Renault Laguna II 2001 - 2007

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
Odpovědět
mannice
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: sob čer 01, 2013 01:02
Bydliště: Decin

Re: Renault Laguna II 2001 - 2007

Příspěvek od mannice » stř dub 23, 2014 21:55

Tak jsem se po par měsících vrátil zpět.Doufám,že narazím konečně na slušnej kousek :-)

simokuba
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon říj 13, 2014 19:05
Bydliště: Rousínov..Jihomoravský kraj

Renault Laguna II 2001

Příspěvek od simokuba » pon říj 13, 2014 20:57

Zdravím, chtěl jsem se zeptat jaké máte zkušenosti s Renault Laguna combi 1.8 16V 2001 ..uvažuji ke koupi a chtěl bych se dozvědět o nevýhodách..Díky moc..Kuba

Dávid Wilimský
Člen RCČR
Příspěvky: 503
Registrován: čtv úno 15, 2007 07:13
Bydliště: Brno

Re: Renault Laguna II 2001 - 2007

Příspěvek od Dávid Wilimský » pon lis 17, 2014 20:13

Zdravím a pozdravuji
Zkraje pořízení své současné LII jsem byl v jiném vlákně vybídnut, abych napsal jak se mi s ní žije. Dal jsem si trochu načas, neb pokaždé když se začtu do své recenze na bývalou LI, kterou jsem zavěsil na stránky tipcars.com, co by její několikaměsíční majitel, se musím smát. Ne že by tam byly nepravdy, ale z toho textu myslím přímo stříká nebetyčné začátečnické nadšení. Takže dvojka.

Někdy na přelomu jara a léta roku páně dvoutisícího dvanáctého mi došlo, že nadešel čas na změnu vozového parku. Jednička byla vychytaná, nic jí nechybělo, neklepalo, nebouchalo, nezlobilo, ale něco chybělo mě. Toužil jsem po silnějším motoru v autě. Nejsem pirát silnic ani za všech okolností dálniční rychlík, ale chtěl jsem zažívat opojnější zrychlení a klidnější předjížděcí manévry než s ty, které mi má ex LI s atmo 1.6 poskytovala. A protože jsem založením "benzínovej" nafťáky vypadávají ze hry. Tak to bylo a zatím i je. Hledal jsem tu správnou LI s 3.0 24v, manuálem, ideálně s původní navigací a v Initiale Paris. V Germánii se jich tou dobou zrovna několik vyrojilo a byla mezi jimi i ta, která mohla být mou. I kontaktoval jsem dovozce, ten vše ověřil, dodal další info, servisku v PDF a fotky, vše vypadalo dobře. Jenže má a pak jeho dovolené způsobily odklad výletu, a tak mi večer před odjezdem do Berlína volal, že Lagu už není. Dojel si pro ní nějaký frantík, a bez dlouhého přemýšlení si ji odvezl. Zklamání bylo veliké, ale beru to tak, že to tak mělo být.

Souběžně s hledáním oné LI s šestiválcem jsem brousil i po dvojkách. Ne že bych měl pro ně takovou slabost jako pro jedničky, ale dvojky s sebou oproti jedničkám přinášejí jeden drobný milý benefit, totiž vyšší úroveň bezpečnosti. A protože je u dvojek šestiválec povinně spojen a automatem, studoval jsem ty, kterým v Billancourt nadělili 2.0T. Nejlépe to výkonnější T, čili GT. Světe div se, i v tuzemsku jich zrovna bylo dostatek. Snad pět nebo šest kousků a jeden z nich, který plnil mé požadavky (vzorně vyplněná a ověřitelná serviska, minimum předešlých majitelů, celkově zachovalý zevnějšek i vnitřek, grandtour, dvoubarevný interiér, vestavěná navigace) dokonce u jednoho z Brněnských prodejců Renault. Následovalo okukování samostatné, svezení, ověření si historie, okukování se zkušeným kamarádem důkladné. A protože mezičasem svedli tři zájemci o moji bývalou jedničku skoro urputný boj a 1.9. si Václav až z Habartic pro ní přijel, nic nebránilo, abych se 3.9. stal majitelem dvojky grandtour GT. Takže dvojka, teď už doopravdy.
Po smlouvání, kdy jsem docílil jistých ústupků ze strany prodávajícího (cena dolů, +příčníky a originální silentbloky pro zadní nápravu) jsme odjeli s GTčkem z roku 2006 se 199 tkm rovnou k podpisu nové smlouvy s povinným ručením. Doteď si tu jízdu pamatuji, byl jsem nadšený v čem si to odteď budu vozit půlky. Onen kamarád pak podotkl, že na nás na obou bylo vidět že jeden chce prodat a druhý koupit. Snažil jsem se sice maskovat svou koupichtivost, ale dopadlo to dobře, tak třeba příště. V rychlém sledu proběhla výměna oleje a provozních kapalin, filtrů, komplet předních brzd a zadních destiček, silentbloků zadní nápravy, pneumatik a xenonových výbojek. Taková perlička k těm pneu..., prodávající opakovaně v pozitivním slova smyslu zdůrazňoval, že jsou to runflaty. Nechal toho až jsem mu vysvětlil, že to rozhodně nepovažuji za pozitivum. A už vůbec ne, byly-li ony runflaty vyrobeny o pět let dříve než samotné auto. S odstupem času ale mohu říci, že toto byl jeho jediný pokus o cosi. Jinak jsem byl o všech neduzích auta informován a žádný další, který by nesouvisel s opotřebením spotřebního materiálu se zatím neobjevil.

Prvních pár týdnů jsem se dvojkou seznamoval piánko. Přechod z jedničky se 79 kW, 107 koni a 149 Nm na dvojku s 150 kW, 205 koňmi a 300 Nm myslím zaslouží trochu respektu. Rychle jsem si oblíbil Keyless Entry kartu (zamykání-odemykání), startování tlačítkem, šestku, tempomat, elektrická sedadla, pomaleji pak dešťový senzor a poloautomatickou ruční brzdu, která je navíc na špatném místě. V únoru 2013 jsme z kamarádem jemuž se odporoučela jednička, jeli do Chrudimi za vydatného sněžení koupit, jak jinak LII 2.0T Grandtour, takže jsem při přejezdu Vysočinou měl možnost oblíbit si i ESP. Co mě ve dvojce chybí je Helmunt, který mě slušně až láskyplně upozornil při vystupování na rozsvícená světla, či potřebě dotankovat. Teď po mě pípá protivný pípák. Dále by mohly být lépe podsvíceny přístroje. U výbav s černými budíky (např. Privilege, Initiale) to ujde, ale přístrojovka v GT a Dynamique by podle mne zasloužila výraznější kontrast. Nemrzí mě, že mám deaktivováno měření tlaku v pneu a ostřik světlometů. Příležitostně kola kontroluji a dofouknu a ty ostřikovače jsou spíš žroutem kapaliny než něčím užitečným. Co mě mrzí více je fakt, že dvojka není oproti jedničce, minimálně pocitově, tak festovně sestavená. To různé lupání a drncání..., jako chápu, že v šestileté ojetině to už nebude jako za nova, ale jedničku jsem pouštěl ve skoro 14ti letech a 215 tkm a dvojku kupoval v šesti letech a 199 tkm (takže aspoň kilometricky na tom byly stejně), a rozdíl byl znatelný okamžitě. Lupání v palubce přestane po zahřátí, vrzání kolejnic sedačky koriguji drobnými směnami pozice (zatím to stačí), ale ten středový tunel a loketní opěrku..., to soudruzi inženýři vyloženě odflákli. V autě, které jako nové (nepočítám-li třeba slevovou akci a kdysi hojně využívaný odpočet DPH) stálo lehce přes mega, to považuji za průšvih.

Jinak v autě je pohodlně a útulno, veškeré elektro (autio, NAVI, topení, klima, stahovačky, osvit vnější i vnitřní, zrcádka) funguje jak má. Vnitřní osvětlení a parkovačky u mne zajišťují LEDky. Jen jednou nespolupracoval zámek LZ dveří, a jednou či dvakrát (hned z kraje a za deště) odmítala ručka povolit sevření kotoučů. Pokus o odstranění bzučení od motorku v plastového bazmektu pod čelním sklem, skončil i přes rozebrání a vyčištění motorku, aplikaci gumiček a gumového klínku, přesně dle skvělého návodu na zdejších stránkách, neúspěchem. Zatím s tím žiji, na jaře zkusím znova. Pro zvýšení pohodlí jízdy a ve snaze ulehčit všem pružícím elementům jsem pro léto přezul na rozměr 225/50 R17 (mohu doporučit, je to poznat), v zimě jezdím na 205/55 R16.

Ohledně motoru mohu říct jen následující. Kdo uvažuje o dvojce s živějším motorem, nafta mu z jakéhokoli důvodu nevyhovuje, a nevadí mu vyšší, avšak vzhledem k výkonu nikterak přehnaná spotřeba (a kterou lze do jisté míry ovlivnit stylem jízdy a používáním auta), nemá vlastně jinou možnost než zvolit přeplňovaný dvoulitr. I slabší varianta (po faceliftu 125 kW, 170 koní a 270 Nm) je příjemná, navíc přístupná ve výbavách Dynamique, Privilege a Initiale Paris. Motor je dobře odhlučněný, ve vyšších otáčkách má docela sportovní zvuk. O turboefektu jistě víte, nebo jste o něm už četli. Ano je tam a je docela výrazný. Kdyby to šlo dal bych příště přednost plynulému nárůstu tahu, ale chtěl jsem Lagunu s tímto motorem takže se nedá nic dělat. Nebo dá, netlačit plyn k podlaze hned z nízkých otáček. Převodovka trpěla za studena opět všeobecně známou nechutí řadit jedna a zpět. Po výměně oleje v převodovce je to bez problému, co bude až nechám auto v zimě přes noc venku uvidím. Jistě vás zajímá jak je to se spotřebou. Vězte tedy, že když jsem ji kupoval byla po ročním používání ve městě a blízkém okolí a z PC na mě svítila spotřeba 10,5 l/100 km. Během doby oťukávání jsem jezdil hlavně meziměsto a dálnici za 8,5 l/100 km. Zkusil jsem dvakrát 800 km dálku (dálnice/silnice I třídy/horský průsmyk, já a zavazadla) jet na spotřebu s výsledky 7,7 a 7,8l/100 km. Teď dlouhodobě jezdím za 8,5 až 9,0 l/100 km. I když se vrátím z dálky s 8,3 l/100 km, ve městě jde spotřeba rychle nahoru, takže pro každodenní dojíždění pár km do práce a popojíždění v zácpách to pro mnoho lidí nebude.

Závěrem snad tolik, že jsem chtěl Lagunu II s 2.0T ve verzi GT. Mám ji, má očekávání plní, nic s čím bych nepočítal mi zatím neprovedla. Je cca šest týdnů po výměně rozvodů, vodní pumpy, pomocného řemene a kladek. Auta si pořizuji na delší dobu a tak další výměna, pokud se nestane něco neočekávaného, nastane nejdříve po dalších čtyřech letech. Popravdě, ani nevím čím bych ji nahradil. Trojka mě pořád neoslovuje, a i kdyby, zase by to bylo jen GT s 2.0T, které má navíc jen 4Control. Věřím, že je to bezva, měl jsem možnost svézt se v LIII GT (s 2.0 dCi), ale pro mne to zatím není. Ze současné produkce se mi líbí Honda Civic v obou provedeních, nebo taková Tesla model S. Kdybych měl možnost nakonfigurovat si auto dle mých chutí byla by to LI, zocelená na pět hvězd, s motorem 2.0T, šestistupňovým manuálem, víceprvkovou zadní nápravou, hliníkovou kapotou a červenočerným interiérem z LII GT. To jen tak pro ilustraci.

Přeji všem mnoho šťastných kilometrů, kolik "vzletů" tolik "přistání" a šťastnou ruku při výběru jeté LII či jiného vozu.
ex: Laguna Grandtour, 1.6 16V, Concorde, 5. 11. 1998; 01:36 CET; pohodlná, prostorná, stále krásná...., byla prostě výborná.
nyní: Laguna Grandtour II, 2.0T GT, 2006; taková tichá, přemotorovaná raketa:-)

Uživatelský avatar
Václav Sedlář
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
Bydliště: Liberec

Re: Renault Laguna II 2001 - 2007

Příspěvek od Václav Sedlář » úte lis 18, 2014 18:58

Dávid Wilimský píše:... a 1.9. si Václav až z Habartic pro ní přijel
Trochu OT: JJ, a stále slouží dobře... I servisák ji chválí... :D
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.

Dávid Wilimský
Člen RCČR
Příspěvky: 503
Registrován: čtv úno 15, 2007 07:13
Bydliště: Brno

Re: Renault Laguna II 2001 - 2007

Příspěvek od Dávid Wilimský » čtv lis 20, 2014 10:52

Jéé, tak to mě těší a doufám, že to tak bude i nadále :)
Pokud se mi povede jet na svátky :van002: na sever, tak bychom se mohli setkat. Máš u mne ještě tu lahvičku s barvou.
ex: Laguna Grandtour, 1.6 16V, Concorde, 5. 11. 1998; 01:36 CET; pohodlná, prostorná, stále krásná...., byla prostě výborná.
nyní: Laguna Grandtour II, 2.0T GT, 2006; taková tichá, přemotorovaná raketa:-)

Badylee
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: čtv led 05, 2017 12:34

Re: Renault Laguna II 2001 - 2007

Příspěvek od Badylee » čtv led 05, 2017 12:54

Před rokem a půl sem koupil lagunu 2 2,2 DCI. Lepší a pohodlnější auto sem neměl!Spotřeba o.k .Za tu dobu rok a půl sem nalital 105000km v poho.Ted teda problém začalo klepat v motoru takže servis a odhalení závady.Sou to vstriky oprava cca 30 000kc včetně teda rozvodu které už se musí!Jeden vstřik teda repas kolem 5000.Oprava nezbytná a doufám že autíčko bude opět dobře sloužit .

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Renault Laguna II 2001 - 2007

Příspěvek od Davidak79 » ned zář 16, 2018 10:24

Před deseti lety jsem si dovezl Lagunu rok 2003 2.0T GrandTour Initiale Paris z německa po první majitelce. Nyní nadešel čas a "zatoužil" jsem po změně. Auto jsem prodal s poctivím nájezdem 237 xxx km . Po celou tu domu mě auto nikdy nikde nenechalo stát . Až na pár drobností jako jsou stahovačka , zámek a repas alternátoru , prasklá trubka k IC jsem měnil pouze spotřební materiál . Dokonce baterka která byla v autě od roku 2005 začala vypovídat službu letos v lednu. I s tím že auto je nachipované cca 75tis km má pořád původní turbo v dobré kondici a spojka která už nějakej ten rok zabírá v horní poloze ještě nenaznačila že by klouzla a je taky původní. Motor který nabízí dostatek výkonu pro běžnou jízdu mě občas dokázal překvapit i svou spotřebou . ( př. : Itálie 2016 spotřeba 6,4 l Itálie 2017 spotřeba 6,7 l Chorvatsko 2018 6,7 l ) Do dnešního dne na Laguně fungují všechny její funkce !!!!! Tak nazávěr bych napsal že po desetiletém užívání je naše Laguna II skvělé a spolehlivé auto. Se slzou v oku jsem se sní rozloučil :D a věřím že novému majiteli bude sloužit stejně jako sloužila nám.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

jiho
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: úte kvě 10, 2016 15:06
Bydliště: Neratovice

Re: Renault Laguna II 2001 - 2007

Příspěvek od jiho » pát dub 26, 2019 17:10

Měl jsem 8 let Laguna II 1,6 16v 79 kw Authentique 2001 , ve 110 tis výměna klapky sání ,ve 120 tis rozvody+ řem přísl , ve 140 silentbloky zad.nápravy ve 170 4x kotouče a destičky , cca ve 190 repas alternátoru , ve 200 prasklé výfukové svody -výměna + lambda v 220 tis prasklá zadní pružina - vyměněné , karta původní , druhou rozsedl nový majitel .. nyní cca 240 tis horší spojka -původní
také původní ventilky -bez ukazování hodnoty tlaku . původní výfuk . Stále jezdí a poslední STK - bez závad .
Občas jí vidím tak vzpomínám , u mně se hřála v garáži.
Táta měl 1,9 dci 88kw Privilege bylo u ní měněno turbo, intercool , pz brzdič ,spotřebák za 6 let cca 100tis najel bez závad -ve 235 tis prodaná .

BeeEste
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pát dub 07, 2023 19:36

Re: Renault Laguna II 2001 - 2007

Příspěvek od BeeEste » pát dub 07, 2023 19:41

Ahoj lidi, potřebuju poradit.
S přítelem jsme měnili v laguně celý motor. V servisu,že by mělo být všechno v pořádku,nová baterie,ale jakmile chceme nastartovat,tak nechytne motor.
Nevíte někdo,co by to mohlo být, popřípadě,co s tím?
Děkuji moc.
Barča :)

P.s. auto 2 měsíce stálo

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Renault Laguna II 2001 - 2007

Příspěvek od Dawes » čtv dub 13, 2023 21:30

BEEESTE:
zkus postnout dotaz do technické sekce podle typů. Tady jsou spíš zkušenosti, technikálie se řeší obvykle tam.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host