klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Moderátor: Moderators General
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
myslim si ze u espace III toto zapojeni nic neresi...nam totiz neubyva stav paliva ale jednou za cas to hodi chybu nadrze tim ze na displeji se neukaze stav paliva ale jen blika usuzuju z toho ze ani emulatory nefunguji jak maji...nam pomuze odpojit baterku na 1s a nevymaze se ani pamet palubniho pc kde je pamet uchovavana zhruba par sekund...myslim si ze u nas by stacilo marty jen tlacitkem prerusit privodni plus do palubniho pc nebo dratek z bii a tim vlastne simulovat odpojeni baterky a tim se zajisti restart pc bez vymazani pocitadla km atd. a jednotka si znova nacte hodnoty...tezko rict zda to bude fungovat i pri chodu motoru atd. rad nekdy zkusim ale nak mi unika kde se ona rj palubniho pc nachazi.pokud je v bii jednotce odmitam z jistych duvodu laborovat mam svoji bii jednotku s 100% funkcnosti rad
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Pepo. funguje stejně, jen má digitální zobrazení a tak když nedochází k úbytku, vyhodí chybu, ale jinak to je totožné.
Za vyzkoušení to stojí !!
Za vyzkoušení to stojí !!
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
to asi jo...zapojeni vypada dosti jednoduse i realne do hodky udelat...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Mám stejný problém – vypnutí auta na nakloněné rovině nepomohlo (ale možná jen nebylo vypnuto moc dlouho).
Každopádně, v autě jsem měl asi 15-20 litrů benzinu a ujel (na LPG) kolem 350 km, takže dokonce začalo svítit hladové oko. Auto pak bylo asi hodinu zaparkované a po nastartování začala ručička ukazovat reálný stav paliva. Někdo tu někde na fóru psal, že ukazatel paliva se na palubovce "restartuje", pokud se reálné udaje o stavu paliva a informace z palubního počítače rozchází o 10 litrů či kolik. Takže to potvrzuji (megane sedan II, 2005).
Každopádně, v autě jsem měl asi 15-20 litrů benzinu a ujel (na LPG) kolem 350 km, takže dokonce začalo svítit hladové oko. Auto pak bylo asi hodinu zaparkované a po nastartování začala ručička ukazovat reálný stav paliva. Někdo tu někde na fóru psal, že ukazatel paliva se na palubovce "restartuje", pokud se reálné udaje o stavu paliva a informace z palubního počítače rozchází o 10 litrů či kolik. Takže to potvrzuji (megane sedan II, 2005).
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Znamená to, že nemám po natankování plynu resetovat PP? Mně se nic nerestartuje. Náklony ani dlouhodobé parkováni nic nepomáhají. S hladovým okem mám najeto stovky kilometrů. Ale ten emulátor stojí balík, který se mi nechce dát - teď mě čeká tažné zařízení. Není nějaké OSVĚDČENÉ levnější řešení?niky79 píše:Mám stejný problém – vypnutí auta na nakloněné rovině nepomohlo (ale možná jen nebylo vypnuto moc dlouho).
.......ukazatel paliva se na palubovce "restartuje", pokud se reálné udaje o stavu paliva a informace z palubního počítače rozchází o 10 litrů či kolik. Takže to potvrzuji (megane sedan II, 2005).
L III M4R Phase 2 - od 10 000 na LPG - zatim spokojenost
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Pánové zhruba za měsíc budu zákazníkovi předělávat Espace III na LPG. Budu hledat jak to zapojit abych oblbnul palubní počítač. Podle mě to bude stejný jako ostatní Laguny co jsem předělal, možná bude jiná hodnota odporu.
V principu je palivoměr jen odpor který se mění dle plováku, tím musí jednotka palivoměru počítat množství v nádrži podle ohmické hodnoty kterou dostává z odporu v nádrži. Většina Renaultů má na tom odporu hodnotu 0-300 ohmů některé mají 330 ohm. Pak už jen záleží jestli jde hodnota dolu nebo nahoru při plné nádrži.
V principu je palivoměr jen odpor který se mění dle plováku, tím musí jednotka palivoměru počítat množství v nádrži podle ohmické hodnoty kterou dostává z odporu v nádrži. Většina Renaultů má na tom odporu hodnotu 0-300 ohmů některé mají 330 ohm. Pak už jen záleží jestli jde hodnota dolu nebo nahoru při plné nádrži.
Scenic Grand II 2,0L, 16v, r.v.2006, panorama, LPG.
Laguna II 2,0L, 16v, Turbo 125 kW, navigace, tempomat, tažné, r.v. 2005, LPG.
Laguna II Grandtour, 1,8L, 16v, - iniTiale Paris -, navigace, kůže, tempomat, tažné, couvací senzory. R.v. 2002, LPG.
Laguna I po face, 2,0L, r.v. 1998 automat DP0, motor F3R K611, - iniTiale Paris -
http://akruh.rajce.idnes.cz/
Laguna II 2,0L, 16v, Turbo 125 kW, navigace, tempomat, tažné, r.v. 2005, LPG.
Laguna II Grandtour, 1,8L, 16v, - iniTiale Paris -, navigace, kůže, tempomat, tažné, couvací senzory. R.v. 2002, LPG.
Laguna I po face, 2,0L, r.v. 1998 automat DP0, motor F3R K611, - iniTiale Paris -
http://akruh.rajce.idnes.cz/
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Problém celého je to co je tu už psáno několikrát. Renault má "chytrý" počítač a pokud se nemění hodnota odporu v nádrži a přitom auto jede, u některých modelů hodí chybu a u některých ubývá palivo i když ve skutečnosti je v nádrži pořád stejně, protože nepočítá s alternativním palivem.
Pokud natankujeme více jak 5 litrů, je to taková změna odporu, kterou počítač zaznamená a upraví se skutečný stav paliva.
Jediné řešení je přerušení vedení, do interiéru tlačítko, napojit odpor na hodnotu plné nádrže a občas "tlačítkem" dotankovat.
Je to tu již popsáno, tak ať se neopakuju.
Pokud natankujeme více jak 5 litrů, je to taková změna odporu, kterou počítač zaznamená a upraví se skutečný stav paliva.
Jediné řešení je přerušení vedení, do interiéru tlačítko, napojit odpor na hodnotu plné nádrže a občas "tlačítkem" dotankovat.
Je to tu již popsáno, tak ať se neopakuju.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Místo tlačítka jsem dal relé a odpor (o stránku před), stejně nejedeš žádnou dálku 300 km v kuse.
Scenic Grand II 2,0L, 16v, r.v.2006, panorama, LPG.
Laguna II 2,0L, 16v, Turbo 125 kW, navigace, tempomat, tažné, r.v. 2005, LPG.
Laguna II Grandtour, 1,8L, 16v, - iniTiale Paris -, navigace, kůže, tempomat, tažné, couvací senzory. R.v. 2002, LPG.
Laguna I po face, 2,0L, r.v. 1998 automat DP0, motor F3R K611, - iniTiale Paris -
http://akruh.rajce.idnes.cz/
Laguna II 2,0L, 16v, Turbo 125 kW, navigace, tempomat, tažné, r.v. 2005, LPG.
Laguna II Grandtour, 1,8L, 16v, - iniTiale Paris -, navigace, kůže, tempomat, tažné, couvací senzory. R.v. 2002, LPG.
Laguna I po face, 2,0L, r.v. 1998 automat DP0, motor F3R K611, - iniTiale Paris -
http://akruh.rajce.idnes.cz/
- Kashak
- Junior member
- Příspěvky: 238
- Registrován: úte črc 17, 2007 05:49
- Bydliště: Pozořice
- Kontaktovat uživatele:
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Takze schema se zapojenim relatka s odporem od Akruha funguje i na Lagune II pred face, vcera jsem to zapojil a funguje to tak jak ma, jizda na benzin - skutecny stav paliva, jizda na plyn - plna nadrz a nesviti hladovy oko, mezi prepocitanim po prepnuti rele je akorat prodleva cca 30-60 sekund.
Odpor u Laguny II jsem pouzil 56 ohmu, u tohoto auta je tato hodnota temer plna nadrz a dojezd cca 750 km.
Odpor u Laguny II jsem pouzil 56 ohmu, u tohoto auta je tato hodnota temer plna nadrz a dojezd cca 750 km.
Renault Laguna II 1.8 16v Dinamique, 89 kW, r.v. 2002 stříbrná metalíza, 17tky kola, plná výbava Nově LPG Stag 300 Plus!
Renault Kangoo 1.2, r.v. 2005, modrá barva
Renault Kangoo 1.2, r.v. 2005, modrá barva
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Kam to pribastlit v Megane III?
Captur 0.9 TCe
Renault - nejlepší auta na světě!
ex Grand Scenic II 1.9 dci 130k
ex Megane III Grandtour LPG 1.6 16V 110k Dynamique
Renault - nejlepší auta na světě!
ex Grand Scenic II 1.9 dci 130k
ex Megane III Grandtour LPG 1.6 16V 110k Dynamique
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Je to sice pro Megane II, ale mělo by to být stejné.
Chci udělat jednoduché časové relé. Po zapnutí zapalování se současně zapne relé, které připojí paralelně odpor ( hodnotu musím otestovat, ale 500 ohmu by mělo stačit). Po čase ( 3-20s budu muset odzkoušet) relé vypne, a měla by se hladina benzínu zkalibrovat. Chci ještě vyzkoušet, kalibraci za jízdy. Jednou za 40min se relé znovu zapne, ale nevím jak si s tím poradí řídicí jednotka. Jak to udělám , dám vědět.
Chci udělat jednoduché časové relé. Po zapnutí zapalování se současně zapne relé, které připojí paralelně odpor ( hodnotu musím otestovat, ale 500 ohmu by mělo stačit). Po čase ( 3-20s budu muset odzkoušet) relé vypne, a měla by se hladina benzínu zkalibrovat. Chci ještě vyzkoušet, kalibraci za jízdy. Jednou za 40min se relé znovu zapne, ale nevím jak si s tím poradí řídicí jednotka. Jak to udělám , dám vědět.
Renault megane III, 1.6 81kw Dynamique
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Když to už chceš dělat takto dost složitý, co udělat nějaký převodník a použít palivoměr z nádrže LPG aby to ukarovalo stav LPG v přístojovce. Palivoměr k LPG (cena cca 400,-Kč, stejně tam je většinou namontován) je dost univerzální s odporem 0-90 ohm.
Nejsem elektrotechnik, ale to zapojení aby to ukazovalo stav LPG i na palubce by mě zajmalo.
Měl jsem Lagunu I doveženou z Holandska tam byl system Vialle a ten na přístrojovce ukazoval stav LPG po přepnutí. Tenkrát jsem to nestudoval kde je co zapojený ale byla to pohoda.
Nejsem elektrotechnik, ale to zapojení aby to ukazovalo stav LPG i na palubce by mě zajmalo.
Měl jsem Lagunu I doveženou z Holandska tam byl system Vialle a ten na přístrojovce ukazoval stav LPG po přepnutí. Tenkrát jsem to nestudoval kde je co zapojený ale byla to pohoda.
Scenic Grand II 2,0L, 16v, r.v.2006, panorama, LPG.
Laguna II 2,0L, 16v, Turbo 125 kW, navigace, tempomat, tažné, r.v. 2005, LPG.
Laguna II Grandtour, 1,8L, 16v, - iniTiale Paris -, navigace, kůže, tempomat, tažné, couvací senzory. R.v. 2002, LPG.
Laguna I po face, 2,0L, r.v. 1998 automat DP0, motor F3R K611, - iniTiale Paris -
http://akruh.rajce.idnes.cz/
Laguna II 2,0L, 16v, Turbo 125 kW, navigace, tempomat, tažné, r.v. 2005, LPG.
Laguna II Grandtour, 1,8L, 16v, - iniTiale Paris -, navigace, kůže, tempomat, tažné, couvací senzory. R.v. 2002, LPG.
Laguna I po face, 2,0L, r.v. 1998 automat DP0, motor F3R K611, - iniTiale Paris -
http://akruh.rajce.idnes.cz/
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Mám dotaz. riešil už niekto na espace3 prepnutie ukazovatela spotreby paliva na lpg? predpokladám nejaké relé, ktoré po prepnutí na plyn odpojí palivomer z benzínovej nádrže a prepne na palivomer z LPG nádrže.
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Ahoj,
kalibraci mám částečně hotovou, benzín mi ukazuje skutečný stav. Tištěný spoj s relátkem jsem dal k nádrži pod krycí plech. Na plovák jsem se připojil paralelně ( dva tenké dráty ). Přes relé se sepne trimr ( měl jsem jen 5k6 ), kterým jsem snižoval hodnotu až se zkalibroval ukazatel paliva ( hodnotu je odhadem 1K2). Nechtělo se mi rozebírat auto kvůli připojení na napětí, tak jsem to vyřešil takto:
zařízení jsem připojil na zadní autozásuvku. Když je auto zamklé, je autozásuvka bez napětí. Po odemknutí auta ( zásuvka je pod napětí) se zapne relé, které je sepnuté asi 25 sekund. Do té doby, když zasunu kartu, tak se zkalibruje ukazatel paliva, Po uplynutí 25 sekund se relé vypne. Jak jsem zařízení namontoval, tak jsem měl dojezd 260 km, teď mám 140 km. To odpovídá 2 měsícům startování na benzín. Jednou se mi stalo, že při delší jízdě 300 km na jeden zátah, se mi rožla rezerva. Ale po nové kalibraci OK.
Ještě musím napájecí dráty hodit pod čalounění a připojit na přívod k zásuvce.
Použil jsem časovač IO 555 a jeho standartní zapojení. Tištěný spoj jsem si vyrobil sám. Investice pár kaček.
kalibraci mám částečně hotovou, benzín mi ukazuje skutečný stav. Tištěný spoj s relátkem jsem dal k nádrži pod krycí plech. Na plovák jsem se připojil paralelně ( dva tenké dráty ). Přes relé se sepne trimr ( měl jsem jen 5k6 ), kterým jsem snižoval hodnotu až se zkalibroval ukazatel paliva ( hodnotu je odhadem 1K2). Nechtělo se mi rozebírat auto kvůli připojení na napětí, tak jsem to vyřešil takto:
zařízení jsem připojil na zadní autozásuvku. Když je auto zamklé, je autozásuvka bez napětí. Po odemknutí auta ( zásuvka je pod napětí) se zapne relé, které je sepnuté asi 25 sekund. Do té doby, když zasunu kartu, tak se zkalibruje ukazatel paliva, Po uplynutí 25 sekund se relé vypne. Jak jsem zařízení namontoval, tak jsem měl dojezd 260 km, teď mám 140 km. To odpovídá 2 měsícům startování na benzín. Jednou se mi stalo, že při delší jízdě 300 km na jeden zátah, se mi rožla rezerva. Ale po nové kalibraci OK.
Ještě musím napájecí dráty hodit pod čalounění a připojit na přívod k zásuvce.
Použil jsem časovač IO 555 a jeho standartní zapojení. Tištěný spoj jsem si vyrobil sám. Investice pár kaček.
Renault megane III, 1.6 81kw Dynamique
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Jen taková poznámka pro všechny, asi je to známý ale jestli ne, tak není dobrý jezdit s malym stavem benzínu případně uplne s prázdnym benzinem, dava se tim zabrat benzinovymu cerpadlu, navic v malym mnozstvi benzin vic vodnati, takže tam mam vzdycky aspon ctvrtku nadrze, hladovy voko me votravuje az po vic kilometrech, to je taky tak trochu mozne "reseni"
Langunka II 2.0/16V 98kW LPG 10/2005
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Ja jazdim s polkou nadrze a aj tak mam dojazd max 300km, takze dost to otravuje. Zislo by sa trvalejsie riesenie.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
zdravím
mám nově naistalovaný LPG na motor 1,6 16V renault scenic 2001
na plyn jsem najel 106 km a ukazatel dojezdu se ze 165km dostal na 85km a rozsvítila se kontrolka rezervy,ale mam pocit že ručka palivoměru se nepohla..... vím, že to je málo km najetých na nějaké závěry, ale je to celé divné..na plyn se momenálně auto přepne po cca 2 km.. takže jsem mohl na benzín najet tak 10 km.
ted jsem zkusil nastartovat a kontrolka svítí dále..
doplněn benzín za 500 a kontrolka zhasla... dojezd stále ubývá
mám nově naistalovaný LPG na motor 1,6 16V renault scenic 2001
na plyn jsem najel 106 km a ukazatel dojezdu se ze 165km dostal na 85km a rozsvítila se kontrolka rezervy,ale mam pocit že ručka palivoměru se nepohla..... vím, že to je málo km najetých na nějaké závěry, ale je to celé divné..na plyn se momenálně auto přepne po cca 2 km.. takže jsem mohl na benzín najet tak 10 km.
ted jsem zkusil nastartovat a kontrolka svítí dále..
doplněn benzín za 500 a kontrolka zhasla... dojezd stále ubývá
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Dobrý den kamarádi. Vidím, že se spousta z Vás trápí banální záležitostí. Problematiku jsem popsal již dříve v sekci "Turbomotor a LPG" a 23.9.2013 doplnil konkrétní postup pro Espace IV.
Popíši zde obecný postup pro většinu renaultů. 100% funguje na Espace IV a Megane II.
Měření benzínu se odehrává tak, že plovák s potenciometrem trvale měří (změnou odporu) hladinu paliva v nádrži. Pokud od posledního vytažení karty a opětovného zasunutí (nejdříve po 12 sec.) nezaregistruje palubní deska navýšení hladiny o více než 4 litry, neupraví výšku hladiny na palivoměru. Klesání hladiny na palivoměru pak zajišťuje měření spotřeby od vstřikovačů a na základě odečtu vypočtenho hladina postupně klesá. Takže pokud jezdím na plyn, hladina paliva v nádrži fiktivně klesá a klesá. Za chvíli tam je rezerva a s tím spojený hlasitý rykot palubovky při každém startu.
Řešení:
Do série s měřičem paliva jsem osadit odpor cca 50 ohm, který je zkratován relátkem, zapojeným na přívod zapalování nebo - jednoduše - palivového čerpadla. Po vypnutí motoru se zařadí odpor a hladina fiktivně poklesne. Po 12 sec. zastrčím kartu a mám dočerpáno, palivoměr změří skutečnou hladinu.
Takto je "dotankováno" při každém vypnutí motoru a vytažení karty.
U Megane II to lze elegantně vyřešit přímo v prostoru víka nádrže, relátko je napájeno od palivového čerpadla. Práce na 20 minut. Předpokládám, že takto to lze provést u většiny aut Renault. Relátko postačí do plošného spoje, není zde žádna prodová zátěž. Finanční náklad "emulátoru hladiny paliva" je cca 30 kč.
Espace ale takové víčko nemá, musela by se sundat nádrž, tak je to lépe řešit u palubovky. Jedná se (u Espace IV) o černý konektor zapojený s hora, přestřihnout drát č. 20 (krystalový nebo bílý), nebo drát č. 5 (černý). Do přestřihnutého drátu vsadit odpor cca 50 ohm, tento zkratovat relátkem "při zapnutí zapalování".
S pozdravem St.W.
Popíši zde obecný postup pro většinu renaultů. 100% funguje na Espace IV a Megane II.
Měření benzínu se odehrává tak, že plovák s potenciometrem trvale měří (změnou odporu) hladinu paliva v nádrži. Pokud od posledního vytažení karty a opětovného zasunutí (nejdříve po 12 sec.) nezaregistruje palubní deska navýšení hladiny o více než 4 litry, neupraví výšku hladiny na palivoměru. Klesání hladiny na palivoměru pak zajišťuje měření spotřeby od vstřikovačů a na základě odečtu vypočtenho hladina postupně klesá. Takže pokud jezdím na plyn, hladina paliva v nádrži fiktivně klesá a klesá. Za chvíli tam je rezerva a s tím spojený hlasitý rykot palubovky při každém startu.
Řešení:
Do série s měřičem paliva jsem osadit odpor cca 50 ohm, který je zkratován relátkem, zapojeným na přívod zapalování nebo - jednoduše - palivového čerpadla. Po vypnutí motoru se zařadí odpor a hladina fiktivně poklesne. Po 12 sec. zastrčím kartu a mám dočerpáno, palivoměr změří skutečnou hladinu.
Takto je "dotankováno" při každém vypnutí motoru a vytažení karty.
U Megane II to lze elegantně vyřešit přímo v prostoru víka nádrže, relátko je napájeno od palivového čerpadla. Práce na 20 minut. Předpokládám, že takto to lze provést u většiny aut Renault. Relátko postačí do plošného spoje, není zde žádna prodová zátěž. Finanční náklad "emulátoru hladiny paliva" je cca 30 kč.
Espace ale takové víčko nemá, musela by se sundat nádrž, tak je to lépe řešit u palubovky. Jedná se (u Espace IV) o černý konektor zapojený s hora, přestřihnout drát č. 20 (krystalový nebo bílý), nebo drát č. 5 (černý). Do přestřihnutého drátu vsadit odpor cca 50 ohm, tento zkratovat relátkem "při zapnutí zapalování".
S pozdravem St.W.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Já mám pánové jiný problém. Vyměnil jsem palivové čerpadlo a od té doby mi palivoměr ukazuje špatně. když je plovák úplně na doraze a nádrž bešz benzínu tak mi palivoměr ukazule ještě jeden dílek! Už jsem to několikrát rozdělal a zkoušel všechno možné a nic. Hladové oko se rozsvítí tak jak má, takže plovákem to asi není. Tipoval bych to neá chybu někde v budíku. Když totiž vytáhnu čerpadlo ven a dám plovák úplně na spodní polohu pořád to ukazuje na první dílek, ale rezerva svítí. Užz netuším co stím. Prosím o každou radu. Moc díky:-(
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon dub 22, 2013 08:45
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Ahoj lidi mám dotaz v souvislosti s diskusí o stavu paliva v nádrži. Jede při provozu na LPG palivové čerpadlo? Popřípadě čím je jeho provoz řízen - stavem paliva nebo je v chodu neustále? Bráchovi odešlo palivové čerpadlo při provozu na plyn a důvodem byl údajně nízký stav benzínu v nádrži = neustále pracující palivové čerpadlo (slovy LPG servisu). Já teď nevím jestli se mi to nemůže stát taky. Mám sice v nádrži benzín ale na palubovce je hladový oko. Pokud nikdo nevíte jak to ve skutečnosti je, stačila by mi informace, jestli někdo z Vás už déle s tímto problémem jezdí a čerpadlo se neodporoučelo. Díky Lukáš
Lukas
Renault Espace IV 3,5 V6 LPG r.v.2004
Renault Espace IV 3,5 V6 LPG r.v.2004
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Čerpadlo u LPG jede pořád:
U Espace IV trvale přepouští obtokový ventil nespotřebované palivo do nádrže a zaplňuje prostor kolem čerpadla. Toto tedy nikdy nejede nasucho a v suchu a bez průtoku. Nebál bych se provozu s minimem paliva v nádrži. Je tam třeba mít aspoň pár litrů, ale tak, aby mělo co sát i zatáčkách.
U Espace IV trvale přepouští obtokový ventil nespotřebované palivo do nádrže a zaplňuje prostor kolem čerpadla. Toto tedy nikdy nejede nasucho a v suchu a bez průtoku. Nebál bych se provozu s minimem paliva v nádrži. Je tam třeba mít aspoň pár litrů, ale tak, aby mělo co sát i zatáčkách.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Kangoo 1,2 16V 55kW 2008 + LPG BRC
Nemám v autě počítač a také mi při jízdě žere benzín.
Je to v pořádku, mám nastaveno přivstřikování benzínu ve vyšších otáčkách a zatížení. Nemusím mít extra přimazávání.
Protože jsem nechal nastavit chladící benzín na nejnižší možnou dávku, musím vzít našetřené penízky za nevstřiknutý benzín, trošku dodat a nechat sundat hlavu, aby se zabrousily, nebo vyměnily hlavně ventily 4. válce.
Také jsem podcenil nutnost seřízovat ventily co 30 000 km, při jízdě na LPG - je to jasně vytištěno v uživatelském manuálu pro alternativní paliva, dělal jsem to až nyní v 90 000 Km.
Dále jsem auto často půjčoval k jízdám po dálnici do zapadního Berlína, Hamburgu. Po dálnici jsem sám jezdil maximální trvalou rychlost na LPG 110 km/hod, krátkodobě 120 a vyjímečně 130. Z cizího krev neteče, syn po návratu vždy hlásil jak kangoo po rozjetí nad 120 km/hod, nepozná dálniční kopec.
Nemám v autě počítač a také mi při jízdě žere benzín.
Je to v pořádku, mám nastaveno přivstřikování benzínu ve vyšších otáčkách a zatížení. Nemusím mít extra přimazávání.
Protože jsem nechal nastavit chladící benzín na nejnižší možnou dávku, musím vzít našetřené penízky za nevstřiknutý benzín, trošku dodat a nechat sundat hlavu, aby se zabrousily, nebo vyměnily hlavně ventily 4. válce.
Také jsem podcenil nutnost seřízovat ventily co 30 000 km, při jízdě na LPG - je to jasně vytištěno v uživatelském manuálu pro alternativní paliva, dělal jsem to až nyní v 90 000 Km.
Dále jsem auto často půjčoval k jízdám po dálnici do zapadního Berlína, Hamburgu. Po dálnici jsem sám jezdil maximální trvalou rychlost na LPG 110 km/hod, krátkodobě 120 a vyjímečně 130. Z cizího krev neteče, syn po návratu vždy hlásil jak kangoo po rozjetí nad 120 km/hod, nepozná dálniční kopec.
minicamper - obytné Kangoo 1,2 16V 2008 + LPG BRC http://lancar.rajce.idnes.cz/minicamper_obytne_Kangoo/
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Dříve Kangoo expres 1,2 8V + LPG Renault/Vialle, v pohodě 300 000 km
BMW 700 CS coupe sport - vzduchem chlazený motor! Design Michelotti Tuning: Navařené a nově vytvořené tříkulové spalovací prostory, sací ventily a sedla AVIA 30, výfukové TATRA 603, písty a kroužky Lada, přední náprava typu DUBONNET, vzadu dvoukloubové hnací hřídele. Výška vozidla jen 1 250 mm.
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Doplním moji zkušenost s LPG u M III GrandTour.
Mám najeto s LPG přes 20k km. Klesání ukazatele stavu paliva v nádrži při jízdě na LPG jsem neřešil, na svítící hladové oko si zvykl. Každé druhé tankování LPG jsem dotankovat přibližně 5l, abych zjistil aktuální stav benzínu v nádrži. Přišla zima, spotřeba se zvětšila a stalo se, že mi benzín jedno ráno došel, z kufru se ozvalo hučení (jak jelo čerpadlo na prázdno), auto přestalo táhnout. Naštěstí se to stalo 150m od pumpy. Víc štěstí než rozumu
Tak jsem natankoval plnou a k mému velkému překvapení přestal benzín ubývat při jízdě na LPG a ukazatel stavu nádrže až do poloviny ukazoval aktuální stav. Před tím jsem udržoval v nádrži tak cca 10-15l benzínu a ukazatel klesal bez ohledu na to, zda jedu na LPG nebo benzín. S plnou je to tak, jak má.
Třeba to někomu pomůže.
Mám najeto s LPG přes 20k km. Klesání ukazatele stavu paliva v nádrži při jízdě na LPG jsem neřešil, na svítící hladové oko si zvykl. Každé druhé tankování LPG jsem dotankovat přibližně 5l, abych zjistil aktuální stav benzínu v nádrži. Přišla zima, spotřeba se zvětšila a stalo se, že mi benzín jedno ráno došel, z kufru se ozvalo hučení (jak jelo čerpadlo na prázdno), auto přestalo táhnout. Naštěstí se to stalo 150m od pumpy. Víc štěstí než rozumu
Tak jsem natankoval plnou a k mému velkému překvapení přestal benzín ubývat při jízdě na LPG a ukazatel stavu nádrže až do poloviny ukazoval aktuální stav. Před tím jsem udržoval v nádrži tak cca 10-15l benzínu a ukazatel klesal bez ohledu na to, zda jedu na LPG nebo benzín. S plnou je to tak, jak má.
Třeba to někomu pomůže.
Megane III Grandtour 1.6 110k Dynamique
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Zaujimave, ale zas jazdit stale s plnou nadrzou benzinu? Zbytocna hmotnost v aute a tiez benzin starne, co s nim potom?
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Re: klesání stavu benzínu při jízdě na LPG
Ahoj, mám předělané CLIO II na LPG, ale bohužel mi zapoměli říci, že mi nebude ukazovat dobře stav paliva v nádrži benzínu. Řešil někdo tady tento problém s ukazatelem stavu paliva v Cliu? Jak se to dá rozumně vyřešit za rozumný peníz, aby mi to po každém nastartování ukázalo správný stav paliva v nádrži benzínu. Nějaký postup, schéma, obrázek ke Cliu aby to fungovalo. Nějak to nemohu nikde najít. Děkuji
Renault Clio Campus r.v. 2007LPG LOVATO
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů