuje. Jen tuhost karoserie žádná sláva. Peugeot mi nevyhovuje již trošku zaostávajícími technologiemi. jinak zvenku je úchvatný. Passat je kvalitně zpracované auto, nejlépe vybavené - vybavenější než Velsatis. Nemám předsudky z toho, že v octavii a passatu jezdí každý. Je mi to jedno. Z venku jsou celkem nenápadná a uvnitř si mohu dopřát luxus v podobě nejvyšší výbavy, hlavně tedy u passata a nikdo o tom neví. Protože slušně vybavený pasat je téměř za dvojnásobek než úplně základní verze. Na velsatisu mi vadí, že den po koupi ho neprodám ani za třetinu kupní ceny. Ale zatím to je 40%velsatis 3,5 V6 , 25% passat executive, 25% scout, 10% 607. Ale já za luxus považuji nejen seznam výbavy, ale i to jak se vůz ovládá a když z něj vypadnu po 500km tak jestli jsem ještě něčeho schopen a nebo jsem zralý jít si lehnout.

Pokud by nějakého rýpala napadlo, proč když mám VS diesel chci druhý v benzínu? Kvůli životnosti. Za rok najezdím v rozmezí 50-100 tisíc km. Chci aby mi to auto bezproblémů sloužilo alespoň 2-3 roky. Po zkušenostech ostatních lidí s tímto motorem nemám jinou volbu. Sice diesel u mě stále vede, musím ale uznat, že ta 3,5 má hezčí zvuk, je kultivovanější, lépe jede a táhne také odspodu (možná lépe jak ten diesel)..

Pokud by jste měl někdo nějaké věcné a rozumné postřehy, budu rád, pokud mi s výběrem pomůžete. Nebo pokud by jste někdo narazil na nějakou předváděčku VS tak do 10.000km :) Děkuji
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky

mišoun
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: ned zář 23, 2007 18:34

Příspěvek od mišoun » ned dub 13, 2008 19:05

MDN: prosím tě kolik tě vyjde ten repas nápravy, taky mi to začíná bouchat, zatím jen lehce, ale klidnýho spaní mi to nepřidává, tak bych to chtěl nechat taky zkontrolovat, případně udělat. A možná obě dvě.
Renault VelSatis 3.0dCi Initiale 08/2002 - 215 000 km

MDN
Experienced member
Příspěvky: 679
Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
Bydliště: Aachen, Beisweiler

Příspěvek od MDN » pon dub 14, 2008 08:29

No, už to tu někde píši. Počítej že tak 40-50t jen za díly. To bouchání dělají většinou vytlučené silentbloky, ale po 100t jsou také na výměnu tyčky, ramena,... vůbec je lepší vyměnit vše najednou, než to dělat na 10x :) Já to dělal na 3x. Nejdřív jsem vyměnil, co bylo opotřebované, nebo v čem byla vůle - nic. Pak ramena, nic. A nakonec to byly nějaké dva silentbloky kdesy nahoře. Zvláštní je, že pravá strana byla opotřebenější, než levá...

Jinak co se dílů týče, doporučuji autokelly. Mají opravdu slušné ceny..
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti