Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/55kW

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od kotasekh » úte dub 29, 2014 17:05

Rozepis se prosim o te zkousce ventilu pres kvalt, chci si to taky zkusit, ale nevim, co teda mam presne delat a co na aute pozorovat ;-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

bagrik
Junior member
Příspěvky: 104
Registrován: sob pro 29, 2012 20:36

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od bagrik » úte dub 29, 2014 18:00

to vypadá na to, že to vzdalo sedlo ventilu. Nestálo by za to, tu hlavu nechat upravit a sedla osadit nové tvrzené? Pak bys měl navždy klid

bagrik
Junior member
Příspěvky: 104
Registrován: sob pro 29, 2012 20:36

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od bagrik » úte dub 29, 2014 18:21

jinak ta zkouška je jednoduchá, prostě pustíš auto z kopce zařadíš kvalt a pustíš spojku jako bys chtěl startovat bez baterky a sleduješ jak se to chová. když to je rovnoměrné bez výkyvů a škube to. JE to ok, komprese je. Pokud to udělá třeba jen třikrát a jednou vůbec nebo výrazně méně, je jasné, že je komprese výrazně nižší a nějakém válci.. Ale tu zkoušku používat jen v krajní nouzi, není to pro motor, rozvody nic moc.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od kotasekh » stř dub 30, 2014 07:52

To musi byt asi prudky kopec... A co ta kontrola podtlaku?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Lancar
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 29, 2014 08:10

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od Lancar » stř dub 30, 2014 10:13

Diagnostika komprese na svahu.

Změřil jsem úhel sklonu svahu, má 8 a půl stupně. (je to u mne, jak jsi parkoval, když jsi mi dovezl benzínové vstřiky).

Hlavně to nepovažujte za žádnou vědu - je to jen orientační, pár vteřin trvající NEŠKODNÁ zkouška. Jen název jsem vymyslel honosný.

- Měřit po jízdě, aby měl motor v provozní teplotu. (auto postavit čumákem dolů)
- Na svahu zařadit první rychlostní stupeň. Zapalování je samozřejmě vypnuto.
- Odbrzdit. Auto chce jet dolů, Píst stlačuje vzduch ve válci a ten klade pístu odpor.
Pokud by byl spalovací prostor absolutně těsný, síly by se vyrovnaly a auto se navždy zastaví.( POZOR, pokud se na chvilku motor zastaví, vytlačí se mazací film, kluzné plochy dosednou přímo na sebe a síly se také vyrovnají a auto dál nepojede. Proto musí být svah přiměřený. Na prudším svahu se zase motor roztočí dokola a nepoznáš nic)
- Podle velikosti netěsnosti však auto pomalinku popojíždí, tlak stlačeného vzduchu ve válci ho zastaví (ale pružně, plynule, žádné rázy v motoru nevznikají a protidetonace jako u roztahování už vůbec ne - vždyť zapalování je vypnuté a také nepouštíš spojku, ta je trvale sepnuta).
- Tak se mi auto chovalo u tří válců - vždy se úplně zastavilo a pomalinku překonalo kompresi (není tam nikdy absolutní těsnost). Jeden píst však auto nezastavil, přetočil se bez odporu (znovu nechápu, proč to neukázalo měření komprese. Že by 2 krát došlo k metodické chybě?)
-Z toho jednoznačně vyvozují, že jeden válec má menší kompresi, což logicky svědčí o nějaké netěsností.

ALE KTERÝ?

Neměl bych dělat předčasné závěry, dokud se tato skutečnost dále neprověří.

Na chybu zapalování 4. válce poukazovala diagnostika, takže je to z 75% on.
Diagnostika také ukazovala mírně snížený podtlak v sání, zdálo se to nepodstatné. Snímá hodnoty čidla podtlaku ze sacího potrubí motoru. To ukazuje přinejmenším na sací ventil 4. válce, z 90%.

Typnu si:

2% Může to být špatně nastavena vůle ventilů při seřizování před 500 km a zároveň by ventily musely být bez vůle už před seřizováním- chod motoru se nezměnil.
40% Přidírání ventilů ve vodítku. Šlo zjistit po sundání ventilového víka - při seřizování.
90% Netěsný sací, ale více netěsný výfukový ventil. Podpálený.(naměřený pokles podtlaku malý, ale "svahová zkouška" výrazná - to ukazuje klapan vypusku )
5% Poškozené sedlo.
0,5% Netěsní píst s kroužky.

Celé to moc vážně nemusíte brát - jsem zedník.

Už se nemůžu dočkat na pondělí, kdy se s největší pravděpodoností (98%) sundá hlava v mém servisu a mé spekulace se potvrdí, nebo vyvrátí.

-
Naposledy upravil(a) Lancar dne stř dub 30, 2014 12:04, celkem upraveno 3 x.
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.

Lancar
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 29, 2014 08:10

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od Lancar » stř dub 30, 2014 10:43

Bagriku co udělá ventilové sedlo, pokud to vzdá?
Dá ruce vzhůru?
Ono to nemůže jen tak vzdát, drží se usilovně a silně rukama zalisovanými v materiálu hlavy. předává teplo, které získává z ventilu po jeho dosednutí a z proudícího plynu při výfuku do hlavy.
To ventil je zbabělec u kterého je předpoklad, že zradí. Teplo přebírá při hoření směsi celou hlavou a odevzdává jen úzkou dosedací ploškou. Při výfuku nemůže odevzdávat nic a pokud je oktanové číslo paliva příliš vysoké (u LPG v německu 100 oktánů - předpokládám, že se mé kangoo uštvalo na německých dálnicích, pořád mám nastaven chladící a "mazací" přivstřík benzínu na minimum t.j. cca 5%. Výhradní dodavatel BRC ze Strakonic mi nyní doporučuje ho nastavit na 20%, namontovat přimázávání , nebo jezdit umírněněji) a předstih stejný jako na benzín, jsou plyny sakra žhavé (vlivem retardovaného šíření plamene u vice oktanového paliva, hoří směs ještě při otevření výfukového ventilu. Vlastní zkušenost - výfukové potrubí z hlavy žhne v noci rudě). Oba jsou pak chlazení nově nasávanou směsí (u benzínu navíc skupenské teplo výparné odebírá mnohem více tepla, než propan butan, který je čistě v plynném skupenství). Sedlo se většinou vzdává jako druhé po kapitulaci ventilu a jeho propálení.

Co to tady kecám, sedla na Kangoo jsem v životě neviděl, ani nevím zda tam jsou sedla vůbec jsou.
Měl bych se držet své malty a zedničiny a blbě a snadno nepoučovat. Radít a navíc skoro anonymně umí každý.
Naposledy upravil(a) Lancar dne stř dub 30, 2014 11:05, celkem upraveno 1 x.
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od kotasekh » stř dub 30, 2014 10:46

Super, diky za popis ;-). Jen k těm oktanum - oktany neovlivni teplotu spalin. Pokud se jede na vice oktanove palivo, nez je nastaven predstih, nestane se vubec nic, jen se nevyuzije teoreticky potencial paliva. Oktany jsou jen odolnost proti samozapalu, ale to verim ze vis...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Lancar
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 29, 2014 08:10

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od Lancar » stř dub 30, 2014 11:48

Právě toto podvědomí o oktanové hodnotě paliva je velice rozšířený mýtus.

Za prvé. Není tomu tak, že více oktanů = větší výhřevnost.
Za druhé. Ano, více oktanů = větší odolnost proti detonačním samozápalům.
Za třetí. Větší stupeň komprese = větší účinnost motoru
Zároveň Větší stupeň komprese = větší náchylnost na detonační hoření
Zároveň větší náchylnost na detonační hoření = potřeba vyššího oktanového poměru paliva.
Za čtvrté Vyšší oktánové číslo = větší odolnost proti detonacím. A právě ta je dosažena časovou prodlevou k detonačnímu "vznětu" nespáleného zbytku směsi ve spalovacím prostoru, při řádném a spořádaném a žádoucím klidném hoření hlavního objemu směsi zapálené prostřednictvím el jiskry.
Za páté. Časová prodleva "vznětu" zároveň zpomaluje prohoření celého objemu směsi.
Za šesté. Pomalejší hoření požaduje přidat hodnotu předstihu.
Za sedmé . Nepřidáš li předstih, nevyužiješ potenciál paliva, neboť směs ještě dohořívá ve výfuku. Se všemi následky.

Samozřejmě je problematika složitější, pro pochopení to však stačí. Víceméně to takto pracuje v motoru bez elektroniky.

V našich autech se řídící jednotka (pro nejvyšší možnou účinnost) snaží nastavovat co největší předstih. Má to usnadněné "sonarem" - čidlem klepání. Pokud zaslechne z některého válce náznak detonačního hoření, okamžitě zmenšuje předstih. Není to však jen tak jednoduché. Jednotka se drží evropských norem pro exhalace a navíc se adaptuje bleskově, rychle a dlouhodobě a do toho není jednoduché vidět ani pomoci diagnostiky. Tím si vysvětluji, že mnozí mechanici viní ze všech problému pohon na LPG. Pohodlná výmluva své neschopnosti.

Nevím proč pořád kecám do toho, co se učiív 7. třídě ve fyzice.
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.

Lancar
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 29, 2014 08:10

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od Lancar » čtv kvě 01, 2014 08:51

Cenná informace dodavatele zařízení LPG BRC montovaných do nových aut Hyundai:

"Po jednáních s výrobcem vozů Hyundai bylo dohodnuto, že továrna v Nošovicích bude osazovat vozy určené pro tovární přestavby LPG na které dodáváme přestavbové kity tvrzenými ventilovými sedly a ventily."
Ing. Marek Osvald / jednatel

Navíc tam montují dodatečné přimazávání ventilů a přívstřik benzínu je nastaven na 0%.

Zřejmě jsem moc uvěřil "specialistovi" BRC a externí přimazávání nepoužil.
Tvrdil, že i minimální přivstřik ventilovou skupinu ochrání.

Technik výhradního dodavatele BRC pro česko ve Strakonicích mě s problematikou seznámil. Přivstřikovaného benzínu by muselo být min. 20% spotřeby LPG = cca 0,65 Kč /1 km. (okruh 5 000 km Francií by se tak prodražil o 3 250 Kč k ceně LPG 7 200 Kč) Ekonomicky pak vychází líp dodatečné přimazávání.
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.

bagrik
Junior member
Příspěvky: 104
Registrován: sob pro 29, 2012 20:36

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od bagrik » čtv kvě 01, 2014 09:59

Ano, hyundai měl ceklem dost problémů u motorů 1,6 16v DOHC, který nakonec je již vyřazený z nabídky a jde koupit jen 1,4ka upravená jak píšeš výše.
D4F jsem rozebraný neměl a doufám, že nikdy mít nebudu :-) auto má ještě záruku, takže konstrukčně netuším jak je sedlou děláno, vymyšleno, z jakého je materiálu, nicméně neodnáší to jen ventily, ale deformují se právě i ty sedla především dosedacího tvaru a vzniká tam možnost ztráty komprese, což se nám stalo na starším motoru Daewoo s brandovaným motorem GM (Opel) 1,6 16v. To byla lokální závada, která ale pravděpodobně byla spojena s další bolestí tohoto motoru - připečené kroužky, protože ani konstruktéři u Adama nejsou dokonalí a je špatně vyřešený odvod oleje a celkově ten jeden válec a ventilový rozvod byl špatnej hodně a ostatní jako nové. Je samozřejmé, že větší tepelná zátěž motorů na LPG se projevuje a to u všech motorů, ale dalších XX tisíc uživatelů stejného typu motoru mají najeto desítky tisíc km a nemají problém. Stejně jako motory D4F mají plyn, nemají upravené ventily ani sedla, nemají kombinaci LPG+benzínu ani flash lube a jezdí a jezdí a problémy nemají v nějaké větší míře jako třeba dodatečně přestavované motory Subaru.

Já nyní sám zápasím s problémem plynu, ale řeší si to servis díky záruce, ale je celkem jednoznačné, že použitá přestavbová sada Stag spolu s opravdu nechutně low coast vstřikovači a asi do jisté míry laxním přístupem ladiče plynu - není kombinace D4F a LPG dobrá volba pro koncového uživatele, který nechce trávit hodiny lítáním přes servisní organizace. A jak píšeš - jeden svádí problém na plyn, plynař na benzín a zákazník je z toho celkem rozčarovanej.

Jenže pak tu jsou mraky lidí, co mají absolutně bezproblémový plynový provoz převyšující 150 tisíc km jen v řádech servisních nákladů.

Pokud budeš mít možnost, udělej pár fotek jak vypadá hlava u ventilů a detaily. Samotného by mě to zajímalo. I když jsem na pulce cesty odstoupení od kupní smlouvy a to pokud by se realizovalo, tak bych jako dalšího pracanta zkusil nového logana s továrním LPG.

Uživatelský avatar
mayko
Senior member
Příspěvky: 1009
Registrován: stř lis 21, 2007 20:26
Bydliště: Podolinec

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od mayko » čtv kvě 01, 2014 10:13

Tak ja to už mam za sebou.
V mojom Cliu došlo k výmene motora (bolo to lacnejšie ako oprava hlavy :shock: a k tomu ešte aj rýchlejšie)

Po zloženi hlavy na pôvodnom motore som prišiel na tom že zavada bola na 4tom valci. Jeden z vyfukových ventilov bol trochu viac zaklepaný do hlavy.

Chcel som pripojiť fotografiu hlavy ale nejde mi ju tu dať kvôli tomuto "Omlouváme se, ale bylo dosaženo maximální velikosti příloh."

Ak niekto chcete pošlem to mailom.

Ešte ma napadlo že je zaujimave že je to tiež na 4tom valci

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od kotasekh » čtv kvě 01, 2014 10:44

Ja mam taky problem na 4. valci. Poprosil bych foto na kotasek.honza@seznam.cz
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

bagrik
Junior member
Příspěvky: 104
Registrován: sob pro 29, 2012 20:36

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od bagrik » čtv kvě 01, 2014 11:34

určitě bych to chtěl vidět velkybagr (uzenáč) gmail.com
po kolika km se to stalo?

Uživatelský avatar
mayko
Senior member
Příspěvky: 1009
Registrován: stř lis 21, 2007 20:26
Bydliště: Podolinec

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od mayko » čtv kvě 01, 2014 13:42

No stalo sa to zhruba po 230 000 km a z toho 80 000 na LPG.

Tiež som uveril montažnikovi LPG že primazavanie netreba.

Už sa chystam na domontovanie. Chcem ale distributor primazavania pre každy valec od JLM.

bagrik
Junior member
Příspěvky: 104
Registrován: sob pro 29, 2012 20:36

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od bagrik » čtv kvě 01, 2014 20:48

to by mě zajímalo z čeho se tam ten karbon vzal. Já jsem měl rozebranej motor 330 tkm 200 na lpg a ten byl absolutně čistej. Zajímavé.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od kotasekh » čtv kvě 01, 2014 22:38

já to měl na svém motoru stejně zakarbonované. Na dvou válcích méně, na dvou více.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Lancar
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 29, 2014 08:10

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od Lancar » pát kvě 02, 2014 22:16

Prosím také o poslání fotek, ať vím na co se zaměřit.
lancar@centrum.cz

V pondělí (na konečné odhalení příčiny nepravidelnosti) beru digiťák a vyfotím co budu moci.

V technických údajích pro motor D4F 730 jsem objevil dvoji možnost ventilových vůlí. Nevíte někdo proč to tak je?

Ventilová vůle studeného motoru:

Sání,Vačkový hřídel bez drážky (mm) 0.10 - 0.17
Výfuk, Vačkový hřídel bez drážky (mm) 0.20 - 0.27

Sání, Vačkový hřídel s drážkou mezi vačkami na válci 2 (mm) 0.25 - 0.32
Výfuk, Vačkový hřídel s drážkou mezi vačkami na válci 2 (mm) 0.35 - 0.42
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.

Lancar
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 29, 2014 08:10

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od Lancar » pát kvě 02, 2014 22:46

Získávám info o nutnosti přívstřiku (pro D4F) a přimazávání při pohonu na LPG od oficiálních montážních firem BRC.

Kolik % benzínu přivstřikávat?

-Je to obchodní tajemství
-Není to stanoveno v %
-Při plynulé pomalejší jízdě 0%
-Zjistíme Váš způsob jízdy a pak to nastavíme.
-Na dálnici 20% benzínu ke spotřebě LPG
-Na dálnici motor při jízdě 150 km/hod uštvete i na samotný benzín.
-0%, ale doplnit vícebodovým přimazáváním.
-Můžete mít oboje, v malé zátěži jen přimazávat podtlakem, plné zatížení doplnit chlazení benzínem. (to raději budu přivstřikovat vodu, jako u velkých pístových leteckých motorů za II. světové.)

Nakonec to vypadá, že životnost a těsnost ventilů závisí na způsobu jízdy a ošizenosti materiálu ventilu a sedel (benzínu miň odolný matroš stačí).
Způsob jízdy by vysvětloval výše uvedené rozdíly v počtu najetých km u stejných typů.

Obojímu se MOŽNÁ zabrání přimazáváním.
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.

Uživatelský avatar
mayko
Senior member
Příspěvky: 1009
Registrován: stř lis 21, 2007 20:26
Bydliště: Podolinec

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od mayko » sob kvě 03, 2014 23:40

Lancar píše:Prosím také o poslání fotek, ať vím na co se zaměřit.
lancar@centrum.cz
Aj by som poslal ale po odoslani mailu mi pride odpoved z Vašho servru že mate plnu schranku.

Lancar
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 29, 2014 08:10

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od Lancar » ned kvě 04, 2014 21:27

Já tam mám uvedeno: Používá se 2,77 GB (18 %) z 15 GB
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.

Uživatelský avatar
mayko
Senior member
Příspěvky: 1009
Registrován: stř lis 21, 2007 20:26
Bydliště: Podolinec

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od mayko » ned kvě 04, 2014 21:52

toto bolo v detailoch chyboveho hlasenia
Reporting-MTA: dns; gmmr8.centrum.cz
X-Postfix-Queue-ID: 0716884AB
X-Postfix-Sender: rfc822; grunarmel@centrum.sk
Arrival-Date: Sat, 3 May 2014 23:38:44 +0200 (CEST)

Final-Recipient: rfc822; lancar@centrum.cz
Action: failed
Status: 5.2.2
Diagnostic-Code: X-Postfix; Mailbox is full

Lancar
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte dub 29, 2014 08:10

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od Lancar » ned kvě 04, 2014 22:10

Už jsem vše smazal, je to můj vedlejší email.
Už schránka je prázdná .
Díky.
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.

Uživatelský avatar
mayko
Senior member
Příspěvky: 1009
Registrován: stř lis 21, 2007 20:26
Bydliště: Podolinec

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od mayko » pon kvě 05, 2014 05:51

Aj tak to tam nejde poslať. Na moju mailovu adresu zašli prosimta nejaku inu schranku kde ti to pošlem.
Fakt ochota je už som ti to posielal asi 5x a stale nič :(

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od kotasekh » pon kvě 05, 2014 08:33

Asi neprochazis firewallem :-D.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od Zefek » pon kvě 05, 2014 13:30

Lancar píše:Prosím také o poslání fotek, ať vím na co se zaměřit.
lancar@centrum.cz

V pondělí (na konečné odhalení příčiny nepravidelnosti) beru digiťák a vyfotím co budu moci.

V technických údajích pro motor D4F 730 jsem objevil dvoji možnost ventilových vůlí. Nevíte někdo proč to tak je?

Ventilová vůle studeného motoru:

Sání,Vačkový hřídel bez drážky (mm) 0.10 - 0.17
Výfuk, Vačkový hřídel bez drážky (mm) 0.20 - 0.27

Sání, Vačkový hřídel s drážkou mezi vačkami na válci 2 (mm) 0.25 - 0.32
Výfuk, Vačkový hřídel s drážkou mezi vačkami na válci 2 (mm) 0.35 - 0.42
Existují dva druhy vaček. Má se postupovat takto: Kontrola ventilových vůlí. Jestliže jsou vůle menší než 0,05 (včetně), vyměňuje se hlava. Zřejmě je problém se sedly nebo ventily.
Jestliže jsou vůle pro vačku bez drážek mezi 0,06 a 0,20, seřizují se takto:
Sací: 0,10 - 0,17
Výfuk: Maximální tolerance 0,27
Jestliže jsou vůle pro vačku s drážkami mezi 0,06 a 0,35 seřizují se takto:
Sací: 0,25 - 0,32
Výfuk: Maximální tolerance 0,42

Drážka je mezi ventily druhého válce. Týká se to motoru D4F 708, 730, 740 a aut twingo, modus, kangoo. Do SZ můžu podle výrobního čísla na štítku na sloupku spolujezdce říct, jestli se to týká daného auta.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů