LPG - Fluence

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Ceciloid
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: stř zář 28, 2011 12:27

LPG - Fluence

Příspěvek od Ceciloid » stř pro 07, 2011 15:18

Minulý týden jsem si nechal Renaulta předělat na plyn :) měl najeto 9000 km , rv. 2011 , zatim sem na plyn najel kolem 500 km při spotřebě 8l plynu /100 Km :) , cena plynu 14,90 l :D Nevím sice co záruka ale snad se mi nic nerozbije na motoru jinak by to mělo být ok ... cena kolem 30 tis . Zatim můžu jen doporučit jede to přinejhorším stejně jako na benzín a nádrž 60 l zaručuje celkem dobrý dojezd ... :mava:

FOTO :
http://ceciloid.rajce.net/Desktop


Nemáte s tím už někdo zkušenost , hlavně ohledně garance atd ... ?
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k

Uživatelský avatar
makkynka
Experienced member
Příspěvky: 705
Registrován: čtv srp 19, 2010 20:24

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od makkynka » stř pro 07, 2011 15:36

Jenom jedna vec, podla zakona, kdyz mas od vyrobce v aute danou rezervni pneumatiku, tak ji tam musis mit a nelze ji nahradit opravnyma sprejema atd. Takze kdyz budes mit nehodu atd budou te stavet a kontrolovat, tak s tim moc neuspejes.


Take jsem o teto variante uvazoval, dalsi vec byla ze se za nejaky ten patek zavede spotrebni dan na LPG a ceny se pomalu vyhoupnou k cene benzynu, taze to za chvilku bude uplne k nicemu.
Renault Fluence (Agátka) - Comfort, 1.6 benzín , Modrá Crepuscule - najeto 125 000km

Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od Novotka » stř pro 07, 2011 18:11

Rezerva není v autech povinná, ale u některých typů vozu je součástí deformační zony tudíž u těchto vozů povinná je. Nevim jak je to u Fluence ale v Oktávce být nemusí ve Favoritu být musí.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

Uživatelský avatar
Gil
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: sob črc 17, 2010 23:56
Bydliště: Brno

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od Gil » stř pro 07, 2011 18:54

Fluence má oficiálně povoleno vozit sadu místo náhradní pneu
Fluence 1,6 Exception Black- Prodáno
GSIII 2,0dCi Privilege

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od Concionator » stř pro 07, 2011 19:23

Proto také údajných 530 l zavazadlového prostoru. S rezervou nejspíš platí těch 496 l, které se uváděly u prvních vozů.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Ceciloid
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: stř zář 28, 2011 12:27

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od Ceciloid » stř pro 07, 2011 21:25

Juchů :D
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k

motorol
Junior member
Příspěvky: 207
Registrován: sob bře 06, 2010 08:26

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od motorol » stř led 11, 2012 13:24

O plynu vím, že spotřební daň se má zvedat snad až za 3 roky, takže do té doby to má šanci něco ušetřit.

Jinak se ještě zeptám na takovou blbost - mám megana II s LPG a nějak mi drobátko baští olej - teda podle čtverečků na palubáku při startování. Když sem se chtěl podívat na měrku tak sem zjistil, že se k ní rukou nedostanu, protože vstřikovače plynu mi stojí v cestě a ubírají pár cm na to aby se mi tam vešla ruka až po loket a já na měrku mohl mrknout - je to ve fluenci stejné nebo tam na takovou blbost při přestavbě pamatovali?
Megane II sedan r.v. 06 - prodáno
Megane kabriolet

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od Hounddog » stř led 11, 2012 13:45

otazocka na ceciloid:
Je aj citit nejaka zmena vykonu pri plyne? taha horsie v nizsich otackach? lebo pocul som ze plyn ubere asi 10% vykonu (len som pocul).
Ja osobne by som si ho dal asi ale az do vyssich objemov.
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od Concionator » stř led 11, 2012 19:24

Jak se říká u nás - nafta patří do kamen a plyn do krematoria. :D Jinak bych se trochu bál nějakých potíží na křižovatkách, kde ty starší úpravy na plyn zklamávají a motor "chcípá". Ale dneska už to snad mají vychytané a originální úprava bude jistě v pořádku. Osobně bych se na to ale vykašlal - více dílů k pokažení a menší kufr.

EDIT: Vím, že se tam dá použít toroid, ale ačkoli jsem rezervu nikdy nepoužil, dávám přednost raději jí. Na kolik to vlastně u fluence přijde? Aby se ten vklad vůbec vrátil...
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

motorol
Junior member
Příspěvky: 207
Registrován: sob bře 06, 2010 08:26

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od motorol » čtv led 12, 2012 11:36

Odpovím i když nemám fluence - 10% výkonu člověk nepozná, protože na max jezdí málokdo a nikdo si nepamatuje jak moc kdy šlápnul na plyn. Přestavba se pohybuje podle toho kde to dělá a jakej má systém - jelikož píše cosi o záruce tak to nechal předělávat jinde. Ceny jsou od 20 do 40 tis podle toho co kde trefí a co chce.
Megane II sedan r.v. 06 - prodáno
Megane kabriolet

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od kotasekh » čtv led 12, 2012 21:26

Concionator píše:Jak se říká u nás - nafta patří do kamen a plyn do krematoria. :D Jinak bych se trochu bál nějakých potíží na křižovatkách, kde ty starší úpravy na plyn zklamávají a motor "chcípá". Ale dneska už to snad mají vychytané a originální úprava bude jistě v pořádku. Osobně bych se na to ale vykašlal - více dílů k pokažení a menší kufr.

EDIT: Vím, že se tam dá použít toroid, ale ačkoli jsem rezervu nikdy nepoužil, dávám přednost raději jí. Na kolik to vlastně u fluence přijde? Aby se ten vklad vůbec vrátil...
Nové systémy sekvenčního vstřikování LPG žádnými problémy netrpí. Pokud je vše dobře seřízeno a nic není rozbité (platí i u benzínu a nafty) tak člověk nemá šanci poznat, jestli jede na plyn nebo na benzín, výkon klesne v řádu jednotek procent nebo vůbec, 10% bylo u starších systémů. A víc dílů na pokažení? No to je pravda, ale to samé platí pro posilovač řízení, centrál, klimu, audiosystém... a ty rozhodně nepřinášejí takový užitek jako LPG. A aby se vklad vůbec vrátil? -> uvedu tedy můj příklad. Zástavba mě stála 30000kč. Najezdil jsem na plyn už 80000km. Za tu dobu jsem do servisu plynu musel vrazit 5000kč i se všema revizema. Tudíž když přešvihnu náklady, tak to je 40000kč. Spotřeba na 100km jízdy na benzín je 6l, plynu 7l. Ceny benzínu 35kč za litr, plynu 17kč za litr. Náklady na ujetý kilometr jsou tedy 2,1kč na benzín a 1.19kč na lpg. Každý kilometr na lpg tedy šetřím 91 haléřů. Při najetí 80000km mi úspora činí 72800kč. Při odečtení nákladů to je 32800kč. I kdybych měl LPG systém každých 100000km měnit za úplně nový, tak se mi to stále neuvěřitelně vyplatí. Spousta lidí ale furt vidí problémy starých systémů - smrděly plynem, malý výkon, škubání, chcípání, nebezpečnost... To už dnes neplatí.

To Ceciloid: Hezká zástavba, šikovně vyřešená plnička :-). Mám taky HL Propan.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od Concionator » sob led 14, 2012 00:00

Jak jsem psal: věřím, že dnes je to všechno pořešené.

Otázka člověka, který sám plyn nepoužívá: Co se vlastně stane s autem vybaveným nádrží na plyn při nehodě, zvl. při jejím přímém poškození?
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od kotasekh » sob led 14, 2012 01:47

Ve chvíli, kdy bude náraz tak silný, že bude poškozena i ona tlaková nádoba, tak už s velkou pravděpodobností nebude mít cenu zabývat se přežitím posádky. Ale dejme tomu. Při poškození nádoby na LPG (která je MNOHEM odolnější nezl benzínová nádrž) se prostě onen zkapalněný ropný plyn vylije ven. Podle okolní teploty se odpaří v řádu sekund (léto) nebo minut (zima). Bude ale v tak vysoké koncentraci, že bude problém ho vůbec zapálit. Ano, bude to nebezpečné. Ale je daleko více pravděpodobné, že se roztrhne benzínová nádrž, a benzín se jen tak neodpaří, ale z toho lidi už strach nemají.
Pokud se poškodí jen potrubí k nádrži, tak je tam tzv multiventil, ten zastaví jakýkoliv únik větší nežli 6l/min.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od Concionator » ned led 15, 2012 00:12

Díky za vysvětlení!
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od Hounddog » pon led 23, 2012 08:39

Ked si to tak preratam, tak montaz plynu by ma vysla 30000 kč (asi 35 000SK) + servis nech tych 5000kč ( 7500SK) priblizne.
za tie peniaze mi vyjde priblizne 950 litrov benzinu pri dnesnej cene. pri mojej spotrebe okolo 7,8 ltr by som na to spravil asi 12 100km co neni az tak moc :(
radsej ani nechcem vediet kolko som uz utratil za benzin. Ale toť otazka, kam potom s rezervou?
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od kotasekh » pon led 23, 2012 08:55

do kufru, kam by :-D. Na kratší trasy to chce lepící sadu, na delší trasy rezervu do kufru, a pokud potřebuju v kufru místo tak se to dá trochu zmírnit koupením dojezdové rezervy.

OT: a když si to tak vše pročítám, možná to spoustě lidem nedocvakne nebo to prostě netuší, ale v LPG nádrži není skoro žádný tlak (relativně). Pro info dokládám foto z jednoho našeho zásahu, chlap provrtal PB láhev - plnou. viz, a myslím že jde dost vidět, že to z toho zrovna nestříká. Sice je tam zima, v létě je tlak vyšší, ale uvádím to jen pro představu "obrovského" tlaku v lpg nádrži.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Laxi
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: stř zář 01, 2010 21:50
Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od Laxi » čtv úno 09, 2012 20:37

Ceciloid: Ked ides na plyn - palubny pocitac ukazuje okamzitu a priemernu spotrebu LPG? Nechceli hrdlo na plnenie nadrze namontovat k hrdlu benzinovej nadrze? Dakujem.
Renault Fluence 1,6 16 V, Eclipse

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od mudr.hematolog » čtv úno 09, 2012 21:38

to pochybujem, ze to ukazuje....to nema rovnake napajanie....a tu nadrz si neviem ani omylom predstavit.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Ceciloid
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: stř zář 28, 2011 12:27

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od Ceciloid » čtv úno 09, 2012 21:44

Laxi : kdyz jedu na plyn pocitac ukazuje spotrebu jako bys jel a benzin , coz mi nevadi protoze to jde cca o 1,5 litru vic plynu ale ptal jsem se na pocitac v renaultu a jde to udelat tak aby to ukazovalo plyn ,, plneni plynu jsem si chtel dat vedle vika nadrze ale ve Fluenci na to neni misto , bohuzel . A je tu pro me jedna nepochopitelna vec a to je to , ze ukazatel benzinu funguje i pri jizde na plyn takze v nadrzi jakoby ubyva benzin a kdyz se dostane do rezervy a ty chces videt kolik benzinu tam mas (coz je v techhle mrazech dobry vedet kdyz to auto jede do ohrati na benzin ) tak musis auto zastavit na svahu, tak aby se hnul plovak a nebo natankovat trochu benzinu .. Zkousel jsem s autem houpat atd ... ale proste nic krome nakloneny roviny na to nefunguje ...
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k

Laxi
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: stř zář 01, 2010 21:50
Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od Laxi » pát úno 10, 2012 08:09

Cecloid: Dakujem. Tiez rozmyslam nad plynom. V predchadzajucom aute som LPG mal.
Renault Fluence 1,6 16 V, Eclipse

Ceciloid
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: stř zář 28, 2011 12:27

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od Ceciloid » pát úno 10, 2012 08:45

Neni zaco , zatim ho muzu jen doporucit najel jsem na nej uz asi 7 tis a bez problemu :)
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od Hounddog » pon úno 13, 2012 07:47

pri cenach 1,50 za liter benzinu pojde do plynu (LPG) :D o chvilu kazdy. Ja som uz nad tym tiez uvazoval. LEn taka otazka, nijak sa s tym neznizi zivotnost motora alebo pod? nebude tomu vadit ten prechod? Este som plyn nemal
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Ceciloid
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: stř zář 28, 2011 12:27

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od Ceciloid » pon úno 13, 2012 13:30

To je vec nazoru ... , osobne uz sem par motoru na plyn videl a nerekl bych ze tomu plyn nejak ublizuje tim spise,ze dnes uz je plyn celkem vychytana vec takze v tomhle ohledu bych strach nemel ...
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od Hounddog » úte úno 14, 2012 08:05

a funguje to tak ze sa prepne motor na plyn az pri zohriatom motore? Dalsia vec je ze raz za cas by sa s tym malo pojazdit aj na benzin nie?
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: LPG ve Fluencovi

Příspěvek od septim » úte úno 14, 2012 08:26

NA lpgprepina automatika, mne teraz cca aj po 1km, ako to mas nastavene. V zime mas vyssiu spotrebu benzinu, staci dotankovavat. V lete je velmi mala spotreba benzinu. Ked zacne horsie startovat, treba stary benzin vyjazdit a dodat novy.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti