Renault Laguna II 2001 - 2007

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
Odpovědět
dr. Solfernus
Junior member
Příspěvky: 205
Registrován: pát zář 11, 2009 07:46

Příspěvek od dr. Solfernus » pát zář 18, 2009 07:43

Pokud je ta 1,9 verze 96 kW tak si myslím že proti 2,2 tam velice žádný větší rozdíl výkonu nebude a je pravda že ta spotřeba bude nižší. Já s 2,2 pod 8 litrů nejezdím, ale je fakt že jsou to většinou trasy 5km do práce a zpět a město. Na dlouhé cesty se dá zajet kolem 6,5l při pohodové jízdě..
Jenže pohodová jízda taky moc nepřidává motoru, to auto se musí hýbat a 2,2 je 16 ventil takže mu nevadí větší točky, nedusit ho na 1600 otáček, navíc se tak zakarbonuje turbo, naklápění lopatek se začne zadrhávat a je po výkonu, po požitku z jízdy atd..
Rozdíl mezi 1,9 8V a 2,2 16V je možná v průběhu momentu a výkonu, 8 ventil obecně jede lepší odspodu, pak zase začne po 3000 ot vadnout, 16V půjde vytočit v klidu na ty 4000 ot. K 2,2 dci se člověk může chovat trochu jako k benzínu při ostřejší jízdě, podřazovat a držet ho nad 2500 ot a řadit a řadit. Právě až nad 3tis otáček motor 2,2 dci vyniká oproti jiným osmi ventilovým nafťákům. Protikladem je neskutečná hmotnost jak motoru samotného, tak celého auta která ho zařadí na lepší průměr v žebříčku dieselů co se týče výkonu...

rykoo
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: ned srp 17, 2008 19:42

koupě Laguny II.

Příspěvek od rykoo » sob lis 14, 2009 13:52

Ahoj,
Jsem student a chtěl bych si koupit auto.Moc se mi zalíbila v jednom bazaru Laguna II kombi 1.8 16V r.v.2001 najeto 141 tis. je v benzínu+LPG. cena 110 tis.
Nemám moc peněz na opravy, ale moc se mi Laguny líbí.Nevíte někdo jak jde do sebe spojení benzín + lpg=Laguna??? (je to problémové spojení?).Díky všem za odpověď

Uživatelský avatar
otas1
Člen RCČR
Příspěvky: 901
Registrován: stř čer 29, 2005 08:31
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě Laguny II.

Příspěvek od otas1 » sob lis 14, 2009 14:45

rykoo píše:Ahoj,
Jsem student a chtěl bych si koupit auto.Moc se mi zalíbila v jednom bazaru Laguna II kombi 1.8 16V r.v.2001 najeto 141 tis. je v benzínu+LPG. cena 110 tis.
Nemám moc peněz na opravy, ale moc se mi Laguny líbí.Nevíte někdo jak jde do sebe spojení benzín + lpg=Laguna??? (je to problémové spojení?).Díky všem za odpověď
Laguna II uricte neni "lidove" auto s levnou udrzbou. Ja jsem taky jeste student a vim treba ze scenika bych neuzivil (respektive uzivil ale uz bych nemel na nic jinyho).

Moc nechapu na co student potrebuje kombika :shock:
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý ;-)
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru :-), vlastněn rodiči.

Uživatelský avatar
mtv
Experienced member
Příspěvky: 671
Registrován: ned zář 06, 2009 20:14
Bydliště: Teplice

Re: koupě Laguny II.

Příspěvek od mtv » sob lis 14, 2009 17:16

rykoo píše:Ahoj,
Jsem student a chtěl bych si koupit auto.Moc se mi zalíbila v jednom bazaru Laguna II kombi 1.8 16V r.v.2001 najeto 141 tis. je v benzínu+LPG. cena 110 tis.
Nemám moc peněz na opravy, ale moc se mi Laguny líbí.Nevíte někdo jak jde do sebe spojení benzín + lpg=Laguna??? (je to problémové spojení?).Díky všem za odpověď
Ahoj, mám Lagunu II grandtour v LPG. nepočítej s tím, že budeš jezdit za 70hal/100km, V inzerátech rádi uváděj spotřebu kolem 8l/100 km to bys musel jezdit pořád jenom po dálnici.Ve městě neni problém jezdit za 11-12 litrů a to to nemusim ani honit. Počítej s tim, že do dvou let (píšeš r.v. 2001) budeš muset vyměnit nádrž na LPG to taky něco stojí. jestli to má xenony, tak náhradní výbojky taky nejsou zadarmo. Ale rozumim rozhodnutí. Je to krasavice 8)
Škoda 100L rv 1973,Škoda 120 užovka rv 1983, Škoda 105L rv 1987, Škoda favorit rv 1994, , Daewoo espero 1,6 16v 66kw rv 1997 (těžkej krok mimo), RENAULT 19 1,7 54kw rv 1994, Kia sephia 1,6 59kw rv 1994, dlouhodobě půjčený Opel meriva 1,6 údajně 74kw rv2004(strašný auto). RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 1,8 16v 88kw LPG rv 2002.Lagunka už je ve světě a nyní jezdim Škoda fabia I combi 1,9TDi 74Kw 2001 a naprostá spokojenost...

rykoo
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: ned srp 17, 2008 19:42

Re: koupě Laguny II.

Příspěvek od rykoo » sob lis 14, 2009 19:42

mtv píše:
rykoo píše:Ahoj,
Jsem student a chtěl bych si koupit auto.Moc se mi zalíbila v jednom bazaru Laguna II kombi 1.8 16V r.v.2001 najeto 141 tis. je v benzínu+LPG. cena 110 tis.
Nemám moc peněz na opravy, ale moc se mi Laguny líbí.Nevíte někdo jak jde do sebe spojení benzín + lpg=Laguna??? (je to problémové spojení?).Díky všem za odpověď
Ahoj, mám Lagunu II grandtour v LPG. nepočítej s tím, že budeš jezdit za 70hal/100km, V inzerátech rádi uváděj spotřebu kolem 8l/100 km to bys musel jezdit pořád jenom po dálnici.Ve městě neni problém jezdit za 11-12 litrů a to to nemusim ani honit. Počítej s tim, že do dvou let (píšeš r.v. 2001) budeš muset vyměnit nádrž na LPG to taky něco stojí. jestli to má xenony, tak náhradní výbojky taky nejsou zadarmo. Ale rozumim rozhodnutí. Je to krasavice 8)
A sakra tak ještě zjistim kolik stojí ta výměna nádrže,výbojky a pak to zvážim.Jak se ti jinak s Lagunou v LPG jezdí?Máš časté poruchy jak tady píšou ostatní?[/quote]

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: koupě Laguny II.

Příspěvek od Davidak79 » sob lis 14, 2009 20:21

rykoo píše:
mtv píše:
rykoo píše:Ahoj,
Jsem student a chtěl bych si koupit auto.Moc se mi zalíbila v jednom bazaru Laguna II kombi 1.8 16V r.v.2001 najeto 141 tis. je v benzínu+LPG. cena 110 tis.
Nemám moc peněz na opravy, ale moc se mi Laguny líbí.Nevíte někdo jak jde do sebe spojení benzín + lpg=Laguna??? (je to problémové spojení?).Díky všem za odpověď
Ahoj, mám Lagunu II grandtour v LPG. nepočítej s tím, že budeš jezdit za 70hal/100km, V inzerátech rádi uváděj spotřebu kolem 8l/100 km to bys musel jezdit pořád jenom po dálnici.Ve městě neni problém jezdit za 11-12 litrů a to to nemusim ani honit. Počítej s tim, že do dvou let (píšeš r.v. 2001) budeš muset vyměnit nádrž na LPG to taky něco stojí. jestli to má xenony, tak náhradní výbojky taky nejsou zadarmo. Ale rozumim rozhodnutí. Je to krasavice 8)
A sakra tak ještě zjistim kolik stojí ta výměna nádrže,výbojky a pak to zvážim.Jak se ti jinak s Lagunou v LPG jezdí?Máš časté poruchy jak tady píšou ostatní?
[/quote]

Výbojka stojí od 390 Kč
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
mtv
Experienced member
Příspěvky: 671
Registrován: ned zář 06, 2009 20:14
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mtv » ned lis 15, 2009 10:22

Mám ji krátce, cca 3000km zatim pouze výměna výbojek. (mám ty za 390 :D ) ale musíš hledat na netu, v obchodech je to od 1200 do cca 6000.- . Snad jediný co lehce otravuje je častější tankování. Nádrž místo rezervy je fakt malá... Nevim jestli je to normální, ale při přepnutí na plyn (automatický) to lehce škubne a na vteřinku zrtatí výkon. Chce to s tím počítat při výjezdech z parkovišť na hlavní. Klasisky"tam se vejdu" a vono to v půlce křižovatky přepne a auto chviličku nejede.....
Škoda 100L rv 1973,Škoda 120 užovka rv 1983, Škoda 105L rv 1987, Škoda favorit rv 1994, , Daewoo espero 1,6 16v 66kw rv 1997 (těžkej krok mimo), RENAULT 19 1,7 54kw rv 1994, Kia sephia 1,6 59kw rv 1994, dlouhodobě půjčený Opel meriva 1,6 údajně 74kw rv2004(strašný auto). RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 1,8 16v 88kw LPG rv 2002.Lagunka už je ve světě a nyní jezdim Škoda fabia I combi 1,9TDi 74Kw 2001 a naprostá spokojenost...

rykoo
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: ned srp 17, 2008 19:42

Příspěvek od rykoo » ned lis 15, 2009 17:34

mtv píše:Mám ji krátce, cca 3000km zatim pouze výměna výbojek. (mám ty za 390 :D ) ale musíš hledat na netu, v obchodech je to od 1200 do cca 6000.- . Snad jediný co lehce otravuje je častější tankování. Nádrž místo rezervy je fakt malá... Nevim jestli je to normální, ale při přepnutí na plyn (automatický) to lehce škubne a na vteřinku zrtatí výkon. Chce to s tím počítat při výjezdech z parkovišť na hlavní. Klasisky"tam se vejdu" a vono to v půlce křižovatky přepne a auto chviličku nejede.....
Tak na to si člověk třeba zvykne, že to lehce škubne.Hlavně když to nechcípne.Na kolik litrů je ta nádrž v rezervě?

Uživatelský avatar
mtv
Experienced member
Příspěvky: 671
Registrován: ned zář 06, 2009 20:14
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mtv » ned lis 15, 2009 20:14

já mam 40l, ale podle zákona ji nesmíš naplnit celou, tušim že 1/3 musí zustat "prázdná" kvuli rozpínavosti plynu. Řídí to tam jakási elektronika (šílený, když už ti elektronika kecá i do tankování :D )takže tankuješ ňákejch 30l (přesněji m3). Což při spotřebě kolem 10l tankuješ každejch 300km což je skoro každej tejden, když jezdíš kolem komína...Ale zase cena provozu je libová. přibližně 1,20/km...
Škoda 100L rv 1973,Škoda 120 užovka rv 1983, Škoda 105L rv 1987, Škoda favorit rv 1994, , Daewoo espero 1,6 16v 66kw rv 1997 (těžkej krok mimo), RENAULT 19 1,7 54kw rv 1994, Kia sephia 1,6 59kw rv 1994, dlouhodobě půjčený Opel meriva 1,6 údajně 74kw rv2004(strašný auto). RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 1,8 16v 88kw LPG rv 2002.Lagunka už je ve světě a nyní jezdim Škoda fabia I combi 1,9TDi 74Kw 2001 a naprostá spokojenost...

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » pon lis 16, 2009 02:05

[quote="mtv"]takže tankuješ ňákejch 30l (přesněji m3). quote]
Pletou se ti jednotky:-)
Plyn se tankuje zkapalněný, takže opravdu v litrech, nikoliv v krychlových metrech :-)
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1164
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Příspěvek od HonYa » pon lis 16, 2009 12:43

kolik najezdis km ročně, že potřebuješ auto na plyn? :)....to je jako kdyz si budes vybirat nove auto a jestli bude s dieselem, protoze to jezdi za 4litry a ne za 6 a najedes s tím 10000km za rok....to se ti fakt nevyplati :)....
Kup si klasickou lagunku bez plynu a je to :)....a nemusíš řešit výměny nádrže a tak...

jinak zadni silentbloky stoji cca 1900 za sadu - ty budeš nechávat měnit asi určitě :).....

rozvody ti vymeni zrucny automechanik a me to stalo i s materialem cca 6tku....

jinak nevim :D ...jeste jsem za 3 roky menil predni tycky stabilizatoru a silentbloky predniho stabilizatoru (takovy dve maly mrchy gumovy a jedna stala 350? :/ )....

lej do toho poradnej olej a starej se o ni a budes se hezky vozit...

jinak bych fakt to LPG neresil :) ...pokud nejsi "plynař" stejně jako někomu prostě nevymluvíš benzín nebo diesel.. :)...
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

Uživatelský avatar
mtv
Experienced member
Příspěvky: 671
Registrován: ned zář 06, 2009 20:14
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mtv » pon lis 16, 2009 18:52

DDT píše:
mtv píše:takže tankuješ ňákejch 30l (přesněji m3). quote]
Pletou se ti jednotky:-)
Plyn se tankuje zkapalněný, takže opravdu v litrech, nikoliv v krychlových metrech :-)
na každym stojanu u pumpy je označeno M3...
Škoda 100L rv 1973,Škoda 120 užovka rv 1983, Škoda 105L rv 1987, Škoda favorit rv 1994, , Daewoo espero 1,6 16v 66kw rv 1997 (těžkej krok mimo), RENAULT 19 1,7 54kw rv 1994, Kia sephia 1,6 59kw rv 1994, dlouhodobě půjčený Opel meriva 1,6 údajně 74kw rv2004(strašný auto). RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 1,8 16v 88kw LPG rv 2002.Lagunka už je ve světě a nyní jezdim Škoda fabia I combi 1,9TDi 74Kw 2001 a naprostá spokojenost...

Uživatelský avatar
mtv
Experienced member
Příspěvky: 671
Registrován: ned zář 06, 2009 20:14
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mtv » pon lis 16, 2009 19:30

protoze to jezdi za 4litry a ne za 6
tak jestli jezdíš s 1,8 16v za 6, tak je někde asi problém... teda myslim u mně. já se ve městě fakt pod 10 nedostanu...
Škoda 100L rv 1973,Škoda 120 užovka rv 1983, Škoda 105L rv 1987, Škoda favorit rv 1994, , Daewoo espero 1,6 16v 66kw rv 1997 (těžkej krok mimo), RENAULT 19 1,7 54kw rv 1994, Kia sephia 1,6 59kw rv 1994, dlouhodobě půjčený Opel meriva 1,6 údajně 74kw rv2004(strašný auto). RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 1,8 16v 88kw LPG rv 2002.Lagunka už je ve světě a nyní jezdim Škoda fabia I combi 1,9TDi 74Kw 2001 a naprostá spokojenost...

Uživatelský avatar
HonYa
Moderátor
Příspěvky: 1164
Registrován: úte led 04, 2005 18:47
Bydliště: Praha - CZ

Příspěvek od HonYa » úte lis 17, 2009 11:55

to jsem bral jako priklad.. :) ....jezdim po praze kolem 9-10ti litru...po okreskach kdyz se trapim tak to umim za 6, ale umiram :D ...takze jedu i po okresce okolo 7,5 a po dalnici tak 8,5.....



nemas nahodou na te pumpe napsano DM3? :)...
HonYa | Lůca, Áďa, Táďa a Justinka
------------------------------
Laguna GT (2009) 2,0 dCi 131 kW
Trafic Evado (2014) 84 kw
Hyundai I40 ;)
------------------------------
Oficiální facebook page Renault Clubu Česká Republika

Uživatelský avatar
mtv
Experienced member
Příspěvky: 671
Registrován: ned zář 06, 2009 20:14
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mtv » úte lis 17, 2009 19:31

nemas nahodou na te pumpe napsano DM3? :)...[/quote]
A víš že je to možný :D
Škoda 100L rv 1973,Škoda 120 užovka rv 1983, Škoda 105L rv 1987, Škoda favorit rv 1994, , Daewoo espero 1,6 16v 66kw rv 1997 (těžkej krok mimo), RENAULT 19 1,7 54kw rv 1994, Kia sephia 1,6 59kw rv 1994, dlouhodobě půjčený Opel meriva 1,6 údajně 74kw rv2004(strašný auto). RENAULT LAGUNA GRANDTOUR 1,8 16v 88kw LPG rv 2002.Lagunka už je ve světě a nyní jezdim Škoda fabia I combi 1,9TDi 74Kw 2001 a naprostá spokojenost...

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » ned led 03, 2010 13:21

Takže, včera to byl rok, co jsem si přivezl Lagunu II Grandtour. Jen ve zkratce, tak jak jsem ji doteď vychvaloval, budu v tom pokračovat. Za ten rok mám najeto cca 50tisíc km, bez problémů(jediná závada-začal škvrčet zámek u spolujezdce při odemykání, oprava za 1500) ,jinak bez problému. Auto jede jako ďas, nekouří, nežere, má najeto 193tisíc, původní turbo.
Mohu všem jen doporučit!!!!! :niks:
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

parich
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: sob dub 11, 2009 05:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od parich » sob led 16, 2010 10:01

--------------------------------------------------------------------------------

Takze auto mam od 03/2009,bylo privezene z Holandska,tam prvni majitel,pravidelny servis stav opravdu super,najeto mela 121000km a jezdila i na Lipno,ted mam 148000km.Po privezeni komplet rozvody+waser pumpe,olej,filtry a tak.Desky kotouce novy od Holandana.Zpocatku bylo auto nadherne tichoucky,po najeti asi 10000km po ceskych necojakosilnicich zacala vrzat palubka-promazano silikon.olejem-od te doby klidek,pak zacalo auto cukat dira v akceleraci 1800-2000 otacek,po absolovovano ruznych servisu a zkoumani zavad jsem jednou pridal plyn s nalitymi aditivy do agip dieselu z auta se zakourilo jak z mesersmitu a od te doby je klid auto neskube.dalsi nedostatek zacala vrzat sedacka-rozebrano promazano a je to ok,ted zacalo neco vrzat ve strope nad ridicem jak je svetlo,dosud jsem neprisel na to co to je,jinak co se tyce pohodli jsem maximalne spokojen cesta do chorvatska pohoda a komfort,bezpecnost je v pohode,vadi mi hodne,ze v renaultu neumi dat do navigace anglinu a nahrat mapy,ceny dilu a jejich dostupnost je pro mne dostacujici,zatim mne nepotkalo nic vaznejsiho s autem jako takovym jsem zatim hodne spokojeny,pokud me zasadne nezklame,tak bude dalsi auto opet Laguna.Jeste co se tyce spotreby tak chorvatsko 2 dospeli,2deti a box 6,5 litru a mesto tak 7l v lete ted v zime dalky 7,5 l a mesto tak kolem 9l.Myslim si ze je skoda,ze ze zacatku ji provazely problemy jinak opravdu prijemne svezeni i s naftakem,bratranec ma Oktavku a rano ho slysim vzdycky kdyz nastartuje zatimco dCi je opravdu tissi.
Tak at nam ty nase holky slapou a hodne stastnych km preje Pavel
_________________
Laguna Grandtour II,11/2003 Privileg, 88Kw,120 PS,rodinný mazlík,alu 16,folie,chrom. koncovka kominu,6xABG,Carminat,6 kvalt,pravidelny servis a jezdi krasne

Uživatelský avatar
S3m8a
Senior member
Příspěvky: 1384
Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
Bydliště: Vysočina - ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od S3m8a » sob led 16, 2010 10:30

parich píše:bratranec ma Oktavku a rano ho slysim vzdycky kdyz nastartuje zatimco dCi je opravdu tissi.

nemuzu si to odpustit i kdyz mam satise ne lagunu ;)

kdyz si stoupnu vedle nejakyho naftaka od vw koncernu tak se vzdycky leknu :D to je jak kdyz stojis u traktoru a ne u auta ... :)

nemluve o tom ze treba v ty O(ch)ktavce si pripadas jako kdyz sednes do zebrinaku na prkno xD

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » sob led 16, 2010 18:55

venku ten hluk pro řidiče za volantem není až tak podstatný
a ty tdi čka berou minimálně o litr nafty méně,xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx se jim vstřiky... a stráví i bionaftu...atd.
Takže vše má svoje pro a proti,záleží na prioritách. :D

no no ...

Hrnecek
Grafoman
Příspěvky: 2154
Registrován: ned úno 15, 2009 00:03
Bydliště: Vidlatá Seč

Příspěvek od Hrnecek » sob led 16, 2010 19:25

Kuno píše:venku ten hluk pro řidiče za volantem není až tak podstatný
a ty tdi čka berou minimálně o litr nafty méně,xxxxxxxxxxxxxxx se jim vstřiky... a stráví i bionaftu...atd.
Takže vše má svoje pro a proti,záleží na prioritách. :D
Ne.erou se neříká, Bohumile :-) Nerozbíjí jsi chtěl říct viď :-) Jinak máš recht Cecilie, ale lahodný zvuk dCi je prostě báseň pro ouška
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V

Uživatelský avatar
S3m8a
Senior member
Příspěvky: 1384
Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
Bydliště: Vysočina - ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od S3m8a » sob led 16, 2010 20:48

Kuno píše:venku ten hluk pro řidiče za volantem není až tak podstatný
a ty tdi čka berou minimálně o litr nafty méně,xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx se jim vstřiky... a stráví i bionaftu...atd.
Takže vše má svoje pro a proti,záleží na prioritách. :D

no no ...
tak nejak souhlas vicemene ale fakt jsem chtel kdyz uz naftu tak aby to nebyl traktor, coz treba pri zeslabenym nebo vypnutym radiu jsou ty tdi i uvnitr vetsinou ...

a jak rikal kolega nademnou kazdy ma pro i proti ;)

Doctor.ventil
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: pon čer 25, 2007 12:47
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Doctor.ventil » pon led 18, 2010 07:53

Ale notak, tady pořád slyším srovnání s traktorem... Hlučnost je u TDi lehce menší než třeba u Laguny 2,2 dT (mohu porovnat)... Myslím si, že to všichni moc prožívají :wink:
Ono pro TDi hovoří hlavně spotřeba a jakási odolnost (v porovnání s DCi, který hůře snášejí naší "kvalitní" naftu), ale že by se to nesr... to bych taky netvrdil, třeba co se týče mě, tak mi tam vše možné cvrliká a šustí (volnoběžka alternátoru, asi ložisko na kladce od klimy), spíš spatřuji výhodu v tom, že ty díly jsou všechny opravdu za hubičku...
Čili VW s TDi motorem je auto jako každé jiné, které má fajn spotřebu, ale rozhodně to není nějaký superdržák, jen jsou ty závady velice levný a snadno opravitelný :wink:

P.S. Jinak sorry za OT, možná by to bylo lepší přesunout do pokecu :wink:
Ex Renault 19, 1,9 dT 66kw, Ex Renault Laguna 2,2 dT RXT 83kw...
Nyní VW Golf III 1,9 TDi GT 81 kw :twisted:

dr. Solfernus
Junior member
Příspěvky: 205
Registrován: pát zář 11, 2009 07:46

Příspěvek od dr. Solfernus » pon led 18, 2010 11:25

Zdravím pane doctore, jak ten golf jede jestli se může zeptat, myslím srovnání s dt nebo dci nebo třeba hdi podobného výkonu..
Seat Leon FR 1.8 TSI r.v. 2017 @ 170kW 370Nm
EX: Škoda Rapid 1.2 TSI @95kW 220Nm
EX: Laguna II 2.2 dCi Grandtour Privilége@ 130kW 380Nm

Saphyre
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: sob led 16, 2010 15:44

Příspěvek od Saphyre » stř led 20, 2010 18:52

Ja na Lagunu nemôžem povedať ani jedno krivé slovo, môj otec ju kúpil v roku 2004 ako jazdenku od nejakého menežera z Bratislavy - vtedy mala najazdených cca 14500 km, teraz má skoro 220 000 km a dokonca jeden čas ju používal zamestnanec otcovej firmy ako služobné auto (viete si to predstaviť). Je to úžasné auto, mali sme s ním len jeden problém a to taký že po 190 000 km odišlo turbo. Samozrejme auto bolo pravidelne servisované.
Renault Laguna II Grandtour 1.9 dCi 88kW r.v. 2002

Doctor.ventil
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: pon čer 25, 2007 12:47
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Doctor.ventil » čtv led 21, 2010 08:23

dr. Solfernus píše:Zdravím pane doctore, jak ten golf jede jestli se může zeptat, myslím srovnání s dt nebo dci nebo třeba hdi podobného výkonu..
Tak ono se to těžko posuzuje... ten pocit je super, zátah "vocpoda", navíc ta verze co mám (81 kw) má proměnnou geometrii lopatek, takže jede zhruba do 3,5-4 tis. rpm, ve srovnání s dT nesrovnatelně živejší (je to logický, už ten přímej vstřik dělá hodně).
Co se týká dCi (i HDi), jen z doslechu, subjektivní pocit bývá, že ty auta jsou línější...ale v reálu jedou stejně, nebo líp, jen tam není ten kopanec v nízkých otáčkách a táhnou plynuleji do vyšších otáček. Prostě dCi a HDi se stylem jízdy více blíží k benzínovému motoru...

Co ale jednoznačně hovoří pro Tdi (hlavně ty první dva typy s rotačním čerpadlem, 66kw a 81 kw), je spotřeba...to je prostě neuvěřitelný, když jezdím hodně svižně, mám dlouhodobou 5,5 l/100. Teď v zimě 5,1 (klouže to, tak ho šetřim :twisted: ). Další nesporná výhoda je cena dílů, na vrakáčích je toho mraky, repas turba je docela rozumná záležitost, hlavně tyhle motory se dobře vypořádávají s tou naší "superkvalitní" naftou, což se o Common-railové technologii podle mě říct nedá...

Každopádně stejně se mi stýská po Renaultu (hlavně po Laguně), ten Golf je přeci jen starej a srovnatelně starý Renaulty jsou pohodlím a vzhledem úplně jinde.

Potřeboval bych kombinaci toho VW motoru (možná i jízdních vlatností) a Renaultu sakra :lol:

Do budoucna zvažuju Lagunu II, za tu cenu se taková výbava nedá najít u žádné jiné značky, jen váhám, jestli 1,9 nebo 2,2 dCi. A trošku se bojím spolehlivosti, ale jak sem psal, u VW to taky není žádnej zázrak, jen to jsou spíš takový otravný porušky, ale zato docela často (možná je to tim, že mám nalítáno tachometrových 200 tis. - rozumějte u VW spíš tak 400 tis. reálně :lol: ). U tý Laguny si to hodlám pohlídat rokem (2003 a výš) a pokud možno servisovaným stavem (doloženým serv. knížkou, nebo nějakej dovoz)
Ex Renault 19, 1,9 dT 66kw, Ex Renault Laguna 2,2 dT RXT 83kw...
Nyní VW Golf III 1,9 TDi GT 81 kw :twisted:

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti