Laguna III

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
Odpovědět
TAVIC
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř čer 09, 2010 16:06
Bydliště: Plzen

Laguna III

Příspěvek od TAVIC » stř čer 01, 2022 21:30

Ahoj fandové kosočtverců.
Moc se mě líbí Laguna III , jakou byste poradili motorizací. 127kw nebo 110, papírové je to dost velký rozdíl ale v realitě. Jak jsou na tom automatické převodovky?
4 control je spolehlivý?
Existuje nějaká hranice nájezdu km kde se má člověk dát na něco pozor z hlediska servisu ? Např 250 tom je už dost na starosti nebo tyhle kousky fakt jedou bomby ve spolehlivosti?
a nevěděl by jste někdo o nějakém pěkném kousku v kombiku?
Moje představa je tak nájezd do 170tkm , 127kw , automat 4 control , initiale strop 190k :)
Díky
M

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Laguna III

Příspěvek od renault841 » stř čer 01, 2022 23:55

L3 je v globálu velice spolehlivé auto. Bohužel pořád je to stroj a pokud mu někdo dával opravdu čočku, tak bude chtít hodně péče.

L3 s 4Controlem mám, teď tam je skoro 250k km. Problém je trošku seřízení geometrie, to je opravdu opruz a už i po seřízení hodnoty nedrží - je pravděpodobné, že budou uložení řídících tyčí unavené, ale bavíme se o úhlech v řádu minut - zgenerálkování není žádná levná legrace, ale většina lidí to asi ani neřeší.

Samozřejmě, pokud to chce mít člověk v perfektním stavu, tak ho při tomto nájezdu už nemine ani generálka podvozku (cca těch 200-250k km). Ale díly podvozku jsou také velice robustní - samozřejmě ne nesmrtelné. Příkladné jsou ale např. čepy řízení a axiální táhla, ty jsou opravdu masivní a tam i po 200k km nebyla vůle, problém byl spíše v zatuhnutí nemožnosti povolení při potřebě seřízení geometrie.
Určitě jít do originálních dílů, ten komfort je v porovnání s druhovýrobou je neskutečný a díly vydrží zase kvantum.

Setkal jsem se už i s problém s uložením zadní nápravy, kdy auto plavalo, uložení sice vypadalo ok, ale při zatížení se únava materiálu projevovala. Ale to už se bavíme o nájezdu okolo 300k km.

Mrtvé budou určitě i uložení motoru a převodovky, pokud je nikdo neměnil, auto pak nepříjemně celé vibruje.

Olejová vana umí solidně zreznout, ale to není nic co by člověka finančně zruinovalo.

A další věci záleží na starostlivosti předchozího majitele, pokud je všechno na hraně životnosti, čeká ho solidní investice, ale na druhou stranu dostane v podstatě nové auto.

Motory M9R jsou velice spolehlivé, takže tam bych se nebál. Určitě není špatné se podívat po verzi Energy, umí být už docela hodně úsporná, i více jak litr dolů oproti neEnergy verzím.

Není špatné vyčistit i EGR, nepředpokládám že byl u nás někdy čištěný a byl už prostě po 250k km solidně zprasený.
Občas je potřeba vyměnit nějaké to těsnění, typicky u hadice, která vede z intercooleru, otázka pár desítek korun.

A co se týče automatů, tak AJ0 - Jatco, je velice spolehlivý a robustní. Ten náš má 250k km, jenom v něm už chce vyměnit olej, nejlépe pořádně pročistit více výměnami.

V neposlední řadě, budou vysvícené světlomety, ty určitě nechat také zrenovovat a teď nemám na mysli jenom přeleštění plastu zvenku, ale opravdu je nechat celé rozebrat, parabolu nechat znovu pokovit, vyčištění čočky atd.. Svítivost je pak opravdu příkladná.

Prostě záleží, co se od auta očekává, zda chce mít člověk auto opravdu v perfektním stavu, nebo se spokojí i s nedostatky. Protože spoustu věcí lze ignorovat - ušetřit, ale pak to celé ztrácí to kouzlo komfortu a potěšení z Laguny III.

Pozor i na navigace, pokud ji chce člověk naplno využívat, aby nebyly propadnuté služby, typicky u TomTomu Live a R-Link, kdy nejsou dlouho placené LIVE služby a SIM karta, která je integrovaná v systému je odhlášená a nelze zpět přihlásit, musí se pak měnit celá jednotka navigace (tam je to se mi zdá za cca 8k Kč). Carminat CD/DVD je úplně k ničemu, tak skončily mapy v roce 2012 a grafika je opravdu dosti zastaralá.

U R-Linku 1 se mi to podařilo i po delší době rozchodit, otázka je jestli to bylo jenom štěstí, nebo může dojít po určité době také k nenávratnému odhlášení SIM karty. R-Link 1 umí i Android auto - nutné aktivovat diagnostikou - DDT4ALL.

Grandtoury jinak trpí na zatékání do třetího brzdového světla. Zde pouze výměna, ale mě zase pro změnu zatéká do zadního světla u liftbacku :-).

Za mě určitě i doporučuji audio BOSE, po vytlumení hraje perfektně a prohlubuje to celkový dojem z auta.

Osobně bych měl velký problém najít náhradu za L3, jsem s tím autem nesmírně spokojený, až se chce říct, že by si jich člověk koupil do zásoby alespoň pět. :-)
Nicméně jak jsem psal na začátku, je to stroj, sice robustní, ale všechno to chce prostě určité investice. Nicméně pak už stačí auto pouze udržovat a ono se odvděčí.
Vždy je prostě problém ten začátek, než se vychytá to co je zanedbané. A pokud se předchozí majitel staral, nemusí to být vůbec tak náročné.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Laguna III

Příspěvek od ZDENECEKCZ » čtv čer 02, 2022 04:19

Mam L3 kombi z roku 2009, vyroba 10/2008, nejslabsi 96kw verzi. Najezd mam nyni 345630km. Koupeno loni s 330 po peclkvem majiteli, co auto servisoval od koupe po dovozu v12/2012 v jednom neznackovem servisu. Na podvozku uz bylo vymeneno snad vsecko, o vsem mam zaznamy. Ja delal jen ulozeni motoru kvuli vibracim. A samozrejmne oleje. Cekaji me predni kotouce a rozvody. Ty jsou dozivotni, ale vyrobce doporucuje vymenu/kontrolu pri cca 350tis km. Bohuzel neudava rocni limit.
Ja jsem za ten vice jak rok s autem velmi spokojeny. Az na odkladaci mista. Treba flasku 1,5litru s mineralkou nemas kam dat.
Kufr je dostatecne velky, vrata se otviraji dost vysoko, mam 176 a nezohybam se pod nima. Uzasne je otviraci kufrove okno, nepouzivam ho casto, ale jiz jsem vezl cca 5m jekly a uplne super.

Jinak z doslechu vim, ze automaty snizuji vykon. Mam znameho, co mel 110kw verzi a pak kupil automata a zezacatku si nemohl zvyknout na vykon, prirovnaval ho k te 110kw verzi. Ale jako automat prej super a nesel by uz do manualu.

Motory M9R jsou velmi spolehlive. Ano, sem tam se najde pridreny kousek na klice, tusim saly na tretim valci. Ale to je o minulosti, jak se menil olej. Jestli treba co 3 roky a 25-30tis km. Anebo poctive kazdy rok a cca 15tis km. Ja mam stesti, ze pan predemnou menil vzdy co 14-16tis km a vychazelo ho to zhruba co 7-10mesicu. Ja menil loni po koupi v dubnu. A letos taky v dubnu po 14tis a delal jsem si i vyplach BG EPR a vyplach olejem. Rozvody mam tiche. Motor klidny, solidni. Umi zatahnout. Loni jsem mel prumer cca 7,3 litru nafty na 100 km. Letos po vyolachu a vymene membrany odvetravani motoru mi to kleslo na 6,7. A to jezdim zhruba stejne jak trasove, tak i vykonove. Auto nijak nesetrim. Ano, za studena jedu klidne. Po zahrati to auto vidi i 4tis otacek.

Se stavem a repasem svetel, at uz halogenu, tak i bixenonu musim souhlasit. Po letech jsou to bludicky.

Navigaci mam starou, s mapama z 2013, novejsi nejsou, nebudou, nemas je tam jak dostat. Ale me to nevadi, mam displej a ten jsem chtel.

Jinak caste zavady:
-vsecky silenty ulozeni motoru a prevodovky
-praskani zadnich pruzin u kombiku
-zatekani do 3tiho brzdoveho. Ja to rozdelal a osilikonoval, ale nepomohlo, budu to delat znova
-v zime primrzani steracu. Toto je otravne. I kdyz jedes 150km, v aute mas trenkovych 26stupnu, tak sterace za 5 minut dole na skle primrznou a pri pusteni vydaji zvuk, ze by ses z teho posral. Navic zbytky ledu na gumicce na skle delaj nesetrene mista.
-svitivost svetel
-malo odkladacich mist na piti anebo i drobnosti, zvykacky, drobne na svacinu atd

Osobne bych nemenil a jsem spokojen jak prase v zite. Na auto se muzu spolehnout na 100%. I rodina je spokojena. Noooo kecam....kdyby mi nekdo nabidl na vymenu Renault Talismana v 1.6dci 118kw a vyse, asi bych vymenil :-D
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

TAVIC
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř čer 09, 2010 16:06
Bydliště: Plzen

Re: Laguna III

Příspěvek od TAVIC » čtv čer 02, 2022 20:23

Zdarec chlapy,
díky moc za info.
By jsme se dnes podívat na tuhle krasavici :
https://www.sauto.cz/osobni/detail/rena ... /171122173
Takhle ze zkusebni jizdy ani nejde moc poznat, nevim na co se zamerit, zdá se mě to auto ok i kdyz ma nejaky divne spasovane pate dvere a naraznik. Prej ale bourane nebylo,.
Zajima me Alcantara, nekde jsem videl u Laguny psanou a z obraku to take vypada, ale taohle byla umela kuze a navic na casti te sedacky praskla. Davala se - jak poznam ?
Take bych rad stresni okno , videl jsme nekde dvoudilne - panoramatickou strechu - takze asi hledat nejakou extra vybavu ? je to ta Initiale nebo Paris nebo Grand Tour .
Je ten 4 control k necemu nebo jen na starosti. ?
Izolace pod kapotou byla vyzrana , vypada ze cerstve, dokonce diky tomu snad rozpojene hadicky ostrikovaci .
Nepusobilo to moc dobre , kdyz zbytky te izolace se valeli po motoru.
Je to sice 2014, po prvnim majitelce z nemecka, servisku jsem take videl, ale nevim no , nejak tem bazarnikum neverim obecne.
A hlavne , asi bych radeji bral tu 127kw a hlavne automat , zejmena pokud pisete, ze s nim neni zadny problem . Nevim jak moc utrpi to auto s amutomatem na vykonu a spotrebe , ale myslim ze ho chci.
No a takove maji v auto Esa az alepsi penize :
https://www.sauto.cz/osobni/detail/rena ... /166945631
nebo
takhle krasavic ze 131 KW https://www.sauto.cz/osobni/detail/rena ... /164047146
(stale nevim jestli se me vic libi pred nebo facelift )
Ale asi je lepsi brat novejsi auto ...

Taky 110kw v manualu ale 4 control a jen 138tkm
https://www.sauto.cz/osobni/detail/rena ... /162469646
Krasna ta modra Lagune moc slusi ze .

Nebo pak NDR :
ta šedivá je taky bomba
shorturl.at/vFRW7
shorturl.at/egvAM
--
shorturl.at/ewSW9

Polemyzuju, jestli neni lepsi koupit auto levnejsi s vetsim najzedem, ktere by jiz melo mit za sebou hlavni servisni ukony , jako je treba spojka a nevim co se u Laguny kdy je potreba delat ??
A nebo novejsi s najezdem treba do 170 tkm s tim , zeje to vlastne drazsi auto a ty servisni ukony mam jeste pred sebou - zase bude mit vyssi cenu pri pripadnem prodeji a podobne.

Halvni je ze se do ni se svymi 196 cm vejdu , amm zenu a dve maly deti , taky psa velkyho , vozim kocarek a tak me ten kufr rochu zklamal.
Mel jsme vzdy audi šX A4 B5 a ted asi 5 let A6 C5 3,0i Q, takze potrebuju aby to jeloa bylo to veliky a pohodlny , spolehlivy ::)
Laguna se me vzdycky moc libila a urcite ma svoje kouzlo.

Díky a kosočtvrecům čau

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Laguna III

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pát čer 03, 2022 04:12

No twk s tvyma 196 cm asi zapomen na stresni okno. Ono ubere na stope cca 5cm. Ono to ch e i uvazovat dopredu. Treba ja v zime, navlecenej v bunde, tak mam sedacku nastavenou trochu jinak, nez nyni, ldyz jezdim v tricku a kratasech. Proste pres zimu dam sedacku vic dozadu a dolu.
S audi a6 3.0tdi to nemuzes porovnavat. To bude laguna asi vice zdechla, mala, tesna.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Laguna III

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pát čer 03, 2022 04:20

Jooo a ja osobne:
Ty dve cerne bych vyradil hned. Na cerne jde videt hodne spina.
Ano, ta modra ie super barva, je to krasa nad krasu. V cervene anebo teto modre jsou laguny vyssi levl.
Ale uprimne? Asi bych sel do te novejsi stribrne. To je taky luxus oproti cerne. Taky mam predface stribrnou a neni na tom videt bordel. Je to vdecna barva.

Ps: k te spojce--- mam pres 345tis km a spojka puvodni. Takze nevim no. Nekomu odejde pri 200, nekomu pri 300. A znam na fb skupine cloveka co ma najeto 400 a spojka je bezoroblemova. A to ma auto cipnute.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Laguna III

Příspěvek od Renaulťák » pát čer 03, 2022 08:09

Cerna je opravdu velice problemova. Mam cerneho MIIICC, junior cermou LIII coupe a jsou viditelne spinave druhy den po umyti. Ze zkusenosti s modrou a stribrnou LII, ta stribrna, mozna trochu fadni, vede o nekolik delek.
Pokud je autak dobre pripraveny na prodej, vypada kazde pekne. Prelesteni pastou se silikonem udela svoje. Par umyti ukaze, ze je to bezny jety autak.
Pokud jsi jezdil z A6, tak to byl objektivne vuz o hodne drazsi a s vyssim standartem. Na druhou stranu jit do jete Audiny bude vetsi riziko, nez do trojkove Laguny.
A vykon? Zjistil jsem, ze se da jet i se sto konovym Traficem nalozenym tunou kompostu a jineho, svinze a bezpecne. Je treba vedet, v cem sedim a pokud bych mel vzadu dva geneticke pokracovatele, tak bych ani prebytecne koniky radeji nevypoustel. Ono je jednoduche rozjet, horsi pak zvladnou setrvacnost, odstredive sily a jine fyzikalni veliciny.
Autaky strasne rychle starnou. Nedavno byly nove, pak zanovni a ted maji jeden krizek za sebou. Najednou je fuk, jestli maji devet, nebo jedenact let. Jsou dily, co se opotrebovavaji pouze najezdem,nektere i starim. Jiste je lepsi s mensim najezdem a starim. Otazna je vzdy cena a take dalsi frekvence pouzivani.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

TAVIC
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř čer 09, 2010 16:06
Bydliště: Plzen

Re: Laguna III

Příspěvek od TAVIC » sob čer 04, 2022 14:40

Díky chlapy.
Vím, že černá je nevděčná a ani jí moc nesluší, zato ta modrá či stříbrná hmmm. Sám jsem měl černou na A4 a že by to zase byl důvod ji nebrat nevim no.
Jak je to s těmi vybavami a jaká byla zhruba pořizovací cena nové LIII ?
Ubírá ten automat vykoná spotřebu? Dělala se i verze 131 , ale ta prej dost žere a oproti 127 to není až takový rozdíl?
Co ta Alcantara, koženou bych fakt nechtěl.
Myslím, že nad hlavou jsem místo měl , kvůli té panorama.
Jak tak na to koukám, tak bych šel asi po nejvyšší výbavě a takové by se spíš našly v Německu. Proč mít 110kw když je možné 127 , Alcantara a jiné , no ne ?

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Laguna III

Příspěvek od ZDENECEKCZ » sob čer 04, 2022 21:04

110kw z NDR je jen priskrceny motor mapama.
I moje 96kw verze z NDR je uskrcena. Mam motor typ 802. Ma vsecko,.co i ty 131kw verze. Jen tusim 127kw je automat a majo navic vyvazovaci hridele a o cca 1L oleje navic. Aopravdu je to dano jen delkou merky a nastavenim cidla hladiny oleje. Probirali jsme to na FB v Laguna klubu. Ti, co maji predepsanych 7,4 nebo 7,6litru oleje, tak maji vyvazovak a merku kratsi o cca 2cm. Ted uz nevim presne. Ja vyvazovak nemam, mam 6,6litru oleje a dlouhou merku. Jinak mam vse, co oni. Jak trubku pred chladicem na chlazen servooleje, tak vodni turbo a FAP filtr.
Ohkedne ubytku vykonu jeden psal, co mel 110kw bez fapu, manual... a pak kupil 131kw s automatem a rikal, ze vykon pocituje stejny.

Byt tebou, zajedu se projet s manualem. Zkusim treba z 50km/h dupnout na plyn a pocitat v duchu sekundy a nasavat dojmy ze zrychleni.
A pak to opakovat s automatem.

Jinak ja mam textilni sedacky. Nestudi, nepali, super. Kuze pali, studi. U ty alkantara te muzou v lete spalit na bokach, kde je kuze/kozenka. Navic velke minus, ze do roku 2011 je u 99,999% popraskana na vnejsi strane, jak se vystupuje. Oprava a podsiti u calounika cca 1000kc. Ale kazi to dojem hned pri pohledu

Jinak ja mam spotrebu do 7 s mym cca 75% mestskym provozem a studenym motorem. Na dalku jsem schopen jet pod 5. Ale ta jizda me nebavi a usnul bych.

Ohledne panoramy. Mam 176cm a sedim pololeh/polosed, sedacka skoro na nejnizsi mozne poloze a nad hlavou mam mista na 4 prsty. Proste takovy ten hitlerovskej pozdrav, kdy prsty mmiri rovne a palec je schovany v dlani. A panorama ubira cca 6cm na vysku. Tedy bych mel ja osobne asi rezervu "dva prsty". A to je malo.
Ale chce to vyzkouset si sednou do auta a nastavit si svuj posez a pak sahnout nad hlavu, kolik zbyva.

Nevymlouvam ti nic. Jen pisu me pocity a me zjisteni. Panoramu jsem chtel taky. Ale nakonec jsem kupil to, co mam ted a jsu spokijeny.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Laguna III

Příspěvek od renault841 » sob čer 11, 2022 11:13

Co jsme tak zjišťovali, tak vyvyžovací hřídele měly hlavně ph1 a taky ne všechny.
Tady tyto už je nemají, nicméně M9R je solidně kultivovaná.
S těmi množstvími oleje, to je taková pro mě až záhada. Nicméně pokud člověk opravdu zkusí naplnit olej až po MAX, tak s klidem tam vešlo kolem 8L oleje. A to u více M9R.

Automaty jsou jenom 127 kW - co se týče M9R, pak se samozřejmě ještě objevovala K9K s EDC a samozřejmě V9X a V4Y, ale to už jsou docela obludy motory a zbytečné komplikace, servis je tam o poznání dražší.

Ten automat je prostě jiný, je to klasický planetový automat s hydroměničem a to má svoje kouzlo. Plynulé rozjezdy, perfektní parkování v kopci, rozjezdy jsou hladké, žádné škubání - a to je právě to kouzlo hydroměniče.

Chtělo by to samozřejmě pořádně proměnit olej v automatu. Nicméně ta 127kW dorovnává i tu ztrátu, která vznikne v hydroměniči. Ale za mě pocitově to jede jako píchlá svině, ale všechno je to individuální, já přesedal z auta se 74 kW. Měl jsem možnost projet trošku A6 s 3.0 TDI a proti tomu je samozřejmě ta Laguna mrtvola. Ale 2.0 a 3.0 se nedají srovnávat, to už by pak musel člověk shánět vyloženě V9X a ta jede opravdu velmi dobře.

Sedačky s koženkou máme v obou autech, a i v létě úplně v pohodě, čistě kůži úplně nevyhledávám, v létě se v tom člověk hrozně potí. Toto by se snad dalo prominout pouze u Initiale Paris u ph3, kde je opravdu luxusně vypadající interiér - černý s béžovými sedačkami a výplněmi dvěří.

4Control je silně návyková věc, ale je důležité si uvědomit jednu věc, 4Control není pouze natáčení zadní nápravy, ale i kompletně jinak naladěný podvozek přímo od Renault Sportu, není to samozřejmě žádný kostitřaš jak Clio/Megane RS. :D
Je to takový krásný kompromis mezi pohodlím a fajn svezením - není to formule, ale když se dají dobré pneumatiky, umí být i obyčejná cesta do práce radostí.
Ale klasický podvozek je prostě komfortnější. Tady se opravdu držet výhradně dílů, které jsou originál aby byla zachována pravě ta správná charakteristika podvozku.

U našeho Grandtouru ho někdo předělal na KYB a bylo to otřesné, naštěstí kamarád má stejnou a tak se daly dohledat ještě barvy pružin a tlumičů - protože pokud je člověk jednou ztratí, už je ani v Renaultu nedohledají.
A je to sakra rozdíl, s neorigem to byl takový podivný pocit z jízdy, spíše tvrdší, ne moc komfortní.
S originálem je jízda zase krásně plavná a kdejaký výmol není žádný problém.

Jinak ty novější - ph3, vyjímečně ph2 - tu mám já, to byl zlom výroby a do ph2 ještě stihli dát právě motor z řady Energy.

Výhody Energy řady už jsem popisoval výše - nižší spotřeba.
Lze je poznat podle toho, že mají elektrické podavací čerpadlo a zpětný snímač proudu na mínusovém pólu na AKU - to jsou takové hlavní znaky.
Hodnotím i pozitivněji, ph3 - pro mě má hezčí budíky, celkově je auto svěžejší - působí moderněji, ph1 už jenom malinko působí starším dojmem.

Jinak opravdu brát auto, co mají bi-xenony, svítí opravdu perfektně a hlavně jsou i natáčecí - pro mě uplně must have, velice návykové.
A ještě k tomu stříbrnému Grandtouru, je to opravdu krásná kombinace, BOSE výbava - krásný motiv sedaček s bílými pásy - to působí opravdu luxusním dojmem, akorát je potřeba je jednou za určitý čas vyčistit + R-Link - který je takový hodně "eye candy", osvěží to dost interiér.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Laguna III

Příspěvek od ZDENECEKCZ » sob čer 11, 2022 11:25

To jako fakt, ze ty usporne energy motory s podavacim cerpaflem v nadrzi a NE balonkem v motorovem prostoru....ze jsou vsecky automaticky energy???
Nehadam se, jen se zcela vazne ptam, bo toto by bylo skvele poznavaci znameni, o ktetem jsem vubec nevedel
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Laguna III

Příspěvek od renault841 » sob čer 11, 2022 11:33

Jojo, všechny Energy mají el. podávací čerpadlo. To jde i dosti zřetelně slyšet při zapnutém zapalování a právě ten snímač zpětného proudu na - pólu, kvůli inteligentnímu dobíjení, které tady není nějak agresivní jako u novějších vozidel - Talisman apod..

Originál AKU vydržel od 2014 do Vánoc 2021. AKU je tu samozřejmě AGM.
Některé energy mají ještě i kombinaci se stop-startem.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Laguna III

Příspěvek od ZDENECEKCZ » sob čer 11, 2022 11:39

renault841 píše:
sob čer 11, 2022 11:33
Jojo, všechny Energy mají el. podávací čerpadlo. To jde i dosti zřetelně slyšet při zapnutém zapalování a právě ten snímač zpětného proudu na - pólu, kvůli inteligentnímu dobíjení, které tady není nějak agresivní jako u novějších vozidel - Talisman apod..

Originál AKU vydržel od 2014 do Vánoc 2021. AKU je tu samozřejmě AGM.
Některé energy mají ještě i kombinaci se stop-startem.
Super vedet. Ja zatim jen vycetl, ze energy maji nejakou pidi nalepku na zadnim okne s napisem energy. A pak, ze pri 130km/h toci cca 2200otacek. A neenergy toci 2400. Ale je zas fakt, ze nejak 130 nejezdim. Bud jedu mych oblibenych 104 na tempomatu, anebo kolem 150. Rychlost kolem 120-130 nejak nejak nemam rad, nevim proc, ale proste se mi blbe jede. Takze pokid to silnice a provoz dovoli, jedu k tem 150,to se jede velice prijemne. No ale to celkem malokdy. Spis tech 104, nekdy 110. Proste at neprekrocim limit o 20km/h.
Ale.diky moc za upresneni, jsu zas chytrejsi
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
renault841
Experienced member
Příspěvky: 543
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Laguna III

Příspěvek od renault841 » sob čer 11, 2022 11:45

Přesně tak, Energy má delší převodovku, ale pouze manuál.
Automat točí stejných 2450 otáček při 130km/h.
Ale já mám při 130km/h cca 2250 ot/min. Je to sice 200 ot/min, ale na spotřebě to udělá dost.
<> Renault Laguna III 4Control 2.0dCi - M9R - ESM - 110 kW |
Obrázek
<> Renault Megane 1.4e - E7J - 55 kW
<> Renault Laguna 2 3.0 V6 - L7X - 152 kW
V údržbě:
<> Renault Laguna III Grandtour 2.0dCi - M9R - ENERGY - 127 kW - AT6
<> Renault Grand Modus 1.2TCe - D4Ft - 74 kW | LPG demontováno |

TAVIC
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř čer 09, 2010 16:06
Bydliště: Plzen

Re: Laguna III

Příspěvek od TAVIC » stř čer 29, 2022 08:10

Chlapy díky za nasměrování a diskuzi, ale z domova nám jasné zástavní, které jsem tak nějak opomíjel a to je, aby příští auto bylo vetší než to původní.. to se dráhy p polovička si trochu pomalá protože A6 C5 je podle mě velké auto a tak mensi to asi být nemůže.. takže se bohužel od svého snu musím vzdálit a myslet na MPV , Mazdu 6, nebo Passat . Renault Espace je asi moc velký i rizikový.

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů