LPG - Fluence

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
duranduran
Advanced member
Příspěvky: 282
Registrován: čtv bře 02, 2006 09:31
Bydliště: Bohumín - práce, jak kdy
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od duranduran » úte zář 01, 2015 22:14

No máte pravdu, jenže já jsem takový smolář, že si předělám auto na plyn a ty kuvy zvednou DPH.
Dne 15.7.2015 zaregistrováno Renault Fluence Limited 1.6 benzín, barva béžová cendré, při koupi najeto 29 km.

Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km :( 15.7.2015 prodáno

Uživatelský avatar
ivopav
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: stř kvě 01, 2013 11:46
Bydliště: taková dědinka u pohořelic
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od ivopav » úte zář 01, 2015 22:49

To je možné, ale benzín už ke 20 moc nepůjde a když tam půjde plyn tak pořád skoro koruna rozdíl.
10/2013 Fluence Dynamique 1,6 16V Slonová kost Ivoire,předtím vražda Peugeot 301 1,2 :(
08/2015 montáž LPG,průměrná spotřeba 8,4

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od kotasekh » úte zář 01, 2015 22:51

Je to offtopic, ale nedá mi to. Fakt si myslíš, že je možné zvýšit spotřební daň natolik, aby se to nevyplatilo? To by v tu chvíli skončily všechny čerpačky a firmy co se zabývají lpg. Blbost. Pokud ti nevadí lpg, nečekej a nech udělat přestavbu.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

filipo61
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: úte říj 14, 2014 12:48

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od filipo61 » ned zář 13, 2015 18:50

Septim, asi som pribrzdeny, ale vobec neviem prelozit, co je sipka "BC" a "SS". Na megane 3 LPG mi zacal na volnobehu zhasinat motor, dotankoval som plnu a asi po 10km vypisalo check antipollution system.

Uživatelský avatar
ivopav
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: stř kvě 01, 2013 11:46
Bydliště: taková dědinka u pohořelic
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od ivopav » stř led 06, 2016 23:21

Zdarec všem,chtěl bych se prosím zeptat jak dlouho v těchto mrazech trvá jízda na benzín,než se přepne na LPG. A jestli jste spozorovaly,podle grafiky o teplotě vody,že trvá déle dosáhnout maxima. Dík za info.
10/2013 Fluence Dynamique 1,6 16V Slonová kost Ivoire,předtím vražda Peugeot 301 1,2 :(
08/2015 montáž LPG,průměrná spotřeba 8,4

DynamoCI5
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: pát zář 13, 2013 10:40
Bydliště: Soběchleby

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od DynamoCI5 » čtv led 07, 2016 20:23

Ahoj moje auto přepíná o cca 300 metrů dále než obvykle ale nechávám před jízdou cca 3 minuty vydechnout na volnoběh ...
Renault Megane Scenic I - RXT - r.v. 2000 - 1,6 16V - 79 KW - LPG - MAGIC 2 - prodáno
Renault Megane III Grandtour - r.v. 2010 - 1,4 TCe - 96 KW - LPG - MAGIC G4 + V-LUBE PROTECTOR

jachl11
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: pát pro 25, 2009 13:43

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od jachl11 » sob led 09, 2016 12:51

Mém LPG 7 let system BRC zatím bez pruchy spotřeba plynu 7,5-9 už jsem stím najel 50000 km ztráty na víkonu minimální ,to víc sebere klimatizace.Mám Renault scenic 1.6 r.v.98

Uživatelský avatar
ivopav
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: stř kvě 01, 2013 11:46
Bydliště: taková dědinka u pohořelic
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od ivopav » sob led 09, 2016 14:23

DynamoCI5 píše:Ahoj moje auto přepíná o cca 300 metrů dále než obvykle ale nechávám před jízdou cca 3 minuty vydechnout na volnoběh ...
Tak to mám zhruba stejně.Dík za info.
10/2013 Fluence Dynamique 1,6 16V Slonová kost Ivoire,předtím vražda Peugeot 301 1,2 :(
08/2015 montáž LPG,průměrná spotřeba 8,4

Uživatelský avatar
JarekF
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: stř kvě 18, 2016 08:34
Bydliště: Brno

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od JarekF » stř kvě 18, 2016 08:39

Zajímavá zkušenost s Benzinou
Plyn beru stabilně u pumpy od které mi žádné auto nezlobilo, shodou okolností je poslední dobou nejlevnější, prostě normálka, tankuju tam leta. Předevčírem mi došel plyn na opačné straně města a vidím Benzinu. Si říkám ,dobrá jeden člověk to u nás vychvaluje že se tam tankovat vyplatí, tak du do toho. Nechám neochotné obsluze natankovat plnou a jdu zaplatit. U kasy si říkám „no tak je to o korunu dražší, (tedy cca 8%) to by se musel stat zázrak, aby se ta spotřeba snížila vo 0,6 l na sto“.
A ten zázrak se stal... . Jezdím pořád stejnou trasu sem a tam a ejhle spotřeba šla na 6,3(všechno jsou to čísla z palubáku). Tak teda smekám a dávám na modlení... .
Renault Fluence Limited stříbrný 1.6 16V 84 kW EU6 benzín + LPG koupě 02/16 1 km
Renault Megane IV Grandtour Limited tmavě šedá met. 1.6 16V 84 kW EU6 benzín + LPG koupě 05/18 4 km

jammo
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: úte kvě 17, 2011 13:50

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od jammo » pát srp 19, 2016 14:04

ma niekto skusenosti s montazou LPG v okoli BA? alebo MP Gas Hlohovec alebo Legas Pezinok?
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW červená Vif
Green filter, Osram NightBreaker, alcantara

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od septim » pon srp 22, 2016 12:09

JA som daval lpg v LEDIX pezinok, ale neviem ako sa teraz volaju. Tartarini a zatial ok.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

exklusiv
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pon črc 17, 2017 13:16

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od exklusiv » čtv zář 14, 2017 10:46

Zdravím, nevie mi niekto poradiť? Neprepína mi z benzínu na LPG, pritom prepínač benzin - LPG svieti a funguje. Nemá niekto s tým skúsenosti?
Ďakujem.

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od septim » pát zář 15, 2017 19:16

Takto to nevyriesis, navstiv servis. Nikto nevidi cez net chybu v aute, moze to byt hocico.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
duranduran
Advanced member
Příspěvky: 282
Registrován: čtv bře 02, 2006 09:31
Bydliště: Bohumín - práce, jak kdy
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od duranduran » pon črc 09, 2018 15:43

Zdravím a nějak to tu doufám oživím.
Mám dva měsíce nato, abych si předělal auto na plyn. Psal jsem dotaz na FB a jeden kluk mi odepsal, že dělá plyn a doporučil mi na Fluence Magic4. Nemáte s ním nějaké zkušenosti? Je to český výrobek a údajně hodně povylepšil od Magicu2.
Dne 15.7.2015 zaregistrováno Renault Fluence Limited 1.6 benzín, barva béžová cendré, při koupi najeto 29 km.

Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km :( 15.7.2015 prodáno

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od kotasekh » pon črc 09, 2018 15:57

Hl propan, borci z ostravy, mohu jedine doporucit :). Ale pohlidat si instalaci a nasledne nastaveni, tak jako u kazde prestavby.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
duranduran
Advanced member
Příspěvky: 282
Registrován: čtv bře 02, 2006 09:31
Bydliště: Bohumín - práce, jak kdy
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od duranduran » pon čer 24, 2019 08:45

Zdravím.
Tak od srpna 2018 mám na vozidle LPG od HL propan Ostrava. Mám najeto cca 6000 km a zatím dobrý. Spotřeba bych řekl asi 9 l/100km. Teď jsem byl po 4 letech na emisích a STK. STK mě docela překvapilo, že cena byla přes 1000,-kč. Já ještě pamatoval 600,-kč. Teď mám jít na garančku po
4 letech,ale nejdu. Kontrolku jsem si vymazal sám. Olej s filtrem si nechám vyměnit u soukromníka. Vzduchový filtr si vyměním sám a ted otázka. Mám najeto 26.000 km a měly by se vyměnit zapalovací svíčky. Mám je vyměnit? Pokud ano, jaké by jste mi doporučili? Dík za info.
Dne 15.7.2015 zaregistrováno Renault Fluence Limited 1.6 benzín, barva béžová cendré, při koupi najeto 29 km.

Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km :( 15.7.2015 prodáno

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od kotasekh » pon čer 24, 2019 08:59

Svicky urcite presne ty, co tam patri, zadne specialy na lpg.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
duranduran
Advanced member
Příspěvky: 282
Registrován: čtv bře 02, 2006 09:31
Bydliště: Bohumín - práce, jak kdy
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od duranduran » pon čer 24, 2019 10:43

Ahoj. Je mi jané, že žádné speciály na LPG. Jen by mě zajímalo, jestli je mám měnit po najetí 26 tisíc km.
Dne 15.7.2015 zaregistrováno Renault Fluence Limited 1.6 benzín, barva béžová cendré, při koupi najeto 29 km.

Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km :( 15.7.2015 prodáno

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od kotasekh » pon čer 24, 2019 11:13

Opotrebene svicky mohou snizit zivotnost zapalovacich civek. Menil bych dle doporuceni vyrobce.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od Šamša » ned srp 18, 2019 12:56

duranduran píše:
pon čer 24, 2019 08:45
Zdravím.
Tak od srpna 2018 mám na vozidle LPG od HL propan Ostrava. Mám najeto cca 6000 km a zatím dobrý. Spotřeba bych řekl asi 9 l/100km. Teď jsem byl po 4 letech na emisích a STK. STK mě docela překvapilo, že cena byla přes 1000,-kč. Já ještě pamatoval 600,-kč. Teď mám jít na garančku po
4 letech,ale nejdu. Kontrolku jsem si vymazal sám. Olej s filtrem si nechám vyměnit u soukromníka. Vzduchový filtr si vyměním sám a ted otázka. Mám najeto 26.000 km a měly by se vyměnit zapalovací svíčky. Mám je vyměnit? Pokud ano, jaké by jste mi doporučili? Dík za info.
Takže jsi za rok ušetřil cca 2000 Kč na palivu. To se fakt to LPG vyplatí :D
Pochopil bych to u ročního nájezdu 25.000 km, ale tohle jsou vyloženě vyhozený prachy za placebo levného provozu.

LPG 9l/100km (9 : 100) x 6000 = 540l x 14 Kč = cca 7560 Kč
BA95 6l/100km (6 : 100) x 6000 = 360l x 31 Kč = cca 11160 Kč
1 x ročně revize 600 Kč
1 x za 2 roky +100 Kč emise +50kč stk
svíčky nísto po 50.000 km tak po 25.000 km
filtr kapalné části, filtr plynné části

:rolling:
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od kotasekh » ned srp 18, 2019 13:15

Lehka chybka ve vypoctu - 9 litru lpg odpovida 7.5 litru bezninu, ne 6. Pokud by jezdil na benzin za 6, tak na lpg za 7.2. Jinak souhlasim ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
duranduran
Advanced member
Příspěvky: 282
Registrován: čtv bře 02, 2006 09:31
Bydliště: Bohumín - práce, jak kdy
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od duranduran » ned srp 18, 2019 19:59

Pro Šamšu.
Já tankuji LPG za 12.30,-kč a při spotřebě 9 l/100km jezdím kilometr za 1.10,-kč. Za litr benzínu u nás dám 31,-kč a spotřebě 8 l/100km jedu 1 km za 2,48,-kč. Takže úspora 1,30 na 1 km. Za rok co to mám jsem ujel necelých 9.000km. Takže úspora 11.700,-kč. Revizi mi dělá ten co mi to dělal zdarma. Takže úsporu tu mám.A to když jedu po dálnici, tak hodím na tempomatu 130 km a nestarám se. Kdybych tak jel s benzínem, tak spotřeba bude 10 l/100km.
Pokud se ve výpočtu pletu, tak mě oprav.
Dne 15.7.2015 zaregistrováno Renault Fluence Limited 1.6 benzín, barva béžová cendré, při koupi najeto 29 km.

Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km :( 15.7.2015 prodáno

suchyyy
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon črc 03, 2017 17:19

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od suchyyy » pát zář 20, 2019 10:10

Ahojte,

mám takový dotaz ke Fluencákům, co si nechali přestavět flu na LPG. Hledal jsem na tomto fóru i na internetu můj problém a ve spojení s LPG jsem tento problém nikde nenašel. Problém popisuji trochu obsáhle, ale věřím, že tím popíšu vše a nebudete muset klást dodatečné otázky.

Mám Fluence Ph2 1.6 16V 82kW K4M v838 (r. v. 2015) a nechal jsem si ho přestavět ve 32 000 kilometrech na LPG se systémem BRC Seq32. LPG systém přepíná v pohodě při jednom dílku teploty chladicí kapaliny. Výkon jako na benzín. Přepnutí necítím. Teplota chladicí kapaliny se dostane na provozní teplotu (tedy alespoň 80 C a více podle OBD čtečky). S LPG tedy zatím žádný problém. Spotřeba na BA byla 6,6 l/100 km (90 % okresky). Nechal jsem přestavovat kvůli tomu, že budu nyní jezdit hodně, a to hlavně dálnice (nyní tak 70 % dálnice 20 % okresky a 10 % město). Nyní mám najeto 42 000 km

Můj problém spočívá v tom, že i v létě behěm jízdy pod plynem, ale častěji po vyšlápnutí plynu, zrušení tempomatu nebo vyřazení se teplota chladicí kapaliny sníží z jednoho velkého dílku (tedy provozní teplota chl. kapaliny) na jeden malý dílek a chvíli trvá, než se zase chladicí kapalina dostane opět do provozní teploty. Takhle to dělá prakticky od doby, co mám auto na LPG. Zkusil jsem jet pouze na benzín a výsledek je stejný. Upozorňuji, že tento jev se mi začal dít až po přestavbě na LPG. Předtím, když bylo auto jen na benzín, mi takhle teplota chladicí kapaliny nekolísala.

Moje teorie byla zprvu taková, že po přidání reduktoru do okruhu chlazení se musí logicky LPG změnit z kapalné na plynnou fázi a odebírá tak chladicí kapalině větší množství tepla. Navíc nápor vzduchu ještě dále ochlazuje motor. Háček je však v tom, že tento jev se děje od přestavby i při provozu čistě na benzín, kdy reduktor žádné teplo chladicí kapalině neodebírá. Znovu připomínám, že tento problém před přestavbou na LPG nikdy nenastal, a to ani ve velkých mrazech (i -15 stupňů C).

Pro doplnění bych chtěl říct, že po přestavbě mi technici nejspíše hodně utáhli sponu hadice chladicího okruhu a reduktoru a vlastně ji tzv. ustřihli. Po cca dvou dnech od přestavby mi kapalina kompletně vytekla. Naštěstí jsem měl auto právě cca dva dny po přestavbě a tím pádem jsem neustále sledoval teplotu kapaliny a čas přepnutí na LPG, takže jsem mohl včas rozpoznat, že letí teplota motoru nahoru a včas zastavit auto ještě před rozsvícením kontroly přehřátého motoru a nějakou větší destrukcí. Po otevření kapoty byla chladicí kapalina všude po motoru. Naštěstí nedošla teplota do červeného pole. Nechal jsem vychladnout motor. Byl nutný odtah do LPG servisu, kde přestavbu provedli.

Myslíte si, že vytečení kapaliny a chvilková jízda auta bez chladicí kapaliny mohla zapříčinit například poškození čidla teploty, termostatu, nebo například vodní pumpy a z toho jsou výše zmíněné problémy s kolísáním teploty chladicí kapaliny?

Nedalo mi to a koupil jsem si OBD modul. Spároval s autem, telefonem a nyní sleduji konkrétní teplotu. Chladicí kapalina se po startu normálně zahřívá. Při cca 50 stupních C mám jeden dílek. Při cca 60 stupních C se auto přepne na LPG. Teplota stoupá na 80 C (to už se na palubním počítači objeví druhý veliký dílek, jakože je chl. kapalina na provozní teplotě) a dále stoupá až na 90 stupňů. Okolo této teploty chvíli kolísá: 90 +-5 stupňů C. Poté dojde do 95 C a rychle padne na 70 C, pak se opět ohřívá na 95 C a zase padne na 70 C a tak pořád dokola. Přičemž na palubce mám u ukazatele teploty chl. kapaliny diskotéku (Jeden dílek, dva dílky, jeden dílek, dva dílky....)

Mám poškozený nějaký komponent chladicího systému? (čidlo teploty, termostat, čerpadlo?)
Je to vinou nainstalovaného LPG systému?
Není to náhodou vina dříve vytečené chladicí kapaliny a tím, že jelo čerpadlo s čidlem teploty nasucho?
Četl jsem zde ve fóru, že někdo na Thalii odvzdušnil chladicí systém a vyřešilo to problémy s topením. Mohlo by to vyřešit i tohle?
Technici v LPG servisu mi tam také nalili chladicí kapaliny nad MAXimální rysku. Nemůže to mít také vliv? Například kapaliny je hodně a tak odebírá větší teplo motoru, než menší množství kapaliny.

Děkuji moc.
Renault Fluence Ph2, 1.6 16V K4M v838 82 kW, EURO 5, r. v. 2015, koupeno nové.
Přestavba na LPG 4/2019 v cca 33 000 km. Systém BRC Seq32, elektronická tlaková aditivace ventilů ERC před LPG vstřiky kvůli převládajícím jízdám po dálnici. Přívstřik benzínu od cca 3850+ ot/min.
Spotřeba BA: průměr z dotankování 6,6 l/100 km za celých 33 000 km (90 % okresky).
Spotřeba LPG po přestavbě: průměr z dotankování 8,35 l/100 km (70 % dálnice, 20 % okresky, 10 % město).

Analyse
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od Analyse » pát zář 20, 2019 20:25

Nemám Fluence, ale beru to obecně. Mám taky LPG, ale podle mě to s tím nesouvisí. Zkus se podívat do servisního manuálu, při kolika stupních spíná ventilátor na prvni a druhý stupeň. Klidně by to mohlo být při těch 95 stupních, což by vysvětlovalo ten rychlý pokles teploty. Ale k té vysoké teplotě musí nejdřív dojít. A asi k ní dochází kvůli vadnému termostatu. Podle mě ti nezbyde než vyměnit termostat. Na K4M jsou brutálně drahé https://automedik.cz/autodily/renault/f ... Id=2100367 takže pokud nechceš hned investovat, tak třeba pyCLIP (viewtopic.php?t=118629) a hledat, co se v ten okamžik děje. Ale spíš bych vyměnil rovnou termostat. Bohužel dnes vyrábí samé sračky a jestli těch pár tisíc nevydržel originál, tak zkus Behr. Dával jsem ho na svojí F4RT a zatím funguje ok. Na původním od výroby bylo najeto 100 tisíc a naopak nedovíral, motor byl zbytečně studený.

Uživatelský avatar
duranduran
Advanced member
Příspěvky: 282
Registrován: čtv bře 02, 2006 09:31
Bydliště: Bohumín - práce, jak kdy
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - Fluence

Příspěvek od duranduran » ned zář 22, 2019 18:42

Možná blbá odpověď. Máš ho pořádně odvzdušněné?
Dne 15.7.2015 zaregistrováno Renault Fluence Limited 1.6 benzín, barva béžová cendré, při koupi najeto 29 km.

Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km :( 15.7.2015 prodáno

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti