Sem to asi nepatří ,ale chci se zeptat,mám čerstvě (dnes) namontované sekvenční vstřikování a při přepnutí na plyn se mi rozsvítí taková oranžová kontrolka (jako motor to vypadá) a dále to píše Check injektion. Ti co prováděli montáž tvrdí že to hlásí závadu na vstřikování a tak objednaj novej počítač,prohodí ho a možná že to přestane a že takový problém nečekali. Může to tedy souviset s chudou směsí??wilczek píše: Nepředpokládám, že motor jede na nevhodně chudou směs, nerozsvěcuje se kontrolka "Check injektion",
Turbomotor a LPG
Moderátor: Moderators General
Re: Spotřeba
- soptík
- Člen RCČR
- Příspěvky: 215
- Registrován: úte bře 18, 2008 18:34
- Bydliště: Jizbice u Náchoda
- Kontaktovat uživatele:
Ve vadném počítači bych to neviděl. Spíše mám zkušenosti že to dělá špatně seřízenej počítač na LPG a nebo (což asi nerad uslyšíš ) špatnej způsob jízdy. Stává se mě to V autoškolách, když to žáci zadupnou třeba na trojku a nevyšlápnou spojku a zadusej motor. Ale v civilním provozu by to dělat nemělo. Ještě napiš co máš za auto a co za sekvenci.
Laguna r.v. 95 3.0i V6
LPG
LPG
Ahoj KuboS. Nemusíš pátrat, čím to je. Hlavně trvej na správné funkčnosti celého zařízení. Máš to nově instalované a musí Ti to dát do pořádku. Napiš pak, čím to bylo. Mohou to být klidně vstřikovače (respektive některý z nich), může to být comp, vadný regulátor tlaku, špatné čidlo diferenčního tlaku, ucpaný přívod ke vstřikovačům a kdoví co ještě. St.W.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
problém bude spíš v tom, že jak jsou odpojeny benzinové vstřiky, origo ecu pozná dle změny proudu ke vstřikům že se něco děje a hodí tuhle hlášku, jediný způsob jak to odstranit je použít takový emulátor vstřiků nebo zda to jde tak v ecu lpg nastavit takové přispůsobení aby v obvodu benz. vstřiků protékal stejný proud.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Gera Hk
Profici-osobne mohu doporucit.
Pro pripadne otazky kontakt na www.gera.cz
Pro pripadne otazky kontakt na www.gera.cz
LagunaI 3.0 24V
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/160300.html] [img]http://images.spritmonitor.de/160300.png[/img][/URL]
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/160300.html] [img]http://images.spritmonitor.de/160300.png[/img][/URL]
MĚNIČ PŘEDSTIHU
Tak jsem po čase zase zavrtal do auta. Nainstaloval jsem měnič předstihu. Podrobnosti instalace uvádět nebudu, jak vyplyne z dalších vět, nebylo by to potřeba. Měnič předstihu jsem měl nastavený na hodnotu o 6 stupňů dříve. Je zde možnost nastavit pak ještě na 9, 15, 15, ale to se používá pro CNG. Provedli jsme s bráškou a synem následně měření spotřeby. Auto jsme vytáhli na naši dálnici Bohumín-Ostrava Poruba a jeli od bodu do bodu celý úsek rychlostí 90 km/h, zpět pak tentýž úsek rychlostí 120 km/h. Udržování rychlosti řídil tempomat. Poprvé jsme toto projeli s emulátorem předstihu, podruhé jsem jej vyřadil. Ke snížení spotřeby skutečně došlo. Přesně o 0,1 L/100 km. Tedy nikoliv předpokládaný 1 L/100 Km, jak je jinde psáno. Možná to není vhodné pro turbomotor, je možné, že si tento upravuje sám plnící tlak při palivu s vyšším oktanovým číslem, nevím. Každopádně byl chod motoru s měničem předstihu tvrdší, také tempomat trhavěji řídil rychlost. Po zjištění uvedených výsledků bylo rozhodnuto zařízení demontovat.
Následně jsme pak ale ještě provedli poměrové zkoušky výkonu na 100 okt. benzín (V-Power Racing) a LPG. Měřili jsme opakovaně všechny čtyři možnosti a to zrychlením vozu z 30 na 120 Km/h pomocí stopek. Vždy na stejném úseku silnice ve stejném směru. Výsledek:
1. LPG - při použití měniče došlo ke zvýšení výkonu téměř na benzínové hodnoty.
2. Benzín - při použití měniče nedošlo ke zvýšení výkonu.
Následně jsme pak ale ještě provedli poměrové zkoušky výkonu na 100 okt. benzín (V-Power Racing) a LPG. Měřili jsme opakovaně všechny čtyři možnosti a to zrychlením vozu z 30 na 120 Km/h pomocí stopek. Vždy na stejném úseku silnice ve stejném směru. Výsledek:
1. LPG - při použití měniče došlo ke zvýšení výkonu téměř na benzínové hodnoty.
2. Benzín - při použití měniče nedošlo ke zvýšení výkonu.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
Výrobek PUMA firmy A.E.B., zakoupeno prostřednictvím fy. Novagas. Jedná se o malý počítač, který se zapojí mezi čidlo horní úvratě a kabeláž. Tento vyhodnocuje rychlost otáčení motoru a posílá impuls jako by od čidla dále vždy o něco dříve, tak aby tento odpovídal nastavenému úhlu před. Kromě toho se krabička zapojuje ještě na potenciometr plynu - zde snímá nulovou polohu pedálu, na elektroventil LPG, na zem a zapalování. Rovněž tak na čidlo vačkového hřídele, pokud je v motoru použito. Cena byla cca 2000 Kč, přesně už nevím, kupoval jsem to v červnu.xlaguna píše:Možná by jsi mohl uvést, o jaké zařízení se jedná, jak funguje, kde se dá pořídit, jak namontovat, jak to vlastně funguje, atd...
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
Dobry den! Viem ze je to mimo tuto temu trochu, ale chcel som sa opytat ci mate niekto skusenosti s montazou LPG do CLIO III 1.2 16V, ci s tym nie su problemy. Zatial som zistil ze sa da namontovat nadrz pod auto 51L a taliansky splynovac, motzno BRC? Alebo Lovato. Jedna sa o nove auto. Co by ste odporucili? Jazdim 5 rokov na lpg a az na par problemov som spokojny. Dakjem.
Mé rady jsou shrnuty v oddíle "Konkrétní rady k montáži LPG". Nové auto bych ale předělával až po uplynutí záruky, pokud se předem nedomluvíš v některém servise, že by Ti ji nějak uznali i v případě přestavby. Dám Ti ještě jednu radu: Piš své příspěvky do správných témat. (Předpokládám, že ve svém Cliu nemáš turbomotor.)
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 744
- Registrován: úte kvě 18, 2010 21:02
- Bydliště: Rakovník
- Kontaktovat uživatele:
prosím o radu vyčetl jsem že pro renault motor 2.0T je idealni system LPG BRC nebo Tarantini, jaké jsou mezi nima rozdíli zda-li ňaké a cenově? liší si cenou přestavby motor 4valec atmosferický a turbo? Díky
Na prodej-Renault Laguna II 2.0T 120kw, LPG
xenony, polokožená vyhřivaná sedadla, kola ANZIO RACER BFP 18" zapsaná v TP,
sportovní podvozek WEITEC ultra gt snížený o 30mm a dalši drobnosti..
Renault Espace IV 3,5 V6 LPG Initiale Paris
krom panorama okna a zatmavovacích vnějších zpětných zrcátek vše..
..pořádnej rodinnej kočár..
xenony, polokožená vyhřivaná sedadla, kola ANZIO RACER BFP 18" zapsaná v TP,
sportovní podvozek WEITEC ultra gt snížený o 30mm a dalši drobnosti..
Renault Espace IV 3,5 V6 LPG Initiale Paris
krom panorama okna a zatmavovacích vnějších zpětných zrcátek vše..
..pořádnej rodinnej kočár..
Re: Turbomotor a LPG
zaujímalo by ma ktorý drát je ten čo treba precvaknúť a zaradiť don 50Ohm odpor. Mám ale RMeganeII. Díky ti předem St.W. za odpoveď.
Megane GRANDTOUR 2004 1,6-16V-83KW + LPG Teleflex
Re: Turbomotor a LPG
K dotazu na samovolné přepínání z LPG na benzín při požadavku na vyšší výkon:
Plyn je dopravován do směšovače (u běžných systénů) pouze a jen tlakem nysycených par v nádrži LPG. Čím je teplota nádrže nižší, tím nižší tlak. Čím je více propanu ve směsi propan-butan, tím je směs použitelnější do nižších teplot, proto se v zimně dává 60% propanu a 40% butanu, v létě je tomu opačně. (Samotný butan by už kolem teploty 0 st.C přestával tlačit palivo.) Av tom je zádrhel pro turbomotory. Jakmile požadujeme vyšší výkon, turbo zvedene plnící tlak. Reduktor jej musí zvednout také, což udělá, protože jeho vztažný tlak je odebírán ze sacího potrubí. Pokud ovšem tlak dopravovaného média v nádrži je nízký, tlak plynu v reduktoru se nemůže zvednout na potřebnou hodnotu. Následně se pak nedostává tlak na tryskách vstřikovačů a motor není nakrmen, nemá výkon, poměrový snímač tlaků přepne na benzín. Zkráceně: U turbomotoru musí být tlak na vstřikovači vyšší o aktuální hodnotu tlaku turbodmychadla.
Co s tím?
Fa. HL propan to vyřešila předehřevem kapalného plynu před vstupem do směšovače. Nemůže to z principu fungovat na 100 %, ale hodně to pomůže,směšovač pak má mnohem míň práce s odpařením kapalné složky. Nicméně, když náhodou naberu "nekvalitní" LPG, tak se mi to občas stane také, ale jen vyjímečně. Otázkou je, jak vysoký kdo má tlak turba v daném režimu a samozřejmě pak, jaký nabral plyn. Dalším možným řešením je zvětšení průměru trysek vstřikovačů, tím se sníží nutný přetlak pro plnění válců. Tuto radu ale nemám ověřenou a nevím, co by na to řekl výrobce. V teoretické rovině lze také provést instalaci dopravního čerpadla LPG, nebo řízený ohřev nádrže LPG. Poslední dva způsoby by situaci definitivně vyřešily.
Plyn je dopravován do směšovače (u běžných systénů) pouze a jen tlakem nysycených par v nádrži LPG. Čím je teplota nádrže nižší, tím nižší tlak. Čím je více propanu ve směsi propan-butan, tím je směs použitelnější do nižších teplot, proto se v zimně dává 60% propanu a 40% butanu, v létě je tomu opačně. (Samotný butan by už kolem teploty 0 st.C přestával tlačit palivo.) Av tom je zádrhel pro turbomotory. Jakmile požadujeme vyšší výkon, turbo zvedene plnící tlak. Reduktor jej musí zvednout také, což udělá, protože jeho vztažný tlak je odebírán ze sacího potrubí. Pokud ovšem tlak dopravovaného média v nádrži je nízký, tlak plynu v reduktoru se nemůže zvednout na potřebnou hodnotu. Následně se pak nedostává tlak na tryskách vstřikovačů a motor není nakrmen, nemá výkon, poměrový snímač tlaků přepne na benzín. Zkráceně: U turbomotoru musí být tlak na vstřikovači vyšší o aktuální hodnotu tlaku turbodmychadla.
Co s tím?
Fa. HL propan to vyřešila předehřevem kapalného plynu před vstupem do směšovače. Nemůže to z principu fungovat na 100 %, ale hodně to pomůže,směšovač pak má mnohem míň práce s odpařením kapalné složky. Nicméně, když náhodou naberu "nekvalitní" LPG, tak se mi to občas stane také, ale jen vyjímečně. Otázkou je, jak vysoký kdo má tlak turba v daném režimu a samozřejmě pak, jaký nabral plyn. Dalším možným řešením je zvětšení průměru trysek vstřikovačů, tím se sníží nutný přetlak pro plnění válců. Tuto radu ale nemám ověřenou a nevím, co by na to řekl výrobce. V teoretické rovině lze také provést instalaci dopravního čerpadla LPG, nebo řízený ohřev nádrže LPG. Poslední dva způsoby by situaci definitivně vyřešily.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: Měření "spotřeby" benzínu v nádrži
take se pridam pac mi to zacina kakat....wilczek píše:Přišel jsem na to logikou chování měřiče paliva, následně jsem si to přečetl v servisním manuálu (Espace IV). Zde jsem vyčetl ony hodnoty 4L a 12 sec.milanPf píše:....Totazka je, jak si prisel na to, palubni PC nesleduje ubytek benzinu? ......Ted jest otazka, zda nema podobny problem i Epace3, ale mam takovej dojem, ze mi manzelka rikala, ze se pokusila i dotankovani benzin. nadrze do plne, ale porad to blikalo. Tedy jako by si to proste nesahlo na cidlo, ktere se zvysilo.Dik
Pokud to má Espace III obdobné (což předpokládám že ano), a po dotankování benzínu se neupraví hladina v nádrži na skutečnou hodnotu, změřenou plovákem, jedná se pak pravděpodobně o závadu.
mam espace III a opcas kdyz jedu zablika na displeji posledni dilek a zacne blikat.nic vic to nesignalizuje.pokud totiz bude malo benzinu na displeji se ma jeste objevit simbol pumpy a zvuk...to neudela a neni to provazeno ani zvukem.pozoruju to kdyz jedu streku vice jak 300km v kuse.skusil sem jako milan dotankovat ale stale to dela to same jen blika posledni dilek stupnice a dokud neodpojim +nebo- na baterce na 2s neudelam stim nic!.v manualu jsem se docet ze to je chyba odectu pc pac vtu chvily zacne i pc ukazovat na dojezd --- a to same i na prumernou spotrebu...osobne si myslim ze na espasu III to funguje tak ze rj nedokaze pochopit proc se ujelo zhruba 300km a neubyl ani litrik v nadrzi...(me treba jizdou fiktivne benzin neubyva).kamaradovi to delalo presne to same kdyz mu odesla krabycka od palubniho pc a dokud ji nevymenil jen odhadoval kolik ma v nadrzi...ale zase mi prijde divny proc to neukazuje hodnoty od plovaku ale vam na espacu IV ubyva benzin i kdyz se hladina nehla.mozna kuli tomu ze espik je dlouhej a staci lehky naklon a stupnice by pak kecala.(priklad u merky oleje parkuju v mirnem kopci previseni cumak verzus zadek je cca 15cm a mam 6burtiku z 10 a na rovince v garazi jich mam 10 a i ryska je u horniho zarezu a v naklonu je zhruba pod polovinou...)mozna by stacilo udelat vypinac +polu do rj pc a vypnutim ji tak vyresetovat ded jde o to zda ma nakou pamet nebo to jde vse prez ecu a musi se proste odpojit baterka nebo aby se tim nenaplacaly chyby do BII jednotky ci aby se neodpalila...proto sem to vyresil na - kontaktu na baterce rychlo upinakem a tak jednou za 2mesice kdyz to hodi chybku odpojim a hned zapojim tim se mi nesmazou ani stanice na radiu ale hodnoty z pc jako km prumer atd ano ale podstatny je ze zavadu hladiny benzinu tim odstranim...nebo mate jinej napad jak na to?
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Re: Turbomotor a LPG
ahoj.někde je tu psáno,že počítač je zmatenej z toho,když auto pořád jede,a v nádrži by neměl být benzín.on nemůže vědět,že ty jedeš na plyn.proto on to vyhodnotí jako závadu na palivoměru a hodí chybu na palubku v podobě blikajícího posledního buřtíku s tou malou ikonou tankovacího stojanu.když budeš jezdit dál a necháš to blikat,tak to po čase naskočí samo. (nevím jak dlouho nebo je to závislé na najetých kilomtrech.potom jednotka to vyresetuje a naskočí realný stav v nádrži.)
je fakt,že v tu chvíli nevíš kolik je benzínu v nádrži.nemusíš se bát,když ti dojde benzín na hladinu rezervy,tak se ti normálně rozsvítí stojan na palubce.bude to hlásit to service a bude to pískat na tebe a tak jak to známe.
když dotankuješ,tak jak píšeš ty,tak to bliká dál.jezdi,a ono se to načte samo.
taky jsem to chtěl ošálit tim odporem.ale nikdo tu nenapsal jak velkej,a mezi kterej káblík (barvu)to naimplantovat....
a dělat hokus pokus,to ne e...ztoho jsem vyrostl.pak se ztoho zakouří a mam po espacu.a MHD nevím ani kde to zastavuje a kudy se do toho leze.
je fakt,že v tu chvíli nevíš kolik je benzínu v nádrži.nemusíš se bát,když ti dojde benzín na hladinu rezervy,tak se ti normálně rozsvítí stojan na palubce.bude to hlásit to service a bude to pískat na tebe a tak jak to známe.
když dotankuješ,tak jak píšeš ty,tak to bliká dál.jezdi,a ono se to načte samo.
taky jsem to chtěl ošálit tim odporem.ale nikdo tu nenapsal jak velkej,a mezi kterej káblík (barvu)to naimplantovat....
a dělat hokus pokus,to ne e...ztoho jsem vyrostl.pak se ztoho zakouří a mam po espacu.a MHD nevím ani kde to zastavuje a kudy se do toho leze.
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: Turbomotor a LPG
longr ja to vlakno cet uz kdysi.takze mame stejnou myslenku jen sem nevedel ze i prez ten blikajici dilek ti to ukaze rezervu a ze se to za cas vyresetuje samo.ja sem tenkrat ujel stim blikacem asi tyden a 200km a zadny reset se nekonal...neresil sem to ze stejnych duvodu jako ty.nerad bych kuli tomu schanel bii nebo jinou rj ci cidlo.ten rychloupinak na baterku mi vysel na 60kacek a 5minut montaz a neni to zas takova traga jednou za cas to odpojit me spis pak stve ze se nedovim kolik sem ujel na lpg km pac se mi vyresetuje pc ktere resetuju pri kazdem tankovani lpg a vim ze 350km je strop(55l nadrz)...a kdyz se mi to stane pri ujeti par kilaku za jizdy coz se stalo nedavno pekne mi to zvedlo ze zidle jinak mi to zas moc nekaka a ten klamak co mi nabydli plynari za 2500kc fakt kuli tomu nepotrebuju...ale mam poznatek kdyz mi ho namontovali tak mi to delalo kazdou chvily a cim vic mam nalitano na lpg tim min se to stava.reba nedavno se mi to stalo zhruba po 3mesicich a to nalitam kazdy mesic stejne zhruba 2,5az3tis km....
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů