Turbomotor a LPG

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
milanPf
Advanced member
Příspěvky: 335
Registrován: úte pro 20, 2005 10:10
Bydliště: Plzen - Sever

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od milanPf » stř črc 23, 2014 23:34

Wiki_88 píše:No do někam vás poslat nemůže..
Dnes bych řekl buď to bude fungovat nebo si to vymontujte a chci peníze zpět..
To člověk ví až teď..
Já mám trubky 8 redaktor na 200 kw a stejně to škube pri seslapnuti plynu až na podlahu okolo těch 3000 otáček..

souhlasim, at vrati prachy :)

me to prepina na plyn, kdyz se motor vytaci do desnej tocek, ja bych rekl, ze nekde pres 5 tisic...ale tezko rici, otackomer nemam :))))
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba :)
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Kuno » ned črc 27, 2014 10:10

Cukání a propady ve výkonu v různém režimu práce motoru při provozu na LPG způsobuje téměř vždy nesprávné nastavení spalovacích map LPG- samozřejmě za předpokladu správné funkce benzinového řízení spalování.

Wiki_88
Experienced member
Příspěvky: 744
Registrován: úte kvě 18, 2010 21:02
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Wiki_88 » ned črc 27, 2014 10:29

Pokud vím tak mapy se nastavují samy, jen se provádí jejich korekce..
Na prodej-Renault Laguna II 2.0T 120kw, LPG
xenony, polokožená vyhřivaná sedadla, kola ANZIO RACER BFP 18" zapsaná v TP,
sportovní podvozek WEITEC ultra gt snížený o 30mm a dalši drobnosti..

Renault Espace IV 3,5 V6 LPG Initiale Paris
krom panorama okna a zatmavovacích vnějších zpětných zrcátek vše..
..pořádnej rodinnej kočár..

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Kuno » ned črc 27, 2014 11:44

Wiki_88 píše:Pokud vím tak mapy se nastavují samy, jen se provádí jejich korekce..
No to "samy" to je tzv.autokalibrace a pro bezvadný a dlouhodobý provoz na LPG je naprosto nedostatečná a proces navíc vyžaduje naprosto bezvadný stav řízení motoru na benzin-což bse o mnohých přestavovaných autech říct nedá. :D

Proto je třeba korigovat spalovací mapy LPG podle krátkodobých-dlouhodobých korekcí přípravy směsi.

Ale nechci se o tom nějak dohadovat přestože přestavby na LPG dělám. :D

Wiki_88
Experienced member
Příspěvky: 744
Registrován: úte kvě 18, 2010 21:02
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Wiki_88 » ned črc 27, 2014 12:12

Já se nedohaduji..
Akorát tvé info nepovede k odstranění problému..
Proste kolem 3000 otáček je tlak nulový jak se roztočí turbo..myslím si že je to proste nevhodným "plynovým hardwarem" a nastavení korekcí map stim nic neudělá..
Na prodej-Renault Laguna II 2.0T 120kw, LPG
xenony, polokožená vyhřivaná sedadla, kola ANZIO RACER BFP 18" zapsaná v TP,
sportovní podvozek WEITEC ultra gt snížený o 30mm a dalši drobnosti..

Renault Espace IV 3,5 V6 LPG Initiale Paris
krom panorama okna a zatmavovacích vnějších zpětných zrcátek vše..
..pořádnej rodinnej kočár..

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Kuno » ned črc 27, 2014 12:21

nevím,zda povede nebo ne,když nic tak alespon víte,že zákl.autokalibrace nestačí :) a dobré nalazení map stojí celkem dost času pokud není k dispozici brzda nebo alespon telemetrie. Každopádně bez připojení na LPG jednotku těžko závadu odstraníte.

Wiki_88
Experienced member
Příspěvky: 744
Registrován: úte kvě 18, 2010 21:02
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Wiki_88 » ned črc 27, 2014 20:57

Jak sem psal výš,
Má stejný problém jako já a to ten že při sepnutí turba tlak v lpg systému klesne, proto to nejede..
Tam korekce vstřikovací mapy nepomůže..
Jinak jak jsem psal mapa se tam žádná nenahrává ale řídící jednotka lpg si ji vytvoří podle benzínové..
Po napojení na lpg jednotku se dělají jen korekce
Na prodej-Renault Laguna II 2.0T 120kw, LPG
xenony, polokožená vyhřivaná sedadla, kola ANZIO RACER BFP 18" zapsaná v TP,
sportovní podvozek WEITEC ultra gt snížený o 30mm a dalši drobnosti..

Renault Espace IV 3,5 V6 LPG Initiale Paris
krom panorama okna a zatmavovacích vnějších zpětných zrcátek vše..
..pořádnej rodinnej kočár..

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Kuno » pon črc 28, 2014 01:02

nechápu co znamená "sepnutí"turba,když nijak "nespíná" :) a ani jak může po tom "sepnutí" klesnout tlak LPG. To jedině že by reduktor neodpovídal výkonu vozu-ale to je chyba toho kdo auto přestavoval.
M8š možnost číst data z té LPG jednotky,nebo si jen myslíš,že jeho problem je totožný s Tvým?

Tady se píší a vydávají za fakt takové nesmysly až to jednoho bolí a když chce pomoci ještě mu pomalu vynadají. Holt ego...

Ende.

Wiki_88
Experienced member
Příspěvky: 744
Registrován: úte kvě 18, 2010 21:02
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Wiki_88 » pon črc 28, 2014 06:21

Sepnutí turba znamená to že turbo začne tlačit až od nějakých otáček, do té doby turbo vpodstate nepracuje..
Samozřejmě že pokles tlaku v systému lpg vím z řídící jednotky lpg..
Redaktor který v autě mám je deklarován na výkon 200kw..
Na prodej-Renault Laguna II 2.0T 120kw, LPG
xenony, polokožená vyhřivaná sedadla, kola ANZIO RACER BFP 18" zapsaná v TP,
sportovní podvozek WEITEC ultra gt snížený o 30mm a dalši drobnosti..

Renault Espace IV 3,5 V6 LPG Initiale Paris
krom panorama okna a zatmavovacích vnějších zpětných zrcátek vše..
..pořádnej rodinnej kočár..

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od wilczek » pon črc 28, 2014 07:09

Pro bezproblémový provoz je nejprve nutné, aby tlak za reduktorem byl vyšší než tlak, vytvořený turbem v sacím potrubí. To dá rozum. Za tímto účelem musí být dostatečně dimenzované přívodní potrubí od nádrže. Min. 8x1. Pak nesmí být v nádrži sajrajt namísto LPG, poněvadž je nutné, aby tlak nasycených par, který tlačí LPG do redukotru byl vyšší, než potřebujeme za ním. Toto je ošemetné hlavně v zimě. Pokud nestíhá samotný reduktor, dá se mu pomoci tzv. předehřevem LPG v kapalné fázi ještě před vstupem do reduktoru. Takto to řešili u HL Propan dříve. Mám to na svém autě a funguje v poho. Až následně má smysl si hrát s mapama.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

Wiki_88
Experienced member
Příspěvky: 744
Registrován: úte kvě 18, 2010 21:02
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Wiki_88 » pon črc 28, 2014 07:18

Přesně,
Já mám trubky 8 a stejně je někde problém..každopádně jsem s tím ujel víc jak 60 tisíc km tak teď to už řešit nebudu..
Respektive kdyby to někdo vyřešil zajel bych tam ale nemohu si dovolit být delší čas bez auta
Na prodej-Renault Laguna II 2.0T 120kw, LPG
xenony, polokožená vyhřivaná sedadla, kola ANZIO RACER BFP 18" zapsaná v TP,
sportovní podvozek WEITEC ultra gt snížený o 30mm a dalši drobnosti..

Renault Espace IV 3,5 V6 LPG Initiale Paris
krom panorama okna a zatmavovacích vnějších zpětných zrcátek vše..
..pořádnej rodinnej kočár..

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od wilczek » pon črc 28, 2014 07:41

Tady je ještě třeba zvážit, jaký tlak dokáže vyvinout turbo. U mého motoru z r. 2002 je ten tlak nižší, než u motoru novějších, které mají ve středních otáčkách okolo 3 000 vyšší plnící tlak. Určitě by pomohlo vsadit do přívodu kapalné fáze čerpadlo na LPG, nejlépe v nádrži. Nebo celou nádrž ohřívat. To už se ale pohybujeme v kategorii "bastlení". Optimální je použití systému VIALE, který vstřikuje přímo kaplné LPG do sacího potrubí. Zde se pak na tlak turba moc nehreje.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

Wiki_88
Experienced member
Příspěvky: 744
Registrován: úte kvě 18, 2010 21:02
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Wiki_88 » pon črc 28, 2014 07:57

Já mám 120kw stejně jako ty..
Ji ale systém vialle je sakra dražší a o dost náchylnější na kvalitu lpg..
Na prodej-Renault Laguna II 2.0T 120kw, LPG
xenony, polokožená vyhřivaná sedadla, kola ANZIO RACER BFP 18" zapsaná v TP,
sportovní podvozek WEITEC ultra gt snížený o 30mm a dalši drobnosti..

Renault Espace IV 3,5 V6 LPG Initiale Paris
krom panorama okna a zatmavovacích vnějších zpětných zrcátek vše..
..pořádnej rodinnej kočár..

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Kuno » pon črc 28, 2014 18:24

Tlak plynu za reduktorem může klesnout když řj po dosažení plnicího tlaku turba skokově obohacuje směs. Tlak plynu je v tom případě nastaven na příliš nízkou hodnotu.
Ale kdoví,jestli tomu vůbec aspon trochu rozumím,přestavil jsem zatím "pouze pár" turbomotorů. Některé z nich měly i dvě turba. :D

Ondrapopela
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pát črc 24, 2009 02:21

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Ondrapopela » sob srp 22, 2015 14:50

Díky za čas který si věnoval popisu přestavby těšímse na mou předělávku--.

Wiki_88
Experienced member
Příspěvky: 744
Registrován: úte kvě 18, 2010 21:02
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Wiki_88 » pon srp 24, 2015 07:28

Tak mi to nedalo a zajel jsem do autogas coubal v Praze. Zkalibrovali vstrikovace, nastavili mapu a auto jezdi bez jedineho problému i na LPG. Mohu jen doporučit..
Teď se tam musim objednat, daval jsem jinou baterku tak mi dobré nastaveni mapy zmizlo a zase to skube..
Teď si nadavam proč jsem tam nezajel dříve
Na prodej-Renault Laguna II 2.0T 120kw, LPG
xenony, polokožená vyhřivaná sedadla, kola ANZIO RACER BFP 18" zapsaná v TP,
sportovní podvozek WEITEC ultra gt snížený o 30mm a dalši drobnosti..

Renault Espace IV 3,5 V6 LPG Initiale Paris
krom panorama okna a zatmavovacích vnějších zpětných zrcátek vše..
..pořádnej rodinnej kočár..

zub10
Starting member
Příspěvky: 89
Registrován: úte črc 05, 2011 21:07

Moje zkušenost

Příspěvek od zub10 » ned pro 13, 2015 17:30

U espace IV 2.0T mám vylepšené mazání,protože tam mam instalovaný podtlakové mazání,což je k ničemu(poplivaný kolem nádobky,alternátor je pod ní,ten mastnotu vyloženě zbožňuje,mám tam stříšku)
,když je to turbo,vylepšil jsem bastlem s nucenou pumpou,takže kapka po 10s vždy,už se mi nechtělo tahat signál ze vstřiku a řešit jak se má měnit dávkování podle otáček.
najeto 280 000 podle mě poctivých na LPG 45 000 a nevím o něm(kromě estrády s vodním altem,vzducháč je ok)

Lepší bude tlakové mazání,už je celkem za rozumnou cenu kolem 5000,to se VYPLATÍ a mělo by chránit i vstřikovače,protože to dávkuje před ně.trochu mi nejde do hlavy dělení,podle mě u mý konstrukce většina steče do prvního vstřikovače,možná tam je ejektor a dělá mlhu.
http://www.lpgprofi.cz/elektronic-valve-protector
tady je měřený graf zatloukání do válců bez a s:
http://www.ochranamotoru.cz/flashlube-o ... -fluid.php

Máme ještě Espace III 2.0 8v lpg ejektor,ten je na nic,první zkušenost s LPG, odešel katalyzátor,tenhle systém má horší regulaci plynu než vstřiky,takže to ventily určitě taky neocení.
Najeto 240 000,ale určitě ne poprvé.Mažu podtlakově.
má 25 000km na LPG, tlaky ve válcíh 11 bar +-0.5 bar,a to ještě předtím chudák dostal zabrat na čistý ethanol.


takže mazat,projel jsem fora o škodě,fordu a italech na lpg a tam mají problémy na poloviční kilometráži.
Podlě mě cokoliv bude lepší,než nic,díky grafu v odkazu věřím i tomu,že se chrání i výfukové ventily ,jen nevím jak :)
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.

Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od Petr Novotný » čtv kvě 26, 2016 13:44

Tak asi dojde i na mě - jelikož cena benzínu opět leze nahoru a já budu od července jezdit více než doteď, pořád častěji koketuju s myšlenkou na přestavbu... Mám 2.0GT 150kW, najeto 180tkm, koukám po výrobci BRC a montáži u http://www.neptun-harfa.cz/ . Co na to znalci z oboru? Vyvracejte, argumentujte, doporučte jiného výrobce/montéra... :)
Díky
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od kotasekh » čtv kvě 26, 2016 14:26

Zkusenosti s brc na fabii 1.2 - motor drzi uz 410k km, provoz bezproblemovy, ma to ale jedno velke ALE. Cena servisu a nahradnich dilu. Jinak ale spokojenost. Druha zkusenost s HL Propan - moje 1.2 - provoz vice mene bezproblemovy, je treba casteji menit spotrebni dily, ale ceny smesne (vstrikovac do stovky, reduktor 500 a podobne), vymena vseho krome ridici jednotky, nadrze a hadic kapalne faze me i s praci stala 4k kc, takze uplne nic. A ted si vyber, co je lepsi ze, kazdemu vyhovuje neco jineho.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1140
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od zdeno255 » čtv kvě 26, 2016 19:39

Kuno píše:Tlak plynu za reduktorem může klesnout když řj po dosažení plnicího tlaku turba skokově obohacuje směs. Tlak plynu je v tom případě nastaven na příliš nízkou hodnotu.
Ale kdoví,jestli tomu vůbec aspon trochu rozumím,přestavil jsem zatím "pouze pár" turbomotorů. Některé z nich měly i dvě turba. :D
Tlak plynu je vzdy o 1 bar viac ako je momentálne tlak v saní. Ak turbo tlačí 1,2 + 1 atmosferický tlak, takže tlak plynu bude 3,2 (aspoň euro na 5-6 s turbom to tak je)

zub10
Starting member
Příspěvky: 89
Registrován: úte črc 05, 2011 21:07

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od zub10 » ned čer 05, 2016 13:54

Pozor na podtlakové mazání LPG, maže jen při volnoběhu, při natlakování probublává nádržku a pokud je nad alternátorem, zlikviduje ho - kaše z uhlíků a oleje zkratuje.
Pomolo dát zpětný ventil na hadičku, aspoň nemám poplivaný olej kolem nádobky a taky by to mělo dřív mazat - v hadičce není vzduch.
Protože jsem konečně dodělal 3D tiskárnu, vytisk jsem si vlastní nucené mazání nakupované díly byl cyklovač, motorek s převodovkou a pumpičkou z motorový pily z dx.com.
Je to docela oříšek dávkovat mililitry za hodinu a ještě počítat s protitlakem 1bar.
Uvažoval jsem o elektronickém mazání asi za 5000,ale v servise LPG mi řekli, že ho dávali asi 4x a vyhodili ho,protože se rozbilo a reklamace nechtěl výrobce uznat.
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od wilczek » pon čer 06, 2016 13:58

zub10 píše:....
Pomolo dát zpětný ventil na hadičku, aspoň nemám poplivaný olej kolem nádobky a taky by to mělo dřív mazat - v hadičce není vzduch.....
Prosím, od kud jsi vzal zpětný ventil ve vhodné dimenzi?
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

zub10
Starting member
Příspěvky: 89
Registrován: úte črc 05, 2011 21:07

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od zub10 » úte říj 18, 2016 20:50

Ventilky jsem koupil z DX.com, asi do akvárka.zpětná klapka bude asi silikon,už půl roku drží.
Něco jako tohle http://www.dx.com/p/check-valve-for-air ... ack-222183

Taky jsem zjistil, že mi nemaže LPG 2 válce, protože se přicpaly pidi dirky v sání.
Musel jsem je vyndat a protáhnout vrtáčkem 0.3mm.
Může to být tím, že tlak jde oběma směry a ze sání tam turbo něco natlačilo.
Zpětný ventilek by to měl omezit.

Při rozebrání se mi rozpletly lanka v hadičkách a nešly zasunout, vyměnil jsem je za normální izolovaný eletrikářský kabliky.

LPG má aktuálně najeto 50 000km a nevím o něm, celkově má auto 292 000km.
Po výměně silentbloků motoru je krásně tichý.
Preventivně jsem vyměnil lambdu(neznal jsem stáří), ale podle osciloskopu stará byla jen trochu pomalejší.

ohledně tlaku turba výše, podle dokumentace má max 1.8bar Absolutní(0.8 rel) .Mě nešlo přes 1.65.S vadným ventilkem regulace dává 1.3(od půl plynu nejede).
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.

milous11
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: sob lis 04, 2017 15:51

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od milous11 » sob lis 04, 2017 15:59

Ahoj,prosím o radu.Mám Espace 2.0T 125kw předělaný od července na plyn. V té době jsem dal nové svíčky po nějaké době auto začalo za studena na benzín cukat.Vyměnil jsem 1 svíčku byla prý špatná a od té doby vše v pořádku a teď mi to začalo dělat zase. Pouze za studena na benzín na plyn je to v pořádku.Prosím o radu čím by to mohlo být?Mám podezření na zapalovací cívku a nebo škrtící klapku.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Turbomotor a LPG

Příspěvek od kotasekh » sob lis 04, 2017 18:34

Co benzin v nadrzi, neni stary? Muze delat problemy uz po mesici, hlavne se studenymi starty. Je dobre tankovat treba OMV MaxxMotion 100 a aditivovat VIFem, vydrzi pak i try mesice. A hlavne tankovat mene a casteji.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti