Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/55kW
Moderátor: Moderators General
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Hlava je dole.
Příčina odhalena.
Syndrom „padlých hlav“ válců – Valve Seat Recession
Urychleno častýmí jízdami po dálnicích v německu. (Jen syn ví jak je kango rychlé, já tento náklaďák šetřím - trvale max. 120 km/hod)
Potřetí měřena komprese. Na grafickém záznamu najednou velké nepřehlednutelné rozdíly, předtím ve stejném servisu OK - nevysvětlitelné - důvod zdlouhavého tápání. V mém případě se osvědčila "Svahová diagnostika" viz výše.
Nafoceno.
Je u specialistů na renovací hlav,
zjistili netěsné sací ventily 4. válce (to jsem odhadl přesně).
Výfukové ventily ne 4. (jak jsem typoval), ale výfukové ventily2. válce trochu netěsní!
Základní cena strojní dílny 2 500.- (přebroušení plochy, obroušení ventilů a sedel, výměna guferek)
A pak dle poškození: výměna 1ks sedla 300.-, výměna ventilu 1ks 200 Kč.
Sedla mají údajně o něco lepší, než zabudována, ale opatrnosti není nikdy nazbyt.
Náklaďáčkem 1,2 s velkou čelní plochou a kdoví jakým součinitelem čelního odporu se zkrátka 160 nejezdí.
Příčina odhalena.
Syndrom „padlých hlav“ válců – Valve Seat Recession
Urychleno častýmí jízdami po dálnicích v německu. (Jen syn ví jak je kango rychlé, já tento náklaďák šetřím - trvale max. 120 km/hod)
Potřetí měřena komprese. Na grafickém záznamu najednou velké nepřehlednutelné rozdíly, předtím ve stejném servisu OK - nevysvětlitelné - důvod zdlouhavého tápání. V mém případě se osvědčila "Svahová diagnostika" viz výše.
Nafoceno.
Je u specialistů na renovací hlav,
zjistili netěsné sací ventily 4. válce (to jsem odhadl přesně).
Výfukové ventily ne 4. (jak jsem typoval), ale výfukové ventily2. válce trochu netěsní!
Základní cena strojní dílny 2 500.- (přebroušení plochy, obroušení ventilů a sedel, výměna guferek)
A pak dle poškození: výměna 1ks sedla 300.-, výměna ventilu 1ks 200 Kč.
Sedla mají údajně o něco lepší, než zabudována, ale opatrnosti není nikdy nazbyt.
Náklaďáčkem 1,2 s velkou čelní plochou a kdoví jakým součinitelem čelního odporu se zkrátka 160 nejezdí.
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Zajímavý odkaz, kde mluví o nekvalitních sedlech a ventilech v motorech po roce 2006.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Tady máš vyčerpávající informace o ventilech motoru, jednoduše vysvětleno.
http://www.ddauto.sk/pdf/AE_vym_ven_vod_vlo.pdf
http://www.ddauto.sk/pdf/AE_vym_ven_vod_vlo.pdf
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
super, dík za info .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Fotky "padlé hlavy"
http://lancar.rajce.idnes.cz/Syndrom_padle_hlavy
Ventily se dají opravit
nutná výměna 8 ks výfukových vodítek po 100 Kč.
Sedla zatím nezjištěno.
http://lancar.rajce.idnes.cz/Syndrom_padle_hlavy
Ventily se dají opravit
nutná výměna 8 ks výfukových vodítek po 100 Kč.
Sedla zatím nezjištěno.
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Ptali jste se na cenu induktívních zapalovacích kabelů,
které mi vyrobili na mé Kangoo v TESLE.
Jsou schopni to udělat na na každý typ Renaulta.
Svými vlastnostmi jsou vhodné při alternativním pohonu na LPG a CNG,
je u nich menší riziko probíjení (to pak následně ohrožuje zapalovací cívky).
Fotky kabelů: http://lancar.rajce.idnes.cz/Zapalovaci_kabely
Cituji z odpovědi Tesla Blatná:
"Jsme rádi, že se nepotvrdila nefunkčnost našich kabelů. Co se týká naší nabídky, pro specifikaci Vašeho vozu standardně vyrábíme kabely pouze v provedení s odporovým jádrem (T495B). Zakázkově jsme však schopni vyrobit kabely s jádrem induktivním (T495M).
T495B ...... 334,00 Kč bez DPH / sada
T495M ...... 385,00 Kč bez DPH / sada"
Sami mi navrhli jejich zakázkovou výrobu - do týdne jsem je měl .
Je vhodné je preventivně měnit u LPG co tři roky.
které mi vyrobili na mé Kangoo v TESLE.
Jsou schopni to udělat na na každý typ Renaulta.
Svými vlastnostmi jsou vhodné při alternativním pohonu na LPG a CNG,
je u nich menší riziko probíjení (to pak následně ohrožuje zapalovací cívky).
Fotky kabelů: http://lancar.rajce.idnes.cz/Zapalovaci_kabely
Cituji z odpovědi Tesla Blatná:
"Jsme rádi, že se nepotvrdila nefunkčnost našich kabelů. Co se týká naší nabídky, pro specifikaci Vašeho vozu standardně vyrábíme kabely pouze v provedení s odporovým jádrem (T495B). Zakázkově jsme však schopni vyrobit kabely s jádrem induktivním (T495M).
T495B ...... 334,00 Kč bez DPH / sada
T495M ...... 385,00 Kč bez DPH / sada"
Sami mi navrhli jejich zakázkovou výrobu - do týdne jsem je měl .
Je vhodné je preventivně měnit u LPG co tři roky.
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
ty kabely od Tesly vřele doporučuji. Nechal jsem je vyrobit na Tatru Betu LPG (motor Accent) a pak již nebylo nutné kabely řešit nikdy..
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Dodatečně FOTO ze zkoušení mých benzínových vstřikovačů:
http://lancar.rajce.idnes.cz/Zkouseni_b ... strikovacu
http://lancar.rajce.idnes.cz/Zkouseni_b ... strikovacu
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
pozeram že fotiš všetko zaradom Pekne foto a poučne.
Ako je to s pracou? Kedy to budeš mať hotove?
Cena?
Ja som dnes namontoval primazavanie ventilov ale od JLM sa mi pačila nadržka viac
Ako je to s pracou? Kedy to budeš mať hotove?
Cena?
Ja som dnes namontoval primazavanie ventilov ale od JLM sa mi pačila nadržka viac
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Včera nebyl u nás pracovní den. Budou měnit jen vodítka výfukových ventilů, sedla a ventily jsou na hraně použitelnosti, zkusí je přebrousit ne vyměnit, pak se rozhodnou jak postupovat.
Přimazávání mne hodně zajímá, napiš prosím vše co máš o tom zjištěno a zajímavé odkazy. Za 14 dnů odjíždím do Francie, tak ať dojedu i zpět. Přebývat budeme takhle:
http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Přimazávání mne hodně zajímá, napiš prosím vše co máš o tom zjištěno a zajímavé odkazy. Za 14 dnů odjíždím do Francie, tak ať dojedu i zpět. Přebývat budeme takhle:
http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Naposledy upravil(a) Lancar dne pon kvě 12, 2014 21:16, celkem upraveno 1 x.
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
No musim sa priznať že s primazavanim nemam žiadne skusenosti. Nieje to až take drahe tak som to kupil ak to ma predisť problemom.
Ako som už vyšie napisal dal som tam system od JLM + 4itý distributor pre každý valec zvlášť. Je to aj s plavakom takže ak mi klesne aditivum na minimum rozsvieti sa kontrolka vo vnutri ktorú som umiestnil vedla prepinačiek na plyn. Inač či tam je primazavanie alebo nieje žiaden rozdiel nevidim.
Pozeral som tvoje fotky Kanga a musím povedať pekná robota.
Ako som už vyšie napisal dal som tam system od JLM + 4itý distributor pre každý valec zvlášť. Je to aj s plavakom takže ak mi klesne aditivum na minimum rozsvieti sa kontrolka vo vnutri ktorú som umiestnil vedla prepinačiek na plyn. Inač či tam je primazavanie alebo nieje žiaden rozdiel nevidim.
Pozeral som tvoje fotky Kanga a musím povedať pekná robota.
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Děkuji.
Včera měla být hlava hotová.
Ve strojní dílně jsem ji nafotil pro všechny.
Komentáře jsou u jednotlivých fotek:
http://lancar.rajce.idnes.cz/Demontovane_ventily/
Včera měla být hlava hotová.
Ve strojní dílně jsem ji nafotil pro všechny.
Komentáře jsou u jednotlivých fotek:
http://lancar.rajce.idnes.cz/Demontovane_ventily/
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Dnes som bol v servise pre auto. Robili mi rozvody kedže som ani netušil kedy pred tým boli menene. Mal som čas a aj mechanik tak sme kecali o tých ventiloch. Vravel ked su voditka vybehane musi motor žrať olej. Ako to bolo u teba? dolieval si? Ja som tak 1l na 15tisic km
-
- Starting member
- Příspěvky: 61
- Registrován: stř říj 21, 2009 01:41
- Bydliště: Klimkovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Vůbec ne, byla to vodítka výfukových ventilu, tam je přetlak. Na sacích jsou guferka, pokud ta těsní, tak odtud motor olej nežere. Olej musí být kde přisávát. Netěsná sací vodítka Jsou jedna z možnosti, pak ještě stírací pístní kroužky.
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Hlava je opravena, chybí ji nasadit.
Kolik mne stála je v komentářích fotek:
http://lancar.rajce.idnes.cz/Opravena_h ... oo_1,2_16V
Po opravě mám domluvenou montáž "domazávatka" ventilů za 2 200 Kč, je to dobrá cena?
Bude to JLM + rozvod k jednotlivým válcům + 0,5 l přípravku + montáž.
Kolik mne stála je v komentářích fotek:
http://lancar.rajce.idnes.cz/Opravena_h ... oo_1,2_16V
Po opravě mám domluvenou montáž "domazávatka" ventilů za 2 200 Kč, je to dobrá cena?
Bude to JLM + rozvod k jednotlivým válcům + 0,5 l přípravku + montáž.
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Ja som dal za tu sadu od JLM 57eur + distributor pre 4 valce 12eur + hadička 1,5m 1,20eur + poštovne 2,80eur T.j. 73eur dokopy. Montoval som si to sam.
Ta hlava dosť hruba robota či?
Ta hlava dosť hruba robota či?
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Budu to mít o 5 eur dražší, ale i s montáži.
Chtěl jsem se zeptát, zaústění do sacího potrubí jsi určil kde a závit trysek do plastového sacího potrubí jsi zajistil lepidlém (jakým?), nebo nějak utěsnil? Špony nespadly dovnitř? Máš foto?
Na můj vkus je robota hrubá. Problémy však z toho nevznikají. Okolní servisy si hlavy nechávají dělat právě tady.
I takto hrubě udělané ventily dobře fungují, kdo by to řešil. Hlava se nasadí, nikdo to nevidí a je klid. Já jsem to vyjímečně nafotil podrobně - nesmíme to tak zkoumat. Na druhé straně bychom se nedoplatili. Ventily se dají udělat i tak, že od nich neodtrhneš pohled, to komerční renovace neumí - sám už ventily dělat nemohu - mrzí mne, že nemám přístup k speciálním strojům a nástrojům.
Co bych chtěl za tu cenu? (110 eur).
Chtěl jsem se zeptát, zaústění do sacího potrubí jsi určil kde a závit trysek do plastového sacího potrubí jsi zajistil lepidlém (jakým?), nebo nějak utěsnil? Špony nespadly dovnitř? Máš foto?
Na můj vkus je robota hrubá. Problémy však z toho nevznikají. Okolní servisy si hlavy nechávají dělat právě tady.
I takto hrubě udělané ventily dobře fungují, kdo by to řešil. Hlava se nasadí, nikdo to nevidí a je klid. Já jsem to vyjímečně nafotil podrobně - nesmíme to tak zkoumat. Na druhé straně bychom se nedoplatili. Ventily se dají udělat i tak, že od nich neodtrhneš pohled, to komerční renovace neumí - sám už ventily dělat nemohu - mrzí mne, že nemám přístup k speciálním strojům a nástrojům.
Co bych chtěl za tu cenu? (110 eur).
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
NA tom válci č 1 http://lancar.rajce.idnes.cz/Opravena_h ... CN1465.jpg na sacích ventilech je vidět na hraně nějaká spára, nebo to je jen nečistota? Vypadá to, jako by to tam bylo prasklé
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Pohledem všechno vypadalo OK, je tam hodně vláken z čistící hadry a kapičky vody, či čeho.
Makrofoto vše hrozně zveličilo. Samozřejmě, že to v servisu namontují tak jak to je a abych jim nestal za zády, tak mi vnutili náhradní auto zdarma. Jsou to ti, kteří malou kompresí válců poprve nezjistili. Nezbývá mi, než dát do kasičky v kostele 10 Kč
Makrofoto vše hrozně zveličilo. Samozřejmě, že to v servisu namontují tak jak to je a abych jim nestal za zády, tak mi vnutili náhradní auto zdarma. Jsou to ti, kteří malou kompresí válců poprve nezjistili. Nezbývá mi, než dát do kasičky v kostele 10 Kč
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Foto bohužial nemam.
Tvoja cena je fajn. To by som si aj ja dal namontovať a nemusel pri tom straviť 2 hodiny.
Tak v sacom potrubi som to dal tesne pod držiak mierky. Dobre sa mi tam vrtalo a nechcel som to mocdole dať aby sa to aj rozprašilo v tom prisavanom vzduchu. Neviem či niečo napadalo do sania ale zrejme nie ved ked vrtaš špony idu smerom von a je to plast takže ho vyfuklo hned pri naštartovani. Spoje som zaistil novodurovým lepidlom. Myslim že by to malo stačiť. Ked som rezal zavity použil som len 1ku a 2ku zavitnik aby bol ten zavit tesnejši.
Tvoja cena je fajn. To by som si aj ja dal namontovať a nemusel pri tom straviť 2 hodiny.
Tak v sacom potrubi som to dal tesne pod držiak mierky. Dobre sa mi tam vrtalo a nechcel som to mocdole dať aby sa to aj rozprašilo v tom prisavanom vzduchu. Neviem či niečo napadalo do sania ale zrejme nie ved ked vrtaš špony idu smerom von a je to plast takže ho vyfuklo hned pri naštartovani. Spoje som zaistil novodurovým lepidlom. Myslim že by to malo stačiť. Ked som rezal zavity použil som len 1ku a 2ku zavitnik aby bol ten zavit tesnejši.
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Kango už jezdí bez vibrací motoru!
Zítra jedu nově nastavit dávku přivstřiku benzínu k LPG.
V neděli si hodlám sám namontovat ochranu ventilů JLM s rozvodem do jednotlivých válců.
Dalším krokem bude měření spotřeby - tím se nejlíp ověří skutečná kvalita.
(o kvalitě některých operací opravy pochybuji, ještě vše prověřím).
Zítra jedu nově nastavit dávku přivstřiku benzínu k LPG.
V neděli si hodlám sám namontovat ochranu ventilů JLM s rozvodem do jednotlivých válců.
Dalším krokem bude měření spotřeby - tím se nejlíp ověří skutečná kvalita.
(o kvalitě některých operací opravy pochybuji, ještě vše prověřím).
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Naměřené spotřeby:
Nakonec jsem nechal nastavit přívstřík benzínu 20% od 4 000 do 6 000ot a 150 mb.
Jízda na benzín 5,6 l/100 km
Jízda na LPG 6,5 l/100km + 0,807 l benzínu /100 km (starty, přívstřík a zkoušení přepínání paliv a přívstřiku)
Seřízuji ochranu ventilů JLM.
Dle spotřeby je motor v naprostém pořádku - za jízdy.
Volnoběh ještě není kultivovaný jak bych si představoval. Že by chudá směs při volnoběhu?
Dle měření emisí je opravdu přebytek kyslíku jen na volnoběh a nejvícvíce na benzín - co s tím?
Emise:
http://lancar.rajce.idnes.cz/Emise_Kang ... #EMISE.jpg
Nakonec jsem nechal nastavit přívstřík benzínu 20% od 4 000 do 6 000ot a 150 mb.
Jízda na benzín 5,6 l/100 km
Jízda na LPG 6,5 l/100km + 0,807 l benzínu /100 km (starty, přívstřík a zkoušení přepínání paliv a přívstřiku)
Seřízuji ochranu ventilů JLM.
Dle spotřeby je motor v naprostém pořádku - za jízdy.
Volnoběh ještě není kultivovaný jak bych si představoval. Že by chudá směs při volnoběhu?
Dle měření emisí je opravdu přebytek kyslíku jen na volnoběh a nejvícvíce na benzín - co s tím?
Emise:
http://lancar.rajce.idnes.cz/Emise_Kang ... #EMISE.jpg
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Pane Kavík,
máte již nějak vyřešenou cívku a svíčky pro Kangoo 1,2/16V/ 55kW D4F 730? Zajímalo by mne to. Mám najeto 100 tis z toho 75 tis na LPG. Už jsem 2x měnil zapalovací cívku a svíčky. Používám svíčky Brisk P8. originály champion vyfrželi tak 14 dní provozu. Závada se začne projevovat tak, že auto začne na volnoběh bežet nepravidelně. Během 14 dní začne auto cukat. Pak začne blikat kontrolka motoru -katalyzátoru a motor začne jet občas na 3 válce. Po výměně svíček stále na 3 válce. Po výměně zapalovací cívky zase vše O.K. Už se mi to stalo 2 x vždy stejný postup. Jaké používáte svíčky? dík za info
máte již nějak vyřešenou cívku a svíčky pro Kangoo 1,2/16V/ 55kW D4F 730? Zajímalo by mne to. Mám najeto 100 tis z toho 75 tis na LPG. Už jsem 2x měnil zapalovací cívku a svíčky. Používám svíčky Brisk P8. originály champion vyfrželi tak 14 dní provozu. Závada se začne projevovat tak, že auto začne na volnoběh bežet nepravidelně. Během 14 dní začne auto cukat. Pak začne blikat kontrolka motoru -katalyzátoru a motor začne jet občas na 3 válce. Po výměně svíček stále na 3 válce. Po výměně zapalovací cívky zase vše O.K. Už se mi to stalo 2 x vždy stejný postup. Jaké používáte svíčky? dík za info
Renault Kangoo
-
- Starting member
- Příspěvky: 61
- Registrován: stř říj 21, 2009 01:41
- Bydliště: Klimkovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Vše se vyřešilo po opravě hlavy (zabroušení ventilů). Nepravidelný volnoběh přetrvává (nepravidelnost chodu je minimální a myslím si, že pod rozlišovací schopnost běžných řidičů). Zkoušel jsem platinum iridiově svíčky Bosch i obdobné Brisk P8 - ty mi připadaly o něco horší. Výrobce Brisk mi je doporučil jako náhradu za jejich plynové svíčky Silber, které právě nevyráběl.
Nyní zkouším nejobyčejnější Champion OE 130/T10 po 89 Kč, ujel jsem na ně 1 000 km a zatím jedou normálně.
V létě jsem tři týdny jezdil po Německu, Francií, Itálií, Slovinsku, Rakousku a najel jsem tam 4 200 km jen na LPG. Všude tam měli italské koncovky, to znamenalo tankování bez redukcí. Píšu o tom proto, že na tamní plyn se jede pohádkově, Auto jelo lehounce, potichu, s nízkou spotřebou. Po natankování u nás znovu začalo v 90 km/hod dunět, na plynový pedál musím více šlapat, přesto u nás dosahují spotřebu při jízdě dle pravidel kolem 7l LPG/100km. Podle této spotřeby je vše v naprostém pořádku.
Vibrující motor na volnoběh jsem vyřešil tak, že už to neřeším - je to vada systému Kangoo 16V od narození (Renaul u tohoto typu motoru nedoporučuje LPG). Pravdou zůstává, že po jízdě cca 400 km čistě na benzín, vibrace přestaly. Po přepnutí na plyn postupně začaly znovu. U nás má LPG jen 89 oktanů (navíc o tom pochybuji), v Německu 100 oktanů a BA 95 oktánů. Elektronicky řízené motory se snaží o co největší předstih zapalování pro dosažení co nejvyšší účinnosti. Čidlo klepání snižuje předstih. Korekce jsou bleskové, rychlé, dlouhodobé a ještě dlouhodobější, v závislosti na okolních vlivech. Oktanové číslo je jedním z nich. Možná, že 89 oktánů našich plynů je mimo předdefinované hodnoty řídicí jednotky BA nebo LPG. (možna start na 95 oktanů a pak jízda na 89 oktanů řídicí jednotky svými korekcemi nezvládají) Na LPG západně od česka jede Kangoo krásně.
Po zabroušení ventilů jsem ujel 15 000 km, starty jsou bleskové, kontrolka emisí mi ani neblikne. Namontoval jsem raději přimazávání ventilů a přivstřík benzínu nechal nastavit až do 4 000 ot. na nulu. Původně nastavený min. přivstřík BA byl nedostatečný - ventily se zaklepaly, čímž přestaly těsnit.
Závěr mého "výzkumu":
Kangoo má poměrně velkou čelní plochu a větší aerodynamický odpor, pokud má však spotřebu po finančním přepočtu LPG na benzin jen 3,5 l BA/100 km není co řešit. Možná budu muset dříve, než benziňáci, vyměnit silentbloky motoru.
Musím přiznat, že škaredý volnoběh na Kangu mne štve a nic s ním nejsem schopen udělat. Svázané ruce u Kangaa jsem si kompenzoval pořízením Kachny 2CV pro zábavu. Žádna elektronika, jaké trysky dám do karburátoru, tak bohatou směs dostanu. Konečně dýchám vzduch zdarma.
Nyní zkouším nejobyčejnější Champion OE 130/T10 po 89 Kč, ujel jsem na ně 1 000 km a zatím jedou normálně.
V létě jsem tři týdny jezdil po Německu, Francií, Itálií, Slovinsku, Rakousku a najel jsem tam 4 200 km jen na LPG. Všude tam měli italské koncovky, to znamenalo tankování bez redukcí. Píšu o tom proto, že na tamní plyn se jede pohádkově, Auto jelo lehounce, potichu, s nízkou spotřebou. Po natankování u nás znovu začalo v 90 km/hod dunět, na plynový pedál musím více šlapat, přesto u nás dosahují spotřebu při jízdě dle pravidel kolem 7l LPG/100km. Podle této spotřeby je vše v naprostém pořádku.
Vibrující motor na volnoběh jsem vyřešil tak, že už to neřeším - je to vada systému Kangoo 16V od narození (Renaul u tohoto typu motoru nedoporučuje LPG). Pravdou zůstává, že po jízdě cca 400 km čistě na benzín, vibrace přestaly. Po přepnutí na plyn postupně začaly znovu. U nás má LPG jen 89 oktanů (navíc o tom pochybuji), v Německu 100 oktanů a BA 95 oktánů. Elektronicky řízené motory se snaží o co největší předstih zapalování pro dosažení co nejvyšší účinnosti. Čidlo klepání snižuje předstih. Korekce jsou bleskové, rychlé, dlouhodobé a ještě dlouhodobější, v závislosti na okolních vlivech. Oktanové číslo je jedním z nich. Možná, že 89 oktánů našich plynů je mimo předdefinované hodnoty řídicí jednotky BA nebo LPG. (možna start na 95 oktanů a pak jízda na 89 oktanů řídicí jednotky svými korekcemi nezvládají) Na LPG západně od česka jede Kangoo krásně.
Po zabroušení ventilů jsem ujel 15 000 km, starty jsou bleskové, kontrolka emisí mi ani neblikne. Namontoval jsem raději přimazávání ventilů a přivstřík benzínu nechal nastavit až do 4 000 ot. na nulu. Původně nastavený min. přivstřík BA byl nedostatečný - ventily se zaklepaly, čímž přestaly těsnit.
Závěr mého "výzkumu":
Kangoo má poměrně velkou čelní plochu a větší aerodynamický odpor, pokud má však spotřebu po finančním přepočtu LPG na benzin jen 3,5 l BA/100 km není co řešit. Možná budu muset dříve, než benziňáci, vyměnit silentbloky motoru.
Musím přiznat, že škaredý volnoběh na Kangu mne štve a nic s ním nejsem schopen udělat. Svázané ruce u Kangaa jsem si kompenzoval pořízením Kachny 2CV pro zábavu. Žádna elektronika, jaké trysky dám do karburátoru, tak bohatou směs dostanu. Konečně dýchám vzduch zdarma.
-
- Starting member
- Příspěvky: 61
- Registrován: stř říj 21, 2009 01:41
- Bydliště: Klimkovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5
Nahoře popisuji v podstatě totéž. Vyměnil jsem postupně všechno v okruhu zapalování. Příčinou byly u mne jednoznačně netěsné ventily, Dokazuje to postupné zkoušení starých el. dílů po opravě ventilů, Motor jede na všechny "vadné" součastí zapalování bezvadně. V příručce je uvedeno při jízdě na LPG seřizování ventilů co 30 000 km (na benzín se neseřizují nikdy), všiml jsem si toho pozdě. Mimochodem snížení komprese bylo tak malé, že 2 x mi ji vyhodnotili jako dobrou, asi byly ventily bez vůle jen za studena.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti