Renault Megane III

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
Ruda ST 1300
Starting member
Příspěvky: 54
Registrován: pon úno 23, 2009 15:48
Bydliště: Brno

Renault Megane III

Příspěvek od Ruda ST 1300 » pon čer 22, 2009 16:41

Rád bych se zeptal majitelů, zda-li mají venkovní zpětná zrcátka na jejich autech stejný odstín. Mám levé zatmavené a pravé čiré. Děkuji za odpovď. Ruda
Jinak mé dosavadní zkušenosti jsou jen dobré. Mám najeto 4000 km (1,6 110k Dynamique) a jsem moc spokojený.
Renault Talisman Grand tour TCe 150 Intens 10/2016, Renault Laguna Grand tour III 2.0 dci 150 k black edition 6/2012, předchozí vůz Megane III HB 1.6 110k Dynamique 4/2008

Uživatelský avatar
BiKe
Experienced member
Příspěvky: 503
Registrován: úte úno 05, 2008 17:56
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BiKe » stř čer 24, 2009 12:01

mas dynamique a priplacal si si za elektricky sklopne spatne zrkadla?
ak hej tak mas na vodicovej strane asfericke

Ruda ST 1300
Starting member
Příspěvky: 54
Registrován: pon úno 23, 2009 15:48
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ruda ST 1300 » stř čer 24, 2009 21:36

Připlácel a mám sklopné. Asférické zrcátko je dle mého názoru pouze jinak zakřivené. Nemělo by mít primárně jiný odstín odrazové plochy než klasické. Ptal jsem se na můj problém v Renaultu, kde jsem vůz kupoval a řekli mi, že je to tak v pořádku. Že levá zpětná zrcátka jsou tmavší oproti pravým z důvodu možného oslňování předjíždějícím vozidlem. Takže už znám odpověď na můj dotaz. Ale děkuji ti za odpověď. Hodně spokojených km. Ruda
Renault Talisman Grand tour TCe 150 Intens 10/2016, Renault Laguna Grand tour III 2.0 dci 150 k black edition 6/2012, předchozí vůz Megane III HB 1.6 110k Dynamique 4/2008

Lio
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: sob dub 17, 2010 02:26

Příspěvek od Lio » sob dub 17, 2010 02:44

prosim napiste reakcie na kvalitu prevedenia Megane III a pocet zavad.

jiri76
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: sob dub 24, 2010 16:01

Zkušenosti s Megane III 1,6 16V 5st.

Příspěvek od jiri76 » sob kvě 08, 2010 16:53

Zkušenosti s vozem jsou výborné, nejsem jediný řidič. Koupeno nové v červenci 2009, nyní najeto 19000km. Závada za celou dobu žádná (pouze oprava plastu u spolujezdce po montáži Constructu, ale to není chyba výrobce).
Zpracování auta je velmi dobré, nic nevrže. Jedinou výtku mám k dodávanému základnímu rádiu, které nehraje moc dobře. Kdybychom Megane III kupovali znovu tak s šestikvaltem a příplatkem za lepší rádio.

viktorlorenc
Junior member
Příspěvky: 156
Registrován: stř črc 28, 2010 15:38

Zkušenost s Megane III, 1,6

Příspěvek od viktorlorenc » stř črc 28, 2010 16:00

V minulosti jsem měl zkušenost s mnoha sl. vozy (mj. R. Safrane 2,0). Toto je můj první R v rodině (dříve škodovky vč. Octavie I). Od 5 let se pohybuji ve frankofonní oblasti, takže R jsou mi známy. Jsem patrně jedním z prvních kupců Mégane III v Praze. Ujeto cca 16 tis. km /zpravidla jenom na chalupu a zpět/. Převážně mimo město. Vůz doybaven hákem, rádiem, jinak ve standardu. Dle palubního PC spotřeba někde kolem 6,4 lt/100 km. Záběh na Natural 98, nyní 95 /viz nesmyslná cena PHM v ČR/. V zásadě spokojenost jenom bych zmínil:
a/ z montážní linky ve Španělích sjel vůz, kde montéři na levé straně nestíhali /chybějící plastové "matice" plast. podběhů kol, chybějící plast. lišta pod kapotou motoru odvádějící vodu po vnitř. hraně blatníku, špatně slícovaný zad. nárazník. Beru to jako daň zavádění montáže nového modelu.
b/ do kufru zatékalo /masivně/. Způsobeno zřejmě dodavatelem (ČR) háku (smluvní Renaultu v Praze). Jehož mechanik si nechtěl zřejmě odřít klouby, tak zadní nosník navrtal na 4 místech, leč dal jenom 3 šrouby s podložkami a těsněními....Tak jsem si klouby odřel "za něj"
c/ chybná konstrukce odtokových otvorů pro dešťovou vodu v plastu pod stěrači. Stačí trocha pilu a vše se ucpe, dříky staračů jsou pak dlouhodbě pod vodou /připomínám podobnou závadu na Octaviích, kterou škodovka nikdy nepřiznala a každého majitele (pokud nemá vůz v garáži) to "stálo" jenom kol 1500 Kč za zadřený mechanismus /zpravidla po garanci/
d/ již na novém voze mizerně slícované dveře /vidno při dešti, kdy je těsnění dveří (polosametka) mokré až ve vnitřní části
e/ po cca 13 tis. km. hlučný výfuk jako u Octavie po cca 100 tis. km při 130 Km/h na dálnici
f/ málo smysluplně "přasahující" plastové kryty plecháčů kol, takže velká naděje "vorvat" při parkování
g/ šokující reznutí (vnější, neovlivňující provoz) předních poloos
h/ poprvé v životě jsem zažil tak "syrový" nový motor. Záběh trval cca 7000 km. nyní jezdí jako z praku!
i/ docela se "sviní" motor při jízdě v dešti, resp. rozpuštěné soli.
Jinak je vůz OK.
Navracím se k příspěvku ve 40000km. Mimo /zřejmě bohužel klasické závady všech Meganů, tj. povrzávání zadních brzd při jízdě "krokem"/ jezdí auto zcela bez zásadních závad. Potvrdilo se, že plasty z recyklátů jsou obecně prů...s..r, neboť krycí víčko pro připojení MPC, které nikdo nikdy ani jednou neotevřel, najednou vypadlo s ulomeným protikusem...Po cca 3 letech měněny v průběhu 1 měsíce obě žárovky H-7.
Ve 41000 km přestavěno na LPG s přimazávím ventilů. Vše šlape jak má. Spotřeba LPG /ještě s "tím" neumím úplně jezdit/ při mém 90% ježdění mimo města je cca 7,9 lt LPG na 100 km. Při ceně 17,90 Kč lt LPG = 141 Kč/100 km+"sajrajt" k přimazávání ventilů, = cca 150 Kč/100 km (bez započtení amortizace zařízení)
Není mým cílem kritizovat španělský (francouzský) vůz, ale jenom se podělit o zkušenosti a dojmy.
Má dosavadní praxe (vždy ujeto více jak 30 tis. km) byla na vozech:
Peugeot 405 GLD SW, R Safrane 2,0, Škoda 136/L Favorit, Škoda 120M, Škoda Octavia 1,6 74 Kw, Škoda 1000MB de Luxe, Lada 1500 (2103 - 2x), Peugeot 406, Mercedes 190D (2x), Mercedes 200 (W115), Mercedes 250 D (W124), Mercedes 230 E (W124), Mercedes 200/4 rychlosti (W 124), Peugeot 807 2,0.
Jo a vzhledem k nenasytnosti značkových servisů :shock: všem vřele doporučuji si pořídit via internetový obchod příslušné balení motorového oleje a filtr a buďto vyměnit sami, nebo po dohodě s některým z běžných "soukromých" servisů. Naposledy mě to přišlo na: balení ELF oleje 5 lt v akci: cca 900, filtr 126 Kč a od práce v pneuservisu (Chára) na 250,- vyměnil bych sám, ale byl moroz jako sviňa. Suma sumárum vše 1300,-Kč, vše s DPH a čisté ruce. Návod na vynulování počítače km po výměně oleje je zde na stránkách k nalezení a funguje. :P To vše umožňuje vyměňovat OLIO častěji něž po 30 tis. km /výrobce/, bo jak zde psáno jinde:
Kdo má rád svůj vůz mění po 10 tis., kdo chce jen jezdit spolehlivě po 15 tis. a kdo svůj vůz nenávidí, mění po 30 tis. :roll:
takže se navracím ke shora uvedenému příspěvku poté, co jsem ujel 70.000 km /z toho cca 29.000 na LPG/, tj. k datu 5.12.2014.
Dosud jsem nezaznamenal zásadní mechanický problém s motorem a spol. Jen doporučuji po zkušenostech s původně montovanými svíčkami Champion, které díky opomenutí zatěsnění cívek silikonovou vazelínou při výrobě zcela orezly a s ohledem na cenu běžných odpovídajících svíček NGK tyto měnit cca po 30.000 až 40.000 km a nespoléhat se na servisní manuál. Ušetříte na chodu motoru a palivu rozhodně více, než těch pár kaček navíc za svíčky. Výměna s běžnou Gola sadou není problém. Dtto si měním sám též vzduchový filtr, opět po polovičním průběhu km (zpravidla dávám Mann) než v servisní knížce. Co se týká provozu na LPG, mám přimazávání a používal jsem cca 20000km GasLube, nyní JLM přísadu, nevicdm rozdíl, ventily a spol. drží. zatím mám původní filtry plynu /tankuji Tomegas nebo Lukoil/ a vše je OK. 1x ročně nechávám u firmy co mi systém montovala dle předpisu instalaci zkontrolovat (pouze seřízení spotřeby přísady se muselo upravovat).
Zbytek vozu: nejprotivnější a vleklou závadou bylo popiskování brzd. Postupně jsem přimazal zadní náboje kol /i tak doporučuji, neb na mých ložiskách bylo jen mikroskopické množství maziva z výroby/, leč nezlepšilo se to. Nebylo ovšem nikde nic patrné až při letošní podzimní výměně kol letních za zimních ejhle...na jedné straně /za řidičem/ za zadních brzdách výrazně více sjeté destičky. Ukázalo se, že z výroby byly zcela nedostatečně namazány pístky brzdičů. Tedy demontáž /pozor, třeba speciálního nástavce k zatlačení pístu/, vyčištění a namazání pístků speciální vazelínou /Liqui Molly/ a při té příležitosti výměna sady zadních brzdových destiček včetně jejich nerezových lůžek /pozor, nutno před svépomocnou prací zjistit, jaké zrovna Renault montoval brzdiče, pro ročník 2009 to byly dva typy a do nich se destičky liší!/. Při této příležitosti též proběhla výměna brzdové kapaliny a je po pískání :lol: . Jinak jako všechny renaultáře mě čas od času překvapí drobnosti typu odpadvání /opakované/ opěrných kousků gumy přilepených k zadní polici za oknem /mám HB/, uvolněný protikus zámku dveří spolujezdce na sloupku apod. Nadále jezdím bez problému na olej ELF. Jak výše psáno, měním po 15 tis. km neb koupě 5 lt. bidónu s filtrem není zas takový peníz a má původní Octavie 1,6 /74 KW benzín/LPG po letech a těchto intervalech (postupně Castrol, Shell a Texaco) má najeto 200 tis. km a stále nebere olej a jezdí jak z praku. Aneb stále platí našich dědů "kdo maže, jede". Filtry dávám Mann nebo Champion /ono je to v zásadě jedno/.
K provozu na LPG: po cca 22000 km se mi zcela vrátila investice do přestavby, nyní již "vydělávám". Zatím jsem nezaznamenal žádný problém s provozem na LPG i když výrobci přísady k přimazávání ventilů avizované minimální dávkování a spotřeba je iluzorní. Nicméně i tak není extrémně veliká /s výjimkou ihned po přestavbě, kdy byla servisem chybně nastavená a tekla "tam jak do kanálu"/. Co překvapuje je poměrně vyšší cena tohoto "oleje" a to i v sousedních zemích EU, kde se nepotřebuje z motoristů dělat dojné zvířectvo :oops: V lednu mě čeká STK, pokud bude zjištěna nějaká závada, podělím se o zkušenost.
K 30.9. 2015, měněny i přední brzdové destičky /opět platí, že před jejich objednáním je dobré sundat kolo a podívat se, co zrovna ve Španělsku montovali za typ - firmu-brzdičů/. Při té příležitosti pohledová kontrola prachovek, čepů atd. Vše OK. kotouče přední po nyní 82000 km překvapivě málo sjeté i zkorodované na okraji. Před zimou v létě koupeno nové zimní obutí Bridgestone. Původní Kleber vzorkem 5 mm více jak dostačující, ale již ztvrdlé /nákup byl v r. 2009/, posední zimu již 2x klouzly. Na LPG ujeto bez závad již cca 42000 km. V extrémních letošních vedrech při staru na benzín a přepnutí na LPG 3x motor chcípnul s označením na displeji, že nedostává dostatek paliva. Stačilo znovu nastartovat. S příchodem normálního letního počasí chyba již nenastala. Při mazání hlášení chyb z počítače hlášena 1x závada snímače klepání na 3. válci. Následně se již hlášení neopakovalo. Protivnou drobnou závadou, kterou jsem zatím neměl čas odstranit je mírné pokyvování sedadla řidiče po jeho posunu. Následně si většinou sedadlo "sedne". Musím zjistit vo co go a dám sem na stránky. Po 6 letech a cca 75000 km měněny rozvody v Auto Perun, Praha, Českobrodská za cca 8000 Kč, naprostá spokojenost. Září 2015 měněna původní baterie Varta Renault 12V(70Ah) za novou Exide. /stará ještě dosluhuje ve Favoritu r.v. 1989/. Pozor, přestože Exide v katalogu zaručuje 100% rozměrovou shodu, je jeho akumulátor o cca 12 mm nižší, takže na póly kabely nedosáhnou! Stačí podložit /v mém případě seříznutou gumovou deskou/ a vše je OK. Vynulují se pouze dočasné údaje v počítači, trvalé zůstávají bez změny. Tvrzení v montážní knížce, že obměna baterie je nutná pro svoji složitost :shock: :D v servisu v mých očích neobstojí.
Od doby mého předchozího příspěvku - viz výše odstavec, je Megane asi !v nejlepších letech", neb jsem (mám t.č. 98.450 km) na něj vůbec nesáhl. Jen občas ručně umýt, vyčistit vnitřky, toť vše. Problém se zhasínáním motoru v režimu LPG, viz můj samostatný příspěvek v sekci LPG. Nyní o dovolené chystám výměnu všech filtrů, svíček, oleje v motoru. Pokusím se najít zde sekci jak měnit olej v převodovce /a jaký/, neb není radno věřit, že je "celoživotní". Na jaře jsem "pročistil" prostředkem od Sonnaxu potrubí klimatizace i když vím, že to není adekvátní servisu. Chystám se na nákup nové sady letních pneumatik, neb výrobcem dodané Continentaly sice ještě drží, ale jsou z r. 2009 a navíc už se stejně blíží 2 mm. Toť vše.
Naposledy upravil(a) viktorlorenc dne pon črc 25, 2016 14:35, celkem upraveno 8 x.
Jo výkovky 60. let, to byla auta!

Uživatelský avatar
rom007
Experienced member
Příspěvky: 501
Registrován: stř zář 16, 2009 12:38

Příspěvek od rom007 » pon lis 15, 2010 09:37

Tak mam Megane prave rok, najeto 10 tisic. Taky chybely nejaky plastovy matice uchyceni podbehu zadnich kol, chybi dal, neresil jsem to. Taky potvrzuji povrchovou rez na prednich poloosach - sundat letni disky stalo trochu "domlouvani". Jinak vsechno funguje jak ma, zcela bez vyhrad.
A jeste nekdo kritizoval zakladni radio, hraje naprosto bez problemu.
Grand Scenic II 1.9 dci 130k
Megane III Grandtour LPG 1.6 16V 110k Dynamique Obrázek
Renault - nejlepší auta na světě!

milan z.
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: úte srp 10, 2010 16:42

Re: Renault Megane III

Příspěvek od milan z. » úte bře 15, 2011 11:39

Viac ako jeden rok som majitelom noveho Megane Grandtour. Ako dlhorocny majitel Renaultov (3. kus) som doteraz pri tomto type konstatoval dva vyraznejsie technicke nedostatky:
1. dlzka horneho vetracieho otvoru pod prednym sklom je nedostatocna. Vo viac chladnom pocasi zostavaju okraje predneho skla zamlzene, resp. primrznute napriek vyuzitiu vsetkych funkcii, ktore vozidlo poskytuje.
2. Pri cisteni interieru v zimnom obdobi system upozornuje, ze akumulator je takmer vybity, treba nastartovat motor. Zrejme pouzili prilis slabu bateriu a ta sa rychlo vybije, pretoze dookola svietia rozne "lampicky" a displeje, ktore sa nedaju vypnut.
Po par tisicoch km mi zacal ubudat motorovy olej, ale ked mi v servise pretesnili vanu pod motorom, problem sa odstranil. Inak som teda s autom vcelku spokojny.
Zaujimalo by ma, ake mate skusenosti vy a na ake nedostatky (konstrukcne) ste natrafili.
Renault 12 TL
Renault R 19 TL hatchback 1.7
Mercedes 190 D
Mercedes A170 CDI long
Megane Grandtour III 1.4 Tce

milan z.
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: úte srp 10, 2010 16:42

Re: Renault Megane III

Příspěvek od milan z. » stř bře 23, 2011 16:03

A este jeden nedostatok som opomenul.
Dazdovy senzor pracuje akosi nevypocitatelne. Pri nastaveni na najnizsiu citlivost (najmensia kvapka) je frekvencia stierania dost nepravidelna, po chvili sa zvysi natolko, ze stierace behaju po takmer suchom okne, pricom samozrejme vydavaju neprijemne zvuky a deru sa gumicky.
Okrem toho mi nefunguje riadne jeden ovladac nastavenia teploty el. klimy, to budem urcite reklamovat.
Renault 12 TL
Renault R 19 TL hatchback 1.7
Mercedes 190 D
Mercedes A170 CDI long
Megane Grandtour III 1.4 Tce

Uživatelský avatar
HAPO
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: stř úno 24, 2010 21:05
Bydliště: Vyškovsko

Zkušenosti s Megane III 1,6 (74kw) HB vs. GT

Příspěvek od HAPO » stř srp 24, 2011 00:34

S verzí HB, kterou jsem vlastnil od 04/2009 téměř celý jeden rok a najel 13000 km (než ho náklaďák prakticky poslal na odpis), jsem byl spokojen bez výhrad. U stejného vozu, ale v provedení GT (dnes 10500km), jsem spokojen úplně stejně, ale oproti prvnímu kousku mu vytýkám slícování přední kapoty a pátých dveří. Dále: lak je slabý, měkký a kdoví, kdy ta metalíza bude reznout.... Dodnes kroutím hlavou, jak se při zimním provozu mohly přes zavřenou kapotu dostat osolená zrníčka písku z posypu silnic až do kastlíku k baterii.... :shock: ( :D ...ne, s otevřenou kapotou jsem opravdu nejezdil... :D) - dlí tam dodnes a kdoví, jak dlouho ještě budou, než někudy vyskákají ven.... Zimní kola šla s menšími potížemi hůře sundat. Se základním rádiem a jeho ovládáním pod volantem jsem zvláště po namontování továrních výšk. repro nadmíru spokojen. Velmi spokojen jsem také (tentokrát již v zákl. výbavě) s tempomatem a střešní okno využívám při každé jízdě i za slabého mrholení (není nad nerušený přísun čerstvého vzduchu a zprostředkované zvukové a čichové vjemy z právě projíždějícího místa a navíc je interiér příjemně prosvětlen!). Nesnáším klimatizaci a obejdu se bez ní. Ten kufr je u GT přece jenom praktičtější a přístupnější, kufr HBka a míň místa na zadních sedadlech v podélném i svislém směru už bych zpět nechtěl! Dcera je unešena z loketní středové opěrky s držákem nápojů, ale nevím, proč výrobce šetří na kousku látky, z kterého by měly být ve všech verzích zhotoveny kapsy na zadní části předních opěradel... :?. No a nakonec se mi verze kombi líbí čím dál víc!
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994

soma
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pon zář 19, 2011 10:02

Re: Renault Megane III

Příspěvek od soma » pon zář 19, 2011 10:24

Tak jsem četl leccos na foru Megane III, ale ve srovnání s mými problémy jsou to drobné prkotiny, které bych vůbec nezmiňoval. Můj problém s motorem 1,6 110 k nastal s klepáním motoru na volnoběhu v cca 15000 km , nyní mám po 1 roce provozu 34000 km a problém trvá i přes několikerou reklamaci v Auto Freiberg, R Dáblice, Auto Zeman. Sice všude klepání slyšeli, ale pouze Zeman konal a to tak , že vyměmil kompletní rozvody. Na klepání nemělo bohužel vliv. Je fakt, že klepání se příliš nezhoršuje, projevuje se z prostoru jako od alternátoru a zesílí po zapnutí klimi. Klepání přetrvává i po odpojení řemenu s příslušenstvím, o to větší obava, že je to něco v motoru jako čep, píst, vačka apod.Mám ještě 1 rok záruku, do té doby předpokládám , že najedu cca 70 tis. km a to se snad už projeví pokud je to závada. Máme identický vůz v rodině stejně jetý a klepání tam trochu slyším také , ale méně. Budu vděčný za jakoukoliv zkušenost v tomto směru. Jinak vůz jezdí bezvadně s celoročním průměrem 7 l/100, ale pokud toto nebude do konce záruky vyřešeno , bohužel skončí v některém autobazaru a to mne bude mrzet o to více, že nevím co bych za peníze po brutální ztrátě ceny koupil..

Uživatelský avatar
HAPO
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: stř úno 24, 2010 21:05
Bydliště: Vyškovsko

Re: Renault Megane III

Příspěvek od HAPO » pon zář 19, 2011 20:06

Když jsem kdysi měl Yamahu XT 600Z ténéré (čtyřtakt. jednoválec), tak mi na volnoběh také silně klepala. Ten ročník 1986 měl již z výroby větší toleranci v uložení píst. čepu, což však nemělo žádný vliv na spolehlivost ani životnost.... Pouze to nezdravě a slyšitelně klepalo... problém co popisuješ, může být podobného typu a třeba bez problémů najezdíš 100000 km aniž by jsi kromě slyšitelného projevu měl s tím motorem jakýkoliv problém. Nebo se můžu mýlit a brzo budeš (servis) opravovat, což bych ti nepřál.
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2418
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane III

Příspěvek od Concionator » úte zář 20, 2011 13:58

Soma: Jeden známý měl podivné klepání ve stejném motoru u fluence a myslel si, že je to přesuvník, což se však nepotvrdilo. Stále nad tím všichni dumali, až se nakonec zjistilo, že šlo o jakousi olejovou klapku. Vyměněno v rámci záruky.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992, 80 000 km, tmavě červená Apollo, 8 l/100 km (pohárová sériovka)
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990, 52 000 km, šedá, 7 l/100 km (radůstka - Get psyched! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) Obrázek [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1000
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Renault Megane III

Příspěvek od mudr.hematolog » úte zář 20, 2011 23:19

Tak zajtra idem objednat Megane III ......cital som tu par problemov s motormi a prevodovkami.....tak snad to nebude aztake zle.
Chcem 1.6 100k vo vybave advantage .....tak snad to bude dobra volba.
Bral by som aj Fluence, ale ten motor s tym kurvitkom ma dost odradza.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2418
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane III

Příspěvek od Concionator » stř zář 21, 2011 11:10

Vol podle toho, jak usoudíš, ale věz, že u fluence zatím ještě nikdo potíž s přesuvníkem neměl, snad kromě jednoho kolegy, který měl ale vyloženě špatně smontovaný kus. Vždy to nakonec bylo něco jiného, ale... na druhou stranu nikdo z nás asi nemá najeto víc než 70 000 km. Dobrou volbu přeji! (projeď se v té verzi a porovnej to se 110 k v méganu a fluenci)
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992, 80 000 km, tmavě červená Apollo, 8 l/100 km (pohárová sériovka)
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990, 52 000 km, šedá, 7 l/100 km (radůstka - Get psyched! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) Obrázek [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

tonbar
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: čtv zář 17, 2009 12:10

Re: Renault Megane III

Příspěvek od tonbar » pát lis 25, 2011 15:19

přečetl jsem si zajímavé info a taky uvažuji o výměně svého clia za megane III, někteří kolegové mě odrazují jak je se mi toto auto za pár let rozsype.....vzhledem k odhadovanému, nájezdu nějakých 25 tisíc ročně, má někdo zkušenosti s autem po větším nájezdu třeba 50 - 100 tisíc kilometrů, takových informací moc není? a ještě bych měl jeden dotaz k motoru klasická 1.6 v meganu by měla mít nejspíš i větší životnost a spolehlivost než proměnlivé časované ventilů u hyundai nebo nějaké přeplňovaná verze u další konkurence, nebo už to neplatí? jde mi o životnost a spolehlivost motoru, díky za info

Uživatelský avatar
HAPO
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: stř úno 24, 2010 21:05
Bydliště: Vyškovsko

Re: Renault Megane III

Příspěvek od HAPO » sob lis 26, 2011 00:45

Vzhledem k ročnímu nájezdu cca 15000 km (dnes, zhruba po roce, mám necelých 14000) by se mi z důvodu nezanedbatelně a nesmyslně vyšší pořizovací ceně (a po pár letech i kvůli větší náročnosti na servis a cenu příp. náhr. dílů diesel agregátu) nevyplatil diesel i když by mi po jízdní stránce více vyhovoval (...ale když občas vidím ty těžké, čoudící a nespolehlivé zimní starty starších dieselů se zatuhlou naftou :smile15: ...). Vzhledem k tomu, že cena nafty už také dávno není tak zanedbatelná jak bývala, bylo rozhodnuto o určitě (vzhledem k nejjednodušší a léty prověřené technice) nejspolehlivějším pohonu, ato 100koňové 1.6. Velmi malou chvíli jsem uvažoval o 6 - kvaltovém 110 koňovém motoru, ale nemám potřebu při rychlostech do 100 km/h potřebovat ten 6 přev. stupeň (o té "výhodě" deseti koní navíc ani nemluvím :) ...), obávám se složitější, poruchovější a ne právě dobře promyšlené techniky přesuvníku a navíc má slabší verze o něco menší spotřebu. V té době ještě nabyla k mání přeplňovaná 1.4, ale zase ta cena navíc s tím minusem složitější, neprověřené nové techniky a spotřebou silně ovlivněnou stylem jízdy.... :? Takže bylo rozhodnuto, v mém případě jsem si nemohl vybrat lépe :t18:
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994

Uživatelský avatar
Martin Jaroš
Senior member
Příspěvky: 1012
Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
Bydliště: Praha, Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane III

Příspěvek od Martin Jaroš » pon lis 28, 2011 13:51

Nekvalitu motoru 1.6 16v s presuvnikem bohuzel musim potvrdit, jak pise kolega nade mnou. Me zacal motor poprve rachotit po cca 45000km (leden 2011), byl vymenen Presuvnik+souvisejici dily a nyni rachotim znova (od rijna 2011), najeto cca 70000km. Autu v kvetnu vyprsela zaruka, nyni vse resim se zastoupenim Renaultu v CZ. Auto je nyni v servisu, k dobru prikladam zapujceni nahradniho vozidla zdarma, ale ohledne zavady a jeji priciny je komunikace s Renaultem zatim opravdu velmi spatna z pohledu mne jako zakaznika. Auto je zakoupeno v kvetnu 2009.
Naposledy upravil(a) Martin Jaroš dne pon lis 28, 2011 14:23, celkem upraveno 1 x.
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2418
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane III

Příspěvek od Concionator » pon lis 28, 2011 14:17

To opravdu zamrzí. - Tobě to jen rachotilo, nebo jsi pozoroval i nějaké výrazné závady na funkčnosti (nutnost opakovaného startu, zhasínání...)? - Nechápu Renault, proč to nepořeší.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992, 80 000 km, tmavě červená Apollo, 8 l/100 km (pohárová sériovka)
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990, 52 000 km, šedá, 7 l/100 km (radůstka - Get psyched! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) Obrázek [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Martin Jaroš
Senior member
Příspěvky: 1012
Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
Bydliště: Praha, Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane III

Příspěvek od Martin Jaroš » pon lis 28, 2011 14:22

V lednu zhasinani, motor nemel takovy vykon. Ted je to zatim ve stadiu obcasneho rachoceni, video jsem daval nedavno.

Leden 2011 (1. presuvnik)
http://www.youtube.com/watch?v=y4Jt4Vxq ... re=related
Rijen 2011 (2. presuvnik)
http://www.youtube.com/watch?v=JtjQN01v ... ture=feedu
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz

tonbar
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: čtv zář 17, 2009 12:10

Re: Renault Megane III

Příspěvek od tonbar » sob pro 03, 2011 17:05

tedy 100 k motor je u megane nejlepší varianta, počítám že je to motor klasické a prověřené konstrukce, tedy by teoreticky měl vydržet mnohem víc než přeplňované motory nebo cvvt?? pořád nikdo kdo by s tím motorem najezdil větší počet km?

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2418
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane III

Příspěvek od Concionator » sob pro 03, 2011 18:56

Podle mne je sto koníků pro takovéto auto naprosté minimum. Ty motory jsou jednoduché osmiventily splňující EURO 4, tj. pojedou už od nižších otáček a "nahoře" možná nebudou tolik žrát. Ale na druhou stranu možná ten přesuvník není až takové (případně nepřekonatelné) riziko a šestnáctiventil, když se mu šlápne na krk, sebou umí pěkně zacloumat. A pořád mu ještě zbude trocha síly na plný chod klimatizace...
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992, 80 000 km, tmavě červená Apollo, 8 l/100 km (pohárová sériovka)
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990, 52 000 km, šedá, 7 l/100 km (radůstka - Get psyched! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) Obrázek [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

glock69
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: ned dub 19, 2009 08:59

Re: Renault Megane III

Příspěvek od glock69 » sob pro 03, 2011 20:07

To je osmiventil?

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2418
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Renault Megane III

Příspěvek od Concionator » sob pro 03, 2011 21:23

Tak jsem prolezl různé servery a vypadá to nakonec, že asi ne. Mělo by to ale samozřejmě i výhody, kdyby tomu tak bylo, z nichž jsi jednu sám zmínil: v jednoduchosti je síla. (ono to totiž v kombinaci s elektronickým plynem působí alespoň u nezajetého vozu docela chcíple)
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992, 80 000 km, tmavě červená Apollo, 8 l/100 km (pohárová sériovka)
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990, 52 000 km, šedá, 7 l/100 km (radůstka - Get psyched! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) Obrázek [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

safy
Experienced member
Příspěvky: 553
Registrován: čtv kvě 15, 2008 18:45

Re: Renault Megane III

Příspěvek od safy » sob pro 03, 2011 23:07

glock69 píše:To je osmiventil?
Určitě ne.Ten se dává asi jen do Loganu,možná do Sandera a Clia.
Renault Safrane 2.5 20V Renault Megane 1.6e Renault 9 TC Renault 8 1130 Renault 8 1132 Renault 16 TL,TS,TX Peugeot 205 GRD Peugeot 504 TI Barkas B 1000 Opel Astra 1.4 Fiat Uno 55 Fiat Regata 1.9ds Ford Sierra 2.0 Ford Taunus Coupé 1.6 Alfa Romeo 1750 Berlina Wartburg 311 Wartburg 353 Škoda Favorit

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti