Renault Modus

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11495
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Renault Modus

Příspěvek od Šamša » pon čer 03, 2019 22:40

Jen tak dál, zlatý český ručičky a hlavně se nebát ušpinit ruce. :t18:
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 420000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 219000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 355000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
renault841
Advanced member
Příspěvky: 444
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Renault Modus

Příspěvek od renault841 » úte čer 04, 2019 00:56

Díky, beru to tak, že vlastní prací se člověk naučí nejvíc a i když se ne vždy všechno podaří tak z toho plynou vždy zkušenosti. Protože kdo nic nedělá, sice nic nezkazí, ale taky nic neumí. Jinak ušpinit ruce se opravdu nebojím, černý jsem byl komplet celý. :D
<> Renault Grand Modus 1.2TCe LPG - D4Ft | Obrázek

Uživatelský avatar
renault841
Advanced member
Příspěvky: 444
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Renault Modus

Příspěvek od renault841 » pát čer 14, 2019 17:31

Ještě jsem zapomněl, takový malý dodatek. Na autě měněna komplet spojka, začalo téct spojkové ložisko, tak už se to udělalo celé komplet, myslím si, že tahle už vydrží do konce životnosti auta.

Jinak konečně jsem se i dokopal k přepnutí jazyka z němčiny na angličtinu + když už jsem se v tom přes DDT4ALL hrabal, tak nastavena možnost vypnutí ESP bez omezení rychlosti, takže se nad 50kmh nezapne automaticky zpět, ne že bych jej normálně vypínal, ale jsou občas situace, kdy se to hodí. :)
<> Renault Grand Modus 1.2TCe LPG - D4Ft | Obrázek

Uživatelský avatar
renault841
Advanced member
Příspěvky: 444
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Renault Modus

Příspěvek od renault841 » úte pro 31, 2019 17:55

Tak je tu skoro konec roku 2019 a zase bych to tu trochu oživil.
Prvně bych rád popřál, ať se v novém roce všem daří a hlavně jezdíme bez poruch a nehod. :rocking:

200 000 km je víceméně tady a s nimi i spousta nových poznatků a samozřejmě i nedostatků.

V létě výměna komplet rozvodů i s vodní pumpou. Řemen by sice asi do jara, kdy mu končila životnost, vydržel. Ale nejlepší měl už opravdu za sebou.
->Celkově jsem se bál, že to bude horší práce. Samozřejmě je to celkem jednoduchý a malý motor.

Byl i chvíli problém se zapalováním, na chvíli jsme jeli na tři válce, povídání kolem toho je trochu delší, ale odnesené zkušenosti z toho jsou k nezaplacení. (Dneska je z toho i docela zábavná historka, tak možná někdy v sekci jakou největší kravinu jsem udělal při opravování auta udělal.) :)

Další věc -> auto a jeho špatné starty, původně jsem psal, že motor začal po seřízení ventilů zase startovat pěkně, to bohužel netrvalo dlouho a opět se vrátilo startování na druhý pokus, tedy poprvé start a jenom točení naprázdno, napodruhé okamžitě chytne. Tento stav jsem nějak neřešil, po přečtení fóra tady i spoustu dalších příspěvků na zahraničních fórech jsem usoudil, že řešení si nikdo moc nenašlo, všichni vyměnili, co se dalo a problém stejně zůstával a nebo se vracel.

->První věc, co mě napadla hned po svíčkách bylo vyčistit škrtící klapku a když už jsem byl u toho tak i komplet sání. Rozebrat sací potrubí od turba, až k sacím parohům. Všechno jsem si odnesl domů, kompletně vyčistil, hlavně teda intercooler a škrtící klapku + MAP senzory. Po smontování (samozřejmě těsnění pod škrtící klapkou vyměněno za nové), auto stejně startovalo na podruhé, klapka byla rozhozená, ale vše si časem sedlo.
->Co se razantně zlepšilo jsou rozjezdy, mnohem plynulejší a reakce rychlejší, ale to se dalo i čekat, když klapka nebyla čištěna přes 190k km.

Co už je horší a těžko říct, jestli je to jenom blbá souhra náhod, že auto asi sedm dní poté přestalo startovat úplně. Chytalo tak na 10-15 pokus a to ještě horko těžko. Při poradě na RN facebooku, jsme došli k závěru, že je nutné ještě nechat nastavit škrtící klapku přes CLIP. Doma CLIP nemám, ačkoliv do budoucna by to byla fajn investice. :) Takže objednal jsem se na tento úkon do Renaultu, klapka nastavena, starty nicméně zůstaly.

->V Renaultu mi sdělili rovnou, že jsou to asi podpálené ventily, že je to auto na LPG a je víceméně po něm. Že už to ani nejede a já nevím, co všechno. Že jedině se objednat na diagnostiku za tři týdny. Případně udělat test tlaků. Na druhou stranu chápu, bez diagnostiky a zúžení problémů to mohlo být cokoliv.

->Sednu do auta venku, nastartoval jsem okamžitě a auto normálně odjelo. Bylo mi jasné, že tímhle problém nekončí, ale podpálené ventily se mi vůbec nezdály, to by auto vynechávalo a dělalo by to neustále (aspoň za studena), především když jednou nastartovalo už žádný problém nebyl a druhý start už byl ok.

->Zkoušel jsem i nechat čerpadlo pořádně natlačit benzín a počkat, až zhasnou kontrolky, přesně tohle nepomáhalo. Ale zkusil jsem klíček vrátit zpět, znovu otočit, zpět, znovu otočit a takhle aspoň 3-5x za sebou a ejhle, starty na poprvé. Prvně se mi nechtělo věřit, že by byl problém s čerpadlem, když auto na benzín bylo schopné jet i na plný výkon a ani neškytlo nic. Ale očividně v něm problém bude. Uvidím na jaře/létě, zkusím to ještě přesněji diagnostikovat, ať jenom tak pro nic za nic neměním čerpadlo a nakonec bude problém ještě jinde, ale vypadá to na nejpravděpodobnějšího viníka.

(Během toho všeho jsem samozřejmě prošel i celé sání, jestli někde nepřisává motor falešný vzduch, vyměnil TDC senzor, zkontroloval znovu kompletně zapalování, přikostřil motor a ještě dalších pár věcí.)

Vím, že je to zase slohovka, ale mohlo by to pomoct i ostatním kdyby je potrápily podobné problémy. :)
Uvidíme jaké další zkušenosti s tímto autem přijdou další rok. Já věřím a doufám, že jenom samé pozitivní. :D
<> Renault Grand Modus 1.2TCe LPG - D4Ft | Obrázek

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11000
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Renault Modus

Příspěvek od krt.ecek » stř led 01, 2020 08:47

Záleží jak starý byl benzín a jaký, podobný problém měli v thalii II na lpg a s ohledem na spotřebu benzínu začali tankovat prémiový od benzínu co má etbe a bioethanol a bylo po problému, životnost standardních benzínu s bioethanol je dle pumparu 3 měsíce....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
renault841
Advanced member
Příspěvky: 444
Registrován: úte lis 03, 2015 17:13

Re: Renault Modus

Příspěvek od renault841 » stř led 01, 2020 15:11

Právě to jsem si i myslel, že by mohlo být, ale mám pocit, že ne všem to taky pomohlo. Prolezl jsem snad i většinu témat u všech fór různých značek a samozřejmě na každém To mělo jinou příčinu. Beru jenom Vervu, zkoušel jsem i 2x vyjet nádrž a jezdit čistě na benzín, bez změny. Stačí před startem párkrát "natlačit" benzín a pak chytá na drc. Vidím to zatím na to čerpadlo.
<> Renault Grand Modus 1.2TCe LPG - D4Ft | Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host