Renault Safrane 1992 - *
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.
Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.
Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.
Děkuji za respektování těchto pravidel.
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.
Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.
Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.
Děkuji za respektování těchto pravidel.
Re: Renault Safrane 1992 - *
Zdravím nejen ty fandy, kteří tento krásný vůz vlastní, ale i ty, kteří se o něj zajímají. Já ho vlastním od 11.2002, rv.1998/11 pětiválec 2,5L - motor VOLVO a nemohu si stěžovat. Je v plné výbavě (jedná se o diplomatickou verzi), dovoz z Rakouska z Francouzké ambysády. Už jsem jel v hodně autech, ale tak pohodlné vozítko se hned tak nevidí. Nevím, co všichni vidí na BMW, AUDI nebo OPLECH. Nebojím se říct, že je skoro srovnatelný s VOLVEM nebo SAABEM. Pokud někdo říká, že u těchto "velkých motorů" je velká spotřeba je na omylu. Štreku jedu v benzínu za 8,2 a nešetřím ho, po městě a to je převážná většina ujetých kilometrů do 10,5L. S tímto motorem a s výkonem 171PS je to pohoda.Automat. dvojklima je super, tempomat jsem se naučil používat i ve městě a blízkém okolí a kam se hrabou s akcí KRYŠTOF. Nastavím a jedu. Příjemné je, že i na pětku se dá docela slušně akcelerovat i s pomocí tempomatu. Byly doby, kdy jsem si v jiných autech dokazoval, že mi to jede, tady si nemusím nic dokazovat a jak pravil klasik --kochám se-- z pohodové jízdy.Je to vozidlo, které za ty paníze za které se nabízí je NEDOCENĚNÉ.Můj mazelmě stál při pořízení i s proclením a přihlášením jen o málo víc než nejlevnější SUZUKI SWIFT , a to už je co říct ) . Ano, musím říct, že provoz je poněkud drašší, protože mě počítač včas upozorní na nutnost výměny kvalitního oleje, ale vše je v servisu. Pokud to dělá za 180,-Kč/H, není co řešit. Značkový servis u nás je výrobcem budoucích závad, takže si přes ně jen objednávám blbinky jako jsou krytky ostřikovačů světlometů nebo mi zjistí kód na radio.Jinak nic moc neumí. Za ten rok co ho mám jsem s ním ujel skoro 36.000km a nemohu říct, že y mě nekdy zatím nechal ve štychu. Pokud máte někdo možnost tento vůz zakoupit, doporučuji. Jen si dejte pozor, aby nebyl bouraný a fušerácky opravený, nebo skládaný. Tyto auta se u nás v bazarech běžne neobjevují, ale dají se za zajímavé peníze a v pěkném stavu dovézt.Takže po ročním provozu --- doporučuji. PetrDDT píše:Zkušenosti s Renaultem Safrane
spotreba
Tak tvoji spotrebu bych bral, jsem majitelem uz tretiho renaultu s motorem 3.0 V6 a nikdy jsem se k tomuhle nedostal, na dalnicich se dostanu k 10l (tempomat a rychlost 140-150) a mesto mam kolem 13 v lete a 15 v zime, myslim ze uvadet hodnoty kolem 10l kombinovana no asi do dvou valcu neleje benzin... Jinak renault uvadi spotrebu pri 90 8.2 pri 120 10.2 a ve meste 17l i znami co jezdi s 3lV6 jine znacky maji podobnou spotrebu kolem 15l ve meste... Proste kdo si koupi velke tezke auto s vetsim objemem motoru musi pocitat s vetsi spotrebou. Jinak ta spotreba rozhodne neni mou tezkou nohou ani spatnym stavem motoru nebo vozidla.
Hmm, je mi jasná Tvoje nedůvěra, když jsem si ho pořizoval, byl jsem taky hodně napjatý ze spotřeby,nedůvěřoval jsem údajům z TP, ale je velký rozdíl mezi pětiválcem a šestiválcem. Teď mám v autě od listopadu místo rezervy plyn, a na štrece jedu podle PC za 13,1, po dotankování a propočítání byla spotřeba 12,5litrů LPG. Ještě ke spotřebě v benzínu, je obrovský rozdíl mezi asfaltem u nás a v Rakousku nebo i v nynějším poválečném Chorvatsku. Po návratu do ČR mi okamžitá spotřeba stoupla o celý litr, při stejném režimu jízdy140 Km s tempomatem. Teď v zimě a na sněhu jezdím s průměrem 13,1l LPG, podle údajů z palubního PC. Zatím ahoj,
Petr
Petr
-
- Experienced member
- Příspěvky: 679
- Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
- Bydliště: Aachen, Beisweiler
Ahoj. Mam safrana98rok, 5V2.5l. V lete po dalnici pri 140-150km/h mam spotrebu okolo7.6-7.8l. Ted v zime je to pravda horsi. Mesto 9.8-10.2. A kdyz na to opravdu slapu tak maximalne 12.6l.Toto auto jsem si vybiral s velkou nevrazivosti. {rozhodoval jsem se mezi Hondou Legend, Nisanem Maxima a Safranem}.Safrane me dostal svou vybavenosti.A to jsem byl zvykly na hodne-viz moje R25.Stve me jen jedna vec. Nemam tempomat. Ale i tak jsem spokojeny. Zkratka za malo penez hodne muziky.
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1115
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Něco malého ke spotřebě
Spotřeba ve městě je neuvěřitelně relativní věc. U aut s karburátorem to platí dvojnásob, ale ani vstřikování na tom není co do rozsahu spotřeby lépe. Já bydlím od muzea, kam každý den dojíždím (auto potřebuji občas na neplánované výjezdy) 2 kilometry. Pokud nemám výjezd na nějaký výzkum či něco podobného, tak auto najede za den 4 kilometry přes centrum. Tzn že jede vlastně pořád na sytič. A spotřeba na 100 km za takovéhoto užívání? Nevím, ale klidně i 30 litrů na 100 km (v zimě nechám auto chvíli běžet naprázdno).
Pokud auto používám ve městě (fotím, či objíždím nějaké voloviny) stylem jedu, zastavím a za chvíli už zase jedu tak spotřeba klesá cirka na 13 litrů na sto (možná je to i 14,15).
No a když pojedu okružní jízdu po Liberci, nebo budu projíždět Prahou, tak jsem na 9,5 - 10 litrech na sto, s hodně lehkou nohou na plynu.
Mimo město je již spotřeba objektivnější, i když i zde jdou dělat divy. S R25 umím jet za 7 litrů na 100, stejně jako za 11 l na 100.
A úplně poslední dodatek k nápravám: R25 má dokonalou (dokonalost je chiméra...) přední nápravu. a zadní je taky fajn.
S pozdravem Ivan
Pokud auto používám ve městě (fotím, či objíždím nějaké voloviny) stylem jedu, zastavím a za chvíli už zase jedu tak spotřeba klesá cirka na 13 litrů na sto (možná je to i 14,15).
No a když pojedu okružní jízdu po Liberci, nebo budu projíždět Prahou, tak jsem na 9,5 - 10 litrech na sto, s hodně lehkou nohou na plynu.
Mimo město je již spotřeba objektivnější, i když i zde jdou dělat divy. S R25 umím jet za 7 litrů na 100, stejně jako za 11 l na 100.
A úplně poslední dodatek k nápravám: R25 má dokonalou (dokonalost je chiméra...) přední nápravu. a zadní je taky fajn.
S pozdravem Ivan
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon led 19, 2004 20:18
Ahoj toho ze by byly dily nesehnatelne bych se nebal ale spis jejich ceny, ktera bude dvojnasobek a vice ceny dilu normalniho safrana (pokud samozrejme nejsou stejne), navic ty dily nebudou sehnatelne v replice coz ten cenovy rozdil jeste mnohem zvysi.StormPeople píše:Ahoj lidi.Uvažuji o koupi safrane bi-turbo.Co si o tomto autu myslíte???Bojim se toho,že na něj neseženu náhradní díly.....A taky trochu jakou bude mít potřebu.
Pokud uvazujes o tom co stoji u blondaku tak za 150 je pekne predrazeny, proto jim tam taky stoji uz dlouho. Tohle auto bude asi se servisem tak kolem 5kkc a vyse mesicne. Pokud vim tak uz melo treba dvakrat kruplou prevodovku...
Urcite je to krasa a byl to taky muj sen(o pitomej tyden a mohl jsem ho mit), ale provoz stoji mnohem vice nez normalni V6. Vsechny biturba byly i ctyrkoly takze pokud se stane neco se zadnim diferakem nebo s prevodovkou je to na provaz. Odlisny jsou taky brzdy vyfuk...
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon led 19, 2004 20:18
Ahoj.Právě o něm přemejšlim.Byl sem se v něm svízt a docela sem byl potěšen i stavem vozu,ukázal mi ho kamarád,co má safrana a řikal že je v dobrym stavu a má servizku do 100000 a na tacháku má 128000....Fakt nevim.Právě kvůli tomu bych potřeboval poradit,jestli do něj jít nebo ne.Jako provoz cenově nedělá problém.Spíš se bojem toho technickýho stavu.....Já vim,že by šli s cenou dolu na 130...Docela mě to pěkně drásá nervy,fakt vo něm hodně přemejšlim,jak řiká můj kamarád,je to vymazlená kočička!!!!!!
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon led 19, 2004 20:18
-
- Experienced member
- Příspěvky: 679
- Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
- Bydliště: Aachen, Beisweiler
Jo,sen je sen.Probudíš se je den (J.Werich). Bi-turbo rozhodně muj sen neni. Nechci Ti kazit radost.Je to jen můj názor. Já raději takové ty elektronické blbůstky. Jezdim s autem celkem dlouhé štreky a na prvním místě je komfort. (Právě proto sháním tu elektrickou sedačku řidiče). Mám jen 5V2,5l motor je to celkem fain. Takovej kliďák. Žádnej drak,jako to tvoje vysněné BI ) Jen ten podvozek je dost děsnej. Připadá mi,že hrboly jsou pro něj celkem oříškem a při rychlosti nad 220 je auto se stabilitou na štíru. Buď ten můj kus je nějakej krám,ale každopádně krapet plave. Nejvíc jsem jel 240. Víc jsem nezkoušel. Omezovač je prý na 245? Ahoj, Čenda
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Podvozkově to sice žádná hvězda není, ale vsadil bych se že nestabilitu způsobují ve tvém případě pneumatiky.Cenek Cibien píše:Jo,sen je sen.Probudíš se je den (J.Werich). Bi-turbo rozhodně muj sen neni. Nechci Ti kazit radost.Je to jen můj názor. Já raději takové ty elektronické blbůstky. Jezdim s autem celkem dlouhé štreky a na prvním místě je komfort. (Právě proto sháním tu elektrickou sedačku řidiče). Mám jen 5V2,5l motor je to celkem fain. Takovej kliďák. Žádnej drak,jako to tvoje vysněné BI ) Jen ten podvozek je dost děsnej. Připadá mi,že hrboly jsou pro něj celkem oříškem a při rychlosti nad 220 je auto se stabilitou na štíru. Buď ten můj kus je nějakej krám,ale každopádně krapet plave. Nejvíc jsem jel 240. Víc jsem nezkoušel. Omezovač je prý na 245? Ahoj, Čenda
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon led 19, 2004 20:18
safrane biturbo
Já sem vysazenej na trošku extrémní autíčka,měl sem lancii deltu integrale evo III s výkonem okolo 400Ps,ale pak mě o ní někdo připravil a safranek se mi hodně líbí a taky já mám auto jako koníček a ne dopravní prostředek....Auto mám pro zábavu a když někam jedu,využiju služebáka a nebo auto přítelkyně....
- NeviM
- Experienced member
- Příspěvky: 683
- Registrován: úte led 13, 2004 14:19
- Bydliště: kutna hora
- Kontaktovat uživatele:
to Storm people: co teda to biturbo od blondaku? je to tvoje nebo ne? ja ho vidim stat uz nekolik mesicu v Uhlirskejch Janovicich u Posika vzdycky kdyz jedu kolem na chalupu a jenom na nej slintam a premejslim kdo si to teda koupil, jestli je to posika, kdyz tam je tak dlouho, nebo nekoho z okoli, dokonce jsem uz poveril kamose co tam bydli at mi zjisti ci to je ale porad nic... Jo tohle auto je taky muj velkej sen, zatim se musim spokojit s tim kdyz mi tata (obcas) puci V6i RXE (plna palba krome el. podvozku, dofuku na prednich sedackach, zadnich sedacek v elektrice), ale kdyz jsem se jednou svezl Biturbem tak je to nebe a dudy... Nevite nekdo kolik se jich vlastne vyrobilo, nekde jsem cetl ze 5000, ale to se mi zda moc.. a kolik je jich v cechach? vim jenom ze oficialne se sem dovezli 4 (2xRXE, 2xBaccara)...
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon led 19, 2004 20:18
biturbo
Nazdárek.Tak můj teda neni a ještě že tak.Byli sme s nim v jinym servizu a tam řekli,že sou v háji turba....Oprava za sto klacků.Tak sem to radši vzdal.Jinak ten co ho koupil tak s nim údajně nejezdí a dal do něj už přes sto tisíc a ještě minimálně jednou tolik ho čeká a že potom ho bude mít do sbírky....Ale fakt nevim,jestli je to pravda...
- NeviM
- Experienced member
- Příspěvky: 683
- Registrován: úte led 13, 2004 14:19
- Bydliště: kutna hora
- Kontaktovat uživatele:
jojo, zrovna vcera jsem jel zase uhlirskejma janovicema, a koukal jsem ze tam porad stoji... uz sem si ho taky prohlizel zevnitr(pres okno) a vypada dost osuntele, hlavne ta kuze a taky se mi dost nelibi barva toho interieru, nejlepsi je podle me takova ta svetle seda... jinak s tema turbama-s tim se holt musi pocitat, kdyz si nekdo kupuje biturbo, musi na to mit prachy, jeden kluk, kterej me v nem jednou svezl (asi pred 2 rokama Jakub Olexa, predpokladam, ze ho dost lidi z fora bude znat, jen tak mimochodem, nevite nekdo jestli to biturbo porad ma a jestli je pojizdny?) mi rikal ze do nej narval uz asi 1 500 000!!! ale ten kupoval nekolikrat novou prevodovku, turba taky (myslim ze rikal 60 papiru jedno) a tak podobne...
Jo jeste by me zajimala jedna vec, da se biturbo legalne privizt do CR? vosum let stari uz asi nestihnu, ale ma to nejakou tu evropskou homologaci, nebo co to ma mit atd. ? ja jenom ze az na nej budu mit tak predpokladam ze v cesku ho fakt nesezenu...
Jo jeste by me zajimala jedna vec, da se biturbo legalne privizt do CR? vosum let stari uz asi nestihnu, ale ma to nejakou tu evropskou homologaci, nebo co to ma mit atd. ? ja jenom ze az na nej budu mit tak predpokladam ze v cesku ho fakt nesezenu...
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon led 19, 2004 20:18
biturbo
Jelikož sme v unii,tak si můžeš dovízt cokoliv na jinejch papírech,teda aspoň doufám....V evropě se vobčas nějaKEJ NASKYTNE NA PRODEJ,ALE SOU TO DOCELA PECKY,NAD 20 000 EURO....hele a von ho někdo prodává???Toho,jak byl u blonďáků?????
- NeviM
- Experienced member
- Příspěvky: 683
- Registrován: úte led 13, 2004 14:19
- Bydliště: kutna hora
- Kontaktovat uživatele:
jo, sleduju to uz docela dlouho, na svycarskym webu www.autoweb.ch ho sezenes vzdycky, pokazdy tam aspon tak dva tri jsou na prodej, na nemeckym mobile.de se taky dost casto nejaky objevi, ted tam je zrovna jedno, ale je bez fotky, a ani ted nevim za kolik, jinak ty ceny jsou vetsinou kolem deseti tisic, ale nekdy az k tem dvaceti (v eurech samozrejme:) nejdrazsiho jsem videl za asi 26 a nejlevnejsiho za 4500, ale ten byl do druhyho dne pryc.... jinak by me zajimalo jak bys to jako chtel privizt na jinejch papirech? ja jsem nikdy auto nedovazel, takze s tim nemam zadny skusenosti...
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon led 19, 2004 20:18
biturbo
Já sem taky nic nedovážel.Ale jelikož nejsou hranice,tak by to teoreticky nemělo bejt až tak složitý.....Teda alespon si myslim...Mě se biturbo taky dost líbí,ale už bych ho nechtěl,neměl bych pro to využití.....Pokud bych kupoval nějaký sportovní auto,tak asi za účelem další úpravy a na to se safran nehodí.
- NeviM
- Experienced member
- Příspěvky: 683
- Registrován: úte led 13, 2004 14:19
- Bydliště: kutna hora
- Kontaktovat uživatele:
..starsi osmi let, a musi splnovat este naky picoviny, ale to safran asi splnuje, nebo to musi mit nakou tu evropskou homologaci, coz vubec nevim co je a jestli to safran ma, ale pokud to asuto ma tak uz se automaticky muze prihlasit a nic dalsiho splnovat nemusi...
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal
- NeviM
- Experienced member
- Příspěvky: 683
- Registrován: úte led 13, 2004 14:19
- Bydliště: kutna hora
- Kontaktovat uživatele:
v 97 se biturba uz davno nedelali, delali se jenom v 94 a 95, ale o tech osmi letech rozhoduje stejne datum uvedeni do provozu, takze neni nic ztraceny, treba muj safran se uvedl do provozu az asi 1,5 roku po datu vyroby:) ale spis by me zajimalo jak je to s tou evropskou homologaci, nevite o tom nekdo neco?
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Michal
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zcela jiste se jeste vyrabely na konci roku 1996. Posledni prodej byl nekdy v prvni polovine 1997.NeviM píše:v 97 se biturba uz davno nedelali, delali se jenom v 94 a 95, ale o tech osmi letech rozhoduje stejne datum uvedeni do provozu, takze neni nic ztraceny, treba muj safran se uvedl do provozu az asi 1,5 roku po datu vyroby:) ale spis by me zajimalo jak je to s tou evropskou homologaci, nevite o tom nekdo neco?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů