Renault 25
Moderátor: Moderators General
Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.
Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.
Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.
Děkuji za respektování těchto pravidel.
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.
Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.
Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.
Děkuji za respektování těchto pravidel.
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1115
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
R 25 2,0 2,2
Zkušenost:
Negativa:
Vodní pumpa u R25 je konstrukční průser - všechny vozy na vrakovištích mají hin těsnění u ložiska. Replika (španělská) je daleko lépe vyřešena.
Disky na R25 nejsou dle vyjádření pneuservisů zaměnitelné j jinými typy (kde je mám pak sehnat sakra!)
Ložiska předních kol jsou připevněna zcela absurdně hvězdičkovými šrouby (oreznou a je po hvězdičce - pomáhají metr dlouhý Knipexy).
Používání závitů č. 7 je přežitek z 19. století.
Závěsy dveří jsou příliš malé vůči váze dveří.
Positiva:
Motor má najeto 300 000 a je jak novej (pravda ovšem je, že bratrův mercedes 208D má najeto 1 000 000 a motor je taky v cajku)
Pohodlí (netřeba dále rozebírat)
Nápravy: vzadu nezávisle zavěšené kola, vpředu kombinovaná náprava (opět netřeba dále chválit)
atd atd
Ivan
Negativa:
Vodní pumpa u R25 je konstrukční průser - všechny vozy na vrakovištích mají hin těsnění u ložiska. Replika (španělská) je daleko lépe vyřešena.
Disky na R25 nejsou dle vyjádření pneuservisů zaměnitelné j jinými typy (kde je mám pak sehnat sakra!)
Ložiska předních kol jsou připevněna zcela absurdně hvězdičkovými šrouby (oreznou a je po hvězdičce - pomáhají metr dlouhý Knipexy).
Používání závitů č. 7 je přežitek z 19. století.
Závěsy dveří jsou příliš malé vůči váze dveří.
Positiva:
Motor má najeto 300 000 a je jak novej (pravda ovšem je, že bratrův mercedes 208D má najeto 1 000 000 a motor je taky v cajku)
Pohodlí (netřeba dále rozebírat)
Nápravy: vzadu nezávisle zavěšené kola, vpředu kombinovaná náprava (opět netřeba dále chválit)
atd atd
Ivan
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1115
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Další poznatky:
Jak mi bylo potvrzeno člověkem, který do R25 dělá už dlouho, tak i nezrezlý R25 mají po pár letech měkkou kastli.
Originál autorádio Philips do R25 nemá specifický název (asi) a na Inetu nelze najít jeho elektro schéma. U typu s elektrickým zasouváním kazety je v mechanice použito velké procento umělé hmoty a je to všechno dost lámavé.
Co lze udělat složitě, to Renault udělal ještě o třídu složitější. To vynikne až když máte další jiné auto na porovnání.
Ivan
Originál autorádio Philips do R25 nemá specifický název (asi) a na Inetu nelze najít jeho elektro schéma. U typu s elektrickým zasouváním kazety je v mechanice použito velké procento umělé hmoty a je to všechno dost lámavé.
Co lze udělat složitě, to Renault udělal ještě o třídu složitější. To vynikne až když máte další jiné auto na porovnání.
Ivan
-
- Experienced member
- Příspěvky: 679
- Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
- Bydliště: Aachen, Beisweiler
Moje zkusenost? Spis pribeh....
Od taty jsem dostal za 20.000kc pred ctyrmi lety R25,karburatorovy 2litr. Ale ten novejsi model. Privezli ho v roce92 z Francie po jednom velvyslanci. Takze celkem slusne udrzovany{jako by toho nebylo malo,safrana mam po Janu Nedvedovi-pekne zcunenej interier!]. 25 byla GTS verze,takze absolutni zaklad.Po te, co jsem ho po elektronicke strance kompletne rozebral a pouzil elektronickych sedacek, zelektronizoval zadni okna, namontoval do zadu lampicky, pouzil radio z baccary,atd,atd jsem nechal vyvari karoserii, navarit nove prahy,zadni blatniky,nove nastrikat. Nechal jsem jim 65.000. Za doplnky do interieru dalsich 42.000. Vypadal zkratka krasne.pak nasledoval novy vyfuk,predni polosy,tlumice,cela jednotka rizeni.. No,bylo z toho uplne nove auto:o}. Asi si budete myslet,ze jsem XXXXX,kdyz jsem do takoveho stareho auta nacpal bezmala dost pres sto tisic. Ale to auto jsem miloval.Nechci rozmazavat,jak jsem o nej prisel. Dnes jezdim v safranu. Mam ho taky rad,ale uz to neni ono. Vzdy,kdyz si vzpomenu na svou 25,mam slzy v ocich. To auto jsem si defakto postavil... Dnes se da sehnat baccara po 40.000 Uz vim,co si poridim.Ale uz si ji ukrast nenecham!
