Studené starty

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Mysty
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: sob říj 15, 2011 17:28

Studené starty

Příspěvek od Mysty » čtv črc 19, 2012 11:20

Zdravím, moje Lag r.v.1996 1,8 8v F3P LPG nechce startovat za studena, při otočení naskakuje, ale nechytne. Chytne třeba až na 6 pokus a to tak že klesají otáčky na dno a pak se rozběhne a znova a znova! I při přidání plynu se nejdřív zadusí a pak teprve zvýší otáčky. Po chvíli už je vše OK. Za tepla nemám problém. Vyměnil jsem svíčky a kabely, vyčistil jsem vzduchovej filtr ikdyž se zdál čistý, lil sem tam i aditivum pro vyčištění, udělal jsem i několik kiláků na benzín a nic. Možná se to netýká LPG, protože automaticky startuju na benzin a i dojíždím domů na benzín, ale vada možná vznikla právě z LPG.
Měl někdo podobný problém? Poraďte prosím. Předem díky za každou radu.

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Studené starty

Příspěvek od Márty » čtv črc 19, 2012 16:50

Dost bych typoval na motorek volnoběhu, nebo čidlo teploty vody pro řídící jednotku.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
mayko
Senior member
Příspěvky: 1009
Registrován: stř lis 21, 2007 20:26
Bydliště: Podolinec

Re: Studené starty

Příspěvek od mayko » pát črc 20, 2012 18:02

A ešte by som k Martymu doplnil čidlo hornej uvrate.

Mysty
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: sob říj 15, 2011 17:28

Re: Studené starty

Příspěvek od Mysty » ned pro 16, 2012 11:50

Kde u toho najdu motorek volnoběhu? je to model B670.

Uživatelský avatar
borekbroucek
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: čtv zář 07, 2006 18:24
Bydliště: Ostrava

Re: Studené starty

Příspěvek od borekbroucek » sob čer 21, 2014 20:14

Jo,asi vadné benzínové čerpadlo,nemá potřebný tlak.Projevuje se to při startování-nechce nastartovat,při pumpování(šlapání na pedál plynu)to naskočí.
Dělalo mi to na MEGANU 1.4 16V,po výměně čerpadla (cena:800Kč od ADP)závada odstraněna.Ta samá závada se projevila na OCTAVII 1.8 20V na LPG :!:
RENAULT MEGANE III 1.6 16V 81kW DYNAMIQUE r.v.2009
RENAULT MEGANE Grandtour 1.4 16V 70kw najeto 210 000km
RENAULT 19 RT Chamade 1.7 55kW
RENAULT 21 1.7 55kW

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Studené starty

Příspěvek od Kuno » pon črc 28, 2014 22:28

Může to být způsobeno opravdu tlakem čerpadla nebo také "rozhozením" benzinových korekcí díky špatnému nastavení spalovacích map LPG. Zkus jezdit aspon 50km výhradně na benzin,zda se startování studeného motoru zlepší. Pokud ne,závada bude pravděpodobně vadným benz.čerpadlem.

anubis1985
Advanced member
Příspěvky: 417
Registrován: pon zář 14, 2009 18:46
Bydliště: trenchtown sk

Re: Studené starty

Příspěvek od anubis1985 » stř pro 03, 2014 21:58

Zdravim pani, mam podobny problem s lagunou rok 99 3,0 24v. Ranny start dost obtiazny, musim motor vytocit na cca 1500 otacok, hned mi prepne na lpg a musim ho tak drzat cca 1 min. Ked pustim plyn.pedal, zhasne. Takisto prvy cca 1km, akonahle vyrafim, zhasne. Potom uz bezproblemov jazdi na lpg cely den. Na benzin motor akotak ide, ale kedykolvek vyradim, zhasne. Neviete cim by to mohlo byt? Auto mam kratko a lpg prvy krat. Splynovac je podtlakovy Tartarini. Za info vopred diky.
BMW e34, Citroen Xsara picasso, renault 11 1,7 GTX

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Studené starty

Příspěvek od septim » čtv pro 04, 2014 06:56

S tym ti neporadi nik, nevidime co je autu. Chod do servisu a daj to pozriet. Moze to byt milion veci, ako stary benzin, zle cerpadlo benzinu, zanesene vstrekovace, niiektore cidlo atd...
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

anubis1985
Advanced member
Příspěvky: 417
Registrován: pon zář 14, 2009 18:46
Bydliště: trenchtown sk

Re: Studené starty

Příspěvek od anubis1985 » čtv pro 04, 2014 09:37

bol som s tym na diagnostike, no ta je cista...skusim vymenit membrany a sviecky a uvidim...
BMW e34, Citroen Xsara picasso, renault 11 1,7 GTX

NOVON
Junior member
Příspěvky: 234
Registrován: sob čer 29, 2013 22:06

Re: Studené starty

Příspěvek od NOVON » pát pro 05, 2014 19:40

Zdravím,máme Megane 1.6 55 kW s LPG-podtlakový systém s attuatorem a řídící jednotkou ELPIGAZ NICOLAUS..Starty jsou špatné jak teplé,tak i studené-dlouho točí než chytne,pak už jede o.k..Teď jsme jezdili jen na benzín asi 300 km a starty se spravily,startoval téměř na brnknutí.Jenže do té doby než se začalo opět jezdit v kombinaci s LPG...problém se startováním se opět vrátil..Netušíte co s tím?Díky

DynamoCI5
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: pát zář 13, 2013 10:40
Bydliště: Soběchleby

Re: Studené starty

Příspěvek od DynamoCI5 » sob pro 06, 2014 08:54

NOVON - špatné seřízení LPG, benzínová mapa začala kopírovat plynovou a ta je špatně nastavená ...
Renault Megane Scenic I - RXT - r.v. 2000 - 1,6 16V - 79 KW - LPG - MAGIC 2 - prodáno
Renault Megane III Grandtour - r.v. 2010 - 1,4 TCe - 96 KW - LPG - MAGIC G4 + V-LUBE PROTECTOR

NOVON
Junior member
Příspěvky: 234
Registrován: sob čer 29, 2013 22:06

Re: Studené starty

Příspěvek od NOVON » pon pro 08, 2014 04:37

DynamoCI5 píše:NOVON - špatné seřízení LPG, benzínová mapa začala kopírovat plynovou a ta je špatně nastavená ...
Díky..No jo,ale já nemám sekvenci,ale podtlak řízený TPS a Lambda sondou..Netuším,zda tam jde nastavovat nějaké mapy..

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Studené starty

Příspěvek od kotasekh » pon pro 08, 2014 07:24

Ale jde na tom nastavovat aspon nejaka bohatost ne? Nejaka uprava smesi musi byt mozna.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

NOVON
Junior member
Příspěvky: 234
Registrován: sob čer 29, 2013 22:06

Re: Studené starty

Příspěvek od NOVON » pon pro 08, 2014 14:30

kotasekh: No bohatost jde nastavit jen na reduktoru k vůli volnoběhu..Jinak si to nastavuje směs dle lambdy a TPS..

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Studené starty

Příspěvek od kotasekh » pon pro 08, 2014 15:32

co je TPS?

edit:
tak jsem zjišťoval - TPS je snímání polohy škrtící klapky. Je prý celkem oříšek to nastavit. A hlavmě co jsem pochopil, tak pomocí toho TPS signálu se dá upravit bohatost směsi :). Nebo se to celé vypne a řídí to jen lambda, ale fest pomalu...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

NOVON
Junior member
Příspěvky: 234
Registrován: sob čer 29, 2013 22:06

Re: Studené starty

Příspěvek od NOVON » úte pro 09, 2014 18:50

Teď jsem ujel asi 60 km na benzín a starty se spravily.Jak jsem začal opět kombinovat start na benzín a pak přepnutí na lpg,tak je to opět v pytli..Co vím,tak ten systém nějak programovali po montáži do auta v roce 2006 a od te doby se do te LPG jednotky nelezlo..Netuším,jestli to ještě někdo dneska po 8 letech,v době sekvencí, dělá...Možná by to chtělo znovu odladit..

paracowboy
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pát lis 20, 2009 14:15
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Studené starty

Příspěvek od paracowboy » úte led 06, 2015 18:19

Mám nyní tentýž problém Renault Thalia 1,2/16V LPG za studena start na podruhé pokud je -7 start i na 5 x.Před tím bez problémů na poprvé. Vyměněné svíčky moc to nepomohlo byl jsem na seřízení LPG mám Tartarini a nastal další problém při jízdě na plyn v otáčkách 1500 až 2000 že motor a auto potom skáče jako koza v LPG servisu mi s tím nepomohli. Jedni radí vyměnit kabely a cívku je to jen jako set cca 2200 Kč. Někdo mi říkal něco i o benzínovým čerpadle na ty studený starty. Taky mi to začalo žrát olej mám najeto cca 140 000 Km. Myslím že je i čas s Renaultem skončit a koupit něco jiného.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Studené starty

Příspěvek od kotasekh » úte led 06, 2015 20:28

Jo, je čas s renaultem skončit. To bude v tomto případě asi nejlepší řešení :-). Místo toho, aby sis zajel na pořádnou diagnostiku, do pořádného servisu a přestal poslouchat bláboly, radši změň značku :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

W1ktor
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: stř říj 19, 2016 23:16

Re: Studené starty

Příspěvek od W1ktor » stř říj 19, 2016 23:28

Dobrý den,
mám renault megane II 1.6 16V na LPG. Mám ten samý problém se studeným startem. Když někam dojedu na LPG a nechám to tam stát dokud to vychladne, tak pak to staruje snad na 5x s tím že tomu musím pomáhat plynovým pedálem. Když ale jedu delší trasu na benzín, tak problém není, to nastartuje na 1x. To je první problém. Druhý problém je že po startu mi motor chcípá občas chcípne, takže mu musím pomáhat plynem. to se děje asi 10-15 vteřin a problém opět odezní když jezdím tak 2-3 dny na benzín. A třetí problém je že občas chcípne když vyřadím a otáčky spadnou na nulu a opět jen u LPG u benzínu ne. Na diagnostice jim vyskočila chyba, že vynechával jeden válec hned po startu proto to mělo tendenci chcípnout. Vyměnili mi tedy cívku za 1200kč. Ale problém přetrvává stále. Týden zpět mi měnili plynovou flašku a tak to prošlo revizí i emisema. Ale problém ani jeden neodezněl. Bude někdo vědět co by s tím asi mohlo být? Děkuji za odpovědi a rady.

LukoLVG
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: úte zář 27, 2016 10:24

Re: Studené starty

Příspěvek od LukoLVG » ned lis 03, 2019 22:09

Ozivim tuto temu. Ci nahodou niekto neriesil tento problem...
Espace IV 2.0 100kw, plyn prerabany v jari. Stary po 9tich rokoch odhnil, doslova.
Zhruba po 500km sa musel ist zostelovat. Strasne cukalo auto na plyn...
Dalsich 7000km ok.
Teraz pri nizkych teplotach ale je novy problem. Start pri nizkej teplote a po par sekundach sa auto totalne pridusi padnu otacky na 300-400 a tak vyskocia a je to OK.
Nasledne este mierne spadnu. Priblizne 10-15sekund po starte je uz vsetko OK.
Start tepleho motora je bez problemov. Jazda bez problemov.

-skusime pojazdit na benzin ci sa to upravi, mam dojem ako sa zostelovali palivove mapy po tom cukani tak to stale nie je na 100% a za zimnejsieho rana je to problem... Bohatost zmesy? Hmmm
-cakam diagnostiku som zvedavy ci to nerobi aj nejake cidlo, napr teploty...
-v lete bola vymenena lambda sonda, ak nezaberu rychle riesenia dalsie rychle je vymenit lambdu a skusit ci to nema spojitost s nou...

Mytys
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: úte zář 30, 2008 14:23

Re: Studené starty

Příspěvek od Mytys » čtv pro 17, 2020 18:03

Stejný problém Kangoo 1.2/16v. Studený start tak na 3x potom trošku zahřát a pak to jede. Teplý motor na první brnknutí. Jízda bez problémů. Vyměněné čerpadlo beze změn. Problém je ve svíčkách svíčky BOSCH pro LPG nejsou vhodné pro studené starty je napsáno v popisu. Jenomže jiné svíčky na LPG nejsou. Originál svíčky Renault nevydrží a odchází. Ale NOVÝ Captur 2020 na LPG z výroby startuje v pohodě hned.
Renault Kangoo

redidlos6006
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned zář 05, 2010 02:40

Re: Studené starty

Příspěvek od redidlos6006 » čtv pro 17, 2020 22:29

Pokud mas elm327 nebo nějakou jinou diag. Napiš jaké hodnoty STFT a LTFT máš za cca 10-30s po studeným startu.
Já jsem při studeným startu pod 5st. musel dlouho točilt startérem, (cca 2-4s), a někdy po 3-10s zdechl, někdy se zatřepal na 500ot. a dál Ok. Měl jsem to bohatý na plyn, takže jednotka ochudila směs a při startu na benzín to bylo pak chudý. Upravil jsem mapu a mám po problému.
Snad to někomu pomůže.
Renault MEGANE GrandCoupé Intens SCe 115 LPG Magic G4 modrá Cosmos RPR Obrázek

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Experienced member
Příspěvky: 584
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: Studené starty

Příspěvek od moucha tse-tse » pát pro 18, 2020 06:00

Na cliu 4..1.2. 16V mame najeto cca 50 000km,lpg namontovam pred koupi vozi dealerem.. a svíčky mame všechny puvodni..
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů