Renault Safrane 1992 - *

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
Uživatelský avatar
pavere
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 25, 2004 20:28
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Radio

Příspěvek od pavere » pát led 13, 2006 16:36

Ze by se na me stesti usmalo? :D Tak potom plati Cenku to co jsem ti psal - posli mi cislo uctu nebo radio na dobirku, jak chces. Tesim se.
R21 Nevada, R25, Safrane 2,2 94, Safrane 3,0 93, Scenik 1,6 00, Kangoo 1,4 00, Master 1,9 00, Safrane 2,5 97, Master 2,8 00, Safrane 2,5 98, Safrane 2,5 automat 99, VelSatis 3,5 aut. 03

Uživatelský avatar
pavere
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 25, 2004 20:28
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

topení

Příspěvek od pavere » pát led 13, 2006 23:09

máte pratele zkusenost s instalaci a provozem nezavisleho topeni v Safranu? Rad bych, az bude VelSafranek hotovy, poridil napr. Webasto, ale me vedomosti o tom se rovnaji nule.
R21 Nevada, R25, Safrane 2,2 94, Safrane 3,0 93, Scenik 1,6 00, Kangoo 1,4 00, Master 1,9 00, Safrane 2,5 97, Master 2,8 00, Safrane 2,5 98, Safrane 2,5 automat 99, VelSatis 3,5 aut. 03

Uživatelský avatar
NeviM
Experienced member
Příspěvky: 683
Registrován: úte led 13, 2004 14:19
Bydliště: kutna hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM » sob led 14, 2006 19:29

s nezavislym topenim mam zkusenosti jen v otcove byvalem Volvu F12(tahac) ale do safrana jsem o tom taky uvazoval, byl by to fakt luxus rano prijit do krasne vyhrateho auta a ne se nechat studit kuzi do zadku jako ted (teda aspon prvni minutu, nez se mi poradne nazhavi sedacka:) hlavne bych tim taky prodlouzil zivotnost sveho motoru, ale vzhledem ke sve momentalni financni situaci je to porad ve stadiu uvazovani, takze nic konkretniho jsem jeste nezjistoval, tak doufam ze nam tu nekdo poradi:)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal

MDN
Experienced member
Příspěvky: 679
Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
Bydliště: Aachen, Beisweiler

Příspěvek od MDN » sob led 14, 2006 22:21

Jak ti nezavysle topeni prodlouzi zivotnost motoru? A kde sis nechaval merit vykon?

Ja doporucuji garaz. Je to fain a je to jednorazova investice na desitky let :) V praci mam take garaz,takze zadne mrznuti se nekona.. Vyjedu z garaze doma a zajedu do garaze v praci. Auto je porad prohrate jako v lete. Hned jak do nej sednu, uz topi...
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky

Uživatelský avatar
NeviM
Experienced member
Příspěvky: 683
Registrován: úte led 13, 2004 14:19
Bydliště: kutna hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM » pon led 16, 2006 17:55

Cenek Cibien píše:Jak ti nezavysle topeni prodlouzi zivotnost motoru? A kde sis nechaval merit vykon?
Jak mi to prodlouzi zivotnost motoru? To je celkem jednoduche, nevim presna cisla, ale obrovske procento opotrebeni motoru se kona prvnich par kilometru po studenem startu, no a kdyz se studene starty nekonaji tak tim motor setrim, pac nezavisle topeni neni jen o tom aby ti nebyla v aute zima, ale hlavne o predehrati motoru :wink: jinak garaz je samozrejme vyborne reseni, ale ne vsichni mame to stesti ze ji mame a ne vsichni mame takovou praci kde ji taky mame :wink: navic urcite ani ty nemas takove privilegium, ze vsude kam prijedes na tebe ceka teploucka garaz :cry:
jinak vykon jsem si merit nenechal, ja jsem to nekde psal? :shock:
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal

martins
Člen RCČR
Příspěvky: 572
Registrován: pon led 05, 2004 08:41
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martins » pon led 16, 2006 21:12

taky bych ho bral. Videl jsem inzeraty okolo 8 tis, ale nevim, jak je to s montazi. Vubec netusim, kudy k nemu privest benzin... Jinak rozpojeni hadic ani elektroinstalace by az tak velky problem nebyl...
Vel Satis 3.0 dCi Initiale Paris 2005
Obrázek

Petr Sázavský
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: úte bře 14, 2006 19:22

Příspěvek od Petr Sázavský » úte bře 14, 2006 19:42

Ahoj lidi,
dnes přispívám poprvé do tohoto fóra,protože jsem vášnivým "rendlikářem".Jiný auto mi do baráku nesmí.Začínal jsem s 25kou(2,0 benzin,kvalita nic moc,byl jsem rád,že jsem se ho zbavil,ale hlavně že byla mluvící a proto jsem s ní 4 roky jezdil).Teď mám 5 rokem taky mluvícího Safranka (2,5 20V) a nemůžu o něm říct nic špatného.Fakt držák a kvalita.Jediné co jsem musel za ty roky měnit je baterka,výfuk a před 5 měsíci zarostlý radiátor v klimatizaci (ten mě bohužel stál skoro 10 tisíc i s prací v orig.servisu).Ale jinak opravdu držák.Má stále poctivě vedenou servisní knížku,přestože má nalítáno 185000km a je fakt spolehlivý. Ale přesto ho do léta prodám (kdo by měl zájem,můj e-mail: fotr666@volny.cz),protože "jdu" do mladšího Vel Satise.Takže co se týče hodnocení Safrana,ode mě jen samé +. Zatím čao. Fotr

Petr Sázavský
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: úte bře 14, 2006 19:22

Příspěvek od Petr Sázavský » pát čer 09, 2006 20:20

Tak lidi,už 3 dny jsem hrdým majitelem VEL SATISu.A protože jsem 5 let jezdil Safranem,tak můžu dost dobře porovnávat.Safránek je sice dost dobré auto,ale VEL SATIS je prostě uplně někde jinde.To pohodlý v sedačkách,TOHO MÍSTA VZADU (neskutečně!!!),odhlučnění motoru,ty jízdní vlastnosti. Ne ,na tohle prostě Safrane nemá.Ani náhodou.Král je mrtev,ať žije král VEL SATIS.Přijedu s ním v září na sraz. Zatím se mějte lidi.

MDN
Experienced member
Příspěvky: 679
Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
Bydliště: Aachen, Beisweiler

Příspěvek od MDN » ned čer 11, 2006 10:28

Nesrovnávej jablko a bramboru. To se nedá. Jak už zde bylo napsáno, ta auta jsou natolik odlišná, že se srovnávat na stejné úrovni nedají..

Nicméně mě zaráží ta věta, že sis R25 nechal 4 roky jen kvůli tomu, že mluvila? TO je blbost, ne?

Velsatis je super auto. Také mohu doporučit!
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky

Petr Sázavský
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: úte bře 14, 2006 19:22

Příspěvek od Petr Sázavský » ned čer 11, 2006 15:59

Nechápej můj názor tak,že bych Safrana haněl.To ani náhodou.Je to skvělý vůz a kdybych nechtěl mladší auto,tak u toho svého Safrana zůstanu.Byl opravdu hodně spolehlivý.Ale samotného mě překvapilo,jak obrovský rozdíl mezi Safranem a Vel Satisem je.To je skutečně nebetyčný nepoměr.
A s tou 25kou-bylo to moje první auto,které jsem si koupil a byl jsem z něj nadšený.Mluvící auto nikdo v okolí nemá a nezná.Chodili se na to "mluvení" dívat jak na zjevení.
Sice 25ka byla stará a tak na ní některé věci nefungovali,ale nebyl jsem ještě natolik při penězích,abych mohl kupovat auto třeba každý rok.Proto mi také vydržela 4 roky.

MDN
Experienced member
Příspěvky: 679
Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
Bydliště: Aachen, Beisweiler

Příspěvek od MDN » ned čer 11, 2006 20:09

Nechápu to jako hanění. Ale velsatis je koncepčně jiný vůz. Jediné srovnání , které lze udělat, je, že tobě se v něm jezdí lépe. Vyhovuje Ti napříkla že to auto je naprosto jiné a odlišné. Že tento typ automobilů je takový a takový. To je stejné, jako bys safrana srovnaval s Avantime. Také koncepčně naprosto jiný vůz. Auta jsou nesrovnatelná. Porovnávat se dá jen to, v čem komu vyhovuje víc tato koncepce a pojetí "luxusu" :D
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky

Uživatelský avatar
NeviM
Experienced member
Příspěvky: 683
Registrován: úte led 13, 2004 14:19
Bydliště: kutna hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM » pon črc 24, 2006 03:01

a kdypak nam sem prispejou novi uzivatele safrana, o par takovejch vim (ze jo Honzo ULe :lol: ) 8)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Webasto

Příspěvek od jakub » pon črc 24, 2006 06:26

kdyby jste někdo chtěl to nezávislý topení (benzinový) tak o 2ks vím jedno je za 5tis a druhý s DO za 7tis. DO není až tak potřeba, dával jsem si tky jedno takový do espace a zapínám to mobilem, někde tady na foru je k tomu diskuze.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Uživatelský avatar
HOnza_UL
Člen RCČR
Příspěvky: 403
Registrován: sob srp 27, 2005 00:09
Bydliště: Tlustice @ CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HOnza_UL » pon lis 20, 2006 11:43

NeviM píše:a kdypak nam sem prispejou novi uzivatele safrana, o par takovejch vim (ze jo Honzo ULe :lol: ) 8)
Tak teda přispěju :wink: já jsem totiž sbíral zkušenosti abych měl co sem psát ...
Takže mojí bačkoru sem si koupil na konci června , přičemž měla asi 9 děr v bloku motoru protože předchozí majitel ho prostě utavil ...
Sehnal jsem si jiný motor a pustil jsem se do díla . . .
Po pravdě mě překvapilo že výměna byla mnohem jednodušší než u R 5 GTE .
Jěšte jsem musel měnit pár dílů na podvozku ale s tím jsem počítal ...
Výsledkem je to že už mám najeto cca 7500 km bez větších problémů , teď už mi dokonce správně funguje i ruční brzda a topí 8) takže jsem velmi spokojen ...
Hledal jsem auto cestovní a tak jsem se rozhodoval mezi Safranem a Lagunou a vzhledem k tomu že se mi vyskytla nabídka tohodle autí za 18tisíc českejch tak jsem neváhal a dodnes toho nelituji , pohodlnější cestovní auto za takové peníze jsem si vymyslet nemohl ...
Takže i přes to ,že "pod ním ležím každý týden" a nadávám na něj , tak bych už na něj nedal dopustit ...
Snad jediná jeho vada je ta že je strašně líný a pro šťouraly : ne opravnu to není tím že v něm mám LPG :wink:
Přeju Hezký den HOnza :arrow:
Safrane 3.0 V6 Baccara v manuálu 123kw
Safrane 2.5 20V RXT 99 automat v plný náloži bez kůže 121kw
Audi A8 D3 4.2 V8 - aktuální vozítko
R5 GTE 1.7 69kw
R19 1.8 16V ph1 99kw
R19 1.8 cabrio Azur ph2 66kw
R11 1.4 turbo ph1
Jawa 350-634, Jawa 350-639, Honda CBR 1000F SC21 99kw
ex ... 2xR5 GTE 69 kW, 3xR19 cabrio, 1xSafrane 3.0 V6 24V, Vel Satis 3.5 V6 177kw Initiale atd .....

Uživatelský avatar
Bóďa.
Experienced member
Příspěvky: 817
Registrován: pát zář 02, 2005 12:17
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bóďa. » pon lis 20, 2006 14:12

jak jsi nakonec vyndal tu pumpu, kterou máš pod plynem? :lol:

Uživatelský avatar
HOnza_UL
Člen RCČR
Příspěvky: 403
Registrován: sob srp 27, 2005 00:09
Bydliště: Tlustice @ CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HOnza_UL » pon lis 20, 2006 16:29

Bóďa píše:jak jsi nakonec vyndal tu pumpu, kterou máš pod plynem? :lol:
Mno musela jít plynová nádrž ven ... strávil sem tím celý den ale už vše fachá jak má 8)
Safrane 3.0 V6 Baccara v manuálu 123kw
Safrane 2.5 20V RXT 99 automat v plný náloži bez kůže 121kw
Audi A8 D3 4.2 V8 - aktuální vozítko
R5 GTE 1.7 69kw
R19 1.8 16V ph1 99kw
R19 1.8 cabrio Azur ph2 66kw
R11 1.4 turbo ph1
Jawa 350-634, Jawa 350-639, Honda CBR 1000F SC21 99kw
ex ... 2xR5 GTE 69 kW, 3xR19 cabrio, 1xSafrane 3.0 V6 24V, Vel Satis 3.5 V6 177kw Initiale atd .....

Uživatelský avatar
rawik
Starting member
Příspěvky: 81
Registrován: stř led 24, 2007 15:06
Bydliště: Turnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rawik » pát led 26, 2007 01:19

jehe, co se tu člověk všechno nedočte, volvo motory byli akorat 2.0 16V a 2.5 20V, šestivalce sou čistě renolťacky ať už od dob R25 neustale zdokonalovany PRV nebo ten kompletně novej 3.0 24V co se daval do Safrane Ph2 a do facelifotvanejch Lagun nepletuli se :roll:

Uživatelský avatar
NeviM
Experienced member
Příspěvky: 683
Registrován: úte led 13, 2004 14:19
Bydliště: kutna hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM » pon úno 12, 2007 01:05

rawik píše:jehe, co se tu člověk všechno nedočte, volvo motory byli akorat 2.0 16V a 2.5 20V, šestivalce sou čistě renolťacky ať už od dob R25 neustale zdokonalovany PRV nebo ten kompletně novej 3.0 24V co se daval do Safrane Ph2 a do facelifotvanejch Lagun nepletuli se :roll:
no nerad to rikam, ale zas tak cistokrevny ty sestivalce nejsou... vis proc se jmenujou PRV? ... Peugeot Renault Volvo :wink:
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » ned srp 05, 2007 00:39

míša dýzlák napsal:

Safrane 2,2 dT - zkušenosti

Zdravím všechny příznivce Safrana, neboť jenom oni vědí jak příjemné je tohle auto. A pro vás i pro ostatní tady mám pár postřehů.
Letos v únoru jsem koupil Safrana. Dlouho jsem váhal mezi jím a Lagunou. Důležité bylo že jsem sháněl nafťáka takže volba motoru byla snadná. 2.2 Dt. V Laguně je docela použitelný, kámoš s ní prohání pašíky a golfáky. Jelikož jsem chtěl pohodlné auto volba padla na Safrana. Takže r.v.1998,naj. 139 000 km, 2.2 Dt-RXE, bouráno ve francii na XXXXX (borci to dali do kupy),je to sice poznat že je rovnaná podlaha a stříkaný zadní boky, ale předek je redy.O to mi šlo. Dojmy: super svezení kdo tím nejel neví o co přichází-dvouzónová klima, perfektní brzdy, řízení pěkně informuje o stavu silnice atd. (předtím jsem měl escorta,proto to nadšení). Ovšem chybičky se mi nevyhnuly.Od toho února mám najeto 13tkm,První co mě točilo bylo házení volantu - takový to chvění=nový gumy+elektrony.Dobrá stím se počítá. Dál vymlácený rejdový čepy kus á=786 kč. A vida předek byl v klidu auto jede jak po koberci.Ale. Dlouhodobé hučení ze zadní partie auta mi signalizovalo asi vodhulený zadní ložiska.Taky že jo. Jedno bylo posmrti.Takže výlet do Primy za 4700 kč.Pak byl relativně klid a zhruba po měsíci každodenního provozu začne rachotit spojkový ložisko,ještě vydrží říkám si.Bohužel. Došlo to tak že jsem při běžícím motoru nezařadil. Spojkový set z Primy 6700 kč. Pak přišly horka a jednoho teplého dne mi začal téct chladi´=Jeho spodní lišta zrezlá na papriku. Neorigo chladič 5900 kč.Tolik jsem do auta vrazil aby bylo v plné kondici.Do Renault servisu raděj nechodím, opravy dělám doma včetně tý spojky. Ta mi dala.a teď nějaký ty postřehy: motoricky mi bohatě stačí, pěkně táhne nicméně občas je znát že tenhle motor je v safranovi na limitu.Jinak ale pro klidné a svižné cestování úplně super.Při 100km/h točí 2000rpm,na dálku s ním jezdím za 4,9l nafty,při ostřejší jízdě 8,1. ovšem ve městě hrkačky a ještě když je chladněji bere i 10l, podvozek=paráda ale žádný řezání zatáček to nevím jak vy ostatní, mně se pak dost naklání, brzdy=fantazie-předek zadek kotouče. Někde na netu psali že brzdy nic moc, ale brzdí fakt super.Dál jenom běžné spotřební věci:olej, filtry. Liju tam Castrol magnatec 10w40. Měním ho po 7500 km kvůli hydroštelům,ovšem teď se sem tam když stují třeba den ozve zacvakání. Mám obavu že to bude horší a do roka asi budu měnit hydroštely.Jinak do převodovky jsem musel nalít ATF olej, protože s normálním převoďákem tam šly špatně kvalty. Taky jsem si všiml při výměně spojky že tam mám dvouhmotovej setrvák a ten je dost vyčvachtanej, takže se ozývá takový kovový poklepávání,ale snad to vydrží.A ještě drobnůstka začalomi prolínat čidlo teploty chladící vody co je na vstupním kolenu do topení.(když se strčí hlava mezi pedálama a mrkne se nahoru.)Ale kašlu na něj, protože v REANAULTU nejsou schoní zjistit cože je to zač, aby ho objednali. Super auto, je potřeba se o něj pravidelně starat, ale za to se vám odmění parádním svezením a ve finále není potřeba do něj tolik ládovat. promiňte za tu slohovku nějak se mi to rozepsalo, kdyby to bylo moc, klidně to zkraťte. Čau Michal.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Jan Moravec
Člen RCČR
Příspěvky: 130
Registrován: stř zář 20, 2006 00:21

Příspěvek od Jan Moravec » sob lis 03, 2007 00:22

Safrane nám trošku usnul,pokusím se ho oživit,zaslouží si to.Když jsem se právě pro Safrana rozhodl,chtěl jsem naftový motor.Svezl jsem se s pěkným 2.1 td i se slušným 2.5 td ale nechytil mě za srdce ani jeden z nich.2.1td je dobrý motor,spolehlivý,ale výkonem opravdu na hranici možností.2.5 td je výkonný,robustní,ale po zkušenostech s italským dieselem ve Fiatu jsem od něj upustil.Nakonec jsem se náhodou dostal k novějšímu typu z roku 97 s motorem 2.5 a automatickou převodovkou.O motoru Volvo bylo už napsáno dost,ale já myslím,že si zaslouží pozornost i dnes,přestože je to veterán s datem vzniku 1991 s typem Volvo 850.Snad jen pro zajímavost,jedná se o stavebnicový motor,který se vyráběl a vyrábí jako čtyř - pěti a šestiválec / Volvo S 80 / a celou tuto typovou řadu vyvinula pro Volvo firma Porsche.Po zakoupení jsem nechal udělat u kamaráda v servisu vše potřebné,výfuk,rozvody,oleje,ložisko vzadu,chladič klimatizace a její naplnění,uhlíky do spouštěče.Za rok provozu jsem najel něco málo přes 10 000 km se spotřebou 9,3 l / 100 km.Sednout do Safrana beru ještě dnes jako odměnu,je to vyjímečný,úžasně pohodlný,tichý a bezpečný vůz,ve kterém člověk až v cíli cesty zjistí,kolik vlastně ujel km.Po sklopení zadních sedadel vozíme 2 horská kola.Celkem má najeto 206 000 km,podle tlaku oleje,tichosti chodu věřím,že ještě tolik najede.Zatím jsem neměl ani nejmenší problém krom mechanického poškození hadice a následně i nádržky servořízení na dovolené na Lipně při otáčení a přehlédnutí kamenu v trávě.

lopik
Experienced member
Příspěvky: 660
Registrován: stř úno 28, 2007 21:59

Příspěvek od lopik » stř pro 05, 2007 00:03

Jan Moravec píše:Safrane nám trošku usnul,pokusím se ho oživit,zaslouží si to.Když jsem se právě pro Safrana rozhodl,chtěl jsem naftový motor.Svezl jsem se s pěkným 2.1 td i se slušným 2.5 td ale nechytil mě za srdce ani jeden z nich.2.1td je dobrý motor,spolehlivý,ale výkonem opravdu na hranici možností.2.5 td je výkonný,robustní,ale po zkušenostech s italským dieselem ve Fiatu jsem od něj upustil.Nakonec jsem se náhodou dostal k novějšímu typu z roku 97 s motorem 2.5 a automatickou převodovkou.O motoru Volvo bylo už napsáno dost,ale já myslím,že si zaslouží pozornost i dnes,přestože je to veterán s datem vzniku 1991 s typem Volvo 850.Snad jen pro zajímavost,jedná se o stavebnicový motor,který se vyráběl a vyrábí jako čtyř - pěti a šestiválec / Volvo S 80 / a celou tuto typovou řadu vyvinula pro Volvo firma Porsche.Po zakoupení jsem nechal udělat u kamaráda v servisu vše potřebné,výfuk,rozvody,oleje,ložisko vzadu,chladič klimatizace a její naplnění,uhlíky do spouštěče.Za rok provozu jsem najel něco málo přes 10 000 km se spotřebou 9,3 l / 100 km.Sednout do Safrana beru ještě dnes jako odměnu,je to vyjímečný,úžasně pohodlný,tichý a bezpečný vůz,ve kterém člověk až v cíli cesty zjistí,kolik vlastně ujel km.Po sklopení zadních sedadel vozíme 2 horská kola.Celkem má najeto 206 000 km,podle tlaku oleje,tichosti chodu věřím,že ještě tolik najede.Zatím jsem neměl ani nejmenší problém krom mechanického poškození hadice a následně i nádržky servořízení na dovolené na Lipně při otáčení a přehlédnutí kamenu v trávě.
ze své zkušenosti s tebou mohu jen souhlasit taky jsem ho měl a byl jsem s ním spokojen když jsem ho prodával tak měl motor najeto 290 tisíc km a předl si jako kotě takže bych řekl že najezdí ještě jednou tolik bez problému samozřejmě v případě údržby jak má bejt byl to opravdu velice pohodlný vůz a myslím si že by si motor zasloužil 6 kvalt jak táhl loučil jsem se s ním těžce ale musel jít o dům dál protože potřebal vyšší investici(komplet spojka,tlumiče a orezlinky už taky byli takže nový lak) a to se mě do starého auta už vrážet nechtělo i když jsem kupu věcí nechal vyměnit,takže Safra s tímto motorem můžu doporučit
Nyní Renault Laguna Grandtour II,2002,1,6-16V-79KW a Renault Twingo II,2009,1,2-44 KW
Předtím 2 krát R18,2 krát R21,Safrane Ph2.

Pepe_5
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: čtv pro 06, 2007 00:11
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Pepe_5 » stř kvě 21, 2008 12:55

Zdravím všechny,
stal jsem se asi tak před dvěma měsíci majitelem Safrana 2,1TD 1994. V základní výbavě. Motor sice není nejrychlejší, ale na běžné ježdění zatím stačí. Nejvíc se mi líbí, že zařadím 1 a stači jen pomalu pustit spojku a auto se pomalu rozjede.
Spotřeba je kolem 7l. To jezdim po městě a někdy vyjedu mimo město, což si myslím, že na tak velký vůz je to v pohodě.
Safran měl v době koupě nanlítáno 240000km. Nevěděl jsem, jak jsou staré rozvody a olej, takže jsem je rychle ihned s mým mechanikem vyměnil. Rovnou jsem vyměnil i vodní pumpu. Ta stará začínala trošku netěsnit.
Nejvíc mě překvapilo, že do motoru jde skoro 7l oleje. Auto prošlo bez problému STK, brzdy i podvozek jsou v pořádku.
V létě naplním klimatizaci a opravím některé části karoserie. Je tam ještě pár dalších drobností, co budu postupně opravovat. Sehnal jsem elektrická zrcátka. Původní Safrane je má s manualním nastavováním. To by mi ani tak nevadilo, ale pravé je zničené. Takže až bude hezky, tak je vyměním.
Když to shrnu, tak jsem zatím velmi spokojen. Momentálně jsem s nim najel nějakých 2000km. Další zkušenosti až časem.
Škoda 120L 1985
Škoda Forman 1993
Renault Safrane 2,1td 1994
Renault Safrane 2,5td 1996
Škoda Octavia II 1,9tdi

Uživatelský avatar
Ludvík
Junior member
Příspěvky: 116
Registrován: ned bře 02, 2008 18:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Zkušenosti se Safranem

Příspěvek od Ludvík » sob kvě 24, 2008 18:54

I já jsem se stal v březnu majitelem Renaultu Safrane. Je to 2,5 20V, r.v. 1997, manuál, asi se vším kromě kůže, ta je podle mě sice hezká ale nepraktická. Dokonce má i mou oblíbenou vínovou metalízu. :lol: A myslím že se mě povedl zřejmě dobrej kup, jelikož má pendrek najetý (80 000 km) a to i podle servisky a dokladů ze servisu. Měl jsem před ním R25 2,2 r.v. 1991 (vlastně ještě ju mám a prodávám ju) a tak jsem se rozhodl zůstat u Renaultu, i přes různý nechvalný hodnocení. Zvažoval jsem i Audi A6, ale zvítězilo pohodlí uvnitř. No a musím napsat, že za tu krátkou dobu co ho má, vůbec nelituju. Je to špičkový svezení. Nechal jsem udělat rozvody a teď ještě vyměním oil. Nevíte co je lepší do toho lít ? Polosyntetiku nebo syntetiku ? Ještě se trochu ozývá něco při levým rejdu v záběru. Vypadá to asi na ložisko. Jinak jsem fakt spokojenej. Je to mazel !

Uživatelský avatar
Ludvík
Junior member
Příspěvky: 116
Registrován: ned bře 02, 2008 18:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Zkušenosti se Safranem

Příspěvek od Ludvík » sob kvě 24, 2008 18:57

A ještě musím dodatečně pozdravit, abych nevypadal jako nezdvořák. Ahoooj Renaulťáci !!! :D

Uživatelský avatar
Plzeňák
Advanced member
Příspěvky: 374
Registrován: sob dub 05, 2008 10:12
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Plzeňák » pon čer 02, 2008 19:07

Zdravím,mám identickej auťák a liju tam polosyntetiku.
Before:R4CV;R5TSphI,phII;R5AlpineTurbo;R16TL,TS,TX;R8;R11TX;R20TS,TXaut.;R21TX;R25TXphII;Safrane2.2.Si/LPG;Safrane2.5/20V/LPG, Vel Satis 2.0T
Now: Espace V 1.6dci 160ps Initiale + Clio 1.2 LPG + Dauphine

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti