Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/55kW

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4704
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od kotasekh » sob úno 18, 2017 09:41

Kdepak se bere ten blud, ze u nas neni 100okt benzin? Na stojanu je jasne napsano, ze benzin ma 100okt, BA100.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

Jan Kavik
Starting member
Příspěvky: 59
Registrován: stř říj 21, 2009 01:41
Bydliště: Klimkovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od Jan Kavik » sob úno 18, 2017 12:51

Tady to máš přímo z benzíny, že VERVA 100 má 98 ok. Nesrovnalost vzniká, že je výzkumná a motorová metoda stanovení OČ:



​"​Vážený pane Kaví​ku​ vašemu dotazu podávám v několika bodech následující informace:

1) Pod názvem LPG (zkapalněné ropné plyny) ,které se používají jako motorové palivo se rozumí směs zkapalněných uhlovodíků. Tato směs svým složením je tvořená propanem a butanem tj nasycenými uhlovodíky se 3 a 4 atomy uhlíku . Kvalita je definována českou a evropskou normou ČSN EN 589. Tento normotvorný štítek by měl být umístěn na každém výdejním stojanu
s LPG. Normou je definováno více důležitých jakostních znaků(např. oktanové číslo motorovou metodou (OČMM) min.89, dále obsah síry max. 50 mg/kg, tlak par ,korozivní zkouška na mědi, obsah dienů, zápach, zkouška na sirouhlík atd.


2) K oktanovému čislu LPG uvádím následující informace :
Právě uhlovodíky se 3 a 4 atomy uhlíku mají jako složka motorového paliva mají velmi dobrou odolnost proti klepání . tato odolnost v normě pro LPG je udávána oktanovým číslem
motorovou metodou ,která se neměří jako u standardních benzinů na zkušebním motoru ale počítá se ze složení směsi paliva .Požaduje se dle ČSN EN OČMM min 89.
Jako příklad z literatury uvádím :
Propan OČMM hodnota 100 ,OČVM větší než 100
Butan OČMM hodnota 92 , OČVM kolem 95
Iso butan OČMM hodnota 99, OČVM větší než 100
Pro srovnání oktanová čísla motorovou metodou u benzinů jsou 85 (dnešní Natural 95 ) nebo 88 ( dnešní benziny kategorie Super plus 98,např VERVA 100).


Jinak v obchodních názvech dnešních evropských auto benzinů jsou uváděna oktanová čísla výzkumnou metodou (OČVM) Např. Natural 95 VERVA 100, Super 98 atd.
(Tato výzkumná metoda měření se liší počtem otáček na zkušebním motoru) .

V normě LPG je proto také text :toto palivo se skládá převážně z propanu, a butanů s malým podílem propenu ,butenů.


2) Další důležité parametry jsou:
a) tlak par . Z hlediska aplikace je dostatečný tlak par důležitý k zajištění dodávek dostatečného množství paliva z nádrže do odpařovače .
Pro podmínky v ČR je vyráběna letní a zimní kvalita .
b) další hodnoty kvality LPG jsou parametry čistoty kam patří obsah síry, obsah vody, sirovodík, atd.


3) Naše společnost pracuje v podmínkách Pečetě kvality kde kvalitu paliv na ČS nám kontroluje nezávislá akreditovaná laboratoř.


Věřím pana Kavíku ,že informace jsou dostačující a vše vysvětlují.


S pozdravem
Ing. Václav Loula
ředitel jakosti
BENZINA,s.r.o.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4704
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od kotasekh » sob úno 18, 2017 13:02

Verva 100 mozna, ale omv maxxmotion ma pecet 100 oktanu.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

Jan Kavik
Starting member
Příspěvky: 59
Registrován: stř říj 21, 2009 01:41
Bydliště: Klimkovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od Jan Kavik » sob úno 18, 2017 17:58

Tak mi uveď kde se píše o oktánech u tohoto OMW benzínu.

Na jejich stránkách o tom ani nepípnou:
http://www.omv.cz/portal/01/cz/omv_cz/o ... alni-vykon

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4704
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od kotasekh » sob úno 18, 2017 18:32

Na stojanu ;)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

Jan Kavik
Starting member
Příspěvky: 59
Registrován: stř říj 21, 2009 01:41
Bydliště: Klimkovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od Jan Kavik » sob úno 18, 2017 18:52

Musíme se shodnout
"Václav Loula: Pro 100oktanové benziny , které mají ve svých obchodních názvech číslovku 100 a marketingové označení , které vystihuje nadstandardní vlastnosti paltí norma jaksoti ČSN EN 228 kategorie Super plus s oktanovým číslem výzkumnou metodou min.98 jednotek. Samostatná norma jen pro 100oktanové benziny neexistuje . Tato norma je potom uvedena na každém výdejním místě s produktem VERVA 100. Komerční dodávky prémiového benzinu VERVA 100 mají oktanové číslo v rozmezí 99,3 až 101,6 jednotek . Pracujeme v dobrovolném systému Pečetˇ kvality a prodávaná paliva jsou pod stálou laboratorní kontrolou. 30.3.2011" Konec citátu.
Podle toho benzín s označením "100" bez dalšího uvedení jednotek O.Č. může mít dle našich norem třeba jen 98 ok. Věřme, že opravdu dobrovolně namíchávaji kolem 100 ok. Pak je ještě ta motorová metoda a tam jsou oktány opravdu nižší. Nejasnosti vznikly komerční honbou za zisky, nekorektními obchodními názvy, které promýšlejí lidi s ušima přirostlými k hlavě bez lalůčků. Tak to mají přirostlé i všichni politici.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4704
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Jak jsem řešil úspěšně problémy LPG na motoru 1,2 /16V/5

Příspěvek od kotasekh » sob úno 18, 2017 19:04

Jo, NASE norma uznava pouze 98okt, to beru. Ale musim pak zas pri dalsim tankovani benzinu (to bude tak za pul roku :) ) kouknout, co to tam je za pecet s napisem BA100. Na naturalu 95 je ta sama pecet s napisem BA95.

Edit: Neco jsem nasel: ZDE
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Dacia Logan MCV Stepway 2019, Renault Thalia 2012

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti