LPG do Megane II sedan – ale co s rezervním kolem?

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

LPG do Megane II sedan – ale co s rezervním kolem?

Příspěvek od niky79 » ned dub 08, 2012 13:45

Zdravim,

planuju predelat Megane II sedan na LPG, nádrž chci dat místo rezervy.

Jenže je tu pak otázka – co se samotnou rezervou? Je pro tento typ vozu (r.v 2005) legální vozit místo ní nějakou lepicí sadu na opravu prasklého kola? Nebo musím sebou vždy vozit to náhradní kolo (navíc ještě nějakým způsobem upevněné v kufru)?
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

semjabooooorek
Advanced member
Příspěvky: 474
Registrován: pát led 14, 2011 18:16
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG do Megane II sedan – ale co s rezervním kolem?

Příspěvek od semjabooooorek » pon dub 09, 2012 18:27

Známej mi radil nepředělávat, pořizovací cena kolem 35 tisíc korun, stím že se musí i přimazávat ventily,rezerva jde ven, nemuzes do podzemní garáže, motor za studena kucká, a spotřeba kolem 10l. Musí se častěji měnit svíčky, a i rychleji koroduje výfukové potruí. takže pokud najedeš cca 15tis za 1 rok, tak se ti to vůbec nevyplatí, a jak se někdo povrtá v elektronice motoru už to nikdo nezpraví:-D,, navíc problém je ten, že auto si furt bude myslet že jede nabenzín, takže ti PP bude snizovat dojezd az ti bude porad svítit rezerva, a palubni pocitac se tim celej zblbne. Hold Megane II je na předělání na plyn asi nevhodný auto.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: LPG do Megane II sedan – ale co s rezervním kolem?

Příspěvek od Rado77 » pon dub 09, 2012 20:37

Chapem prerabku na novom aute, kde chce clovek ozaj za tych 10 rokov prevadzky usetrit. Cital som clanok o vyssie spominanych negativach plynu, taktiez ale aj diskusiu pod danym clankom od ludi "z ulice", kde to az take tragicke s tym plynom nie je. Ale - vybornu poznamku na zaver si dal - MeganeII a elektrika! Do toho radsej nesahat, lebo sa uz problemov nezbavis!
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: LPG do Megane II sedan – ale co s rezervním kolem?

Příspěvek od niky79 » stř dub 11, 2012 09:18

Predelavka je kolem 25 tisic, podzemni garaze me vubec netrapi (ostatne, od ceho je prepnuti na benzin?) a kuckani motoru za studena? To se kucka i na benzin :evil: Nicmene, takto tento topic nestoji :-) Otazka byla, co s rezervou :-)
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: LPG do Megane II sedan – ale co s rezervním kolem?

Příspěvek od krt.ecek » stř dub 11, 2012 09:29

niky79 píše:podzemni garaze me vubec netrapi (ostatne, od ceho je prepnuti na benzin?)
To není o tom, na čem v těch garážích a tunelech jezdíš, ale o tom, že tam máš tu bandasku, z které to může unikat a nezvládne to odvětrání..... :wink:

jinak někde tady jsem dával odkaz na ministerstvo dopravy, kde je seznam aut, co nemusí mít rezervu a stačí sada. Hledej :!:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

motorol
Junior member
Příspěvky: 207
Registrován: sob bře 06, 2010 08:26

Re: LPG do Megane II sedan – ale co s rezervním kolem?

Příspěvek od motorol » stř dub 11, 2012 10:43

semjabooooorek píše:Známej mi radil nepředělávat, pořizovací cena kolem 35 tisíc korun, stím že se musí i přimazávat ventily,rezerva jde ven, nemuzes do podzemní garáže, motor za studena kucká, a spotřeba kolem 10l. Musí se častěji měnit svíčky, a i rychleji koroduje výfukové potruí. takže pokud najedeš cca 15tis za 1 rok, tak se ti to vůbec nevyplatí, a jak se někdo povrtá v elektronice motoru už to nikdo nezpraví:-D,, navíc problém je ten, že auto si furt bude myslet že jede nabenzín, takže ti PP bude snizovat dojezd az ti bude porad svítit rezerva, a palubni pocitac se tim celej zblbne. Hold Megane II je na předělání na plyn asi nevhodný auto.
Každej si to musí pořešit sám. Jinak. Pořizovací cena je 25tis. Ventily zatím nepřimazávám a po 30 tis km ok. Garáže je fakt, ale ne každej do nich furt jezdí. Motor se za studena chová na obě paliva stejně. Moje spotřeba je 8,5l. Svíčky nevim, ale na megana stojí jedna 61 Kč, takže s poštovnym 350, což je opravdu trága. Zatim sem měnil jednou v předepsaném intervalu a uvidim jak dlouho budou držet.Kolik ukazuje dojezd PP nebo jak pípá benzín už je mi dávno fuk a vůbec to neregistruju.
Na 15 tis za rok se to opravdu nevyplatí i z toho důvodu, že pokud jede člověk někam dál musí jet ve dne, protože v noci má většina LPG pump zavříno a úspora se tak nekoná. Těžko říct kdy si toho kalousek všimne a zvedne spotřební daň.

Jinak sada možná je, ale nedoporučoval bych, protože sada opraví jen některé defekty. Jinak ano, rezerva by se měla v kufru připevnit, už rok to odkládám a zatim se mi nezdá, že by se vůbec pohybovala i v prázdnym kufru.
Megane II sedan r.v. 06 - prodáno
Megane kabriolet

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: LPG do Megane II sedan – ale co s rezervním kolem?

Příspěvek od Rado77 » stř dub 11, 2012 13:40

Nedavaju nahodou tu opravnu sadu aj k novym autam? Lebo viem ze za rezervu sa teraz v cennikoch castokrat priplaca.... Takze ta sada opravna, t.j. asi aj ten kompresor, aj jedna ta napln = asi iba na jedno pouzitie, ta neopravi kazdy defekt? Lebo kompresorik mat je super vec, tym by sa dali dofukavat aj gumy bezne.... a je to lahsie asi ako cela rezerva = potesenicko pre tuzerov... :D
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

motorol
Junior member
Příspěvky: 207
Registrován: sob bře 06, 2010 08:26

Re: LPG do Megane II sedan – ale co s rezervním kolem?

Příspěvek od motorol » stř dub 11, 2012 14:38

Za rezervu se připlácí třeba u škodovky a ano opravná sada je kompresor plus nějakej ten sajrajt, kterym se to kolo zalepí. Pokud člověk přejede hřebík, tak se často zarazí do kola a stejně to neutíká, pokud se škubne bok tak je kolo na vyhození a žádná opravná sada to nespraví, stejně tak když se rozpadne ventilek nebo uletí, atd. Sada zvládne jen nějakou menší díru v části, která se odvaluje po cestě - tj ve vzorku. Jinak zatim sem píchnul jen jednou a to by ta sada nedala.

Rezerva je povinná snad jen ve vozech typu š105 atd, kde je součástí deformační zóny.

Další nápad je takovej, že tam kde povolej dát toroid je logicky rezerva max někde v kufru volně a tam nemůže mít na nic vliv - max pocuchá nákup.
Megane II sedan r.v. 06 - prodáno
Megane kabriolet

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: LPG do Megane II sedan – ale co s rezervním kolem?

Příspěvek od niky79 » stř dub 11, 2012 15:02

Jinak predelavky dela i Renault Pokorny Brno, viz

http://renaultbrno.cz/duplicate-of-pres ... a-lpg.html

Pravda, nase stare megany II tam nejsou, ale dotazem na pana neubauera jsem zjistil, ze seznam je pouze informativni a zamereny pouze na nove auta, a ze predelat megane II sedan 1.4 neni problem.

Proc myslite, ze se nevyplati predelavka pri 15 tisicich? To snad nezalezi na tom, kolik rocne najede, ale kolik celkove mam v planu s tim autem najet (a verte, ze dalsich 100 tisic pocitam :)
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

motorol
Junior member
Příspěvky: 207
Registrován: sob bře 06, 2010 08:26

Re: LPG do Megane II sedan – ale co s rezervním kolem?

Příspěvek od motorol » stř dub 11, 2012 15:27

Dle mého názoru je jedna věc co člověk počítá a druhá je realita. Auto může být zničeno havárií, ukradené, atd... Pokud nastane jedna z těchto variant tak je cena přestavby nenávratně fuč. Takže na jedné straně máme náklad cca 25000,- a na druhé úspora cca 0,8kč/km. Pokud to počítám na 100 000 km tak je úspora odhadem 45 000,- (počítám, že nejdřív se splatí onen náklad a pak se teprve generuje úspora) při 15 tis km za rok je to na 7 let. Čož ve výsledku znamená, že úspora je 6500,- ročně oproti benzínu, pokud vydrží současné daně na pohonné hmoty. Než se umoří cena přestavby bude to trvat cca 2 roky. A to vše jsou odhadní počty v ideálním světě, kde auto chodí jak hodinky a ani LPG ani jiné poruchy ho netrápí. Pokud se to začne sypat tak cenu přestavby taky nikdo nezaplatí.

A když tak porovnám náklady na jedné straně a úsporu na druhé, tak v ideálním případě ušetřit 6500 za rok mi nepřijde nijak oslňující, hlavně když je to dneska cena 3 plných nádrží benzínu.

Co sem také nezmínil je dojezd. Na benzín mi to ujelo v pohodě přes 800 km. Na LPG sem rád, když dotlačím 500 km. Takže častější návštěvy pumpy a pomalejší tankování.

jinak čím vyšší je roční nájezd tím rychlejší je návratnost a menší pravděpodobnost porychy stářím čehokoliv a také se tím dá víc ušetřit.
Megane II sedan r.v. 06 - prodáno
Megane kabriolet

motorol
Junior member
Příspěvky: 207
Registrován: sob bře 06, 2010 08:26

Re: LPG do Megane II sedan – ale co s rezervním kolem?

Příspěvek od motorol » stř dub 11, 2012 15:34

Jen pro upřesnění o LPG uvažuju už od roku 2005. Až loni nastal jeho čas a za onen rok sem najezdil 30 000 km. Auto sem kupoval jako ojeté a ještě tak dva roky si ho nechám. To bude mít cca 200 000 km a uvidí se co bude dál. LPG beru jako pokus. A to co vy plánujete na cca 7 let já budu mít za 3 a jeden mám už zdárně za sebou.
Megane II sedan r.v. 06 - prodáno
Megane kabriolet

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: LPG do Megane II sedan – ale co s rezervním kolem?

Příspěvek od niky79 » stř dub 11, 2012 17:04

No, nevím, no. Řekněme, že ujedu 15 tisíc ročně. Spotřeba 7 L/100 km. Tj. za benzín (38 Kč) dám 40 tisíc. U LPG počítejme se spotřebou 9l/100 km při ceně 18 Kč/l. To máme 24 tisíc. To je rozdíl 16000 Kč ročně. Nezlob se, ale to je hodně daleko od těch tvých 6500 Kč (pokud budu počítat s tím "prvotním nákladem", pak je to cca 12400 ročně.) Jasně, člověk si řekne, pche, ušetřená tisícovka měsíčně, koho to zajímá... ale mě ano. Já každý měsíc nenalézám tisícovku jen tak na ulici, ty ano? :lol: (pokud ano, pak je určitě moje!! :rolling: )

A ano, nechci se dočkat doby, kdy za benzin dam 50 Kč/L a nechci státu platit nehorázné spotřební daně.

"Auto může být zničeno havárií, ukradené, atd... "

Takhle přece nelze argumentovat. To rovnou můžeš přestat šetřit peníze, protože může přijít válka, měnová reforma, globální katastrofa... Nebo tak může i argumentovat v případě koupi auta – proč by si ho měl kdokoliv kupovat? Auto může být zničeno havárií, ukradené... a peníze do něj investované jsou... fuč.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

motorol
Junior member
Příspěvky: 207
Registrován: sob bře 06, 2010 08:26

Re: LPG do Megane II sedan – ale co s rezervním kolem?

Příspěvek od motorol » stř dub 11, 2012 17:54

Je to na zvážení každého, já to chtěl zkusit. Rok minul a asi už to začíná šetřit, jestli a kolik to ušetřilo poznám až ve chvíli kdy to auto prodám. Jestli to bude ta tisícovka měsičně na zemi budu rád.
Já bych se na to při nájezdu 15000 za rok vykašlal, protože pochybuju, že bych chtěl mít současné auto ještě 7 let.
----------------
Ad moje povídání o krádeži: po instalaci LPG sem se ptal co s havarijní pojistkou a bylo mi řečeno, že na cenu auta to nemá vliv a pojistka se nemění. Nevím nakolik je to pravda, ale v např při koupi nafťáku je vyšší rovnou prodejní cena a na tu tabulky jsou, takže v případě krádeže dostanou zpět víc než já s překopanym benzínem. A co se havárky týče tu sem měl hned asi třetí měsíc co sem auto koupil.

A k počtům. Benzín je za 37,50 a plyn je za cca 18,40 (někde klidně za 19+) takže po násobení mi to vychází na 14,5 tis ročně mínus cca 1000 za beznín na startování takže 13,5.

Je tu i pár děsivých scénářů v sekci LPG kdy někomu odešly ventily po 12000 km. Jinak ano pokud to člověku vydrží x let tak i při tomto nájezdu ušetří, pokud mu nespackaj instalaci.
Megane II sedan r.v. 06 - prodáno
Megane kabriolet

oldas
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pon led 04, 2010 20:48

Re: LPG do Megane II sedan – ale co s rezervním kolem?

Příspěvek od oldas » stř dub 11, 2012 21:20

Moje zkušenost s LPG. Zatím jezdím na LPG 1.5 měsíce. Cena byla 27 tis.Kč/v ceně svíčky BOSCH na LPG ,nádrž na 56l a ventil čerpání LPG skrytý pod víčkem,vedle benzínového hrdla+ přimazávání ventilů_ / , cena plynu je 18.5 v Polsku 17.5 Kč. Jízda s plynem plynulá,necuká , mírná ztráta výkonu se mi zdá při jízdě do kopce nebo když chci zrychlit ˇa jedu na 4.stupeň,na dálnici rozdíl nepociťuji.Natankuji 50l LPG a ujedu asi 600km.Rezervu mám zatím v kufru,plánuju opravný spray.Návratnost do 2 let ,když bude benzín za 40 tak dřív. Jsem spokojený. oldas

Uživatelský avatar
rom007
Experienced member
Příspěvky: 516
Registrován: stř zář 16, 2009 12:38

Re: LPG do Megane II sedan – ale co s rezervním kolem?

Příspěvek od rom007 » čtv dub 12, 2012 18:28

LPG se vyplati i pri malem najezdu, pravdepodobnejsi nez ze nekdo auto ukradne je ze bude rozstreleno, kdyz clovek hodne jezdi pravdepodobnost nehody po ktere uz nebude mit oprava cenu silne stoupa.
Mam LPG ve Felicii desaty rok, montovano v 70 tisicich, ted najeto 135 tisic takze to vychazi jenom 6,5 tisice km za rok. Moznaz tehdy stala 16000 Kc, investice kvuli LPG navic 2 az 3 tisice kazdy dva roky (pred STK). Vzhledem k tomu ze po celou dobu prubezne jak benzin tak plyn zdrazovali nebudu pocitat hausnumera kolik to usetrilo ale na zacatku jsem jezdil vic a mel spocitany ze tu pocatecni investici sem dostal zpatky za dva roky.
Ale hlavne a v prvni rade, ma setrna duse ma lepsi pocit kdyz jedu na LPG a proto ho dam i do Megane ac ho vlastne vubec nepotrebuju (najeto 20 tisic za 2,5 roku)
Captur 0.9 TCe

Renault - nejlepší auta na světě!

ex Grand Scenic II 1.9 dci 130k
ex Megane III Grandtour LPG 1.6 16V 110k Dynamique Obrázek

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů