Renault Clio IV 2012 - dosud

Dodržujte, prosím, dělení podle jednotlivých typů. Zde je místo pro výměnu zkušeností. Dotazy pište do Technické sekce nebo Diskuse.

Moderátor: Moderators General

Pravidla fóra
Prosím zakládejte nové téma pouze tehdy, pokud v této části nenajdete již založenou diskusi.

Příklad:
nezakládejte téma: Zkušenost s r 19 1,9 DT, když už tady existuje Zkušenost s Renaultem 19.

Dále tato sekce neslouží k postování dotazů. K tomu jsou určeny sekce jiné. Zde si sdělujeme zkušenosti.
Chybně založená témata mohou být smazána bez dalšího.

Děkuji za respektování těchto pravidel.
Odpovědět
ursus
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: ned pro 23, 2007 11:52
Bydliště: Šlapanice

Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od ursus » ned úno 26, 2017 10:31

Zdravím všechny, má někdo zkušenosti s motorem Energy TCe 90 ?

ursus
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: ned pro 23, 2007 11:52
Bydliště: Šlapanice

nové clio GT

Příspěvek od ursus » pon úno 27, 2017 19:04

Jezdil jsem 4 roky se starším Kangem celkem bez problémů, teď jezdím pátý rok s Thalií 1,2 také bez problémů a teď chci zkoušet Clio 0,9 TCe90, kéž by to bylo taky takové jako s předchozími, má někdo zkušenosti s tímto motorem nebo podobným tříválcem ?

ursus
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: ned pro 23, 2007 11:52
Bydliště: Šlapanice

Re: nové clio GT

Příspěvek od ursus » pon úno 27, 2017 19:25

no právě tyto parametry mě docela nadchly, a co ty tři válce, bát se nebo nebát ?

ursus
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: ned pro 23, 2007 11:52
Bydliště: Šlapanice

Re: nové clio GT

Příspěvek od ursus » čtv bře 09, 2017 11:05

Zatím jezdím na novém něco přes týden a zdá se to být OK, motor tichý, nevibruje a spotřeba je zatím 7, Jenom ten software měl být přístupný dalším aplikacím.

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 1990
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: nové clio GT

Příspěvek od Jean ViC » čtv čer 29, 2017 08:25

jen bych rad upravil ze clio GT nenabizeli s 0,9tce .... a ted vlastne po faceliftu uz GT neni vubec, jen GT-line

jak koukam navrhuji zalozit sekci cliu IV
a clio III zakoncit rokem :)
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

ursus
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: ned pro 23, 2007 11:52
Bydliště: Šlapanice

Re: nové clio GT

Příspěvek od ursus » čtv čer 29, 2017 20:00

Přidal bych pár poznatků asi po půlročním jezdění s novým Cliem GT. Odzkoušel jsem to i při plném obsazení pěti míst a docela příjemně mě to překvapilo, samozřejmě nemohu srovnávat s auty s vyšším obsahem, ale na dálnici 130 a na silnici 90 nemá problém, v otáčkách 2 až 3 tis. Co mě vadí, tak malá variabilita multimediálního vybavení, když už je tam něco jako zabudovaný tablet, tak by to mohlo umožnit přidávat další aplikace případně nainstalovat jinou navigaci, nezvládne to ani formát jpg. Při dnešních cenách elektroniky by to neměl být problém. Vadí mě také, že když vypnu motor tak se vypne rádio. Když poslouchám nějaké důležité zprávy, nebo hezkou písničku, tak musím nechat běžet motor, a to není zrovna OK. Dále připomínka k vnitřnímu osvětlení, když v noci někde zastavím, tak mě stále svítí vnitřní osvětlení a každý kolemjdoucí vidí dovnitř, ale ven vidět není a nejde to vypnout. Když dávám auto do garáže, tak stále svítí, po chvilce se to sice samo vypne, ale když zamykám tak raději čekám, abych měl jistotu, že to přes noc nebude v garáži svítit. Stropní přepínače jako by tam byly jen na ozdobu. Jinak je dobrý přístup pro výměnu hlavních žárovek. Průměrná spotřeba s klimatizací do 7 l.
Pokud zjistím další výhody a nevýhody dám vědět
Ahoj

Uživatelský avatar
drbiker
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát říj 09, 2015 11:54
Bydliště: Vyškovsko

Re: nové clio GT

Příspěvek od drbiker » pon srp 21, 2017 15:07

Také bych přidal své poznatky ohledně motoru 0,9 TCe v Cliu. Sice nemám verzi Energy (nemám tlačítko ECO a Start-Stop systém), ale v principu ty motory jsou stejné, akorát mě neobtěžuje to vypínání motoru na semaforech. Za 3/4 roku jsem najel 20 tisíc, takže jsem se s motorem již sžil a jsem spokojen. Dlouhodobá reálná spotřeba mi vychází 5,6 l/100 km s tím, že pořád klesá (vyšší hodnota dána záběhem motoru v zimě, kdy byla opravdu zima). Teď v létě jezdím těsně nad hranicí 5-ti litrů, převážně jezdím po dálnici do práce rychlostí 110-120 km/ hod. Výlet po okresních silnicích znamená pokles spotřeby pod pět litrů.
Výkonově motor na Clio stačí, ve dvou lidech naprosto v pohodě na běžné jezdění, zvládá i plné vytížení, jenom je potřeba počítat s delší dobou, než malé turbo auto rozpohybuje. Motor do 2000 otáček je mrtvý, ale při 2500 tisících sepne turbo a lineárně táhne až do nějakých 5000 tisíc otáček. Pro běžnou klidnou jízdu ale stačí motor držet v rozmezí 2000-3500, kde se motor cítí nejlépe, je tichý a má malé nároky na palivo.
Renaultu se tento malý turbomotor povedl, myslím si, že je to dobrá motorizace pro Clio. Nebojte se toho motoru a běžte jej vyzkoušet.

Clio50valec
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: stř lis 16, 2016 16:54
Bydliště: Blava

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od Clio50valec » pon zář 18, 2017 21:29

ja mam Energy 0,9 TCE a je to super motor mne stačí. Ak auto stojí na neutrali je citit že sa trošku trase to asi ten troj valec, ale inak super ma funkciu overboost dost pomože pri predbiehani. Určite odporúčam
Renault clio 4, 0,9 tce, stredna vybava advantage + laktova opierka, kozeny volant, 16" kolesa, zadne parkovacie senzory, defend lok, rok vyroby máj-květen 2016 :-) zatial som velmy spokojny, clio je masaker :-)

ursus
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: ned pro 23, 2007 11:52
Bydliště: Šlapanice

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od ursus » ned říj 15, 2017 20:04

Souhlasím s předchozími názory a poznatky, po víc jak půl roce ježdění bez problémů.
Jen bych potřeboval vědět jak sundat zadní plastové obložení dveří, je to docela důkladně skryto, dítě mě totiž nablilo do reproduktoru.
Dík předem za rady.

Uživatelský avatar
DYK77
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: pát kvě 05, 2017 21:50
Bydliště: MOST

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od DYK77 » pon pro 04, 2017 10:58

Take jsem se v 0.9TCe svezl a dost me prekvapilo odhlucneni a celkový komfort. Do 130Km/h slusne svezeni, pak uz samozrejme motor ztracel v plnem obsazeni dech a vice se mu jakoby nechtelo, ale s tim se dalo pocitat.
Vzdycky je dobry si u porizovani auta spocitat pomer vaha/vykon a kouknout se na vyrobcem uvadene zrychleni. To samo o sobe dost napovi jak auto asi pojede. Kuprikladu kdyz moje starsi auto melo 60k a vazilo 800kg byl pomer 13,3 kg na koně. U auta vaziciho 12oo kg s vykonem 90k je pomer stejny, takze teoreticky pojede stejne. Zvazim-li ze stare auto melo kroutak 90Nm a nove ma 180Nm jsem stale na tom samem. Prictu-li vsak ze nove auto je vetsi = vetsi odpor vzduchu, ma sirsi, vetsi, tezsi kola = vetsi valivy odpor, atd., tak uz nove auto ztraci na dynamice. Prictu-li novemu autu jeste turboefekt, tak mi ve finale zakonite vychazi, ze stare auto jezdilo s mene vykonnym atmosferickym motorem lip. A v praxi to tak vetsinou funguje, to je fyzika :-)
Renault Clio IV GrandTour GTline 1.2TCe 120
Obrázek

ursus
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: ned pro 23, 2007 11:52
Bydliště: Šlapanice

Re: Renault Clio IV 2012 - dosud

Příspěvek od ursus » ned úno 11, 2018 17:37

Docela souhlasím s předchozími názory, s autem jsem spokojen na motor jsem si zvykl, na dálnici Brno Kroměříž jede bez problémů ve čtyřech osobách 140 150, víc jsem ho nechtěl trápit. Přesto mě trápí pár detailů : např prostor pro nohy u zadních sedadel pokud jsou přední nadoraz vzadu, tak jsou zadní místa téměř nepoužitelná. Naštěstí je v předu dostatek místa takže i když mám 190 cm, tak nikdy nemám sedadlo úplně vzadu. Dále mě vadí nemožnost ručního vypnutí vnitřního osvětlení, pokud zastavíte někde v noci a v autě se chvíli zdržíte, tak ven nevidíte nic, ale vás si každý může pěkně prohlížet jak ve výloze. Multimediální zařízení s navigací a jinými aplikacemi je docela dobré, ale bohužel po delším použití je to vlastně levnější tablet, nemůžete si například nainstalovat svoji oblíbenou navigaci nebo další aplikace a přehrávač funguje jen na hudbu nepodporuje obrazové formáty. Co se týká spotřeby teď v zimě jezdím za 7 l, to se mě zdá dost, snad to na garančce trochu poštelují, v létě jsem jezdil při zabíhání za 6 l.

Odpovědět

Zpět na „Mé zkušenosti s Renaulty“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host