Od taty jsem dostal za 20.000kc pred ctyrmi lety R25,karburatorovy 2litr. Ale ten novejsi model. Privezli ho v roce92 z Francie po jednom velvyslanci. Takze celkem slusne udrzovany{jako by toho nebylo malo,safrana mam po Janu Nedvedovi-pekne zcunenej interier!]. 25 byla GTS verze,takze absolutni zaklad.Po te, co jsem ho po elektronicke strance kompletne rozebral a pouzil elektronickych sedacek, zelektronizoval zadni okna, namontoval do zadu lampicky, pouzil radio z baccary,atd,atd jsem nechal vyvari karoserii, navarit nove prahy,zadni blatniky,nove nastrikat. Nechal jsem jim 65.000. Za doplnky do interieru dalsich 42.000. Vypadal zkratka krasne.pak nasledoval novy vyfuk,predni polosy,tlumice,cela jednotka rizeni.. No,bylo z toho uplne nove auto:o}. Asi si budete myslet,ze jsem XXXXX,kdyz jsem do takoveho stareho auta nacpal bezmala dost pres sto tisic. Ale to auto jsem miloval.Nechci rozmazavat,jak jsem o nej prisel. Dnes jezdim v safranu. Mam ho taky rad,ale uz to neni ono. Vzdy,kdyz si vzpomenu na svou 25,mam slzy v ocich. To auto jsem si defakto postavil... Dnes se da sehnat baccara po 40.000 Uz vim,co si poridim.Ale uz si ji ukrast nenecham!
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky
- futurak
- Starting member
- Příspěvky: 61
- Registrován: pon bře 01, 2004 16:16
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
2x R25
ja mel dve R25 V6. jednu starsi v maxi vybave a jednu novejsi V6 zaklad.
motory obe na vybornou. strasi mela najeto pres 400t a pohadka (nez sem to pucil kamosce, kdy me to stalo spojku a tesneni pod hlavou) novejsi mela najeto 300t a taky v poho. Ta novejsi byla s LPG a nebyl s tim problem.
Problem obou, ale byla elektrika. U tehle aut vecne dou okynka jak priposrany. Mazal sem je menil motorky a vubec vymejslel ptakoviny a okynka sem tlacil rukou. U starsiho modelu se mi zblaznil pocitac a rucicky litali jak na drogach po oprave to za mesic zaclo zase...
dalsi minus jsou brzdy na zadku. kdyz jednou zacnou blbnout uz blbnou porad. nez sem potreboval vymenit desticky v pohode. Jak sem na to sahnul a zjistil ze sou temer uplne zarezli zacli problemy.
Velky plus ma u me spotreba tehle auticek. se starsi 2.7 jsem po vymene tesneni pod hlavou a stelungu Davida z Tuklat jel pri 130km/h za 7,8l. Mesto 9-11. Ta 2.9ka na dalnici bezne brala 8-8,5l a ve meste sem jezdil do max 11,5l
Celkovej dojem perfektni svezeni, ale mit to auto delsi dobu znamena spousty nervu s opravama malickosti. Vlastne jako kazdej Renault.
motory obe na vybornou. strasi mela najeto pres 400t a pohadka (nez sem to pucil kamosce, kdy me to stalo spojku a tesneni pod hlavou) novejsi mela najeto 300t a taky v poho. Ta novejsi byla s LPG a nebyl s tim problem.
Problem obou, ale byla elektrika. U tehle aut vecne dou okynka jak priposrany. Mazal sem je menil motorky a vubec vymejslel ptakoviny a okynka sem tlacil rukou. U starsiho modelu se mi zblaznil pocitac a rucicky litali jak na drogach po oprave to za mesic zaclo zase...
dalsi minus jsou brzdy na zadku. kdyz jednou zacnou blbnout uz blbnou porad. nez sem potreboval vymenit desticky v pohode. Jak sem na to sahnul a zjistil ze sou temer uplne zarezli zacli problemy.
Velky plus ma u me spotreba tehle auticek. se starsi 2.7 jsem po vymene tesneni pod hlavou a stelungu Davida z Tuklat jel pri 130km/h za 7,8l. Mesto 9-11. Ta 2.9ka na dalnici bezne brala 8-8,5l a ve meste sem jezdil do max 11,5l
Celkovej dojem perfektni svezeni, ale mit to auto delsi dobu znamena spousty nervu s opravama malickosti. Vlastne jako kazdej Renault.
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1115
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Jo, okýnka jsou dost připosraný a nedej bože aby bylo auto pokrytý centimetrovou vrstvou ledu. A elektrika je taky dost hardcore - naštěstí můj hlavní požadavek u auta je absence elektronických volovin, takže jsem zvolil R25 s karburátorem a bohatě mi stačí el. řízenej předstih, který bych nejraději taky poslal do věčných lovišť. No a okýnka v el., el. tachometr a podobné pitchoviny jsou už jen nutné zlo u jinak povedeného auta .
(Jasně, vše v el. je dnes už standard, ale vzhledem k tomu, že chci v létě jet s R25 do Turecka a následně traj. do Egypta, tak se toho trochu děsím - u starý škodovky, nebo žigula je taková cesta v poho, ale co když v Turecku nebo v Egyptě odejde u moderního auta počítač, či jiná pitchovina - co pak? Hodně moderních aut už v takových zemích skončilo ve šrotu díky jejich neopravitelnosti)
S pozdravem Ivan
(Jasně, vše v el. je dnes už standard, ale vzhledem k tomu, že chci v létě jet s R25 do Turecka a následně traj. do Egypta, tak se toho trochu děsím - u starý škodovky, nebo žigula je taková cesta v poho, ale co když v Turecku nebo v Egyptě odejde u moderního auta počítač, či jiná pitchovina - co pak? Hodně moderních aut už v takových zemích skončilo ve šrotu díky jejich neopravitelnosti)
S pozdravem Ivan
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1115
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Něco rachtalo...
Včera bylo pěkné počasí, piglilové vyrazili piglit a já vyrazil rozebrat pravé přední dveře - promazat zámek, podívat se na el. spouštění okýnka a odstranit rachtání ve dveřích. Rozeberu, promažu, vyčistím a rachtání jsem odstranil vybráním skoro dvaceti marek . (jak to tam mohlo napadat, to nechápu - někdo to tam musel strkat mezi lištu a sklo) Už v kufru jsem našel něco kolem dvou marek. Asi se dám do hledání pokladů... Škoda, že nemám nové auto - třeba bych tam našel už Eura. Známej kterej rozebíral VW je pěkný máslo, vytěžil z výměny kastle jen 5 marek .
S pozdravem Ivan
S pozdravem Ivan
- Ladislav Ballý
- Člen RCČR
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř pro 31, 2003 07:40
- Bydliště: Praha
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1115
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Nový rekord...
R 25 překonává fyzikální možnosti
Při stěhování jsem do R25 narval (ano, "narval" je správné slovo):
Selskou malovanou truhlu (do ní se vešli dva malé stolky), rozloženou dvoulůžkovou postel, čtyři židle, dvě police, 80 litrovej bágl s knihama, dvě lampy a mnoho různých drobností. Páté dveře byly pochopitelně otevřeny, každopádně koupě R25 byla dobrým tahem.
Mňo, a když jsme u toho, tak si dovolím ještě pár podobných starších rekordů s jinými auty:
U mé staré škody 105s nezáleželo na nějaké té odřenině, nebo pomačkaném plechu. Díky tomu byla schopná převézt: Zahradní malotraktor! z roku 1938, kmen lípy o délce rovnající se šířce vozu a průměru rovnajícímu se kružnici vepsané do otvoru po zadních dveřích (u této akce jsem přišel o olejovou vanu) a úlomek žulového mlýnského kamene (putoval na výstavu o Libereckém průmyslu), který byl původně jeden z největších mlýnských kamenů, o kterých jsem kdy četl (průměr 1,2 m, výška 50 cm) . Tento kámen se nyní válí na trávě, vpravo od vchodu do Severočeského muzea v Liberci. Mimochodem kámen rozmačkal zadní sedadla, pomačkal prahy a vlastně zahájil už řízenou devastaci mé Škody (ono už bylo načase).
S pozdravem Ivan
S pozdravem Ivan
Při stěhování jsem do R25 narval (ano, "narval" je správné slovo):
Selskou malovanou truhlu (do ní se vešli dva malé stolky), rozloženou dvoulůžkovou postel, čtyři židle, dvě police, 80 litrovej bágl s knihama, dvě lampy a mnoho různých drobností. Páté dveře byly pochopitelně otevřeny, každopádně koupě R25 byla dobrým tahem.
Mňo, a když jsme u toho, tak si dovolím ještě pár podobných starších rekordů s jinými auty:
U mé staré škody 105s nezáleželo na nějaké té odřenině, nebo pomačkaném plechu. Díky tomu byla schopná převézt: Zahradní malotraktor! z roku 1938, kmen lípy o délce rovnající se šířce vozu a průměru rovnajícímu se kružnici vepsané do otvoru po zadních dveřích (u této akce jsem přišel o olejovou vanu) a úlomek žulového mlýnského kamene (putoval na výstavu o Libereckém průmyslu), který byl původně jeden z největších mlýnských kamenů, o kterých jsem kdy četl (průměr 1,2 m, výška 50 cm) . Tento kámen se nyní válí na trávě, vpravo od vchodu do Severočeského muzea v Liberci. Mimochodem kámen rozmačkal zadní sedadla, pomačkal prahy a vlastně zahájil už řízenou devastaci mé Škody (ono už bylo načase).
S pozdravem Ivan
S pozdravem Ivan
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
První pětadvacítku jsem si koupil před 12-ti lety. Byl to typ GTS, takže dvoulitr holátko s výkonem 74 kW. Když jsem jí kupoval měla nejeto odhadem 200.000 Km. Kromě malicherných závad jako byl rozsypaný alternátor, výfuk, tlumiče a podobný spotřebák jsem s ní neměl žádné potíže. Se mnou to vozítko najezdilo ještě dalších 250.000 Km. Pak už to pomalu začala být krize.
Mým nejoblíbenějším modelem je třílitr V6 (pro hnidopichy je to 2.848 ccm). Ten první, co jsem měl se mnou nalítal něco kolem 100.000 km. Během té doby jsme spolu absolvovali vyýměnu silentbloků na převodovce, které jsem zručně urval při neuravlé jízdě , Alternítor, a pochopitelně výfuk a tlumiče. Jednou zazlobila elektrika, ale už si nevzpomenu co to bylo. Po té, co jsem ji prodal kamarádovi absolvovala dopravní nehodu, kdy to bylo na výměnu kastle a pak už nikdy nebyla jako dřív. Další majitel ji pak dodělal montáží plynu a poslední mě známý majitel pak stylem své jízdy.
Současnou vé šestku máme od roku 2000 (jako druzí majitelé) v plné polní. Dnes už to je 13 let staré auto, ale nemohu si stěžovat na nespolehlivost.
Výčet poruch je asi následující: Regulátor napětí na alternátoru, zadní brzdové třmeny (stačilo precizně vyčistit), klimatizace (generálka za 15 tisíc), prasklá vodní hadice mezi vodní pumpou a blokem, výfuk, příliš vysoký volnoběh, ložisko levého zadního kola, unikající brzdová kapalina (to je aktuální problém), kulové čepy a ještě nějaké drobnosti. Na auto, které má najeto 200.000 se mi to nezdá nijak moc.
Pohodlí je skutečně unikátní.
Nejnižsí spotřebu jsem naměřil se dvoulitrem na trase Praha - Gibraltar - Praha > 6,1 l/100 km průměr.
s V6 to pak bylo 6,9 l při průměrné rychlosti 94,2 na trase o délce 180 km.
Nejvyšší spotřeba byla 18,6 na trase Brno - Praha (od nájezdu na dálnici v Brně na Nuselský most > čas 53 minut a nějaké drobné)
Dlouhodobě jezdím v průměru za 11,3 l/100 km.
Základem pro to aby auto dobře šlapalo je neustálá dobrá péče.
Pokud se někdo o auto moc nestará, anebo koupí past, pak si nemůže stěžovat na to že je nespolehlivé.
.... a jedna myšlenka nakonec > není mi známo, jak kdosi tvrdil, nic o měknutí plechů i když nekorodují. Dotyčný zřejmě aplikuje nějaký mě neznámý fyzikální zákon
Mým nejoblíbenějším modelem je třílitr V6 (pro hnidopichy je to 2.848 ccm). Ten první, co jsem měl se mnou nalítal něco kolem 100.000 km. Během té doby jsme spolu absolvovali vyýměnu silentbloků na převodovce, které jsem zručně urval při neuravlé jízdě , Alternítor, a pochopitelně výfuk a tlumiče. Jednou zazlobila elektrika, ale už si nevzpomenu co to bylo. Po té, co jsem ji prodal kamarádovi absolvovala dopravní nehodu, kdy to bylo na výměnu kastle a pak už nikdy nebyla jako dřív. Další majitel ji pak dodělal montáží plynu a poslední mě známý majitel pak stylem své jízdy.
Současnou vé šestku máme od roku 2000 (jako druzí majitelé) v plné polní. Dnes už to je 13 let staré auto, ale nemohu si stěžovat na nespolehlivost.
Výčet poruch je asi následující: Regulátor napětí na alternátoru, zadní brzdové třmeny (stačilo precizně vyčistit), klimatizace (generálka za 15 tisíc), prasklá vodní hadice mezi vodní pumpou a blokem, výfuk, příliš vysoký volnoběh, ložisko levého zadního kola, unikající brzdová kapalina (to je aktuální problém), kulové čepy a ještě nějaké drobnosti. Na auto, které má najeto 200.000 se mi to nezdá nijak moc.
Pohodlí je skutečně unikátní.
Nejnižsí spotřebu jsem naměřil se dvoulitrem na trase Praha - Gibraltar - Praha > 6,1 l/100 km průměr.
s V6 to pak bylo 6,9 l při průměrné rychlosti 94,2 na trase o délce 180 km.
Nejvyšší spotřeba byla 18,6 na trase Brno - Praha (od nájezdu na dálnici v Brně na Nuselský most > čas 53 minut a nějaké drobné)
Dlouhodobě jezdím v průměru za 11,3 l/100 km.
Základem pro to aby auto dobře šlapalo je neustálá dobrá péče.
Pokud se někdo o auto moc nestará, anebo koupí past, pak si nemůže stěžovat na to že je nespolehlivé.
.... a jedna myšlenka nakonec > není mi známo, jak kdosi tvrdil, nic o měknutí plechů i když nekorodují. Dotyčný zřejmě aplikuje nějaký mě neznámý fyzikální zákon
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1115
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím,
řezal někdo někdy R25? Zadek? Po pečlivém ohledání rozbořeného zadku zjišťuji u mého vozu na zadním blatníku tři vrstvy plechů, mezi vnitřníma izolaci. Je to normální? V servisu Renault jsem se koukal na "plechový systém" zadního blatníku a mají tam plechy jen dva . O izolaci nemluvě.
Pravda je, že po nárazu Avie do zadní části vozu neruplo ani sklo na pátých dveřích.
S pozdravem Ivan
řezal někdo někdy R25? Zadek? Po pečlivém ohledání rozbořeného zadku zjišťuji u mého vozu na zadním blatníku tři vrstvy plechů, mezi vnitřníma izolaci. Je to normální? V servisu Renault jsem se koukal na "plechový systém" zadního blatníku a mají tam plechy jen dva . O izolaci nemluvě.
Pravda je, že po nárazu Avie do zadní části vozu neruplo ani sklo na pátých dveřích.
S pozdravem Ivan
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 731
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
Měknutí plechů
To DDT:
No, není to zrovna fyzikální zákon, ale ve strojařině je to docela známé. Souvisí to se složením a zpracováním hlubokotažných plechů, je v tom trochu chemie a hlavně nauky o materiálech.
Jde o to, že každý materiál tzv. stárne. Např. odlitky se záměrně nechávají po odlití nějakou dobu ležet na továrním dvoře, aby materiál vystárnul a odstranilo se z něj vnitřní pnutí, které by pak ve výrobku způsobilo trhlinky.
Podobné je to i s hlubokotažným plechem. Většina automobilek předepisuje dodavateli plechů nejen dost přesné složení a výrobní postup, ale i dobu, která uplyne mezi vyrobením plechu a vylisováním karosářského dílu. Rusové prý kdysi vyrobili i plech, který šel bez protržení vytáhnout do neuvěřitelných tvarů a hloubek, měl jen jedinou vadu - během procesu stárnutí se chtěl vrátit do původního tvaru, což už většinou nevydržel a doslova se roztrhal na kousky...
Čili obecně se dá říct, že záleží na tom, jak který výrobce šetří na vstupní surovině, podle pravidla nižší cena=horší dodací technické podmínky. A protože známe Renaulty z 80-tých a začátku 90-tých let, je nám jasné že ty plechy byly nakupovány za nejnižší cenu .
Vzhledem k tomu, že hlavním mechanizmem stárnutí materiálu je difuze uvnitř materiálu, působí na něj hlavně čas a cyklické namáhání. Dá se to velmi zjednodušeně představit jako málo nasákavá houba (krystalická mřížka železa), ponořená do vody (příměsi). Voda bude postupně pronikat do houby sama od sebe. Pokud ji však budu opakovaně mačkat, nasákne voda mnohem rychleji. Stejně tak příměsi, které po odlití obklopují zrna krystalů a jsou válcováním a tažením zdeformovány, postupně putují difuzí částečně zpět do původních míst, částečně nahrazují deformovanou krystalickou strukturu. Tím ovšem mění (bohužel) i mechanické vlastnosti materiálu (pochopitelně k horšímu).
Mám osobní zkušenost s karosérií Žigulíku, která po 23 letech změkla - prostě auto začalo šmatlat na levý kolo a po ostřejším průjezdu pravou zatáčkou začlo šmatlat na pravý. A po další zatáčce naopak... Pokud tedy nákupčí Renaultu nakupovali příliš levný materiál, nebo ho výrobní plánovači nechali dlouho ležet před zpracováním, může se stát, že materiál změnil svoje vlastnosti i docela brzo po vyrobení. A že se to stává právě u "vlajkové lodi" je, myslím, pro Renault typické
Když už nutně musíte mít pohodlnýho Renaulta, z vlastní zkušenosti můžu doporučit Espace - ten je laminátovej a ocelová kostra je pokryta 22 kg zinku. Ten vydrží nafurt...
No, není to zrovna fyzikální zákon, ale ve strojařině je to docela známé. Souvisí to se složením a zpracováním hlubokotažných plechů, je v tom trochu chemie a hlavně nauky o materiálech.
Jde o to, že každý materiál tzv. stárne. Např. odlitky se záměrně nechávají po odlití nějakou dobu ležet na továrním dvoře, aby materiál vystárnul a odstranilo se z něj vnitřní pnutí, které by pak ve výrobku způsobilo trhlinky.
Podobné je to i s hlubokotažným plechem. Většina automobilek předepisuje dodavateli plechů nejen dost přesné složení a výrobní postup, ale i dobu, která uplyne mezi vyrobením plechu a vylisováním karosářského dílu. Rusové prý kdysi vyrobili i plech, který šel bez protržení vytáhnout do neuvěřitelných tvarů a hloubek, měl jen jedinou vadu - během procesu stárnutí se chtěl vrátit do původního tvaru, což už většinou nevydržel a doslova se roztrhal na kousky...
Čili obecně se dá říct, že záleží na tom, jak který výrobce šetří na vstupní surovině, podle pravidla nižší cena=horší dodací technické podmínky. A protože známe Renaulty z 80-tých a začátku 90-tých let, je nám jasné že ty plechy byly nakupovány za nejnižší cenu .
Vzhledem k tomu, že hlavním mechanizmem stárnutí materiálu je difuze uvnitř materiálu, působí na něj hlavně čas a cyklické namáhání. Dá se to velmi zjednodušeně představit jako málo nasákavá houba (krystalická mřížka železa), ponořená do vody (příměsi). Voda bude postupně pronikat do houby sama od sebe. Pokud ji však budu opakovaně mačkat, nasákne voda mnohem rychleji. Stejně tak příměsi, které po odlití obklopují zrna krystalů a jsou válcováním a tažením zdeformovány, postupně putují difuzí částečně zpět do původních míst, částečně nahrazují deformovanou krystalickou strukturu. Tím ovšem mění (bohužel) i mechanické vlastnosti materiálu (pochopitelně k horšímu).
Mám osobní zkušenost s karosérií Žigulíku, která po 23 letech změkla - prostě auto začalo šmatlat na levý kolo a po ostřejším průjezdu pravou zatáčkou začlo šmatlat na pravý. A po další zatáčce naopak... Pokud tedy nákupčí Renaultu nakupovali příliš levný materiál, nebo ho výrobní plánovači nechali dlouho ležet před zpracováním, může se stát, že materiál změnil svoje vlastnosti i docela brzo po vyrobení. A že se to stává právě u "vlajkové lodi" je, myslím, pro Renault typické
Když už nutně musíte mít pohodlnýho Renaulta, z vlastní zkušenosti můžu doporučit Espace - ten je laminátovej a ocelová kostra je pokryta 22 kg zinku. Ten vydrží nafurt...
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Co všechno nejezdí po světě..?
Ivane, když už si měl pomuchlanej ten zadek, mohl sis to přestavět na kombíka a při příštím stěhování si nemusel mít otevřený víko http://www.renault25.nl/Reghistorie/EBS.htm
Pak jsem ještě objevil nějaký kupé s renaultím znakem v masce a i ty liťáky, na kterejch to stojí, jsou renaultí - je možný, že by bylo postavený na bázi R25 jako Premier (AMC/Renault/Eagle) / Monaco (Dodge) http://www.renault25.nl/Reghistorie/premier.htm
Pak jsem ještě objevil nějaký kupé s renaultím znakem v masce a i ty liťáky, na kterejch to stojí, jsou renaultí - je možný, že by bylo postavený na bázi R25 jako Premier (AMC/Renault/Eagle) / Monaco (Dodge) http://www.renault25.nl/Reghistorie/premier.htm
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1115
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem v jednom časopise viděl R25 - kombi, který přestavovala nějaká francouzská firma - a to mělo celou střechu zvedlou asi o 10 -15 cm. Po boku půlkulatá okna, jako měl ten starej autobus Škoda RTO? - dákl. verze. To byla bomba ale vzhledem k prosklení celý střechy to muselo být v létě psycho!
Ivan
Ivan
- Ivan Rous
- Šílený Ivan
- Příspěvky: 1115
- Registrován: pon led 26, 2004 09:48
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem už zase o něco zkušenější:
R25:
Nyní mám doma už 10 poloos do R25, 4 z V6 - ty na V6 nemají vůli v tisícihranu (na straně převodovky), ty menší z ostatních modelů mají vůli, některý i pár mm - ohlodaná je vždy samice - co to je za matroš nevím .
Brzdová hadička k předním kolům u Renaulta stojí 1200,- za kus (taková ta 20cm guma s kovovejma koncovkama) - neoriginál stojí 250 Kč. Klaním se prodavači v Renaultu, který mi rovnou naznačil, ať je u nich nekupuju - proč taky???
Vzhledem k tomu, že propojovací kabel autorádio - panel stojí podobné peníze a pětikolík je pochopitelně nenormovaný, doporučuji při jeho výrobě následující postup. Vykucháte kolíky z pětikolíku (stand), natřete samici konektoru vazelínou, zapícháte kolíky, zalejete nevodivou pryskyřicí, připájíte kabely, znovu zalejete a to samé na druhém konci. Vyjde Vás to na 50 korun a trochu práce.
Výměna převodovky mi včera zabrala cca 5 hodin se všim všudy. Zespoda to jde snadno.
Přitáhnul jsem si vrak R25,
TZN - mrtě náhradních dílů na R25 - po dohodě zdarma
S pozdravem Ivan
R25:
Nyní mám doma už 10 poloos do R25, 4 z V6 - ty na V6 nemají vůli v tisícihranu (na straně převodovky), ty menší z ostatních modelů mají vůli, některý i pár mm - ohlodaná je vždy samice - co to je za matroš nevím .
Brzdová hadička k předním kolům u Renaulta stojí 1200,- za kus (taková ta 20cm guma s kovovejma koncovkama) - neoriginál stojí 250 Kč. Klaním se prodavači v Renaultu, který mi rovnou naznačil, ať je u nich nekupuju - proč taky???
Vzhledem k tomu, že propojovací kabel autorádio - panel stojí podobné peníze a pětikolík je pochopitelně nenormovaný, doporučuji při jeho výrobě následující postup. Vykucháte kolíky z pětikolíku (stand), natřete samici konektoru vazelínou, zapícháte kolíky, zalejete nevodivou pryskyřicí, připájíte kabely, znovu zalejete a to samé na druhém konci. Vyjde Vás to na 50 korun a trochu práce.
Výměna převodovky mi včera zabrala cca 5 hodin se všim všudy. Zespoda to jde snadno.
Přitáhnul jsem si vrak R25,
TZN - mrtě náhradních dílů na R25 - po dohodě zdarma
S pozdravem Ivan
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ivane, s tím kvantem použitých náhradních dílů bys už klidně mohl založit vrakoviště.
Tvé opravy mi připomínají jednu scénu z Císařova pekaře, kde Skota (Skoták, aka herec Černý) předvádí Rudolfovi druhému (pekaři - Werichovi) jak dělá toužebně očekávaný elixír a přitom pronáší legendární větu: "Patláma patláma, paprťála, paprťála i patláma, žbrluch."
Tvé opravy mi připomínají jednu scénu z Císařova pekaře, kde Skota (Skoták, aka herec Černý) předvádí Rudolfovi druhému (pekaři - Werichovi) jak dělá toužebně očekávaný elixír a přitom pronáší legendární větu: "Patláma patláma, paprťála, paprťála i patláma, žbrluch."
Hmmm, mozna se pletu, ale podle me "patlama, patlama" rika O.Lipsky . Skota (Cerny) vari burty, ne? .DDT píše:Ivane, s tím kvantem použitých náhradních dílů bys už klidně mohl založit vrakoviště.
Tvé opravy mi připomínají jednu scénu z Císařova pekaře, kde Skota (Skoták, aka herec Černý) předvádí Rudolfovi druhému (pekaři - Werichovi) jak dělá toužebně očekávaný elixír a přitom pronáší legendární větu: "Patláma patláma, paprťála, paprťála i patláma, žbrluch."
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
že by? )))Medved píše:Hmmm, mozna se pletu, ale podle me "patlama, patlama" rika O.Lipsky . Skota (Cerny) vari burty, ne? .DDT píše:Ivane, s tím kvantem použitých náhradních dílů bys už klidně mohl založit vrakoviště.
Tvé opravy mi připomínají jednu scénu z Císařova pekaře, kde Skota (Skoták, aka herec Černý) předvádí Rudolfovi druhému (pekaři - Werichovi) jak dělá toužebně očekávaný elixír a přitom pronáší legendární větu: "Patláma patláma, paprťála, paprťála i patláma, žbrluch."
mno pro ten případ....:
Ivane, s tím kvantem použitých náhradních dílů bys už klidně mohl založit vrakoviště.
Tvé opravy mi připomínají jednu scénu z Císařova pekaře, kde nevím kdo (aka herec Lipský) předvádí Rudolfovi druhému (pekaři - Werichovi) jak dělá toužebně očekávaný elixír a přitom pronáší legendární větu: "Patláma patláma, paprťála, paprťála i patláma, žbrluch."
Jedna z těch variant bude správně
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
Pro Vás, kdo si rádi čtete o těch krasavcích:
http://www.hut.fi/~minoru/renault/r25v6turbo.htm
http://www.hut.fi/~minoru/renault/r25v6turbo.htm
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů