ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Jezdíme na plyn.

Moderátor: Moderators General

alt192
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: pát čer 03, 2011 22:02

Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Příspěvek od alt192 » pon úno 27, 2012 19:10

Tak gratuluji, ze to je ted ok. Mne to ale nepomuze, ja musim hledat reseni dal :-(

Muj motor totiz jiz nechcipa (vyreseno GO hlavy motoru a vymenou svicek Brisk Silver za origo NGK), ale stale pretrvava nepravidelny chod studeneho motoru, kdy otacky po 10 vterinach spadnou hodne pod volnobeh (div to nechcipne) a pak zase vyleti vzhuru. Po chvilce zase spadnou a tak porad dokola asi tak 3 minuty. Po zahrati se to ustali a pohoda.

Je zajimave, ze pokud to nenecham ohrat a chci hned jet, tak to jede jen tech 10 - 20 vterin a pak to nechce jet vubec. Po pridani to cuka jak blazen, skace to, jede jen na volnobeh, pridat se nesmi. Pak to se to ale z niceho nic rozjede a uz je to ok ....

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Příspěvek od benisek josef » pon úno 27, 2012 19:40

alt192 píše:Tak gratuluji, ze to je ted ok. Mne to ale nepomuze, ja musim hledat reseni dal :-(

Muj motor totiz jiz nechcipa (vyreseno GO hlavy motoru a vymenou svicek Brisk Silver za origo NGK), ale stale pretrvava nepravidelny chod studeneho motoru, kdy otacky po 10 vterinach spadnou hodne pod volnobeh (div to nechcipne) a pak zase vyleti vzhuru. Po chvilce zase spadnou a tak porad dokola asi tak 3 minuty. Po zahrati se to ustali a pohoda.

Je zajimave, ze pokud to nenecham ohrat a chci hned jet, tak to jede jen tech 10 - 20 vterin a pak to nechce jet vubec. Po pridani to cuka jak blazen, skace to, jede jen na volnobeh, pridat se nesmi. Pak to se to ale z niceho nic rozjede a uz je to ok ....
nevim jak to ma tvoje motorizace ale naprosto stejne priznaky to dela na v6 (uz sem mel to stesi to u sebe resit) kdyz je ko cidlo teploty nasavaneho vzduchu doprovazeno ko cidlem teploty vody (neni to to co ti ukazuje teplotu na budiku) je to cidlo co dava teplotu a hodnoty rj ktera pak dava smes a nebo ko cidlo na sani prutokomer vzduchu najdes na hlinikovym parozi vzduchu...(teda za predpokladu ze mas ok lambdosondu a neni na ni v diagu chyba)...bohuzel na diagu lze poznat zda ty cidla fungujou ale uz ti diag nerekne zda nekecaj...cidlo vzduchu najdes nekde mezi airboxem a skrtici klapkou a cidlo vody nekde u bloku...pokud to dela jen za studeneho motoru nic jinyho by to byt nemelo jelikoz hodnoty z cidel davaj bludy rj ktera koriguje smes jako do tepleho motoru a pokud to dela i za tepla je k tomu ko potenciometr nazivan jako cidlo polohy plynoveho pedalu ten je spjatej s vzduchovou klapkou...vsechny cidla krom ty vody bych se nebal koupit nebo nejlepe pucit na vrakaci za par kacek jelikoz jsou stejny u hodne motorizaci a dost casto je staci jen vycistit jak ve stekru tak samotny cidlo...

dle elitu tva motorizace teda pokud mas F4R u toho starsiho F3R to jen vypada jinak najdes v elitu s fotem a cenou:
cidlo teploty nasavaneho vzduchu http://www.ecat.elit.cz/ArticleDetails. ... leTypeID=1
cidlo pedalu http://www.ecat.elit.cz/ArticleDetails. ... leTypeID=1
cidlo teploty vody ale nevim jaky zda je na budiky ci pro rj... http://www.ecat.elit.cz/ArticleDetails. ... leTypeID=1
cidlo prutoku vzduchu http://www.ecat.elit.cz/ArticleDetails. ... leTypeID=1

jo a jeste mi napada to ti dela uz po startu na benzin?nebo az po prepnuti na lpg?na benzin jsou ty cidla a pokud na lpg doporucuju napred vylejt vodu z filtru a listy lpg :mrgreen: viz topik kde mam i fota a nikdy bych neveril ze lze vylejt z lpg systemu panaka zkondenzovane vody http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 98#p561398
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

alt192
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: pát čer 03, 2011 22:02

Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Příspěvek od alt192 » pon úno 27, 2012 20:57

To s tim lpg a skubnutim pri prepnuti z benzinu na lpg mi v tech velkych mrazech delalo taky :-)

A co tyce tech cidel, tak na diagnostice jsem s tim byl a v Renaultu v HK mi bylo receno, ze to je ok a ze jedine, co dava trochu rozdilny hodnoty, tak ze je skrtici klapku. A tak jsem ji vymenil a nic jsem nepozoroval - skubani za studena furt stejny.

Čidlo teploty motoru se již měnilo, ostatní prý jsou ok. I když, čidlo nasavaneho vzduchu ukazovalo o 3 stupne vice nez bylo venku, coz mechanik vyhodnotil tak, ze je nasavany vzduch ohrivan od motoru (stali jsme na miste). Pry je to OK, nicemu by to nemelo vadit.

Po ohrati motoru je opravdu vsechno ok, problem pak neni ani s benzinem, ani s lpg.

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Příspěvek od benisek josef » pon úno 27, 2012 22:07

pak uz mi napada jen civky,svicky,kabely a stekry knim a ke vstrikum a vlhkost ve stekru a spojich...ale kdyz vemu co mi tenkrat rekly na diagu a zrovna taky v rencku v origo servisu a nakonec jsme s martym laborovaly a vymenily jsme cidlo vody ktere podle dusovani a papiru technyka v renaltu je v toleranci s odchylkou max 2% za 450kc (ale je pravda ze auto bylo mereno ne uplne studeny) a prostouchnuti trysky cidla prutoku vzduchu po otoceni klicku bylo vse opraveno...a delalo nam to ze po vychladnuti motoru start dobry cca 5s ok pak najednou otacky hluboko pod volnobezny pomohlo jen seslapnuti plynu a cekat tak 15s nez se to chytlo a okamzite vyject to hned zdechlo nebo netahlo za plynem...pak se voda lehoucce ohrala (a hlavne resily jsme to v lete) a normal funkcion...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

alt192
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: pát čer 03, 2011 22:02

Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Příspěvek od alt192 » stř úno 29, 2012 09:57

Čidlo prutoku vzduchu je vaha vzduchu? Tu ja nemam, mam jen obyc 2.0 8V. Mám ale čidlo teploty nasávaného vzduchu a to se v uchytu trochu vykla, nesedi uplne presne.

Jinak priznaky mam velmi podobne jako jsi mel ty. Driv mi to taky hooooodne chcipalo, ale dost z toho odstranila GO hlavy. Ted uz to nechcipe, drive mi to chciplo pri kazdem prijezdu na krizovatku pri zmacknuti spojky. Po ohrati to ale prestalo.

A prave to ohrati me nejvic mate. Pokud by blblo nejaky cidlo, tak prece musi davat hodnoty porad spatne. Neni mozny, aby to blblo jen u studenyho motoru, nebo jo? Asi zajedu na vrakac pro cidla, pac me ta pricina zajima cim dal vic :-)

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Příspěvek od benisek josef » stř úno 29, 2012 20:34

[quote="alt192"]Čidlo prutoku vzduchu je vaha vzduchu?

ne neni...cidlo prutoku vzduchu meri tlak v sani a najdes ho nekde na hlinikovem parozi sani vzduchu...je velky asi jako krabycka zapalek...pro predstavu vypada nak takhle cidlo prutoku vzduchu motoru f4r viz prispevek a odkaz nize a u motoru take 2l8v ale starsiho f3r je hranatejsi a urcite ho tam mas (a zrovna tohle cidlo by ti spatne rikalo kolik mas tlak vzduchu a kolik ho jde do motoru a to muzes porovnat jen kdybys mel napichly dva rencky se stejnym motorem a drzel je ve stejnych otackach...prave ze cidlo muze kecat ve stylu ze je motor teplej a tudiz rj se i tak chova ale bohuzel motor je studenej a lambda se to snazi korygovat prez rj tudiz vznikne cidlovej error ve stylu lambda krici vic paliva cidlo rika proc?kdyz je motor teplej?a rj udela nakej stred aby motor nechcip a v nejhorsim pripade se prepne do nouzaku a jedes do servisu maximalne padesatkou a 1500 otackama a problem je na svete a i tak nemusi byt zavada v diagu jednosmerna jak je znamo u frantiku...treba zavada chyba pripravy smesi kde je v dialogisu napsano snad vse od vejfuku az po nadrz... :rolling:
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

saib
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pon říj 05, 2009 17:21

Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Příspěvek od saib » čtv led 17, 2013 08:01

Objevuje se u mě podobný problém s tím, že mi auto chcípá jen na benzin, když je chladněji, ale jen jednou za čas. K auto se vracím po hodině, takže studené uplně není, nastartuji, dojíždím ke křižovatce na benzin a otáčky postupně zvadnou. Potom se stává jen při couvání, že otáčky chodí nahoru a dolu v záběru jen mírně, nevím jeslti to může mít souvislost.Zatím vyměněna lambda.(Thalia 2002, cca 101000km) Nevíte co s tím?Díky.

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Příspěvek od benisek josef » čtv led 17, 2013 18:35

osobne dukladne neznam motorizaci thalije ale to co popisujes byva chyba v krokovem moturku ci vahy vzduchu nebo podtlak jelikoz kolisani otacek nahoru dolu vecinou dela spatne davkovany vzduch nebo jeho falesne prisavani a vede to az k zhasnuti motoru...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

saib
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pon říj 05, 2009 17:21

Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Příspěvek od saib » pát led 18, 2013 09:46

Ještě jsem zapomněl, že motor jede na benzin tupě chybí mu výkon, jak kdyby se s benzinem motor přestal kamarádit, na plyn je to OK. Takže myslíš něco se vzduchem, ale to kolísání se objevuje jen při couvání, zatím...(motor1,4 8V)

Fitus
Starting member
Příspěvky: 70
Registrován: úte úno 12, 2008 18:12
Bydliště: Trebisov Slovakia

Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Příspěvek od Fitus » stř bře 27, 2013 18:20

Zdochynalo mi neustale na volnobeh pri LPG. Cital a cital som hlavne toto forum a po vycisteni skrtiacej klapky, vzduchoveho filtra a nastaveni lacnych bosh sviecok na 0,7 mm (mali uz nabehane 10 000 km na plyne) funguje LPG aj volnobeh ;)
ex: Super 5 Flash 1,4 TL 43KW strieborne r.v.1987 (od 1/2008 do cca 7/2013)
ex: Renault Thalia II Authentique biela 1,2 16V 55KW nove (od 11. 2. 2011 do 15.1.2016)
ex: Clio I 1,2 strieborne r.v. 1992 (2/2014 - 12/2015)
Clio IV 1,2 Grandtour biele nove (1/2016 - doteraz)
Seat Arosa 1.0 r.v. 1998 (12/2016 - doteraz)

nojman
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv srp 29, 2013 13:08

Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Příspěvek od nojman » čtv srp 29, 2013 13:22

Zdravím všechny kolegy renaulťáky a taky se podělím se svýma zkušenostma. Po montáži LPG (sekvenční, motor 1,2 16V 55 kW) se začlodít to samé – chcípání za jízdy, špatné studené starty (motor neudržel volnoběh, po sešlápnutí plynu chcípnul) a opravdu to vyřešilo vyčištění klapky. Po necelém roce a 15.000 km to teď začalo zlobit zase trochu jinak – při studeném startu volnoběh tak různě poskakuje a občas to chcípne. Jednou jsem startoval i natřikrát, ale chová se to trochu jinak než loni, ale hlavně dokud se motor nezahřeje na provozní teplotu, tak auto má naprosto mizerný výkon (jak na benzin, tak na plyn). V otáčkách sice jakž tak jede, ale zase se mi nechce honit studený motor. No zkusim zase nechat vyčistit klapku a uvidim.

saib
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pon říj 05, 2009 17:21

Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Příspěvek od saib » čtv lis 21, 2013 14:00

Nevíte někdo jestli se po vyčistění škrtící klapky musí u motoru 1.4 8v 2001(thalie) nastavovat základní nastavení? Předem Díky za odpověď.

Fitus
Starting member
Příspěvky: 70
Registrován: úte úno 12, 2008 18:12
Bydliště: Trebisov Slovakia

Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Příspěvek od Fitus » čtv lis 21, 2013 14:06

asi nie ;) ale to si len myslim ;) odporucam v zime zateplit hadice od splynovaca hrubou izolaciou 3/8 na vodovodne potrubie ;)
ex: Super 5 Flash 1,4 TL 43KW strieborne r.v.1987 (od 1/2008 do cca 7/2013)
ex: Renault Thalia II Authentique biela 1,2 16V 55KW nove (od 11. 2. 2011 do 15.1.2016)
ex: Clio I 1,2 strieborne r.v. 1992 (2/2014 - 12/2015)
Clio IV 1,2 Grandtour biele nove (1/2016 - doteraz)
Seat Arosa 1.0 r.v. 1998 (12/2016 - doteraz)

saib
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pon říj 05, 2009 17:21

Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Příspěvek od saib » pát lis 22, 2013 12:37

Tak vyčištění škrtící klapky nepomohlo, motor je jak kdyby přidušený a nechce jet, když se přidá pořádně plyn. Jakmile se trochu ubere a následně přidá plyn tak je to trochu přidá, ale ne moc. volnoběh je také nestabilní, celé auto se drkotá. Dělá to na benzin i na plyn.

svíčky nové,
cívky také nové
Lambda má rok

Dál nevím co s tím...?

Marek Sládek
Advanced member
Příspěvky: 379
Registrován: pát led 18, 2008 08:24
Bydliště: Krásná Lípa u Rumburka

Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Příspěvek od Marek Sládek » sob lis 23, 2013 09:28

Ahoj.
Změř tlaky ve válcích, když to dělá i na benzín bude něco s motorem, ověřoval jsi zapalovací cívku, cívky. Nevím jak to má zrovna tvůj motor, ale ty taky dokážou nadělat paseku.
Teoreticky by to mohl být i skočený rozvod třeba jenom o zoubek, dopředu ale říkám, že nevím zda máš na autě rozvod hnaný řetězem nebo řemenem, který je na skočení náchylný při špatném napnutí. Taky by to mohl být ucpaný výfuk, katalyzátor - výfukové plyny nemohou ven, mají v cestě překážku a to motor dusí. Dej ruku na výfuk, opatrně ať se nespálíš a nech někoho ať Ti šlápne na plyn. Musíš cítit velkou změnu v proudu výfukových plynů, nebo zkusit rozpojit výfukové potrubí pokud to jde mezi svody a katalyzátorem, nebo mezi katalyzátorem a tlumičem výfuku, zda se chod motoru nestabilizuje. Když auta jezdí na plyn tak se životnost katalyzátorů snižuje, pokud není katalyzátor na pohon LPG vyroben. Do aut na LPG se doporučuje katalyzátor takzvaně "kovový" - vydrží větší teploty které jsou dosahovány při provozu na LPG ikdyž je správně seřízeno. Klasický keramický katalyzátor při provozu na chybně seřízený pohon LPG dostává tak zabrat, že se normálně rozpeče, rozpadne a kromě toho, že nefunguje, jeho kousky ucpou výfuk .
Držím palce, osobně změř ty tlaky ve válcích, to Ti hodně napoví zda je to závada přímo na motoru - podpálené ventily, nebo propálené těsnění mezi válci a to nemusí ani žrát olej nebo zavzdušňovat chladící okruh.
Mára
Renault LagunaII 1.9 Dci/79kW, r.v.10.2003, ABS, ESP, ASR, 6-ti kvalt, 8 x airbag, dig. dvouz. klima, 16" kola, roletky na zadních oknech včetně zadního, od 08.06.2009 originální Tempomat s omezovačem a s ovládáním na volantu, 25.04.2014 doplňen CD měnič (6 CD) v palubní desce, držák Brodit na TomTom a konzole Kuda (šedivá) na mobilní telefon. Komplet vyčištěný sací trakt, zaslepený EGR na přívodu výfukových plynů (harmonice). Olej pouze Castrol EDGE Turbo Diesel, max 13tKm, filtr z HDI.

Fitus
Starting member
Příspěvky: 70
Registrován: úte úno 12, 2008 18:12
Bydliště: Trebisov Slovakia

Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Příspěvek od Fitus » sob lis 30, 2013 16:53

zimna prevadzka LPG ;)

zateplenie izolaciou na vodovodne potrubie a zvaracskymi rukavicami ;)
ex: Super 5 Flash 1,4 TL 43KW strieborne r.v.1987 (od 1/2008 do cca 7/2013)
ex: Renault Thalia II Authentique biela 1,2 16V 55KW nove (od 11. 2. 2011 do 15.1.2016)
ex: Clio I 1,2 strieborne r.v. 1992 (2/2014 - 12/2015)
Clio IV 1,2 Grandtour biele nove (1/2016 - doteraz)
Seat Arosa 1.0 r.v. 1998 (12/2016 - doteraz)

saib
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pon říj 05, 2009 17:21

Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Příspěvek od saib » pát pro 13, 2013 20:54

Tak problém vyřešen z části, docházelo k nasávání falešného vzduchu - vyměněno těsnění sání. provoz na plyn bez problémů.
Na benzin se situace zlepšila, ale pořád to není ono. Auto v rozmezí otáček 2-3 tis ot. nejede, přidá se plyn auto nezrychluje, po chvíli,někdy trochu delší chvíli - se auto uráčí rozjet. Nejhorší je to na první 3 rychlostí stupně. Když je víc zima, tak je to ještě znatelnější. Lambda sonda je dána nová.
Díky za každou radu.

mirekma
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pát zář 03, 2010 10:49

Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Příspěvek od mirekma » sob pro 14, 2013 12:51

Zdravim, mam Scenic 2002 lpg Landi Renzo ,přesně stejny problem dušeni motoru při rozjezdu na benzin plyn ale je ok.
Auto jsem koupil před dvěma měsici vyměnil jsem vše kromě trimru u škrtici klapy tu jsem jen proměřil odpor se při otačeni měni tak sem usoudil že asi v tom problem nebude je zima necham to na leto .
Motor po sešlapnuti pedalu přidusi a po chvili kuckani se rozjede začne to dělat asi 4-5 vteřin po startu pak přepne na plyn a už jedu.
Při zahřatem motoru to dusi min ,diagnostika bez zavad (absolutně ji nevěřim je nespolehliva zavady snad ani nepozna). Měl jsem před tim clio 1,4 8V. to mělo akceleraci ale tohle 1.6 16V. je chcipatko aspon že ten plyn jede.Čekam kdo to tu vyřeši zatim jen čtu už to jede bylo to těsněni pod škrtici klapou nebo indučka ale o par přispěvku niž zas to začlo.
No snad to neni problem v řidici jednotce už jsem za babku sehnal novou na pokus ale neumim ji sparovat, nenašel jsem jak a čim takže zatim leži než zajdu za někym kdo to umi neni čas a chut.
Tak zdarec ,sleduji vas tak to vyřešte a podělte se vysledkem.

------------------------------------------------------------------------------------
Vyřešeno- zavada byla v řidicí jednotce ,koupil jsem 1.starši klič s imob. 2.ush jednotku v kabině a 3.řidici jednotku motoru. cena 1500kč vrakač a už vše fachči jak ma.

rodrigoh6
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: stř srp 19, 2009 12:57

Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG

Příspěvek od rodrigoh6 » stř zář 30, 2015 23:50

Ronault píše:Pátral jsem po foru všude možně, co dělat s jízdou na LPG a myslím, že má rada pomůže všem, co mají stejný problém, proto jsem to otevřel jako nové téma.

Prvně k autu. Mám Lagunu II Grandtour 1,6 16v 79 kW. Auto je dovoz z Holandska, LPG je Holandský systém, nějaká kombinace s Landirenzo.

Po několika letech provozu auto začalo občas po vyřazení rychlosti na volnoběh chcípat. V zimě to dělalo častěji, v létě méně. Ne moc příjemná vlastnost, kterou spoustu z vás zná.
Prvně ještě otec (předchozí majitel auta) zkoušel najít někoho, kdo by systém seřídil. Byly vyměněny memebrány a seřízeno ve Fedor auto v Prostějově. Auto trochu méně chcípalo, ale pořád občas ano.

Letos v zimě jsem auto koupil od otce já a tyhle problémy se zvětšovaly, jízda po městě byla špatná. Ve Fedor auto mi prvně seřídili celý systém, což nezabralo a auto nechtělo volnoběžné otáčky po pár dnech držet už vůbec. Na benzín se zdálo vše v pořádku. Pak zkusili opětovně vyměnit membrány, což sice zabralo, ale opět ani ne na týden a auto opět muselo být seřízeno, protože opět chcípalo, motor měl nízké volnoběžné otáčky a i na benzín se mi zdály otáčky nižší, než bych čekal (cca 650.700).

Bohužel však občas stále chcípalo, což není nic prospěšného jak pro katalyzátor, tak pro rozvody, tak jsem začal pátrat, co s tím a nenechal se odbýt, že je to normální. Bylo mi doporučeno zkusit "pročistit motor jízdou na benzín a občasným vytočením motoru a případně dolít nějaké aditivum".
Když jsem ale vytočil motor na cca 4500 otáček, tak se přepnul do nouzového režimu, začala svítit kontrolka porucha motoru, pedál plynu na nic neragoval, musel jsem zastavit a motor vypnout a několikrát nastartovat a znovu vypnout dokud kontrolka nezhasla.

A teď tedy, co s tím?

Zajel jsem do servisu ke známému, hned tam se opakoval onen problém. Už před napojením na diagnostiku věštil známý zanesený potenciometr škrtící klapky a prý nětěsnosti sání, což se potvrdilo.
Známý tedy prvně pročistil snímač teploty nasávaného vzduchu a už to bylo znát na chodu motoru. Druhý den (ten den se to již nestihlo) byla rozebrána a důkladně pročištěna škrtící klapka a hlavně byla vyměněna těsnění sacího potrubí, která se po letech provozu na LPG, kde taky plyn proudí (sekvenční vstřikování to má již řešeno jinak), jsou odepsaná a motor saje falešný vzduch. Ještě jako bonus bylo těsnění vylepšeno speciálním "tmelem" pro závodní auta, který je tepelně odolný. Cena i s prací 2300.

Motor od té doby běží na volnoběh naprosto pravidelně, jako nový, ani jednou nechcípl, dokonce ani při přepínání z plynu na benzín, které ani nejde nyní pocítit za jízdy a dá se poznat jen podle diody na přepínači. Kdysi jsem měl např. problém vycouvat z garáže do mírného kopce jen na volnoběh, dnes to i na LPG auto zvládne, nemusím ani přidávat plyn. Celkově v nižší otáčkách je motor plynulejší, neškube, prostě SUPER 8) Mám pocit, že i spotřeba klesla o nějaké to deci.

Servisák říkal, že tytéž problémy měl i jeho tchán se stejným motorem a už to udělal na více autech a vždy úspěšně.

Kdyby někdo byl ze Severní Moravy, tak servis je v Těrlicku kousek od hráze přehrady, je tam u něj i benzinka a LPG, kdysi tam měl i bazar.

Můžu jen doporučit.
Ahoj,prosím tě ty jsi měl taky podtlakový systém lpg?
klesaly ti otáčky i za tepla? mě to dělá za studena ale po zahřátí je to lepší,ale pořád jsou otáčky tak cca 600 což je málo. Díky za radu.

Odpovědět

Zpět na „LPG“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů