LPG - Thalia II

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od r-omeo » pát lis 04, 2016 07:12

Zdravím pánové. Tak od včerejška mám v Natálce namontován systém Zavoli. Prozatímní zkušenost dobrá, ale zatím najeto jen 70km. Co jsem zkoušel, tak studený motor v 0°C přepl po cca 1,6km jízdy, kdy cca 600m v obci a zbytek mimo normální rychlostí. Dnes ráno -5°C, takže jsem nastartoval se stopkama a šel škrabat. A systém přepl po 8 minutách na volnoběh. Zatím to nevypadá špatně. Jsem zvědav, jak na tom budu se spotřebama atd.. Nádrž mi dali toroidní o objemu 47 litrů, takže by to mělo být na cca 38 litrů plynu. Tak jsem zvědav, kolik najedu :-). Původní spotřeba byla kolem 6,2 litrů benzínu, ale to bylo takový kombinovaný spíš krátké trasy. Teď ale začnu jezdit dál, tak třeba to zůstane na stejných hodnotách v plynu :-)
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od kotasekh » pát lis 04, 2016 07:36

Prosimte, pohrabej v papirech co si k tomu dostal a napis mi, jakou nadrz presne namontovali, nejlepe typ nebo neco takoveho. Neprecuhuje podlahu kufru? Me tam byli schopni nacpat jen 41l...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od r-omeo » pát lis 04, 2016 07:44

http://www.shopgaz.cz/toroidni-nadrz-st ... nt-h-220mm myslím, že tato to je. Právě že mi to měřil a chtěl tam dát jen 200mm, ale jsem mu řekl, ať tam dá tu 220, že tam případně podložím koberec. A ani nějak nepřečuhuje. Kdyžtak zítra na to kouknu pořádně a dám vědět
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od r-omeo » sob lis 05, 2016 07:43

Tak jsem koukal a lehce vystupuje. Tak nevím. Možná vypodložím koberec, nebo se na to vykašlu :-D. Není to zas taková hrůza. Hlavní je to, že protáhnu věci skrz kufr(např. lyže apod.), což mě odrazovalo u válce, že bych nemohl.
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od kotasekh » sob lis 05, 2016 08:09

A ja zustanu u 41l nadrze, protoze na hornim plechu mam zase zesilovace a pokud by dole precuhovala jeste nadrz, dost by to zmensilo kufr :).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od r-omeo » sob lis 05, 2016 09:01

Tak to jo. Já mám hudební hluch, takže zesilovače nepotřebuju a stačí základ. No jsem zvědav, jak dopadne průměrná spotřeba... :-). Pak dám vědět :-)
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od kotasekh » sob lis 05, 2016 09:06

Pokud to mas dobre serizene (coz jiste mas, jinak by uz svitil check engine), tak se budes pohybovat od sesti do sedmi litru. Sest je u me klidna dalkova cesta, sedm je jezdeni mestem, dalnice a okrsky.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Diuger
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 14, 2017 19:15

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od Diuger » sob led 21, 2017 16:11

Zdravím, má niekto skúsenosti aj s Thaliou I 1.4 16v 72kw?
Väčšina píšete skúsenosti s 1.2 tak by som rád vedel či máte niekto skúsenosti s prestavbou na LPG aj tejto 1.4 16v verzie. Ak áno aký typ splyňovača by ste odporúčili? Je potreba aj vymeniť iné sviečky? Myslíte že by sa dala dostať nádrž aj do kufra Thalie? :D nechcem prísť o rezervu :D

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od kotasekh » sob led 21, 2017 16:20

S motorem se koukej na clio II, tam bude vice zkusenosti. Do kufru nadrz jde dat, myslim 80l mi nabizeli. Svicky se nemeni. A typem splynovace myslis co? Jako znacku systemu?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od afko » stř led 25, 2017 15:40

Ja síce tiez nemam 1,4, ale ked mozem par mojich postrehov ohladne LPG s 1,2 s normou EURO 5. Co sa tyka vyberu značky systemu mal som Lovato v inom aute a teraz v Thalii je OBD Solaris II, kazdopadne ale vzhladom ku skusenostiam by som teraz dal uz len BRC. Je sice z najdrahsich i tazsie repasovatelnych, ale osobne by som uz iny system neriesil. Nadrz mam tiez diskovu, miesto rezervy, no pre mna je to malo, z predosleho auta s valcovou 60l sa to neda porovnat a tak by som tiez siel teraz do valcovej. Miesta je v kufri v zadnej casti dost, je to sedan s malym kufrovym otvorom tak sa aspon vyuzije a ostane rezerva i podstatne vacsia nadrz. A co sa tyka sviecok, pouzivam povodne zn. NGK a nemenil by som za ine, teda ak myslis specialne na lpg, zbytocne.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od kotasekh » stř led 25, 2017 15:59

Provozuji doma dva systémy, BRC a HL Propan (Magic II nebo něco takového polského), takže nejdražší a nejlevnější systém. Můj názor po 400k km na BRC a 250k km na Magic? Šel bych do nejlevnějšího systému znovu. Ano, je třeba ho častěji servisovat, ale ty ceny jsou oproti BRC tak směšné, že když něco přestane fungovat a nějak to celé blbne, tak se prostě vymění všechno. Naposledy, když jsem měnil vše s výjimkou nádrže, hadice kapalné fáze a řídicí jednotky, tak mě to stálo 3500kč i s prací. Nové vstřiky, reduktor, ventily, filtry i vložky filtrů, elektrika, komplet hadice plynné fáze. Na BRC se nemusí dlouhodobě sahat, ale jak se něco pokazí, tak je oprava o to dražší. Pro inspiraci - repasovaný vstřik na Magic stojí 49 kč, celý reduktor 700 kč cca. Ale mění se to holt častěji jak u BRC :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od afko » pát led 27, 2017 21:03

No v tom s Tebou suhlasim, BRC je drahy i skoro nerepasovatelny, takze z tohto pohladu je lacnejsi system vo vyhode. Mozno teda zvolit nejaku zlatu strednu cestu. Co sa ale tyka auta, osobne mam taky pocit, ze pokial je auto s normou EURO 4 a nizsou, staci lacnejsi system LPG. Ja mam r.v.2011 s EURO 5 teda prisnejsou emisiou a myslim ze vyber toho Solarisu II nebol idealnou volbou (a pritom su tam komponenty i z Boschu a tak). I ked je motor sice starsej konstrukcie, ta norma ho "priskrtila" a potreboval by presnejsi system (vstrekovanie a tak celkovo) aby to bolo cele idealne. To je moj pohlad. A v nastaveni toho Solarisu to nebolo, jednoducho nebol taky presny na poziadavky danej normy. Koniec koncov, ako som sledoval to montazne pracovisko kde mi to montovali, od roku 2014 uz montuju hadam v 90 % prave ten BRC a od EURO 6 urcite.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

Diuger
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 14, 2017 19:15

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od Diuger » sob led 28, 2017 16:38

Ďakujem za odpovede, do mojej 1.4 16v Thalii mi technik odporúčil ELPIGAS. Mate s tym niekto skusenosti?

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od kotasekh » sob led 28, 2017 16:54

Vzhledem k tve EURO4 norme je to asi jedno, poptej se spis na cenu nahradnich dilu, tj vstriku, filtru a reduktoru.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Diuger
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 14, 2017 19:15

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od Diuger » sob led 28, 2017 17:09

Volal som z technikom a povedal ze napr. oproti predrazenemu BRC je Elpigas lacnejsi aj nahradne diely.
A povedal ze pre moj motor nieje potrebne domazavanie ventilov a ze sa to riesi pristrekovanim benzinu vo vyssich otackach

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od kotasekh » sob led 28, 2017 17:21

Pro tvuj motor urcite "primazavani" potreba je. Pokud by byl z tovarny pripraven na LPG (jina hlava, ventily a sedla), pak by nepotreboval "primazavani".
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Diuger
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 14, 2017 19:15

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od Diuger » sob led 28, 2017 17:25

nedá sa to riešiť len s dostrekom benzínu vo vyšších otáčkach?

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od r-omeo » sob led 28, 2017 17:58

Me bylo také řečeno, ze primazavani je zbytečný. Ze mi ho tam teda klidně da, ale je to zbytečnost. Mám také privstrik benzinu při vyšších otáčkách a v pohodě zatím, ale mám ho teprve kratc (cca 3 tis. Km), ale zatím spokojenost. Mám systém zavoli. V 1,2 thalii
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od afko » sob led 28, 2017 19:42

Ten elpigas je celkom v pohode si myslim a na EURO 4 bude pomer cena/vykon celkom dobra. A co sa tyka primazavania, i moj technik jednoznacne odporucal jeho montaz aspon to zakladne, podtlakove, dnes by uz nemali byt take drahe napr.taky FlashLube vratane ceny nahradnych naplni. No a prívstrik benzinu, co viem da sa sice nastavovat podla dosiahnutia urcitych otacok, zvacsa pri 4000 ot/min t.j. uz jazda niekde na dialnici, ale co pri nizsich otackach? ano da sa nastavit i pri nizsich, ale potom to uz zacina liezt do penazi.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

Diuger
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 14, 2017 19:15

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od Diuger » sob led 28, 2017 20:18

ja som rozmyslal ze by som si dal pristrek benzinu pri cca 3500 otackach co je asi pri 115km ak sa nepletiem na 5. rychlosti....takze ak pri predbiehani podradim tak to budem mazat aj bbenzinom.
Vdaka za nazor na Elpigas, vraj je 2. najlepsi na trhu az nato ze vstrekovace sa preventivne menia pri cca 35000 km
co nieje az tak zle investicia to je 50e

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od afko » sob led 28, 2017 20:33

Aj moj technik presiel po Solarise na ten Elpigas a montuje ho stale ale zvacsa len do starsich modelov, teda cca. 4 a viacrocnych, do novsich uprednostnuje ten BRC, samozrejme pokial zakaznik nechce nieco ine. No pokial budes jazdit v danych otackach castejsie, budis. Ja ale chodim 90% jazd po meste, cize otacky cca. 2200 tak to primazavanie bolo potrebne.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

Diuger
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 14, 2017 19:15

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od Diuger » ned led 29, 2017 00:51

Myslím si že už tých 200e naviac nieje tak veľa a bude tam aspoň väčšia istota+ ešte to domazávanie s benzínom a mám pokoj. Myslím že peňaženka to až tak nepocíti. Ak sa jedná o BRC a týchto novších tak myslím si že do staršieho auta ako mám ja (2007) stači ELPIGAS preto lebo nemusia splňovať takú vysokú normu. Takže myslím že pre moju Thaliu bude vhodná volba Epligas s elektronickým domazávaním. Budem rád keď sa ešte vyjadria viacerí a keby ešte niekto s takou istou 1.4 16v 72kw.

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od afko » ned led 29, 2017 19:51

No to si mal na zaciatku napisať ten rok. Elpigas je pre r.v.2007 uplne v pohode podla mna zvlasť ked sa da repasovat. No a to primazavanie, pokial ti nestaci podtlakove (cena tak cca. do 100€ podľa vyrobcu) a das elektronicke nemusis ani riesit primaz benzinom. Osobne mam i ja podtlakove ale ked znovu dal by som elektronicke. No uvidis co k danej teme napisu ostatni.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

Diuger
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob led 14, 2017 19:15

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od Diuger » ned led 29, 2017 20:56

Tvoja odpoveď ma potešila, o systéme ELPIGAS som čítal dosť dobrého a pre takýto relatívne jednoduchý 4valec by to malo stačiť v pohode. Myslíš že ak tam to domazávanie bude, dostrek benzínu mám vylúčiť úplne?
z jedného zdroja mám aj takú informáciu že ak je tam dostrek benzínu tak nepotrebujem domazávanie. Ale asi sa skôr prikloním k tomu domazávaniu.

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: LPG - Thalia II

Příspěvek od afko » pon led 30, 2017 09:59

Som len laik, a komentujem z informacii co mam a poznam, takze odbornu radu ti nedam, koniec koncov su tu na fore ini co vedia poradit podstatne lepsie. No ale moj nazor je, ze primaz benzinu sa nastavuje pri tych vacsich otackach (cca. 4000ot/min. ako sme hovorili), da sa nastavit i na nizsie otacky, ale tym sa znizuje ekonomika jazdy na lpg. Je pravda ze ventily bez chladnia/mazania su namahané hlavne pri tych vacsich otackach - teplota, ale na druhej strane ako som pisal ja, ked chodim po meste 90% jazd tie otacky na privstrek benzinu nedosiahnem a tak by to islo "na sucho". Preto ako prevenciu som dal tu najlacnejsiu moznost - podtlakove domazavanie, ktoré ale tiez nie je uplne idealne, lebo najviac aplikuje kvapalinu pri nizkych otackach, ked ide motor bez plynu so zaradenym rychlostnym stupnom, a kedze ja jazdim tak ze setrim brzdy a dobrzdujem motorom, mam teda i vacsiu spotrebu tej lubrikacnej kvapaliny. A na druhej strane treba ho dost casto nastavovat, ventilcekom na urcitu uroven aplikacie, pocet kvapiek/min. Preto ak si das to elektronicke, budu obe tieto starosti pase hoci je drahsie asi o 100 €, ale kvalita a rovnomernost domazavania budu urcite lepsie a rovnako tak klesne i spotreba tej lubrikacnej kvapaliny. A tym padom by som ani ten primaz benzinom uz neriesil, zbytocne. Napr. 1 l JLM stoji 20€.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti