Nahodou jsem narazil na toto forum, kdyz jsem hledal jestli uzivatele vozu Renault Megane Sportway 1,4/16v maji poodbne zkusenosti jako ja. Bohuzel kdyz to vidim, tak maji. Pred cca 15 mesici jsem ve firme mel moznost vybrat si vuz, ve kterem budu sluzebne (i soukrome) jezdit. Naprosto svedomite muzu prohlasit, ze lituji, ze jsem si zvoli tento vuz a ze zkusenost s jedinym timto vozem zcela jiste zpusobila, ze do budoucna zadny jiny Renault "pokouset" nebudu. Ve srovnani s Toyoutou, s kterou jsem jezdil predtim a prakticky i skoudou Ocatvii je zpracovani Meganu naprosto otresne.! Zlata toyota - 200 tisic km bez poruchy!!
- vsechno venitr vrze a krupe jak se o sebe trou ty nekvalitni plasty - hlavne v zime. Vsechno se tak nejak vikla - stredni panel, palubka
- cca kazde 2 mesice se prepali pojistka od klima a vyhrivani okenka
(s tim jsem mel taky prihodu: po mesici uzivani noveho vozu se prepalila pojistka. Kdyz jsem ji vymenil autoradio chtelo kod - ten mi prodejce nedodal a kdyz jsem ho pozadoval, chtel za zjisteni kodu jeste zaplatit. To byla prvni facka od renaultu - Dispo a zaroven mam pocit, ze je to zabraneni radneho uzivani veci tj. protizakonne) zatim NEOPRAVENO
- cca jednou za tri mesice vuz nelze tlacitkem nastartovat a ozyva se neskutecny pisklavy kovovy zvuk, jako kdyz brzdi vlakova souprava. Lide na ulicy regulerne uskakuji a utikaji. Mel jsem to na reklamaci a zatim dobry
- vadny levy blikac - treba jeden den fungoval a dalsi dva dny ne. /a ostatni blikaji 2x rychlejc jako upozorneni/
- jedno okenko se stahuje a vytahuje pomaleji nez druhe - dle servisu je to vlastnost a ne zavada
- pri otaceni volantem na maximalni rejd se ozve vzdycky hrozna rana - opraveno servisem
- pri plnem rejdu a urcite mirne rychlosti se ozyva silene vrzani - nebudu reklamovat, protoze mi reknou, ze se to neprojivilo nebo ze je to normalni
- pri dojeti leveho okna a nasledne jizde toto okno urcity cas "krupe" (to chce proste slyset - je to skutecne neprijemny)
- po pul roce uzivani zacalo neco cvrcet v pravych prednich dveri (pri rychlosti cca 50 a vyse)
- nyni uz je cvrcek i levych prednich dveri a k tomu zadni prave dvere neskutecne krupou, kdyz najizdim na chodnik (jako kdyby se auto pricne prohybalo...)
- pri razeni zpatecky to jde pres zuby (odpor na pace a chrotani). Dle servisu je to vlastnost. (Mam takovy pocit, ze tiche razeni zpatecky mely automobilky vyreseny jiz pred cca 15-20lety)
- pred mesicem mi ten krasny displej co ukazuje tu krasnou spotrebu pres 9 litru ve meste ukazal i "ELECTRONIC FAULT"
- konektor cigaretoveho zapalovace pri pouzivani neustale vyjizdi z panelu
- ale co me nejvic XXXX, je fakt, ze vlazny (teply) motor (cca hodinu zaparkovany vuz pri pocasi kolem 20 stupnu) v hodne pripadech po nastartovani chcipa. Vysledoval jsem totiz, ze kdyz seslapnu plyn - jen lehounce - cca 3-5 milimetru, tak otacky nestoupaji, ale naopak klesaji. To znamena ze kdyz velmi pomalu pridavam plyn, tak misto toho aby otacky stoupaly, tak v prvni fazy nejdriv klesaji a pak az stoupaji. Pokud se to takhle nekolikrat seslapne motor v 50 procentech jede pod otackami volnobehu a auto se klepe jak ratlik a v 50 procentech motor chcipne. Reklamoval jsem to v Dablicich (Do dispa uz nepojedu) a tam mi po tydnu, rekli (ani mi nedali zadny protokol, ten jsem si vynutil extra a tam ani o tomto nic neni), ze to "seridili", ale z vyrazu toho pana jsem pochopil, ze s tim neudelali lautr nic. Takze tam pojedu zase na reklamaci reklamace. Pokud mi reknou, ze je to vlastnost a to auto shodim /bez me osoby/ ze strane a udelam to na totalku, protoze mi dochazeji nervy a patrne bych skoncil v blazinci jako ten pan na reklamu na Renault, co bezela tusim v lete. Skutecne skvela reklama
Bohuzel pro Vas renaultaky musim konstatovat: "Renault never more" a renaultak ze me skutecne nebude. Jen lituji toho, ze kdyz jsem mel Toyotu, tak ze jsem nebyl clenem toyota klubu - asi bys psal veselejsi veci. Takze asi tak
Honza Prochazka
Praha