ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 28
- Registrován: pon úno 07, 2011 22:37
- Bydliště: Boskovice, Český Těšín
ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Pátral jsem po foru všude možně, co dělat s jízdou na LPG a myslím, že má rada pomůže všem, co mají stejný problém, proto jsem to otevřel jako nové téma.
Prvně k autu. Mám Lagunu II Grandtour 1,6 16v 79 kW. Auto je dovoz z Holandska, LPG je Holandský systém, nějaká kombinace s Landirenzo.
Po několika letech provozu auto začalo občas po vyřazení rychlosti na volnoběh chcípat. V zimě to dělalo častěji, v létě méně. Ne moc příjemná vlastnost, kterou spoustu z vás zná.
Prvně ještě otec (předchozí majitel auta) zkoušel najít někoho, kdo by systém seřídil. Byly vyměněny memebrány a seřízeno ve Fedor auto v Prostějově. Auto trochu méně chcípalo, ale pořád občas ano.
Letos v zimě jsem auto koupil od otce já a tyhle problémy se zvětšovaly, jízda po městě byla špatná. Ve Fedor auto mi prvně seřídili celý systém, což nezabralo a auto nechtělo volnoběžné otáčky po pár dnech držet už vůbec. Na benzín se zdálo vše v pořádku. Pak zkusili opětovně vyměnit membrány, což sice zabralo, ale opět ani ne na týden a auto opět muselo být seřízeno, protože opět chcípalo, motor měl nízké volnoběžné otáčky a i na benzín se mi zdály otáčky nižší, než bych čekal (cca 650.700).
Bohužel však občas stále chcípalo, což není nic prospěšného jak pro katalyzátor, tak pro rozvody, tak jsem začal pátrat, co s tím a nenechal se odbýt, že je to normální. Bylo mi doporučeno zkusit "pročistit motor jízdou na benzín a občasným vytočením motoru a případně dolít nějaké aditivum".
Když jsem ale vytočil motor na cca 4500 otáček, tak se přepnul do nouzového režimu, začala svítit kontrolka porucha motoru, pedál plynu na nic neragoval, musel jsem zastavit a motor vypnout a několikrát nastartovat a znovu vypnout dokud kontrolka nezhasla.
A teď tedy, co s tím?
Zajel jsem do servisu ke známému, hned tam se opakoval onen problém. Už před napojením na diagnostiku věštil známý zanesený potenciometr škrtící klapky a prý nětěsnosti sání, což se potvrdilo.
Známý tedy prvně pročistil snímač teploty nasávaného vzduchu a už to bylo znát na chodu motoru. Druhý den (ten den se to již nestihlo) byla rozebrána a důkladně pročištěna škrtící klapka a hlavně byla vyměněna těsnění sacího potrubí, která se po letech provozu na LPG, kde taky plyn proudí (sekvenční vstřikování to má již řešeno jinak), jsou odepsaná a motor saje falešný vzduch. Ještě jako bonus bylo těsnění vylepšeno speciálním "tmelem" pro závodní auta, který je tepelně odolný. Cena i s prací 2300.
Motor od té doby běží na volnoběh naprosto pravidelně, jako nový, ani jednou nechcípl, dokonce ani při přepínání z plynu na benzín, které ani nejde nyní pocítit za jízdy a dá se poznat jen podle diody na přepínači. Kdysi jsem měl např. problém vycouvat z garáže do mírného kopce jen na volnoběh, dnes to i na LPG auto zvládne, nemusím ani přidávat plyn. Celkově v nižší otáčkách je motor plynulejší, neškube, prostě SUPER Mám pocit, že i spotřeba klesla o nějaké to deci.
Servisák říkal, že tytéž problémy měl i jeho tchán se stejným motorem a už to udělal na více autech a vždy úspěšně.
Kdyby někdo byl ze Severní Moravy, tak servis je v Těrlicku kousek od hráze přehrady, je tam u něj i benzinka a LPG, kdysi tam měl i bazar.
Můžu jen doporučit.
Prvně k autu. Mám Lagunu II Grandtour 1,6 16v 79 kW. Auto je dovoz z Holandska, LPG je Holandský systém, nějaká kombinace s Landirenzo.
Po několika letech provozu auto začalo občas po vyřazení rychlosti na volnoběh chcípat. V zimě to dělalo častěji, v létě méně. Ne moc příjemná vlastnost, kterou spoustu z vás zná.
Prvně ještě otec (předchozí majitel auta) zkoušel najít někoho, kdo by systém seřídil. Byly vyměněny memebrány a seřízeno ve Fedor auto v Prostějově. Auto trochu méně chcípalo, ale pořád občas ano.
Letos v zimě jsem auto koupil od otce já a tyhle problémy se zvětšovaly, jízda po městě byla špatná. Ve Fedor auto mi prvně seřídili celý systém, což nezabralo a auto nechtělo volnoběžné otáčky po pár dnech držet už vůbec. Na benzín se zdálo vše v pořádku. Pak zkusili opětovně vyměnit membrány, což sice zabralo, ale opět ani ne na týden a auto opět muselo být seřízeno, protože opět chcípalo, motor měl nízké volnoběžné otáčky a i na benzín se mi zdály otáčky nižší, než bych čekal (cca 650.700).
Bohužel však občas stále chcípalo, což není nic prospěšného jak pro katalyzátor, tak pro rozvody, tak jsem začal pátrat, co s tím a nenechal se odbýt, že je to normální. Bylo mi doporučeno zkusit "pročistit motor jízdou na benzín a občasným vytočením motoru a případně dolít nějaké aditivum".
Když jsem ale vytočil motor na cca 4500 otáček, tak se přepnul do nouzového režimu, začala svítit kontrolka porucha motoru, pedál plynu na nic neragoval, musel jsem zastavit a motor vypnout a několikrát nastartovat a znovu vypnout dokud kontrolka nezhasla.
A teď tedy, co s tím?
Zajel jsem do servisu ke známému, hned tam se opakoval onen problém. Už před napojením na diagnostiku věštil známý zanesený potenciometr škrtící klapky a prý nětěsnosti sání, což se potvrdilo.
Známý tedy prvně pročistil snímač teploty nasávaného vzduchu a už to bylo znát na chodu motoru. Druhý den (ten den se to již nestihlo) byla rozebrána a důkladně pročištěna škrtící klapka a hlavně byla vyměněna těsnění sacího potrubí, která se po letech provozu na LPG, kde taky plyn proudí (sekvenční vstřikování to má již řešeno jinak), jsou odepsaná a motor saje falešný vzduch. Ještě jako bonus bylo těsnění vylepšeno speciálním "tmelem" pro závodní auta, který je tepelně odolný. Cena i s prací 2300.
Motor od té doby běží na volnoběh naprosto pravidelně, jako nový, ani jednou nechcípl, dokonce ani při přepínání z plynu na benzín, které ani nejde nyní pocítit za jízdy a dá se poznat jen podle diody na přepínači. Kdysi jsem měl např. problém vycouvat z garáže do mírného kopce jen na volnoběh, dnes to i na LPG auto zvládne, nemusím ani přidávat plyn. Celkově v nižší otáčkách je motor plynulejší, neškube, prostě SUPER Mám pocit, že i spotřeba klesla o nějaké to deci.
Servisák říkal, že tytéž problémy měl i jeho tchán se stejným motorem a už to udělal na více autech a vždy úspěšně.
Kdyby někdo byl ze Severní Moravy, tak servis je v Těrlicku kousek od hráze přehrady, je tam u něj i benzinka a LPG, kdysi tam měl i bazar.
Můžu jen doporučit.
Škoda Favorit 135 LX 7/2008 - 12/2010, 40t km
Renault Laguna II Grandtour 1,6 16V 79 kW LPG - 12/2010 - 8/2013, 63t km
Renault Megane III Grandtour 1,6 dCI Dynamique 9/2013 - ...
Renault Laguna II Grandtour 1,6 16V 79 kW LPG - 12/2010 - 8/2013, 63t km
Renault Megane III Grandtour 1,6 dCI Dynamique 9/2013 - ...
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
mám stejný problém na stejném motoru a i stejný systém lpg dáš mi adresu toho servisu? Stavil bych se.
-
- Starting member
- Příspěvky: 28
- Registrován: pon úno 07, 2011 22:37
- Bydliště: Boskovice, Český Těšín
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Zdravím:
Těrlicko-Horní Těrlicko 73
735 42
Mobil: +420 602 879 129
To číslo si nejsem jistým našel jsem ho na netu, já si tam většinou sám zajedu. Otázkou je, jestli to není moc daleko pro tebe.
Pokud jo, tak zkus jen pročistit čidlo teploty vzduchu, to je otázka minutky, pak případně diagnostiku. Na mém autě to ukázalo "Netěsnosti vzduchového potrubí" nebo tak nějak podobně. Pak by ti s tím mohli pomoci i v jiném servisu.
Těrlicko-Horní Těrlicko 73
735 42
Mobil: +420 602 879 129
To číslo si nejsem jistým našel jsem ho na netu, já si tam většinou sám zajedu. Otázkou je, jestli to není moc daleko pro tebe.
Pokud jo, tak zkus jen pročistit čidlo teploty vzduchu, to je otázka minutky, pak případně diagnostiku. Na mém autě to ukázalo "Netěsnosti vzduchového potrubí" nebo tak nějak podobně. Pak by ti s tím mohli pomoci i v jiném servisu.
Škoda Favorit 135 LX 7/2008 - 12/2010, 40t km
Renault Laguna II Grandtour 1,6 16V 79 kW LPG - 12/2010 - 8/2013, 63t km
Renault Megane III Grandtour 1,6 dCI Dynamique 9/2013 - ...
Renault Laguna II Grandtour 1,6 16V 79 kW LPG - 12/2010 - 8/2013, 63t km
Renault Megane III Grandtour 1,6 dCI Dynamique 9/2013 - ...
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Zdravím. Díky za radu pomohlo to a jak. Kamarád mechanik klapku vyčistil, přetěsnil a je to supr. Otáčky stabilní a nechcípne to
-
- Starting member
- Příspěvky: 28
- Registrován: pon úno 07, 2011 22:37
- Bydliště: Boskovice, Český Těšín
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Tak to jsem rád, že to zabraloGiby píše:Zdravím. Díky za radu pomohlo to a jak. Kamarád mechanik klapku vyčistil, přetěsnil a je to supr. Otáčky stabilní a nechcípne to
Škoda Favorit 135 LX 7/2008 - 12/2010, 40t km
Renault Laguna II Grandtour 1,6 16V 79 kW LPG - 12/2010 - 8/2013, 63t km
Renault Megane III Grandtour 1,6 dCI Dynamique 9/2013 - ...
Renault Laguna II Grandtour 1,6 16V 79 kW LPG - 12/2010 - 8/2013, 63t km
Renault Megane III Grandtour 1,6 dCI Dynamique 9/2013 - ...
-
- Starting member
- Příspěvky: 11
- Registrován: stř pro 15, 2010 15:15
- Bydliště: Hanušovce
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Ahojte
Tak mne sa nieco podobne zacalo prejavovat v poslednej dobe.Mam Mg 2GT 1.6 /82 KW .Lpg mam namontovane od 02/11. Auticko jazdilo perfektne az cca do velkej noci kedy,sa mi stalo , ze pri podradzovani v zatacke kde potrebujete pribrzdit a nasledne podradit auto ja jazdy bezdovodne ,, zdochne,, / pribrzdim stlacam pedal spojky a v tom momente otacky padaju rovno na nulu ako keby sa motoru nedostavalo paliva / .Nestava sa to casto , ale ,,zatial,, iba sporadicky .Pocas beznej jazdy som nezaregistroval ziadne zmeny aj pri zastaveni a volnobehu otacky drzia tak ako predtym .Zatial sa mi to stale stalo iba pri podradzovani!!!!
Neviem ci to je len moj pocit , ale zda sa mi ako keby k tomu tomu castejsie dochadzalo iba v teplejsich dnoch ???????!!!!!!!!!!
System je v zaruke tak som volal servisakovy , ze mam prist a mrkne sa na to , tak som zvedavy ci na nieco pride.
Tak mne sa nieco podobne zacalo prejavovat v poslednej dobe.Mam Mg 2GT 1.6 /82 KW .Lpg mam namontovane od 02/11. Auticko jazdilo perfektne az cca do velkej noci kedy,sa mi stalo , ze pri podradzovani v zatacke kde potrebujete pribrzdit a nasledne podradit auto ja jazdy bezdovodne ,, zdochne,, / pribrzdim stlacam pedal spojky a v tom momente otacky padaju rovno na nulu ako keby sa motoru nedostavalo paliva / .Nestava sa to casto , ale ,,zatial,, iba sporadicky .Pocas beznej jazdy som nezaregistroval ziadne zmeny aj pri zastaveni a volnobehu otacky drzia tak ako predtym .Zatial sa mi to stale stalo iba pri podradzovani!!!!
Neviem ci to je len moj pocit , ale zda sa mi ako keby k tomu tomu castejsie dochadzalo iba v teplejsich dnoch ???????!!!!!!!!!!
System je v zaruke tak som volal servisakovy , ze mam prist a mrkne sa na to , tak som zvedavy ci na nieco pride.
-
- Starting member
- Příspěvky: 28
- Registrován: pon úno 07, 2011 22:37
- Bydliště: Boskovice, Český Těšín
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Hmmm, který ročník je ten Megane 2? A kolik má najeto? Ono já už měl najeto na LPG cca 300 000 km, těžko říci kolik přesně kde kdo přetočil při cestě z Holandska ke mně.ivanGrand..... 1.6 píše:Ahojte
Tak mne sa nieco podobne zacalo prejavovat v poslednej dobe.Mam Mg 2GT 1.6 /82 KW .Lpg mam namontovane od 02/11. Auticko jazdilo perfektne az cca do velkej noci kedy,sa mi stalo , ze pri podradzovani v zatacke kde potrebujete pribrzdit a nasledne podradit auto ja jazdy bezdovodne ,, zdochne,, / pribrzdim stlacam pedal spojky a v tom momente otacky padaju rovno na nulu ako keby sa motoru nedostavalo paliva / .Nestava sa to casto , ale ,,zatial,, iba sporadicky .Pocas beznej jazdy som nezaregistroval ziadne zmeny aj pri zastaveni a volnobehu otacky drzia tak ako predtym .Zatial sa mi to stale stalo iba pri podradzovani!!!!
Neviem ci to je len moj pocit , ale zda sa mi ako keby k tomu tomu castejsie dochadzalo iba v teplejsich dnoch ???????!!!!!!!!!!
System je v zaruke tak som volal servisakovy , ze mam prist a mrkne sa na to , tak som zvedavy ci na nieco pride.
Taky záleží, co máš za systém, ale pokud ti to montovali letos, tak počítám, že již sekvenční.
Z druhé strany ony příznaky jsou dost podobné a motor je tuším až na nějaké detaily v mapě stejný.
Záleží na těch km, co je najeto a jestli by diagnostika motoru neukázala netěsnosti sacího potrubí jako mě. Protože benzínu ta netěsnost u nějakého důvodu nevadí, ale LPG ano.
Škoda Favorit 135 LX 7/2008 - 12/2010, 40t km
Renault Laguna II Grandtour 1,6 16V 79 kW LPG - 12/2010 - 8/2013, 63t km
Renault Megane III Grandtour 1,6 dCI Dynamique 9/2013 - ...
Renault Laguna II Grandtour 1,6 16V 79 kW LPG - 12/2010 - 8/2013, 63t km
Renault Megane III Grandtour 1,6 dCI Dynamique 9/2013 - ...
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Ronault píše:Zdravím:
Těrlicko-Horní Těrlicko 73
735 42
Mobil: +420 602 879 129
To číslo si nejsem jistým našel jsem ho na netu, já si tam většinou sám zajedu. Otázkou je, jestli to není moc daleko pro tebe.
Pokud jo, tak zkus jen pročistit čidlo teploty vzduchu, to je otázka minutky, pak případně diagnostiku. Na mém autě to ukázalo "Netěsnosti vzduchového potrubí" nebo tak nějak podobně. Pak by ti s tím mohli pomoci i v jiném servisu.
A NEZNÁTE NĚKOHO Z KRÁLOVÉHRADECKA??
-
- Starting member
- Příspěvky: 28
- Registrován: pon úno 07, 2011 22:37
- Bydliště: Boskovice, Český Těšín
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
alt192 píše:Ronault píše:Zdravím:
Těrlicko-Horní Těrlicko 73
735 42
Mobil: +420 602 879 129
To číslo si nejsem jistým našel jsem ho na netu, já si tam většinou sám zajedu. Otázkou je, jestli to není moc daleko pro tebe.
Pokud jo, tak zkus jen pročistit čidlo teploty vzduchu, to je otázka minutky, pak případně diagnostiku. Na mém autě to ukázalo "Netěsnosti vzduchového potrubí" nebo tak nějak podobně. Pak by ti s tím mohli pomoci i v jiném servisu.
A NEZNÁTE NĚKOHO Z KRÁLOVÉHRADECKA??
Bohužel ne. Ale tak nějaký schopný by to mohl zvládnout, popis jak na to jsem vložil. Případně si alespoň nechat u vás někde na hradecku udělat diagnostiku a pokud se potvrdí, že je to ono, tak vyrazit do onoho Těrlicka. Zase to není tisíc km a za tu změnu od chcípajícího auta k spolehlivému stroji to stojí.
Škoda Favorit 135 LX 7/2008 - 12/2010, 40t km
Renault Laguna II Grandtour 1,6 16V 79 kW LPG - 12/2010 - 8/2013, 63t km
Renault Megane III Grandtour 1,6 dCI Dynamique 9/2013 - ...
Renault Laguna II Grandtour 1,6 16V 79 kW LPG - 12/2010 - 8/2013, 63t km
Renault Megane III Grandtour 1,6 dCI Dynamique 9/2013 - ...
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Určitě by to za návštěvu v Těrlicku stálo, ale v současné době je auto zpět v bazaru, kde jsem reklamoval závadu na motoru - podpalené ventily. Tak teď čekám, za jak dlouho a jak to opraví....
-
- Starting member
- Příspěvky: 28
- Registrován: pon úno 07, 2011 22:37
- Bydliště: Boskovice, Český Těšín
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Říkáš podpálené ventily...? Prý se to u LPG stává, ale dost mě to překvapuje. Já mám najeto pomalu 300 000 km bez nějakých aditiv či flash lubů a ventily jsou OK. Teda OK... jak se to vezme, asi u 250 000 km díky zanedbání bývalého majitele (otce) se zasekla vodní pumpa a praskl rozvoďák, takže se to potkalo a 12 ze 16 ventilů je nových, ale do té doby bylo vše v pořádku a stále je, jak na emisích, tak při jízdě. Takže bych zjišťoval, kolik má doopravdy ono auto už nalítáno.alt192 píše:Určitě by to za návštěvu v Těrlicku stálo, ale v současné době je auto zpět v bazaru, kde jsem reklamoval závadu na motoru - podpalené ventily. Tak teď čekám, za jak dlouho a jak to opraví....
Škoda Favorit 135 LX 7/2008 - 12/2010, 40t km
Renault Laguna II Grandtour 1,6 16V 79 kW LPG - 12/2010 - 8/2013, 63t km
Renault Megane III Grandtour 1,6 dCI Dynamique 9/2013 - ...
Renault Laguna II Grandtour 1,6 16V 79 kW LPG - 12/2010 - 8/2013, 63t km
Renault Megane III Grandtour 1,6 dCI Dynamique 9/2013 - ...
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Nalitano? Tak to je tezky. Mam k tomu servisku a sedi to i s ofiko Renault dealerem. Posledni navsteva v DE byla pri 180 000 km v roce 2010. A najeto to ma 190 000 a podle faktur, co jsem k tomu dostal na stejny VIN cislo, do toho nekdo za rok 2009 a 2010 narval 4500 euro. Proto jsem to koupil a ted jsme prisli v servisu na ty ventily - DIVNY, NO NE?Ronault píše:Říkáš podpálené ventily...? Prý se to u LPG stává, ale dost mě to překvapuje. Já mám najeto pomalu 300 000 km bez nějakých aditiv či flash lubů a ventily jsou OK. Teda OK... jak se to vezme, asi u 250 000 km díky zanedbání bývalého majitele (otce) se zasekla vodní pumpa a praskl rozvoďák, takže se to potkalo a 12 ze 16 ventilů je nových, ale do té doby bylo vše v pořádku a stále je, jak na emisích, tak při jízdě. Takže bych zjišťoval, kolik má doopravdy ono auto už nalítáno.alt192 píše:Určitě by to za návštěvu v Těrlicku stálo, ale v současné době je auto zpět v bazaru, kde jsem reklamoval závadu na motoru - podpalené ventily. Tak teď čekám, za jak dlouho a jak to opraví....
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Přátelé, tak auto je po GO hlavy a motor opravdu již nechcípá, jen ten nepravidelný chod asi po deseti vteřinách po nastartování zůstal. Ale jinak v poho...
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Ahoj,
mám podobný problém, ale dělá mi to i na benzín. LPG mám už sekvenční. Zkusím vyčistit škrtící klapku a uvidím jestli to problém vyřeší. Bojím se, že budu muset koupit spíš nový krokový motorek nebo jak se tomu říká, prostě to co se stará o volnoběžné otáčky. Každopádně díky za radu.
mám podobný problém, ale dělá mi to i na benzín. LPG mám už sekvenční. Zkusím vyčistit škrtící klapku a uvidím jestli to problém vyřeší. Bojím se, že budu muset koupit spíš nový krokový motorek nebo jak se tomu říká, prostě to co se stará o volnoběžné otáčky. Každopádně díky za radu.
Renault Espace III 2.0 8V, 84 kW, 1997 + LPG AG Autogas systems, Opel Vectra 1.6i 8V, Ford fiesta 1.4, Škoda 120 GLS
-
- Starting member
- Příspěvky: 28
- Registrován: pon úno 07, 2011 22:37
- Bydliště: Boskovice, Český Těšín
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Tak pokud jde o sekvenční vstřik, tak by problém se škrtící klapkou neměl být, protože palivo do styku s ní nepříjde, takže tam nemůže dojít k předčasné detonaci či poškozování...
Škoda Favorit 135 LX 7/2008 - 12/2010, 40t km
Renault Laguna II Grandtour 1,6 16V 79 kW LPG - 12/2010 - 8/2013, 63t km
Renault Megane III Grandtour 1,6 dCI Dynamique 9/2013 - ...
Renault Laguna II Grandtour 1,6 16V 79 kW LPG - 12/2010 - 8/2013, 63t km
Renault Megane III Grandtour 1,6 dCI Dynamique 9/2013 - ...
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Ahojte potřeboval bych poradit .Mám megane grandtour 1.6 16v r.v. 2005 předělaného na lpg sekvenční vstřikování magic 3 .letos vyměněn přesuvník s rozvody a můj problém je vtom že po startu začnou kolísat otáčky a padají na 400-500 po půl minutě se sice ustálí ale motor má tendenci zhasnout .V renaultu na orig diagnostice nic nezjistily auto nevykazuje žádnou chybu tak nevědí co vlastně opravovat .Nevíte čím by to mohlo být ,dělá to jen při staru a to startuje na benzín takže s lpg to asi nemá nic společného.Už to řeším od podzimu a pořád nic .
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
palos píše:Ahojte potřeboval bych poradit .Mám megane grandtour 1.6 16v r.v. 2005 předělaného na lpg sekvenční vstřikování magic 3 .letos vyměněn přesuvník s rozvody a můj problém je vtom že po startu začnou kolísat otáčky a padají na 400-500 po půl minutě se sice ustálí ale motor má tendenci zhasnout .V renaultu na orig diagnostice nic nezjistily auto nevykazuje žádnou chybu tak nevědí co vlastně opravovat .Nevíte čím by to mohlo být ,dělá to jen při staru a to startuje na benzín takže s lpg to asi nemá nic společného.Už to řeším od podzimu a pořád nic .
Dělá mi to na Espasovi 2.0 8V to same a taky nemuzeme prijit na to, co to muze byt. Uz se delala i GO hlavy, vymena skrtici klapky, vymena cidla chladici kapaliny, atd., ale po nastartovani studeneho motoru spadnou po 10 vterinach otacky pod hladinu volnobehu a pak zase na chvili vyleti vzhuru a pak zase spadnou. Tak to dela do te doby, co se to zahreje, pak uz je klid.
Taky by me zajimalo, cim to muze byt...
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Vyčištění škrtící klapky mi bylo taky navrženo ,ale tím to nebylo.Vyměnil jsem postupně všechny čidla akorát čidlo chladící kapaliny ne .
-
- Starting member
- Příspěvky: 28
- Registrován: pon úno 07, 2011 22:37
- Bydliště: Boskovice, Český Těšín
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Pánové, asi takhle... tohle nemá smysl podle mě řešit.
Taky se mi to stává, v zimě častěji. Někdy i auto po prudším přidání plynu chcípne, nebo chcípne po přepnutí na LPG... chce to prostě při studeném startu trochu něhy.
A těch důvodů je tolik, že by to auto mohlo být půl roku v servisu a každé ráno by se zkoušelo, která součastka tohle dělá.
A ono to může být jakýmkoliv snímačem od lambdy po tlakový v sání přes snímač škrtící klapky, stačí trochu studený spoj...
Může to být cívka, která za studena občas vypadne a auto pojede na 3 válce, jenže řešením je vyměnit 4 cívky (jednu nepoužitou mám, jestli chcete, vzdal jsem to) za cca 1500 Kč...
Taky to může být někde na palivovém systému, jak filtr benzínu, tak i čerpadlo...
Nebo výfukovém... na hlavě válců...
To nemá cenu řešit, samozřejmě, pokud se s tím nedá jet, tak prvně seřídit LPG a udělat diagnostiku, ale jestli to dělá 10 sekund a ne déle, tak diagnostika toho problému je dost obtížná, alespoň to mi bylo řečeno a neřeším...
Asi jsem flegmoš...
Jo a nebojte se, není to problém jenu Renaultu...
Taky se mi to stává, v zimě častěji. Někdy i auto po prudším přidání plynu chcípne, nebo chcípne po přepnutí na LPG... chce to prostě při studeném startu trochu něhy.
A těch důvodů je tolik, že by to auto mohlo být půl roku v servisu a každé ráno by se zkoušelo, která součastka tohle dělá.
A ono to může být jakýmkoliv snímačem od lambdy po tlakový v sání přes snímač škrtící klapky, stačí trochu studený spoj...
Může to být cívka, která za studena občas vypadne a auto pojede na 3 válce, jenže řešením je vyměnit 4 cívky (jednu nepoužitou mám, jestli chcete, vzdal jsem to) za cca 1500 Kč...
Taky to může být někde na palivovém systému, jak filtr benzínu, tak i čerpadlo...
Nebo výfukovém... na hlavě válců...
To nemá cenu řešit, samozřejmě, pokud se s tím nedá jet, tak prvně seřídit LPG a udělat diagnostiku, ale jestli to dělá 10 sekund a ne déle, tak diagnostika toho problému je dost obtížná, alespoň to mi bylo řečeno a neřeším...
Asi jsem flegmoš...
Jo a nebojte se, není to problém jenu Renaultu...
Škoda Favorit 135 LX 7/2008 - 12/2010, 40t km
Renault Laguna II Grandtour 1,6 16V 79 kW LPG - 12/2010 - 8/2013, 63t km
Renault Megane III Grandtour 1,6 dCI Dynamique 9/2013 - ...
Renault Laguna II Grandtour 1,6 16V 79 kW LPG - 12/2010 - 8/2013, 63t km
Renault Megane III Grandtour 1,6 dCI Dynamique 9/2013 - ...
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Tiez sa mi to stava ale iba na studenom motore. Uz si na to zvykam, takze nevyradujem ale podradujem a to tak rychlo aby mi nestihli klesnut otacky. Inac nove auto. Tiez mi odporucali vycistit klapku a tiez vraj pomoze zvysenie teploty pre prepnutie na plyn.
Megane Grandtour II 2008, 1,6 16V strieborna metaliza,full + LPG
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
mam k vasemu tematu jeden novy postreh...uz rok a pul (vlastne od prvopocatku namontovani lpg)se potykam se stejnym pripadem co vy u me je horsi ze mam automat tudiz nemuzu uplne regulovat otacky...na benzin zadna zavada diag lpg i benzinu ok klapky cidla dle diagu perfektni vycisteno snad vsechno so se dalo odstrojit a rozebrat a ne jednou.servis s lpg a ne jeden jen krouti hlavou a uz nevi co vycistit ci jinak naprogramovat a vcera sem dostal super napad (jelikoz sem mel nedavno problemi s civkama a svickama viz jine tema) ze vyndam svicky (ngk lr6 platynum kus cca 700kc a najeto na nich cca 5000km kde zivotnost dle vyrobce na benzin az 120tis na lpg az 80tis)a opet kouknu co se deje.zjistil sem ze jsou lehce zacouzeny (coz naznacuje nedokonale paleni a dokavad byly novy a nezacouzeny bylo vse relativne ok)tak sem se rozhod je vycistit a lehce je sklepnout radove o dve desetinky zkutecneho odtrhu vyrobce a je po pobremlu...teda zatim ujeto jen 20km a dva starty a ani jedno zavahani ci cuknuti at na teplem ci studenem motoru a po opetovnem demontovani uplne cisty...ja osobne sem byl vzdy nazoru ze svicky by se zklepavat nemeli ze vyrobce vy proc jsou na dany motor zrovna takhle obzvlast kdyz jsou vhodny na lpg i benzin ale hold pri dnesni kvalite pohonych hmot a okolni teplote a vlhkosti je hold zapotreby jiskru nak zlepsit obzvlaste jedna li se o plyn...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
benisek josef píše:mam k vasemu tematu jeden novy postreh...
A co jsi tim vlastne vyresil? Chcipani motoru nebo nepravidelny chod motoru po nastartovani? Na kolik jsi to tedy sklepnul? na 0,6, nebo jeste na mín?
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Když jsem pročítal diskusi o svíčkách tak tam bylo častokrát zmíněno, že motor má rád jen výrobcem předepsané svíčky. Takže při přestavbě na LPG sem svíčky neměnil a jezdilo to v pohodě. Po nějakejch 14 tis km nastal čas na výměnu tak sem se stavil v renaultu kde chtěli 250 kč/ks. Tak sem radši naběhl sem na fórum a našel obyč svíčky za 61 kč/ks. Na těch už sem ujel nějakejch cca taky 14 tis km a jediný co zaznamenávám je v zimě přepnutí na LPG, kdy to mírně cukne. Takže doporučuju místo supr svíček za 700 kč/ks tam dát obyčejný co tam patřej a dost možná to vyřeší všechny problémy.
Megane II sedan r.v. 06 - prodáno
Megane kabriolet
Megane kabriolet
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
Tobe se to snadno rika, kdyz mas 4 valce jako ja. Kdybych mel 6 valcu jako pan Benisek, tak si vymenu zadnich 3 svicek taky koukam co nejvice ulehcit
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: ŘEŠENÍ CHCÍPÁNÍ MOTORU NA LPG
jenze je to bohuzel tak ze na v6/24v se nejlevnejsi delaj nekde od 250kc ale abych fakt svesoval motor nebo si celej den lamal ruce na zadni tri svicky po kazdych 14tis coz je u me najeto za 4-5 mesicu fak nee..to ma kolega naprostou pravdu.to raci koupim ngk co tam patri za 700kc(bez dph) a mam 80tic vystarano nebo bose za 500(s dph) ale ty sem vyhazoval po 30tis...vyresil sem tim nepravidelny chod motoru na lpg a volnobezne otacky na lpg a chcipani na lpg...na benzin mi to jelo normalne a nijak to neblblo.jenze hacek je vtom ze u v6 blbne jen predni rada vecka tudiz prace na 15minut...zadni svicky sou asi jinak chlazeny jsou i v jiny poloze nebo fakt nevim cim to je ty mi totiz nikdy neblbly...a vodu a jinej bordel v usti hlavy kde jsou svicky nemam...poenta je ze predni tri svycky proste blbly a vynechavali spis spatne palily lpg...maj nalitano cca 40tis na lpg...ty sem vymenil za stary ale stejny typ ngk lr6 platinum ktery sem menil s lpg a meli nalitano pouhych 20tis.po vymene celkem zadny extra efekt a jelikoz sem cet nejeden clanek o nezklepavani svicek ze je to blbost i ja si to myslim ale zjistil sem ze nektere motory na lpg to asi potrebuji...obzvalste v6 nebo v8 pricne v haupne.co se tyka ty miry kazda jednobodova svicka (jen upozornuju ze lr6 jsou jednobodove s platinovym povrchem) to ma asi jinak tusim ze tyto maj 1m i podle specifikace elitu http://www.ecat.elit.cz/ArticleDetails. ... leTypeID=1 maj 1mm tak sem ty predni tri zklep na 0,8mm teda podle oka jelikoz sem nechtel merkou ponicit to poplatinovani a zadni tri maj porad 1mm a prez 40tis.na ty sem vubec nesah...ted mi auto pri prepinani vubec necukne vlastne krom diody o tom ani nevim volnobeh bezproblemu chcipani nulovy a pri prerazovani a podrazovani automatu ladnost jako u benzinu...otestovano uz na 500km...zda budou mit mensi zivotnost netusim ale u prednich me to nak nezere pokud je budu muset menit po 40tis jelikoz do 5min jsou venku...hlavni je ze zadni fungujou jak maj jelikoz na ty clovek potgrebuje vikend...a kdyz si vemu co uz me stalo penez v servise lpg od montaze cca 1,5roku proc to blbne tak cena svicek je celkem postradatelna...a ted kdyz si vemu ze stacilo jen trikrat tuknout mi omejvaj...ted uz sem fak s lpg naprosto spokojenej jen me mrzi ze sem motor zbytecne huntoval 40tis ale zas tak hrozny to pro nej urcite nebylo.podotykam ze ted nepoznam rozdil na chodu motoru mezi benzinem a lpg a je to divny (asi to bude tim lepsim zpalovanim tudiz stejny vykon za min smesy) ale mam spotrebu lpg uz i pod 13l...jezdim kazdy den stejnou streku takze muzu pomerovat a predtim zpotreba 14,2...ale jezdim prez kopecky z domazlic do rise tudiz poradny krpaly a stale razeni a silnice stale rano namrzly ci zapadany snehem a ted sem uz podruhy tankoval a mam 12,9 a 12,85...takze paradamotorol píše:Když jsem pročítal diskusi o svíčkách tak tam bylo častokrát zmíněno, že motor má rád jen výrobcem předepsané svíčky. Takže při přestavbě na LPG sem svíčky neměnil a jezdilo to v pohodě. Po nějakejch 14 tis km nastal čas na výměnu tak sem se stavil v renaultu kde chtěli 250 kč/ks. Tak sem radši naběhl sem na fórum a našel obyč svíčky za 61 kč/ks. Na těch už sem ujel nějakejch cca taky 14 tis km a jediný co zaznamenávám je v zimě přepnutí na LPG, kdy to mírně cukne. Takže doporučuju místo supr svíček za 700 kč/ks tam dát obyčejný co tam patřej a dost možná to vyřeší všechny problémy.
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti