Renault Megane II

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
Odpovědět
Babik78
Člen RCČR
Příspěvky: 608
Registrován: úte led 04, 2005 22:20
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Babik78 » úte led 22, 2008 17:08

100KUC píše:kdepak... záleží opravdu na síle a směru nárazu.... copak při každé ráně vystřílejí všechny bagy?
To určitě ne, ale čelní jsem myslel, že střílí oba. Vždy.
**************************
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte led 22, 2008 17:45

Mno, pokud si to pamatuju dobre, tak Megane vlastni RJ airbagu (soucasne s cidly zrychleni) priblizne na miste pod madlem od rucni brzdy. Aktivace bagu pomoci tehle cidel nesplnuje veta "Určitě to autem nehnulo", protoze by jinak RJ nemohla vubec zjistit nejaky autobus.
Pak jsou dva externi snimace bocniho narazu, kazdy v B-sloupku. Tady kus plavu (to teda od zacatku :-)), ale pri aktivaci timhle snimacem by mel bouchnout bocni clonovy airbag + airbag pro ochranu hrudniku (v sedacce), oboji na strane narazu.

Tim ale koncim :-(.
Navic celni airbag strili az pri narazu druhe stupne ze tri moznych stupnu kdy neco "strili".
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
Václav Sedlář
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Václav Sedlář » úte led 22, 2008 19:48

Václav Sedlář píše:
kmarty píše:
martinecondrej píše:Tam někdo sedět jen tak navolno, tak ho to přizabije.
To bude asi ten duvod, proc zakon uklada povinnost pouzivat pasy.
Když už jsme u těch pásů-může existovat auto, který má airbag, ale nemá předpínače pásů?
UP :roll:
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.

Lada.H
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: pát dub 29, 2005 20:24
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lada.H » úte led 22, 2008 19:51

Předpínače pásu jsou součástí takže bez předpínačů airbagy NE

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » čtv led 31, 2008 20:09

No jeden čelní aby vyletěl jsem fakt nikdy neviděl...

To by ukazovalo na poruchu ŘJ systému SRP a to je snad nejméně pravděpodobná porucha, co by mě napadla. Systémy mají brutální ochrany na úrovni zdvojených obvodů a čidel a spíš to nevystřelí když má, než vystřelí když nemá. Tomu nevěřím.

Pravda je ovšem ta, že M II vyhazuje SRP na první stupeň i při relativně malém nárazu. Viděl jsem pár fotek a to auto mělo jen lehce ohlý přední absorbér a pytle venku...

Ale náraz je náraz a autobus je autobus. Rozdíl intenzty zachvění musí být řádový...proto se mi to nezdá...Jestli k tomu skutečně došlo, musela to být vzácná porucha ŘJ.

wecka :D
Naposledy upravil(a) wc dne čtv led 31, 2008 20:40, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

martinecondrej
Advanced member
Příspěvky: 407
Registrován: pon čer 11, 2007 15:15
Bydliště: Tuchlovice

Příspěvek od martinecondrej » pát úno 01, 2008 09:38

přesně to si myslím, jenom to nedokážu tak odborně popsat :t18:

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pát úno 01, 2008 13:23

to není odborně. :D

Třeba procesní model řízení válcovacího procesu stolice je popsán v
5 tlustých channonech plných diferenciálních rovnic....
Myslím, že tomu nerozumí nikdo na světě.... :wink:

:supermouse:
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
mkony
Starting member
Příspěvky: 98
Registrován: úte říj 02, 2007 19:11
Bydliště: Praha-západ, Potoky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mkony » pát úno 01, 2008 14:41

Kdyby tak měl někdo fotku, moc by mě zajímalo, kde přesně airbag u spolujezdce u M.II vyletí z palubky. :wink:
Megane II Grandtour 1.5 dci 10/06 expresion

[img]http://images.spritmonitor.de/223944.png[/img]

bromid
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: stř bře 05, 2008 16:33

kupa

Příspěvek od bromid » čtv bře 06, 2008 12:30

Zdravim Vas, mam doma renault 19diesel, som s nim uplne spokojny, nikdy neboli vazne problemy, co som menil tak len remen, pruzinu, zamok kufra, a take prkotiny co som si sam spravil. Ale posledny rok sa nejak stale nieco kazy, ma 240 000km, chladit uz to nechce, neviem kde je problem, a nemam nato uz nervy. Tak si chcem kupit megana hatchback 1,5dci alebo 1.9dci, ale mam trochu obavy, na intenete najdete hocico :roll: ale ked ten renault19 bol bozsky(hlavne spotreba). Tak ci mam ist do toho alebo kupit nieco ine. sme len par, tak nieco vacsie nepotrebujeme

epson
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: úte zář 21, 2004 19:56

Příspěvek od epson » stř bře 12, 2008 13:02

mkony .... tady je jedno foto ....... http://autobazar.automix.centrum.cz/inc ... 8587&num=8

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » stř bře 12, 2008 13:09

Sakra, a ma zrovna ten volant co bych chtel - s tlacitkama na tempomat.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
mkony
Starting member
Příspěvky: 98
Registrován: úte říj 02, 2007 19:11
Bydliště: Praha-západ, Potoky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mkony » čtv bře 13, 2008 15:49

epson díky, to je přesně to, co jsem potřeboval. :super:
Megane II Grandtour 1.5 dci 10/06 expresion

[img]http://images.spritmonitor.de/223944.png[/img]

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » sob zář 13, 2008 23:57

Já měl donedávna Scenika 1.9 dT(předtím kdysi také R 16,R Fuego,R5) a spokojenost nevětší. Potom jsme s partnerkou chtěli novější model Scenika.
Pátrali jsme,pátrali a nakonec pořídili Megane 1.9dCi
Má sice nějaké mušky ale to se vychytá a navíc já se strašně rád v autech "hrabu" naštěstí i v práci. :( :D

xcarv
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: úte zář 16, 2008 08:27

Příspěvek od xcarv » ned zář 21, 2008 22:44

tak jsem se stal také renoltákem
1.5dci 63kW 09/2006 najeto 35000 km
proti opelu astra g 2001 je to bomba akorát nevím jak to točit. zatím jsem měl pouze benzín .

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » pon zář 22, 2008 05:43

Můžeš uvést cenu, na kolik Tě ten Tvůj Megánek přišel? Hodně štěstí.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

xcarv
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: úte zář 16, 2008 08:27

Příspěvek od xcarv » pon zář 22, 2008 11:02

288000

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » pon zář 22, 2008 13:59

Díky za odpověď. Levný zrovna nebyl, ale když chceš zánovní auto a s malým proběhem kilometrů, tak se asi nedá čekat, že ho pořídíš za polovinu kupní ceny. Také budu chtít koupit z kraje příštího roku něco takového. Tiše doufám, že s příchodem Meganu III klesnou ceny II-kových starších aut.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » ned zář 28, 2008 01:06

Moje zkušenost: mám 1.6 16V. Auto je super, jízda s ním je zážitek (po stránce komfortu), ale tento motor nedoporučuji...je to dost líný a převodovka taky stojí za pendrek. Možná je to věc konkrétně a pouze mého motoru (auto jsem nezajížděl já, ale nějaká německá panička v domácnosti), ale ani točení výrazně nepomáhá (naopak se zvednutím spotřeby "pomáhá" vcelku výrazně). Ty převody se mi zdají zbytečně krátké a do pomala. S 2.0 16V a šesti kvalty - auto snů....alespoň těch mých :)...ovšem bohatě by postačila 1.8 16V, je strašná škoda, že není v nabídce, podle mne by to se šestikvaltem byla u Meganů naprostá bomba a dost možná nejprodávanější benzíňák.

Jinak brzdy vynikající (pouze při jemném dobržďování dost pískají - mně osobně je to úplně jedno, ale jsou lidé, kterým to vadí. Jedná se údajně o příliš tvrdé obložení, výměna za nové, které by mělo být měkčí, toto údajně řeší - každopádně na funkčnost to žádný vliv nemá), řízení (přes stížnosti některých lidí na nedostatečnou zpětnou vazbu) mi naprosto vyhovuje (líbí se mi, že elektrický posilovač při rychlosti 50 km/h vypne, člověk se pak při vyšších rychlostech nemusí obávat ráznějšího manévru, a také mi vyhovuje poměrně výrazné vracení se volantu po vyjetí ze zatáčky - ovšem to je věc osobního názoru a vkusu), ergonomie interiéru pro řidiče též naprosto vyhovující, kvalita zpracování přes báchorky o "francouzích" bez výtky (nic mi nevrže ani nepraská, a to ani na kočičích hlavách), ale elektrický spínač dálkových světel je podle mne na nic - je tam relativně dlouhá prodleva při zapnutí/vypnutí a hlavně je to celé zbytečnost, preferoval bych klasiku. Úložných prostorů habaděj, schrány ve dveřích prostorné, taktéž schrána před spolujezdcem. Jestli někoho zajímá prostor na zadních sedadlech, doporučuji GT nebo sedana, hatch má o 61 mm kratší rozvor a zejména na prostoru mezi předními a zadními sedadly je to znát. Důrazně doporučuji elektrická zrcátka - vůz je značně široký a já mám při svých 184 cm problém dosáhnout z místa řidiče na páčku ovládání u zrcátka na straně spolujezdce, tam by podle mne měla být výrazně delší (opět pro průměrnou ženu za jízdy z místa řidiče orakticky nenastavitelné). Antikorozní úprava vypadá být v pořádku. Hlučnost v kabině, která je dobře odizolována, je při nízkých otáčkách motoru minimální, při vyšších otáčkách výrazně roste (ale to je kvůli pojetí převodů a konstrukci převodovky - viz výše). Zavazadlový prostor postačující, ale pravda já nic nikam nestěhuji ani nepřevážím - ovšem lidé s takovými požadavky by si asi těžko kupovali hatch, takže pro mě je argument, že kvůli design u trpí zbytečně nedostatkem prostoru v zavazadelníku, lichý - mně jde naopak víc o ten design a ten se mi líbí. Podvozek nabízí výbornou stabilitu v zatáčkách, ale pouze tehdy, nejsou-li na cestě příčné nerovnosti - na těch zadek citelně ustřeluje, při rozhopsání se na nerovnostech před zatáčkou doporučuji raději přibrzdit. S elektřinou problém žádný. Měněn byl přesuvník, který byl šmejd z výroby (od Delphi), takže Renault z jeho špatné kvality viním jen částečně (že od subdodavatele neprovedli extenzivní testování a že to rovnou rvali do výroby...no a že především neuznali, že jde o konstrukční chybu a lidem, kteří s tím přišli po záruce, to neměnili automaticky zdarma). Oceňuji též (dnes zdaleka nikoli samozřejmou) plnohodnotnou rezervu, byť její hluboké zapuštění může pro průměrnou ženu znamenat značné problémy. Sice jsem s tím zatím najezdíl jen 3 tisíce kilometrů, ale domnívám se, že když narazíte na dobrý kousek, nebudete podle litovat.

Anubis
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: stř říj 15, 2008 15:16
Bydliště: Kunratice malá ves .... :)))

Tak mám po dvou letech opet Renaultika :)))

Příspěvek od Anubis » stř říj 15, 2008 15:32

Tak sem se opět vratil k Renaultu. Moje prvni auto byl R. Megane Classic 1.9 dTi r.v.99 bezproblemový autíčko. Dva roky sem mel Passata 1.9 TDI taky držák nemohu si stěžovat. No a teť v červnu mě uhranul krasavec z Francie. Tak sem ho hnetka musel koupit. r.v. 3/2006 najeto cca109 tis. serviska dve karty atd. Jelikož šla nahoru nechutně cena pohoných hmot a jelikož dost najezdím tak sem měl hned jasno. Spotřeba mezi 4,5-,5,5 l/100km (a to mam digi klimu porat na AUTO) takže nejni co řešit. Pohodlí, interier nepoškozen, jako novy. Akorat do toho zatim leju naftu ale tet se mi približilo 120 tis KM a to prej vyjde v servisu na peknou palku tak by me zajimalo co všechno se meni pac francouzsky neumim. Jo jinak sem mel jedinej problem a to s instalaci SONY radia a pak jiste redukce, ktera měla zaručeně fungovat s tim vychytanym ovladanim pod volatnem tak aby to radio slo ovladat. No vono mi to nejak habruje chvili to funguje a pak zas ne no ale uz sem si na to zvyknul. Clovek si zvykne na ledacos :)) Jo este se chci zeptat jestli se na to daj nasadit pneu 215/40 R17 s vahovym indexem 87.
Naposledy upravil(a) Anubis dne pát zář 14, 2018 12:46, celkem upraveno 2 x.
Megane II Grandtour 1.5 DCI 78 kW 6-ti kvalt

janos
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: stř lis 05, 2008 09:28
Bydliště: Nitra - Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od janos » čtv lis 06, 2008 08:26

ahoj

tak ja som si kúpil moje prvé auto v živote...je to megane 2 hatchback, 1,5 Dci privilege 2006....je to uplna parada som spokojný s mojim výberom. Máme doma fiat stilo kombi, ale megane sa neda porovnať.Je to oveľa pohodlnejšie auto. mám to aj v koži je to krása....kúpil som to z bazáru, je to dovoz z francúzka...ani som nevedel najprv čo to kupujem a aká to je výbava, no ten predošlý majiteľ musel pekne zacvakať za to auto...práve som menil rozvody a filtre ale čo už....auto má super spotrebu a je krásne....dúfam že sa mi nič na ňom xxxxxxx a vydrží mi aspon 3 roky:) :D
Megane 2 privilege 1,5 Dci, bledá koža....5,5l / 100km

priborj
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: čtv pro 04, 2008 19:31
Bydliště: Hradec Králové

mé zkušenosti s mégane II

Příspěvek od priborj » čtv pro 04, 2008 19:54

Po letech ježdění s renaulty jsem objevil toto forum a začetl se do zkušeností s mégany. Občas jsem měl z příspěvků pocit, že snad horší auto není. Chci proto sdělit své zkušenosti.Nejdřív praxe. Jako řidič nejsem zelenáč, mám najeto lehce pře 1000000km, vlastním deváté auto s různorodostí značek. Poslední dva vozy byly renault. V roce 2000 nový mégane 1,4 16V hatchback, s ním jsem najel do prodeje 150000km. Mimo běžného servisu (pravidelný) jedinou závadou byla výměna snímače otáček. Jinak nic a s autem jsem byl naprosto spokojený. Protože jsem chtěl trochu prostornější vůz, vybrali jsme si v roce 2005 opět renault mégane II, tentokrát 1,6 ve versi sedan. Dnes mám najeto 95000km k plné spokojenosti. Auto má skvělý podvozek, je tiché, pohodlné, motor je dostatečně pružný - je to 16V, takže se musí víc točit. Spotřeba město 8l, na delších trasách a to i včetně dálnice 6,5l. Závady - taky mi pískaly brzdy, ale v servisu to v záruce odstranili výměnou za mechaniku z laguny a od té doby pohoda. Druhá závada - při poklesu na 1000ot. trochu klapal motor- odstraněno v záruce výměnou předsuvníku vačkového hřídele. Jinak nic. Mohu doporučit servis renaultů v Hradci Králové. A pokud bude nové auto - tak opět renault!!
Jirka
Renault Fluence 1,5 dCi Privilege

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » pát pro 05, 2008 05:44

Pěkně jsi to ve stručnosti popsal. Už se těšíme na přírustek do rodiny - 1,6 sedan má přijít na přelomu únor / březen.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Člen RCČR
Příspěvky: 37
Registrován: sob bře 08, 2008 20:28
Bydliště: Ústeckoorlicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOPADŽI » ned pro 28, 2008 21:12

Já mám Megane sport, kupovaný nový v dubnu 2006. Do dnešního dne mám nejeto cca 82tis. km.
Zkušenosti: výkonově spokojenost, vzhledem k objemu motoru a poměru hmotnost/výkon/cena. Tedy "hodně muziky" za poměrně slušný peníz...
Brzdy...ikdyž jsou to Bremba, nestačí. Měl jsem 5sad měněných sériových kotoučů a pokaždé když jsem se "svezl" v Německu na dálnici, potažmo na Nordscheife, Brně, Mostě...bylo po nich. Na dálnici stačí 2x - 4x jít "tvrději" na brzdy z 240/250km/h např na 80, když před tebou začne předjíždět kamion, a prostě je po nich
Zkoušeli jsme ve spolupráci s Ferodem(Renovakem) v Kostelci, různé směsi destiček, ale bez úspěchu. Nakonec jsme dospěli k "plovoucím" kotoučům od Bremba, které se začali mezitím vyrábět a v kombinaci se závodní směsí destiček od Feroda DS 3000, je KONEČNÉ po problémech.
Co se týká elektroniky, auto je absolutně bez problémů.
Po mechanické stránce zmíním ještě výměnu simerinků na direrenciálu a výměnu celé pravé poloosy cca po 60tis. km.
Renault Alpine A610turbo, Renault Master 2,4dci a nějaká Kangaaaa

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » úte pro 30, 2008 21:01

MOPADŽI píše:Já mám Megane sport, kupovaný nový v dubnu 2006. Do dnešního dne mám nejeto cca 82tis. km.
Zkušenosti: výkonově spokojenost, vzhledem k objemu motoru a poměru hmotnost/výkon/cena. Tedy "hodně muziky" za poměrně slušný peníz...
Brzdy...ikdyž jsou to Bremba, nestačí. Měl jsem 5sad měněných sériových kotoučů a pokaždé když jsem se "svezl" v Německu na dálnici, potažmo na Nordscheife, Brně, Mostě...bylo po nich. Na dálnici stačí 2x - 4x jít "tvrději" na brzdy z 240/250km/h např na 80, když před tebou začne předjíždět kamion, a prostě je po nich
Zkoušeli jsme ve spolupráci s Ferodem(Renovakem) v Kostelci, různé směsi destiček, ale bez úspěchu. Nakonec jsme dospěli k "plovoucím" kotoučům od Bremba, které se začali mezitím vyrábět a v kombinaci se závodní směsí destiček od Feroda DS 3000, je KONEČNÉ po problémech.
Co se týká elektroniky, auto je absolutně bez problémů.
Po mechanické stránce zmíním ještě výměnu simerinků na direrenciálu a výměnu celé pravé poloosy cca po 60tis. km.
Ty budeš dobrý Týpek - myšleno opravdu v tom dobrém slova smyslu. Dej nějaké konkrétnější info ohledně přestavby toho brzdového soustrojí.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

culko
Advanced member
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 01, 2009 16:43

Příspěvek od culko » čtv led 01, 2009 16:57

Zdravim Vas vsetkych, poradte mi prosim! vcera rano primrzol k oknu zadny stierac na mojom R. Megane 1.9 dci grandtour r.2005. Samozrejme zabudol som ho odlepit a zapol zadny stierac vsimol som to hned ze nejde tak som okamzite zastavil a odlepil ho od okna no ale odvtedy nefunguje vlastne funguje ale divnym sposobom- zastavuje v hocijakej polohe a hned sa zapina aj pri nastartovani auta kde mam hladat zavadu ??? co vymenit ? opravit ? dakujem

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů